Constantin Tanase, directorul revistei “Timpul”, un apreciat si curajos lider de opinie in Republica Moldova, a publicat un editorial intitulat “R. Moldova intre „proiecte” politice si realitati geopolitice” – http://www.timpul.md/articol/r–moldova-intre-proiecte-politice-si-realitati-geopolitice-10434.html – din care eu, personal, am inteles ca sprijina – desi nu o declara deschis – ideea discutarii imperativului unirii cu Romania, care e si pozitia PNL, drept unica soluție de salvare a celui de-al doilea stat romanesc.
”Nascuta si adusa la putere de o explozie de revolta cu o identitate romaneasca exprimata clar pe 7-8 aprilie 2009, noua guvernare persevereaza pe un proiect moldovenist detestat si respins de cei care au nascut-o. Cei care au iesit in strada pe 7-8 aprilie 2009 nu vor vize cu taraita, romanism cu portia, identitate romaneasca cu voie de la politie s.a.m.d. Daca in viitoarea batalie electorala AIE va trebui sa se confrunte cu comunistii pe tema care e mai moldovean si mai statalist, atunci si actuala Alianta va avea parte de un 7-8 aprilie al ei. Dupa 20 de ani de proiecte stataliste este clar ca RM are nevoie de un proiect geopolitic de viitor. Este o dovada de profunda miopie politica, dar e si o crima sa mai supui supliciilor stataliste inca o generatie de basarabeni. Oamenii luminati ai acestei tari trebuie sa se aseze la masa si sa discute problema, pentru ca problema exista”, a scris Tanase.
Conducerea PNL a declarat recent, intr-o conferinta de presa, ca Partidul National Liberal considera Unirea cu Romania drept singura cale de integrare accelerata a celui de-al doilea stat romanesc in NATO si UE si de desprindere, in acest fel, de sfera de influenta rusa: “Partidul National Liberal regreta pierderea a peste 18 ani de parcurs politic de catre R.Moldova pe calea spre democratie si spre Europa si constata, in continuare, justetea si actualitatea conceptului sau programatic privind Uniunea Interstatala Romania—Republica Moldova drept mecanism optim de avansare spre comunitatea euratlantica si spre regasirea natiunii romane din cele doua state – impreuna cu etniile conlocuitoare – intr-o singura tara. PNL se va axa si mai departe pe explicarea avantajelor acestui concept pentru intreaga populatie” – se spune in Declaratia difuzata pe 18 aprilie de catre SP al PNL”.
In campania electorala din 2007 PNL a lansat conceptul Uniunii Interstatale Romania-Republica Moldova, ca mecanism de aderare accelerata a R.Moldova, cu ajutorul Romaniei, la UE. Dupa venirea liberalilor si a democratilor la putere, pe care PNL i-a sprijinit, noi ne-am declarat in opozitie constructiva fata de AIE, dar ne exprimam tot mai pronuntat dezamagirea din cauza abandonarii – de catre PL, PLDM si AMN – a dezideratelor nationale si a concesionarii politicii externe a R.Moldova intereselor imperiale rusesti.
Acum vedem ca nu doar PNL si liderii formatiunii sunt de aceasta parere.
Amintim, in anul 2008, in ajunul alegerilor parlamentare din 2009, revista “Timpul” formulase zece intrebari pentru partidele nationale, la care a raspuns doar PNL. Aceste intrebari vizau:
1. Atitudinea fata de natura etnica a statului R.Moldova si fata de identitatea nationala si lingvistica a populatiei bastinase.
2. Atitudinea fata de Mitropolia Basarabiei si Mitropolia Moldovei.
3. Atitudinea fata de relatiile R.Moldova cu Rusia si CSI.
4. Atitudinea fata de relatiile R.Moldova cu Romania.
5. Atitudinea fata de intrarea R.Moldova in NATO.
6. Atitudinea fata de integrarea R.Moldova in UE.
7. Atitudinea fata de adoptarea urgenta a Legii lustratiei.
8. Atitudinea fata de organizarea procesului comunismului.
9. Atitudinea fata de actul de la 4 aprilie 2005” (cind a fost votat Voronin in Parlament pentru alti patru ani ca Presedinte al RM).
10. Atitudinea fata de actualul regim comunist condus de Voronin.
Aceste aspecte au o importanta definitorie pentru destinul romanesc si viitorul european al Republicii Moldova, ca al doilea stat romanesc. Insa clasa politica perceputa ca nationala mai are temerea – si din calcule electorale – sa recunoasca si sa promoveze niste adevaruri sine qua non. Asta pentru ca, timp de 14 ani, din cei 18 de dupa proclamarea, in 1991, a Independentei RM, populatia romaneasca majoritara a fost deznationalizata continuu si indepartata de Romania, raminind in captivitatea ideologiei antiromanesti a regimurilor comuniste.
Acum, insa, timpurile s-au schimbat si aceste probleme identitare, definitorii pentru caracterul si modelul de dezvoltare al celui de-al doilea stat romanesc, vor reveni mereu in actualitate, pina la solutionarea lor fireasca.
Vitalia Pavlicenco
Iata pozitia facuta cunoscuta de PNL fata de cele 10 intrebari adresate partidelor de ziarul „Timpul”:
1. „Atitudinea fata de natura etnica a statului R. Moldova si fata de identitatea nationala si lingvistica a populatiei bastinase”. Am scris, in 2001, in Acordul dintre Partidul Liberal din R.Moldova si PNL Romania, ca e un acord intre doua partide liberale din doua state romanesti, fapt ce l-a enervat inca atunci, groaznic, pe satrapul Voronin. Teodor Melescanu a vorbit atunci si la Antena C.
2. „Atitudinea fata de Mitropolia Basarabiei si Mitropolia Moldovei” – Trebuie sa avem o singura Mitropolie – a Basarabiei, subordonata canonic Patriarhiei Romane. Pentru ca avem o singura natiune – romana.
3. „Atitudinea fata de relatiile R.Moldova cu Rusia si CSI” – am depus si s-a discutat in Parlament, in anul 2006, in plin regim comunist, chestiunea privind iesirea din CSI. Nici Fractiunile democratice nu s-au aratat dispuse sa voteze iesirea din CSI. Iar pentru ca nu a fost retrasa initiativa legislativa la indicarea liderilor formatiunii, deputatii national-liberali au fost exclusi din AMN, condusa de Serafim Urechean, Veaceslav Untila, Iurie Colesnicu si Vasile Balan.
4.„Atitudinea fata de relatiile R.Moldova cu Romania” – PNL a propus Uniunea Interstatala Romania–Republica Moldova, ca etapa pentru aderarea accelerata a R.Moldova la NATO si UE, ca etapa spre unirea cu Romania, insa conceptul a fost criticat, din pacate, si de unele partide de dreapta.
5. „Atitudinea fata de intrarea R.Moldova in NATO” – national-liberalii au pledat constant pentru a fi alaturi de Romania, impreuna cu Ucraina si Georgia, in sistemul de securitate nord-atlantic. Unii oponenti crestin-democrati s-au facut a nu mai intelege mesajul nostru, inselind opinia publica.
6.„Atitudinea fata de integrarea R.Moldova in UE” – nu doar am pledat constant, dar am si propus o Comisie nationala pe modelul Declaratiei din 1995 de la Snagov, Romania, pentru a pregati R.Moldova, prin reforme, pentru UE. Comunistii si aliatii lor de dreapta fac doar demagogie, au plagiat ideea si au deturnat-o, formind o comisie, dar fara Opozitie.
7.„Atitudinea fata de adoptarea urgenta a Legii lustratiei” – am pregatit materiale si am solicitat suportul societatii civile pentru discutii si elaborarea unei legi optime si aplicabile, exista un grup de deputati gata sa participe la pregatire. Plus interpelarile la SIS, inclusiv legat de Lista Sandrovschi, fabricata in laboratoare pretense crestin-democrate. Insa nu s-a reusit mai mult, deoarece national-liberalii nu au cunoscut specificul functionarii KGB-ului, iar legea romaneasca ar fi oglindit realitati diferite fata de cele din republica sovietica socialista moldoveneasca.
8. „Atitudinea fata de organizarea procesului comunismului” – un grup de deputati a depus, in anul 2006, un proiect de hotarire pentru condamnarea crimelor comunismului, conform Recomandarii Consiliului Europei. Am cerut, repetat, discutarea documentului in Parlament, dar nu a mai fost inclus regulamentar pe ordinea de zi. Desi noi, poporul roman, am fost supusi unui Holocaust antiromanesc, unui genocid prin foamete organizata, deportari, gropi de var, canibalism etc.
9.„Atitudinea fata de actul de la 4 aprilie 2005” – am declarat, repetat, ca a fost o crima votarea lui Vladimir Voronin pentru ani Presedinte al R.Moldova pe 4 aprilie 2005, inclusiv de democrati, printre care Dumitru Diacov, Vlad Filat, Oleg Serebrian si deputatii PPCD. Cel mai periculos e ca cei ce au votat atunci au devenit ulterior foarte anticomunisti. Slava Domnului! Insa ne temem ca tot ei vor reedita actul de tradare rusinoasa de la 4 aprilie.
10.„Atitudinea fata de regimul comunist Voronin”. Comunistii au fost invinsi partial in localele 2007, insa vor sa obtina cu orice pret victoria in 2009. In general, Partidul Comunistilor este ilegal in Moldova, nici pina azi nu a fost publicata hotarirea de repunere a sa in legalitate. Este inregistrat ilegal la Ministerul Justitiei, insa nici Ministerul, nici Procuratura nu o recunosc in raspunsurile la interpelari. Viitorul Parlament trebuie sa scoata in afara legii Partidul Comunistilor. Am cerut in Parlament demisia lui Voronin, controlul sanatatii sale mintale, verificarea legalitatii averilor Familiei Voronin, initierea colectiva a impeachmentului capului mafiei de stat si al clanului criminal antinational. Care tot incearca sa ne lipseasca de identitate, de neam si tara, de viitor romanesc si european. Basarabia este un pamint cazut si din istorie, si din geografie, de aceea depinde doar de noi sa o readucem ca teritoriu romanesc in Europa, sa intram in sistemul de securitate NATO, care ne va salva ca natiune romana. Jos comunismul si aliatii lor!”
VP
SA TRECEM LA ACTIUNE.
PNL ar trebui sa inceapa experimental si apoi sa extinda discutii pe tema UNIRII mai intai in mediul rural si apoi la orase. Astfel se vor forma cadrele necesare acestui eveniment care nu va intarzia sa vina.
ALIANTA trebue sa sustina actiunile PNL-ului caci ideile ALIANTEI si PNL-ului sont identifice cu deosebirea ca PNL-ul spune sus si tare ce ALIANTA gandeste sau le spune cu un sfert de gura.
METEOR spune:
UN IMPRATIV.
De ce Alianta nu incepe o actiune similara cu a PNL-ului pentru popularizarea UNIRII ??? ALIANTA nu are UNIREA pe ordinea de zi, dar UNIREA este in permanenta LA ORDINEA ZILEI. Actiunea de clarificare a populatiei de pe acum trebue sa inceapa. ESTE FOARTE URGENT.
Anul 1918 aderare la Romania ca singura cale de libertate impotriva presiunilor bolsevice de dupa 1917
Anul 1939 -Romania- prima ocupatie bolsevico-comunista
Anul 1940 -eliberare de sub comunisti(reintegrare in Romania)
Anul 1945 -noua ocupatie comunista(separare de Romania)
Anul 1991 -eliberare se sub comunisti(cu independenta de URSS)
Anul 2001 -noua ocupatie comunista(pierderea independentei politice de Moscova)
Anul 2009 -ultima eliberare de sub comunisti!
Va fi ultima inaintea reunificarii cu Romania, deoarece AIE are nevoie de minim 3 cicluri electorale unul dupa altul pentru aderarea republicii in UE!
direct spune:
12 May 2010, la 13:01
„Pavlicenco ar trebui sa paraseasca partidul. PNL/fara Pavlicenco/ s-ar putea uni cu alte partide de dreapta. Liderii altor partide inteleg ca ea poate rasturna munti, dar nu este o persoana comoda si deacea liderii altor partdie nu vor accepta colaborarea cu PNL . Mai bine ar negocia banii investiti in acest partid si si-ar cauta de treaba.”
„Interesanta dezlegare” !
Persoanele principiale nu pot fi comode pentru persoane fara principii.
Ori dezamajirile electoratului pentru alegerea facuta vine numai din lipsa de principii si derapajul de la promisiunile electorale.
Pavlicenco nu ar accepta teoria „una spun, alta fac”.
Pentru principialitate a fost data afara din AMN. A devenit oare AMN mai puternica fara Pavlicenco ? NU ! Electoratul a taxat AMN la ultimile alegeri parlamentare si va recupera foarte greu/daca va recupera/ increderea oamenilor.
Dupa cum se simte, electoratul va taxa la urmatoarele alegeri si alte partide politice, care dupa alegeri au deviat serios de la promisiunile electorale, care au incurajat electoratul sa rastoarne prin vot puterea comunista.
PNL a adoptat la I congres programul de activitate si il promoveaza fara echivoc. Echipa PNL este unita si activeaza fara intrigi si subminari in interiorul partidului. Nu admite nici implicari in intrigi inafara partidului. Poate spune fara frica lucrurilor pe nume.
Nu este un partid „grandoman” la numarul de membri sau la capitolul „finantare”. In schimb membrii PNL sunt oameni corecti, au principii, sunt constanti si sustin programul de activitate al partidului.
PNL expune liber, nestingherit opinia, respecta si indeplineste intocmai deciziile adoptate prin votul organelor de conducere.
Cum oare poate fi bun PNL-ul cu un lider „mai putin bun” ?
Este ilogic.
Oare de ce au aparut deja vreo sase oferte de a „cumpara” partidul ? Pentru ca e bun sau pentru ca nu este bun ?
Insa decizia colectiva a partidului este una ferma : PNL nu se vinde la fel cum nu se vinde casa parinteasca.
In schimb, persoanele care accepta si respecta politica promovata de PNL pot sa adere la acest partid, sa munceasca in acest partid si astfel sa poata pretinde la promovare in partid numai in mod democratic si dupa principiul „In functii de conducere – cei mai harnici si cei mai buni”.
Aceasta dorete PNL, aceasta doreste si d.Pavlicenco.
„ETERN. spune:
13 May 2010, la 11:11
SA TRECEM LA ACTIUNE.”
Si noi suntem d-acord.
„METEOR -De ce Alianta nu incepe o actiune similara cu a PNL-ului pentru popularizarea UNIRII ???”–cu cine sa inceapa AIE actiunile?Cu gunoaiele care se tin scai de AIE?de atitea ori s-a vorbit despre curatirea rindurilor AIE de gunoaie si nimeni nici un cuvintel nu spune despre asta.AIE mai intii sa-si mature casa si apoi sa vina cu actiuni similare linga PNL,altfel transforma in gunoiste si PNL.
Vrem curatirea rindurilor AIE de functionari incompetenti,de functionari razbunatori,de functionari invidiosi si rautaciosi,de functionari care in toate timpurile au fost cu toate puterile si pina la urma nu mai stiu cine sunt,adica si-au pierdut demnitatea,onoarea si cinstea,de functionari stalinisti,brejnevisti,KGB-isti,comunisti etc…
Acesta este un pas foarte inportant pentru AIE.
Pentru Meteor
AIE – atata timp cat e alianta(orice alianta e… asa cum e o alianta!) nu va iesi din tiparele pe care si le-a autoimpus prin consensul celor care o compun. Mai mult. AIE trebuie sa raman asa cum e pentru urmatoarea etapa politica.Daca va ramane unita , va avea si rezultate pozitive… de etapa. Categoric,o spun.Deci, sa nici nu te astepti ca AIE(spun sigur ce spun!)sa-si puna „pe ordinea de zi” altceva decat si stabilit consensual.Maurul trebuie lasat sa-si faca treaba!!! Asa ca lasati-l sa si-o faca. PNL , la randul lui, m-a convins ca are o directie foarte bine trasata. Absolut, sigur. Drumul sau nu trebuie sa se abata nicio iota de la ceea ce si-a propus!! Trebuie doar sa-si urmareasca cu tenacitate, cu inteligenta „compromisului” pozitiv necesar, cu maleabilitatea lui intrinseca, linia stabilita programatic!! Atat si este exact ceea ce trebuie pentru etapa actuala. Vezi vreo contradictie in ce spun? E posibil!! Dar, te rog, sa judeci de 2-3 ori inainte de a-mi da un raspuns! Eventual.Nu, nu exista nicio contradictie si fa apel la tot imaginarul subtilitatilor existente in evaluarea mea> Gandeste-te in primul rand , nu sa ma acuzi repede, repede ca fac … demagogie, la tot substratul rafinamentului de judecata pe care il fac!! Porneste de la premisa ca s-ar putea sa existe un „sambure de adevar” in ce spun!! Mai adug ceva: AIE are un program de „statalitate moldoveneasca” de la care nu s-a abatut cu nimic pana acum. PNL – NU ARE un program statalist identic cu al AIE! E si mai avansat inca!! (spre cinstea lui) Este sau nu?
Dar politca AIE e compatibila si permisibila cu proiectul PNL!!In acest caz, PNL nu are decat sa-si urmeze calea si sa o batatoreasca. Va sosi si vremea cand el va iesi ca untelemnul deasupra apei! Apoi sa-ti mai spun ceva. Foarte multi si multe asazis forte si factiuni politice ataca PL , pe Ghimpu si pe Chirtoaca. Iti spun cu mana pe inima si cu toata convingerea ca e o mare gresala!! Cea mai mare asemanare si compatibilitate politica acest Pl o are cu PNL!! Se vede cu ochiul liber.Sa nu uiti si sa observi bine ce sustin.Nici macar cu MAE nu exista atatea compatibilitati ale PNL cate sunt cele cu PL!!Ei bine, acel Ghimpu a marcat puncte forte bune in interesul „cauzei” romanismului , atat in Ro cat si in exterior. In exterior a facut ceea ce niciun partid din AIE nu a reusit: a pus in garda mai marii UE cu „problema romaneasca”. Faptul este evident deja. Si a facut-o fara sa … sparga AIE!! Iar ea, daca se va sparge, nu se va sparge din vina PL si Ghimpu!! Si asta e clar deja si f limpede!! Iata, M. Ghimpu , a cerut „curajos”(am pus ghilemele , dar isi au rostul lor!)ca Romania sa faca parte din formatul celor care negociaza solutii pentr Transnistria!! E putin lucrul asta? Care partid politic a mai avansat aceasta „idee” pe adresa forurilor internationale? Deci, nu inteleg , pt ca e foarte evident faptul , pentru ce se incearca izolarea politica a lui Ghimpu? Din partea unora e de inteles, dar pe multi altii nu-i inteleg!! Cu vecinii, zice un proverb romanesc, asa sa te certi incat sa mai lasi loc de buna ziua!! Sper ca m-ai inteles ce vreau sa zic . Vremea orgolilor personale in politica din Est, a trecut!! E depasita. Alte cai se cer de urmat!! Cand fortele proromanesti vor ajunge sa aibe in Parlamentul din R. Moldova cel putin 12% altfel vom vorbi despre roamanism in Basarabia , aflat in … concurenta cu „eterna” „rusofonie” basarabeana.Altfel decat acum!!!Mai ales ca Romania NU UITA si VEDE! Curentul PROROMANIST in Basarabia trebuie, draga Meteorule, intarit pe toate caile posibile in R. Moldova actuala.
Poate ca vom ajunge sa …vorbim si de „Austria de la est de Prut” sau eventual” Elvetia” aceluaisi spatiu!! Iti pot face demontratia mai mult decat ti-o poti dumneata imagina ca ar exista conditii pentru asa ceva!! Nu vor exista in vecii vecilor!! Bineinteles, daca nu dispare Rusia de pe harta lumii!! Ceea ce… Te poti simti lezat, jignit adanc de ceea ce sustin eu. Asta e alta poveste. Toti „statalistii moldoveni” se si simt astfel jigniti. Dar nu mai e problema mea. E a lor.Daca, dumneata, domnule Blitz nu ai avut destul 20 de ani sa te convingi de acest lucru, nu vei avea destul nici urmatorii 200 de ani care urmeaza. Eu nu am spus insa sa nu visezi frumos!
Domnule DIRECT,
Zau, ca dumneta transformi si evaluezi totul in bani!! Crezi ca banul face totul? Crezi ca lumea asta se sprijina numai pe bani? si cand ei s-au terminat se duce de-a dura? Mai sa fie!! Solida conceptie de viata si de lume, n-am ce zice!! Hai sa=ti dau un exemplu. La 1918 ce bai au primit partidele ca sa se uneasca cu Romania? De unde sa le fi dat Romania bani cand ea insai era redusa teritorial la spatiul Moldovei romanest actuale? Si era si in plin razboi? Si cu tezaurul national trimis in … Rusia, prietena tuturor rusofonilor actualai din Basarabia, spre … vesnica pastrare?
Hai, sa auzim, ce ai de spus?
Pe d-na Pavlicenco nu ai dumnata menirea si mandatul sa o inlaturi de pe locul unde a fost ALEASA!! Ai platit dumneta pe toti membri PNL actuali sa o alegi si sa o schimbi cand vrei? Hai, sa te ma auzim odata!!
ASCULT!
SA PRIVIM INAINTE !!!!
Doamna Pavlicenco ESTE O FLACARA a UNIRII, formata dintr’ o multitudine de flacari ::: Toti membrii PNL-ului fara sa uitam forta TINERETULUI in mars spre UNIRE.
Daca R.M. nu isi defineste identitatea nationala , (statalitatea , vasalitatea fata de Rusia sau Unirea ) intr-un timp de 5-10 ani va ramane pentru mult timp o regiune saraca unde nimeni nu va venii sa investeasca nici un Euro din pacate. Daca Romania intra in zona euro in 2015 o sa fie si mai greu de realizat UNIREA dupa aceea.
Titirez spune:
13 May 2010, la 17:05
„Pe d-na Pavlicenco nu ai dumnata menirea si mandatul sa o inlaturi de pe locul unde a fost ALEASA!! Ai platit dumneta pe toti membri PNL actuali sa o alegi si sa o schimbi cand vrei? Hai, sa te ma auzim odata!!
ASCULT!”
ASCULTA ! :
Eu nu am nimic cu d-na Pavlicenco. Am constatat numai ca PNL ar fi fost acceptat de oricare dintre partidele politice ale AIE, daca nu era in PNL d-na Pavlicenco. Si ca nici PNL si nici un alt partid politic nu va ajunge la putere, daca nu au mijloace financiare sa asigure activitatea si actiunile partidului.
Doriti sa spuneti ca eu nu am dreptate?
Sa vedem.
1. Credeti ca toti membrii si sustinatorii partidelor din AIE, care acum nu sunt multumiti de politica duplicitara promovata de aceste partide din AIE, vor migra spre PNL, care promoveaza continuu proiectul unionit al PNL ? Poate vor vota pe ascuns pentru PNL la alegeri, dar nu vor pleca deschis de la „troaca”, nu vor taxa presedintii partidelor lor. Cu ceva depind de acestea.
2. Nu vedeti ce orgoliu au cei de la PL ? Ei nu vor sa imparta cu nimeni laurii. Mai degraba vor pierde laurii.
3. Ce a impiedicat PL pina acum sa stabileasca actiuni si activitati impreuna cu PNL ? Nu o accepta pe Pavlicenco. Credeti ca va accepta-o chindva ?
De acord, cred ca ei se tem de maestria ei de a vorbi, de nivelul ei de pregatire generala, de curajul ei, se tem ca in comparatie cu Pavlicenco ei vor deveni mai „gri” si ei nu pot accepta atare realitate.
Am ajuns la inceput : PNL de unul singur, poate trece pragul ?
S-ar putea a fie o mare surpriza acest PNL la alegeri, este adevarat. Doar numai daca dezamajitii de politicile promovate de AIE vor vota PNL. Credeti ca sunt destui, care sa aduca PNL la putere sau macar in Parlament ?
Cine ar incepe acest proces, este bine primit, nu conteaza ca-l cheama Pavlicenco, Ghimpu, Petrencu, Mocanu sau Filat. Ideal ar fi ca toti sa lucreze impreuna sau coordonat pentru acest scop, sau ma rog, cat mai multi dintre ei. Pentru omul simplu asta ar da un semnal ca clasa politica (cacofonia a fost lasata intentionat) a ajuns la maturitate.
Aici e vorba de interesul national, asa ca va rog sa lasati la o parte acuzatiile copilaresti si aratatul cu degetul (deocamdata cel aratator), si incepeti ceva mai coordonat si mai constructiv. O casa o ridici punand caramida peste caramida, cu cativa meshteri nu doar cu unul. Fix asa merge shi cu unirea romanilor intr-un singur stat.
Pt Titirez
PNL a cerut mereu, in Parlamentul 2005-2009, includerea Romaniei in formatul 5 plus 2.
Genocidul comunist
Tragicul accident aerian de la Smolensk, lângă Katyn, în care şi-au pierdut viaţa preşedintele Poloniei, Lech Kaczynski, soţia sa şi alţi aproape o sută de oameni politici şi înalţi funcţionari polonezi, a provocat imensă emoţie şi compasiune în lumea întreagă. Momentele de doliu vor trece, viaţa va intra în normal în Polonia, Rusia şi alte ţări, dar o tulburătoare întrebare va fi generată de tragedia poloneză: de ce, până astăzi, abominabila crimă comisă de sovietici la Katyn în 1940 n-a făcut obiectul unei condamnări internaţionale? Ca, de altfel, şi alte nenumărate crime comise de regimurile comuniste din URSS, din China, din ţările foste comuniste din Estul Europei, Vietnam, Cambodgia, Laos, Cuba precum şi din ţările comuniste din Africa? După unele estimări, numărul victimelor din toate ţările comuniste s-ar ridica la peste 100 de milioane de oameni ucişi mişeleşte.
Primele premoniţii critice
Genocidul comunist la scară internaţională, căci despre aşa ceva e vorba, a fost şi este ocultat de instituţiile internaţionale ce se pretind apărătoare ale drepturilor omului, de guvernele ţărilor democratice, de opinia publică din lume.
În anul 1927, românul Panait Istrati, cunoscut scriitor de limbă română şi franceză, activist comunist în Franţa, face o vizită de un an în Rusia postrevoluţionară. La întoarcere, scrie în româneşte cartea intitulată „Spovedania unui învins” – o tragică relatare a unui fost mare admirator al revoluţiei ruse care, văzând la faţa locului grozăviile comunismului, spune adevărul. Panait Istrati este primul mare critic al comunismului dinăuntrul sistemului, încă insuficient cunoscut de opinia publică din România şi din Europa. A urmat un englez, Artur Köesler, care în anii ‘30 scrie o necruţătoare critică împotriva sistemului comunist, intitulată „Le zero et l’infini”. Un alt englez, George Orwell, publică în 1947 celebrul său roman „1984”, în care înfăţişează cum urma să arate o lume imaginară, integral comunizată, în anul 1984.
Genocidul se propagă în lume
Victorioasă în cel de-al Doilea Război Mondial, URSS ocupă ţările Europei de Est şi îşi extinde influenţa comunistă în întreaga lume. Rând pe rând, China, Cuba şi alte ţări din Asia şi Africa devin comuniste sau alia¬te ale URSS. Au urmat încă 30 de ani de „război rece”, pe care l-a câştigat Occidentul, graţie în mare măsură preşedintelui american, Ronald Reagan. Întreaga perioadă a războiului rece a însemnat extinderea genocidului comunist. După moartea lui Stalin, crimele politice s-au diminuat numeric în URSS, dar, în China lui Mao, aşa-zisa „revoluţie culturală” a făcut zeci de milioane de victime. Milioane de oameni au fost privaţi de libertate, mulţi dintre ei pierzându-şi viaţa în detenţie în ţările comunizate din Europa de Est, în Coreea de Nord, Vietnam, Cuba, Laos etc. În Cambodgia, liderul dement al comuniştilor autohtoni a exterminat o treime din populaţia ţării.
„Cronicari” ai genocidului
Aleksandr Soljeniţîn este incontestabil primul mare „cronicar”. Arhipelagul Gulag, Primul cerc, Pavilionul canceroşilor, O zi din viaţa lui Ivan Denisovici – capodoperele marelui scriitor rus înfierează, fără drept de apel, ororile din URSS. Cărţile sale au avut un excepţional rol, mai ales în Occident, pregătind opinia publică pentru desprinderea de influenţa propagandei comuniste. După căderea zidului Berlinului şi stoparea războiului rece, au apărut şi alte lucrări ce dezvăluie imensul rău pe care l-a făcut comunismul. Astfel, cartea lui Stephane Courtois „Le livrè noir du communisme”, apărută la Paris în 1997, reprezintă o amplă analiză a crimelor comunismului în lume. Autorul arată că în întreaga perioadă de după revoluţia bolşevică în lume au fost ucişi, din motive politice, cel puţin 100 de milioane de oameni, iar mulţi alţii au murit din cauza foamei, proastei îngrijiri medicale sau construcţiei unor lucrări faraonice în ţările guvernate de comunişti.
Definiţia dată de ONU
Iată cum defineşte Adunarea Generală a ONU, din 6 decembrie 1948, conceptul de genocid: „…Genocidul se referă la oricare din actele de mai jos, comis cu intenţia de a distruge în totalitate sau numai în parte un grup naţional, etnic, social sau religios, cum ar fi: a) omorârea membrilor unui grup; b) atingerea gravă a integrităţii fizice sau mentale a membrilor unui grup; c) supunerea unui grup la condiţii de existenţă care antrenează distrugerea fizică sau parţială”. Poate exista vreo îndoială că ceea ce a făcut Stalin cu „culacii” în 1929, cu ofiţerii polonezi la Katyn sau crimele descrise în „Gulagul…” lui Soljeniţîn şi abominabilele orori din China „revoluţiei culturale”, din Vietnam, Laos, Cambodgia şi multe alte ţări foste comuniste se încadrează în conceptul de genocid? A sosit momentul ca instituţiile internaţionale, guvernele democratice, întreaga opinie publică să pună capăt veritabilei conspiraţii a tăcerii care a acţionat în lume timp de aproape un secol şi să condamne ferm şi explicit genocidul comunist în timpurile moderne. Pentru a nu deveni cu toţii complici în faţa istoriei, a conştiinţelor noastre şi a Justiţiei Divine.
Gheorghe Boldur-Lătescu,
„România Liberă”
De pe http://www.timpul.md/articol/genocidul-comunist-10576.html
1. Titirez spune:
13 May 2010, la 17:05
„Domnule DIRECT,…”
2.BuzuriBaro spune:
13 May 2010, la 20:08
„Cine ar incepe acest proces, este bine primit, nu conteaza ca-l cheama Pavlicenco, Ghimpu, Petrencu, Mocanu sau Filat. Ideal ar fi ca toti sa lucreze impreuna sau coordonat pentru acest scop, sau ma rog, cat mai multi dintre ei. Pentru omul simplu asta ar da un semnal ca clasa politica (cacofonia a fost lasata intentionat) a ajuns la maturitate.”
Conteaza cine incepe acest proiect !
In politica moldavaneasca politucenicii sunt caraghiosi. Ei nu sustin ideile altora. Niciunul nu sustine, daca idea a aparut de la un alt politruc si partidul. Nu cumva sa-i creasca dividendele politrucului si a partidului respectiv. Vreti sa va convingeti ?
Intrebatii pe toti politrucii din AIE daca sustin mesajul electoral al PNL despre Unire. Sunt igur ca raspunsul va fi :”noi sustinem mesajul nostru. PNL profaneaza mesajul, pentru ca partidul este mic si nu trebuie sa apara cu asa mesaje serioase, pentru ca ei nu o sa treaca pragul si nu o sa intre in parlament sa-l promoveze, pentru ca acolo ii Pavlicenco si noi nu sustinem mesajul ei, pentru ca PNL este sarac si nu poate promova masiv mesajul.”
Atunci intrebatii de ce nu il promoveaza ei ? Cred ca o sa spuna: ” nu mai poate fi vorba de Unire, este o chestiune depasita, ne vom regasi in EUROPA.”
Spuneti-le, ca in Europa/cu politicile duplicitare promovate de ei/ ne vom regasi nu la Pastele Cailor, – NI-CIO-DA-TA ! Mai degraba ne vom gasi intre bucile rusilor, de unde nu vom mai fi auziti pina la moartea notiunii de roman basarabean. Care va dori sa ramina in Basarabia, sa fie bun sa nu uite ca el ete moldavan, care crede ca-i roman- pasel na siberiiu, acolo-i locul romanilor!
Ei, cum este mai bine? Sa paraseasca d-na Pavlicenco PNL-ul si sa preia alt partid oamenii si mesajul sau sa ramina d-na Pavlicenco in PNL si niciun parid sa nu sustina masajul de Unire, pentru ca a „iesit de la Pavlicenco si PNL” ?
Printr-o dispoziție, premierul Vlad Filat obligă toate instituțiile din subordinea guvernului să coordoneze cu el numirile în funcții
Foto: UNIMEDIA
Premierul Vlad Filat recunoaşte că a emis o dispoziţie, prin care obligă toate instituţiile pe care le are în subordine să coordoneze cu el orice numire, sau disponibilizare dintr-o funcţie sau alta. Deşi documentul a fost semnat încă în noiembrie, existenţa lui a devenit cunoscută publicului doar după ce a fost publicat pe un blog de pe Internet, transmite PUBLIKA.MD.
Potrivit sursei, prim-ministrul Filat avizează numirile în funcţiile-cheie la toate ministerele şi agenţiile. Prim-ministrul crede că acest control este absolut firesc în condiţiile în care el este responsabilul direct de acţiunile Guvernului. Şeful cabinetului de miniştri a ţinut să precizeze că, până astăzi nu a respins nici un candidat la o funcţie publică propus de un ministru sau altul, dar spune că este decis să intervină în cazul în care vreo persoană incompetentă ar încerca să ocupe nemeritat un fotoliu în Guvern.
”Este o dispoziție firescă”, spun unii deputaţi din Alianţă. Alţii spun însă că, în aceste condiţii toți liderii coaliţiei de guvernare ar trebui să ştie despre numirile şi demiterile din funcţii. Însă comuniştii afirmă că Filat şi-a depăşit atribuţiile.
Preşedintele interimar al ţării, Mihai Ghimpu, spune că ştie mai demult că Vlad Filat a emis o astfel de dispoziţie.
Comunistul Igor Dodon, spune că decizia lui Filat compromite Alianţa. „Eu consider că această decizie undeva vine în depăşirea atribuţiilor prim-ministrului, deoarece fiecare conducător al autorităţilor publice-centrale, mă refer la miniştri îşi au competenţele sale în materie de numire a unui specialist simplu din orice minister”, a declarat Igor Dodon, deputat PCRM.
Sursa: UNIMEDIA cu referire la PUBLIKA.MD
Coordonarea aceasta inseamna numirea in functii numai a membrilor PLDM.Cunoastem cazuri concrete de membri PLDM care in alta localitate au fost dati afara pentru furturi,iar venind la Cahul si devenind de data asta membri PLDM,sunt numiti in functii si promovati ca cei mai buni si mai onesti.
Doamna Pavlicenco, ma bucur că aveți tăria de caracter de a spune lucrurilor pe nume, adică ceea ce românilor fie din România, fie din Republica Moldova le e teama chiar să și gândească uneori.
„Moldova, Muntenia, Ardeal
Fireasca unire cu patria mumă
Ne-a fost cel mai sfânt ideal.”
PNL Cahul
Trebuie sa intelegem si sa ne bucuram ca cu atare selectare a cadrelor in organele executive nu a nimerit niciun functionar public corupt sau slab pregatit pentru functia respectiva.
Parerea mea este ca numai prin concurs pot fi selectate cele mai puternice cadre pentru ocuparea functiilor publice.
Sigur, candidaturile pretendente la inalte functii in Stat trebuie sa fie si verificate la anumite „capitole”, pentru a nu admite persoane cu infractiuni demonstrate si neachitate in trecut sau alte vicii, care nu sunt admisibile pentru ocuparea functiilor publice.
In cazul dat fiecare participant la concurs poate contesta rezultatele concursului, daca ar considera ca concursul a fost petrecut formal de dragul concursului si numit in functie au fist numiti persoane mediocre fara sau cu mai putina experienta .
Angajarea prin concurs ar diminua politizarea organelor publice.
Sociatatea civila ar incurca chit de putin „itele” cumatrismului si a alegerii pentru functiile publice dupa diferite algoritme fara respectarea principiului de baza – „In functii publice-cei mai buni si corecti”.
In toate cazurile functionarii publici trebuie sa declare in nume propriu ca vor sista calitatea de membru in partid politic pentru perioada aflarii in functie publica.
Trebuie sa fie interzis prin lege ca functionarii publici sa se ocupe de alte activitati, care nu sunt stipulate in fisa de post.
Si persoanele care pretind la functii publice trebuie sa se regăsească, sa fie ei insuşi.
DOUGLAS MALLOCH
Dacă nu poti fi un pin in vîrful dealului,
Fii un tufiş in vale. Fii insă
Cel mai bun tufiş de pe marginea pîrîului;
Fii o tufă, dacă nu poti fi un copac.
Dacă nu poţi fi un tufiş, fii un fir de iarbă
Si fă o cărare mai fericită
Dacă nu poţi fi păstrăv, atunci fii doar un biban-
Dar cel mai vioi biban din tot lacul !
Nu putem fi toţi căpitani, trebuie sa fim echipaj,
E treabă pentru noi toţi aici.
Sunt munci grele si munci uşoare,
Iar sarcina pe care o avem e chiar lînga noi.
Dacă nu poţi fi drum, fii atunci o potecă,
Dacă nu poţi fi soare, fii o steluţă;
Nu prin mărime o să cîştigi sau o să dai greş-
Fii cel mai bun în ceea ce eşti !
DOUGLAS MALLOCH
Pentru d-na Pavlicenco
Da, stiu ca ati avansat ideea in Parlament. Am aflat de pe blogul dv, al PNL ! E un punct pozitiv marcat!! M. Ghimpu , a mers mai departe: a pus problema la Strassbourg. Foarte bine. A marcat si el pozitiv!! Una peste alta, PNL+PL au ajuns sa marcheze de pe o platforma politica identica in finalitatea ei, aceeasi idee valoroasa si foarte importanta. Da, Ghimpu a avut ocazia sa o spuna acolo unde trebuia si pt ca s-a aflat la locul de un de putea sa spuna. La randul dv ati spus-o in Parlament cand nimeni nu a spus-o!! Nu inteleg de ce se face „concurenta” pe aceeasi idee!! Asta e de neinteles in toata strategia care se utilizeaza:fie PL ,fie PNL!!! Conteaza finalitatea sau primatul ideii? O idee ,cu cat sunt mai multi „concurenti” in aplicarea ei, cu atat nu se … aplica!! Si unii si altii va risipiti energiile si,foarte important, electoratul!!Pana intr-atat incat se compromite insasi ideea.Maturizarea politica in Basarabia nu a ajuns, nu poate ajunge pana acolo, incat sa nu mai conteze concurenta orgoliilor personale? Nu fac polemica pe aceasta idee in continuare. Ma opresc aici.
Char nu vede-ti ca frontiera de est a Europei si noi nu contam nimic.Noi sintem invinsii , iar TIGHINA va fi mereu o rana care ne va durea .
Doamnă Pavlicenco, vă respect și vă iubesc. Multă sănătate și numai bucurii să aveți alături de cei dragi
to:Jonny
Nu vad si nu vor sa vada. Nu trag concluzii din greselile proprii nici din greselile altora. Nu mai scapa astea de obiceiurile celor ce se adunau in spatele monumentului Stefan din Chisinau.
Nici o unire nu ne poate face fericiti , decit noi insine prin creare de zi cu zi SINTEM IN STARE… Trebuie in primul rind prin faptele noastre sa dovedim la toata lumea ca meritam sa fim luati in seama … Si PAS cu PAS sa ne facem cit mai multi prieteni …Acum cred ca eforturile trebue indreptate pe plan intern+integrarea in UE,ORISICE ALTE VARIANTE NE VA ADUCE NUMAI GRELE SUFERINTE
Pt Ion Lazar
Cine spune nu? Numai ca se pune problema cind? Credeti ca peste 5-a10-15-20 ani RM va intra in UE? Eu nu cred ca va intra fara a se uni cu Romania. Dar fiecare are dreptul sa creada ce vrea.
Situatia in Europa este foarte complicata din cauza crizei economice si a derapajelor economice din unele tari ale UE. Romania se confrunta si ea cu mari probleme datorate politicienilor care nu au servit tara ci propriile interese .Moldova este la randul ei intr-o stare de agitatie confuza din care nu se ridica cu o directie clara .Daca nu se ridica energic o masa critica care sa miste tara spre o directie ,nici gand integrare in UE. Chiar si varianta unirii cu Romania daca nu este rapid insusita ,nu va mai duce la ceea ce visati.
Multumita regimului Basescu/Udrea, Romania este intr-o situatie economica extrem de proasta si in momentul de fata nu poate sa absoarba RM. 5 milioane de cretini au votat pt a ingropa o tara intreaga. Singura speranta e ca dupa 2012 vom avea un guvern care sa poata redresa Romania dupa catastrofa portocalie. Si in Basarabia din pacate situatia politica e ingrijoratoare. Cred ca Unirea poate avea loc numai dupa niste schimbari politice si economice de ambele parti ale Prutului, ceea ce poate dura cativa ani in cel mai fericit caz, dar nici nu poate fi lasata pt un viitor indepartat. Totusi unionistii basarabeni trebuie sa fie mai activi si sa aiba un impact mai mare in spatiul public, altfel rusificarea si mancurtizarea se vor acutiza si vor fi imposibil de eradicat.
Nu stiu daca o „uniune interstatala” ca solutie tranzitorie e cea mai buna varianta. Nici UE, nici Rusia nu agreeaza Unirea, si la momentul potrivit trebuie pusi in fata faptului implinit, nu trebuie sa le lasam timp de manevra. Nici nu cred ca ar trebui sa se discute vreun statut de autonomie pt Basarabia, sau pt gagauti si transnistreni (si aici e rolul RM sa gaseasca o portita legala pt a anula autonomia gagautilor si a respinge orice fel de statut special pt Transnistria), pt ca ar fi un precedent periculos, si ar perpetua problemele din Basarabia. O varianta pt a gadila orgoliul „moldovenistilor” ar fi ca Romania sa aiba 2 capitale, la Bucuresti si la Chisinau.
de asemenea, basarabenii trebuie sa inteleaga ca nu vor intra niciodata in UE ca stat independent, si ca nu pot juca la 2 capete, si cu CSI si cu UE. Extinderea UE s-a cam terminat. S-ar putea sa intre Croatia si Islanda, si cam atat. Nici macar Turcia, care asteapta de zeci de ani, si care ar merita sa fie in UE, nu cred ca va mai intra.
Va vrem inapoi frati si surori
si eu
Andrei spune:
14 May 2010, la 16:04
„5 milioane de cretini au votat pt a ingropa o tara intreaga. ”
Nu va suparati, dar cred ca nu sunteti in drept sa insultati, sa numiti cretini majoritatea poporului roman, care au ales la vot optiunea sa.
Nu doresc sa comentezi mai mult nimic. Nu pot sa va numesc cretin.
Un singur doar argument: nu am avut o optiune mai buna.
Pentru inceput ,ar fi mai buna o derusificare a romanilor ; in primul rand ,a numelor de familie si a prenumelor! Nu e posibil sa te declari roman si sa te cheme: Vitalie, veaceslav, Oleg, Tatiana, Liuba, Leonid etc .Nu mai vorbesc de numele de familie: Cojocari ,Cibotari, Grigoriev,etc
pentru cei care cred ca Transnistria si Gagauzia este o problema in –- Noua Romania Mare –- atunci sa isi imagineze ca RM va fi reorganizata pe JUDETE pentru ca notiunea de raioane este pur sovietica si nu este in conformitate cu modalitatea UE si SUA de DIVIZARE ADMINISTRATIVA a unui teritoriu care poate fi GUVERNAT DEMOCRATIC si printr-o ADMINISTRATIE EFICIENTA si apoi vor fi EURO-REGIUNI (posibil 3 in RM).
Oricum ideea e ca vor exista cu siguranta DOUA JUDETE DIN TRANSNISTRIA unul in nord si unul in sud, apoi UN JUDET PENTRU GAGAUZIA.
Apoi in legea romana chiar daca Romania este stat suveran si national, in aceste judete cetatenii pot avea SCOALA IN LIMBA MATERNA, deci rusii / ucraineni si gagauzii sa nu isi faca grija.
Apoi cred ca vor fi TREI EUROREGIUNI una in nord, una in centru ca suprafata miica dar include Chisinau si Tiraspol, apoi una in sud.
Cat despre independenta de facto a Transnistriei… apoi va ramane la decizia lor.
Se pare ca marile puteri nu vor Unirea RM si RO pentru ca ar aduce NATO in conflict direct cu Rusia.
Dealtfel se vede in discutia dlui Basescu si dl Ghimpu ca „va fi unire in cadrul UE” adica doar dupa ce RM adera la UE, adica doar dupa ce RM adera la NATO, adica doar dupa ce din RM va pleca armata rusa.
Personal cred ca „a se uni RM si RO in cadrul UE” este O GAFA IMENSA.
RM nu poate singura sa lupte cu Transnistria, cu Ucraina si cu Rusia sprijinita de partea cealalta doar de OSCE !!!
Marile puteri putin le pasa de Romania (si Polonia… au demonstrat-o de mai multe ori… la invadarea Poloniei de catre Germania apoi la doua saptamani si de Rusia, aliatele LEGALE de atunci ale Poloniei … Franta si Marea Britanie NU AU MISCAT UN DEGET SA O AJUTE) si practic trebuie sa facem NOI TOT CE TREBUIE.
Consider ca mai intai trebuie facuta Unirea si apoi vazut cum se poate rezolva situatia Transnistriei !
Nu este poate atat de diplomatic fata de NATO dar sincer NU EXISTA ALTA SOLUTIE.
Cu atata milogeala si diplomatie, Rusia semnand o gramada de retrageri, totusi nu se retrage.
Deci daca RM si RO ar face Unirea maine, atunci Rusia ar avea de facut urmatorul lucru: SA SE RETRAGA pentru ca intra in conflict cu RM
SA DECLARE LEGAL INDEPENDENTA TRANSNISTRIEI (dar numai ca …. un mare secret.. .. NU POATE !!! NU VREA !!!! pentru ca ar insemna ca trebuie sa recunoasca si independenta KOSOVO si daca face acest lucru nu numai ca supara Serbia dar mai mult decat atat DA UN MARE SEMNAL PENTRU REPUBLICILE DIN CAUCAZ ALE RUSIEI !!! in Dunghestan zilele astea iar a fost un atentat !)
Deci lucrurile sunt extrem de complicate pentru RUsia si va plati scump prostiile pe care le face (pe propria barba, nu ca cineva ii vrea raul).
Cum bine zicea noul secretar general NATO, Rusia nu intelege ca mileniul III reprezinta cu totul alte probleme si situatii, iar RUsia nu intelege faptul ca NU NATO ESTE PERICOLUL CEL MAI MARE ci cu totul altele (terorismul, islamismul extremist, separatismul, China!! India!! si restul Asiei .. … Iran !!)
Uitati-va la Ucraina dupa ce a castigat rusofonii cum sa ajuns sa declare iar limba rusa ca limba oficiala, si sa fie iar vorbita CA LIMBA MATERNA DE MAI MULT DECAT cei care declara ca limba materna ucrainieana !!
Rusia nu vrea ruperea Ucrainei ! Rusia vrea TOATA Ucraina !
Am scris un comentariu referitor la popoare si limbi, si prea multa lume trece cu vederea prea usor aceste lucruri.
Este putin ciudat sa zic acest lucru si voi sa il intelegeti, pentru ca si eu la randul meu mai stiu inca 1-2 limbi straine, stiu ce fel sa iti devina „limba in care gandesti” alta decat romana si mai ales inteleg ce fel este sa stii in mod uzual si sa folosesti doua limbi straine. E un sentiment ciudat si frumos, este chiar sanatos ajuta creierul, etc.
Problema insa este ca limba rusa folosita in RM si Ucraina are conotatii extrem de grave privind IDENTITATEA NATIONALA !
Ati spune, eh.. mai lasa-ma ca e usor sa traiesti fara identitate nationale, uite noi basarabenii nu am murit,.. EHHH NU ATI MURIT DAR CU SIGURANTA ATI SARACIT !
Uitati-va la Bielorusia care este la un pas mai adanc in groapa decat Ucraina, si in ce hal a ajuns o tara cica independenta ! Limba belorusa este practic vorbit de O MINORITATE din cetatenii Belrousiei si LIMBA RUSA este LIMBA MATERNA a majoritatii cetatenilor Belorusiei ! si in plus ce este si mai ciudat… marea majoritate se considera belorusi !
Va dati seama? Sunt de fapt RUSI care se considera belorusi doar pentru ca se afla pe teritoriul denumit Bielorusia.
Stau si ma intreb daca Imperiul Rus, sau cel Sovietic reusea printr-o nenorocire sa ocupe Franta, atunci 80% din oameni dupa 50 de ani de ocupatie ar fi vorbit NUMAI RUSA ca limba MATERNA si acei cetateni (rusi de facto) ar fi spus ca sunt… francezi !!!
Sus capul domnilor, schimbati canalul de la cele rusesti, mai dati macar pe CNN, Rai 1, RTL, RFI, BBC daca nu va plac cele romanesti, dar incercati sa iesiti din GAURA NEAGRA A CULTURII RUSE !
Aici nu e vorba sa citim o carte buna a lui Tolstoi, sau Voltaire, este vorba de RUSIFICAREA = CONFISCAREA PROPRIEI DEMNITATI NATIONALE.
Si apoi se vede foarte clar in ce saracie si ameteala se zbat aceste tari care sunt confuze in ceea ce priveste identitatea nationala.
veti spune ca sunt nebun, ca sufer de scenarita, dar uitati va spun o dovada
STIATI CA INAINTE CA SA FIE OCUPATA UCRAINA DE SOVIETICI A EXISTAT LA GRANITA DE EST A UCRAINEI O REPUBLICA SOVIETICA UCRAINEANA ?
Deci acelasi tertip criminal care sa aplicat Moldovei de Est cu RSS Moldoveneasca (a se citi Transnistria sovietica de dinainte de acapararea Basarabiei) a fost aplicat inainte si Ucrainei.
Iar Moldova de Est era un tertip de a incera sa transforme chiar TOATA Romania in Republica Sovietica.
apoi sa nu credeti ca Rusia vrea doar Transnistria, ci Rusia vrea TOATA REPUBLICA MOLDOVA !
uitati ca cat timp PCRM era la putere rusificarea a continuat intens, cu eliminarea TVR1 si nationalizarea ca zona de transmisie a NIT !
Ei nu sunt oameni cu care se poate discuta, sau negocia, pentru ca Rusia dintotdeauna a vrut TOTUL.
Asa incat a vorbi inca limba rusa inseamna un mare deserviciu adus tarii tale, tu cetateanule de rand a RM.
Pentru cei care comenteaza pe acest blog si nu numai
In ziarul „Timpul ” de astazi a aparut un articol semnat de Dan Dungaciu!! Se cheama „Sondajul,geopolitica si Putin”. Sugestia mea este sa il cititi. Cu justificata luare aminte.
@Ed
Realitatile Republicii romanilor rusificati sunt specifice popoarelor slave de religie ortodoxa; avem de-a face cu Mafia Rusa care are tentacule puternice in statele fostei URSS ,in Bulgaria,in Serbia si in Muntenegru… Mai repede, romanizam Ungaria decat mica republica est-pruteana… Personal cred ca mai repede luam Bugeacul printr-un nou proces la Haga, decat RM-ul care e dinamita,nu alta. Unirea administrativa ar fi usoara dar lupta cu mafia rusa va fi dura ,aia sunt neam de betzivani asasini, omoara copii daca e nevoie, isi trateaza femeile ca pe tarfe… Cu rusii daca te iei la lupa,trebuie sa te asiguri dinainte ca ii vei starpi pana la unul
Constantin Tanase: Primarul Chirtoacă n-a reuşit să înfrângă Sistemul şi să devină stăpânul capitalei
Vă amintiţi de începutul celebrului roman al lui Ilf şi Petrov „Douăsprezece scaune”? „În oraşul X, capitală de judeţ, erau atât de multe frizerii şi întreprinderi de pompe funebre, încât ai fi putut crede că locuitorii urbei se nasc numai pentru ca să se bărbierească, să se tundă, să-şi facă o frecţie şi – imediat după asta – să decedeze. În realitate însă, în oraşul X, capitală de judeţ, oamenii se năşteau, se bărbiereau şi mureau destul de rar. Viaţa oraşului era cum nu se poate mai tihnită“. Chişinăul, şi el un fel de capitală, dar mai degrabă capitală de gubernie, decât de judeţ sau de ţară are multe similitudini cu oraşul unde s-a născut faimosul Kisa, „gigantul gândirii” şi „părinte al democraţiei ruse”.
…În Chişinău sunt atâtea chioşcuri de ţigări, benzinării, maşini şi cruci pe marginea drumurilor încât ai crede că locuitorii lui se nasc numai pentru a-şi cumpăra un pachet de ţigări, pentru a-şi face plinul şi, urcat la volan, să se boţească, cu tot cu maşină, într-un copac sau într-un stâlp de înaltă tensiune. E o percepţie greşită fiindcă, în realitate, viaţa Chişinăului este mult mai dinamică, mai variată în nuanţe şi, în afară de chioşcuri de ţigări, benzinării şi cruci pe marginea drumurilor, mai există atâtea şi atâtea alte lucruri care nu se văd, dar care realmente există şi definesc fizionomia urbei şi viaţa locuitorilor ei.
Astfel, în afară de Chişinăul care se vede ziua cu ochiul liber, mai există unul – Chişinăul nocturn – cel al pistolarilor, cuţitarilor, prostituatelor, narcomanilor, boschetarilor, borfaşilor ş.a.m.d. La acest subiect, televiziunile de ştiri care ne-au promis că ne vor arăta viaţa aşa cum este ea, ne servesc, oră de oră, „informaţii preţioase” de la conferinţele de presă care se organizează în centrul urbei, pe la orele amiezii.
Mai există şi un Chişinău al oligarhilor, care nu se vede cu ochiul liber, existenţa căruia este mai mult sugerată de limuzinele luxoase care nu se opresc la verde şi care te mătură la zebră dacă ai naivitatea să o iei în serios. Mai există un Chişinău al „omului mic”, acela care iese duminica la marginea pădurii-parc şi face frigărui din peşte congelat. Mai există Chişinăul speluncilor, Chişinăul pieţelor, cu „angrosişti” care dorm noaptea pe sacii de cartofi înveliţi în foi de cort. Acest Chişinău nevăzut e plin de viaţă, cu legi şi primari proprii în care regulile de joc se respectă cu sfinţenie.
Îi aud pe mulţi locuitori ai urbei înjurând că Chişinăul nu are stăpân şi e un oraş al nimănui. O sfântă naivitate! Sunt sigur că nu există pe planeta asta un oraş mai bine controlat şi gestionat decât Chişinăul invizibil! În acest oraş totul e luat în strictă evidenţă, nu există nicio palmă de trotuar să nu fie a cuiva. Nu în zadar se spune că aparenţele înşală. Astfel, numai în aparenţă Chişinăul este un oraş al tuturor, iar stăpânul lui ar fi, chipurile, municipalitatea, primăria oraşului. În realitate, regulile de convieţuire în acest oraş le dictează o primărie invizibilă, atotputernică, ubicuă, care nu admite imixtiunea altor factori în gestionarea treburilor: dacă vedeţi că azi aici apare un butic, mâine mai la vale mai apare unul, poimâine mai la deal răsare o şandrama de sticlă, mai răspoimâine chiar în pragul blocului tău răsare o butcă de plastic să nu credeţi că e treaba primăriei vizibile – „autorizaţiile” pentru acestea se eliberează exclusiv de către primăria Chişinăului invizibil… Din această cauză şi bugetul Chişinăului invizibil îl depăşeşte pe cel al urbei conduse de Chirtoacă.
Tânărul primar aşa şi n-a reuşit să înfrângă Sistemul şi să cucerească Chişinăul invizibil. Iată de ce, primăriei oficiale a Chişinăului vizibil i-au rămas în gestiune doar câinii vagabonzi, gunoaiele din faţa blocurilor şi putoarea înecăcioasă de la staţia de epurare, numită eufemistic „miros urât”.
Şi totuşi, mi-e nespus de drag acest Chişinău vizibil şi de acea, dacă ajung până la alegerile viitoare, voi opta pentru un primar care va putea frânge oasele acestui atotputernic Chişinău invizibil.
Ed, ai mare dreptate. Este vital ca influenta nociva a pseudo-culturii ruse sa fie stopata, cat inca nu e prea tarziu. Si ai dreptate ca Rusia nu negociaza niciodata, ei vor TOT. „Independenta” RM echivaleaza cu vasalitate fata de Rusia, ce se va termina cu inglobarea formala in Federatia Rusa la un moment dat, daca lucrurile continua ca acum.
Pt Alexandra Can: imi pare rau, intr-adevar formularea mea cu cei 5 milioane de cretini a fost ofensatoare. Totusi trebuie sa recunosti ca dintre cei 5 milioane de votanti Basescu (care nu constituite majoritatea romanilor), o buna parte nu au avut motive rationale sau inteligente pt a-l alege pe Basescu. S-a votat ca in 90 cu Iliescu, din spirit de turma si ca urmare a manipularii paturilor sociale mai putin educate si civilizate (prin intermediul OTV-ului, manelelor electorale etc). Si cum sa nu avem alternative? Optiunea era clara: puteam avea un guvern competent PNL-PSD, cu un prim ministru respectabil. In schimb cei 5 milioane ne-au procopsit pe noi restul de 17 milioane cu inca 4 ani de hotie, coruptie si dezastru economic. Pacat ca multi basarabeni de buna credinta s-au lasat pacaliti de retorica pseudo-patriotica a lui Basescu. „Patriotul” Basescu a oferit privilegii aberante minoritatii maghiare, vrea acordarea de cetatenii pe banda rulanta rusilor din RM fara necesitatea cunoasterii limbii romane, si pe plan extern face jocul Rusiei.
STOP !!!!
Madame VITALIA PAVLICENCU,
Titlul acestei pagini fiind foarte inspirat si de o actualitate arzatoare, are un mare succes, dupa cum se vede si trebue pastrat in continuare. Insa mesajele fiind extrem de numeroase este obositor sa le citesti pe toate si este si mai obositor sa le selectionezi pe cele care merita sa le citesti.
Deci imi permit sa va sugerez ca personalul Dumneavoastra sa TRIEZE si sa retina numai textele care prezenta un interes particular pentru noii ” „MESAGERI „” ( utilizare personala inedita a acestui cuvant ; pe de alta parte caateva cuvinte frantuzesti nu strica .)
VOTATI pentru PNL, VOTATI pentru ALIANTA !!!!
Dece sunt uitati sutele de mii de BASARABENI din ROMANIA precum si din alte state din lumii ???
ALIANTA, PNL, Jurnalistii, Societatile Civile trebue sa inceapa o actiune coordonata de a permite acestor persoane si descendentilor lor sa voteze la alegerile din MOLDOVA. Iata o rezerva nebanuita de DEMOCRATI care trebue pusa in serviciul TARII. Specialistii in DREPT INTRNATIONAL au cheia !!!!
VOTATI pentru PNL, VOTATI pentru ALIANTA !!!!
Dece sunt uitati sutele de mii de BASARABENI din ROMANIA precum si din alte state ale lumii ???
ALIANTA, PNL, Jurnalistii, Societatile Civile trebue sa inceapa o actiune coordonata de a permite acestor persoane si descendentilor lor sa voteze la alegerile din MOLDOVA. Iata o rezerva nebanuita de DEMOCRATI care trebue pusa in serviciul TARII. Specialistii in DREPT INTRNATIONAL au cheia !!!!
Complectez pe „” ETERN „”.
Aceste voturi vor avea eficacitate maxima numai daca se va permite votul prin INTERNET si CORESPONDENTA caci un numar suficient de centre de votare in strainatate este imposibil.
pu Andrei
„Optiunea era clara: puteam avea un guvern competent PNL-PSD, cu un prim ministru respectabil. In schimb cei 5 milioane ne-au procopsit pe noi restul de 17 milioane….”
Andrei, cele 5 milioane si-au expus prin vot vointa lor de a alege.
Si cine sunt cei care nu au fost la votare ? Toata lumea a avut sansa sa aleaga, dar au ales numai unii. Au ales ce au dorit.
Eu cred ca cei care au votat pentru unul sau altul din candidati au avut motivele lor . Nu trebuie sa-i blamam pe oameni pentru optiunea lor.
Care nu au votat sunt indiferenti sau nu au avut ce alege.
„S-a votat ca in 90 cu Iliescu, din spirit de turma si ca urmare a manipularii paturilor sociale….”
Va contraziceti. Daca votam pentru PSD cu Iliescu era mai bine ?
Domnilor INTERNET-isti,
Va rog nu mai scrieti mesaje kilometrice si confuse, batand apa in piua (scuzati expresia ) caci lumea este grabita si nu are timp sa citeasca romane. Un text de 10 cm de inaltime mi se pare ideal . Iar daca considerati in mod imperativ ca textul trebue sa fie mai lung il impartiti in 2 sau 3 mesage care din punct de vedere psihologic sunt mai usor acceptate de cei ce le citesc , adica efortul este mai mic.
Este parerea mea. Dar si DVS le aveti pe ale DVS.
pt. Alexandra Can:
Aveti dreptate ca cei care nu au fost la votare au o parte din vina pt situatia actuala. Dar sincer nu am auzit nici un motiv rational de la vreun sustinator al lui Basescu. Doar aceleasi placi cu „anti-comunismul”, „mogulii” si alte aberatii. In mod normal nu e ok sa judeci oamenii pt ce au votat, dar de data asta alegerea lor a avut consecinte dezastruoase pt Romania. Abia ne ridicasem si noi putin, si pedelistii ne-au bagat intr-un rahat cum n-am mai fost niciodata.
De asemenea trebuie sa va reamintesc ca in 1990 PSD nu exista, iar in 2009 Iliescu nu a candidat. PDL-ul este urmasul direct si declarat al FSN-ului de atunci. Basescu era in FSN in 90 si a fost implicat direct in mineriade, pe cand Geoana n-a fost niciodata in FSN. In 90 Basescu era partas la aducerea minerilor in Bucuresti ca sa bata studenti, iar acum face pe marele patriot si anti-comunist.
bravo
Andrei spune:
15 May 2010, la 03:03
Poate asa este. Insa PNL-ul din Romania a lasat fara atentie adresarea PNL din Moldova de a stabili o intilnire pentru a cunoaste mai bine situatia si a mediatiza realitatea romanilor din Basarabia .
Nu s-a dorit. Ne-au neglijat cu desavirsire. Ca de obicei.
Ce urma sa facem ? Fiecare a decis pentru el. Am facut concluzii din presa si din cele auzite, care mai de care.
In perioada guvernarii comuniste multi se temeau sa mearga la vot. Nu si eu.
Uitati-va ca la alegerile prezidentiale nu s-au mai temut mai multi, dar nu toti au iesit la vot/ si din acest motiv/.
In viitor basarabenii vor fi si mai activi.
Poate macar in viitor vom avea posibilitate sa vedem i sa ascultam candidatii ? Poate vor stabili si pe aici careva intilniri cu electoratul?
Poate ne vom aduna sa privim unii la altii de pe malurile Prutului ?
Este bun de criticat cel, care nu a putut ajunge cu mesajul la creierul cetateanului, nu cetateanul.
Cred ca daca ar fi mine alegeri – rezultatul ar fi acelasi.
Pentru ANDREI.
Vad ca aveti un „” dinte „” contra presedintelui BASESCU. Este bine sa fim rationali, pe cat posbil, in afirmatiile noastre.
In politica toata lumea vine din comunism pentruca, dupa revolutie, NOMANKLATURA a pus mana pe putere si a eliminat pe toti cei care veneau din OCCIDENT::: politicieni, scriitori, familia REGALA.
In aceasta situatie fosti comunisti s-au dezis de vechea dictatura iar Presedintele Basescu este unul dintre acestia. EL a condamnat crimele comunismului in parlament iar cei pe care ii admirati ::: PSD, PNL, ILIESCU si toti cei care se invartesc in jurul lui, vociferau si bateau din picioare in semn de protest.
Pe cin vet vota Dumneavoastra ??? EU stiu. Pe cei care bat din picioare.
Pentru ANDREI.
Vad ca aveti un “” dinte “” contra presedintelui BASESCU. Este bine sa fim rationali, pe cat posbil, in afirmatiile noastre.
In politica toata lumea vine din comunism pentruca, dupa revolutie, NOMANKLATURA a pus mana pe putere si a eliminat pe toti cei care veneau din OCCIDENT::: politicieni, scriitori, familia REGALA.
In aceasta situatie fosti comunisti s-au dezis de vechea dictatura iar Presedintele Basescu este unul dintre acestia. EL a condamnat crimele comunismului in parlament iar cei pe care ii admirati ::: PSD, PNL, ILIESCU si toti cei care se invartesc in jurul lui, vociferau si bateau din picioare in semn de protest.
Pe cine veti vota Dumneavoastra ??? EU stiu. Pe cei care bat din picioare
in parlament.
Doamna Pavlicenco, ce părere aveţi despre acest interviu http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Mihai_Ghimpu-presedintele_interimar_al_Republicii_Moldova-_-Unirea_cu_Romania_nu_e_pe_agenda_noastra_0_251975290.html ?
eu zic sa nu facem politica despre Romania aici pe acest blog, se face destula pe blogurile din Romania.
dl Basescu din pacate este foarte prost la politica interna si foarte bun la politica externa.
Acum e normal sa fie si pareri pro si pareri contra.
Eu unul singur chiar am si pareri bune si pareri rele despre activitatea dlui Basescu ca presedinte al Romaniei, dar spre diferenta de Republica Moldova, Romania totusi are un sistem politic cat de cat functional, si dupa ce va trece inca un val va veni si vreamea in care totul va fi (si mai) bine.