Hora clanurilor antiromanesti

Nu am scris vreun articol de o vreme – imi onorez functia de bunica, savurind aflarea provizorie la noi a fiicei si a nepoticai, dar si avind niste probleme de sanatate, cu epuizarea majora in ultimele campanii electorale. Insa urmaresc evenimentele si ma tot ingrozesc. O asemenea evolutie am asteptat noi dupa 29 iulie 2009 si 28 noiembrie 2010? Desigur ca nu.

Se da o lupta subterana acerba intre clanurile oligarhice antiromanesti, care sfisie economic, politic si moral R.Moldova, acestea incluzind gruparile Voronin, Lucinschi-Filat, Plahotniuc si “primknuvsie” (satelitii” lor). Clanul Filat-Lucinschi isi stimuleaza din gros papusile vorbitoare, care isi zic “analisti politici”, dar care, de fapt, sint o cohorta de securisti aflati in serviciul Kremlinului, in frunte cu platitorul de polite Filat, avind si el stagiu in domeniu, pornind de la serviciul militar si, e de presupus, nu numai…

Are dreptate un lider AIE care constata ca Filat, ahtiat dupa PR, dispune de timp sa se intilneasca lejer cu lepra Smirnov si maimutica politica filatoida Formuzal, dar nu are timp sa discute cu partenerii de alianta. Este ceea ce am spus de atitea ori: Filat nu este un partener corect, nu poate conduce un Guvern de coalitie, nu poate dialoga, nu poate asigura transparenta deciziilor si a actiunilor Puterii, cocheteaza si tese scenarii cu satrapul Voronin, devenind, de fapt, o scula jalnica in mina clanului cu Lucinschi-i in frunte – tatal si fiul. Emana o aroganta inimaginabila – ca in vorba “prostului nu ii e destul, daca nu e si fudul”. De ce oare i-a trebui lui Filat „sa cada sub incidenta” acestui proverb?

Ma intreba recent o moderatoare TV ce cred despre faptul ca si Plahotniuc are discutii secrete cu Voronin. Nu cunosc, dar ce sa cred? PD-ul este impins sa le aiba, cind vede acrobatiile parapolitice ale lui Filat. A avut un “Mesaj catre natiunea maldavineasca” prin care s-a compromis, demonstrindu-si slabiciunea si complexele de inferioritate fata de cel caruia ii zice “papusar”, nu a ajuns sa faca nimic dupa ce s-a “infoiat” curcanul si ginsacul sa faca, apoi a continuat cu prostiile de PR “a la Putin”, in timp ce lumea geme de somaj, de saracie si de disperare – stare de lucruri ce ar trebui sa ii oblige pe guvernanti sa discute ce e de facut mai departe, ca funia, iata, ajunge la par.

Tocmai de aceea s-au intetit articolele despre “ce facem cu statul-problema” si despre singura solutie de iesire din marasmul moldovenist – reunificarea celor doua state romanesti.

Tot soiul de vizitatori orientali, care ne viziteaza, incearca sa isi puna la putere exponentii de singele respectiv – fie dintre cei aflati azi in virful piramidei, fie ca dintre fiii fostilor Presedinti ai RM, care au pravalit de fiece data statul. Adica, la “vremuri noi – tot noi” si e jalnic un Petru Bogatu cu ditirambi stimulati pentru o Natalie Gherman sau – miine vom auzi si asta, nu? – pentru un Kirill Petrovici, care nu pot fi decit papusi in miinile clanurilor actuale si farisei ca si prorusii Mircea Ivanovici si Piotr Kirillovici.

Dar ce se mai intimpla pe la noi?

Unii spun ca si Dumitru Diacov – cel care ne-a promis sa nu mai tradeze niciodata democratia si sa nu se reapropie de comunisti –cauta sa il convinga pe Voronin “sa ii intoarca datoria” si sa il voteze “prezident”, pentru ca ar avea niste tensiuni in PD, pierzind controlul asupra partidului-odrasla, ceea ce e de inteles, intre altele. Dar cine il va vota? Comunistii, niste PD-isti si Filat? Va fi interesant de tot. Dar care va fi pretul? Va fi demis si Lupu sau nu? Va fi o alianta PCRM-PLDM-PD, fara PL?

O alta varianta e sa fie votata – “soft” – asa, pe neasteptate, pe nevazute si pe nesimtite, la votul secret, sperindu-se sa treaca repede socul, Zinuta Greceanii, alias „pulemiotcita”, care a amenintat ca va trage in tinerii disperati de guvernarea bolsevica. Filat sa ramina premier si pe Lupu sa nu il poata demite sau sa il demita odata cu demiterea Procurorului. Dupa care sa fie “curatit” Guvernul de ministrii PL si PD. Sa vedem – citi PLDM-isti se vor prostitua ca si Filat si Diacov in 2005? Credem ca doi deputati baptisti nu vor vota. Cine inca? Deputata anticomunista, verde si infocata, din Nisporeni va vota? Vorbaretul Deleu sau Deliu va vota? De papagalul Strelet nu mai intreb… Unii spun ca acum in Fractiunea PLDM a ramas “susera” – nu va suparati, insa imi voi retrage calificativul (ce nu imi apartine) cind voi vedea acolo demnitate, in general, si demnitatea de a nu vota in scenarii cu bolsevicii si securistii, in special.

Sigur, PD-ul nu poate sta cu miinile-pachet si – asa cum am spus la TV – o fi cautind sa atraga deputati care sa nu participe la rusinoasa cooperare PLDM-PCRM, sa vedem daca ii reuseste. E mai trist ca, desi s-a crezut ca PD-ul va fi veriga slaba in AIE, vedem ca trufandaua-“skorospelka” PLDM, caruia eu ii mai spun “partid jetabil”, adica “partid de unica folosinta”, fara perspectiva, ca seringa ceea folosita, e partidul imoral, ce face probleme in RM doar pentru ca Filat vrea sa fie Don Corleone, iar PD-ul, cu Lupu si Plahotniuc, nu ii permit.

De PL nu vorbim aici. Ghimpu vrea sa para inocent, insa formatiunea se mafiotizeaza prin preluarea rapida, in scopuri meschine, a controlului – prin oamenii liderilor falsi liberali, inclusiv prin papusile lui Chirtoaca-PR-istul dezgustator, – asupra intreprinderilor municipale, a tuturor structurilor aducatoare de bani – si murdari. Lista consilierilor municipali a PL este elocventa in acest sens – cu fosti PPCD-isti si PCRM-isti, acum – PL-isti.

Ce va fi mai departe? Incercari de debarcari urite si dezolante. In R.Moldova toti fura. Nimeni nu crede in acest stat, toti stiu ca el nu are viitor, dar se prefac precum ca il iau in serios. RMN-eaua se consolideaza, pentru ca Rusia vrea ca atunci, cind – eventual, prin securistii sai aflati la guvernare sau prin cei „de veghe” din spatele guvernantilor, – se va “reintregi” cu RM, sa dicteze aici din plin.

Nu am spus azi aici despre posibila decizie a Curtii Constitutionale, despre atitudinea lui Filat fata de legea organica ce ar putea fi supusa votului, pentru ca e totul clar. Filat si-a intarit pozitiile ca si grupare mafiota la centru si in provincii, pentru ca a fost premier, dar nu este partenerul corect si moral ca sa respecte intelegerile cind altii le-au respectat si i-au oferit cadrul de a se manifesta. E posibil sa urmeze si el calea PPCD sau PDAM, pentru, ca, de fapt, PLDM este un PDAM-2, chiar mai jalnic in plan moral si politic. V-ati putut imagina asa ceva dupa „Moldova fara Voronin!”, „Moldova fara comunisti!”? Eu una – nu.

In concluzie – spectacol, unul tot mai jalnic, avem. Piine – nu avem. Sau avem mai putina. Insa, ce am votat, asta mincam. In loc de piine.

Vitalia Pavlicenco

Loading Facebook Comments ...

68 Comments

Add a Comment
  1. DEZVALUIRI AMERICANE SECRETE WIKILEAKS:
    MARIAN LUPU ESTE AGENTUL NUMARUL UNU KGB DE MOSKOVA
    IN GUVERNUL DE LA CHISINAU.
    LA ORA ACTUALA EL ESTE CEL MAI PERICULOS SPION MOSKALESC
    CHIAR SI PENTRU “STATALITATEA” MOLDO-RâPEI DE PE BâC,
    NEMAIVORBIND DE RE-UNIREA CU ROMANIA !
    PAZEA LA EL !

  2. RECAPITULARE:
    pt. România Mare = “DA” sau “NU “?

    http://ziar.jurnal.md/2011/09/02/%E2%80%9Esuntem-niste-impotenti%E2%80%9D/comment-page-1/#comment-16262

    D. Diakov – PD = = zice “NU” !
    V. Ionita – PDLM = = zice “NU” !
    M. Snegur, fost presedinte = zice “NU” !
    D. Chirtoaca – PL = = cam ambiguu…in Europa
    M. Ghimpu – PL = = a luat apa in gura ?
    analistUL politic Oazu Nantoi = zice “NU” !
    scriitorul Vasile Ernu = = zice “NU” !
    istoricul Virgil Pâslariu = = zice “DA” cam pe bâjbâite
    ———————————————————————–––––––––
    CONCLUZII:

    IN SITUATIA DE CRIZA ACTUALA PERPETUA IN RM,
    CAND POLITICIENII TRADEAZA INTERESELE NATIONALE ALE POPULATIEI,
    SI SE GANDESC DOAR LA PROFITUL LOR PERSONAL,
    CAND DUPA COMUNISTI AU VENIT ALTI MAFIOTI SI CORUPTI LA PUTERE
    CARE NUMAI MIMEAZA REFORMELE, POPULATIA CIVILA DIN RM ARE NEVOIE
    SA SE ALINIEZE CU ACELE FORMATII CARE CER RE-UNIREA CU ROMANIA, UNICA NOASTRA SALVARE:

    – FORUL DEMOCRATIC AL ROMANILOR DIN RM,
    CARE IN DECLARATIA SA DIN MAI 2011 A CERUT FERM CHISINAULUI
    SI BUCURESTIULUI RE-UNIREA IMEDIATA CU ROMANIA
    – MISCAREA TINERILOR DE PA AMBLE MALURI ALE PRUTULUI –
    ACTIUNEA 2012 – CARE FACE PASI PRACTICI PT. RE-UNIRE
    – PNL
    – MISCAREA “PRO-ROMANIA” A LUI ILIE BRATU, /FOST DEPUTAT/
    – IAR PARTIDUL LIBERAL, SE PARE CA DOARME CU ANATOL PETRENKO

    ORI RE-UNIREA, ORI SCLAVIA RUSO-COMUNISTA C=S.-I.–S.=TA !

  3. RUSIA are nevoie mai mult de asistenta psihiatrica, decat economica, a spus ambasadorul SUA in Estonia…

    (si toti adeptii Rusiei si slugoii de la noi, mancurtii etc.- Trubadur)

    ….

    WikiLeaks: Россия нуждается не в экономической, а психиатрической помощи

    Время публикации: Сегодня в 11:13

    Просочившиеся через WikiLeaks документы американского госдепа, относящиеся к началу 2007 года, описываются разговоры президента Эстонии Тоомаса Хендрика Ильвеса и премьера Андруса Ансипа в посольстве США в Таллинне.

    Ильвес говорил в беседах, что пытается понять, почему в предыдущие месяцы риторика России становилась все более враждебной по отношению к Эстонии. Он видел единственное объяснение этому в том, что поведение России просто иррационально.

    Ильвес процитировал посла одной из стран Евросоюза, которого он встретил в Москве.

    Посол сказал Ильвесу, что Россия — это государство, которое больше нуждается не в экономической, а в психиатрической помощи.

    Ильвес считал, что на враждебные нападки России Эстонии разумнее не реагировать и оставаться спокойной.

  4. O data ati spus ca plohotniuc e proromin,acum tot e ???

    http://www.Tv.RadioMd.net

  5. Pt Dumitru

    Cred ca Plahotniuc a ramas proroman, asa cum denota pasaportul sau romanesc, ce ii atesta cetatenia. Iata ca el nu se teme sa ii fie cunoscut acest lucru… Dar Filat are cetatenia romana sau nu? „O data” aici se scrie impreuna. Eu spun si a doua oara, daca ati folosit „o data” cu sensul ca am spus o data si mai pot spune de citeva ori.

  6. Am auzit un zvon precum ca plohtniuc va convinge 67 deputati sa voteze unire cu romania stiti ceva???

    http://www.Tv.RadioMd.net

  7. Respect! Отличная статья. Вещи названы своими именами.

  8. По поводу Вашей русофобии у меня возникают некоторые вопросы.
    Вы постоянно обвиняете Россию во всех бедах, которые происходят в Молдове. Да, Вы абсолютно правы: влияние России на постсоветском пространстве огромно. Но не надо забывать, что Россия была и остается Империей. Она не может не делать того, что делает. Это равносильно тому, как ожидать, что волк, устыдившись своей кровожадности, начнет кушать землянику.

    Но 20 лет назад Молдове подарили Свободу! Вот вам свобода, живите так, как вы считаете нужно жить, стройте свое государство по своим законам. Сегодня мы пожинаем плоды 20-летней независимости.

    Скажите, Мирча Снегур, Петр Лучинский, Владимир Воронин, Мариан Лупу, Диаков, Гречаная, Владимир Филат – они кто? Русские или молдаване?

    Почему прибалтам хватило национальной гордости выйти из под влияния России и влиться в ЕС, а молдаванам нет? Трусость и предательство – это национальная черта молдаван? Или во власть способны попасть только люди без чувства собственного и национального достоинства? Люди с криминальными задатками (по теории Ломброзо о наследственности).

    Да, я понимаю, вначале к власти пришли колхозники, которые абсолютно не способны были мыслить самостоятельно. Их приучили получать указания «сверху». И Россия эти указания им охотно давала. Но за 20 лет ведь могли бы поумнеть! Даже обезьяны обучаемы. Не поумнели!
    Так кто же виноват? Русские или свои «патриоты»?

    Вот как оценивает население своих избранников: Nu avem o clasă politică în sens clasic, ci nişte grupări care trăiesc după propriile lor legi: se aleg unii pe alţii, se acoperă unii pe alţii, fură solidar, iar neînţelegerile apar între ei nu din cauza „valorilor şi principiilor”, ci din cauză că nu se pot înţelege cine are dreptul să fure mai mult

  9. @ Rusoaica, de ghimpu ai uitat ? 🙂 (in lista de presedinti)

  10. Dna Pavlicenco
    Felicitari ca aveti posibilitate sa Va bucurati de nepot si urari de sanatate.
    Cu parere de rau nu pot continua mesajul in aceeasi tonalitate din cel putin doua motive. Este descalificanta folosirea calificativului „maimutica” cu privire la Dl Formuzal. Puteti sa detectati cit doriti initiativel si persoana Dlui Formuzal dar un intelectual veritabil nu poate aluneca spre vocabularul suburban. Al doilea motiv tine de, in opinia mea, miopia Dumneavoastra. Daca Va mai amintiti comentariile mele inca de la momentul crearii AIE-1 am spus foarte clar ca aceasta nu are nici o sansa sa reuseasca atita timp cit vom fi guvernati dupa paradigma comunisti/anticomunisti. Inteleg si respect profunda repulsie pe care o aveti fata de tot ce tine de comunism. Dar ramin stupefiat cum nu vedeti un lucru absolut evident – PCRM nu are nimic caracteristic unui partid comunist (desigur cu exceptia mentalitatii bolsevice a multora dintre fruntasii si membrii acestuia, dar la acest captil, dupa mine nu se prea deosebesc de celelalte partide si lideri politici, inclusiv PL si Dl Ghimpu) si poarta aceasta denumire doar pentru a specula pe sentimentele nostalgicilor. Aflat la Guvernare PCRM nu a promovat politici comuniste si nici nu a intreprins pasi pentru a reinstaura regimul sovietic (socialist). A comis ilegalitati enorme. Dar vreti cumva sa spuneti ca actuala guvernare nu comite ilegalitati? Da PCRM au comis mai multe si mai grave dar uitati un lucru elementar – PCRM a avut puterea absoluta si sint ferm convins ca daca unul dintre partidele din alianta va avea o asemenea putere va ajunge cel putin la fel ca PCRM. Pun un pariu – nimic in tara nu se va schimba principial indiferent de faptul daca este ales sau nu Presedintele, atita timp cit nu vom judeca politicienii si partidele politice dupa fapte si nu pentru ca sint anticomuniste.

  11. Dumitru, в предвыборной кампании Гимпу обещал, придя к власти, пересажать всех коммунистов. Но будучи во власти, понял, что дело это хлопотное и небезопасное. Ему это надо?! Поэтому ведрами раздавал ордена всем своим знакомым. Чтобы помнили, что и он (Гимпу) не лыком шит, тоже побывал Президентом. -:)
    Я действительно забыла о его существовании, cer skuse.

  12. D-na Pavlicenco. probabil ma mai tineti minte din conversatiile noastre de pe blogul Dvs de mai devreme. Am fost in concediu si ma odihneam de politica, serviciu, predare, restul lucrurilor rutine.
    Stiti ca pozitia mea civila e diametral opusa. Insa vreau sa Va spun ca intotdeauna ati fost inteligenta in discutie, fara trecere la personal. Nu respect si nu accept pozitia politica Dvs, insa va respect pentru simplul fapt ca puteti asculta si fara de a latra, cum face majoritatea bloggerilor si comentatorilor de a raspunde in mod echilibrat si inteligent. Sper mai discutam. Am decis sa nu ascund numele – Cu respect, Vlad Poddukin

  13. Si felicitari si urari de sanatate la nepot. Totusi familia e mai presus de politica si viziuni diferite.

  14. Doamna Vitalia,

    chiar daca aveti probleme personale si de sanatate,
    ati scris un articol excelent, combativ care reflecta situatia de azi in rssm.
    Vreau doar sa adaug ceva despre „papusile vorbitoare, care isi zic “analisti politici” „.
    Caci de politicieni nu mai am ce adauga la cele scrise de sus. In plus ma dezgusta totalmente.
    Este sfidator la cer cum se spala creierii publicului acesti mercenari, acesti anal-isti.
    Ieri la fabrika http://www.publika.md/emisiuni/fabrika_411.html ( nu va recomand s-o priviti, e o pierdere de timp) s-a incins o discutie despre transnistria si despre „strategii”.
    Acesti „comentatori” se intrebau: ” problema transnistriei este oare un conflict(sic!) intre moldova si transnistria or moldova si rusia ?”
    Si nimeni nu vrea sa spuna cu voce tare ca este o problema care dureaza aproape trei secole, de cand imperiul rus se apropia de Nistru: O politica romanofoba promovata de rusia tarista, continuata de comintern-nkvd si in sfarsit promovata cu mare succes azi de kgb-fsb.
    Inca in 1812 rusii cereau de la turci toata Moldova pana la Carpati. Ei vroiau ca toate tarile romanesti sa dispara de pe harta Europei.
    Nu se vorbeste despre acest fapt din simplul motiv ca treucarii aborigeni, trebuie sa recunoasca ca noi, romanii, avem o istorie, o limba comuna si un destin comun.

  15. De fapt, noi naţionaliştii, în tot mai multe discuţii, vedem toate formaţiunile politice/SRL-le de la guvernare, egale, adică fără mare deosebiri. În tot timpul existenţei acestui stat, nici odată nici un politician nu şi-a onorat promisiunile. Ba mai mult, pe urmă ne dădeam seama, că nici nu au avut dreptul de a promite. Chiar şi nevorbitoarea de română de mai sus, îşi expune regretul de faptul că Ghimpu nu a intreprins nimic împotriva comuniştilor. Clanul cum stătea cu burta în sus – aşa şi stă. Este foarte simplu – totul e natural şi vechi. Pur şi simplu se formează alte clanuri. Procesele sunt în continua mişcare. Pentru mine spre exemplu poate să fie şi comunist după concept, dar să fie un bun român. În Italia, spre exemplu, comuniştii de dreapta şi de stânga au o pondere foarte mare în viaţa politică al statului său, dar, necătând la asta, ei sunt foarte şi foarte utili…pentru-că sunt italieni.

  16. Multe urari de sanatate doamna Pavlicenco !
    Imi doresc sa fiti cat mai bine, si poate un concediu este binemeritat, mai ales de familie si natura.

    Cat despre Rep.Moldova singura cale de iesire din aceasta criza, este pur si simplu ca populatia sa inceapa sa asculte ADEVARUL si sa inceapa SA ISI DEA SEAMA SINGURI.

    Problema insa ca nu o pot face macar fara o mica lumina. Si atunci ma bucur ca exista acest PNL si acest blog al dvs.

    Sunt sigur ca Dumnezeu exista, dar binenteles ca El apreciaza in primul rand LIBERTATEA ca parte integranta a IUBIRII (si ADEVARUL).
    Sunt convins ca poate peste aceste vremuri negre, va veni si vremuri mai bune, tot asa de neasteptat la fel cum si aceste vremuri negre au venit acum tot neasteptat.

    cu mult respect pentru o mare Doamna,
    Ed

  17. Televiziunea de stat din Kazahstan a sistat transmisiunea emisiunilor in limba rusa. Toti jurnalistii de limba rusa s-au concediat inca in decursul verii.

    Dupa cum vedem, kazahii se descurca si fara limba rusa in tara lor, preferand ca TV de stat sa fie doar in limba kazaha.

    ….

    Гостелеканал «Казахстан» прекратил вещание на русском языке

    Русская редакция национального телеканала «Казахстан» закрыта в связи с полным переходом канала на вещание на государственном казахском языке.

    «Все телепередачи на русском языке с 1 сентября прекратили вещание. Русская редакция закрыта, все журналисты уже уволились», – сообщил один из бывших корреспондентов русской редакции телеканала «Казахстан». Он отметил, что «основная часть журналистов ушла с телеканала еще летом, а буквально вчера уволились оставшиеся еще несколько человек».

    «Поскольку телеканал имеет свои филиалы во всех областях республики, в регионах русскоязычные журналисты тоже уволились», – добавил он.

    В мае этого года президент Казахстана Нурсултан Назарбаев сообщил, что по его поручению телеканал «Казахстан» с сентября перейдет на полное вещание на государственном языке. Согласно конституции, в Казахстане государственным является казахский язык. При этом в госорганизациях и органах местного самоуправления наравне с казахским официально

  18. Pt Cititor

    1. Daca „PCRM nu are nimic caracteristic unui partid comunist”, sa isi schimbe denumirea. Este o crima sa poarte aceasta denumire doar pentru a specula pe sentimentele nostalgicilor.
    2. PCRM a comis crime grave contra romanilor – i-a alungat prin politicile antieconomice de acasa.
    3. Am spus si repet – si fosta, si actuala guvernari sint antinationale, cu securisti in frunte.
    4. Formuzal nu este cinstit si, de aceea, este maimuta, pt ca face ce ii spune Filat.

  19. Pt Ed____

    Mersi pt cuvintele incurajatoare si cu speranta. La sigur, dreptatea va veni, ca si Libertatea, pt ca nu toti sint ticalosi. Si Dumnezeu le vede pe toate.

  20. Pt luca

    Am privit emisiunea si m-a dezgustat total. Imi este jale de acesti papagali comentatori.

  21. si eu cred ca rmn -bantustanul fascistoid transnistrean – este inca intretinut de rusia cu speranta ca intr-o buna zi sa fie bagat pe gitul chisinaului … o astfel de r.moldova avind in componenta si o regiune puternic rusificata pe linga gagauzia si zona balti , ar intoarce spatele definitiv europei si ar adera in 2-3 ani la uniunea rusia-belarus . doar nebunii mai cred ca o r.moldova avand in componenta transnistria mai are vreo sansa de a intra in ue … pur si simplu trebuie intarit hotarul cu transnistria si teritoriul dintre prut si nistru trebuie sa-si continue drumul spre europa . nu trebuie ca moldova sa joace dupa cum ii cinta tiraspolul , ci tiraspolul sa se teama de reusita aderarii la ue a moldovei … intre timp nimeni nu va recunoaste rmn , asta-i sigur … tot intre timp in lipsa unei perspective si a saraciei , transnistria se va depopula rapid . economia reala a rmn e prabusita . toate aceste lucruri vor aduce aproape de zero orice sansa de recunoastere internationala .

  22. pt. Trubadur:
    Ati putea indica si sursele de unde PRE-luati aceste informatii ?
    Dati si link-ul respectiv, ne va ajuta sa gasim originalul.

  23. Bravo Rusoiaca !
    /va numiti cumva Ludmila ? /
    Pareri juste despre majoritatea politicienilor moldoveni.
    De asta si sunt la putere, pt. ca sunt asa: tradatori !
    Ceilalti politicieni nu sunt la putere caci sunt Patrioti:
    exemple: Mircea Druc, detinutul Ilie Ilascu, generalul Ion Costas,
    poeta Leonida Lari, fostul deputat Ilie Bratu,
    iar altii, au fost pur si simplu-omorâti
    pt. curajul lor de a spune lucrurilor pe nume: deputata Lidia Istrati, poetul Grigore Vieru, regizorul Emil Loteanu, etc.
    TRAIASCA ROMANIA MARE –
    UNICA NOASTRA SALVARE DE OCUPATIA RUSO-COMUNISTA
    SI DEBANDADA MAFIOTICA !

  24. Weekly: Transnistria este guvernată de o haită de bandiţi, care îndeplinesc instrucţiunile Moscovei

    Reporterul de la revista ucraineană Weekly descrie vizita sa în Republica Moldova și modul în care decurge trecerea frontierei moldo-urainene prin regiunea transnistreană. „Cine și-a ales calea mai scurtă de a ajunge în Republica Moldova, trebuie să se supună legilor locale, deşi dubioase. Din partea moldovenească, nu există nici un control la frontieră. Asta deoarece dacă Republica Moldova ar instala pe malul drept al Nistrului punctele de frontieră, ar recunoaște RMN oficial. Pe de altă parte, se pare că ţara nu are nici o idee despre cine şi în ce scopuri vine din Ucraina!”, se spune în reportajul publicației.

    „Înainte de a vizita Transnistria, am auzit multe istorii terifiante despre această regiune. Conform acestora, propaganda i-a transformat pe transnistreni în zombi obedienți care se tem să spună un cuvânt nelalocul său. Iar, Transnistria este guvernată de o haită de bandiţi, care îndeplinesc instrucţiunile Moscovei”, mai scrie în articolul revistei Weekly.

    Transnistria își etalează legăturile strânse cu Kremlinul.

    Transnistria își păstrează cursul pro-rus. Pe bulevardul principal de la Tiraspol este instalat un panou cu „preşedintele republicii”, Igor Smirnov, care pe fundalul Kremlinului, îi strânge mâna lui Dmitri Medvedev. „Ei ne sprijină frățește, în timp ce alţii preferă să ne ignore”, spune o locuitoare din regiune.

    Unii locuitori ai Republicii Moldova visează că într-o zi ţara lor să va uni cu România. Alţii sunt nostalgici după Uniunea Sovietică şi cheamă la o prietenie cu Rusia.

    „Se pare că RMN se află mereu în așteptarea invaziei din exterior. Asemănătoare cu cea din 1991-1992, când Moldova a încercat să-și restabilească integritatea teritorială. În republică separatistă aceste evenimente sunt calificate „agresiuni militare”, iar menținerea statutului său „o victorie eroică”, asemănătoare cu cea din al doilea război mondial”, subliniază autorul reportajului.

    Potrivit sursei, în Republica Moldova există probleme cu locuri de muncă. Cea mai mare contribuţie la PIB-ul țării aduce sectorul agricol. În acest domeniu, cu salarii mici, activează cea mai mare parte a populaţiei.

    Jurnalistul afirmă că oamenii s-au dezamăgit în conducerea țării. Însă, a apărut o scânteie de speranţă în aprilie 2009, când opoziția de atunci s-a opus revenirii comuniştilor la putere. „Am crezut că noii politicieni vor schimba lucrurile, însă ei doar se ceartă”, spune o locuitoare a Chișinăului.

    O locuitoare a Chişinăului primeşte o pensie mizeră. Pentru a supravieţui, ea este nevoită să vândă în stradă.

  25. http://ziar.jurnal.md/2011/09/02/%E2%80%9Esuntem-niste-impotenti%E2%80%9D/comment-page-1/#comment-16262

    „Suntem nişte impotenţi!”

    OPINII//Ideea lui Butnaru, iniţiativă serioasă sau amatorism?

    Ideea lui Val Butnaru de a transforma Republica Moldova într-o regiune a României, în contextul discuţiilor privind împărţirea României pe regiuni (vezi JURNAL de Chişinău din 26 august curent), a trezit nedumerirea unor politicieni din Republica Moldova. Deşi mulţi au declarat că nu înţeleg ce vrea autorul, au calificat ideea acestuia imposibilă, motivând că subiectul Unirii nu se află actualmente pe agenda politică de pe ambele maluri ale Prutului. Şi aceasta în condiţiile în care senatorul român Viorel Badea a apreciat propunerea lui Butnaru ca una serioasă, discutată în „anumite cercuri”.

    „Amatorism”

    Ideea transformării Republicii Moldova într-o regiune a României, cu păstrarea instituţiilor sale de stat, le-a dat unor politicieni moldoveni ocazia, după cum a prevăzut şi autorul materialului, de a susţine/apăra impetuos statalitatea moldovenească. Unul dintre aceştia e Dumitru Diacov, preşedintele de onoare al Partidului Democrat din Moldova, potrivit căruia ceea ce propune Butnaru este „amatorism”. „E uşor să lansezi idei patriotice de Ziua Independenţei… Ce facem atunci cu Republica Moldova, stat independent, suveran, membru al ONU, recunoscut de comunitatea internaţională?… Ce facem cu poziţia statelor europene, a Uniunii Europene?… O idee lansată de un ziarist este o treabă, însă când le propui politicienilor să comenteze asemenea lucruri este alt lucru”, a opinat Diacov.

    „Forma şi conţinutul” lui Ioniţă

    Şi deputatul PLDM, Veaceslav Ioniţă, şi-a manifestat nedumerirea faţă de integrarea administrativă şi economică a Republicii Moldova în spaţiul românesc. Ideea enunţată de Butnaru l-a pus în încurcătură pe Ioniţă: „Nu înţeleg ce vrea să spună domnia sa. Există Republica Moldova ca stat şi există România ca stat. Nu s-a vorbit până acum de o asemenea unificare. Domnia sa cred că a pus căruţa înaintea cailor. Dacă ar exista o decizie politică, ne-am gândi la o asemenea idee. Cum să discutăm despre o asemenea formă de Unire când nu avem conţinutul?”, se întreabă Ioniţă.

    Pentru vicepreşedintele Partidului Liberal, Dorin Chirtoacă, propunerea lui Butnaru este o cale pentru Republica Moldova şi România de a se regăsi în cadrul Uniunii Europene. Primarul ne-a răspuns, à la Titulescu, că regăsirea celor două state româneşti în cadrul UE constituie un obiectiv pentru marea majoritate a cetăţenilor Republicii Moldova, iar punctul de vedere al lui Val Butnaru este o formă de realizare a acestui deziderat: „Toate formulele de realizare ale acestui obiectiv merită a fi discutate. Punctul de vedere exprimat de dl Butnaru este una din aceste formule, dar obiectivul final rămâne ca Republica Moldova şi România să aibă un viitor comun în cadrul UE, astfel încât să fie corectată nedreptatea de la 1812 şi 1940”, a spus primarul capitalei.

    „Trebuie să întrebăm poporul”

    Ex-preşedintele Republicii Moldova Mircea Snegur crede că propunerea lui Val Butnaru este pur şi simplu imposibilă. Şi aceasta deoarece atât Moldova, cât şi România sunt ţări semnatare ale Actului Final de la Helsinki, ale Cartei de la Paris, documente care nu admit schimbarea hotarelor. „Dacă până la urmă se insistă asupra acestui subiect, trebuie să întrebăm poporul”, a sugerat primul preşedinte al RM.

    „Noi am eşuat!”

    Solicitat să aprecieze proiectul lui Butnaru, analistul politic Oazu Nantoi a rostit adjectivul său preferat pentru statul Republica Moldova şi cetăţenii săi – impotenţi. „Această idee înseamnă recunoaşterea impotenţei noastre în calitate de cetăţeni ai Republicii Moldova care, cu câteva zile în urmă, a sărbătorit cu fast aniversarea a 20-a de la proclamarea independenţei. Aceasta înseamnă că noi am eşuat, suntem impotenţi”, a spus analistul politic.

    Scriitorul Vasile Ernu crede că propunerea formulată de Val Butnaru e legată de relaţia dintre o idee şi o aplicaţie practică şi reală. Acesta susţine că, în acest moment, românii nu sunt în stare să-şi modifice propria formulă administrativă, darămite să facă un pas atât de radical, iar datele care vin din Moldova arată că statalitatea este ideea cea mai susţinută. Mai mult, scriitorul afirmă că nici România şi nici Europa nu sunt pregătite pentru o asemenea acţiune.

    Butnaru ştie istoria românilor?

    Istoricul Virgil Pâslariuc se întreabă „ce înţelege Butnaru prin regionalizarea României, că Bacăul va avea Parlamentul său? Şi ce legătură are atunci cu zonele economice? Cum vrea să facă uniformizarea la nivel de monedă, poliţie, armată, drumuri etc. şi, totodată, să facă un control riguros pe Prut? Ce înseamnă diplomaţia Regiunii? Se pare că Butnaru vrea un fel de confederalizare a României, atunci el ştie prost istoria României. În acest caz, cerinţele lui de a se introduce istoria românilor mi se par perfect legitime. Poate ajută”.

    „Un proiect serios”

    Totodată, în opinia lui Viorel Badea, senator pentru românii din Europa şi Asia, propunerea lui Val Butnaru este una care trebuie dezbătută. Senatorul român ne-a declarat că a auzit despre ea în „anumite cercuri” şi este necesar să fie discutată cu cea mai mare seriozitate, dacă vrem să ne referim cu toată responsabilitatea la viitorul european al basarabenilor, dar şi al cetăţenilor din această parte a lumii. „Sunt convins că, în cel mai apropiat timp, această propunere va deveni una din chestiunile de pe agenda politică a oamenilor de stat de pe cele două maluri ale Prutului”, a menţionat politicianul român.

    Iniţiativa legislativă privind reîmpărţirea administrativă a României, aparţinând grupului UDMR, în 16 regiuni a fost deja aprobată de Senatul României şi se află de trei luni în atenţia deputaţilor. Unul dintre susţinătorii acesteia este preşedintele Traian Băsescu care susţine că actuala organizare administrativă a României pe judeţe împiedică dezvoltarea acesteia.

    Nota redacţiei

    Ţinem să precizăm că în fraza „De-a lungul Prutului se instaurează un control riguros” din articolul lui Val Butnaru, „Avem „ţară”. Ce facem cu ea?”, publicat în JURNAL de Chişinău la 26 august 2011, s-a strecurat o greşeală de fond. Bineînţeles, este vorba de Nistru.

    A consemnat Ilie GULCA

  26. Dna Pavlicenco
    Sint stupefiat ca insistati asupra unei magarii – si anume calificativul atribuit Dlui Formuzal. Ori calificativul atribuit dlui nu are nici o legatura ca vre/o actiune concreta. Daca nu este clar sa vin cu un exemplu. Este o mare diferenta intre a spune „Dna Pavlicenco este o prostituata” si a spune „Dna Pavlicenco este o prostituata politica pentru ca a procedat…”. Asa ca sint ferm convins ca datorati scuze Dlui Formuzal si nu numai.
    Si ma umfla risul cind citesc ca PCRM trebuie sa/si schimbe denumirea. Nu zic ba poate ca ar trebui s/o schimbi dar a cataloga un partid drept totalitar si a cere excluderea lui din viata politica doar ca nu Va place denumirea este prea de tot. Si daca pretindeti ca aveti viziuni democratice si inca mai si cunoasteti multe atunci ar trebui sa cunoasteti si sa acceptati pozitia ferma a CEDO care a spus intr/un caz care viza Turcia ca nu poate fi exclusa folosirea cuvintului comunist in denumirea partidului daca scopurile si mijloacele pentru obtinerea acestora sint conforme statului de drept. Pacat ca de multe ori procedati exact ca cei mai retrograzi membrii cu mentalitate bolsevica din PCRM dupa principiul – nu ma intereseaza principiile si valorile daca nu/mi este convenabil

  27. de 20 de ani tot auzim si vorbim de republica moldova … clasa politica de la chisinau se tot umfla in pene ca un cucos tantos cind vine vorba de “independenta” ei . astazi se stie prea bine – vorba lui mircea drug – ca aceasta independenta a fost mai mult daruita moldovei de cercuri imperialiste de la moscova cind deja celelelalte republici sovietice si-o proclamasera deja , pentru ca alta cale nu ar mai fi ramas decit reunificarea cu patria-mama … chiar si cei mai mari pro-romani si unionisti au fost inselati ca niste copii mici de serviciile de informatii cu sediul la moscova . ei credeau ca aceasta independenta reprezinta in fapt un pas spre reunificarea dreapta si justa cu romania . in realitate chiar moscova a inteles ca trebuie sa aleaga “raul” cel mai mic … o pseudo-independenta de ochii lumii fata de o reunificare rapida a moldovei cu trupul tarii … acum la 20 de la proclamarea pseudo-independentei am inteles cu totii care au fost jocurile facute atunci de moscova . unii mai prosti se lauda cu prezenta r.moldova la o.n.u. . poate unii nu stiu ca si rss belarusa sau rss ucrainiana au fost membri ai o.n.u. … de parada . nimeni nu incearca sa nege lupta acelor forte cu adevarat patriotice dintre 1989-1991 pentru desprinderea de cccp si pentru valorile noastre bastinase … dar asta nu inseamna sa nu recunoastem deschis adevarul astazi . moscova s-a folosit de aceste forte curate nationale in interesul sau murdar . si e de ajuns sa rostim numele lui iurie rosca . e greu de spus daca rosca era agent kgb de la bun inceput sau a fost folosit de kgb … sau poate s-a lasat folosit … independenta moldovei ? acum vedem mai bine ca in realitate este o monstruozitate creata in laboratoarele subterane ale kgb . cum sa-si proclame inima “independenta” de corpul uman in care se afla ? sau mina stinga fata de restul corpului ? o gugumanie , o sarada , o inselatorie in spatele careia se ascund forte ce urasc de moarte neamul nostru .

  28. De acord cu opinenții care susțin că acceptarea ideii dlui Val Butnaru privind includerea RM în componența Romaniei ca o regiune economică distinctă, dar cu statut de unitate politică independentă, cu parlament, guvern și cu o politică externă proprie reprezintă o mare utopie, un non-sens și o stratagemă geopolitică extrem de riscantă, cu un mare potențial subversiv și destabilizator al României insăși ca stat național și unitar. Poate că unii tocmai asta și urmăresc? Nu cred că astfel de idei sunt lansate din simplă candoare inocentă și patriotardă, fără inspirația și chiar fără suportul logistic al serviciilor speciale imperiale rusești, al căror scop declarat și atestat documentar a fost și rămâne distrugerea României ca stat. Oare să nu fie conștienți de această capcană a regionalizării SEPARATISTE a RM în cadrul României cei, care se consideră filoromâni? Dacă e să și vorbim de regionalizare a RM, atunci doar în baza Constituției României. Dar, până atunci, domnilor lansatori și ”formatori de opinII” și de ”neamuRI” (cum spunea adulatul vostru prezident M.Snegur prin anii 1991-92), trebuie, în mod evident, de parcurs o cale indispensabilă și necesară, pe care ați tot evitat-o in acești 20 de ani de visată independență. Trebuie de muncit în ACEASTĂ direcție, trebuie de reformat, de standardizat, de armonizat și de sincronizat legislativ și economic (vă mai aduceți aminte de stratagema lui Mircea Druc?) și de luat o decizie favorabilă în Parlamentul RM, fără de care bunele intenții rămân simple palavre. Vor purcede, însă, la așa ceva actualii profitori absoluți ai guvernării ”separate și independente” a RM?

  29. Pt Cititor

    1. Formuzal nu este domn, ci tovaras de-al lui Voronin, Filat, Lucinschi si este „maimutica” politica filatoida, daca asta va place mai mult, chiar voi corecta si in text. Pentru ca ceea ce face el este maimutareala politica proFilat, proRusia. Deci – e clar? „Magarii” face Formuzal, mai bine ar integra societatea gagauza in cea moldoveneasca a celui de-al doilea stat romanesc,

    2. Nu va poate umfla risul legat de PCRM, pt ca el trebuie votat, ca partid, ca echipa, nu pt ca are o denumire inselatoare, care le induce alegatorilor ideea de trecut sovietic si comunist satul, ci de actiuni spre schimbarile necesare republicii. Desigur, daca si-ar schimba denumirea, nar pieri, pt ca nu reprezinta, in esenta, nici o ceapa digerata, decit o echipa de hoti si mafioti, care vor sa fure si pe mai departe statul. Mai ales ca, dupa ce „va umfla risul”, imi dati imediat dreptate, subliniind ca „nu zic ba, poate ca ar trebui s-o schimbe” (denumirea – N.n.). Cit priveste „a cataloga un partid drept totalitar si a cere excluderea lui din viata politica doar ca nu Va place denumirea este prea de tot” – va informez ca deloc nu „e prea de tot”. Pentru ca PCRM a fost inregistrat ilegal la Ministerul Justitiei – dupa restabilirea lui de catre banda lui Lucinschi, decizia Prezidiului nu a fost publicata in Actele Oficiale si nu este intrata in vigoare. Am facut si publicat toate demersurile respective. Deci, PCRM are o denumire speculativa si este ilegal inregistrat la Ministerul Justitiei, cautati pe blog actele doveditoare, la

    http://www.pavlicenco.md/2009/01/17/pcrm-este-deja-in-afara-legii-in-rmoldova-si-inregistrat-ilegal-la-ministerul-justitiei-vedeti-aici-documentele/

    http://www.pavlicenco.md/2009/11/11/partidele-de-sorginte-comunista-mai-trebuie-scoase-o-data-in-afara-legii%E2%80%A6/

    3. Mentalitate bolsevica ai dumneata – eu am principii si, daca nu le-as avea, nu as critica actuala guvernare.

  30. Buna ziua tuturor,

    apropo de anumite comentarii si idei, as vrea sa particip si eu la discutie. Mai ales ca sunt unele dezbateri chiar foarte bune.

    Am aceiasi parere cu dl Vizureanu, ca a crede ca includerea Rep.Moldova ca euroregiune dar sa aiba un regim politic aparte cu propriul parlament NU este o solutie viabila.

    Dar sa INCEPEM prin a spune un lucru extrem de important:

    1. DACA REP. MOLDOVA DORESTE SA SE INTEGREZE IN UNIUNEA EUROPEANA, ATUNCI REP. MOLDOVA ORICUM SI FARA SA FACA UNIREA CU ROMANIA, FACE O INTEGRARE CU TOATE TARILE DIN UNIUNEA EUROPEANA, SI PRIN URMARE

    DACA REP.MOLDOVA FACE O INTEGRARE IN U.E. FACE O INTEGRARE SI IN REP.ROMANIA !

    Dealtfel Uniunea Europeana data fiind diversitatea marimii tarilor componente (de la Luxemburg si Malta pana la Germania, Suedia, Franta) (deci tari foarte mici la tari foarte mari) prefera sa lucreze cu ideia de EURO REGIUNI.

    Astfel incat faptul ca Rep.Moldova ar fi impartita in 4 euroregiuni si acestea ar intra in UE, sau Rep.Moldova ar fi impartita in 4 euroregiuni si ar face unirea cu Romania
    INSEAMNA PENTRU CETATENII DE RAND EXACT ACELASI LUCRU !

    A crede cu incapatanare bolnava ca o independenta a unui stat ca Rep.Moldova este benefica inseamna NEGAREA REALITATII !
    Independenta Rep.Moldova actuale va aduce doar cotropirea de catre Federatia Rusa a unei parti a teritoriului, iar neutralitatea declarata (prin intermediul politicienilor tradatori fata de statul Rep.Moldova ! deci nu vorbim de Romania) (tradatori ai propriului stat caruia i-au jurat credinta in mod fals si mincinos, dar care fac 100% interesele Rusiei, altui stat deci !!!) este o MARE MINCIUNA !

    Un stat neutru domnilor, este un stat CARE NU ARE ARMATA STRAINA DE OCUPATIE ! Un stat neutru precum Elvetia care il tot dati exemplu, nu are alta armata pe teritoriul sau.

    Rep.Moldova are declarat ca stat neutru in constitutie, dare DE FACTO (de fapt) nu este DELOC un stat neutru. Este o minciuna.

    Hai sa explicam ce este minciuna: AFIRMATII CARE NU SUNT IN CONCORDANTA CU REALITATEA !

    Veti spune, bine, Ed asta e nebun, sa se apuce sa explice ce este MINCIUNA, dar trebuie neaparat pentru ca multi cetateni ai Rep.Moldova traiesc in minciuna si nu isi dau seama !!!

    ––––––
    O alta minciuna este ca „limba moldoveneasca” va aduce asa o stima si o imagine buna inauntru si inafara tarii.
    FALS ! O MINCIUNA !
    Toti europarlamentarii care stiu despre Romania si Rep.Moldova, si sunt informati despre aceste doua tari, STIU FOARTE BINE ca „limba moldoveneasca” este o limba non-limba, o minciuna creata de KGB.

    „Limba moldoveneasca” nu va exista SUB NICI-O FORMA ca limba oficiala in Uniunea Europeana in caz ca Rep.Moldova va adera singura la Uniunea Europeana.
    Dealtfel sa convingi un europarlamentar ca cele doua limbi identice sa fie acceptate cu titulatura diferita si sa retraduca mii de documente in limba romana si in alta limba identica „limba moldoveneasca” doar pentru ca niste politicieni din Rep.Moldova doresc „limba moldoveneasca”, viseaza cai verzi pe pereti !!!

    Dealtfel autoritatile Rep.Moldova accepta documentele de la Uniunea Europeana in limba romana. Dar acest lucru NU SE SPUNE pentru ca vezi Doamne sa nu dea rau la imagine !!!

    Intelegeti ?!?!

    DOmnilor cetateni ai Rep.Moldova sunteti MINTITI SISTEMATIC de proprii politicieni est-moldoveni de la putere !

    Si toate aceste miniciuni se pot dovedi.
    Important este faptul sa intelegeti ceea ce vest-moldovenii din Romania au inteles deja. NU POLITICA NEAPARAT NE VA FACE MAI BUNI !
    SI LA NOI POLITICIENII MAI ALES CEI AJUNSI LA PUTERE AU FOST MEREU PRINCIPALA PIATRA DE MOARA SI DE FURTURI SI MINCIUNA A ROMANIEI !
    In timp ce cetatenii Romaniei evoluau si economia Romaniei evolua vertiginos, politicienii Romaniei se dedau la acte de coruptie sau adopta legi strambe sau in intarziere ! (recent vezi scandalurile privind pierderea de catre Romania a unui miliard de euro !!!! pe baza certificatelor verzi ! sau falimentul combinatului chimic Oltchim detinut de stat !!!!)

    Asa ca furibundul sentiment national „moldovenist” de sorginte KGBista, si a tine mortis sa aveti o tara independenta cu o structura de PARLAMENT nu stiu cat de buna este !

    ––––-

    cetatenii din Romania si-au manifestat in unele sondaje facute de putere cu privire la o re-organizarea teritorial administrativa sau chiar o reorganizare a celor 8 euro regiuni ale Romaniei CA :
    – nu vor parlamente regionale sub nici-un fel
    – eventual chiar poate sterse judetele si sa ramane doar cu euro-regiunile
    – oricum judetele sunt scrise in Constitutie (ca modalitate de organizare a statului Roman, asa e mai veche constitutia, desi romanii din Romania am avut curajul sa schimba deja de mai multe ori constitutia ! si deci sa evoluam, dar vremurile evolueaza mai repede decat noi)
    si atunci se gandeau la trecerea unor judete de marimea euro-regiunilor
    – oricum se doreste scaderea numarului de politicieni si organizatii ale aparatului administrativ de la judete catre euro-regiuni !!!

    Deci romanii isi doresc un stat cat mai suplu, in care statul sa faca doar ce este obligat de constitutie: sa asigure protectia externa si interna (armata si politie), justitie si scoala (cea obligatorie primara!), si mai putin tot felul de institutii peste institutii de stat, care sunt pline de politicieni si de nepotism!!!

    ASA CA INTRAREA REP.MOLDOVA CU PARLAMENT PROPRIU IN ROMANIA, ESTE O ABERATIE, pentru ca romanii nu ar accepta sub nici-o forma alte parlamente euro-regionale care sa mai pape si alea banii poporului !!!

    ––––

    Eu zic sa va intrebati FOARTE PRAGMATIC, voi fiecare est-moldovean:

    CE ESTE MAI BINE PENTRU MINE ?
    CE FEL DE REP.MOLDOVA IMI DORESC ?

  31. 1)
    pai prima data trebuie sa va intrebati
    daca doriti UE sau doriti CSI ?

    Am mai scris pe aceasta teza, dar ca rezumat CSI va aduce un sistem de tari cu un PIB de zece ori mai mic decat UE (chiar si cu criza sau nu, sic)
    CSI va aduce tot felul de restrictii la import/export
    CSI nu va aduce nici-un nivel de securitate (chiar dimpotriva Rusia ocupa mai multe tari din CSI, avand conficte deschise sau inghetate, vezi Georgia si Rep.Moldova – DAAA ! Oficial aveti un conflict inghetat din punct de vedere OFICIAL international !!! Numai voi acolo intern va mintiti ca sunteti „independenti” si o tara „neutra”, dar adevarul este dur , cel extern!)
    CSI este formata mai mult din tari asiatice
    CSI nu are nici-o alta tara latina, UE contine 5 tari latine

    Recent, imi pare enorm de rau ca nu gasesc acum, un inalt oficial german A AVERTIZAT puterea de la Chisinau ca nu exista si intrare in UE si sa ramana in CSI !!!!
    Deci nu exista decat o alegere CLARA ori vest UE ori est CSI !
    ––––––-

    2)
    Deci daca Rep.Moldova alege UE, atunci trebuie inteles foarte clar ca UE sunt foarte obiectivi si nu merge cu minciuna (mai ales dupa episodul Grecia)
    Rep.Moldova poate fi organizata in 4 euro-regiuni (nord, Chisinau, Transnistria, sud – eventual) si acestea vor fi integrate in UE

    Aderarea la UE se poate face doar daca nu aveti conflicte deci doar daca aderati mai intai la NATO. Si deci ooops nu puteti adera la UE.
    Veti ramane pururi la poarta UE, in grija UE, dar de aderat propriu zis nu. Exact ca Turcia. Si binenteles din alte motive.
    Oricum chiar si la poarta UE este mai bine decat in cadrul CSI !
    Ati vazut cum vi se opresc in Rusia pana si exportul de miere.

    –––––-

    Dupa aceasta etapa in care sa puteti tehnic adera la U.E. o sa aveti doua mari criterii:
    – SECURITATEA – am mai vorbit de zeci de ori, deci aderarea la NATO inainte de aderarea la UE (nu va mai exista nici-o exceptie sub nici-o forma)
    – ECONOMICA – nu am mai vorbit decat slab.

    Sa zicem ca printr-o minune se rezolva situatia cu Transnistria, dar si asa Rep.Moldova pana nu va creste PIB la un nivel de X euro/cap locuitor nu va putea adera la UE.
    Tarile sarace nu vor mai fi lasate sa adere la UE atat de repede pentru ca genereaza emigranti in valuri prea mari, si atrag in euro-scepticism cetatenii UE15 !!!

    Dealtfel s-a vazut ca integrarea primului val cu Cehia de exemplu, foarte putini emigranti au fost din Cehia catre UE15, ceea ce a fost perceput ca optimist. Dar dupa aderarea Romaniei si Bulgariei si mai ales acum pe fondul crizei economice, nu este vazuta cu ochi buni aderarea unei tari sarace.
    De aceea Croatia va adera la UE pentru ca nu numai ca este membra noua NATO, si ca respecta toate capitolele UE ci si pentru ca are un PIB pe cap de locuitor mai mare chiar decat a Romaniei si Bulgariei tari deja membre!!!!

    ––––-

    Cu alte cuvinte, trebuie sa intelegeti ca singura aderare reala (in timpul vietii voastre, nu peste 10-20 de ani !!!) la Uniunea Europeana a celor 4 euro regiuni a Rep.Moldova este de fapt Unirea cu Romania.

  32. si acum vine CEA MAI IMPORTANTA INTREBARE !

    CARE SUNT CELE DOUA VERSIUNI SI SA LA PUNEM IN BALANTA !

    A) Mie, ca cetatean est-moldovean, cetatean al Rep.Moldova cu ce ma ajuta sa fiu cetatean doar a Rep.Moldova, a unei Rep.Moldova neunita cu Romania
    (ca independenta e cam greu de crezut ca sunteti!!! cu atatia scoliti la KGB care tot au fraiele puterii politice in Rep.Moldova!!! si nu vorbesc doar de Gagauzia si Transnistria cat mai ales in parlamentul de la Chisinau!) ?

    B) Mie, ca cetatean est-moldovean cu ce ma ajuta daca Rep.Moldova s-ar uni cu Romania ?

    ––––
    pai hai sa luam cazul A)
    sunt cetatean al Rep.Moldova in una din cele 4 euroregiuni, sa zicem euroregiunea Chisinau.
    Buuuunnnn, daca nu am pasaport romanesc (ca doar luam marea masa si majoritatea cetatenilor din Rep.Moldova in calcul ! nu doar minoritatile! asa se judeca corect! dupa majoritate) si sunt doar cetatean al Rep.Moldova traiesc intr-o tara DE FACTO NO-INDEPENDENTA si NO-NEUTRA in care investitorii pun mari conditii, in care politicienii nu numai ca sunt vanduti banilor ci si sunt vanduti Moscovei, intr-o tara REP.MOLDOVA TARA LAGA*R , in care sunt prost platit, o tara cu ECONOMIE FOARTE SLABA (cea mai saraca tara din toata Europa, exclus alta fals-tara Kosovo), intr-o tara care STA DE-A PURUREA LA GRANITA U.E. sau mai grav sta doar in CSI ca o a 13-ea roata la caruta.

    ce plusuri sunt pentru acest punct A) ?
    ca avem „limba moldoveneasca”, ca avem statul Rep.Moldova „independent”

    MDA !! MARI REALIZARI !

    –––

    B) sunt cetatean al euro-regiunii Chisinau, care face parte din Romania.
    (cazul cand Rep.Moldova face unirea cu Romania)

    pai atunci brusc locuiesc intr-o tara protejata NATO, locuiesc intr-o tara UE, si pot merge cu buletinul pana la Atlantic!, pot lucra de azi in o treime de tari UE fara nici-o restrictie !!!!
    Salariul minim prin lege este cu mult mai mare decat media din fosta Rep.Moldova!
    CU FIRMA mea pot activa in toata UE, deci cu 500 milioane de potentiali clienti (si unii din cei mai bogati din lume!!! multe tari din UE sunt membre G8) !

    ce pierd? pai „limba moldoveneasca” si Parlamentul de la Chisinau.
    –––-

    De ce pierde si ce castiga un cetatean al Rep.Moldova prin Unirea cu Romania ????

    PAI CU UNIREA CU ROMANIA NU PIERDETI DECAT un fals prestigiu si false teme
    („limba moldoveneasca”, „natiunea moldoveneasca”, oricum teze KGB, sau Parlamentul de la Chisinau care este dominat de tradatori de tara , tradatori de tara Rep.Moldova catre interesele Federatiei Ruse)
    atat pierdeti !!!

    Si ce castigati ? CU MULT MAI MULT !

    ––

    Si atunci de ce nu se face Unirea Rep.Moldova cu Romania ?
    Pentru ca cei de la putere in Rep.Moldova PIERD EI TOATE INTERESELE !
    Vladimir Voronin, Vladimir Filat, Marian Lupu, Rosca si altii PIERD EI INTERESELE SI MASA DE SCLAVI AI ACESTEI TARI FALSE, A ACESTI TARI LAGAR REP.MOLDOVA !!

    Asta este adevarul.
    Ca voi , cetatenii de rand din Rep.MOldova prin unirea cu Romania castigati foarte mult
    dar ei politicienii pierd foarte mult

    si de aceea sunteti mintiti zilnic si sistematic cu privire la acest subiect.

    Intelegeti ?
    Mai ganditi-va.
    LA RECE !
    Cu propria voastra minte. Nu ma credeti nici pe mine. Luati pe o foaie si scrieti singuri :
    CU CE MA AJUTA SAU NU UNIREA CU ROMANIA ?
    si trecet in stanga dezavantaje si in dreapta avantaje
    si trageti concluzia singuri !

    Mult succes,
    un vest-moldovean din euroregiunea Sud-Est (eventual Dunarea de Jos ca denumire in viitor), din Uniunea Europeana.

  33. Buneii nostri povesteau bucuria eliberarrii de sub jugul roman din 1940: necatind ca moldovenii nu cunosteau bine limba rusa, dansau de bucurie ca pleaca romanii si ii huiduiau: “Mamaliga, Moloko romania daleko!”

  34. Pentru Ed:

    Sunt încântată de ceea ce spuneţi si mai ales cum vă explicaţi în mod clar punctele dumneavoastră de vedere.

  35. Metode rusesti pentru demonocratizare…

    ЧЕКИЗМ. Менты будут ловить инакомыслящих сетями, маркировать краской, валить водометами, бить демократизаторами

    Время публикации: Сегодня в 12:39

    Полицейские получили право применять сети, краски, водометы и дубинки-демократизаторы для борьбы с инакомыслящими. Это следует из нового мусорского документа, регламентирующего применение ментами «нелетального оружия»

    В новом ментовском законодательстве четко прописано, в каких конкретных случаях и какими видами спецсредств можно пользоваться.

    Для усмирения несогласного разрешено применить дубинку-демократизатор, «Черемуху», электрошокер, натравить на него собаку или накинуть спецсети, сковывающие движение вольнодумца (средство «Невод» используется в случаях, когда использование огнестрельного оружия невозможно или не рекомендуется, для метания сковывающей сети используется энергия строительного патрона МПУ-1).

    Если оппозиционеры попытаются перекрыть улицу или пройти маршем по проезжей части, против них могут быть применены дубинки, газовые средства, электрошокеры и водометы.

    Однако если раньше мент поганый мог дать резиновой дубинкой только при нападении на него или на граждан, при оказании сопротивления и для пресечения демонстраций граждан страны чекистов,

    то по новому регламенту мент может применить дубинку и для пресечения «административного правонарушения», например, критики власти в общественном месте.

    Кроме того, ментовская дубинка пойдет в ход для задержания «потенциальных» преступников мыслей, а также для «блокирования движения групп граждан». Гораздо чаще смогут применять мусора и электрошокеры с газовыми баллончиками.

    Если же у мусора нет возможности задержать несогласного с чекистской властью, он может пометить его окрашивающими и маркирующими средствами.

  36. In batalia dntre predintele Romaniei si personalul didactic al acestei tari, batalie in care primul, un scorpion nativ care isi respecta zodia, tine mortis ca sa demonstreze ca cei din urma, adica profesorii romani, sunt cei ma i tampiti din Europa, au aparut si primele cazuri de „victime colaterale”. Un absolvent de liceu din Timisoara, originar din Republica Moldova, s-a sinucis pentru ca nu a luat bacalaoreatul nici a doua oara. Si era un elev de nota 10 la limba romana. Cam asta este Romania lui Traian Basescu. Oare cand o sa va treziti dumneavoastra basarabenii din reveria numita „fratii de peste Prut”.

  37. „Piine nu avem. Insa, ce s-a votat, asta acum mincam. In loc de piine”.
    N-am înţeles, chestia cu pîine e o metaforă, sau o exagerare. Slavă Dlui, pîine ,pînă cînd, avem. N-ar trebui să semănăm panică în tară.
    Dar Dstră aţi putea să-i uniţi pe unionişti? PNL , PL, FDRM, grupul Ilie Bratu, Grupul Ilaşcu şi simpatizanţii lor, etc – toţi înveteraţi unionişti. Uniţi-Vă, dacă puteţi !
    Dap de ce nu puteţi? Poate de aceea că nu Vă deosebiţi prin nimic de AIE ?!

  38. Pentru Trubadur:

    На этом блоге Вы целенаправленно публикуете лишь негативную информацию о РФ. Вас уже много раз просят оставлять link, если не сами Вы являетесь таким талантливым copywriter -ом.

  39. Pt Serghei

    La venirea rusilor, in 1940, dansau proletariatul si risurile, stimulati de membrii partidului bolsevic si comunist, condus de exponentii unui anume grup etnic… Oamenii gospodari s-au refugiat de pacostea sovietica.

  40. Pt Tira

    E o mare deosebire de AIE, aflata la putere si furind de piriie statul, si noi, PNL, care spunem, cu toate riscurile, adevarul despre soarta RM. daca eram ca AIE, eram in Parlament, numai ca noi nu umblam cu minciuni.

    Aveti piine? Minunat. Dar citi nu au? Cit timp o sa traim pe banii UE si pe remitentele, bani trimisi de moldoveni tot de peste hotare?

  41. Pentru Rusoaica…Cea ce nu vrea sa faca Trubadur se face simplu…Va dau ultimul linc al copyvriter-ului sau…
    http://www.kavkazchat.com/register.php……………
    Гостелеканал «Казахстан» прекратил вещание на русском языке
    http://www.gazeta.ru/news/lenta/…/n_1993205.shtml

  42. Interesant , moderarea comentariilor s-a facut pentru toata lumea sau numai pentru mine?

  43. Pt iukos

    Intrebarea nu are nici un rost. Nici un comentariu nu a fost sters. Poate ati incurcat blogurile…

  44. Pentru Rusoaica un link „positiv” despre rusia:

    http://echo.msk.ru/blog/marat_gelman/808501-echo/

    P.S. De fapt aceste tablouri pot fi interpretate nu doar ca un pupincurism primitiv dar si ca un sarcasm subtil.

  45. Ce nu pot pricepe propagandiștii unirii cu România
    http://www.acum.tv/articol/37886/

  46. Dna Pavlicenco
    Constat cu regret ca trebuie sa Va inlcud in categoria persoanelor care nu stiu a intretine un dialog civilizat. In ultima perioada ma conving tot mai mult ca chiar si lucrurile frumoase pe care le faceti sint o intimplare si nu rezultatul calitatilor Dumneavoastra. Inteleg ca Va considerati o luptatoare cu comunismul si catalogati aceasta drept meritul Dumneavoastra cel mai important. Dar aici o sa Va reamintesc cuvintele unui celebru disident sovietic Dovlatov, care a luptat cu comunismul nu atunci cind aceasta a devenit o moda ci chiar in perioada cind URSS atinsese apogeul sau. Dupa mine Dovlatov prin afirmatia „cel mai mult urasc comunistii dar al doilea rind anticomunistii” a spus multe despre anticomunistii de astazi.
    Sigur ca nu pot pretinde sa Va interzic sa ma calificati asa cum doriti. Dar inainte de a da cuiva un calificativ ar trebui sa aratati si ce a stat la baza.
    Am vazut ca insistati destul de des in prostii juridice. Indraznesc sa cred ca ma pricep la drept oleaca mai bine decit Dumneavoastra si chiar si de cit cei care Va consulta (sigur admit ca exista si exceptii). Si afirm cu certitudine ca argumentele Dumneavoastra despre ilegalitatea inregistrari PCRM sint absolut neintemiate. PCRM nu are nici o legatura cu PCM interzis anterior. Pentru constituirea PCRM nici nu era nevoie de vre/o permisiune a cuiva. Luati o foaie de hirtie si faceti niste scheme simple si in baza logicii si a faptelor o sa constati leger ca la constituirea PCRM urmea sa se respecte legislatia aplicabila oricaror partide politice si nu exista nici un text de lege care ar permite vre/o legatura intre PCRM si partidul comunist interzis. Eu va propun un pariu. Gasim experti notarii internationali care fac o expertiza juridica a procesului de constituire a PCRM si se pronunta daca argumentele Dumneavoastra sint pertinente sau nu. Si daca nu aveti dreptate Va faceti mia culpa si iesiti cu pielea goala in piata marii adunari nationale. Daca aveti dreptate acelasi lucru i/l fac eu.
    Daca v/a ofensat propunerea imi cer scuze. Dar am facut/o anume din cauza ca foarte multe initiative ale Dumneavoastra se baseaza pe premise absolut false si pe baza acestora Va compartati de parca aveti autoritatea morala suprema si detineti adevarul absolut

  47. Merci pentru o analiza… Sunt absolut de acord.

  48. Rusii sunt ingrijorati de ziua de maine, in caz ca la alegerile din anul viitor nu va candida si nu va castiga Medvedev.

    Rusia se afla intr-o mlastina din care nu poate sa iasa.

    …………………..

    ИНСОР пугает крахом России, если Медведев не останется президентом

    Время публикации: 27 июля 2011 г., 11:26

    Россия увязла в болоте, вытащить ее из которого можно только совместными усилиями общества и реформаторской власти.

    Ее олицетворением в нынешней ситуации является только Медведев.

    Так рассуждают руководители опекаемого Медведевым Института современного развития (ИНСОР) — в статье, опубликованной в среду в «Ведомостях».

    Игорь Юргенс и Евгений Гонтмахер требуют, чтобы уже в самое ближайшее время был дан ответ на «опостылевший всем вопрос» о кандидате в президенты России, причем их устроит только выдвижение Медведева.

    Если же этого не произойдет, то страну ждет экономическая, социальная и политическая катастрофа, замаскированная под «стабилизацию».

    В случае если Медведев откажется претендовать на второй срок, они пугают крупномасштабным кризисом и описывают примерный сценарий.

    Российские фондовые рынки обвалятся, резко усилится отток капитала и интеллектуальной элиты за рубеж, в стране же начнутся выступления недовольных, которые вполне могут носить и экстремистский характер, по примеру Манежной площади в Москве.

    Из-за обвала и без того слабой экономики случится окончательный подрыв социальной сферы. Медицина и образование окончательно станут платными, пенсии сократятся, а политический режим ужесточится и окончательно маргинализируется — как в Белоруссии.

    Причем, как подчеркивают Юргенс и Гонтмахер, для этого даже не обязательно возвращение в Кремль Путина — «достаточно выдвижения некой третьей кандидатуры, которая в случае отставки Дмитрия Медведева неизбежно появится из премьерской обоймы».

    У руководителей ИНСОРа создается впечатление, что «даже самые элементарные действия Медведева по пути модернизации не просто забалтывают, но и впрямую саботируют, даже дезавуируют контрдействиями» со стороны премьера.

    Это касается и борьбы с коррупцией, и улучшения предпринимательского климата, и формирования эффективной внешней политики.

    «Увы, наша политическая система выстроена таким образом, что перед нами стоит выбор не между лидерами с различными программами модернизации,

    а всего лишь два курса,
    жестко персонифицированных: «стабилизация» как синоним застоя, деградации, неизбежной национальной катастрофы

    и модернизация как очень рискованный, но пока еще не безнадежный проект».

    Реализация второго курса и должна привести к формированию «конкурентной среды среди тех, кто хочет не прибыльного бизнеса себе, своим семьям и друзьям, а прогресса собственной стране», делают вывод они.

    Поддержать этот курс мог бы крупный, средний и малый бизнес, интеллектуальная элита и «лучшая часть молодежи», а также просто неравнодушные люди, которых, согласно опросам, в России не менее 15–20%.

    «Здесь очень к месту и децентрализация государства, и обеспечение реальной свободы СМИ (в том числе и создание Общественного телевидения), и кардинальная либерализация законодательства о партийном строительстве и некоммерческих организациях, и многое другое», что выявится в этом диалоге, рекомендуют руководители ИНСОРа.

  49. Pt luca:

    Судя по link -у, который Вы мне отправили,
    Вы обладаете хорошим чувством юмора.
    В качестве ответного дружеского жеста посылаю Вам : http://www.youtube.com/watch?v=wNYc3R5Son8&NR=1&feature=fvwp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *