Pt C.TANASE: „Despre proiectul politic PASAT”


Constantin Tanase scrie in „Timpul” un articol intitulat “Coloana a cincea trebuie oprită”, in care mentioneaza, spre sfirsit, ca “Un cuvînt greu au de spus şi partidele, care trebuie să-şi facă publică opinia faţă de diversiunea pusă la cale de mitropolitul Vladimir şi fostul securist-şef al RM, Valeriu Pasat. Şi nu numai partidele parlamentare, ci şi cele extraparlamentare. Mă gândesc la formaţiunile care au o anumită influenţă în societate, cum ar fi cele conduse de Veaceslav Untilă, Vitalia Pavlicenco, Nicolae Andronic ş.a. Diversiunea pusă la cale de cei doi prezintă un pericol real pentru RM şi împotriva acestui pericol trebuie să se facă un front comun.”

Ori Constantin Tanase nu a ascultat emisiunea in care am participat alaturi de Victor Josu si Ion Mereuta la inceputul lunii iunie, ori nu a vizionat-o nici pe blogul meu, pe care am preluat-o de pe Jurnal TV, ori se spune un neadevar. Intre altele, astazi i-am spus si Marianei Rata prin telefon pozitia mea fata de „vinzarea partidelor”. Poate se va putea citi miine in Jurnal de Chisinau.

Sincera sa fiu, la emisiunea repostata pe blog, aici, nu intelegeam ce cauta acolo controversatul medic-politician si, pe de asupra „umanist”  Ion Mereuta, insa am auzit si inteles mai tirziu de ce. Am fost printre primii care am luat o atitudine prompta si categorica fata de proietul prorusesc Pasat, asta se vede in emisiune. Il rog pe Constantin Tanase, pentru care, ma bucur, „opinia mea a inceput sa conteze”, sa priveasca emisiunea ce a avut loc intr-o zi de weekend, pentru care am venit special din provincie in Chisinau. Totodata, trebuie sa mentionez ca nu am auzit opinia despre proiectul Pasat expusa de cei patru-cinci lideri politici, care conduc R.Moldova si Chisinaul. Sau poate nu am auzit eu…

In general, nu sint omul care sa astept opinia cuiva pina a mi-o spune pe a mea. Si am curaj sa spun ce cred. Imi amintesc un caz, acum citiva ani, cind Rusia a procedat la distrugerea cu buldozerul a sticlelor de vin importate din R.Moldova. Atunci PRO TV m-a invitat, desi nu ma prea invita, ca si acum,  si chiar am intrebat “cum de…? La care mi s-a recunoscut ca „altii nu au acceptat sa vina”. Adica, mai clar spus – se temeau.

Dar, ca sa iti spui atitudinea, lucru pe care eu il fac mereu cu usurinta, pentru ca sint libera in actiuni, idei si decizii, trebuie sa ai unde. Pe blog – postez. Cind ma invita la televiziuni, radio – merg. Facem conferinte de presa, dar nu vine nici macar “Timpul”, nu mai spun de televiziunile “elitiste”, pentru care PNL, din cite se vede, nu conteaza. Si e pacat. Eu am luptat contra comunistilor cind altii il votau pe Voronin, cind Voronin era pe cal rosu. Acum el (sa speram!) e o mirtoaga ce ar trebui sa traga sa moara politic. Intr-un ciine mort sau intr-o mirtoaga ce trage sa moara e usor sa dai cu piciorul, adica sa dai atunci cind mirtoaga nu are structurile de securitate si de forta, cum era cind l-am atacat constant eu, pe parcursul a zece ani, dupa rasturnarea ADR.

In ceea ce priveste “Proiectul Pasat”, mai ascultati o data emisiunea la care am participat si care a fost postata inca la 7 iunie, acum schimbindu-i data repostarii, evident.

Intre altele, in sedinta largita de ieri a BPC al PNL a fost adoptata o declaratie in care se face referire in mod expres la “Proiectul Pasat”. Iat-o.

„Declaraţie a Partidului Naţional Liberal
privind momentul politic din Republica Moldova

Partidul National Liberal a avut constant o pozitie activa fata de evolutiile si deciziile politice din Republica Moldova.

PNL a sprijinit propunerea organizarii unui referendum pentru adoptarea unei noi Constitutii a statului, a sprijinit ideea aminarii alegerilor anticipate si a cerut o atitudine clara a Aliantei pentru Integrarea Europeana in impasul constitutional aparut urmare a nevotarii Presedintelui Republicii Moldova.

PNL saluta pozitia exprimata de AIE privind referendumul si alegerile parlamentare anticipate si condamna pozitia oscilanta a PCRM, care destabilizeaza continuu situatia politica si se arata preocupat doar de a obtine cit mai multe voturi pe viitor. Datoria AIE este, insa, nu doar sa preia controlul asupra sistemului nedemocratic si corupt din Republica Moldova, ci sa-l reformeze radical, precum si sa ceara institutiilor abilitate sa-i traga la raspundere pe decidentii responsabili din fosta guvernare pentru faradelegile comise si deturnarile grave de fonduri – lucruri asteptate de societate, dar care intirzie lamentabil.

PNL isi reitereaza ingrijorarea in legatura cu pericolul luptei dintre componentele AIE, considerind ca cele mai grave stari de lucruri trebuie dezbatute in cadrul coalitiei si rezolvate conform legii si bunului simt, pornind de la asteptarile oamenilor. Faptul ca unele partide din AIE coopereaza de zor cu fostii comunisti, interesati de a se mentine in functii in decizia lor de a adera la partide aflate la guvernare, poate conduce, in viitorul scrutin, la un rezultat la fel de subred ca cel care a defunctionalizat in prezent Parlamentul. De aceea, ramine imperativul coagularii fortelor politice necomuniste, in diferite formule, care sa reziste in fata comunistilor si care sa conduca la un numar de mandate cit mai mare in tabara democratilor.

PNL are in Programul sau politic alegerea sefului statului de catre toti cetatenii, prin vot direct. Dezvoltarea parlamentarismului ar fi fost o avansare a democratiei, insa impasul constitutional si comportamentul PCRM face imposibila alta solutie decit alegerea sefului statului prin votul tuturor.

PNL avertizeaza societatea in legatura cu pericolul propagarii si dezvoltarii zisului “proiect Pasat”, fost demnitar moldovean, devenit lider proaspat al unui mai vechi partid, care este un proiect prorusesc, menit sa mentina cel de-al doilea stat romanesc, Republica Moldova, pe orbita Kremlinului, prin metoda folosirii consecintelor obscurantismului sprijinit in societate de alianta dintre comunisti si Mitropolia Moldovei, subordonata Patriarhiei ruse. Daca, intr-adevar, clerul nostru nu considera ca e un proiect rusesc, trebuie sa opteze de urgenta pentru autocefalia Bisericii statului nostru, ca etapa spre trecerea sub obladuirea Patriarhiei Romane.

PNL va participa si va promova mesajul Unirii cu Romania in intreg procesul politic – in alegerile parlamentare anticipate, la alegeri prezidentiale si locale, sperind ca formula participarii va fi una optima pentru asteptarile populatiei din Republica Moldova.

PNL propune Parlamentului sa includa printre chestiunile supuse referendumului si cea privind disponibilitatea statului nostru de a participa la Uniunea Interstatala Romania-Republica Moldova.

PNL ii va adresa Cancelarului Angela Merkel, care s-a angajat sa apere interesele nationale ale Republicii Moldova in dialogul cu Rusia, sa propuna Presedintelui Medvedev de a proceda impreuna la lichidarea consecintelor Pactului Molotov-Ribbentrop si sa deschida calea pentru unificarea celor doua state romanesti.

Partidul National Liberal,
Chisinau, 20 iunie 2010″

Dupa care repostam, in continuare, articolul despre Pasat.

„Dupa proiectul politic FILAT, avem acum un proiect politic PASAT. Rima, constatam, exista. E simptomatic asta sau nu? Iata inca o situatie in contextul atitor exprimari de pozitii ca toate partidele trebuie sa se dizolve, sa le lase celor patru, de fapt, cred ca deja numai trei – PL, PLDM si PD -, teren de dans electoral.

Apare partidul lui Pasat, care declarase ca nu se va implica in politica. Adica, intelesesem noi, – nu avea sa adere la nici un partid, avea sa desfasoare doar activitate onegistica. Si iata lucrurile se schimba. Oare Pasat nu se poate regasi in vreun partid din cele trei – toate sprijinite pentru alegerile din 5 aprilie si 29 iulie de Petru Lucinschi si de oamenii de afaceri loiali lui? Nu-i numim, sa nu inceteze ajutorul…

De ce Pasat nu se regaseste in nici un partid membru al actualei coalitii? Pentru ca eu cred ca interesele aici sint mai adinci si de perspectiva nefasta continua pentru Republica Moldova.

Nu prea cu mult timp in urma analistul Bogatu a spus ca “R.Moldova va fi al doilea stat romanesc sau nu va fi deloc”. Sergiu Mocanu a spus ca “R.Moldova va fi un stat rusesc sau nu va fi deloc”. Ambele afrimatii au partea “ori nu va fi deloc”. Asta inseamna ca, in continuare, forte influente stiu ca R.Moldova nu are sansa sa devina stat, dar nici nu vor Unirea acestuia cu primul stat romanesc, adica Romania, de aceea pornesc si repornesc proiecte de mentinere a R.Moldova pe orbita ruseasca, intr-un fel sau altul, acum – si prin pravoslavnicia Kremlinului.

Mitropolia Moldovei, subordonata Patriarhiei Ruse, dupa ce si-a pierdut scutul comunist, al coloanei a cincea a Rusiei, acum isi cauta un alt protector, pentru ca, vedem, nu se regaseste cu scutul actualei coalitii, de care se teme pentru ca are pozitie proeuropeana, deci, vrei, nu vrei, proromaneasca, mai prudenta sau mai putin prudenta. Si nici Mitropolia Basarabiei nu place in continuare. Si, iata, un nou scut.

Oamenii nostri, cuminti, rabdatori si creduli, dau ultimul banut pentru Capriana si Curchi, banuti care se transforma in miliarde ale familiei alesilor comunisti si in milioane ale Fiului de la Rasarit. Acum, aceiasi oameni, tinuti de popimea proruseasca in intuneric, vor vota intr-un referendum fals si pentru partidul lui Pasat, care, cica va “apara religia”, de parca cineva o ataca. Indaratul acestui referendum este mobilizarea neinformatilor in lupta pentru mentinerea noastra in sfera de influenta a Moscovei.

Insa apar aici niste lucruri de comentat si mai abitir. Cum se explica migrarea lui Dumitru Ciubasenco spre Pasat, fiind pe lista PLDM pentru Parlament? Cum am crede ca Lucinschi, cel care l-a promovat pe Pasat, care i-a spus sa vinda avioane, cel care a stat in spatele PL, PLDM si PD din Alianta in alegeri, care l-a laudat pe Chirtoaca, cel care, la sigur, stie ca Alexandru Tanase i-a fost avocat, cel care are un fiu prieten cu Filat – cum am crede ca Petru Lucinschi nu ar fi implicat si aici, cu proiectul Pasat, mai ales ca, personal, am vorbit cu el si mi-a aratat dezamagirea de Alianta?

Si inca o intrebare – ca vrea Filat foarte multe voturi si sa fie sef de stat e una – dezvolta cosmopolitismul si globalismul in Moldova, stim noi la ce duce asta… Dar pentru ce vrea atita putere Pasat, care va fi si un concurent al posibililor prezidentiabili Lupu, Filat, Ghimpu?

Cred ca la mijloc sint mai multe lucruri. Cred ca Pasat are mare ciuda pe comunisti si vrea sa le ia sprijinul asigurat pina acum de Mitropolia Moldovei. Asta e bine. Insa vine a doua intrebare – ce va face Pasat daca va reusi intr-o anumita masura? Vrea sa vina in Putere sa mergem spre NATO, Romania, UE sau vrea sa ne tina pe loc prin ajutorul Mitropoliei Moldovei a lui Vladimiruska, adica prin Patriarhia rusa, ca “brat ideologic de intunecare a mintilor” al FSB-ului rusesc?

Si inca ceva – nu cumva si Pasat cu partidul sau, impreuna cu partidul lui Vladimir Turcan, se vor incolona, si ca bloc, in tagma satelitilor pe stinga ai PLDM-ului? Daca e asa – apare intrebarea – Filat prefera un PL, care mai pastreaza cumva, cu chiu, cu vai, valorile nationale in pozitia sa, sau prefera un Pasat, cu toate conexiunile sale neclare ca trecut si ca viitor?

Mentionez in mod special: regret puternic ce i-au facut comunistii lui Pasat si il respect pentru rezistenta. Dar nu mi-ar place sa il vad pe Pasat cu trena de popi inrolati intr-un proiect antiNATO, antiROMANIA si antiUE.”

Vitalia Pavlicenco

Loading Facebook Comments ...

102 Comments

Add a Comment
  1. Mentionez in mod special: regret puternic ce i-au facut comunistii lui Pasat si il respect pentru rezistenta. Dar nu mi-ar place sa il vad pe Pasat cu trena de popi inrolati intr-un proiect antiNATO, antiROMANIA si antiUE.

    Vitalia Pavlicenco

    de acord cu doamna Pavlicenco.

  2. il respect pe Valeriu Pasat doar pentru ca a patimit-suferit din partea regimului-comunist Voronin iar in rest mai bine Valeriu sedea la Moscova si muncea linistit ,eu personal nu-l suport pe Pasat ca pe un politician.

  3. un proiect neviabil, care vine pe fondul concentrarii politice in cit mai putine partide …

  4. doar nebunii mai infiinteaza partide noi la vremea asta … electoratul s-a maturizat dupa atitea cicluri electorale si doreste clarificarea vietii politice , pe baza de doctrine si teluri politice clare . vremea partidelor inconsecvente , cu fundul in doua luntrii , cu obiective neclare , in ceata ,a trecut in moldova … ori esti credibil pina la capat , ori dispari definitiv de pe scena politica . exemple ? ppcd , moldova unita,amn,pd…oamenii s-au saturat sa voteze ceva si apoi sa vada ca votul lor e folosit in alte scopuri . lumea s-a desteptat , iar procesul va continua … fara lupu , pd e undeva jos linga moldova unita . fara indoiala ca marele avantajat este filat si pld-ul , care incearca sa-i ia locul intii pcrm-lui , pina la alegeri . marea batalie se da acum intre cele doua partide – pcrm in defensiva si pld in ofensiva …guvernarea viitoare se va face in jurul uneia din cele doua formatiuni politice . este clar ca pld-ul incearca sa inghita totul si la stinga si la dreapta … in acest moment pld rupe din electoratul pd-lui – cel din zona urbana si mai putin indoctrinat -. din electoratul amn-lui deja a rupt serios … eu cred ca partide de genul moldova unita sau partidul lui pasat , au rolul de a fragezi un anumit segment de electorat „stingist” , pentru a fi inghitit mai apoi de pld …

  5. Aveti dreptate, Doamna Pavlicenco, trebuie sa ne punem niste intrebari!
    Din declaratiile lui Veceslav Ionita, (daca nu ma gresesc in urma prezentarii rezultatelor BOP sau alt sondaj) reesea ca Pasat ar veni cu un proiect de stanga si ca dreapta ar fi avantajata de dispersarea electoratului de stanga dumnealui chiar venea cu aprecieri de genul „Sa vedeti ce varza va fi pe esichierul de stanga”, eu personal atunci mi-am facut impresia ca acest nou proiect politic dar si altele gen MU ar putea fi sustinute sau create chiar de PLDM in scopul dispersarii electoratului de stanga in multitudinea de partide cu acelasi mesaj valoric.
    Pana aici toate lucrurile par relativ clar, insa care va fi finalitatea acestor proiecte? Ce fel de partide se vor aliena, sa formeze viitorul guvern ? Este cumva o mutare strategica a PLDM-ului spre stanga unde avem mai mult ekectorat?

    PS Posibil voi fi invinuit de cineva ca prea multe pun in spatele PLDM, raspunsul meu insa ar fi ca leg aceste proiecte de PLDM din cauza ca in prezent el are initiativa, multe din celelalte partide doar reactioneaza la aceste initiative.

  6. Buna ziua d.Pavlicenco! Cred ca ati dorit sa scrieti :”Mitropolia Moldovei subordonata Patriarhiei RUSE …..

  7. … marea intrebare este de unde poate lua electorat acest adevarat partid clerical ? …si ce inseamna el cu adevarat ? d-na vitalia a punctat citeva aspecte … sa fie o incercare a conducerii mitropoliei de a se „dezlipi” total de prietesugul cu pcrm ? de imaginea pe care a dobindit-o mitropolia de servilitate fata de comunisti in regimul voronin ? e pur si simplu o noua manevra a moscovei , pe filiera bisericeasca de aceasta data , de interventie in viata politica moldoveneasca ? greu de crezut ca mitropolia moldovei subordonata moscovei , face ceva de capul ei … orisicum nu prea vad cu ochi buni o intrare pe fata chiar , a bisericii , intr-un stat laic , in viata politica a tarii … asta mai lipsea . propaganda electorala prin biserici … preoti afurisind inamici politici , in numele unui partid anume . extrem de dubioasa aceasta „afacere” , fara indoiala …

  8. Vrei nu vrei acest partid va lovi si in partidele de dreapta ( ce acolo nu sunt crestini?) este de urmarit cu ce mesaj va veni in electorala acest partid.

  9. sa vedem

  10. Prea exagerat criticati partidele din AIE. Aproape ca Rosca! Comunistii dispar treptat din vizorul PNL. AIE promoveaza aceleasi idealuri, ca si ale D-sra, dar actionaza atent,in calitate de imprejurari. Cautati cai de stabilire a relatiilor sanatoase cu ei, apropiati-va de ei ca faceti parte dintr-un neam si nu e bine sa-i suspectati la nesfirsit. N-am intilnit in presa atitudine ostila fata de PNL, din partea lor.

  11. ce face pasat nu este deloc creştineşte. pasat are prea multă ură în suflet pentru comunisti. în zadar crede că o bună parte dintre ordodocşii de rînd îi va susţine principiile şi partidul său. am impresia că acest pasat este un mic michiduţă care încearcă să-şi bage coada în cazanul înferbintat politic numit moldova.

  12. pt dna Pavlicenco
    Atitudinea hipercritica fata de Filat, pe care o tot promovati de o haba de vreme, nu face bine, cred, nici PNL/ului, nici intereselor nationale

  13. Ma conving ca lumea nu invata din experienta istorica. Chiar cea recenta.
    Ce inseamna critica „exagerata”, „hipercritica”? Exista oare critica moderata? Probabil aveti in vedere un semiadevar, or o minciuna? Sigur ca iubitii conducatori adora minciunile si lichele. Hai sa cantam ode tanarului Iubit Conducator Filat si partidului. Nu am trait recent acest scenariu odios? Si cu ce ne-am ales?
    Doamna Pavlicenco cu critica vs. AIE chiar le face un serviciu gratuit. Altfel astia se imbata cu aburii puterii si uita pentru ce i-a trimis poporul la guvernare.
    Dupa mine se trage chiar putin in acesti cameleoni.
    Sper sa tragem la alegeri

  14. pt luca
    De ce aiuresti?

  15. Chiar crezi ca un Ghimpu si un filat adora miciunile si lichele?

  16. Chiar crezi ca un Ghimpu si un Filat adora minciunile si lichelele? Ca sa stii, exista si critica moderata.

  17. Pt. Luca.”Ma conving ca lumea nu invata din experienta istorica”.
    Adevarat spui,intotdeauna au existat nemultumitii, plingaretii,siciitorii care numai puneau bete in roate mersului istoriei. N-ar trebui sa joace acest rol PNL-ul, din simplul motiv ca nu i se acorda atentie doamnei. Nu-i cind de cochetat! Se ia atitudine critica fata de unele pozitii, dar nu se discrediteaza totalmente niste oameni care,totusi , au facut ceva. Mai bine ajutatii cu un sfat bun.
    Daca puteti!

  18. Pt Vlad

    Nu-l identific pe Vlad Filat cu interesul national in masura in care il identifica altii. Poate chiar deloc. Mai multi oameni cunoscuti – si nu dau nume – spun ca face ce face, dar nu au incredere in el. Este ceva ce ii impiedica pe mai multi sa spuna ca au incredere in el, e prea mare ambitia si nu e sincer. PNL-ului ii este in cot de infumurarea lui Filat, el pierde din asta. Imi spuneti de Filat. Astazi am fost la Teatrul de vara, unde a fost o actiune organizata de Transparency International impotriva coruptiei. Filat m-a vazut, a trecut pe alaturi, nici nu s-a salutat, desi am fost colegi si putin mai mult in Parlamentul trecut. Nu ma deranjeaza, dar arata ca nu se poate depasi, ca este razbunator, ranchiunos, infumurat. Ca nu oi merge eu sa il salut pe el. Iata cine este Filat.

  19. Pentru Tira:
    Acesti oameni-politicieni, se discrediteaza fara ajutorul cuiva.
    Pentru zombie-sovieticus nu dau replici

  20. Pt Tira

    1. Nu ne preocupa deloc problema cum sintem interpretati in ceea ce spunem despre AIE.
    2. Nu avem nimic in comun cu Rosca, nu am colaborat cu PCRM, nu am fost in PPCD, nici in Frontul Popular, am fost in PFD, pe ai carui membri Rosca i-a numit „falsii amici”, avindu-i in vedere pe Mosanu, Matei, Nedelciuc, Hadarca si altii.
    3. Comunistii nu sint la putere. Astazi trebuie criticat si rascriticata AIE, care nu-i trage la raspundere. O sa vina alegerile si toate dosarele contra comunistilor nu vor fi urnite de noua guvernare din loc. De ce oare?
    4. Nu cred ca AIE promoveaza aceleasi idealuri ca si PNL – ei nu vor NATO, nu vor unirea cu Romania, nu vor iesirea din CSI. Ce alte idealuri mai ramin? Doar cosmopolite, care distruga esenta romaneasca.
    5.Nu avem nevoie de nici un fel de stabilire a relatiilor – nici „sanatoase”, nici „bolnave” cu AIE. Nu avem nevoie. Nu avem nevoie sa ne apropiem de ei.
    Nu cred ca AIE este de parere ca facem parte din neamul romanesc, cu mici exceptii.
    6. Nu ati intilnit in presa atitudine ostila fata de PNL din partea lor pentru ca ne considera zero.

  21. Din pacate pentru el, PNL, ca pondere si influenta, e aproape de zero. Cat priveste asertiunea ca la viitoarele alegeri se va trage tare in „cameleonii” de la guvernare, aceasta dovedeste ca cei care promoveaza aceasta idee, recte pnlistii, vor pune umarul ca sa readuca pe homo/sovieticus la putere. Oare de asta are nevoie astazi RM?

  22. Demult n-am vizitat blogul d-nei Pavlicenco, dar cum am lasat-o, asa am gasit-o-cu mare ambit sa-l faca de nimic pe D-l Filat; apoi de ce nu acceptati ca va consdera o persoana ce nu merita atentia domniei sale? Absolut in toate articolele d-voastra il tratati cu prea multa suspiciune, dar acesta nu-i cuvantul potrivit- aveti mare interes sa-l discreditati, nu poate fi vorba de unele opinii si observatii colegiale, daca aveti pretentia sa va trateze ca si colega, Singura sunteti foarte rautacioasa, taiaosa, din orice cuvant al dumitale , cu referinta la Filat, tasneste venin. Nu aveti nici o masura, nu cred ca nu aveti o misiune speciala in ceea ce-l priveste pe Filat, prea va opintiti sa-l ponegriti. E absolut scarbos! Daca considerati ca n-am dreptate, verificati-va scrierile, dar cred ca si fara asta stiti bine ce scopuri urmariti. Nu va grabiti sa-mi propuneti sa nu mai am ce cauta pe-aici, ca chiar nu mai am -D-voastra sunteti incorigibila si insuportabila!

  23. Pentru LUMINITA.

    Nu aveti dreptate Doamna ( Domnule ) LUMINITA sa criticati in mod sever DOAMNA PAVLICENCO. Eforturile considerabile pe catre la face cu curaj, cu o persistenta admirabila pentru cele mai inalte idealuri ale Romanilor merita o profunda admiratie. Caci aceste eforturi nu le vad la alti politicieni nici de dreapta, nu mai vorbim de cei de stanga.

    Cand ALIANTA in general si DL FILAT in particular si-au spus parerea in ce priveste actiunile Doamnei PAVLICENCO??? Aceasta tacere este o negatie a actiunilor UNIONISTE ale DOAMNEI PAVLICENCO, este un dispret vadit pentru aceste idei.

    Politicienii ALIANTEI n-au decat sa se manifeste in politicieni respectuosi, sa aprobe ideile PNL-ului sau sa le critice sau sa le refuse argumentat si civilizat.

    Metodele pe care le aplica ALIANTA cu privire la PNL intriga o mare masa de cetateni din ROMANIA, precum si ai Republicii FANTOMA MOLDOVA, care nu mai inteleg :::::

    ALIANTA este PENTRU UNIREA cu ROMANIA sau NU??? Care sunt partidele din ALIANTA care se opun ideii de UNIRE cu ROMANIA si care sunt partidele care sunt PENTRU???

    Care sunt partidele din ALIANTA care se regasesc in ideile PNL-ului si care sunt cele care se opun??? Sa justifice OPINIEI PUBLICE pozitiile lor.

    Ma surprinde la maximum pe mine si pe multi alti cetateni dece ALIANTA si STANGA nu si-au facut publica pozitia prvind vizita DOAMNEI PAVLICENCO
    la FAMILIA REGALA DIN ROMANIA??? Aceste actiuni privesc direct viata politica DEMOCRATICA din BASARABIA.

    In aceasta situatie, critica la adresa domnului FILAT este pe deplin justificata, insa tacerea domnului FILAT nu are absolut nici o scuza. Il vad pe dl FILAT, pe zi ce trece, ca un politician FARA ANVERGURA, fara importanta pentru politica proromaneasca, daca nu chiar de aceeasi factura ca cea comunista, adica extrem de daunatoare.

  24. Am vazut emisiunea pe site-ul JurnalTV.
    O prestatie solida a Doamnei Pavlicenco cu mesaje clare si bine argumentate.
    Eu am ramas cu impresia ca am asistat la demascarea spionilor parasutati de kremlin: politruk-ul Mereuta si demagogul Josu. Pareau penibil.
    Un bravo si moderatoarei.

  25. moldoveanul spune:
    5 June 2010, la 21:09

    „…am impresia că acest pasat este un mic michiduţă care încearcă să-şi bage coada în cazanul înferbintat politic numit moldova.”

    Impresia dvs este un pur adevar. Pasat va juca rolul unui Mare Michiduta, care va reusi sa prosteasca enoriasii creduli si pregatiti moral sa dea ultimul banut pentru credinta, cum au alergat la maratonul lui Voronin pentru manastirea Capriana…

  26. „luca spune:
    6 June 2010, la 03:03

    Am vazut emisiunea pe site-ul JurnalTV.”

    Am vazut si eu emisiunea pe site-ul jurnalTV.
    Am convingerea ca persoane ca Mereuta, Josu si Pasat au ochit bine „gaselnita” – la biserica ! Acolo omul poate fi prostit, speriat cu distrugerea ortodoxiei de alte confesiuni, pentru credinta moldovanul raspacalit si rasturmentat decenii la rind va merge dupa ei, fariseii….

    O tinta in care CGB-ul rusesc a ochit cu exactitate.
    Au gasit si figura potrivita : „saracul Pasat, care a fost schingiuit politic…., un doctor, care trateaza lumea si un Josan, care vrea sa creada limea ca este cel mai smirit ortodox” .
    Sa nu uitam chintarea lui Mereuta osanalelor Tarlev&CO.

  27. Pt Luminita

    Dar chiar propun sa ginditi bine inainte de a intra si a va enerva pe blogul meu. Nu de alta, dar imi pare rau de copiii pe care ii aveti, sa nu se chinuie cu o mama care isi strica nervii pe bloguri „contraindicate”.

    Mai multa lume primitiva, neonesta si politicieni onerosi sint deranjati de altii care nu tac si pe care nu-i pot „controla”. In viata asta nu trebuie sa excluzi ca poate aparea o situatie cind vei intinde o mina exact atunci cind vei avea mai mare nevoie si ca nu vei fi mereu pe un „Olimp” imaginar. Asta caracterizeaza esenta profunda, temeinica a omului, si nu euforia falsei convingeri ca esti la putere pe toata viata. Voronini am vazut. Voronini nu vor mai fi, chiar daca se cheama Filat.

    Filat ma poate considera ca sint o persoana care nu merita atentia sa doar pentru ca e om bogat si are o functie mare in stat. Insa Filat este mic la suflet. Numai ca pe mine asta deloc nu ma deranjeaza. Deloc. Am aratat doar ca este un om mic, ranchiunos si ambitios la suflet, marunt la ale lui. Aveti putina rabdare, dezamagirile urmeaza. Sau ati iertat atit de usor ca l-a instalat cu votul sau sugerat de Mark Tkaciuk pe Voronin pe inca patru ani, ca dupa sa spuna „Moldova fara Voronin”, „Moldova fara comunisti”? Unde e acum Voronin? Ii va fi concurent in prezidentiale. Deci, si-a facut treaba, i-a folosit pe prietenii sai ca imagine, a ajuns premier, dar cu asta nu devii mai om. Ci, dimpotriva.

    Nu am nici o pretentie sa ma trateze in nici un fel. Umbla ca narcomanul dupa declaratii in fata presei, e plin de sine si mie asemenea oameni nu-mi plac. Eu cred ca el nu trece testul Puterii.

    Cu misiunile speciale mai lasati-ma, nu eu am facut serviciul in trupele de securitate ale Granicerilor, mai informati-va, se pare e tot idolul vostru, Filat, de unde si declaratia ca Putin ii este model, iar mersul l-a invatat sa fie tot de ratusca, la fel ca al lui Putin.

    Nu va stricati dispozitria cu blogul meu, cititi si conversati pe blogul idolului, care nu pune doi bani pe voi. Sau poate sinteti vreo sotie, prietena, amica, am… a premierului, de scriti cu atita rivna?

    Si ultima stire de pe unimedia.md, ca sa va convingeti de ce nu-l agreez pe Filat…

    „Vlad Filat este unul dintre favoriții Moscovei în alegerile prezidențiale din Moldova, scrie Kommersant

    Kremlinul are mai mulți favoriți în alegerile prezidențiale din Republica Moldova, care ar urma să se desfășoare în toamna 2010, scrie Kommersant. Publicația rusă îi desemnează pe Marian Lupu, președintele PDM, Valeriu Pasat, dar și, în premieră, pe liderul PLDM, Vlad Filat.

    „În ultima perioadă, Moscova demonstrează deschidere în relația cu liderul liberal democrat Vlad Filat. La 21 mai, Putin s-a întâlnit cu Filat în tmpul summit-ului CSI și mizează pentru o nouă întâlnire în luna iunie. Ministrul de externe Iurie Leancă a anunțat anterior că se pregătește o întâlnire bilaterală Filat-Putin, iar zilele trecute deja exista confirmarea că, până la sfârșitul lunii, întâlnirea va avea loc”, notează Kommersant.

    Publicația rusă alocă spațiu pentru prezentarea lui Valeriu Pasat, despre care scrie că este un dușman personal al lui Voronin și cu relații puternice în cercurile politice de la Kremlin.

    Kommersant apreciază că Marian Lupu este un politician care „aranjează pe deplin” puterea de la Moscova, amintind de întâlnirea lui Medvedev cu Lupu și de acordul de colaborare între Partidul Democrat și partidul puterii din Rusia „Edinaia Rossia”.

    Referitor la Partidul Comuniștilor, Kommersant scrie că reprezentanții formațiunii vizitează destul de des Moscova și se întâlnesc cu oficiali de diferit rang, doar că, până în acest moment, PCRM nu și-a desemnat propriul candidat.

    UNIMEDIA precizează că, în acest moment, potrivit legislației, președintele țării este ales de către Parlament. Zilele trecute, AIE a prezentat o decizie comună, susținută de comunitatea internațională, de organizare a unui referendum pentru modificarea art. 78 din Constituție, care va permite alegerea directă a șefului statului până la sfârșitul anului 2010″.

  28. Parerea mea este ca lucrurile sunt foarte amestecate in Republica Moldova. Totul porneste de la ideea fostului adjunct al lui Mihail Gorbaciov ( Gorbaciov care a inteles ca pentru el, ca om de stanga autentic, calea onesta este aderarea la ideologia social-democrata si de la care personajul nostru in discutie nu a fost in stare sa invete nimic ) si, paradoxal, foarte… foarte bun prieten cu Emil Constantinescu, ma refer bineinteles la Petru Lucinski, de a se intoarce inapoi la perioada sovietica si a recupera ideologia comunista, el care se declara mare admirator al democratiei americane. Aparitia Partidului Comunistilor a denaturat total viata politica din Republica Moldova si a dus la aparitia unor aliante contra naturii. Un personaj ca Marian Lupu, complexat si culpabilizat de fosta apartenenta la PCRM, un fel de comunist cu fata umana, aliat fortat cu niste personaje cu care nu are nici o legatura, demonstreaza ca de fapt democratia nu a invins inca in Republica Moldova. Viata politica a devenit astfel o tema cu variatiuni in jurul acestui subiect central. Cazul Pasat este inca un exemplu. Si asta pentru ca rusii au indus insidios, peste tot in fostele republici sovietice, ideea ca stanga nu poate fi decat prosovietica iar dreapta nu poate fi decat pro imperiala si pravoslavnica ( va aduceti aminte vremurile cand, la Moscova, taristii si comunistii protestau impreuna impotriva destramarii imperiului sovietic, de fapt rusesc? ). Viata politica din Republica Moldova nu este, din pacate, decat expresia sechelelor ramase de pe urma bolii cronice numita imperialismul velicorus care inca mai macina societatea postsovietica. Eu cred ca SUA si UE, care datorita modului superficial in care au evaluat mereu provocarile fenomenului politic mondial, nu sunt in stare sa inteleaga in profinzime fenomenul moldovenesc si sunt nejustificat de optimiste in ceea ce priveste evolutia societattii moldovenesti spre democratie.

  29. Comunistii, desi se declarau oficial atei, au folosit intotdeauna religia pravoslavnica ( ortodoxia de stil vechi si de rit slav ) ca mijloc de manipulare a popoarelor ortodoxe si preponderent rurale din cadrul URSS pentru a le subjuga catehetic si ideologic. Si nu numai… De ce se uita celebrul congres panortodox de la Moscova, cand insusi tatucul Stalin ( el insusi absolvent de studii teologice ) i-a somat pe toti ortodocsii si greco-catolicii din lume sa treaca la sarbatorirea Pastelui pe stil vechi ( dogma ramasa in picioare si astazi )? Ulterior aceasta idee i-a folosit de minune in politica sa de subordonare a popoarelor ortodoxe din Europa. Folosirea religiei ca mijloc de manipulare politica este un gest abominabil. Demersul domnului Pasat, demers care pare a fi unul indreptatit, se inscrie, de fapt, pe linia politicii staliniste de manipulare si fanatuzare prin credinta a practicantilor ortodocsi. De fapt domnul Pasat nu are nimic in comun cu credinta. Pentru el pavoslavismul nu este decat un vehicol pentru a accede in ierarhia politica. Astfel de politicieni, care recurg la trucuri ieftine garantate pentru a-si realiza ambitiile politice, sunt extrem de periculosi pentru ca nu lupta de la egal la egal cu ceilalti actanti politici si sunt, de obicei, potentiali dictatori. Exemple sunt nenumarate in Europa.

  30. Atentia care i se acorda lui Filat pe bloguri este una exacerbata si ascunde, de fapt, polite pe care fostii colaboratori politici i le platesc. Bineinteles ca si el poarta o parte din vina pentru ca, la fel ca toti participantii la viata politica, nu este in stare sa inteleaga esenta fenomenului politic moldovenesc si isi supraevaluiaza sansele. Altfel, participantii la viata politica moldoveneasca sunt atat de limitati in promovarea propriile interese inguste personale sau de grup incat evolutia viitoare a statului moldovean este total imprevizibila.

  31. Din cite am inteles, nu va place de filat ca e mai bogat si are functie inalta in stat. asta rezulta din spusele d-ra.

  32. Pentru „bumbu”,
    In cazul Filat ( pe care il cunosc personal din perioada cand lucra in Romania ) lucrurile stau exact pe dos. Englezii si americanii spun despre ei insisi: „doua popoare despartite de aceeasi limba”. Sa fie valabil dictonul si pentru romanii de pe cele doua maluri ale Prutului? Altfel cum sa-mi explic faptul ca nu sunt inteles in afirmatiile mele desi sunt convins ca folosesc aceeasi limba ca in Republica Moldova. Si nu e prima oara cand patesc asta…

  33. Amintiti-va ce-a zis Voronin dupa ce a cistigat 60 voturi in legislativ: ” Nu vom conlucra cu opozitia nici intr-un fel.Ce ne trebuiesc ei noua!”
    Azi d-na Pavlicenco spune:”Nu avem nevoie de nici un fel de stabilire a relatiilor – nici “sanatoase”, nici “bolnave” cu AIE. Nu avem nevoie. Nu avem nevoie sa ne apropiem de ei.”
    Cum se numeste oare boala de care e afectata societatea noastra? Ori „ai lor”, ori „ai nostri „- totuna!
    „Cit timp vei abuza de rabdarea noastra, Catilina?”

  34. Pt bumbu

    Nu, nu asta rezulta. Rezulta exact ce am spus – este infumurat, mai bine spus autosuficient, pentru ca se crede bogat si avind functie. Aceste lucruri, pe un om adevarat, nu trebuie sa il strice.

  35. Pt Tira

    Intre comunistii fiind majoritari la guvernare si un partid extraparlamentar este o mare si o mare diferenta. Degeaba trageti lucrurile in mod grosolan de par. Paralela nu e intre Voronin si Pavlicenco, ci intre Voronin si Filat. Asa cum Voronin nu colabora cu Opozitia, la fel Filat nu colaboreaza, decit pe ascuns, neinvazul lumii, cu PCRM. Si – fiind exagerat de orgolios – isi manifesta dispretul in mod vadit fata de partidele extraparlamentare care – de bine, de rau – l-au sprijinit, si nu doar in parlamentare, el stie ce discutii noi am avut in locale, cind era marcat de votul proVoronin de la 4 aprilie. Deci, Filat, nu colaboreaza deschis cu nimeni decit cu AIE, pentru ca e orgolios. Dar stiti versul cu „…. nu ii e destul, daca nu e si fudul”. Invatati-l pe de rost, va va prinde bine, la un moment.

    Noi, partid extraparlamentar, nu avem nevoie de guvernanti decit sa ne spunem public opinia despre ei. Cind i-am propus lui Ghimpu cooperare PL-PNL, el a zis ca partidele nu pot coopera, pentru ca sint concurenti, adversari politici. Si cu asta e spus totul, de aceea nu va tot chinuiti sa imi tot sugerati sa colaborez cu cineva, pentru ca nici nu vrem, nici rostul nu-l vedem. Acesta e acum contextul.

  36. Doamna, cu parere de rau va transformati intrun personaj asemanator cu Jirinovski, si intrun partid asemanator cu PLD lui Jirinovski!!!
    Se vede o ciuda totala pe FIlat, o furie din cauze infime. Mai bine ati arunca toata aceasta artilerie asupra comunistilor.

  37. Acest partid care se proclama (citez din aceeasi emisiune): „aparatorul tineretului de alte religii, secte, video si porno in scoli”. Nu-mi trezeste decat un sentiment lamentabil fata de acesti „idioti utili”(vorba lui vova ulyanov) Pasat, Josu, ofiterul kgb-mitropolit Vladimir, pokii bolsevici, politrucii de toate speciile etc. Dar si mai penibili sunt sefii lor de la Kremlin-Lubyanka. Dupa mine gestul juntei din kremlin este un gest al disperarii. Sa mizezi pe un proect care va da un faliment sigur.
    Sa nu uitam de „pragmatismul moldovenesc”. Oamenii nu vor vota acesti clowni, acesti idioti utili, acest surogat kgbist. Acest partid pensie nu da, eu nu vor readuce populatia sovietica din RM in urss. Vor sa aduca religia in scoli? Pentru acest lucru sa-l voteze moldovenii si alolingvii sovietici? Sa fim seriosi. Nici nu merita atata atentie mediatica.

  38. pentru mine Filat nu este altcineva decat un baietel care pastea gastele pe toloaca satului, cu armata (sovietica) facuta, azi cu BMW(mototsykla java) in garaj. Un alt surogat al politicii moldovenesti: castigatorul concursului 2009 „Care ajunge primul la Treuca”. Astazi o nereusita clonare Berlusconi-Putin. Un clown.

  39. Dna Pavlicenco, mi-i scirba de dvoastra si de partidul in fruntea caruia sunteti. Semanati cu Yulia Timoshenko, mincati la …. si nimic nu faceti, absolut nimic, criticat pe toti, stiti de ce? in primul rind pentru ca sunteti femeie, asta le sta in singe, sa critice,mereu, si pe toti, in al doilea rind, criticat pentru ca singura nu ati ajuns la putere, si-i scuipati pe toti.
    In Moldova nici un partid nu o sa faca mare treaba, macar sa se rupa in 4, atit timp cat toti din jur il ingroapa, de-al de dvoastra..puneti minte la miscare si mina in rezolvarea problemelor, si nu a trageti de par, ca la gradinita!

  40. Pt bumbu

    Sinteti un incorigibil. Eu va tratez ca om serios si va raspund, dar se vede ca nu meritati. Mai bine v-ati arunca si voi si Filat-ul vostru intreaga artilerie impotriva comunistilor. Sau comunistii va sint amici, cumatri?

    Da, si mai invatati putina gramatica, sa nu-l faceti de ris de tot pe Filat, desi nici el prea multa nu stie.

  41. Pt eu

    Vi-i scirba de PNL? Bine ca mi-ati spus. De miine incepem sa ne dizolvam, nu de alta, dar veti muri de scirba si vom purta raspundere sub Guvernul Filat.

    Nici nu am stiut ca am atita putere de sa ingrop un ditamai partid. Mersi pentru „revelatie”. Credeam ca sint un nimic, cind colo, ma inaltati atit de sus. Face oare?

    Dar, de fapt, stiti ce se intimpla? Se intimpla ca toti tac, dar se gasesc niste „nebuni” ca mine, care, de fapt, sint niste temerari, care au curajul sa critice. Daca eu asta nu as face, ar insemna ca sint cu toate de acord. Dar eu nu sint de acord si nu vreau sa fiu complice la ce se va descoperi si dovedi, dar la ce simt eu acum. Tocmai de aceea nu am tacut sub comunisti, cind Filat ii vota de zor, la fel nu tac acum, cind Filat, votantul lui Voronin, este arogant, iar fudulia e cel mai mare pacat trecut in Biblie.

    Pentru ca atunci cind toti tac stiti ce se intimpla? Se trezesc toti prea tirziu ca ceva a buhnit, dupa care se intreaba oare ce s-a intimplat? Numai ca prabusirea unui lider este si vina echipei din jur, mai ales a celei care tace.

  42. eu spune:
    6 June 2010, la 17:05

    „…mincati la …. si nimic nu faceti, absolut nimic, criticat pe toti, stiti de ce? in primul rind pentru ca sunteti femeie, asta le sta in singe, sa critice,mereu,…”

    Nu uitati ca si mama dvs este femeie. Nu cred ca s-ar bucura, daca ar sti ce atitudine aveti fata de femei.
    Vreti sa spuneti ca femeile nu sunt vrednice de nimic ?
    Sau vreti sa spuneti ca numai barbatii sunt vrednici ?
    Mai priviti in trecut si constatati, la conducere cam tot numai barbati au fost. Femeile inca nu au condus majoritar tara.
    Nu aveti motive sa criticati femeile, cum nici noi nu avem dreptul sa criticam barbatii numai pentru ca sunt barbati.

    Cred ca daca toate femeile ar putea sa se uneasca si sa aleaga o conducere matriarhala in tara, altfel ar fi situatia…..

  43. Incredibil! Orice comentariu este de prisos. Pentru ca aminteam mai sus despre Marian Lupu si despre PDM ca pionul otravit din AIE care infirma afirmatia ca in Republica Moldova a invins democratia, iata ce declara pe blogul lui Roman Mihaies o membra fanatica a PDM:

    Erica Zucec spune:

    iunie 5, 2010 la 2:44 pm | Răspunde
    Colaborarea cu Federaţia Rusă este una de importanţă strategică pentru RM. Atât Rusia cât şi ţările CSI posedă o piaţă de desfacere enormă pentru actualii si eventualii producători autohtoni.
    Creşterea bunăstării cetăţenilor, un trai cu adevărat decent, asta trebuie să fie preocuparea de bază a unui politician, care doreşte să rămână în istorie ca un adevărat patriot!
    Echipa PDM are acest obiectiv si stie cum să-l realizeze!
    Fiindca sunt multi, motivati si profesionisti!
    Sunt o ECHIPA!!!

  44. nu am nimic cu Filat si nici nu vreu, mai ales cu comunistii, il sustin pe Ghimpu fiindca este coloana vertebrata a aliantei si a poporului. d-ra cu atita ciuda nu veti ajunge departe.
    apropo, uitativa ca comunistii deja va folosesc fara ca sa vreti. defapt asa a fost si cu roshka, care de la inceput nu avea nimic comun cu comunistii, iar acum este un aliat. uitativa ca vorbele PCRM-ului sunt furate de la dumneavoastra, referitor la Pasat. cind ziceti ca filat va ajunge ca roshka va gresiti, fiindca anume roshka spunea asa ceva de toti, iar la urma a ajuns cu coada intre vine si nu stie unde so ia.
    asa ca mai reflectati doamna putin, sau cel mai bine dezicetiva de politica, daca va subiestimati chiar si singura, asta ati spuso intrun coentariu mai sus.

  45. MANUC-BEI: DIPLOMAT TRĂDĂTOR

    … sa știm de unde a început totul. Un articol ce trebuie preluat și citit de cat mai multi romani.

    așteptăm comentariile dumneavoastră…

    http://www.tribuna-basarabiei.ro/2010/06/manuc-bei-diplomat-tradator.html

  46. „Vi-i scirba de PNL? Bine ca mi-ati spus. De miine incepem sa ne dizolvam, nu de alta, dar veti muri de scirba …”

    „Nici nu am stiut ca am atita putere de sa ingrop un ditamai partid. Mersi pentru “revelatie””

    Dna Pavlicenco, uitati-va cum raspundeti, aceasta este afirmatie demna de un politician care se crede destept? atunci chiar mi-i scirba..imi pare rau de dvoastra

    „Nu uitati ca si mama dvs este femeie. Nu cred ca s-ar bucura, daca ar sti ce atitudine aveti fata de femei…”

    Imi iubesc foarte mult mama, stiti de ce, pentru ca e o femeie inteleapta, foarte inteleapta, ceea ce nu pot sa spun de dvoastra, care nu ganditi ceea ce ar trebui, sunteti ca si orice, absolut orice partid politic care cica vrea bine pentru tara, dar in realitate sunt niste oameni dependenti de altii, obsedati de niste idei timpite, cu politica in culise foarte murdara..
    Nu sunt simpatizant la nici un partid politic, urmaresc toate astea sa spunem, din afara, si ma mir cata prostime emana unii..
    Toata lumea poate sa critice, dar haideti sa fim oameni serioshi si sa fim destepti, caci afirmati cu tarie ca va doriti in UE, atunci faceti ceva pentru asta, daca tot asa de tare va doriti UE-u, ganditi ca UE-u, lucrati ca UE-u, sau pentru dvoastra de la vorbe la fapte, e ca de la pamint la soare, da?

  47. eu spune:
    6 June 2010, la 23:11

    „Imi iubesc foarte mult mama, stiti de ce, pentru ca e o femeie inteleapta, foarte inteleapta, ceea ce nu pot sa spun de dvoastra, care nu ganditi ceea ce ar trebui, sunteti ca si orice, absolut orice partid politic care cica vrea bine pentru tara, dar in realitate sunt niste oameni dependenti de altii, obsedati de niste idei timpite, cu politica in culise foarte murdara..”

    Ma bucur ca va iubiti foarte mult mama. Mamele trebuiesc iubite si respectate.

    Puteti comenta „ce ghindesc” eu ? Aveti argumente ca eu personal nu fac ce este bine pentru tara sau puteti sa-mi spuneti ceva despre ce am facut eu personal contra acestei tari, acestui popor ? Puteti sa-mi spuneti si de cine sunt eu dependenta? Eu ma consider un om independent, indiferent ca sunt si femeie.
    Insa femeie fiind, ati citit cumva sa critic eu undeva pe cineva concret ? Ca doar va referiti la toate femeile, ca asa sunt ele.
    Vreti sa va spun ceva ? Poftim: Daca ar face fiecare om macar cît fac eu, cred ca am fi macar un pic inainte.
    Nu femeile strica „borsul” !
    Nu exista tari sarace si tari bogate. Exista tari bine sau prost conduse. Nu am in vedere conducerea actuala a tarii. Ma refer la absolut toate fortele politice, care ne-au condus pina acum. Cine a condus tara ? Nu barbatii ? Ei intotdeauna au fost majoritari, 80%, la putere, pe ei si puteti sa-i criticati. Lasati textele astea denigratoare despre femei.
    Sa fiti sigur, ca daca la putere ar fi fost 80% femei, tara ar fi fost mai bine condusa, indiferent din ce partid politic ar fi fost ele. Femeile ar fi gîndit rational ce trebuie de facut. Femeile nu sunt obsedate de bogatie si nu sunt atit de dependente de interese meschine.
    Pacat ca nu au femeile o sansa reala sa va demonstreze cum pot
    ele conduce. Cred, insa, ca se vor satura de atare conducere si se vor uni pina la urma in jurul unui scop nobil, se vor prezenta la urnele de vot si vor spune „nu” barbatilor. Sa incerce barbatii sa faca fata la muncile, care femeile se discurca de o viata zi cu zi.
    Sper sa nu mai atacati atit de urit femeile….

  48. Pentru eu,
    Da cine va incurca sa o votati pe d.Pavlicenco presedinta a tarii,ca sa va convingeti si voi,cit pot face femeile?

  49. # Femee spune:
    7 June 2010, la 07:07

    „Pentru eu,
    Da cine va incurca sa o votati pe d.Pavlicenco presedinta a tarii,ca sa va convingeti si voi,cit pot face femeile?”

    Vizitatorul „eu” mi-a sugerat o idee, care trebuie promovata insistent in toate partidele politice. Sa promovam femeile in numar mai mare ca barbatii, in primele pozitii. S-au sa nu sustinem barnatii, ei mereu considera ca femeile nu sunt bune de nimic, numai sa le fie slugi supuse, cu capul plecat si sa nu treaca in fata barbatului.
    Cum puten schimba lucrurile in aceasta tara? Barbatii se „rotesc” in functiile, care cred ca numai barbatii le pot face, dar nu le pot, insa femeile sunt considerate….asa cum scrie „eu”.

    Cred ca daca la majoritatea functiilor in stat ar aparea femei, ce nu a fost niciodata, s-ar strica sistemul clanurilor si componenta lor ar fi chit pe chit anihilata.
    Sunt sigura ca femeile POT ! Noi suntem in stare sa schimbam situatia, sa eliminam coruptia din sistem, sa cream conditiile in care omul s-ar simti protejat de functionarul public.
    Insulta „eu” in adresa femeilor, in general, este urita de tot. Cum adica femeile nu sunt bune de nimic ?
    Femeilor din toate partidele politice si cele fara de partid, SA NE UNIM, SA DEMONSTRAM BARBATILOR NEAMULUI CE ROT FACE FEMEILE ! Sa-i punem la respect !
    Sa nu ne mai considere incapabile si nu bune de nimic ! Nu admiteti includerea in sistem a majoritatii barbatesti, ei ne-au demonstrat ce pot „fauri” !
    De saracia, pe care ne-au asigurat-o conducatorii barbati, au fugit mamele, fiiicele din tara. Au fugit si barbatii, care nu au nicio vina de starea spre care ne-au condus barbatii neamului.
    Au loc si ei alaturi, dar nu majoritari si nu acolo, unde nu au facut fata.
    Noi, femeile, suntem mai ulte ca barbatii si suntem in drept sa ne cerem locul nostru cuvenit in societate, inclusiv in organele puterii in stat. Sa nu mai fim razletite si geloase intre noi.
    Impreuna vom rasturna stereotipul „femeia nu este buna la conducere”. Vom demonstra ca noi, femeile, suntem mai bune oriunde am fi.

  50. # luca spune:
    6 June 2010, la 15:03

    pentru mine Filat nu este altcineva decat un baietel care pastea gastele pe toloaca satului, cu armata (sovietica) facuta, azi cu BMW(mototsykla java) in garaj. Un alt surogat al politicii moldovenesti: castigatorul concursului 2009 “Care ajunge primul la Treuca”. Astazi o nereusita clonare Berlusconi-Putin. Un clown.

    Великолепно! Очень точная характеристика.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *