Pt C.TANASE: „Despre proiectul politic PASAT”


Constantin Tanase scrie in „Timpul” un articol intitulat “Coloana a cincea trebuie oprită”, in care mentioneaza, spre sfirsit, ca “Un cuvînt greu au de spus şi partidele, care trebuie să-şi facă publică opinia faţă de diversiunea pusă la cale de mitropolitul Vladimir şi fostul securist-şef al RM, Valeriu Pasat. Şi nu numai partidele parlamentare, ci şi cele extraparlamentare. Mă gândesc la formaţiunile care au o anumită influenţă în societate, cum ar fi cele conduse de Veaceslav Untilă, Vitalia Pavlicenco, Nicolae Andronic ş.a. Diversiunea pusă la cale de cei doi prezintă un pericol real pentru RM şi împotriva acestui pericol trebuie să se facă un front comun.”

Ori Constantin Tanase nu a ascultat emisiunea in care am participat alaturi de Victor Josu si Ion Mereuta la inceputul lunii iunie, ori nu a vizionat-o nici pe blogul meu, pe care am preluat-o de pe Jurnal TV, ori se spune un neadevar. Intre altele, astazi i-am spus si Marianei Rata prin telefon pozitia mea fata de „vinzarea partidelor”. Poate se va putea citi miine in Jurnal de Chisinau.

Sincera sa fiu, la emisiunea repostata pe blog, aici, nu intelegeam ce cauta acolo controversatul medic-politician si, pe de asupra „umanist”  Ion Mereuta, insa am auzit si inteles mai tirziu de ce. Am fost printre primii care am luat o atitudine prompta si categorica fata de proietul prorusesc Pasat, asta se vede in emisiune. Il rog pe Constantin Tanase, pentru care, ma bucur, „opinia mea a inceput sa conteze”, sa priveasca emisiunea ce a avut loc intr-o zi de weekend, pentru care am venit special din provincie in Chisinau. Totodata, trebuie sa mentionez ca nu am auzit opinia despre proiectul Pasat expusa de cei patru-cinci lideri politici, care conduc R.Moldova si Chisinaul. Sau poate nu am auzit eu…

In general, nu sint omul care sa astept opinia cuiva pina a mi-o spune pe a mea. Si am curaj sa spun ce cred. Imi amintesc un caz, acum citiva ani, cind Rusia a procedat la distrugerea cu buldozerul a sticlelor de vin importate din R.Moldova. Atunci PRO TV m-a invitat, desi nu ma prea invita, ca si acum,  si chiar am intrebat “cum de…? La care mi s-a recunoscut ca „altii nu au acceptat sa vina”. Adica, mai clar spus – se temeau.

Dar, ca sa iti spui atitudinea, lucru pe care eu il fac mereu cu usurinta, pentru ca sint libera in actiuni, idei si decizii, trebuie sa ai unde. Pe blog – postez. Cind ma invita la televiziuni, radio – merg. Facem conferinte de presa, dar nu vine nici macar “Timpul”, nu mai spun de televiziunile “elitiste”, pentru care PNL, din cite se vede, nu conteaza. Si e pacat. Eu am luptat contra comunistilor cind altii il votau pe Voronin, cind Voronin era pe cal rosu. Acum el (sa speram!) e o mirtoaga ce ar trebui sa traga sa moara politic. Intr-un ciine mort sau intr-o mirtoaga ce trage sa moara e usor sa dai cu piciorul, adica sa dai atunci cind mirtoaga nu are structurile de securitate si de forta, cum era cind l-am atacat constant eu, pe parcursul a zece ani, dupa rasturnarea ADR.

In ceea ce priveste “Proiectul Pasat”, mai ascultati o data emisiunea la care am participat si care a fost postata inca la 7 iunie, acum schimbindu-i data repostarii, evident.

Intre altele, in sedinta largita de ieri a BPC al PNL a fost adoptata o declaratie in care se face referire in mod expres la “Proiectul Pasat”. Iat-o.

„Declaraţie a Partidului Naţional Liberal
privind momentul politic din Republica Moldova

Partidul National Liberal a avut constant o pozitie activa fata de evolutiile si deciziile politice din Republica Moldova.

PNL a sprijinit propunerea organizarii unui referendum pentru adoptarea unei noi Constitutii a statului, a sprijinit ideea aminarii alegerilor anticipate si a cerut o atitudine clara a Aliantei pentru Integrarea Europeana in impasul constitutional aparut urmare a nevotarii Presedintelui Republicii Moldova.

PNL saluta pozitia exprimata de AIE privind referendumul si alegerile parlamentare anticipate si condamna pozitia oscilanta a PCRM, care destabilizeaza continuu situatia politica si se arata preocupat doar de a obtine cit mai multe voturi pe viitor. Datoria AIE este, insa, nu doar sa preia controlul asupra sistemului nedemocratic si corupt din Republica Moldova, ci sa-l reformeze radical, precum si sa ceara institutiilor abilitate sa-i traga la raspundere pe decidentii responsabili din fosta guvernare pentru faradelegile comise si deturnarile grave de fonduri – lucruri asteptate de societate, dar care intirzie lamentabil.

PNL isi reitereaza ingrijorarea in legatura cu pericolul luptei dintre componentele AIE, considerind ca cele mai grave stari de lucruri trebuie dezbatute in cadrul coalitiei si rezolvate conform legii si bunului simt, pornind de la asteptarile oamenilor. Faptul ca unele partide din AIE coopereaza de zor cu fostii comunisti, interesati de a se mentine in functii in decizia lor de a adera la partide aflate la guvernare, poate conduce, in viitorul scrutin, la un rezultat la fel de subred ca cel care a defunctionalizat in prezent Parlamentul. De aceea, ramine imperativul coagularii fortelor politice necomuniste, in diferite formule, care sa reziste in fata comunistilor si care sa conduca la un numar de mandate cit mai mare in tabara democratilor.

PNL are in Programul sau politic alegerea sefului statului de catre toti cetatenii, prin vot direct. Dezvoltarea parlamentarismului ar fi fost o avansare a democratiei, insa impasul constitutional si comportamentul PCRM face imposibila alta solutie decit alegerea sefului statului prin votul tuturor.

PNL avertizeaza societatea in legatura cu pericolul propagarii si dezvoltarii zisului “proiect Pasat”, fost demnitar moldovean, devenit lider proaspat al unui mai vechi partid, care este un proiect prorusesc, menit sa mentina cel de-al doilea stat romanesc, Republica Moldova, pe orbita Kremlinului, prin metoda folosirii consecintelor obscurantismului sprijinit in societate de alianta dintre comunisti si Mitropolia Moldovei, subordonata Patriarhiei ruse. Daca, intr-adevar, clerul nostru nu considera ca e un proiect rusesc, trebuie sa opteze de urgenta pentru autocefalia Bisericii statului nostru, ca etapa spre trecerea sub obladuirea Patriarhiei Romane.

PNL va participa si va promova mesajul Unirii cu Romania in intreg procesul politic – in alegerile parlamentare anticipate, la alegeri prezidentiale si locale, sperind ca formula participarii va fi una optima pentru asteptarile populatiei din Republica Moldova.

PNL propune Parlamentului sa includa printre chestiunile supuse referendumului si cea privind disponibilitatea statului nostru de a participa la Uniunea Interstatala Romania-Republica Moldova.

PNL ii va adresa Cancelarului Angela Merkel, care s-a angajat sa apere interesele nationale ale Republicii Moldova in dialogul cu Rusia, sa propuna Presedintelui Medvedev de a proceda impreuna la lichidarea consecintelor Pactului Molotov-Ribbentrop si sa deschida calea pentru unificarea celor doua state romanesti.

Partidul National Liberal,
Chisinau, 20 iunie 2010″

Dupa care repostam, in continuare, articolul despre Pasat.

„Dupa proiectul politic FILAT, avem acum un proiect politic PASAT. Rima, constatam, exista. E simptomatic asta sau nu? Iata inca o situatie in contextul atitor exprimari de pozitii ca toate partidele trebuie sa se dizolve, sa le lase celor patru, de fapt, cred ca deja numai trei – PL, PLDM si PD -, teren de dans electoral.

Apare partidul lui Pasat, care declarase ca nu se va implica in politica. Adica, intelesesem noi, – nu avea sa adere la nici un partid, avea sa desfasoare doar activitate onegistica. Si iata lucrurile se schimba. Oare Pasat nu se poate regasi in vreun partid din cele trei – toate sprijinite pentru alegerile din 5 aprilie si 29 iulie de Petru Lucinschi si de oamenii de afaceri loiali lui? Nu-i numim, sa nu inceteze ajutorul…

De ce Pasat nu se regaseste in nici un partid membru al actualei coalitii? Pentru ca eu cred ca interesele aici sint mai adinci si de perspectiva nefasta continua pentru Republica Moldova.

Nu prea cu mult timp in urma analistul Bogatu a spus ca “R.Moldova va fi al doilea stat romanesc sau nu va fi deloc”. Sergiu Mocanu a spus ca “R.Moldova va fi un stat rusesc sau nu va fi deloc”. Ambele afrimatii au partea “ori nu va fi deloc”. Asta inseamna ca, in continuare, forte influente stiu ca R.Moldova nu are sansa sa devina stat, dar nici nu vor Unirea acestuia cu primul stat romanesc, adica Romania, de aceea pornesc si repornesc proiecte de mentinere a R.Moldova pe orbita ruseasca, intr-un fel sau altul, acum – si prin pravoslavnicia Kremlinului.

Mitropolia Moldovei, subordonata Patriarhiei Ruse, dupa ce si-a pierdut scutul comunist, al coloanei a cincea a Rusiei, acum isi cauta un alt protector, pentru ca, vedem, nu se regaseste cu scutul actualei coalitii, de care se teme pentru ca are pozitie proeuropeana, deci, vrei, nu vrei, proromaneasca, mai prudenta sau mai putin prudenta. Si nici Mitropolia Basarabiei nu place in continuare. Si, iata, un nou scut.

Oamenii nostri, cuminti, rabdatori si creduli, dau ultimul banut pentru Capriana si Curchi, banuti care se transforma in miliarde ale familiei alesilor comunisti si in milioane ale Fiului de la Rasarit. Acum, aceiasi oameni, tinuti de popimea proruseasca in intuneric, vor vota intr-un referendum fals si pentru partidul lui Pasat, care, cica va “apara religia”, de parca cineva o ataca. Indaratul acestui referendum este mobilizarea neinformatilor in lupta pentru mentinerea noastra in sfera de influenta a Moscovei.

Insa apar aici niste lucruri de comentat si mai abitir. Cum se explica migrarea lui Dumitru Ciubasenco spre Pasat, fiind pe lista PLDM pentru Parlament? Cum am crede ca Lucinschi, cel care l-a promovat pe Pasat, care i-a spus sa vinda avioane, cel care a stat in spatele PL, PLDM si PD din Alianta in alegeri, care l-a laudat pe Chirtoaca, cel care, la sigur, stie ca Alexandru Tanase i-a fost avocat, cel care are un fiu prieten cu Filat – cum am crede ca Petru Lucinschi nu ar fi implicat si aici, cu proiectul Pasat, mai ales ca, personal, am vorbit cu el si mi-a aratat dezamagirea de Alianta?

Si inca o intrebare – ca vrea Filat foarte multe voturi si sa fie sef de stat e una – dezvolta cosmopolitismul si globalismul in Moldova, stim noi la ce duce asta… Dar pentru ce vrea atita putere Pasat, care va fi si un concurent al posibililor prezidentiabili Lupu, Filat, Ghimpu?

Cred ca la mijloc sint mai multe lucruri. Cred ca Pasat are mare ciuda pe comunisti si vrea sa le ia sprijinul asigurat pina acum de Mitropolia Moldovei. Asta e bine. Insa vine a doua intrebare – ce va face Pasat daca va reusi intr-o anumita masura? Vrea sa vina in Putere sa mergem spre NATO, Romania, UE sau vrea sa ne tina pe loc prin ajutorul Mitropoliei Moldovei a lui Vladimiruska, adica prin Patriarhia rusa, ca “brat ideologic de intunecare a mintilor” al FSB-ului rusesc?

Si inca ceva – nu cumva si Pasat cu partidul sau, impreuna cu partidul lui Vladimir Turcan, se vor incolona, si ca bloc, in tagma satelitilor pe stinga ai PLDM-ului? Daca e asa – apare intrebarea – Filat prefera un PL, care mai pastreaza cumva, cu chiu, cu vai, valorile nationale in pozitia sa, sau prefera un Pasat, cu toate conexiunile sale neclare ca trecut si ca viitor?

Mentionez in mod special: regret puternic ce i-au facut comunistii lui Pasat si il respect pentru rezistenta. Dar nu mi-ar place sa il vad pe Pasat cu trena de popi inrolati intr-un proiect antiNATO, antiROMANIA si antiUE.”

Vitalia Pavlicenco

Loading Facebook Comments ...

102 Comments

Add a Comment
  1. D-na Pavlicenco, tot nu am inteles de ce considerati ca o „uniune interstatala” e preferabila unei uniri propriu-zise. Daca doriti o „uniune” permanenta asta ar insemna federalizarea Romaniei, ceea ce ar fi inacceptabil, iar daca ar fi doar o etapa tranzitorie nu ar face decat sa ofere timp Rusiei sa isi bage coada pt a zadarnici eforturile de integrare ale celor doua state romanesti. Asa cum am zis, lasati va rog deoparte orgoliile regionale inutile, si intelegeti ca numai o Basarabie pe deplin integrata in Romania, si nu cu statut autonom, va putea scapa de blestemul rusificarii si indobitocirii. O „uniune interstatala” ar insemna ca politicienii basarabeni ar putea in continuare sa ii sarbatoreasca pe „eliberatorii sovietici”, sa mentina rusa ca limba obligatorie in scoli si sa promoveze „limba moldoveneasca”, doar ca de data asta pe banii nostri.

  2. Pentru alt Andrei

    Nu ati inteles corect ce inseamna Uniune interstatala. Va pun textul, fiind vorba de o pregatire acceleratain vederea aderarii RM la UE.

    Manifest-Apel al PNL-Moldova privind imperativul solidarizarii nationale

    Acest document, adoptat la 3 martie 2007, a fost remis presedintilor de partid, Presedintiei si Guvernului din Romania.

    Teritoriul Basarabiei si al Transnistriei – o aschie de pamint cu populatie romaneasca, rupta de mai multe ori, prin forta armelor, din contextul etnocultural si politic firesc, supusa unei deznationalizari dure pe parcursul a circa doua secole de ocupatie straina, – a rezistat si a dainuit in timp. Acest miracol a devenit deosebit de evident la confluenta anilor 80-90 ai secolului trecut, cind a luat avint, in Republica Moldova, Miscarea de Eliberare si de Renastere Nationala. Statul Republica Moldova a devenit independent in urma imploziei URSS, dar si gratie angajarii sutelor de mii de romani-moldoveni intr-o veritabila revolutie de eliberare nationala, ce a pus capat unei dominatii straine de secole. Redobindirea constiintei de neam, decolonizarea totala si revenirea acestui spatiu in familia europeana necesita un efort colectiv de lunga durata, conjugat cu o inteligenta politica aparte. Astazi, dupa 15 ani de la proclamarea Independentei, Republica Moldova, afectata de o profunda criza identitara interna, situata intr-o zona geopolitica disputata, se zbate intre un trecut tragic si un viitor incert.

    Partidul National Liberal din Republica Moldova este constient ca grava problema identitara, situatia politica si economica deplorabila ale celui de-al doilea stat romanesc, rezultate din politicile coloniale sovietice, continuate de regimurile neocomuniste dupa 1991, stationarea trupelor rusesti de ocupatie pe teritoriul Republicii Moldova, existenta unui teritoriu ocupat de un regim terorist, sprijinit de Moscova si necontrolat de Guvernul de la Chisinau, au facut din Republica Moldova un stat-problema. In aceste conditii, Republica Moldova nu dispune de suficiente resurse interne pentru depasirea starii de criza permanente. Este nevoie de o asistenta internationala in stare sa readuca Republica Moldova pe orbita civilizatiei europene. Cel mai firesc sprijin al efortului de europenizare a Republicii Moldova poate veni din partea Romaniei.

    In acest context, Partidul National Liberal se declara consternat de declaratiile tot mai agresive, in stilul razboiului rece, proferate la adresa Romaniei, de catre conducerea comunista de la Chisinau, care nu are nici un merit in edificarea Republicii Moldova ca stat. Comunistii si liderii lor au stat, in cel mai bun caz, in expectativa, in momentul proclamarii independentei statale a Republicii Moldova. Erijarea lor astazi in statalisti consecventi nu este nimic altceva decit o farsa in stil traditional comunist. De fapt, promovind conceptul moldovenismului vulgar si romanofob, comunistii moldoveni sugruma si farima de statalitate ce a mai ramas intr-o societate depopulata prin politici economice falimentare, favorizind tendintele de ancorare a Republicii Moldova in spatiul geopolitic eurasiatic, cultivat cu mult sirg de catre cercuri politice revansarde din Rusia. PNL invita partidele democratice si proeuropene din Republica Moldova sa se solidarizeze in scopul opririi acestui proces distructiv pentru perspectiva europeana a statului nostru.

    In toti acesti ani, guvernarile de la Chisinau au ratat posibilitatile de a merge impreuna cu Romania pe calea integrarii europene. Cu mici exceptii, acestea au preferat sa promoveze politici antiromanesti. In consecinta, Romania a devenit membru NATO si UE, in timp ce Republica Moldova a alunecat in mod grav spre statutul rusinos de cea mai saraca tara din Europa. Acesta este rezultatul logic al politicii comuniste, dominate de instincte antiromanesti.

    Si tot in acesti ani, Romania a tinut cont mereu de reticenta – chiar de ostilitatea – guvernarilor de la Chisinau, rezervindu-si rolul de a contribui la educarea tinerei generatii, de a fi avocat pentru admiterea Chisinaului in diferite aranjamente europene, de a ajuta in proiecte economice cind nu exista, pur si simplu, o alta solutie. Spre deosebire de oficialii de la Chisinau, sutele de mii de cetateni ai Republicii Moldova, care au beneficiat, in acesti ani, de asistenta materiala si umanitara a statului roman, ramin profund recunoscatori pentru ajutorul dezinteresat, oferit in spiritul relatiilor dintre frati. Prin aceasta perspectiva, politica sincera a Bucurestilor devanseaza constant propaganda antiromaneasca, fapt ce ii irita enorm pe stabii comunisti de la Chisinau.

    Partidul National Liberal din Moldova considera ca acum, odata cu revenirea definitiva si plenara a Romaniei in spatiul euroatlantic – sigur si solidar -, a sosit si momentul solidaritatii etnoculturale romanesti, ca unica sansa pentru a se oferi si Republicii Moldova un viitor civilizat cert. Doar aceasta asistenta, care trebuie sa devina permanenta, coroborata cu strategiile Uniunii Europene, ar putea readuce si al doilea stat romanesc in comunitatea euroatlantica. Constiinta unui asemenea obiectiv nu poate fi impiedicata de nici un fel de manifestari antieuropene si antiromanesti, la care se deda conducerea antinationala de la Chisinau, votata de o populatie insaracita cu buna stiinta de catre o grupare interesata doar de pastrarea, cu orice pret, a puterii si a propriilor privilegii economice.

    Guvernarea comunista de la Chisinau a legalizat cetatenia dubla pentru a amplifica afluxul de bani de la propriii cetateni, plecati la munca in strainatate. Unicul export profitabil al Republicii Moldova sub guvernarea comunista a devenit cel al bratelor ieftine de munca. Insa politica de depopulare a Moldovei a adus si efecte nebanuite de catre comunistii romanofobi. Pentru cetatenii Republicii Moldova, Europa se asociaza tot mai mult cu Romania, cu cetatenia romana. A deveni cetatean roman inseamna a deveni parte a unei democratii europene, a sistemului cu reguli ale economiei de piata, bazate pe respectarea neconditionata a legii. Aceste practici creeaza precedente extrem de periculoase pentru dominatia regimului politic autoritar de la Chisinau, pentru traficul de influenta si ingerintele protectioniste ale politicului in viata economica din Republica Moldova. In asa fel, romanismul echivaleaza pentru comunistii moldoveni cu deplasarea discursului proeuropean din zona demagogiei politice in zona realizarii practice. Iar aceasta, la rindu-i, echivaleaza cu pierderea puterii politice. In acest sens, comunistii sint sortiti, prin definitie, sa ramina romanofobi incorigibili.

    In fata pericolului permanentizarii crizei cronice, care a afectat Republica Moldova, Partidul National Liberal din Moldova vine cu un proiect special – politic, social-economic si cultural -, numit Uniunea Interstatala Romania–Republica Moldova. Acest proiect poate fi infaptuit cel mai lesne prin semnarea, intre Romania si Republica Moldova, a unui tratat interstatal de fraternitate si de parteneriat european privilegiat, ce ar avea ca scop major integrarea plenara a celor doua state romanesti in UE. Este un proiect de europenizare, de utilizare cit mai rationala a resurselor Uniunii Europene, in scopul modernizarii rapide a acestora si recuperarea raminerii in urma a Republicii Moldova. Prin cresterea economica si reformele promovate, Romania si-a demonstrat capacitatea de a onora standardele europene. Urmarea exemplului ar aduce si Republica Moldova, in urmatorii zece ani – 2008-2018 -, la standardul de viata din UE.

    Adresam Guvernului roman propunerea de a initia un program de fluidizare reciproca a informatiilor intre doua maluri ale Prutului, ceea ce ar conduce la o cunoastere mai buna in Romania a realitatilor din Republica Moldova, de a incuraja depasirea tabuizarii temei Basarabiei. De asemenea, PNL-Moldova pledeaza pentru o relatie financiara total transparenta intre Bucuresti si Chisinau, care sa fie reluata de la zero. Actiune ce ar trebui precedata de publicarea intregii asistente acordate in 15 ani prin diverse proiecte ONG-urilor sau altcuiva din Republica Moldova, pentru a se evita specularile politice. In Republica Moldova, exista banueli ca acei bani au servit la imbogatirea unora ce nu-si pot justifica averile, dar care au devenit azi aliati ai comunistilor si incrimineaza asistenta financiara romaneasca exact celor care nu au participat la procesul de “facere de averi din afacerea profitabila a romanismului”. “Miinile murdare” nu trebuie sa discrediteze nobila idee de reintregire a neamului.

    PNL-Moldova pledeaza pentru necesitatea conjugarii eforturilor clasei politice romanesti de pe ambele maluri ale Prutului pentru edificarea noastra in comun asupra mai multor aspecte spinoase ale relatiilor moldo-romane. Partidul National Liberal din Moldova – prin identitatea, scopurile, conceptele si actiunile sale – incearca sa creeze un precedent de omogenizare a infrastructurii politice din cele doua state romanesti care, in cadrul UE, isi vor realiza idealul de unitate nationala.

    In viziunea PNL-Moldova, conceptul Uniunii Interstatale Romania—Republica Moldova ar putea include formarea etapizata a organelor de coordonare a politicilor acestei structuri, intre care o Adunare Parlamentara, formata din cite treizeci de deputati din ambele state, ce se vor intruni in sesiuni periodice la Bucuresti si Chisinau si care se vor preocupa de armonizarea si omogenizarea legislatiei Republicii Moldova cu cea a Romaniei, de Bugetul special al Uniunii Interstatale. Totodata, Comisia Executiva interstatala, ce si-ar putea avea oficiul central la Iasi si ar fi formata dintr-un numar egal de reprezentanti ai Guvernelor Romaniei si Republicii Moldova, ar putea avea, in sfera sa de coordonare, executarea Bugetului comun, politicile de apropiere a Republicii Moldova de UE, obtinerea si realizarea unui mini-plan Marshall pentru solutionarea conflictului transnistrean si reabilitarea social-economica postconflict a R.Moldova, identificarea proiectelor de asistenta financiara internationala pentru Fondul de pensionare al celor doua state romanesti. Casa Sociala Interstatala ar putea promova unificarea sistemului de pensionare a cetatenilor din cele doua state si gestiona fondurile de pensii sociale.

    Acest concept va fi dezvoltat de Partidul National Liberal din Republica Moldova pentru a fi propus Parlamentului de la Chisinau. Totodata, ar fi de un real folos – pentru a reda o speranta romanilor, dar si tuturor celorlalti cetateni ai Republicii Moldova, ca si pentru a sensibiliza Occidentul asupra unei asemenea oportunitati, pentru a rezolva o grava problema din sudul Europei de Est – declansarea de discutii politice intre reprezentantii clasei politice de la Chisinau si de la Bucuresti. De vreme ce Romania declara ca politica sa va ramine neschimbata fata de Republica Moldova, fiind incadrata in standardele democratiei si ale respectarii drepturilor si a libertatilor omului, orice discutii si negocieri spre binele oamenilor isi au dreptul la viata. Guvernarile se perinda, iar poporul ramine. PNL-Moldova crede ca a venit timpul pentru a se face mai multa dreptate istorica acestei parti a poporului roman, care inca nu-si gaseste locul si destinul intr-o Europa tot mai unita.

    Adoptat in sedinta din 3 martie 2007 a Delegatiei Politice Nationale
    a Partidului National Liberal din Republica Moldova

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *