Cine e vinovat de un referendum tras de par?
Publicat la 6 septembrie 2010; 3,314 afişări; tag-uri: la limitaPrivesti, asculti si te amuza analizele liderilor politici, odinioara optimisti si aroganti. Fiecare justifica in felul sau desfasurarea referendumului. Daca e sa fiu sincera, cind ma strafulgera ideea ca nu “vom avea un referendum validabil/valabil” – cum ar fi corect sa traducem “referendum sostoitsea” – ma si autoblamam pentru aparitia ei…
Acest referendum, slab ori esuat, oricum a jucat un rol foarte bun. A incercat sa ii trezeasca pe liderii AIE din euforia pe care deja o savurau in viitoarea campanie prezidentiala.
Cel mai mare vinovat de acest referendum slab e Vladimir Filat. Cel care s-a tot straduit sa se detaseze de componentele aliantei “mafiote”, pentru a nu “se compromite” cumva el, “curatelul”. Care a tot debarcat componentele AIE, ba a atras membri de la AMN, de la PD, de la altii, care si la Ghimpu se uita ca la un “nepragmatic”…
Din discutiile de pe canalelele TV, pot spune ca liderii si viceliderii politici sint ingindurati, dar, incetisor, isi sparg si coaja de nuca, exprimind nemultumiri. Care sint ele? Cele de care noi, pe blogul nostru, am spus de zeci de ori. Acum apar intrebari si intrebari, care, doar formulate, sint elocvente. Se vede de la o posta ca orice nemultumire exprimata de AMN, PL si PD fata de Alianta este fata de PLDM, care se uita de sus la celelalte componente ale AIE.
Rusinea si lovitura aplicate unei clase politice increzute ca poporul vrea neaparat un Tatuc, arata ca populatia se cam trezeste si taxeaza lupta prematura dezgustatoare dintre pretinsii democrati, care s-au incaierat pe cadavrul Bau-Bau-lui comunist, care, iata, s-a dovedit ca nu a fost decit intr-o coma usoara.
In aceasta clipa, pare sa inceapa tragerea de par a rezultatelor referendumului (sarmanul Iurie Cecan/Ciocan), de care pare a fi interesat cel mai mult Filat, care se vede deja Patronul “Republicii Filat”.
Astfel, ideile, obiectiile aparute in discutii sugereaza intrebarile:
- Sa intelegem ca cea mai mare tristete e a lui Filat, care – daca nu va fi valabil referendumul – va trebui sa isi ia adio de la functia de “prezident”?
- Unde sint sustinatorii partidelor care sprijina componentele Aliantei pentru Integrarea Europeana? AIE a fost invinsa de sistemul comunist?
- Unde sint studentii? Nu au iesit ei oare cumva la vot pentru ca sint nemultumiti de lipsa rezultatelor in investigatiile asupra evenimentelor de la 7-8 aprilie? Unde sint rectorii verzi – vor scoate studentii doar la alegeri – nu si la referendum?
- Ce ne spun autorii aroganti ai sondajelor, unde apareau 70 la suta de doritori de a participa la referendum si a vota PRO?
- De ce AIE nu a ascultat de atitea sugestii, inclusiv ale noastre, de a avea un centru comun de analiza si informare, pentru a decide cum e mai bine: 1. Sa se tina componentele AIE gramajoara si unite in fata comunistilor? ori 2.Sa inceapa “razborcile” pe tema “a cui Mafie e mai frumoasa?”
- Sa insemne referendumul ca populatia nu include oameni puternici si nu vrea un Presedinte puternic? E pacat sau nu e pacat de milionul cheltuit de verzi in campania referendumului?
- Sa insemne oare ca la referendum nu s-au dat bani pentru a se cumpara voturile si asta e rata reala de participare, in timp ce la alegeri se dau bani pentru fiecare vot si omul, mde, ca omul… – are oleaca de obraz si merge sa isi dea votul vindut?
- Sa intelegem ca si munca echipei lui Vasile Dincu, la fel ca si exit-poll-ul, ca avanpremiera pentru alegerile prezidentiale, cu menirea sa-l scoata invingator pe Filat, a pornit cu stingul?
- Comunistii intrati cu hurta in PLDM au lucrat pentru viitorul presedinte Filat sau nu au iesit la referendum cu gindul la PCRM?
- E bine sau nu e bine ca partidele din AIE si-au inceput prea tirziu campaniile pentru referendum, pentru ca liderii lor au fost la odihna?
- E bine sau e rau ca AIE nu a acceptat un staf comun pentru referendum?
- Care e rolul pozitiv al campaniilor AntiMafie declansate de o parte din presa noastra inca inainte de a se inregistra prezidentiabilii?
- Ce dezastru politic va incepe dupa aceasta in Parlament? Va mai exista AIE si ce consecinte va avea razboiul Mafiilor sub bagheta lui Mocanu si a Jurnalului TV?
Ma opresc. Va invit sa adaugati aici intrebari si vom continua impreuna sa scriem acest articol.
“Kstati” (pentru romani – “apropo”), se pare ca iesirea din debandada politica, economica si sociala, in care ne cufundam cu pasi tantosi si repezi, va fi doar UNIREA CU ROMANIA. Totodata, imi este rusine in fata romanilor de aceasta competitie a orgoliilor desarte ale politicienilor nostri provinciali.
Vitalia Pavlicenco






5 septembrie 2010, la 23:11
va avea loc planul lui voronin in actualul parlament de a se vota presedintele cu 61, 57, 52%???
se va naste a treia forta in scena politica???
5 septembrie 2010, la 23:11
Ce-a fost nu mai conteaza,conteaza ce va fi.Optiunea unirii ramane cea mai sigura acum,imediat cat Alianta mai este la putere, printr-un acord la nivel de guverne.Referenumul de astazi a aratat ca procomunistii sau prorusii sunt peste65-70%(cetatenii in varsta si cei de alte etnii decat cea romana).In cazul alegerilor PCRM va iesi pe primul loc fara probleme cu Voronin prim ministru.O alta varianta-iesirea tinerilor in strada sa ceara guvernului unirea imediata.
5 septembrie 2010, la 23:11
Toti sunt vinovati inclusiv si PNL. Liberalii din Ucraina au pierdut alegerile, asa si liberalii din RM vor pierde puterea pentru ca se maninca ca incompetentii in politica. Este o limita intre contrazicerile dintre liberali, dar incompetenta si lipsa vointei de-a ceda in favoarea libertatii va aduce PCRM la putere.
5 septembrie 2010, la 23:11
Unde sunt reformele promise de AIE?
Unde sunt functionarii publici numiti in functii pe baza de criterii de profesionalism?
5 septembrie 2010, la 23:11
trebuie ca toti liberalii sa se uneasca intr-un singur partid, inclusiv dumneavoastra d-na Pavlicenco, ajunge cu atita orgoliu si naivitate
5 septembrie 2010, la 23:11
Pt Mihai
Avem Pl, avem PD si avem PLD. Cind AMN, PL si PLDM se vor uni si noi vom fi deoparte, atunci ne veti viza. Acum nu aveti nici un drept. Asta in primul rind.
In al doilea rind – asa cum au aparut, asa vor si disparea PL si PLDM, AMN si altii. Vor ramine PNL, PSD, partide cu echivalenti in Romania. PNL nu se va dizolva niciodata, ci, maximum, va deveni Filiala din Basarabia a PNL din Romania, dupa Unirea celor doua state romanesti. Tineti bine minte asta!
5 septembrie 2010, la 23:11
De acord cu multe din întrebările puse mai sus cu excepția câtorva.
“Unde sint sustinatorii partidelor care sprijina componentele Aliantei pentru Integrarea Europeana? AIE a fost invinsa de sistemul comunist?”
As avea si eu o întrebare la Dna Pavlicenco: “Cate procente a luat PNL, conform EXIT-POLL-ului pe Chișinău de azi?”
5 septembrie 2010, la 23:11
Nu a fost si nu va fi unitate, pentru ca:
de ce PL&PLDM ar lasa PD si alte forte microscopice in postura de putere decisiva intr-o eventuala alianta. Fiecare cu turta lui, cel putin voturile-s justificate, nu ca comunii si neocom.
5 septembrie 2010, la 23:11
La revedere dragi moldoveni. Ne vedem peste 20 de ani ( probabil eu nu voi mai fi pe vremea aceea ). Pana atunci cautati-va manualul de limba rusa iar sarbatoarea “Limba noastra cea romana” transformati-o in “limba noastra cea rusa”. Cei mai vocali luativa deja masura la zeghe pentru ca veti infunda puscariile. Europa o veti vedea doar la televizor si asta doar dac prindeti posturi straine. Unde ati mai vazut, oameni buni, in toata lumea asta larga, referendum organizat sub sigla partidelor politice? Referendumul este organizat de catre stat pentru consultarea electoratului in probleme cardinale. V-ati certat precum cainii de la ciolan si ati speriat populatia inculta si manipulata. Si in loc sa platiti voi va plati Basarabia. Asa ca mai trageti lozul inca o data peste 20 de ani. Iar uleiul sfant numit studii in strainatate, mai ales in Romania, Voronin o sa v-il cam taie. Deci adio sprijinul din partea generatiei tinere. Bizantinii au pierdut definitiv locul in istorie pentru ca au uitat o portita neicuiata. Voi ati uitat incuiata usa catre Europa. Aveati altceva de facut, eventual rezolvarea propriilor interese, inguste si meschine. Daca ma gandesc bine, Voronin nici n-a plecat de la conducere. S-a odihnit si el un an. Era epuizat de atata jecmanit. De aici in colo puteti spune ce vreti despre romani. Oricum ei nu vor mai auzi. Ati trecut, fratilor pe langa istorie, numai si numai din vina voastra si nici nu sunteti macar in stare s-o recunoasteti. Inca o data va repet ce v-am spus inca de la ora 17, cand era clar ca totul este pierdut: Dumnezeu sa va ierte! Si ce frumos putea sa fie daca era macar un bob de minte! De aici in colo jur ca nu voi mai intra vreodata pe un blog basarbean. Mi-e suficient…
5 septembrie 2010, la 23:11
Pt Vic
A, iarasi v-ati amintit de PNL? Conform sondajelor, ai caror autori leasina in fata lui Filat, PNL nu exista… Asa ca de la noi, deocamdata, nu asteptati rezultate, nu incapem in cele 150 procente date de Petruti… Pe Filat intrebati-l, care a crezut ca deja i-a luat locul lui Voronin – PLDM in Parlament, Filat – Prezident!!!
5 septembrie 2010, la 23:11
Intrebari intelepte de un politician copt. Pacat ca nu ati fost in Alianta poate le mai deschideati achii.
Iar unii cum sunt Filat,Butnaru,Mocanu s-au dovedit a fi niste tradatori si si criminali in situatia data.
Trebuie trasi la raspundere pentru turmentarea si dezorientare poporului cu buna stiinta, impinsi de adevarata mafie, care a fost si vrea inapoi.
5 septembrie 2010, la 23:11
AIE a gresit grav la acest referendum…a crezut ca totul vine de la sine,uite ca nu-i asa si acum au o problema fiindca si-au luat niste angajamente in exterior pe care acum nu le mai pot tine,nu mai spun de banii cheltuiti aiurea…chiar daca am vazut ca in unele emisiuni tv unii minimalizeaza acest esec,vorbim totusi de un MARE ESEC…si este foarte interesant de vazut de ce nu au iesit tinerii la vot?,poate cineva reuseste sa argumenteze un raspuns la aceasta intrebare…cat despre unire…ce facem cu cei 75% din basarabeni acre se considera moldoveni?.cum poate fi promovata unirea daca ea nu este prezenta in programul de campanie al nici unui partid semnificativ sau important de la Chisinau si Bucuresti?,cu tot respectul pentru PNL insa e un partid mic in Basarabia…stie cineva ce parere au romanii din Romania despre o eventuala unire?…sunt de acord?…sau sunt doar unii idealisti de peste Prut care frecventeaza zilnic siteurile moldovene de limba romana si comenteaza articolele?…ei sunt clar unionisti fiindca altfel n-ar avea aceasta preocupare…precum vedeti d-na Pavlicenco,sunt multe intrebari si multe lucruri par destul de in ceata si neclare…
6 septembrie 2010, la 00:12
Unica noastra salvare – Re-unirea cu Romania Mare !
Interesul national – sa fie mai mare decat cel personal, a lui Filat, Urecheanu, Lupu, etc. Mai poate oare domnul Ghimpu face- / salva/ ceva ?
6 septembrie 2010, la 00:12
Doamna Pavlicenko.
Va rog frumos, daca se poate sa va adresa-ti la cititori fara cuvinte de-al de “kstati”, ca nu sunteti dumneavoastra singura in baie cu articolul in fata.
Va multumesc anticipat
va cer respect pentru popor
6 septembrie 2010, la 01:01
5 si 11 imi pare decisiv in ce sa petrecut !
AIE a facut spoturi personale cu caracter electoral de presedinte si nu cu caracter de a vota un articol in constitutie !! deci in loc sa scrie negru pe alb ! Esti asteptat la REFERENDUM sa votezi PENTRU sau CONSTRA art. 73 din constitutie, pe 5 septembrie ! te asteptam ce idin AIE (PLDM+PDM+PL+AMN), ei ce au facut si-au inceput campania pentru alegerile legislative/prezidentiale ! au pus pe prim plan in spoturi imaginile presupusilor candidati proprii de partid pentru prezidentiale si insigna de partid mai mare decit mesajul de baza a refrendumului si a datei !!! pacat ca au facut o campanie pre-referendum total neinspirata ! au creat pe deasupta si perceperea ca AIE este deja faraimitat si fiecare partid trage la partea sa la alegeri ! deci PCRM ramine iarasi fara un concurent fie el cum o fi format din mai multe partide insa nu este , cel putin spoturile asa au demonstrat ! fiecare indemna sa fie votat presdintelesau ! cel destept, cel cinstit, cel inalt sau cel cretos, chiar unii s-au folosit la figurat si de idea unionismului ! “presedintele care te uneste” e clar ca se va declara idea de unire inter etnica insa asa cum suna pare sa rupa si din idea unionismului ! deci un social democrat ar dori sa rupa din electoratul care sutine unionismul si clar ca e o capcana de a cistiga voturi prin slogoane amagitoare !
6 septembrie 2010, la 01:01
toti sunt vinovati, inclusiv si PNL!!!
6 septembrie 2010, la 01:01
Foarte bun articol!
Sper ca unii lideri ai AIE si-au dat seama ca nu au sanse decat impreuna in fata PCRM. Prin acest insucces inregistrat de AIE cred ca unii s-au trezit la realitate care este una dezgustatoare…Unii vor sa faca istorie, dar cu ce pret? Unii nu vad in ce situatie deplorabila se afla cetateanul RM? Sau interesul egoist, individual primeaza in fata majoritatii populatiei?! Stimati lideri ai AIE santeti in slujba poporului!? Majoritatea populatiei va avea de castigat daca PLDM va lua decizia inteleapta!
6 septembrie 2010, la 01:01
Doamne câtă incapacitate de a face ceva bun pt ţara în care trăieşti… ce doar arena politică îţi poate acorda acest drept de a întreprinde ceva bun… indiferent dacă deţii sau nu puterea nimeni nu te împiedică de a reliza unele idealuri. A sta şi a critica e destul de facil, ne-am suprasaturat de cuvinte goale din partea unui lot întreg de politicieni care dovedesc doar un mod limitat de a gândi. Uniţi-vă o dată forţele şi făceţi ceva măreţ pt ţara noastră, căci atunci şi poporul vă va susţine. Repet ca cuvintele sunt inutile. Suntem un popor care acceptă sărăcia şi mizeria ca normalitate, pe scurt, un popor supus conducătorilor şi intereselor, icapabil să ridice vocea. Un îndemn pt basarabeni : NU TĂCEŢI, CEREŢI-VĂ DREPTURILE
6 septembrie 2010, la 01:01
Nu lasati minile in jos, lupta e inainte, vin anticipatele si – oameni destepti – fiti mai activi impotriva comunistilor ! Conteaza votul fiecaruia , depinde de noi fiecare.
6 septembrie 2010, la 01:01
Nu vad nimic nou pe aici, cu tot respectul pt D-stra, D-a Pavlicenco, decat conotatia unei bucurii rautacioase. Iar lumea nu e deloc incantata de cele intamplate. Candva ati primit o oferta frumoasa din partea lui Ghimpu, pacat ca nu se tine cont de strategii politice pe termen lung… Cat despre Filat, mari dubii aveam ca trecea de primul tur la alegerile presedintelui.
6 septembrie 2010, la 01:01
Imi pare rau ca nu v-a fost validat referendumul…dar nu e totul pierdut. Romania, va inapoia in continuare cetatenii (din fericire sau din pacate – depinde de cine o redobandeste), V Voronin, nu va putea candida ca presedinte, si partidul comunistilor nu au nici o alta figura reprezentativa, alianta va invata din aceasta, si va sta unita, fiind singura ei sanse de a face opozitie comunistilor. Unirea cu romania, nu se va intampla…oricat de mult ar vrea si unii si altii, cum am mai zis, e nevoie de doi ca sa danseze, un referendum ptr unire (de amandoua partile) ar avea cam aceeasi soarta ca si acest referendum. Alianta, de la inceput si-a ales o denumire, in masura sa induca in eroare, dar care prinde bine – alianta pentru integrare europeana, chiar in cazul unor discutii si planuri ca Moldova sa adere la Uniune sunt pe termen lung de 10-15-20 de ani – pe termen scurt sunt mai valabile tratate de eliminare a vizelor samd – dar asta nu se va intampla atata timp cat zilnic foarte multi profita de viza romaneasca, permis de trecere samd ca sa faca trafic cu tigari si alte substante – sa se poarte europeni, sa vina in romania, sa faca studii in romania si de acolo vor avea sansa sa intre si in europa. Mai mult de atat ce sa zic multa bafta in continuare
6 septembrie 2010, la 01:01
Pt Victor
Eu nu sint Pavlicenko, ci Pavlicenco.
Am tot dreptul sa scriu ce vreau pe blogul meu. Inclusiv sa folosesc unele cuvinte rusesti cu efect exotic sau ironic la adresa cui vreau eu. Pt romani – am tradus – “apropo”. Ce mai vreti?
6 septembrie 2010, la 01:01
Pt europa
Dupa “inclusiv” nu se foloseste “si”.
PNL nu e vinovat. PNL a avut in Program alegerea de catre toti a sefului statului, acum am testat si nu vom mai fi pentru asta. Noi nu avem forta de a cheltui un milion ca PLDM. Si la ce i-a folosit?
6 septembrie 2010, la 01:01
Pt Natty
Pai, de ce nu va uniti? De ce nu-i uniti pe cei din AIE? Noi, PNL, contam mai putin, se pare, pentru voi si pt AIE, nu?
6 septembrie 2010, la 01:01
Toti trebuie sa-i convingem pe indecisi sa voteze corect in alegerile anticipate, e unica sansa a Moldovei si depinde de noi fiecare !
6 septembrie 2010, la 01:01
Pt deja-vu si pentru toti, in general!
Nu am avut nici o oferta din partea lui Ghimpu, dar nici nu ne trebuie. Daca el va spune minciuni, cum am constatat in alte dati, cu atit mai putin cautam un eventual dialog cu un mincinos.
Avem PL, avem PD si avem PLD. Cind AMN, PL si PLDM se vor uni si noi vom fi deoparte, atunci ne veti viza. Acum nu aveti nici un drept. Asta in primul rind.
In al doilea rind – asa cum au aparut, tot asa vor dispare PL, PLDM, AMN si altii. Vor ramine PNL si PSD, partide cu echivalenti in Romania. PNL nu se va dizolva niciodata, ci, maximum, va deveni Filiala din Basarabia a PNL din Romania, dupa Unirea celor doua state romanesti. Tineti bine minte asta!
6 septembrie 2010, la 02:02
Va admir, doamna. Sa nu ne dezamagiti si dvs….
6 septembrie 2010, la 03:03
Cu parere de rau, nu avem in tara politicieni-altruisti, avem doar ingamfati, fatarnici, hapsani, cumetri, nanasi, fini, pe care ii uneste un singur Dumnezeu – valuta forte, in cantitati industriale.
6 septembrie 2010, la 05:05
Totul ce se face, se face spre Unire.
6 septembrie 2010, la 06:06
….CIND TIGANUL A AJUNS INPATAT, PRIMUL,PE TATSU L-A SPINZURAT…. FILAT A DAT DOVADA DE NECLARVIZIUNE POLITICA…LUCRU GRAV LA UN LIDER CU PRETENTII, EL FIIND IN FINAL CEL CE A PAPAT TOT CREDITUL MORAL DE CARE SE BUCURA ALIANTA…TOT EL CU NAGACEVSKI( UN INDIVID DUBIOS, SANTAJABIL) AU MUSAMALIZAT CRIMELE DE O EVIDENTA COVIRSITOARE DIN APRILIE 2009, TOT EL CU” PRAGMATISMUL ” LUI DUIOS,NU A VRUT SA FIE CONDAMNAT IN TERMENI RADICALI CRIMELE COMUNISMULUI,TOT EL A “SUPT” PRECUM UN STRIGOI,SEVA ALTOR PARTIDE(AMN)…TOT EL , CREZIND CA ARE “TRCERE” LA PUTIN ,A INCEPUT SA SE CONSIDERE CA AR FI…”LIDERO MAXIMO”…CEA MAI MARE PORTIE DE IMBECILITATE…POLITICA…SI MAI SINT …MULTE….PINA CIND NU SA CREEA UN BLOC DEMOCRETIC, LA CARE SA ADERE TOATE, DAR APSOLUT TOATE FORTELE DEMOCRETICE… BASARABIA NU VA VAEA LOC SUB SOARELE!!!! …
6 septembrie 2010, la 07:07
Pavlicenko lasa birfile TU STII CA la Cisinau nici sotul tau nu voteza pt tin
6 septembrie 2010, la 07:07
Cred ca referendumul este UN DUS RECE pentru toti.
Caci ESTE O DAVADA CA nu este UNIRE SI COIEZIUNE, FIECARE berbecaie de capul lui aparte si actioneaza ca in fabula RACUL, BROASCA SI O STIUCA…
POATE VA VETI TREZI SI VETI INTELEGE
ca in Moldova, nu atit komunistii fac tot RAUL, cit chiar noi nu facem ce este BINE;
ca in RM actioneaza bande partizane din cadrul bandelor teroriste ale FSB. In aceste structuri mafiotice intra nu numai rusofoni ci si moldoveni inconstienti, care s-au deprins de frica sa JOACE la un singur sunet de telefon, prin care i se comanda ce anume sa faca..;
ca MULTI dintre care, desi nu agreaza PCRM – in misiunea lor sustin ORICE ACTIUNE a PCRM-ului…
ei fac politica printre oamenii simpli, care nu au acces la internet, nu au ziare; la TV se uita doar cind se dau stiri despre Timpul Probabil…
Nu uitati, comunistii de jumatate de an – umbla prin sate si orasele cu propaganda, invinuindu-l pe FILAT si toti ceilalti de coruptie… afcind o politica antiromaneasca, distrinuie gratuit ziarul Komunist…
Iar voi, liberalii, asteptati VICTORIA LA TAVA, de-agata…
Partidele liberale dau dovada de miopie politica, se ocupa doar de clatinarea corabiei, nu merg prin localitati, nu editeaza un ZIAR accesibil oamenilor de la tara…
Studentimea este INCONSTIENTA – dovada ca a participat un numar foarte mic.
In institutiile de invatamint nu se fac lectii de iluminare politica si de educatie patriotica…
sistemul justitiei este corupt si nu este cointeresat de schimbare.
Avem nevoie de un STEFAN VODA, care sa taie capul la vreo 40 de boieri TRADATORI ca sa fie de invatatura celorlalti…
Acest POPOR inca nu a inteles UNDE ESTE PUTEREA pentru a birui. Inca si azi il mai desconsidera pe Dumnezeu.
“Cetatilea noastre spirituale” – locasurile sfinte sunt ocupate de IDEOLOGII proimperialiste ruse… iat si rezultatul.
O confuzie generala este in societate – ai impresia ca se ACTIONEAZA CU O HIPNOZA GENERALA – fapt de ne-exclus, stiind ca bandele teroriste ale FSB care actioneaza in mod partizan, folosesc cele mai diferite metode…
Treziti-va, ROMANI MOLDOVENI! Tara este in PERICOL!
6 septembrie 2010, la 07:07
Încă cu 2 zile în urmă eu am prognozat rezultatul referendumului cu 32 procente.Adică nevalidat.
Motivul nu este în PNL şi nici în acei cetăţeni, care nu s-au prezentat la urne, ci în acea forţă politică, care sau pornit la vînătoare , dar şi-au uitat arma acasă, crezînd că pot doborî ursul şi cu praşchia.
din start era clar, că din 60 procente , care deobicei participă la alegeri aprocsimativ 30 sunt procomunişti şi 30 prodemocraţi.
Şi-a pus cineva întrebarea, cum de convins electoratul procomunist să participe la scrutin?
Şi iată aici AIE a dat dovadă de incompetemţă şi iresponsabilitate.
Crezînd , că ademenind în formaţiunile sale noi memri de prin toate formaţiunile PCRM, PSD, la pachet, îştea le vor aduce voturi, dar se ştie, că în aritmetica politică 2 plus doi este egal cu 2.
Dar problema cea mai gravă a fost, că în teritoriu pe parcursul campaniei nimeni nimic nu a lucrat.
Nici o foae volantă, nici o dizbatere politică, nici o agitaţie, nimeni nu a mers din casă în casă, de la uşă la uşă să cheme electoratul la referendum şi să explice scopul lui.
Deşi sunt convins, că stafurile bani pentru scrutin au primit, dar ce folos.
Noi şi fără bani am făcut ce am putut, dar ce au făcut cei care deja se vedeau în fotoliu de preşedinte.
La Făleşti a fost numai Lupu la întîlnirea care au participat numai membri de partid. Şi ce folos din asta?
Electoratul nu a participat la referendum nu din motivul că nu doresc schimbarea ci în semn de protest pentru indiferenţa organizatorilor faţă de popor.
Electoratul a aşteptat întîlniri cu liderii politici, dezbateri la nivel local, o campanie cu o orientare clară şi şocantă pentru comunişti.
Dar indiferenţa liderilor AIE i-a tacsat pe ei însuşi, defapt s-a creat aşa o impresie în popor, că liderii AIE singuri nu mai sunt cointeresaţi într-un rezultat pozitiv.
A sta în fotoliu în faţa camerelor de luat vederi şi a vorbi frumos nu este destul pentru a învinge.
Este nevoie de răsuflecat pantalonii şi mers prin satele noastre pline de noroi şi explicat fiecărui cetăţean necesitatea scrutinului, că prin sate Jurnal TV şi Publiva TV nu se translează, iar sărmanii Ţărani venind din cîmp mai au de muls vacele, de hrănit porcii, nu să stea la televizor.
Aşa că dacă nu se va face concluzie pentru alegerile anticipate, ne aşteaptă o înfrîngere şi o dezamăgire totală în forţele democratice.
6 septembrie 2010, la 08:08
Istoria cu referendumul doar inceputul de opunerea civica fortelor nationaliste venite din intamplare la putere in statul nostru polietnic. Vom vedea ce va fi mai departe
6 septembrie 2010, la 08:08
Iar cel mai dezgustător moment în acestă seară mi-a fost , cînd iam auzit pe liderii AIE răspunzînd unanim la întrebarea: cine se face vinovat de înfrîngere, ei mai toţi arătînd cu degetul la Mocanu şi la lupta cu mafia cică nu la timpul cuvenit.
Îmi vine să roşesc pentru cei care se pretind salvatori ai democraţiei în RM.
Vreau să accentuez, că anume acei, care privesc Jurnal TV şi Publica TV, şi care sunt la curent cu conflictul din ţară, anume ei şi au mers la urne, în scop de a mai schimba ceva în ţara aceasta.
Dar pentru liderii AIE este o ruşine să arate cu degetul unul la altul.
6 septembrie 2010, la 08:08
se vede ca unii nu stiu pe ce lume traiesc … cad dintr-o extrema in alta . cei 30% in conditiile in care nici nu se mai stie numarul celor plecati la munca peste hotare si a boicotului comunisto-rusofon , reprezinta in realitate o cifra mare . nici nu mai vorbim de cei care nu merg la votare aproape niciodata …si inca ceva . in occident rata de participare la referendumuri este mica . tot la 30% de obicei . deci mai usor cu exagerarile …
6 septembrie 2010, la 09:09
In continuarea celor spuse de Costin. Daca nu gresesc, dar nu gresesc, drept alegatori sunt considerati si toti locuitorii Transnistriei, care au participat in proportie de cca 1%. Totusi, acest referendum e un esec mare de tot al AIE, in special al Guvernului Filat. Amintesc ca la referendumul organizat de Lucinschi si boicotat de mai toate partidele au participat peste 40% de alegatori. Daca nu-si vor stapani orgoliile si nu vor trage invatamintele de rigoare din acest esec, marii nostri liberali si democrati vor fi pur si simplu spulberati de pe scena politica de bolsevicul voronin.
6 septembrie 2010, la 09:09
rezultatul este clar dezamagire in AIE.
generatia 7 aprilie 2009 nu sa mobilizat sa sustina AIE, pentru ca tinerii sunt dezamagiti in AIE.
6 septembrie 2010, la 09:09
Doamna Pavlicenco,
Va rog mai usurel cu pianul pe scari. Da, referendumul a esuat, acum ar fi bine sa va asumati partea de vina. Daca insa insititati doar pe ce au facut altii, o sa patiti ca alianta politica ce l-a dat jos pe Iliescu in 1996, pentru ca in 2000 sa dea chix din cauza conflictelor interne. Asa s-a ales Ilici cu al treilea mandat, sper sa nu vrea asta si Volodea.
Asa ca nu va fie frica si nici jena in fata nimanui pentru faptele altuia (doar pentru cele proprii), este destula mancatorie si in Romania. De fapt mie unuia mi-ar fi frica de unirea Moldovei cu Romania, pensionarii si nostalgicii comunisti (plus uscaturile alde Vanghelie si Mazare) ar fi in stare sa-l aleaga pe tatuca in palatul Cotroceni.
Lasa ca unit ca si Cosa Nostra a fost si inca este PCRM, eu unul cand o sa vad dreapta unita o sa ma gandesc doar la rele. Nu, nu asta e solutia, unirea dreptei, ci dezbinarea stangii. Daca comunistii or sa stie ca nu mai au ce cauta la putere si s-a terminat cu vaca de muls, or sa se imprastie singuri ca pleava.
Asta sa urmariti.
6 septembrie 2010, la 09:09
si nu trebue de aberat in atotputernicul PCRM-Voronin.De vina sunt politicienii din AIE car au mintit pe tinerii pe 7 aprilie 2009 si nu au facut nimic in timp de un an de zile.
6 septembrie 2010, la 09:09
O MARE PARTE DIN VINA A FOST SPOTUL ELECTORAL AL PNL (AM IMPRESIA CA DNA PAVLICENCO NU GINDESTE CE FACE SI CUM FACE SI CARE SUNT CONSECINTELE ACTIUNILOR SI VORBELOR EI ISTERICE) CARE A TRASMIS CLAR UN MESAJ DE GENUL “VOTATI PRESEDINTELE CARE NE VA UNI CU ROMANIA” …. ASA CA MINORITATILE ETNICE SI POPORUL (DEZINFORMAT, DAR CARE TINE LA SUVERANITATEA RM) NU A PARTICIPAT…PLUS SI GAZUL PE FOC TURNAT DE PCRM. RUSINE, DNA PAVLICENCO … LOCUL DRA IN POLITICA RM ESTE CA AL LUI JIRINOVSCHI IN DUMA DE STAT a FR…
6 septembrie 2010, la 09:09
Sa nu-i prind pe comunisti-rusofoni la alegerile anticipate ca voi vota eu de 2-3 ori.
6 septembrie 2010, la 09:09
IATA CATEVA MASURI URGENTE :
- OFERIREA TINERILOR INTRE 16-18 ANI SA POATA VOTA ;
- INLOCUIREA UNEIA DIN FRECVENTELE NATIONALE CU TVR1;
- LA SATE SI ORASELE MICI SA POATA INTRA ZIARELE CHIAR SI UNELE FUNDATII SA DISTRIBIE GRATUIT : TIMPUL, FLUX, ZIARUL DE GARDA ;
6 septembrie 2010, la 09:09
Este necesar un ZIAR comun al LIBERALILOR – care sa fie distribuit gratuit la toti cetatenii.
Uniti-va eforturile macar la O ACTIUNE COMUNA DE IMPORTANTA NATIONALA – o gazeta saptaminala, sa apara, de exemplu joi, macar in 4 pagini – categoric FARA RECLAMA – ci doar articole scrise laconic pe intelesul tuturor. Fiecare partid sa aiba, sa zicem, o pagina de ziar.
De ce nu va UNITI. fratilor? Orgoliul va incurca?
6 septembrie 2010, la 10:10
Spre atentia Ministerului Educatiei –
sa emita o directiva ca saptaminal, la orele de educatie, ora clasei – dirigintele sa vorbeasca macar 15 min. despre situatia politica la zi, sa se ocupe de educatia patriotica etc.
in acest scop sa fie distribuite texte pregatite in ajutorul dirigintelui, care adesea nu este bine imformat si pregatit metodic, nu are cunostinte suficiente…
Ce asteptati, fratilor, din sitemul de invatamint? de ce nu ginditi si nu actionati constructiv?
6 septembrie 2010, la 10:10
Ministerului Educatiei -
ati ratat Ziua de 1 septembrie – cind toate institutiile de invatamint, la prima ora – patriotica – ati fi putut face ‘o lectie’ buna intru salvarea patriei si sutinerea Referendumului.
caci chiar daca elevii, liceenii nu participa la votare, ei pot duce mesaje acasa la parinti, bunei, vecini, rude…
6 septembrie 2010, la 10:10
Intr-un CUVINT: Nu “dorniti”, caci altfel, doamne fereste, se poate intimpla ceea ce s-a intimplat in Ukraina.
Fiti destepti, nu PROSTI!
6 septembrie 2010, la 10:10
În această situaţie cu eşecul referendumului aşi sugera o idee.
Nu este cel mai grav că referendumul a eşuat.
Cum se spune totul ce se face, se face spre bine.
Acum liderii AIE trebue să facă concluzie, să declare alegeri anticipate, să se unească în blocuri, pentru a nu pierde nici un vot, şi de a acumula un procent şi mai mare ecît în 2009.
Prin această lovitură comuniştii vor slăbi de tot şi nu vor mai depune rezistenţă.
Întrebarea este , dacă liderilor politici din tabăra democrată, şi mai ales din AIE le va ajunge minte să unească forţele democratice aşa cum au făcut-o M.Snegur. M.Russu, V.Muravschii după înfrîngerea din 2001.
6 septembrie 2010, la 10:10
Pentru Dl Mihai Morteanu,
aveti dreptate. Referendumul trebuie sa aduca o anumita INVATATURA liderilor formatiunilor politice… si sunt de acord cu Unimedia care scrie:
Mihai Ghimpu este cel mai mare câștigător al nevalidării Referendumului, susține Boțan
“PCRM face un cadou dlui Ghimpu – acesta ramane in continuare presedinte interimar, fapt cel mai mult nedorit de comunisti. Tot comunistii au boicotat referendumul, deci l-au ajutat pe Ghimpu sa ramane in functie.” Declaratia ii apartine analistului politic Igor Boțan, lansată la Publika TV.
“Esecul referendumului va consolida din nou AIE, care e pe moarte ca alianta. În situatia care se contureaza, Mihai Ghimpu ramane presedinte pana in primvara, Filat este in continuare prim-ministru, iar Marian Lupu ramane fara functie din nou”, mai sustine Botan.
“S-ar putea ca partidele sa modifice Constitutia in iarna pe cale legislativa, insa trebuie sa vedem care va fi dialogul politic care urmeaza dintre formatiunile politice din Parlament”.
“PL și AMN au făcut campanie de ochii lumii”, conchide Boțan.
Sursa: UNIMEDIA
6 septembrie 2010, la 10:10
Pt luca
Exact asa gindim si noi.
6 septembrie 2010, la 10:10
Pt Petru
Invata greamatica, dragul meu. Poate mai cresi putin?
6 septembrie 2010, la 10:10
Unire ! bl …a muha ….
6 septembrie 2010, la 10:10
ai pus umarul la esecul referendumului madam Pavlicenko ! presedinte unionist , presedinte unionist !
6 septembrie 2010, la 10:10
Pt toma
Sincer sa spun, nu-mi pare rau deloc pentru esecul referendumului. Populatia a demonstrat ca nu mai vrea un TATUC a la Voronin si Stalin, care sa rezolve toate problemele oamenilor in locul institutiilor de stat. Deci, sondajele cu 70 de suta de oameni pt referendum si pt alegerea Presedintelui de catre “tat boborul” a fost o falsificare. Halal de asemenea sondaje.
6 septembrie 2010, la 10:10
Cred ca ref. a aratat ca in Ţara M. totul e PUTRED..
PRESUPUN că nu au ieşit la vot:- cei din sistemul JURIDIC, MEDICII, CEI LEGAŢI CU BUSINES, COMERCIANŢII- TOŢI EI SUNT CONTRA DE A SE FACE ORDINE IN TOATE, O DUC BINE IN APE TULBURI…, NU MAI VORBESC DE VENETICI. AU iesit la vot ROMANTICII, care speră că se mai poate schimba ceva in ţara asta.
Politicienii nu au invaţat nimic din istoria indepartată şi apropiată…SUNTEM CU TOŢII RESTANŢIERI LA MULTE.
6 septembrie 2010, la 10:10
Pt Artenzia
Solutia este doar Unirea cu Romania si intrarea in zona europeana de normalitate. Incet, dar vom merge spre un spatiu normal, democratic.
6 septembrie 2010, la 10:10
Și iarăși voi v-ați băgat cu codița. Datorită vouă, cu multiplicarea lui Cioroi, lumea credea că va urma unirea. Nu sunteți principalii vinovați,dar printre cei mai importanți.
Eu sunt pentru unire, dar voi nu puteți face măcar un studiu normal care vor fi efectele unui asftel de spot. Facem politică cu ochii închiși, la nimereală, cu motoul “Și dacă proștii ne voteaza”.
6 septembrie 2010, la 10:10
Stii numai sa ataci PLDM-ul si pe Filat. Chiar daca e limpede ca in cazul unor alegeri prezidentiale numai Filat poate sa-l invinga pe Lupu, totusi te tii de capul lui Filat.
-I-ti place “maldaveneasca” lui Lupu?
-Te simti eliberata de catre armata rosie ca si el?
-Ai dubii ca procurorisca adus de Lupu impreuna cu Urechianu nu face absolut nimic din ceia ce a promis sa faca alianta, in deosebi ce tine de 7-8 aprilie?
-Poate Filat a blocat desfiintarea judecatoriei economice si blocheaza refomele in justitie?
Mai uitate in oglinda.
Numai spotul cu “unirea” a alungat vreo 5-10% de alegatori de la referendum, fie ei rusofoni,gagauji,mancurti si alte lepadaturi dar voturile carora erau foarte necesare. Ar fi bine sa mai pui si creierii in miscare… daca ai ceva creieri ca tare ma indoiesc. E limpede – faci jocul comunistilor.
Critica mai departe caci critica e buna si ridica popularitatea cind te critica asa o mizerie.
6 septembrie 2010, la 10:10
PRINCIPALA VINA O POARTA MARIAN LUPU,CARE IN TOATA ACEASTA PERIOADA A FACUT IMPOSIBILUL CA AIE SA NU FIE FUNCTIONALA.JOCURILE ACESTUIA IN FAVOAREA KREMLINULUI A ADUS SITUATIA DIN R.MOLDOVA LA ACEASTA SITUATIE STUPIDA.
INCA IN IULIE 2009 ERA CLAR CA LUPU ESTE UN PROECT AL KREMLINULUI,IAR PE PARCURS ACEST LUCRU SA ADEVERIT.LUPU VROIA SA DEVINA PRESEDINTE CA SA PASTREZE BASARABIA SUB INFLUENTA PATRONILOR LUI DE LA KREMLIN.DIN FERICIRE ACEST LUCRU ,PINA CIND, NU SA INTIMPLAT,DAR DACA FORTELE DEMOCRATE NU VOR INTALEGE PE CE LUME TRAESC,ACEASTA TRAGEDIE AR PUTEA SA SE INTIMPLE.
UNICA SOLUTIE IN PREZENT ESTE-ALEGERI,CONCENTRAREA TUTUROR FORTELOT PRO EUROPENE CA SA SE EVITE SA SE INTIMLE CEEA CE DORESTE LUPU SI CELALTI INFLUENTATI DE KREMLIN.
6 septembrie 2010, la 10:10
Pt mxg si Lilian
In sfirsit, devenim si noi “importanti”. Nu ne amuzati. Dar daca devenim “importanti”, e cel mai bun lucru in acest referendum.
6 septembrie 2010, la 10:10
probabil ca si scaderea plafonului de participare la referendum pentru a fi confirmat , i-a facut pe multi sa stea acasa , asteptind ca para malaiata sa cada in gura lui natafleata … acum dupa aflarea rezultatului multi ar vrea sa fi mers dar nu mai pot .
6 septembrie 2010, la 10:10
Stii numai sa ataci PLDM-ul si pe Filat. Chiar daca e limpede ca in cazul unor alegeri prezidentiale numai Filat poate sa-l invinga pe Lupu, totusi te tii de capul lui Filat.
-I-ti place “maldaveneasca” lui Lupu?
-Te simti eliberata de catre armata rosie ca si el?
-Ai dubii ca procurorisca adus de Lupu impreuna cu Urechianu nu face absolut nimic din ceia ce a promis sa faca alianta, in deosebi ce tine de 7-8 aprilie?
-Poate Filat a blocat desfiintarea judecatoriei economice si blocheaza refomele in justitie?
Mai uitate in oglinda.
Numai spotul cu “unirea” a alungat vreo 5-10% de alegatori de la referendum, fie ei rusofoni,gagauji,mancurti si alte lepadaturi dar voturile carora erau foarte necesare. Ar fi bine sa mai pui si creierii in miscare… daca ai ceva creieri ca tare ma indoiesc. E limpede – faci jocul comunistilor.
6 septembrie 2010, la 11:11
REZULTATUL REFERENDUMULUI NU REPREZINTA DECAT TURNESOLUL CARE INVEDEREAZA FALIMENTUL UNEI ALIANTE CONJUCTURALE, CONSTRUITA PE PRINCIPII CORECTE -TEORETIC-, INSA DETURNATA IN SCOPURI PUR PECUNIARE DE CATRE LIDERII ACESTEIA. CREDIBILITATEA LIDERILOR AIE A FOST SUBMINATA CHIAR DE EI IN DECURSUL ULTIMULUI AN DE GUVERNARE. IN DECURSUL ACESTUI ULTIM AN, AM VAZUT UN PRIM-MINISTRU INCAPABIL SA TRANSMITA UN MESAJ ECONOMIC SI SOCIAL SOLID, PRIVIT CU NEINCREDERE ACUM DE TOTI PARTENERII EURO-ATLANTICI. AM OBSERVAT O ‘VIRUSARE’ CU STILUL DEMOLATOR AL CELUI CARE SE VISEAZA ‘DESPOTUL LUMINAT’ AL ROMANIEI -TRAIAN BASESCU- FARA NICI UN BENEFICIU CONCRET PENTRU CETATENI. AVEM UN STUDIU DE CAZ ‘ASA NU’ PRIN CARE DEVINE O AXIOMA FAPTUL CA FARA LIDERI ADEVARATI ORICE CONSTRUCTIE POLITICA ESTE EFEMERA.
6 septembrie 2010, la 11:11
DVS. pentru ca ati speriat lumea cu unirea cu Romania. De cind ati devenit asa unionista? Pentru citeva voturi il pupati si pe….
Comunistii au speculat acest lucru la maximum. Banuiesc ca de ei ati fost platita. Oamenii nostri fiind foarte limitati, sunt foarte usor de manipulat.
VA MULTUMIM!!!!
Sper ca la urmatoarele alegeri o sa mergeti impreuna cu PCRM. Iaca asta da unire…
6 septembrie 2010, la 11:11
Principala vină o poartă politicienii,inclisiv şi chiar foarte mult o porţi neata,doamnă Pavlicenco,lumea nu doreşte unire pînă cînd,dar mata ai turnat gaz pe foc,dar nu ai
lămurit la ţăran ce înseamnă referendum,apoi doreai un preşedinte aşa sau aşa.
6 septembrie 2010, la 11:11
Pt Crin Antonescu
Va intreb, deocamdata, frumos, de ce folositi numele unui lider important de partid din Romania pe blog? Va propun si va dau voie sa va schimbati numele, in caz contrar, va voi sterge de pe blog, chiar daca aveti mesaje care nu au de ce sa fie sterse.
6 septembrie 2010, la 11:11
Pt diana
Poate ca lumea nu doreste astazi Unire, insa miine va dori. Ca sa doreasca miine, trebuie sa vorbim ASTAZI de asta. Sub comunisti nu s-a putut, nu a fost unde, nu au existat televiziuni decit controlate total de comunisti. Si, daca astazi, nu se poate vorbi de asta, sub democrati, cind vorbim de Unire, ca sa trezim lumea? Noi de lume nu ne temem, ci vrem sa o educam. De asemenea, noi am cistigat acest drept in instanta de judecata si ne bucuram enorm ca NIMENI NU NE VA MAI PUNE CALUSUL IN GURA VREODATA.
Sugestia mea – pune rautatea dupa cotruta acasa.
6 septembrie 2010, la 11:11
Pentru dna Pavlicenco:
Stimata Doamna, sunt un liberal din Romania, care considera drept un reper pe dl Presedinte Crin Antonescu…am inlocuit deja utilizarea acestui nume, daca o considerati ofensatoare.
Mult succes in travaliul dumneavoastra intelectual si politic!
6 septembrie 2010, la 11:11
Stefan cel Mare si SFANT –
mult timp ma intrebam, cum putea Stefan sa fie SFANT, daca a omorit (fie si justificat) atitea oameni si a avut atite femei…
In ce consta SFINTENIA in general vorbind?
In ce consta anume SFINTENIA lui Stefan??
Sfintenia nu este LIPSA de pacat. Daca asa am socoti, atunci vom ajunge la concluzia ca NIMENI NU ESTE SFANT si nici nu poate ajunge vreodata sfant, caci toti pacatuim mai mult sau mai putin.
Peste ani am gasit raspuns la intrebarea mea. Si acum va spun: CU ADEVARAT Stefan cel Mare a fost SFANT. – Pentru ca Dumnezeu da sfintenia celui care il iubeste si ii este devotat… Iar Stefan era devotat lui Dumnezeu si inainte de orice lupta mergea si vorbea cu Dumnezeu, SE RUGA, promitind ca daca va birui o sa construiasca o noua biserica sau o manastire. Promitea si INDEPLINEA! Si astfel a avut multe BIRUINTE!
Deci, sunt razboie sfinte. Si Biblia, in Vechiul Testament sunt descrise multe razboie binecuvintate de Dumnezeu…
Si e de remarcat, ca razboiele lui Stefan erau sfinte, si prin el chiar DUMNEZEU LUPTA cu cei care devastau Patria.
Este o mare deosebire dintre un RAZBOI DREPT si SFINT, pe care chiar insasi Dumnezeu il conduce si un razboi nedrept, fara de Dumnezeu.
Razboaiele lui Stefan erau SFINTE, pentru ca erau dupa voia lui Dumnezeu. Si cel care fara frica se avinta intr-un razboi SFANT, devine SFANT, caci prin ascultarea totala de Dumnezeu se capata SFINTENIA.
———————————–
Ba inca am sa va spun ca Stefan era O PERSOANA SPIRITUALA foarte puternica. Avea un Duh foarte puternic! Si el biruia mai intii de toate cu Duhul lui [pe adversari…
Stfen era o Persoana SPIRITUALA, caci numai o Persoana Sprirituala, care are nastere dinnou, adica din Duhul Sfint – poate cu adevarat sa comunice cu Dumnezeu, care este Duh, si sa fie OSTAS in Lupta Domnului.
Stefan construia manastiri, cetati cu biserici in interior – pentru ca el stia ca INFRINGEREA dusmanilor se poate face prin PUTEREA DUHULUI, adica era constient de lupta SPIRITUALA – adica duhovnoceasca.
Caci Lupta, de fapt, mai intii se dadea in vazduhul nevazut intre ingerii Luminii si demonii intunericului.
Stefan construia si intarea cetatile, nu numai zidurile de piatra, ci cetati SPIRITUALE – duhovnicesti ale Patriei. In aceste cetati spirituale (Biserici, Manastiri) Duhul Sfant salasluia…, iar soldatii, intrind la slujbele religioase, se umpleau de Duhul Sfant si deveneau neinfricati, luptau eroic si cu pricepere ca astfel BIRUIAU!
Deci, Stefan, de fapt, era un INGER INTRUPAT, care conlucra cu Ingerii pazitori, care luptau in vazduhul spiritual cu duhurile rele, agresive ale dusmanilor si semanau spaima in ei.
Am vrut sa SPUN ca
Daca PATRIA ESTE CONDUSA DE DUHUL SFANT al lui Dumnezeu, daca acest DUH este INTARIT in Cetati, Biserici, Manastiri – Tara devine si mai puternica in fata cotropitorilor straini. De luat aminte!
Stefan cel Mare si SFANT a fost INTELEPT. Intelepciunea lui consta in ASCULTAREA si SLUJIREA lui DUMNEZEU. Iata ce fel de conducatori avem nevoie pentru a iesi din situatia in care suntem!
Stefan VODA este un bun exemplu!
6 septembrie 2010, la 11:11
Pt Un liberal convins aka Crin Antonescu
Acum veti posta cu “Un liberal convins aka Crin Antonescu”? Dar ce inseamna aici “aka”? Nu va suparati ca va intreb.
Nu o consider ofensatoare pentru mine, ci nu am dorit cineva sa creada ca posteaza Crin Antonescu in conditiile cind el nu posteaza.
Ma bucur sincer pentru ca este un reper pentru Dvs. Crin Antonescu. El este asa si pentru mine.
6 septembrie 2010, la 11:11
Pentru Dna Pavlicenco
Aka inseamna ‘alias’…Am postat asa doar o singura data, pentru identificare..multumesc
6 septembrie 2010, la 11:11
A vorbi in permanenta ca de fiecare data can se pronunta “” UNIREA cu ROMANIA “” “” se da apa la moara comunistilor “” este o NEGHIOBIE .
Comunismul trebue sa dispara si va dispare din viata politica a moldovei cum a disparut din lumea intreaga, cu exceptia locurilor unde numarul prostilor depaseste cu mult numarul desteptilor.
Ca se vorbeste sau nu de UNIREA cu ROMANIA, PCRM are ochelari de cal si nu vede, FIX, decat intr’o singura directie :::::::::: RUSIA.
6 septembrie 2010, la 11:11
“Kstati” mie îmi este ruşine pentru aşa politician slab ca D-stră,care mai mult încurcă,decît descurcă.De ce în faţa romanilor să ai ruşine,cine te crezi,cu ce te deose-
beşti faîă de mine,o moldeveancă de la ţară.Ba chiar mă simt mai superioară în logică ca mata.Nu staţi în fotolii şi televiziuni cu vorba,vorbiţi din casă în casă fără bani,dacă eşti adevărat patriot al ţării
6 septembrie 2010, la 11:11
Dna Pavlicenco,eu spun una,mata alta.Şi eu aş vrea o unire ,dar asta a afectat publicul înaintea referendumului,de ce nu doreşti să înţelegi,că fiecare vorbă are locul şi timpul său.Începînd cu ziua de azi,poftim, de zece ori pe munut spune”unire”,dar nu cînd vrem noi,dar cînd vrea Domnul
6 septembrie 2010, la 11:11
DOAMNA VITALIA-PNL.
Foarte JUSTA observatia facuta lui ghevara-antunescu. Acesta nu reuseste sa se debaraseze de stilul agresiv-sanghinar comunist cand vorbeste despre opzitia din ROMANIA si mai ,ales de PRESEDINTELE TARII.
Acesti indivizi nu cunosc cuvantul CURTUAZIE la adresa adversarilor politici.
6 septembrie 2010, la 11:11
Pentru PROSTUTA de mai sus ::::::::::::
Trebue sa ai FORTA si CARACTERUL DOAMNEI VITALIA ca sa vborbesti fara incetare despre UNIREA cu ROMANIA ca singura solutie pentru a scoate moldova din impsul mizeiei MORALE si MATERIALE in care se afla.
A trmura ce va zice “” PUBLICUL “” ( care public ???? rusofon ????? ) sau COCO-munistii cand este vorba de UNIRE si a invoca si “” DOMNUL cel de SUS “” , intram in domeniul CELOR SLABI cu DUHUL.
6 septembrie 2010, la 12:12
Titulara prezentului blog spune “Sincer sa spun, nu-mi pare rau deloc pentru esecul referendumului”… pai, da cum a va para rau, Dna Pavlicenco?! “Mare treaba” ca s-au cheluit 40 mln de lei din pensiile bunicilor nostri si indemnizatiile femeilor insarcinata … “Mare treaba” ca nu s-a rezolvat problema politica si blocajul constitutional, care ne inneaca in saracie si razboi civil …Principalul este ca v-ati impins cu forta “unirea” pe cale electorala … este o vorba inteleapta “DACA VREI SA AJUTI – NU INCURCA”! Atitea demagogii debitati ca sa nu va uite lumea dupa ca ati iesit de pe scena parlamentara … piarul negativ e tot piar
)
6 septembrie 2010, la 12:12
PCRM a lucrat în teritoriu și a luptat pentru “fiecare metru pătrat”. Și a câștigat.
6 septembrie 2010, la 12:12
Grecanâi – preşedinte
Dodon – prim-ministru
Voronin- spiker al parlamentului
6 septembrie 2010, la 12:12
NU acuzati politicienii de esecul referendumului. Poporul a avut LIBERTATEA de a se EXPRIMA dar el prefera CATUSELE.
Cine le-a interzis sa iasa la vot ?????? Comunistii ??????? Dar ce, poporul este un sclav inascut ???????? Poporul putea sa-si exprime VOINTA indiferent de ce zic politicienii .
6 septembrie 2010, la 12:12
A vorbi in permanenta ca de fiecare data cand se pronunta “” UNIREA cu ROMANIA “” “” se da apa la moara comunistilor “” este o NEGHIOBIE .
Comunismul trebue sa dispara si va dispare din viata politica a moldovei cum a disparut din lumea intreaga, cu exceptia locurilor unde numarul prostilor depaseste cu mult numarul desteptilor.
Ca se vorbeste sau nu de UNIREA cu ROMANIA, PCRM are ochelari de cal si nu vede, FIX, decat intr’o singura directie :::::::::: RUSIA.
6 septembrie 2010, la 12:12
Pentru a scoate Patria din impas,
dupa cum ama mai scris, trebuie sa depasim Balada Miorita, sa incetam sa fim mioritici-miorlaitici-pesimisti…
Da, avem nevoie de alte cliseie de gindire, de alte balade – Miorita sa o lasam in istorie – care sa ne incurajeze, de exemplu “Dan, capitan de plai” de Vasile Alecsandri:
(secolul XV)
Frunză verde de mălai,
Cine merge sus la rai?
Merge Dan, şoiman de plai,
C-a ucis el mulţi duşmani,
Un vizir şi patru hani.
Frunză verde lemn de brad,
Cine merge jos în iad?
Merg tătarii lui Murad…
(Fragm. de cântic poporal)
cap.1
Bătrânul Dan trăieşte ca şoimul singuratic
În peşteră de stâncă, pe-un munte păduratic,
Privind cu veselie cum soarele răsare,
Dând viaţă luminoasă cu-o caldă sărutare,
(…)
Apoi el pleacă fruntea şi cade în visare,
Iar munţii, albi ca dânsul, se-nclină-n depărtare.
Ai timpilor eroici imagine augustă,
Pe când era el tânăr, lumea-i părea îngustă
Pentru bine, şi largă, prea largă pentru rău!
El ar fi vrut-o bună ca bunul Dumnezeu.
Deci îi plăcea să-nfrunte cu dalba-i vitejie
Pe cei care prin lume purtau bici de urgie,
Şi mult iubea când ţara striga: La luptă, Dane!
Să vânture ca pleava oştirile duşmane.
Atunci a lui mânie ca trăsnetul era,
În patru mari hotare tuna şi fulgera,
Iar ţara dormea-n pace pe timpii cei mai răi
Cât Dan veghea-n picioare la căpătâiul ei.
Ades el pleca singur prin codri fioroşi,
În care luceau noaptea oţeluri şi ochi roşi,
Şi dacă murgu-i sprinten da-n lături sforăind,
Viteazul cu blândeţe îl dezmierda grăind:
N-aibi grijă, măi şoimane! eu am şi duc cu mine
O vrajă rea de duşmani şi bună pentru tine.
Şi murgu-şi lua calea în linişte deplină
Prin codri fără drumuri şi fără de lumină.
Iar vulturii carpatici cu zborul îndrăzneţ
Făceau un cortegi falnic eroului drumeţ.
…
6 septembrie 2010, la 12:12
Dan, capitan de plai
cap.II
INCREDEREA-NFLORESTE IN INIMILE MARI
Încrederea-nfloreşte în inimile mari!
Bătrânul Dan ascultă grăind doi vechi stejari
Crescuţi dintr-o tulpină pe culmea cea de munte
Ş-având ca o coroană un secol pe-a lor frunte.
O! frate, zice unul, un vânt în miez de noapte
Adusu-mi-a din vale lung vaiet, triste şoapte!…
E sabie în ţară! au năvălit tătarii!
Ş-acum în bălţi de sânge îşi joacă armăsarii!
Aşa! răspunde altul, colo în depărtare
Zărit-am astă-noapte pe cer lumină mare!
Ard satele române! ard holdele-n câmpii!
Ard codrii!… Sub robie cad fete şi copii.
Şi-n fumul ce se nalţă cu larme zgomotoase
Zbor suflete gonite din trupuri sângeroase!
Bătrânul Dan aude, suspină şi nu crede!
Dar iată că pe ceruri din patru părţi el vede
Trecând un stol de vulturi urmaţi de uli gramadă,
Atraşi în orizonturi de-a morţii rece pradă.
Un fulger se aprinde în ochii lui pe loc.
La luptă, Dane! ţara-i în jac, ţara-i în foc!
Bătrânul Dan desprinde un paloş vechi din cui,
Şi paloşul luceşte voios în mâna lui.
Bătrânul Dan pe sânu-i apasă a lui mână
Şi simte că tot bate o inimă română.
El zice cu mândrie, nălţând privirea-n sus:
Pe inimă şi paloş rugina nu s-a pus.
O! Doamne, Doamne sfinte, mai dă-mi zile de trai
Pân ce-oi strivi toţi lupii, toţi şerpii de pe plai!
Fă tu să-mi parâ numai atunci paloşul greu,
Când inima-nceta-va să bată-n pieptul meu,
Ş-atunci inima numai de-a bate să încete
Când voi culca sub ţărnă a duşmanilor cete!
Apoi el strânge chinga pe zdravenele-i şale,
Îşi face-o cruce, pleacă şi se coboară-n vale.
6 septembrie 2010, la 13:01
BIOGRAF. spune:
6 September 2010, la 12:12
NU acuzati politicienii de esecul referendumului.
dA CINE SE FACE VINOVAT DE EŞECUL REFERENDUMULUI?
Văd că pe acest blog ba se învinueşte poporul că a preferat cătuşele în loc de libertate, ba PNL-ul, ba Pavlicenco, Lupu dă vina pe colegii din alianţă, Filat pe comunişti ş.a.m.d.
Da poate se fac de vină acei, care au renunţat la un staf comun, să vină în faţa poporului cu un mesaj comun, sau poate acei, care în loc să umble prin concedii peste hotare, mai bine mergeau prin sate să explice cetăţenilor scopul acestui referendum.
Sau se face vinovat acel popor, care după încrederea acordată în 2009 au aşteptat ca guvernarea ctuală să spună:
CINE SE FACE VINOVAT DE DEVASTAREA PARLAMENTULUI ŞI A PREŞEDENŢIEI?
CINE SE FACE VINOVAT DE MOARTEA LUI V. BOBOC?
CINE SE FACE VINOVAT DE DISTRUGEREA DECLARAŢIEI DE INDEPENDENŢĂ?
CINE SE FACE VINOVAT ÎN CAZUL CU DROGURILE?
ALE CUI SUNT TOTUŞI TIRURILE CU ŢIGĂRI ARESTATE ÎN VAMA ROM.?
CINE SE FACE VINOVAT ÎN CAZUL CU VINDEREA MIGU-LOR?
CINE SE FACE VINOVAT DE PRIHVATIZAREA UZINEI DE CIMENT DIN RÎBNIŢA?
CINE SE FACE VINOVAT ÎN CAZUL VICTORIABANC?
CINE SE FACE VINOVAT ÎN CAZUL HOTELULUI CODRU?
CINE AU READUS COMUNIŞTII LA CONDUCERE ÎN 2001 ŞI 2005 DE CARE NU NE PUTEM DEBĂRĂSA?
Umblă toţi cu fîfîrlica.
Ba unu nu se amestecă, altul nu are îmuterniciri, al treilea aşteaptă ca doi să se certe şi al treilea să cîştige, al patrulea e mic şi nu ştie nimic.
Poate terminăm odată şi odată să umblăm cu minciunile şi cu făţărnicia şi să spunem lucrurile pe nume?
Şi nu încvercaţi să daţi vina pe cineva.
Tot timpul de toate ce se întîmplă în ţară trebue să răspundă guvernul.
Dacă nu-i în stare, să meargă la pensie, că în ţara aceasta mai sunt oameni cu demnitate care ar putea conduce ţara.
Să-i vedem pe actualii guvernanţi cît de deştepţi vor fi pentru a aduna toate forţele parlamentare şi extraparlamentare pentru a organiza lovitură comună la alegerile anticipate.
6 septembrie 2010, la 13:01
Pentru intarirea voastra duhovniceasca, fratilor, va postez un fragment din cap.III din Balada “Dan Capitan de plai” de Vasile Alecsandri, ca sa va incurajati, VAZIND CE EROI AU TRAIT CINDVA PE ACESTE PLAIURI.
(…)
Dar râul îl cunoaşte şi scade-a sale valuri,
Să treacă înainte viteazul Dan la luptă.
Şi astfel tot el pasă pe cale ne-ntreruptă
Pân ce soseşte-n seară la casa lui Ursan.
Om aspru care doarme culcat pe-un buzdugan,
Ursan, pletos ca zimbrul, cu pieptul gros şi lat,
Cu braţul de bărbat, cu pumnul apăsat,
E scurt la grai, năprasnic, la chip întunecos.
El e de peste Milcov pribeag misterios.
Toţi care ştiu de dânsul spun multe, dar şoptind,
Şi cale de o zare îl ocolesc grăbind,
Deşi-i place să crească sirepe herghelii,
Răzleţe pe întinsul câmpiilor pustii.
Pe vremea lui, sub ochii lui Ştefan, domn cel mare,
Intrând în duşmani singur ca vieru-n stuhul tare,
A prins pe hanul Mârza din fugă cu arcanul;
Iar Ştefan, de la dânsul în schimb luând pe hanul,
I-a zis: Ursane frate! să-ţi faci ochirea roată,
Şi cât îi vedea zare, a ta să fie toată![1]
De-atunci el stă de pază în mijlocul câmpiei
Şi nime nu s-atinge de zmeii hergheliei.
Drumeţul intră, zice: Bine-am găsit, Ursane!…
Un aspru glas răspunde: Bine-ai venit, moş Dane!
Ce vânt te-aduse-aice?
Vânt rău şi de jelire!
Ne calc păgânii, frate, şi ţara-i la pieire!
Ursan tresare, geme, s-aprinde-n gândul său.
Dan zice: De pe munte venit-am să te ieu,
Să mergem.
Dar! să mergem! adaugă Ursan
Şi mult cu drag priveşte grozavu-i buzdugan.
Apoi un corn apucă şi buciumă în vânt.
…
6 septembrie 2010, la 13:01
Stimata dna. Vina o purtati si dvstra impreuna cu prietenii dvstra – ciinii vagabonzi pt esecul de ieri datorita campaniei prea agresive pro-romane inutile de altfel in cazul dat (in general este de inteles, banii tre aratati cumva). oricum pnl practic nu exista pe piata partidelor cu o oarescare semnificatie de la noi de aceea nu ma ambalez. mai bine lamuriti problema vechiului apartament unde sta sora dvstra semi-legal ca si asa nu prea aveti ce face.
6 septembrie 2010, la 13:01
Voronin: Parlamentul actual trebuie dizolvat imediat și să fie numită data alegerilor. Cu partidele din AIE voi discuta după alegeri
! mesajul dejghecat este ca Voronin spera ca partidele din AIE sa intre in campanie electorala aparte fiecare
)) daca ei nu percep care este cheea atunci nici nu merita votul ! mai bine votez o extrema de dreapta cum ar fi PNL si sa fiu sigur de o opozitie dura decit in pragmaticii PLDM sau PDM
6 septembrie 2010, la 13:01
Dragi compatrioti,
cititi si memorizati bine aceasta Balada extraordinara si care este OPORTUNA, da ENERGIE si curaj, educa vitejie si dragostea de tara.
cap. IV si V
(fragmente)
…
Deodată se aude un tropot pe pământ,
Un tropot de copite, potop rotopitor!
Ursan cu al său oaspe în fund, spre soare, cată,
Şi văd sub cerul luciu, în zarea-nflăcărată,
(…)
Apoi din vreme-n vreme o ceată luptătoare
Se-mprăştie cu grabă, lăsând cadavre-n soare!
Iar lângă Nistru, multa urdie tătărească
Năprasnic se ucide cu gloata românească.
Dan zice: Măi Ursane! acolo e de noi!
Acolo râde moartea în crâncenul război.
Acolo să dăm proaşcă, sub ochiul cel de sus,
Tu dinspre faptul zilei, şi eu dinspre apus,
Şi cale să deschidem prin aprigul duşman…
La lucru-acum, fârtate! la lucru, măi Ursan!
Amin şi Doamne-ajută! Ursan voios răspunde,
Şi-n gloată fiecare ca viforul pătrunde.
6 septembrie 2010, la 13:01
SINGURUL LUCRU BUN DIN TOATA ACEASTA AFACERE CU REFERENDUMUL ESTE CA ACELA CA VA MOBILIZA ELECTORATUL ANTI- COMUNIST IN ALEGERI … ACUM S-A VAZUT CLAR CA DACA STAI LA TV SI PRIVESTI EVENIMENTELE FARA SA FACI NIMIC , “CONSTRUIESC” ALTII ISTORIA SI PENTRU TINE . O LECTIE BUNA PENTRU TOT ELECTORATUL AIE … DACA PRIVIM LA RECE , TOT ALEGERILE RAMIN HOTARITOARE IN CELE DIN URMA .
6 septembrie 2010, la 13:01
Pt.Costin.
Foarte corectă afirmaţie.
Acum sunt mai importante alegerile anticipate.
Uniţi toţi în blocuri, o lovitură comună în comunişti, luăm 62 mandate , hotărîm problema cu preşedintele şi-i lăsăm pe comunişti cu buza înflată.
Problema e că: DA LE-AGUNGE MINTE ACTUALILOR GUVERNANŢI SĂ NU MAI CALCE ODATĂ PE GREBLĂ?
6 septembrie 2010, la 13:01
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
6 septembrie 2010, la 14:02
скоро румыны уедут в бухарест. а в МОЛДОВЕ останутся настоящии патриоты своей ЗЕМЛИ!!!
6 septembrie 2010, la 14:02
Dan, capitan de plai, cap.VI (fragmente)
…
Ursan năval s-aruncă în neagra tătărime,
Croind o pârte largă prin deasa ei mulţime.
Sub mână-i buzduganul, unealtă de pieire,
Ca un balaur face în juru-i o rotire,
Un cerc de moarte-n care amar de cine-i prins
Sărmanu-nchide ochii şi soarele-i s-a stins!
În lături, înainte, în urmă-i totul moare!
Zbor creierii din tidve sub ghioaga zdrobitoare,
Şi-n urmă, şi-mpregiuru-i, şi-n lături semănate
Zac sute de cadavre cu capete sfărmate.
Şi astfel ne-mpăcatul Ursan mereu lucrează,
Şi spre apus prin sânge mereu înaintează.
Ca dânsul, Dan bătrânul, erou întinerit,
Tot vine după paloş spre mândrul răsărit.
El intră şi se-ndeasă în gloata tremurândă
Ca junghiul cel de moarte în inima plăpândă,
Şi paloşu-i ce luce ca fulger de urgie
Tot cade-n dreapta,-n stânga şi taie-n carne vie…
Fug toţi şi pier din cale-i!… El strigă: Steie faţă
Cui place vitejia, cui s-a urât de viaţă!
Dar nime nu-ndrăzneşte la glasu-i să apară,
Căci el se-naintează precum un stâlp de pară,
Şi cine-l vede falnic, aprins, cu fruntea sus,
Îi pare că alt soare se-nalţă din apus.
Şi astfel ambii oaspeţi ai morţii ne-mpăcate
Cosesc la vieţi în floare pe straturi sângerate
…
Tătarii ca zăvozii pe dânsul dau năval!
În lături, litfe! strigă la ei viteazul Dan,
Punându-se de pază la capul lui Ursan.
Cu calu-n mâna stângă, cu pala-n mâna dreaptă,
Ameninţând cu ochii tătarii, mi-i aşteaptă
Precum aşteaptă zimbrul de lupi înconjurat
Să-i zvârle cu-a lui coarne pe câmpul spăimântat.
Dar nici gândesc păgânii să deie piept cu el,
Căci paloşu-i năprasnic e vultur de oţel.
Retraşi în jur deoparte, nemernici, sperieţi,
…
Dar iată din pustiuri un alb vârtej că vine
Şi trece prin urdie ca printr-un lan de grâu.
E un voinic călare pe-un cal ce n-are frâu,
Voinic, în brâu cu paloş şi pe grumaz cu salbă.
E Fulga, ce apare ca o fantasmă albă
Şi grabnic pe-al ei tată răpeşte din grămadă,
Apoi cu el dispare ca şoimul cu-a sa pradă.
… răcnesc tătarii cătând cu groază-n urmă…
Dar ce văd ei deodată, căci glasul lor se curmă?
Ei văd curgând pe dealuri arcaşii din Orhei
Ce vin cu-o falcă-n ceruri, aprinşi ca nişte zmei!
Un lung fior de spaimă pătrunde într-o clipă
Prin deasa tătărime ce-i gata de risipă,
Şi toţi pe loc la fugă plec iute, se duc orbi,
Cum pleacă din câmpie un nor întins de corbi.
Amar e de răzleţul ce-n urma lor rămâne!
Şi cade, mic sau mare, pe mâinile române!
…
Şi făr-a-ntoarce capul se duce-orice păgân,
Că-n umbra fiecărui s-avântă un român!
Iar hanu-şi smulge barba, îşi rupe şalul verde
Privind urdia-ntreagă în clipă cum se pierde.
…
O! pas cumplit al soartei! Tot ce-i era de fală,
Cai, steaguri, cete mândre, strălucitoare arme,
Clădiri de visuri nalte, magie triumfală,
A fost de-ajuns o clipă ca totul să se darme!
6 septembrie 2010, la 14:02
Vasile Alecsandri, Balada “Dan, capitan de plai”, cap.VI (fragmente)
…
Ursan năval s-aruncă în neagra tătărime,
Croind o pârte largă prin deasa ei mulţime.
Sub mână-i buzduganul, unealtă de pieire,
Ca un balaur face în juru-i o rotire,
Un cerc de moarte-n care amar de cine-i prins
Sărmanu-nchide ochii şi soarele-i s-a stins!
În lături, înainte, în urmă-i totul moare!
Zbor creierii din tidve sub ghioaga zdrobitoare,
Şi-n urmă, şi-mpregiuru-i, şi-n lături semănate
Zac sute de cadavre cu capete sfărmate.
Şi astfel ne-mpăcatul Ursan mereu lucrează,
Şi spre apus prin sânge mereu înaintează.
Ca dânsul, Dan bătrânul, erou întinerit,
Tot vine după paloş spre mândrul răsărit.
El intră şi se-ndeasă în gloata tremurândă
Ca junghiul cel de moarte în inima plăpândă,
Şi paloşu-i ce luce ca fulger de urgie
Tot cade-n dreapta,-n stânga şi taie-n carne vie…
Fug toţi şi pier din cale-i!… El strigă: Steie faţă
Cui place vitejia, cui s-a urât de viaţă!
Dar nime nu-ndrăzneşte la glasu-i să apară,
Căci el se-naintează precum un stâlp de pară,
Şi cine-l vede falnic, aprins, cu fruntea sus,
Îi pare că alt soare se-nalţă din apus.
Şi astfel ambii oaspeţi ai morţii ne-mpăcate
Cosesc la vieţi în floare pe straturi sângerate
…
Tătarii ca zăvozii pe dânsul dau năval!
În lături, litfe! strigă la ei viteazul Dan,
Punându-se de pază la capul lui Ursan.
Cu calu-n mâna stângă, cu pala-n mâna dreaptă,
Ameninţând cu ochii tătarii, mi-i aşteaptă
Precum aşteaptă zimbrul de lupi înconjurat
Să-i zvârle cu-a lui coarne pe câmpul spăimântat.
Dar nici gândesc păgânii să deie piept cu el,
Căci paloşu-i năprasnic e vultur de oţel.
Retraşi în jur deoparte, nemernici, sperieţi,
…
Dar iată din pustiuri un alb vârtej că vine
Şi trece prin urdie ca printr-un lan de grâu.
E un voinic călare pe-un cal ce n-are frâu,
Voinic, în brâu cu paloş şi pe grumaz cu salbă.
E Fulga, ce apare ca o fantasmă albă
Şi grabnic pe-al ei tată răpeşte din grămadă,
Apoi cu el dispare ca şoimul cu-a sa pradă.
… răcnesc tătarii cătând cu groază-n urmă…
Dar ce văd ei deodată, căci glasul lor se curmă?
Ei văd curgând pe dealuri arcaşii din Orhei
Ce vin cu-o falcă-n ceruri, aprinşi ca nişte zmei!
Un lung fior de spaimă pătrunde într-o clipă
Prin deasa tătărime ce-i gata de risipă,
Şi toţi pe loc la fugă plec iute, se duc orbi,
Cum pleacă din câmpie un nor întins de corbi.
Amar e de răzleţul ce-n urma lor rămâne!
Şi cade, mic sau mare, pe mâinile române!
…
Şi făr-a-ntoarce capul se duce-orice păgân,
Că-n umbra fiecărui s-avântă un român!
Iar hanu-şi smulge barba, îşi rupe şalul verde
Privind urdia-ntreagă în clipă cum se pierde.
…
O! pas cumplit al soartei! Tot ce-i era de fală,
Cai, steaguri, cete mândre, strălucitoare arme,
Clădiri de visuri nalte, magie triumfală,
A fost de-ajuns o clipă ca totul să se darme!
6 septembrie 2010, la 14:02
and spune:
6 September 2010, la 14:02
Basarabia este pamint romanesc , sa ca luam si basarabia cu noi ! si pe voi daca doriti sa fiti recunoascatori poporului care a trait aici deal ungul secolelor si va primit cu voe sau fara voe !
6 septembrie 2010, la 14:02
mai bine o opozitie dura de dreapta decit o alinata democrata pragmatica in conducere, parerea mea
6 septembrie 2010, la 14:02
НЕ было такой страны-румыния, когда существовало КНЯЖЕСТВО МОЛДАВСКОЕ!!!
6 septembrie 2010, la 15:03
participarea in bloc comun sub semnul AIE la alegrile parlamentare ! consecinta cea mai IMPORTANTA – multe partide liberale si social-democrate ! vor adera la acest AIE dupa considerind ca e unica metoda de a se implica in viata politica ! deci asa va fi inaugurata camera deputatilor de dreapta !!! si aceasta sigur va fi un concurent PCRM-ului
e o idee si pentru partidlee care nu intra in AIE
6 septembrie 2010, la 15:03
Bre,ZILIER, parcă sînteţi bătuţi cu leuca de nu înţelegeţi despre ce se vorbeşte: toţi vrem unire,dar nu cînd subiectul este”referendumul”,dacă nu vezi efectul,ce rost să vorbeşti ca papagalul,voi aţi pus umărul ca şi comuniştii la eşecul referendumului
6 septembrie 2010, la 15:03
pentru Romanofobi angajati:
Nu se poate sa definesti o natiune, o limba, o cultura dupa frontierele regatelor medievale.
Un singur doar exemplu: Nu exista nici statul Italia pana 1861. Existau Regatul a Doua Sicilii, Regatul Sardiniei, Ducatal Milan etc. etc.
Rusii au fost batuti de autoritatati pe parcursul a zeci de ani ca sa se autodefineasca rusi. Eu se numeau dupa cnezatele in care locuiau: Pskovskie, Novgorodtsy etc.
Europa ca un organism viu isi schimba frontierele pe parcursul secolelor.
6 septembrie 2010, la 16:04
TREBUIE FACUT CEVA IN PRIVINTA ELECTORATULUI DIN TRANSNISTRIA , CARE NU POATE PARTICIPA IN MOD LIBER LA VIATA POLITICA A MOLDOVEI … CUM SA II MAI IEI IN CALCUL PE ACESTIA SI SA FACI TOTALUL POPULATIEI CU DREPT DE VOT , CU NISTE CIFRE FANTASMAGORICE MINCINOASE ? ARE AUTORITATE CHISINAUL ACOLO ? SE POT DESFASURA ALEGERI LIBERE IN TRANSNISTRIA ? IN NICI UN CAZ … ATUNCI DE LA BUN INCEPUT ALEGERILE SUNT DEFORMATE …DEVINE PENIBIL SA VORBIM DE TOTALITATEA CELOR 100%, CU DREPT DE VOT, CIND VORONIN SI FILAT CERSESC INTRAREA IN AUTO-PROCLAMATA REPUBLICA INDEPENDENTA .
6 septembrie 2010, la 16:04
poate ca rezultatul referendumului l-a cobori pe filat pe pamint, ca deacu plutea prin nouri. Deacu se vedea presedinte. daca n- sa-si moaie orgoliul, o sa-l mature insasi democratia, chipurile pentru care el se lupta
6 septembrie 2010, la 16:04
Democratia a suferit un esec, dar nici decum ne este o catostrofa…
Sunt de vina si politicienii din partidele AIE, cit si cei din partdele extraparlamentare. Analistii politici se imbatase si ei in vara cu apa de ploaie, si in final au dus societatea in eroare, multi au decis sa numai mearga la votare- doar era clar ca scrutinul va avea loc si totul va fi OK. Este bine stiut ca circa 32-35% din electorat este fidel comunistilor si altor curente de orientare bolsevica. La noi participa la votare in mijlociu 63-65% din electorat, si artimetica din clasa 3 ne confirma ca 65-35 = 30. Cei care au fost indeferenti sau plecati din tara in perioada alegerilor precedente tot pe acele pozitii au ramas.
Politicienii democrati a facut foarte putin pentru a convinge electoratul de a merge la referendum, ba si mai mult, folosind lozinci ” un presedinte puternic” sau ” un presedinte unionist” au speriat paturile sociale care se tem si de dictatura si de unire.
Esecul din 5 septembrie este o lectie pentru clasa politica de la noi. Sa nu uitam ca in 1991 s-a petrecut un referendum cu privire la “pastrarea urss” la care cetatenii Moldovei nu au participat. Cu toate ca referendumul era socotit valabil, peste 6 luni fostul imperiu s-a destramat. Numai maturitatea politica a liderilor partidelor din AIE si toleranta liderilor din partidele extraparlamentare, care bat fara repaus in conducerea actuala, ar vaforiza crearii conditiilor pentru petrecerea alegerilor parlamentare anticipate si obtinerea victoriei definitive a fortelor democratice. Da DOAMNE munte la toata lumea!
6 septembrie 2010, la 16:04
PROBABIL UNII NU STIU PE CE LUME TRAIESC … CA A FACUT GRESELI ACEASTA ALIANTA DE GUVERNARE – AIE – E ADEVARAT . DAR TREBUIE SA TINA CONT TOTI CA DACA RAMINEAU COMUNISTII LA PUTERE , AR FI URMAT UN DEZASTRU ECONOMIC PENTRU MOLDOVA . BANI SI AJUTOARE DINSPRE VEST NU MAI VENEAU , IAR DINSPRE EST SOSEAU POVESTI DE ADORMIT COPII CU MILIARDUL DE DOLARI “RUSESTI” SAU “CHINEZESTI” … SALARIILE SI PENSIILE SE REDUCEAU SIGUR CU 20-25% , PRETURILE CRESTEAU AMETITOR , MONEDA NATIONALA SE PRABUSEA . DECI IN CONCLUZIE … ABERATIILE LUI DODON SI A COMUNISTILOR SAI ,SUNT SIMPLE FANTASMAGORII SI MINCIUNI . VOCI DIN PCRM PROGNOZAU APOCALIPSA PRIN OCTOMBRIE ANUL TRECUT , DACA AR FI RAMAS LA PUTERE . ACUM DUPA CE AIE A RESTABILIT RELATII NORMALE CU VESTUL IAR BANII SI AJUTOARELE CURG , COMUNISTII FAC PE FATA MARE .
6 septembrie 2010, la 18:06
DECLARATIILE UNUI BOLNAV MINTAL …VORONIN .
Vladimir Voronin vrea o reacție mai dură din partea Rusiei
“Am fost chiar surprins că nu a survenit o altă reacţie din partea Rusiei. Chiar am fost surprins. Reacţia la toate aceste scandaluri de vin și de fructe – nu este o reacţie politică. Eu mă întreb de ce nu există nici o reacție politică serioasă din partea instituţiilor abilitate din Rusia”, afirmația a fost făcute de Vladimir Voronin în cadrul unei emisiuni difuzate de postul de radio Echo Moskvî.
“Să luăm drept exemplu ultima sărbătoare, Ziua Independenţei. Toate evenimentele de Ziua Independentei – şi concerte, şi restaurante și recepții, toate au fost finanţate de către Guvernul din România”, a declarat liderul comuniștilor.
“Deci, eu cred că autorităţile ruse, instituţiile guvernamentale rusești ar trebui să reacționeze mai dur şi mai serios la aceste lucruri [acțiunile guvernului moldovenesc – n.a.], să nu se rezulte totul la limitarea exporturilor de fructe şi vin. Altfel, e o nimica toată”, insistă Voronin. DECLARATIE INCREDIBILA SI STUPEFIANTA A UNUI BANDIT DE 2 BANI CARE INDEAMNA UN STAT STRAIN SA-SI INTENSIFICE TEROAREA ASUPRA TARII AL CARUI CETATEAN ESTE . ASA CEVA SE NUMESTE IN ORICARE STAT CIVILIZAT , INALTA TRADARE DE PATRIE … ACESTIA SUNT “PATRIOTII” COMUNISTI ! RUSINE PCRM !
6 septembrie 2010, la 19:07
hm.. nici un mesaj din cite scriu nu apare pe blog oare de ce?
)
6 septembrie 2010, la 19:07
ian spunetine doamna pavlicenco ce inseamna asta? pina la referendum ne spuneati la toti sa votam pentru ca doar asa vom reusi ceva…. acum ziceti ca nu va pare rau ca a esuat … nu vi se pare ca umblati cu 7 nuci un 8 saci… nu miroase a curvie politica asta?
6 septembrie 2010, la 19:07
Fiasco moldovenesc, în gura presei occidentale: Prezenţa scăzută la vot este un semn rău pentru AIE. Este puţin probabil că tinerii vor protesta din nou.
http://unimedia.md/?mod=ne ws&id=23342
6 septembrie 2010, la 20:08
Pt and
Nicevo strasnovo, poiavilasi “takaia strana” pozje i mi bili ee ceastiu.
6 septembrie 2010, la 20:08
Pt mdeas
Partidele trebuie sa-si corecteze pozitiile si dupa cum vad starea de spirit in popor. Prevederea privind alegerea presedintelui de popor era in Programul PNL adoptat in 2006, dupa proaspatul act de tradare de la 4 aprilie 2005. Acum, eu as propune la congresul PNL sa modificam aceasta prevedere si sa anulam functia de sef de stat. Avem nevoie de un Parlament si de un prim-ministru puternic.
6 septembrie 2010, la 21:09
D-na Pavlicenco,in toate esecurile AIE si fostilor democrati care au avut puterea pana`n 2000,n`ar fi cazul de invinuit poporul, ca toata starea acesta a fost impusa poporului anume de FRONTUL POPULAR SI PARTIDUL POPULAR,SA NE ADUCEM AMINTE DE SFIRSITUL ANILOR 90 MAJORITATEA IN PRLAMENT DEMOKRATII,CUM LE SAREA STUPITUL DE PE TRIBUNA PARLAMENTULUI,LUI HADARCA,MATEI,DABIGA, ROSCA,ECT,CA PRESEDINTELE SA FIE ALES IN PARLAMENT,FIINDCA POPORUL NU PRICEPE A ALEGE,DECI ATUNCI POPORUL NUA FOST INTREBAT LA REFERENDUM SA SE SCHIMBE ART.78,ACUM CAND TARA-I IN c,,,at ei cer opinia poporului. D-nii astea nici nu s-au gandit ce oferta fac comunistilor,au crezut ca vor domni in parlament fara infinit.AR FI BINE DE INTREBAT PE DOMNIILE LOR DE CE AU SCHIMBAT ATUNCI CONSTITUTIA?
6 septembrie 2010, la 21:09
Pentru liderii AIE, ca sa nu se descurajeze inainte de timp…
Atrageti atentia la ultimele propozitii.
Portretul lui Stefan cel Mare
(din Letopisetul Tarii Moldovei de Grigore Ureche)
Fost-au acestu Ştefan vodă om nu mare de statu, mânios şi de grabu vărsătoriu de sânge nevinovat; de multe ori la ospéţe omorâea fără judeţu. Amintrilea era om întreg la fire, neleneşu, şi lucrul său îl ştiia a-l acoperi şi unde nu gândiiai, acolo îl aflai. La lucruri de războaie meşter, unde era nevoie însuşi se vârâia, ca văzându-l ai săi să nu să indărăpteaze şi pentru acéia, raru războiu de nu biruia. Şi unde-l biruia alţii, nu pierdea nădéjdea, că ştiindu-să căzut jos, să rădica deasupra biruitorilor.
6 septembrie 2010, la 21:09
7 aprilie 2009 a fost o zi fierbinte si aici puteti vedea desfasurare evenimentelor din acea zi cruciala in istoria republicii Moldova. http://dgfotostudio.com/blog/?p=329
6 septembrie 2010, la 21:09
TREBUIA SA LUPTE TOTI INTRUN BLOC PENTRU O PARTICIPARE MASIVA A POPULATIEI LA REFERENDUM , NU FIECARE SA SE VISEZE PRESEDINTE SI SA-SI PUNA “POZA’ PE TOATE GARDURILE ! PANA SI PAVLICENCO SE VEDEA PRESEDINTA !!
6 septembrie 2010, la 21:09
NU CRED,CA SI ALEGERILE PARLAMENTARE ANTICIPATE,SE VOR BUCURA DE PREZENTA ALEGATORILOR, AIE STA CU MANILE INTINSE SE DEE EUROPA CEVA,PE CAND SINGURI NU INTREPRIND NIMIC DE A AVANSA ECONOMIA,FIINDCA TOTI-S INCOMPEYENTI,CA SA INTRI IN EUROPA TREBUIE SA FACI CEVA CU TARA ACEASTA.EI NU-I VOR ALEGE NICI PE COMUNISTI FIINDCA AU VAZUT SI POFTELE LUI VORONIN CU FIU LUI,ASACA NUMAI SCHIMBAREA ACEASTA HOTEASCA FATA DE POPOR A PARTIDELOR DEMOCRATE SI EXCLUDEREA TEMEI UNIONISTE STIIND BINE CA MOLDOVA ESTE COMPUSA DE ATATEA ETNII,VA INTOARCE POPORUL LA URNE
6 septembrie 2010, la 21:09
ma uit ca valenta a incurcat si blogul d-stra cu a d-Stavila
6 septembrie 2010, la 22:10
Pt NINA GONTA
Eu cred ca “PINA” poti folosi pentru tine si sotul tau sau idolii – Filat, Ghimpu si Urecheanu, poate si Lupu. Eu nu am terminat scoala cu spravka, nu am facut contrabanda de tigari, nu au avut forte rusesti in spate si nu am facut parte din PCRM. Pentru toate acestea sint mai buna decit fiecare dintre cei patru, cunoscind patru limbi straine, fiind doctor in stiinte si fiind mereu medaliata in studii…
6 septembrie 2010, la 22:10
De ce? Pentru ca Vitalia Pavlicenco a asta toata ziua si a raspuns fiecarui comentator “obraznic” in viziunea ei aici pe blog… in loc sa mearga la intilniri cu alegatorii si sa-i informeze de referendum… pavlicenco, iesi din peisaj!
Ia sa vad, ce-mi raspunzi…!?
)))
6 septembrie 2010, la 22:10
Pt Anka
Desigur, iti raspund chiar daca esti o obraznicatura. Eu reusesc peste tot. Am Orange si laptop. Azi am fost la Orhei si Rezina, dar laptopul si modemul Orange sint cu mine, ce probleme si regrete te apuca pentru ca eu stau si pe blog?
7 septembrie 2010, la 07:07
Pentru JON Cutare,
Este regretabil ca va adresati unui presedinte de stat cu :::::::::::::DUMNEATA.
Aceasta forma familiala este detestabila in relatiile publice.
Daca nu stiti va invat eu :::::::: Dumneavoastra, DOMNIA VOASTRA sunt formele de respect pe care vi le recomand.
7 septembrie 2010, la 10:10
Constantin Tănase: Dacă liderii Alianţei şi-ar fi onorat promisiunile electorale de anul trecut, prezenţa la vot a cetăţenilor ar fi fost de peste 50 la sută.
http://www.timpul.md/articol/referendumul-si-replica-moldovenilor-15099.html
7 septembrie 2010, la 10:10
Dna Pavlicenco, nu este crestinesc sa va laudati … tot ce ati realizat in viata este darul Domnului si nu trebuie sa va puneti mai presus ca aproapele Dra … smeritiva.
7 septembrie 2010, la 11:11
Daca toate partidele de dreapta afisau un spot comun cu cuvantul REFERENDUM pe prim plan, dar nu cu liderii partidelor, eu zic ca acest referendum nu ere sa fie “tras de par”
7 septembrie 2010, la 11:11
d. Vitalia, nu este nici un posibil, ca toate partidele de stanga sa-si puna mendrele in cui si sa gaseasca cumva un numitor comun, ca sa se consolideze cumva ca o forta comuna? Imi aduc aminte de o poveste, unde tatal batran si-a chemat fechiorii si le-a propus sa franga matura.
Oare nu deaceia PCRM are mai mult succes, cu parere de rau, pentru ca sunt mai uniti si mai realisti? Si poate are rost de invatat ceva de la ei? Ce nu am zice, dar poporul moldav este “prosti, dar multi”
De fapt, pentru urechile prostilor se spune una, dar in realitate se face altfel, incat prostii nici nu inteleg, ca au fost inselati. Lor asa le place…….
7 septembrie 2010, la 11:11
Anatol Ţăranu: „Comuniştii vor merge în alegerile anticipate având un avantaj de încredere. Vor porni într-o stare bine aşezată. Mie mi se pare că clasa politică care a avut această atitudine mai mult decât uşuratică – vrem să-i întrebăm: Ce-aţi făcut voi în această perioadă? Voi, care aţi obţinut un succes pe 29 iulie 2009, care, de fapt, nu vă aparţine vouă, politicienilor, ci aparţine acelor tineri care au ieşit în stradă pe data de 7 aprilie 2009 şi v-au garantat victoria pe 29 iulie. Ei au cerut de la voi o schimbare – şi nu au obţinut această schimbare. Acum ce aveţi să le spuneţi acestor băieţi care astăzi deja afirmă cu voce tare că le-aţi furat revoluţia?… Şi atunci situaţia este cu totul gravă! Cineva trebuie să răspundă pentru faptul că vom intra în alegeri parlamentare anticipate având pericolul revenirii comuniştilor la guvernare. Mie mi se pare că clasa politică este pur şi simplu obligată nu să se reducă la nişte explicaţii absolut sterile şi care nu-i angajează în nimic. Politicienii sunt obligaţi să ia nişte decizii foarte grele pentru ei, foarte dificile”.
7 septembrie 2010, la 12:12
Da, conform zicalei: speranta moare ultima! Totusi, acest esec, menajat cu atata nerusinare de catre guvernanti, poate, cu ff.multa probabilitate, sa-i aduca masiv in parlament, din nou, pe comunisti si pe statalistii prorusi. Timpul si mentalitatea retrograda a “norodului” joaca in favoarea acestora din urma. Spre regret! Se pare ca iar vom ramane doar cu regretele?! Iar istoricii si etnologii, in speta, vor avea de infruntat teroarea statalista si separatista in capul mesei, in toata grandoarea ei dictatoriala si intoleranta tribala. Unde au fost cei cu cetatenie RO, studentii din RO, cei care aspira la cetatenie si la studii in RO, milionul si jumatate care beneficiaza de micul trafic la frontiera, cei peste jumatate de milion precati in EU la munca, acei sinistrati care beneficiaza de ajutoarele RO, venite cu sutele de camioane? Ceva nu functioneaza! Dar ne mai dam inca o sansa. Sa mai speram la mai bine. Sanatate. Salutari!
7 septembrie 2010, la 13:01
Rezultatele alegerilor parlamentare anticipate din 29 iulie 2009
În urma alegerilor din 29 iulie, cinci concurenţi electorali —
Partidul Liberal Democrat (16.57%, 18 mandate),
Partidul Liberal (14.68%, 15 mandate),
Partidul Democrat (12.54%, 13 mandate)
şi Alianţa “Moldova Noastră” (7.35%, 7 mandate)
http://www.e-democracy.md/elections/parliamentary/20092/results/
Referendum republican constituţional din 5 septembrie 2010
Rezultatele preliminare ale Referendumului.
Rata de participare înregistrată la închiderea secţiilor de votare (ora 21:00) a fost de 30.79%, ceea ce este insuficient pentru a considera Referendumul valabil.
Pentru 87.56% Contra 12.44%
http://www.e-democracy.md/elections/referendum/2010/
7 septembrie 2010, la 14:02
iulianna spune:
7 September 2010, la 10:10
Dna Pavlicenco, nu este crestinesc sa va laudati … tot ce ati realizat in viata este darul Domnului
Dar domnul i-i ajuta pe cei, care se ajuta singuri pe sine, nu-i asa iulianna?
7 septembrie 2010, la 15:03
În 2007 Chirtoacă a întrat ăn turul 2 la funcţia de primar cu un număr mai mic de voturi decît candidatul PCRM.
Dar sau unit toţi simpatizanţii forţelor democrate ŞI AM ÎNVINS.
În 2009 multe partide fără şanse de A trece pragul în parlament s-au retras din cursă chemînd electoratul să susţină forţele democrate ŞI AM ÎNVINS.
În parlament 4 formaţiuni , deşi cu viziuni diferite, au găsit limbă comună şi unindu-se au format AIE, şi le-au şters nasul comuniştilor preluînd guvernarea ţării.
în 2010 la referendum s-a propus să mergem cu un staf comun şi cu un mesaj comun.
Dar s-au găsit unii cu rînza mare, văzîndu-se deja în fotoliu de preşedinte şi pr.pr.pr.pr.pr.pr.
Rezultatul e pe faţă.
Concluzia care-i?
Unde-u unu nu-i putere, unde-s doi puterea creşte.
Poporul e puternic numai cînd e unit.
Electoratul procomunist a fost unit şi au obţinut rezultate.
Dar aceasta nu e cel mai grav.
Să vedem la alegerile anticipate, le va ajunge minte la cap liderilor politici prodemocraţi să înţeleagă odată şi odată, CĂ NUMAI UNINDU-NE , PARTIDE MICI ŞI MARI, PARLAMENTARE ŞI EXTRAPARLAMENTARE, UNIONISTE ŞI MAI PUŢIN UNIONISTE, ESTE UNICA ŞANSĂ DE A ÎNVINGE ŞI A NE DEBĂRĂSA DE COMUNIŞTI, dacă desigur acesta-i scopul pe care î-l urmărim.
Însă dacă desigur scopul lor este altul , cum ar fi interesul de partid de exemplu, atunci ei nu au decît să-şi afişeze portretele cît mai mari prin toată ţara, şi să meargă cu toţi să se odihnească prin Georgia, prin Grecia, prin Romînia şi dacă vom perde alegerile să înceapă să cate vinovatul, ba că Mocanu le-a încurcat, ba că Pavlicenco, ba Jurnal TV nu aşa a propagat, ba că Ţaranu nu aşa a vorbit , ba că baba Galea nu are demnitate naţională .
Sincer să fiu m-i se făcuse jale de liderii noştri, cînd încercau să găsească vinovatul.
Parcă întradevăr eşise din duş rece.
Ca nişte babe la poartă încearcă să facă concluzii.
Gata , a plecat trenul.
Acum urgent un plan strategic unic şi la luptă, că nu de alta iar o să spună, că pr.pr.pr.pr.pr.pr.pr.
7 septembrie 2010, la 16:04
Stătea la geam mahmur,
De frică sau beţie,
A dat un ordin dur,
Să-i bată,ca să fie,
O frică generală,
În toată-toată ţara,
Voinţa liberală,
Voia s-o zmulgă iară,
Călăii,pe furiş,
Veneau cu bâte,scuturi,
Ascunşi după tufişuri,
Tăceau cum tace mutul,
De-o dată,într-o clipă,
S-au repezit la lume,
Cu scutul într-o mână,
În alta cu o bâtă,
Sa început prăpădul,
În Piaţa “Biruinţei”
La geam tăcând,mahmurul,
Dădea a cuviinţă,
Din capul roşu-sur,
Iar jos pe trotuare,
Loveau cu bâte dur,
Acei cu chip de fiare,
Trimişi de acel mahmur…
Într-o clipită haita,
A ‘ncercuit mulţimea,
Care stătea în piaţă,
În noaptea de pomină,
Într-un delir sălbatic,
Un ins cu moaca hâdă,
lovit-a ca turbatul,
Un OM,în plină stradă,
Acel lovit de soartă,
Era Boboc Valeriu,
Care căzu de’ndată,
Ce fu lovit în creer,
Călăii se-adunară,
în juru-i,să-l omoare,
Lovind ca ‘ntr-o desagă,
Văzând că-acesta moare,
În marea ‘nvălmăşeală,
În strigăte de noapte,
Urlau protestatarii,
De groază…Pân’la şapte,
Mahmurul ros de ură,
Tăcut ca o stafie,
Stătea în plin-statură,
Ca după o beţie,
Scrâşnind din dinţi,spuse-se,
Davai,poidu ia spati,
Lacheii îl scosese,
În taină din palat,
A doua zi poporul,
A prins o veste slută,
A fost ucis BOBOCUL,
Ucis de slut-căruntul,
Cu chipul de mahmur…
7 septembrie 2010, la 17:05
Cel mai jalnic e că la emisiuni stau toți patru și fiecare îi învinuiește pe ceilalți trei, apoi zic că ba poporul e de vină(na, cam așa e, dar nu-i jigniți că n-o să vă mai voteze), ba presa, de parcă rolul ei e de a le face publicitate pe gratis. Deși pare că ne aflăm într-o gaură neagră, vă îndemn să nu fiți pesimiști(recunosc, nu prea aveți motive).
7 septembrie 2010, la 20:08
Ma intreb care ar fi fost prezenta la vot daca la referendum se punea si problema schimbarii articolului 13 din Constitutie (ala cu limba de stat).
Aroganta si jumatatile de masura a unor politicieni din AIE a dus intr-adevar la acest esec al referendumului. Ma refer, desigur, in special la Vlad Filat.
Pe de alta parte si societatea civila este de condamnat. Oamenii au fost intrebati daca vor sa-si aleaga singuri presedintele si nu au binevoit sa se duca la vot. De acum ar fi cazul sa nu se mai planga de “aranjamentele politice” facute in parlament in numele lor. Daca esti oaie, nu are rost sa te plangi cand ciobanul da cu bata in tine.
Si in Romania oamenii se plang de politicieni. Dar acolo oamenii se duc la vot – au fost mai multe referendumuri in care prezenta la vot a trecut de 50%. Nu e de mirare ca situatia din Romania e alta…
Unirea cu Romania? Da, ar trebui vorbit de asta… Ar fi “pragmatic” sa se faca asta, dar cu cine? La oameni le e frica sa schimbe chiar si o aberatie “gen limba moldoveneasca” din constitutie… “Pragmatic” e ceva bun… doar ca Filat nu-i deloc “prgamatic” ci doar “ingamfat”. Dupa esecul referendumului, ar cam trebui sa-si dea demisia…
7 septembrie 2010, la 21:09
Atat timp cat rusia va avea mana libera in MOLDOVA ea va sustine partidul comunist, partid de EXTREMA STANGA ( si nu de stanga cum induc EI in eroare populatia si pe politicienii opusi lor ).
Saracia aliata cu incultura iata terenul FERTIL al comunismului. In occident nu exista taran cu mai putin de 3,4 clase de liceu ( depinde de tara ).
Faceti media de clase de liceu pe cap de locuitor care voteaza EXTREMA STANGA in MOLDOVA.
Inaintea alegerilor viitoare rusia va veni cu inca un avion cu ajutoare umanitare, la cererea EXTREMEI STANGI moldovenesti , voronin ( un milion de dolari , este bun si un milion caci nu poti obliga toate tarile europei sa doneze fiecare MOLDOVEI o suta de milioaéne de euro pe gratis, ca ROMANIA).
Pana la urma HAOSUL din moldova nu va putea fi rezolvat decat prin INTERZICEREA EXTREMEI STANGI moldovenesti.
7 septembrie 2010, la 23:11
Antonescu a fost recunoscut ca un criminal militar nu numai de URSS si ca urmare a fost executat. El a fost fascist care a contribuit enorm la Holocaustul. Chiar Hitler spunea colegilor – invatati cum se rezolva intrebarea evreiasca de la maresalul Antonescu. Cei care justifica Antonescu vor sau nu vor torn apa pe moara neo-fascistilor. JOS FASCIZMUL DIN MOLDOVA!
8 septembrie 2010, la 01:01
[...] locul trei este Vitalia Pavlicenco cu un post care se numeste: Cine e vinovat de un referendum tras de par? 103 comentarii. Asta mai inteleg. Moldovenii comunica mult online pe probleme care, acolo, sunt cu [...]
8 septembrie 2010, la 01:01
LUI CIPRIAN…
TARE MULTI INVATATI V-ATI GASIT,DAR NU VA INTREBATI CINE AU FOST ACEIA DESTEPTI ATUNCI,CAND AU PRIMIT ART.78,D-II HADARCA,ROSCA, MATEI,DABIGA ERAU IN PARLAMENT ATUNCI NU-I INTERSA OPINIA POPRULUI, SOCOTINDU-I IMBECILI,ADUCAND IN ACEST MOD COMUNISTII LA PUTERE,SI ACUM MAI AVETI NAS SA VORBITI CA POPORUL II VINOVAT.
ACUM IARASI SE INTOARCE ISTORIA,DACA VA FI ALES PRESEDINTELE DE POPOR,DOMNII DEPUTATI DE VOR GRESI SA ARATE MULTIMII,CA CE VRETI,VOI ATI VOTAT PENTRU SCHIMBAREA ART.78….
8 septembrie 2010, la 07:07
Buna DIMINEATA NATIUNE!
Astazi sunteti mai constienti de tot ce se intimpla sau ce se POATE intimpla?? – Ma refer la toti, inclusiv la Taranul, care trebuie sa-si asume si el o parte de responsabilitate si sa vina sa VOTEZE CONSTIENT de consecinte.
Ieri seara intr-un reportaj la Publica TV cu Filat in vizita la construnctiile caselor pentru sinistrati, un TARAN tinar si sanatos, statea intr-o parte cu miinile la spate si astepta ca altcineva sa-i construiasca casa.
Se apropie Filat de el si-i zice: – Buna ziua, dle sinistrat! Acela continua sa stea cu miinile la spate…
Am impresia ca nici la referendum acestia nu s-au prezentat.
Unul din constructori striga ca nu are chiroane, iar SINISTRATUL sta cu miinile la spate in continuare.
Pai, spuneti-mi, UNDE-I ADEVARUL? Oare sinistratii nu pot contribui macar cu niste chiroane?? Nu pot sa se incadreze sa aduca APA, MINCARE celor care construiesc?
Ce asteapta, in general, MOLDOVENII? Sa vina conducerea de la Chisinau si fiecaruia sa-i sufle in bors sa nu se friga???
Ceva nu este in regula cu acest POPOR care a pierdut orientarea si nu mai deosebeste griul de neghina… Cum sa iesim cu asa oameni din criza?
Unde-i PREOTIMEA, ca sa educe POPORUL?
Multi dintre jurnalisti pina si azi ii tin microfonul in gura lui VORonin si la alti ratati. – Vedeti rezultatele? Ca daca Jurnalistii difuzeaza tot ce vorbesc komunistii, apoi cei de la sate, TARANII cum sa nu sa se lase influientati de discursurile lor? – si, iata, nu au venit la Referendum care este si in interesul lor direct.
Am impresia ca avem o TARA de inconstienti. Nu stiu unde este DREAPTA si unde este STANGA.
Mai grav este ca si niste lideri de partide dau dovada de miopie politica.
8 septembrie 2010, la 08:08
Iata ce mai scrie lumea despre referendum
http://www.moldovapentrueuropa.blogspot.com/
Rusine Guvernului pentru dezastrul de la referendum ! (plus 4 observatii de bun simt)
Cei care ne citesc blogul ne-au transmis zeci de mesaje de disperare. Mesajul general e cam acelasi, daca revin comunistii la putere plecam din tara! Poate ca nu e o idee chiar atit de rea, pina la urma trebuie ca fiecare sa se gindeasca serios la viata lui.
Noi cei de la Fundatia Moldova pentru Europa suntem in masura sa va spunem ca ne vom continua demersurile de a informa forurile de la Bruxelles despre ce se intimpla in tara, cu bune si rele. Pina la urma trebuie sa fim lucizi si corecti, Republica Moldova nu doreste sa-si aleaga direct presedintele, asa arata datele acum, cum de fapt, in mod trist trebuie sa admitem, moldovenii din tara nici nu isi doreste sa traiasca intr-o tara europeana (discutia e lunga, dar cam asta e concluzia).Timpul le va rezolva pe toate si, de ce nu, schimbarea de generatii…
Comentariile noastre vizivi de referendum sunt urmatoarele:
- responsabilitatea pentru buna desfasurare a referendumului apartine in mod direct Guvernului si primului ministru, asa zice legea, orice alte povesti sunt minciuni; Filat a lucrat pentru campania de referendum cu sociologul clujean Vasile Dincu, un incompetent cu are de mare filosof neinteles; Dincu a fost platit cu bani grei pentru prostia asta de campanie; Filat e vinovat si trebuie sa-si asume esecul; a vrut sa fure startul pentru alegerile prezindentiale iar ceilalti lideri ai AIE au gresit ca l-au copiat (pe de alta parte nu era corect sa-l lase sa-si umple gardurile cu poza lui zimbareata de tabacist)
- la cit de diabolic este acelasi Dincu nu ar fi de mirare ca boicotarea referendumului sa fi fost facuta chiar de catre liderii aliantei, in special ai PLDM; este inexplicabil, si avem zeci de marturii de acasa, cum membri ai PLDM si PL care faceau campanie acum 2 saptamini nu au iesit din casa duminica; Filat a recunoscut acum citeva minute la Moldova 1 ca si-a sunat dintre apropiati la telefon care i-au spus ca nu au mers la vot; explicatia e simpla, intr-o lupta directa cu Lupu sau Ghimpu, Filat ar fi pierdut alegerile si, cu ocazia asta, si functia de premier; tocmai acum Filat negociaza cu comunistii sa ramina premier
- comunistii au cistigat aparent un razboi, Voronin a iesit din ascunzatoare, in loc sa fie vinat asa cum merita; din nou vina liderilor AIE care au promis moldovenilor ca vor demonstra hotiile familiei Voronin; in schimb, Filat si Mocanu inventeaza razboaie cu mafia servind astfel interesul comunistilor (cei doi au crezut ca moldovenii vor fugi la vot de frica mafiei care chipurile ii umareste cu cutitul ridicat- o campanie care s-a dovedit a fi o timpenie marca Dincu, din nou)
- oamenii de acasa, si noi de pe drumurile straine, s-au saturat de criza politica si ineficienta politicienilor, trebuie gasita o solutie urgenta de salvare a democratiei (liderii Aliantei trebuie sa ia decizia de merge impreuna in alegeri asa cum a facut-o in 2009, altfel comunistii vor reveni la putere)