Presa si Bau-baul comunist

Scria cineva zilele acestea ca presa noastra, care a avut de suferit atit de mult in regim comunist, acum abordeaza subiecte neimportante si ca ai senzatia ca ori se pregateste de un salt calitativ nemaivazut (drept ca “comunism.jpgpregatirea” dureaza) ori devine tot mai derutata si nu-si gaseste o alta identitate, fiind pe brinci dupa victoria liberal-democrata. Sint tratate cu „o vioiciune” fireasca matrapazlicurile comunistilor, descoperite acum, sint abordate temele pur oficiale, dar sint “menajate” temele ce produc insatisfactie, urmare a inclaritatii si a caracterului lor delicat.

Evitarea unor teme ce merita mai multa atentie pare dubioasa. I-am auzit pe mai multi cetateni care se pling azi ca nu mai au ce urmari pe www.jurnaltv.md. Le-am spus, subliniind si in alineatul precedent, ca se pregateste ceva – lansarea Televiziunii JurnalTV, pe care o asteptam pe canalul 69, dupa resetarea tunerului Televiziunii digitale SUN TV. Am cumparat vineri trei ziare, mai citite pe la noi, si am reconstatat ca nu am gresit cind am decis, acum un an, sa nu ma mai abonez la presa scrisa. Am Starnetul acasa, Moldtelecomul la sediul PNL, la fel Moldtelecomul la casuta de vacanta si Orange Internet oriunde, inclusiv in masina. Cite ceva am vazut in “Timpul” si repet: Constantin Tanase csiincearca sa steaguementina stacheta demnitatii presei, nu stiu cit si daca ii va reusi. Am citit ceva in “Saptamina”, m-a intristat ca mi-am regasit gindurile in unele articolase, exceptind aluziile urite privind “apararea gropilor”, prin analogie cu „apararea maidanezilor”… Iar niste prieteni de-ai nostri, anticomunisti si ei, spun cu amaraciune ca, daca vor stiri mai obiective, privesc azi NIT-ul…

Ce se intimpla cu presa? Pe unele bloguri gasesti articole mai interesante decit in ziare. E clar, blogul e cu doar autocenzura. Iar ziarele, portalurile… Cineva mi-a scris ca disparuse un timp blogul lui Sergiu Mocanu – asa li se intimpla celor neinrolati.

In rest? Liderii de opinie au cam mutit. Remarc fraza lui Nicolae Negru in contextul unui articol bun despre ridicarea valului de pe crimele sovietice de catre Viktor Iuscenko, unde nu am gasit, insa, un alt aspect – regretul neacceptarii  femeii politician Timosenko, platite cu venirea lui Ianukovici… Dar o fraza a lui Negru merita a fi reprodusa: “Si noi, in RM, avem niste datorii morale de platit pentru victimele genocidului de dupa 1944, dar nu am facut-o pina acum, caci nu am avut un lider spiritual, ci doar politicieni”. Nu cred ca unii lideri politici accepta ideea… Ei cred ca exista mai multi lideri spirituali, si mai tineri, cu bita/ranga in mina, ori cu afaceri de milioane, si altii, mai in virsta, fosti nomenclaturisti, rataciti prin Comisa de condamnare a crimelor comunismului…

Si aici imi pun intrebari – cum le par ziaristilor, apreciati cu inalte distinctii, mai multe teme evitate premeditat? Ca lumea vede sau ei cred ca toti sint prosti? Dar, mai intii, ar trebui sa cautam raspuns la intrebarea: vrem sau nu vrem o purificare a societatii, o aminam pentru vremuri mai bune, care nu se stie cind vin, daca vin… Care e rolul presei in aceste demers? De ce presa se teme sa abordeze unele teme si devine aplatizata? Cita vreme inca, de frica revenirii comunistilor, vom baga bunicul-patern-gheorghe2-189x300adinc in nisip capul?

Sint de acord cu cei ramasi nedumeriti de acceptarea medaliei CSI pentru luptatorii “Marelui Razboi pentru Apararea Patriei”(???), si nu implicatii, fara voie, de rusi, in „al doilea razboi mondial”, despre care adevaratii nostri intelectuali au scris ca „nu a fost razboiul nostru”. Medalie promovata de Mihai Ghimpu spre ratificare in Parlament, urmind sa le-o dea si basarabenilor, luati cu forta in razboi de partea rusilor, sa impuste in frati. Bunicul meu Vangheli Gheorghe (aici aveti poza, de pe http://www.pavlicenco.md/2009/01/20/in-cautarea-parintilor%E2%80%A6/) a fost omorit de KGB, pentru ca atunci, cind l-au luat cu forta rusii pe 16 aprilie 1945, la ai lui 50 de ani neimpliniti, cu trei saptamini inainte de sfirsitul razboiului, el a plecat cu Biblia subtioara si le-a spus consatenilor ca “ne-a luat Antihristul”. Cei care l-au turnat au murit  in chinuri – asa se spune in satul meu Grinauti, judetul Balti. Bunica mea l-a asteptat toata viata, a murit la virsta de 86 de ani.

O alta tema, pe care o vreau tratata cu demnitate, este, “de ce membrii Comisiei pentru cercetarea crimelor comunismului nu fac declaratii de autolustratie?” Sint de acord cu Veaceslav Stavila si Ion Varta. Pai, cineva a scris despre comunism, l-a promovat, a fost, poate, si turnator, iar acum va condamna – pe cine? – si pe sine? Pe ce criterii au fost selectati membrii Comisiei? De prietenie personala, in mare parte? Ca sa faca unele “confesiuni” presedintelui comisiei, de parca el poate slobozi pacatele comuniste?.. As vrea sa vad urmarea exemplului unor membri ai Comisiei similare din Romania, care si-au dat demisia sub presiunea opiniei publice. Ai nostri macar sa se pocaiasca… Presa trebuie sa ceara claritate in ce vrea sa faca aceasta Comisie, a carei activitate trebuie sa se soldeze cu niste procese rasunatoare, cu acuzatii zdrobitoare referitor la criminalii care ne-au macerat. Vor fi in stare sa faca asta cei care sint, ei insisi, cu pufusor pe botisor si isi au pacatele lor? Ori poate au fost bagati in Comisie si sa-si regleze problema cu dosarelele personale de la Securitate?

La fel cum as vrea sa ii vad pocaindu-se public pe artistii care au cintat in campanii electorale comuniste, nu sa ii vad intrebati pe la televiziuni de „succese”. Vreau sa ii vad ostracizati, pentru ca si-au permis sa promoveze prin cintece satrapii bolsevici, impotriva carora eu, de exemplu, am luptat acerb si ma judec si acum cu Voronin la CEDO. Iata de ce nu respect pe o mare parte din zisa noastra intelectualitate, corupta si oportunista, conjucturista si treucara. La nunta fiicei mele nu am chemat “artisti” si imi este scirba de asemenea colaborationism.

Mihai Ghimpu, cel care era contra trupelor rusesti, cel care vorbea de unire, care nu accepta colaborare cu nomenclaturisti si fosti demnitari comunisti, care nu lesina dupa CSI, acum merge de 9 mai la Moscova, in loc sa procedeze cu demnitate ca lituanienii? Care l-au invitat pe Putin la Ziua Independentei lor, asta a refuzat si ei, ca reactie, au gasit motivul plauzibil sa nu mearga la Moscova! Ce poate face Puterea din om! Platim cu demnitatea nationala pentru gaze?

Astfel, ce se intimpla cu presa noastra, care se teme sa ia in dezbatere teme grele? Cit o sa mai fim speriati cu revenirea comunistilor? Eu cred ca nici un pericol sa li se intimple ceva comunistilor “nu ne paste” si doar lui Tanase inca ii e rusine si ii scoate pe cavalerii ordinelor in strada. Dar care nu prea vin… Poate ca ceea ce se intimpla e din cauza unor berlusconi ai presei moldovenesti? Ori, poate, le-a cazut brusc unora profesionalismul?

Sint cea care, la sugestia lui Constantin Tanase, am facut interpelari la Registrul de stat si mi s-au dat documentele privind privatizarea ziarelor “Moldova Suverana” si “Nezavisimaia Moldova”, urmare a carui fapt am fost denigrata de Tudor Tataru in “Moldova Suverana”, la MU 1, la EU TV. Si astazi stau cu dosarul gata sa il chem in judecata. Dupa ce i-am demonstrat lui Tanase ca nu m-am temut – nici de acea data – sa ma iau de piept cu institutiile controlate de comunisti si am obtinut actele, pe care i le-am remis, fapt ce a dus la ponegrirea si calomnierea mea, nimeni nu m-a aparat. Asta nu m-a oprit – am facut interpelari si legate de Rezonans-ul lui Staris, acum mutat la NIT, unde iarasi am fost atacata de Voronin si l-am chemat in judecata. Fiind foarte “corect”, Tanase nici nu a amintit, recent, cind a scris un articol despre ziarele de stat privatizate – ca am facut atunci interpelarile si i-am dat materialele. Trec si peste asta.

Ar mai fi multe de spus. Poate ca Publika TV va schimba cumva piata informationala. Nu stiu ce sa cred despre Radioteleviziunea publica, nu cred inca in accesul partidelor extraparlamentare la aceasta institutie, nu cred ca nu va fi si ea controlata de noii berlusconi… Mai curind ne vor invita cei de la NIT. Ca acum se schimba autorii si subiectii listelor negre. Eu inteleg foarte bine ca am fost in lista neagra a comunistilor, acum am fost „trecuta” in lista neagra a zisilor liberali si democrati. Nu e nici o problema, nu mamir, pentru ca eu nu vad mari diferente in abordari in trecut si in prezent. Numai ca unde vom ajunge cu asemenea viziuni? Trist, domnilor, foarte trist. Daca numai banul decide si nu se respecta niste valori imuabile, macar partial, cred ca nu edificam decit un alt bantustan, o alta mocirla si stioalna. Ceea ce ma intreb aici, este daca avem ceea ce ne-am dorit si daca pentru asta am luptat. Ma intreb daca noi avem univoc doua forte opuse – reformatori si antireformatori, europeni si antieuropeni, nationali si antinationali -, ca sa fie justificata trecerea continuu sub tacere a realitatilor si a dureroaselor probleme politice, sociale si economice (la ultimele aici m-am referit mai putin) doar de dragul sa nu revina Bau-baul comunist. Daca asta e solutie morala sau imorala. Daca ziaristilor nostri adevarati nu le e rusine de nivelul presei pe care il vad in Romania si pe care il vad la noi. Pentru ca daca nu au putut fi altii sub regimul comunist, si era, parca, o justificare, acum chiar ca nu exista justificare. Ce se intimpla, totusi?

Vitalia Pavlicenco

Loading Facebook Comments ...

206 Comments

Add a Comment
  1. IAR IN CE PRIVESTE ALEGERILE ANTICIPATE PAREREA MEA ESTE: SA NU FIE ! Trebuie sa se gaseasa o modalitate legala de a iesi din criza politica ,fara alegeri anticipate , care pot aduce surprize neasteptate, chiletuieli suplimentare etc , etc.

  2. Statu Palma Barba Cot

    Nina Gonta,
    de acord cu ce spui. Insa unii critica ca sa demoleze persoana cuiva, crezind – gresit – ca astfel se vor ridica pe ei mai sus in ochii cuiva?
    Wrong!

  3. Schimbarea domnitorilor – bucuria nebunilor, spune un cronicar!
    in deosebi acum cind lumea este hamesita si trebuie sa supravietuiasca… Ce fel de alegeri libere pot fi, daca miliardarul de Vova VORonin poate cumpara voturi? daca lumea este obosita, caci anul trecut au fost de 2 ori alegeri si tara este in criza, abia ne tinem la suprafata.

    Hai mai bine sa reparam drumurile, sa renastem economia natioanala, sa curatim structurile de stat de copruptie… sa se echilibreze libertatea presei etc.

  4. Opt ani s-au spalat mintile, deci logic nicicum nu pot avea loc alegeri anticipate. Justitia, Procuratura … inca sunt la PCRM. Timpul acum este contra comunistiilor. Cedati la criticele exagerate contra Dreptei, studiati experenta din istorie cum partidele au cistigat. Ele trebuesc adaptate conditiilor din RM.

  5. Pt nine gonte

    Inainte de a da sfaturi, invata elementar a scrie cuvintul idee, ideea…

    Ca sa nu mai spun de acelasi, fara i si de alte greseli, care nu sin t din graba, ci din necunoastere.

  6. PNL are un mare viitor, asa vad eu, dar trebuie de depasit orgoliile personale si de avut o viziune de ansambu, de abordat PROBLEMELE cele mai importante… Sa nu ne irosit energia numai pentru problemele secundare si sa ignoram pe cele vitale pentru societate.

  7. erata: sa nu ignoram pe cele (problemele) vitale pentru societate

  8. De pe http://www.politik.md

    Pro şi contra „declaraţiei de autolustraţie”

    Politic – 26 Februarie 2010

    „Nu am colaborat, sub nici o formă, cu organele fostului KGB sovietic” a spus, săptămâna trecută, într-o „declaraţie de autolustraţie” Veaceslav Stăvilă, doctor în ştiinţe istorice, membru al Comisiei pentru cercetarea şi analiza activităţii regimului comunist-totalitar în R. Moldova.

    Stăvilă i-a îndemnat şi pe ceilalţi membri ai Comisiei să facă asemenea declaraţii scrise, din care să rezulte că nu au fost informatori ai serviciilor speciale în perioada sovietică.

    Politik.md a contactat telefonic mai mulți membri ai Comisiei pentru a afla părerea despre declarația lui Stăvilă.

    Gheorghe Cojocaru, preşedintele Comisiei, a spus că este o inițiativă privată și că fiecare cetățean decide pentru sine dacă e să facă sau nu o asemenea declaraţie, refuzând să ofere un răspuns concret. ”Comisia nu are abilitatea de a impune cuiva un punct de vedere și nu ține de competența comisiei să decidă acest lucru, ci de competenţa clasei politice. Este o perioadă extrem de încordată, Comisia are niște obiective pe care trebuie să le atingă și eu prefer să mă concentrez asupra acestor obiective”, a mai spus Cojocaru.

    Ion Varta nu vede nici o problemă în acest sens: ”Cred că toată lumea se va conforma unei reguli, rămâne de văzut ce va decide echipa. Personal, sunt de acord, pentru că e necesar să adoptăm un regim al lustrației. Este nevoie să vedem „contribuția” avută de fiecare în perioada sovietică, ce a făcut, cum s-a manifestat și, în felul acesta, să eliminăm multe obstacole din calea noastră, pentru a ne democratiza și a avansa într-un regim mai rapid”.

    Sergiu Chircă, membru al Comisiei, spune că nu are pentru ce face asemenea declarații: ”Asta pentru că nu am colaborat cu KGB-ul, eu am fost urmărit și pedepsit de regim, în decembrie 1965 am fost dur pedepsit, ulterior urmărit și am fost nevoit să părăsesc serviciul la Academia de Științe, de fapt, am rugat colegii mei, care vor merge la SIS, poate îmi găsesc dosarul”.

    Și Vasile Bahnaru este de acord să facă o declarație în acest sens, dar nu crede ca aceasta va fi în curând.

    Amintim că preşedintele interimar Mihai Ghimpu, a semnat, la 14 ianuarie, un Decret, prin care a creat Comisia pentru cercetarea şi analiza activităţii regimului comunist-totalitar în R. Moldova, Comisie din care fac parte 30 de persoane. Pe 1 iunie 2010, comisia urmează să prezinte un raport cu privire la rezultatele cercetărilor.

    Politik.md va continua să afle părerile celorlalți membri ai Comisiei pentru condamnarea crimelor comunismului privind necesitatea unor declarații de autolustrație despre colaborarea/necolaborarea cu serviciile de securitate din perioada sovietică.

  9. Pt valenta

    Nu exista nici un Dumnezeu care sa spun care probleme sint importante si care sint secundare. Diavolul se ascunde in maruntisuri.

  10. DUMNEZEU EXISTA!
    Laudat sa fie NUMELE Lui in veci, caci mare este puterea Lui si dragostea Lui.
    Fericit este cel ce-l cunoaste pe Dumnezeu cel adevarat,
    Fericit este cel care are parte de mila si minghierea Lui.
    Dumnezeu a facut minuni cu mine, raspunzind la rugaciunile mele, m-a scos practic din gura mortii si m-a pus pe picioare: Ceea ce doctorii nu PUTEAU sa faca, iata ca Dumnezeu m-a scos cu bratul Lui atotputernic, ca se mira medicii…
    Da, eu sunt o fericita, caci simt prezenta lui Dumnezeu care imi da BUCURIE, imi da CURAJ, PUTERE sa inving multe…
    Tresalta INIMA MEA de bucurie in Domnul Dumnezeul meu!

  11. Va doresc si Dumneavoastra sa cunoasteti pe Dumnezeu cel Adevarat care este IUBIRE si care da mingiere, da BUCURIE ENORMA.

    Va doresc sa aveti aprte de BUCURIA DIVINA, Bucuria salvarii,
    bucuria vindecarii, bucuria biruintei asupra oricarei manifestari a rautatii…
    Atunci fata Dumneavoastra va straluci ca SOARELE de bucurie si fericire. Asa au fost SFINTII, care s-au eligerat de ranchiuna, de minii nemotivate, de agoniseli inutile….
    Eliberati-va de tot ce va intineaza, de tot ce va trage in jos, ca nu puteti sa ma inaltati duhul spre cele inalte, spre cele dumnezeiesti!
    Pocaiti-va de toate pacatele si eliberati-va, deschideti-va inima in fata lui Dumnezeu ca sa aduca IUBIRE, BUCURIE< LUMINA,…

  12. CORECTEZ
    Eliberati-va de tot ce va intineaza, de tot ce va trage in jos, de tot ce va incurca sa va inaltati duhul spre cele inalte, spre cele dumnezeiesti!

  13. In istorie, Israel adesea era pedepsit de Dumnezeu pentru pacate si lasat sa cada in robie. Dar Dumnezeu nu a parasit niciodata POPORUL EVREU, ci cu rabdare astepta POCAINTA lui, caci imediat ii dadea eliberarea…

    Paralel ma gindesc la MOldova, ca prea multe pacate facem, din neiubire fata de APROAPELE NOSTRU, din neascultare de Dumnezeu. Si atunci, cum dar sa vrem sa iesim din impas? Vreti sa iesim fara AJUTORUL lui Dumnezeu?
    Nu va inselati, caci Dumnezeu tine toate sub control, iar daca omenirea a ajuns la aceasta criza mondiala este numai din cauza oacatelor si neascultarii oamenilor de Dumnezeu.
    Asa ca POCAITI_VA si intorceti-va la Dumnezeu, la Adevat, la Iubire, la Bunatate, la Iertare, la Compasiune, la Binefacere…
    ca sa schimbam esential, in profunzime sociattatea asta care este bolnava spiritual… adica duhovniceste…
    Pocaiti-va si alegeti sa faceti numai BINELE! Si atunci tara se va vindeca, economia se va redresa, cimpiile vor da rod, pasarile cerului vor cinta in pomi, totul se va intoarce la viata, la bunastare…

  14. europa spune:
    Daca sa analizam programele la Stinga si la Dreapta in general ele au mult comun iar in particular mici diferente. Voronin des declara deschis unele absurditati care sunt contrare Dreptei. (NATO, CSI, Romania, Pactul F- Comunist …

    Cer scuze D-le europa.

    Eu poate ceva am scăpat din evenementele din ţară de la venirea dreptei la guvernare.

    Nu prea îmi aduc aminte cînd şi unde a declarat actuala guvernare, pe care d-stră o numiţi de dreapta, ADERAREA LA NATO, ABANDONAREA CSI?

    Paremi-se în acest aspect nu prea se vede deosebire ale programelor actualei şi fostei guvernări.

    NU, eu înţeleg, poate undeva în suflet, undeva pe la colţuri, la un păhar de vorbă o parte a AIE şi şoptesc ceva despre NATO, CSI, dar dece nu o fac aşa cum o fac cei de la PNL, care a declarat deschis, că suntem pentru eşirea din CSI şi pentru aderarea la NATO şi UE.

    Păi UNDE-I LAŞITATEA???????????????????????

  15. pt Mihai Morteanu Pentru ca daca ar face asa cum o face PNL, stinga ar avea 80% deputati, stinga 15% iar dreapta 5% . Fiind faptul ca au declarat ce vrea electoratul azi, ei au cistigat 40%(?). Lasitatea este la PNL ca nu poseda legile din politica. Contrar prin comportamentul sau va readuce PCRM la putere. Absurd Dreapta demonstreaza electoratului ca Dreapta nu-i in stare sa conduca tara.

  16. ptu: nina gonta

    Plictisesti lumea, draga. Esti o zombificata. Mi-ar placea sa nu mai apari pe acest blog. Cum citesc „gonta” – vad spinzuratul…..

  17. Pt europa

    Si cind zisa Dreapta ataca pe nedrept si abuziv, ilegal si revoltator Dreapta, cum e? Am aratat in conferinte de presa. Intrebati-l pe Morteanu ce a patit cu Dreapta! El, care a luptat pentru Dreapta… Si nici o reactie dupa conferinta de presa, ca si in cazul Ninei Tampiza, de la Cahul, Ion Ciobanu, de la Causeni, acum urmeaza sa iesim la conferinta de presa cu doi avocati PNL care vor spune alte matrapazlicuri ale justitiei nu ca judecatori, ca de asta nu ne mai miram, ci ca functionari de la Departamentul de executare…

    Ca sa nu mai spunem despre ce presa avem care l-a ponegrit fara a-l suna macar o instititutie de presa sa il intrebe ce s-a intimplat, de fapt, rusine unei asemenea prese care critica CCEC-ul in regim comunist, dar ii crede pe cuvint pe cei de la CCCEC azi, cind ei au ponegrit fara motiv si acum nu stiu unde sa bage capul… Toiti, absolut toti, vor fi chemati in judecata. Pt asta noi am luptat si am spus Comunistii sint criminali si trebuie sa stea la puscarie? Si azi nu sint motive pentru a-l encheta penal ca banuit pe Olejka, dar sint motive sa fie murdarit un om ilegal, pentru ca e principial si se opune vinarii pe degeaba a unor terenuri clanurilor mafiote adaptate la perioada AIE…

    http://www.pavlicenco.md/2010/02/04/pnl-discuta-si-propune/

    Si de pe site-ul http://www.pnl.md

    PNL sesizeaza AIE sau Cititi si va mai cruciti ce se intimpla prin raioane

    Morteanu Mihai a prezentat urmatoarea pozitie in conferinta de presa:

    “Dezmintire la cazul din 21.11.09 „Perchezitie in stil NCVD-ist sau 7 ore fara un gram de apa si mincare, urmarit pentru dreptate”

    La data de 30 noiembrie 2009 toate canalele TV, presa, mijloacele media prin internet au prezentat o informatie, precum ca la II “Morteanu” din Falesti colaboratorii DGT Nord a CCCEC au depistat si au ridicat 600 articole din aur de provienenta dubioasa, fara marcaj si fara acte de provenienta, ca articolele vor fi confiscate, iar proprietarii supusi amenzii. Unele canale au declarat chiar ca patronul, adica Mihai Morteanu, este cercetat penal.

    Vreau sa declar ca acesta informare este o dezinformare a cetatenilor din simplul motiv ca, la moment, nu ca un dosar penal, dar nici un dosar contraventional nu este intocmit impotriva mea, incalcindu-se art. 21 din Constitutia RM si art. 375 din Codul Contraventional – “PREZUMTIA NEVINOVATIEI”.

    Informatia adevarata este urmatoarea:

    Pe data de 21.11.09 de, Arhanghelul Mihail, in ziua cind ma pregateam sa sarbatoresc hramul familiei, colaboratorii DGT Nord a CCCEC au intrat in magazinul ce-mi apartine, si, in stilul NCVD-ist din anii 37, adica contrar prevederilor legii nr. 45-XIII, asa cum fac de obicei, au efectuat o perchezitie in geanta personala, in geanta sotiei, in geanta fiicii, fara autorizatia judecatorului de instructiune si fara autorizatia conducerii CCCEC, in urma cariua intr-adevar au fost ridicate articolele din aur, insa fara a mi se intocmi vreun proces-verbal contraventional nici pina in ziua de astazi, INCALCINDU-SE ART. 42, 428 SI 430 din Codul Contraventional.

    Sotia si fiica au depus plingere la Procuratura, pentru a intenta un dosar penal in baza art.328 “exces de putere impotriva col. DGT Nord a CCCEC.” La data de 23.11.09 am fost chemat in mod oral la sediul centrului, pentru efectuarea unor actiuni procedurale, unde am fost tinut in mod ilegal timp de 7 ore – de la 10:45 pina la 18:15, intr-un cabinet fara a mi se acorda un gram de apa, fara a mi se permite sa iau masa, fara a mi se permite, imi cer scuze de exprimare, sa merg la veceu, incalcindu-se art. 376 din CC – INVIOLABILITATEA PERSONALA.

    Desi am fost amenintat de colaboratorii CCCEC sa nu incerc sa contest actiunile lor, totusi am depus plingere pe data de 04.12.2009 la Procuratura Anticoruptie, la Procuratura Generala si chiar la Min.Justitiei. Pina in prezent, nici o reactie, plingerile mele fiind pasate de la un organ la altul. Intre timp, colaboratorii CCCEC isi continua faradelegile, amenintindu-mi fiica la domiciliu, in timpul cind ma aflam la spital, ca, daca nu scrie explicatie unde-i tata, va fi dusa cu forta la Balti si trasa la raspundere, iar eu personal voi fi urmarit permanent.

    Astfel, pe data de 25.01.2010, ei, in stil NCVD-ist, colaboratorii CCCEC au vizitat sectia postala, verificindu-mi corespondenta, in urma caruia au impus postaritei sa scrie explicatie unde ma aflu si daca se afla in relatii de rudenie cu mine.

    La data de 26. 01. 2010, colaboratorii CCCEC au vizitat, in acelasi stil, Centrul medicilor de familie, unde s-au interesat de sanatatea mea, cerindu-le medicilor fisa mea medicala si explicatii despre sanatatea mea, daca intr-adevar am fost bolnav, daca intr-adevar am fost operat in acesta perioada de dupa 21.01.2009, fapt prin care consider ca coloboratorii CCCEC, acumulind informatii despre viata mea personala, AU INCALCAT ART. 177 din CODUL PENAL – INCALCAREA INVIOLABILITATII VIETII PERSONALE, fapt pentru care am sesizat Procuratura, pentru a intenta dosar penal pe acest caz.

    Incercind sa spun in ce scop sunt urmarit, eu vad un singur raspuns: probabil ca, in calitatea mea de consilier orasenesc, unul din cei care se opun vinderii terenului pietei orasenesti, le incurc cuiva pentru a efectua o afacere dubioasa cu piata din or.Falesti si impotriva mea se fabrica un dosar la comanda.

    La data de 29 10 2010 dl Filat, intr-o emisiune directa cu M.Surdu, a declarat:

    “… ca dupa venirea la putere a fortelor democrate, cetatenii nu ca au sperat, dar si simt LIBERTATEA”. Nu stiu cine o simte. Poate cei care au dat foc Parlamentului, cei care au arborat drapelele pe Presedintie si Parlament sau cei ce l-au ucis pe Boboc. La Falesti, antreprenorii, carora nu li se prelungesc patentele, probabil din acelasi motiv, legat de vinderea terenului din piata oraseneasca, nu simt acesta libertate. Consider ca, pentru a afirma ca in RM se respecta libertatea si drepturile omului, este necesar ca aceste declaratii sa le faca intr-adevar cetatenii RM, indiferent de nationalitate, de culoare politica, am in vedere cei ce au sustinut actuala guvernare in alegeri, ca PNL-ul sau cei care au votat impotriva, dar nu reprezentantii guvernarii, indiferent de cine este sau va fi la guvernare.

    Sper sa fiu auzit de reprezentantii organelor de drept, iar mass media sa devina, intr-adevar, a 4-a putere in stat si sa prezinte numai informatii veridice si verificate, deoarece toti suntem egali in fata legii. Va multumesc.”

  18. pardon partidele de centru 15% de deputati (viteza)

  19. ptu: Statu Palma Barba Cot spune:
    28 February 2010, la 18:06

    si Ed_________

    Cei de la putere si ziaristii nu vor sa inteleaga ca, dupa mama biologica, pamintul este mama noastra, care ne primeste pe toti, fara suparare. Pamintul trebuie pazit sa nu-l cotropesca si sa nu-l spurce strainul obraznic, care are tara lui, etnia lui, mama lui… Daca nu respecta mama noastra, sa plece la mama lui.
    Stind in continuare in CSI, vom fi tratati ca si pina acum… Noi suntem un popor pasnic, dar in sensul demnitatii nationale si notiune de popor unit, suntem prosti ca noaptea. Balticii au fortat mina rusului intotdeauna sa respecte poporul lor. Acolo s-au investit multe resurse financiare. Altfel zbura „soiuzul uniunii” ca taunul cu paiul de la ei. Si acum au demonstrat o lectie de demnitate. Au intrat in UE! Ei au creat cararea, ai nostri guvernanti cauta sa le faca cararea altii. Nu exista carare gata facuta. Fiecare popor isi croieste cararea lui…..

  20. Pt gryg

    Eu imi cer foarte mult scuze, dar as spune ca ai nostri, din interese meschine, de aflare la putere si la treuca, isi c…a cararea si cararile. Crezind ca bogatia ii va salva. Am informatii ca azi, niste demnitari foarte bogati si cu pantofi scumpi, cumpara pe un cap paminturi ieftine prin persoane interpuse. Vom reveni. Nici nu va imaginati citi oameni ma suna si imi dau informatii, pentru ca nu au unde sa le faca azi cunoscute, asta pentru ca avem foarte multa „presa libera”…

    Si daca vor cadea unii „de-ai nostri”, vor cadea din propria lacomie si propriile ambitii nemasurate, nu pt ca Pavlicenco sau Morteanu nu tac si lupta contra faradelegilor… Noi nu vrem ca sub masca de „ai nostri” sa se faca lucruri asemenatoare celor din regimul comunist. Aici noi nu ne impacam cu unii fanatici ai AIE si exista un articol elocvent, in acest sens, al lui Cheianu despre asta.

  21. V.P. Sunt probleme particulare, care eu nu sunt initiat in materie. Trebuesc ascultate ambele parti, apoi cu justitia in minele PCRM nu cred ca veti cistiga cauza. Nu neg ca poate sa fie ca o rafuiala ca concurent economic ori politic. Undeva, ceva ati gresit. Incercati sa gasiti o modalitate de-a supravetui in lumea aceasta imperfecta fara a fi supus acestor faradelegi(dupa cum mi-ati descris criza). Cu parere de rau dar multi isi pierd si viata.

  22. Pt cei interesati

    Constantin Tănase” „Scandalul Muruianu”, al doilea „vot de aur”

    Lumea care a avut posibilitatea să urmărească, vineri, şedinţa în plen a Parlamentului (la postul de radio „Vocea Basarabiei”) a rămas cu senzaţia că chestiunea cu privire la demiterea lui Ion Muruianu, până la urmă, a fost cam „boţită” şi lăsată pentru altă şedinţă – chipurile, din lipsă de cvorum.

    Dacă ar fi chiar aşa, prima întrebare ar fi: Da de ce nu a fost asigurat cvorumul, ştiind-se că se va discuta o problemă atât de importantă? Oare nu cumva „lipsa cvorumului” a fost o situaţie creată premeditat de una (unele) dintre componentele Alianţei de guvernământ, pentru a nu se admite demiterea lui Muruianu? Dacă-i aşa, care-i (care-s) acea componentă a Alianţei care nu doreşte demiterea lui Muruianu?

    Fără îndoială, „scandalul Muruianu” va deveni acea hârtie de turnesol care va demonstra societăţii dacă Alianţa e chiar aşa cum zice ea că e: pătrunsă de principii morale, democratică şi dornică de a asigura independenţa justiţiei. Într-un anumit sens, votul AIE în „scandalul Muruianu” echivalează, ca valoare politică şi morală, cu „votul de aur” de anul trecut. Anul trecut, AIE a luat examenul. Dacă Alianţa nu-l demite pe Muruianu, nu are ce căuta la alegeri anticipate. Prietenii ştiu de ce.

  23. Oricum, Muruianu va fi demis, daca nu vrea de buna voie va pleca de nevoie. O sa vedeti saptamina viitoare de ce! Spectacolul to be continued!

  24. Ar fi o Victorie Mare. Dar dupa cum Voronin JR a apelat la Procuratura , am in vedere cu zimbet, ei se simt prea increzuti.

  25. Daca vreti sa stiti, comunistii invata multa psihologie, si se folosesc chiar de ocultism pentru a domina masele.
    Asa ca zimbetul lor este un truc psihologic.
    Europa
    vezi ca pe tine te-a hipnotizat „zimbetul” lor? de altfel si pe multi altii, da oricum, ADEVARUL este mai puternic si ii va duce la duba…
    Va spun Spectacolul va continua, iar Alianta totusi, va ramine puternica, desi acum pare ca doar se joaca cu ei ca pisica cu soarecele, insa, totuna pina la urma nu vor scapa de judecata dreapta.
    Prea multe faradelegi, prea multe au iesit la iviala!

  26. ma mir ca acest ‘zimbet” perfid al lor, hipnotizeaza adesea jurnalistii, care mereu le solicita „opinia” si publica mereu ce-a zis cutare natafleata…
    Niste aiureli, absolut neimportante si nerelevante. Am impresia ca acesti jurnalisti sunt niste studenti la practica.

  27. Deobicei Dreapta se ataca reciproc cind este sepatata. Ambii pierd, iar al treilea cistiga. In RM al treilea este PCRM.

  28. Statu Palma Barba Cot

    Vedeti la ce s-a ajuns?
    Ca nici Parlamentul, nu are DREPTUL sa faca ordine in stat! Deci avem o Constitutie IMPERFECTA, care sa dea mai multe drepturi Parlamentului.
    Un corupt ca Muruianu, statea in parlament ca o statuieta din Muzeul figurilor de ceara si privea zimbind…
    Aceasta este structura statului ramasa mostenire de la comunisti…
    Cred ca parlamentul ar trebui sa aiba mai multe drepturi in situatii de astea.

  29. The world, perhaps as usual, is in a state of crisis. Yet unlike previous crises, which were local in nature, the fate of the globe itself is now at stake, not only humanity but all life on Earth is threatened. And in this extremity no nation has yet arisen as a defender of the Truth or spokesperson for the spiritual values of humanity.

    The communist nations, after decades of floundering in confusion and corruption, have recently faded with the collapse of their economic structures through perpetual mismanagement. Only the ghost or shadow of communism lingers, while whatever idealism it might have had has been traded in for personal gain.
    The capitalistic nations strive to maintain their wealth and affluence by exploiting the planet, selfishly consuming the future resources of humanity for their present transient enjoyment. Between new technological wonders and a growing disillusionment with material gains, they move at an uneasy pace.

    Lumea, probabil ca de obicei, este într-o stare de criză. Cu toate acestea, spre deosebire de crizele anterioare, care au fost locale în natură, soarta globului în sine este acum în joc, nu numai omenirea, ci toata viata de pe Pamant este ameninţată. Şi în aceasta extremitatea nici o naţiune nu a apărut încă drept un apărător al Adevărului sau purtătorul de cuvânt pentru valorile spirituale ale umanităţii.

    Naţiuni comuniste, după decenii de floundering în confuzie şi corupţie, au ajuns recent cu colapsul structurilor lor economice, prin proasta gestionare perpetua. Numai fantoma sau umbra comunismului persistă, în timp ce indiferent de idealism, s-ar putea sa fi fost tranzacţionate pentru câştig personal. Naţiuni capitaliste, facă eforturi pentru a menţine bogăţia lor şi prosperitatea prin exploatarea planeta, egoist consumatoare din resursele viitorului omenirii, pentru a-si savura prezentă tranzitorie. Între noi minuni tehnologice şi de o dezamăgire în creştere, cu câştiguri materiale, trece într-un ritm nelinistit.

  30. Pt Haiducul, Ortodox si Statu Palma Barba Cot

    Vsio vidno. Da eu nu ma supar. Alta data tradu dumneata textul din engleza.

  31. Pt.europa

    # Mihai Morteanu a scris:
    24 Februarie 2010, 23:24

    D-le Prim-Ministru.
    La data de 5 februarie 2010 în direct la \”otcrîtaia studia\” tv7 aţi declarat, precum că la ziua de azi nimeni nu mai poate afirma, că este ilegal arestat, că este ilegal urmărit, că îi este ilegal retrasă afacerea. Cam aşa-i traducerea din rusă.
    Aşi vrea să fiu şi eu deacord cu D.stră, mai ales, că am depus şi eu efortul pentru instaurarea unei guvernări democratice, însă cu părere de rău nu am motive.

    Vreau să vă informeş, că în urma unui control şi percheziţii ilegale la data de 21 11.09 la întreprinderea Morteanu de către DGT.Nord a CCCEC, am fost prejuduciat şi material şi moral, fiind lipsit de bunurile ilegal ridicate, cu stoparea activităţii de întreprinzător, fiind urmărit pentru plîngerile depuse în organele superioare, fiind ţinut timp de 7 ore în incinta DGT Nord a CCCEC fără un gram de apă, fără a mi se permite să iau masa, fără a mi se permite să-mi satisfac necesităţile, aplicîndusi-me şi violenţe psihice.
    Acţiunile ilegale ale DGT Nord a CCCEC au fost atacate de mine la data de 4 .12.09 la Procuratura Generală. la Procuratura anticorupţie, la Ministerul justiţiei, la Procuratura raională Făleşti, la care pînă în prezent am primit numai răspunsuri de remitere a plîngerilor după competenţă, toate plîngerile fiind acumulate la Procuratura anticorupţie la procurorul Morari V, care încălcînd normele de examinare a petiţiilor, tărăgănează cu răspunsurile la plîngerile mele în care cer să fie verificat
    1 legalitatea controlului efectuat de DGT Nord a CCCEC,
    2. Legalitatea percheziţiei;
    3. Legalitatea ridicării mărfii;
    4. Legalitatea urmăririi personale şi a membrilor familiei mele;
    5. Legalitatea şi veridigitatea informaţiei prezentate la toate canalele TV.
    6.Respectarea art.21 al constituţiei PREZUMŢIA NEVINOVĂŢIEI;
    7. legalitatea reţinerii timp de 7 ore în incinta DGT.Nord a CCCEC cu aplicarea unui comportament ANTIUMAN cu aplicarea voilenţei fIzIce şi psihice în adresa mea.

    Consider, că aceste acţiuni ilegale a DGT.Nord a CCCEC precum şi tărăgănarea examinării petiţiilor nu este altceva, decît un atac direct în adresa valorilor democratice a drepturilor şi libertăţilor omului cu scopul de a discredita actuala guvernare în faţa cetăţenilor, executată de forţele antidemocratice.

    Întru respectarea drepturilor omului, rog :

    SĂ FIE VERIFICAT MOTIVUL TĂRĂGĂNĂRII EXAMINĂRII PLÎNGERILOR DEPUSE PE DATA DE 4. 12.2009 LA PROCURATURA GENERALĂ, MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI PROCURATURA ANTICORUPŢIE, PRECUM ŞI ACŢIUNILE COLABORATORILOR DGT NORD A CCCEC

    Acest mesaj l-am postat pe blogul http://www.Filat.md la tema cerere de aderare la PLDM, că numai la această temă sunt monitorizate mesajele.

    Chestiunea în materie desigur va fi soluţionată pe cale judiciară. Însă în momentul, cînd organele de ocrotire a normelor de drept, inclusiv prim-ministru, sunt sesizaţi despre unele ilegalităţi comise de organele de control, ei sunt obligaţi să examineze petiţiile conform normelor de drept într-un stat pretins democratic ,indiferent cine-i la guvernare, sau să cedeze funcţiile salarizate din banii contribuabililor.

    În caz contrar este discreditată actuala guvernare, şi asta nu o face PNL sau altcineva, ci actuala guvernare cu mîna proprie.

    Cazul meu, vă asigur că nici pe timpul comuniştilor nu se proceda în stil NCVD-ist prin anii 37.

    Pre,uînd guvernarea într-un stat , înseamnă să-ţi asumi toată răspunderea pentru veaţa, sănătatea şi libertatea CETĂŢENILOR, da nu să împarţi poporul în ai noştri şi ai voştri.

    Iată de ce forţele democratice timp de 20 de ani nu pot instaura un regim democratic în RM, fiindcă lupu păru-şi schimbă, da năravul-ba.

  32. Pt M.M. Trebue de ascultat si pe cineva din DGT.Nord a CCCEC ca sa fiu corect informat. Justitia in RM este foarte bolnava, poate lua foc cum a fost cu Presedintia si Parlamentul RM. Sper ca concurenta politica pe care cu greu o introducem va avea efecte. Alta cale nu exista, contribuiti real la intarirea concurentei politice. Totul este in minele noastre.

  33. pentru VP: e greu sa gasestri vreun mesaj fara absolut nicio greseala , caci noi stam cu ochii pe tastatura cand scriem , apoi nu fiecare are rabdare sa mai si redacteze/corecteze. Daca voi cauta , chiar si dta faci multe greseli: ortografice , de stili , folosesti rusizme etc , etc . Dar noi aici nu scriem lucrari de control pentru nota , ci ne expunem opiniile . Diferite . In fond asta ne ajuta sa stim cu ce mai rasufla societatea si e mult mai bine ca in anii precedenti . Eu , de exemplu vad o mare diferenta de cum era un an in urma. Se simte , totusi , ca la Chisinau lumea este mai libera. Deaceea vreau sa inteleaga toti ca e foarte usor sa pierzi , ce-ai obtinut atat de greu . Nu aruncati cu pietre in cei , care au miscat carul din loc ,am in vedere , AIE. Ajutati-i ! Fac greseli , criticati-i , dar nu cu rautate si vanitate , ci prieteneste , daca nu le sunteti dusmani !

  34. Pt.Europa.

    Apropo… în campania electorală PNL s-a retras din cursă în favoarea folţelor liberale.
    La întîlnirea d-ul Ioniţă PLDM cu antreprenorii din or. Făleşti, M.Morteanu a adunat antreprenorii din piaţa or. Făleşti la acestă adunare, unde alături de Ioniţă am declarat oficial retragerea PNL din cursă şi susţinerea forţelor liberale, în cazul concret îndemnînd antreprenorii şi electoratul propriu să susţină PLDM-ul.

    În prezent eu. M.Morteanu , preşedintele filialei Făleşti a PNL nu am trecere prin piaţa or. Făleşti din motiv, că antreprenorii sunt dezamăgiţi în actuala guvernare, cerîndu-mi mie explicaţie, doar la acea dunare am luat eu cuvîntul în susţinerea PLDM nu şi membrii PLDM din teritoriu.

    Motivul cu care se confruntă 1200 de antreprenori din Făleşti după instaurarea unei guvernări democrate l-am accentuat şi la conferinţa de presă din 4 Februarie.

    La concret, 1200 de antreprenori în prezent nu pot activa din motivul, că în mod intenţionat administraţia locală nu vor să prelungească patenta de întreprinzător, argumentînd-uşi acţiunile prin diferite motive.

    Problema cu patentele a fost ridicată şi pe timpul comuniştilor, însă înţelegînd riscul conflictului ei au ameliorat problema. Pe atunci forţele democratice dur au criticat PCRM susţinînd antreprenorii, care le-au răspuns în alegerile parlamentare.

    Ce spun astăzi antreprenorii din Făleşti , cînd cei pe care iau votat înmcearcă să le sustragă unica sursă de existenţă- activitatea în baza de patentă.

    Unica ce m-au asigurat antreprenorii, că nu mai participă la votare, şi în campania electorală eu personal nici să nu încerc să-i conving, că ei sau dezamăgit în toţi. Pînă acum nu-i credeau pe comunişti, dar acum nu-i cred nici pe democraţi.

    Cine-i de vină?

    Poate această acţiune împotriva antreprenorilor se face intenţionat, pentru a discredita actuala guvernare, dar cine-i încurcă să verifice situaţia de la Făleşti.
    Antreprenorii au scris petiţii la Procuratura Generală, la Inspectoratul fiscal de stat, dar înzădar.
    Problema nu se rezolvă, iar eu avînd un singur vot în consiliul orăşenesc nu am putere decizională.

    Şi atunci parvine aîntrebarea, ce trebue să fac eu M.Morteanu, să tacascunzînd adevărul, sau să ridic întrebarea fiind ameninţat că clatin AIE în favoarea PCRM.

    Sau poate guvernarea democrată singură e devină, că nu văd, sau nu vor să vadă ce se petrece în teritoriu ????????

  35. Eu mai multe ca tine fac greseli dar prea tirziu le observ. Suntem jerfe rusificarii fortate si este de dorit sa nu ne prea criticam la acest capitol public. (din punct de vedere etic)

  36. Pt nine gonte

    Am spus si repet: rar sfaturi pe care le accept. iIr sfaturile dumitale, pe care te consider o rautacioasa si o dezechilibrata, nu-mi servesc decit pentru a vedea un anume gen de oameni si a ma „n’inuna” continuu.

  37. Pt europa

    Eu suport multe greseli si daca ma apuc sa le corectez, epuizez resursele de Internet. Pe mine ma deranjeaza „locuitori” ai Romaniei, plecati de aici, care citesc si posteaza continuu pe bloguri si nu invata sa scrie corect nici macar cuvintul idee (ideea). E una sa spui ferastra, fara e, si e alta sa crii ideie, si nu idee.

  38. IN PRIVINTA CAZULUI Morteanu:Am citit mai sus.E greu sa ne dam noi cu parerea.Daca se fac investigatii , cred ca au deschisa o ancheta legala cu toate permisiunile. Nu este exlus ca unii incalca normele in efectuarea acestei anchete.Dar , ati recunoscut si singur, ca ERATI IN POSESIA ACELOR OBIECTE DE AUR , si nu putine…. Aici cercul se inchide. DACA ATI FI CURAT CA LACRIMA SI VI S-AR FI FABRICAT UN DOSAR ,mai era cum mai era, dar….

  39. Doamna Vitalia, dar nu i-ati intrebati pe cei din parlament De ce suntem saraci? Cei care afirma ca nu putem sa ne debarasam de CSI, or sunt de reacredinta or pur si simplu sunt la datoria kremlinului.
    Si inca ceva referitor la chemarile revolutionare pentru lupta impotriva comunismului(comunistilor). Nu poti lupta contra ceva care nu exista. Raul care a fost facut pe parcurs a 20 este facut de oameni vii, reali. Ei exista. Ei nu sunt o idee, o utopie. Ei sunt familia Voronin, Tkaciuk, Reidman, Misin, Turkanu, Stepaniuk, Dodon, Grecianyi, Papuc, Resetnikov, Muruianu, Lucinski, Dyakov, Lupu si multi altii. Sa ne amintim si de „patriotii” din FP, de Yura Iv. Rosca, de Selaru si co. cei care au distrus miscarea nationala si cea unionista. Bravo, KGB! Good job!
    Ca s-ai poreclit ei comunisti, frontisti, crestini, maoisti? brand-ul nu conteaza. Cel PCRM ca exemplu:Acest botez nu are nimic cu bolsevismul lui Lenin, comunismul lui Mao or Ceausescu. Este un grup restrans de oameni care sub umbrela unui „stat suveran” si-au facut un SRL cu scopuri de imbogatire personala devalizand banii publici. Si toata afacerea acesta era dirijata si mentinuta din kremlin. Caci ei singuri recunosc cu cat tara e mai saraca si corupta cu atat e mai usor s-o tii sub talpa.
    Daca ar fi de luptat cu o idee, ar fi mai complicat. Or aici e mult mai simplu. Acestia sunt niste criminali si trebuiesc tratati ca criminalii aplicand legea. Cine s-o faca/ Tot criminalii care stau in PG si CCJ? Cei care il asteapta pe Don Vladimir sa se intoarca inapoi la Condrita dupa o scurta „confuzie” duarata un an.
    Inca odata. Sa nu risipim energia in van, intro directie gresita. Nu exista comunism(comunisti) in RSSM, nu exista in parlament Stanga, cum nu exista nici Dreapta. Exista oameni (mici grupari) f. concreti si fiecare din ei isi are misiunea sa. Sa ajunga cat mai aproape de acest cel mai deziderabil fruct din Republika SRL care se numeste Banul Public. Caci „a lua” din banii publici in RSSM nu se considera o crima.

  40. pt M.M. Eu sint cu traiul in Occident, chiar fiind aici stiu despre aceasta criza (comunista) din presa. Eu in locul tau m-as imagina ca sunt in locul lui Filat. Este o probleme, de ce nu-i reglata. Cum tu crez ca specialist in materie? Descrie-mi toate motivele si eu iti voi da un raspuns logic. Poti sa-mi argumentezi si interesele statului?

  41. Draga VP; uita-te cum/ce am scris eu in mesajele mele, fara injurii / ca rautacioasa , dezechilibrata , mai inainte ne trimiteai mereu pe multi la .. medic si multe multe altele cuvinte „frumoase”, adresate vizitatorilor /si AI SA VEZI CINE ESTE CU ADEVARAT DEZECHILIBRATA ! MULTA SANATATE ITI DORESC !

  42. Pt.Nina Gonţa.

    Mia plăcut postarea de mai sus.

    Uite-aşa, mai cultural, fără atacuri personale, cu propuneri şi viziuni personale.

    Numai că vă asigur, că nici un membru PNL nu atacă actuala givernare, şi nici măcar nu critică, dar spune în faţă ceia ce gîndeşte, ridicînd nişte probleme, pe care trebue de rezolvat.
    Aşa-i şi în partid. Cînd se discută o întrebare, nu se pune la vot, pînă cînd fiecare reprezentant din teritoriu nu face propunerea proprie. Şi asta la insistenţa V.Pavlicenco, ca fiecare reprezentant din teritoriu, sau membrii biroului să ia cuvîntul şi să-şi expue părerea personală, indiferent la poziţie lui VP.

    Poate vre-un partid să se bucure de aşa democraţie în interiorul partidului?

    Apropo, la alegerile din 29 iunie tot V.Pavlicenco, pe care aşa o criticaţi , a venit cu propunerea să ne înregistrăm şi apoi să ne retragem în favoare cuiva, sau la un partid, sau la mai multe, şi după ce fiecare reprezentant si-a expus părerea s-a votat propunerea de ane retrage în favoarea forţelor liberale.

    Şi decizia a fost luată cu mult mai înainte de a începe d-stră să ne criticaţi.

    Da fiţi deacord, cîtă tărie de caracter timp de vre-o două luni, să fim criticaţi de D-stră şi alţii fiindcă nea-m implicat în alegeri, şi nuci unul din PNL nu a dezvăluit adevărul, pînă la declaraţia oficialăa V.Pavlicenco.

    Şi tare aşi fi recunoscător, că măcar în acest caz să vă cereţi scuze pentru acele atacuri nejustificate, deoarece nu aţi avut dreptate, dar sunt sigur că nu aveţi tărie de caracter să o faceţi.

    pentru a vă convinge de cele scrise mai sus, poftim veniţi la următoarea şedinţă a DPN, sunt sigur, că V.Pavlicenco vă va accepta, şi în calitate de cetăţean spuneţi deschis ce vă doare, dar dacă vreţi cumva să influenţaţi asupra deciziilor PNL, depuneţi şi o cerere de aderare la PNL, şi atunci vă asigur că toate propunerile d-stre vor fi examinate, inclusiv şi criticile pentru care nimeni nu vă va exclude din partid, aşa cum se practică la alţii.

  43. VP :Am sa va divulg un secret:Sotul meu, jurnalist la Academia Catavencu , a adunat mai multe „perle” de-ale dtale adresate noii guvernari,si a vrut sa faca un material „frumos” cu dta protagonista / e clar in detrimentul dtale ../ pentru acest saptamanal satirico-politic , iar eu nu l-am lasat. APROPO , AVEA UN TITLU TARE INTERESANT. Dar nu vi-l mai spun.

  44. P/u Nina si altii care nu vor alegeri anticipate!
    Nu este corect moral si nici legal, de a nu face alegeri, chiar daca nu ne convine din mai multe motive, comunistii kit de rai nu sunt, nu au facut nici tentativa de a schimba ceva di constitutie dupa 5 aprilie avind 60 voturi nu 53. Daca AIE nu vor merge spre alegeri, acest lukru poate crea un precedent pe viitor, ca oricine care va veni la putere va gasi metode de a schimba constitutia in folosul sau. Oameni buni constitutia nu este creata in folosul uinei laturi ai puterii, ci p/u intreaga societate, asaca daca jumatate de societate a votat pcrm iar alta pe toti ceilalti la un loc, face sa te pui pe ginduri. Trebuie de respectat legea kit de mult nu am dori-o.

  45. Pt nine gonte

    Scrieti pina vi se usuca penitele, pe mine asta deloc nu ma deranjeaza. Pot spune doar ca halal de sotie de jurnalist care nu stie cum se scrie cuvintul „ideea”, daca scrie si el asa, e clar. Si inca ceva – va deranjeaza, inteleg, oamenii neprosti, care va depasesc, de aceea va apucati de prostii, crezind ca va avea efect ce faceti. Va maninca invidia de om mic. Zero efect. Fulgerele bat in piscurile inalte.

  46. LUI M.MORTEANU: Va multumesc de invitatii , caci mi-ati adresat mai multe , dar nu pot sa le „onorez”:
    1/ In present ma aflu in sudul Romaniei si nu pot sa vin la sedintele PNL-ului moldovenesc
    2/ eu deja sunt membru al unui partid /PDL-ul romanesc/

  47. V.P. si M.M. din punct de vedere politic nu procedati corect, trebue sa vorbiti cu noi, cititorii acestui blog, asa pentru ca la viitoarele alegeri noi sa votam PNL. Este de dorit si cu toti cititorii, dar cu alegatorii moldoveni trebue sa fie o obligatiune de partid.

  48. Madame Ivropa-cititoarea
    blogul Doamnei Pavlicenco nu este o sedinta la shrink.

  49. pentru cineva care a lucrat pentru o agentie rusa de stiri, si care a fost in Cuba vreme indelungata, pe vremea soviticilor, mi se pare deplasat sa arati cu degetul spre Ghimpu, cum ca se duce la Moscova.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *