Bilbiiala AIE de la Publika TV sau Ce mai vrea Chirtoaca?


Dupa ce am vazut ca ma tot ofensati, am hotarit „sa schimb poza” – sa pun video cum ii explica Lorenei Bogza Filat in anul 2005 de ce l-a votat pe Voronin Presedinte si cum Chirtoaca, intr-adevar ca un „neispravit”, explica si el, mititelu’, cum „trebuia” votat Voronin pe 4 aprilie 2005. „Mari anticomunisti!”

„Recunosc, nu-l agreez pe Nicolae Chirtoaca, pentru ca a fost penelist, rotarian, apoi a devenit Ambasador trimis de comunisti in SUA. Unele salturi sint, totusi, prea mari. El dispretuieste PNL, probabil in masura in care noi il dispretuim pe el. Insa ieri, la Publika TV, impreuna cu Natalia Morari, au fost foarte buni. I-au desfiintat pe bilbiitii de serviciu ai Aliantei – Valeriu Munteanu (PL), care umbla de minuta prin Floreni-Anenii-Noi cu preotul paroh Viorel Rusu, dat afara din Mitropolia Basarabiei si “cuibarit” la Mitropolia rusa a lui Vladimiruska, Kiril Lucinscki PLDM), un “moldovean simpatik”, mai nou, antikomunist, spre deosebire de tatikul, fostul si ramasul „Prezident al RM”, care sta in spatele PL, PLDM si, partial, PD, precum si Valeriu Guma (PD), care mai mult a tacut. Poate, pentru un tacim mai plin, a lipsit, de la PLDM, diareicul Veaceslav Ionita.

Ce au discutat? Nimic. S-a incercat a se lamuri in „falsa falsificare” a voturilor. Mi-a placut cum se intreba, aiurita, Natalia Morari, exact cum discutam si eu prin Skype cu un tinar basarabean din Romania – cine si cui i-a furat voturile? Comisii pline de AIE-isti, toate resursele administrative la Chisinau in miinile PL, Min-tehn-inform – in miinile PD, un Consiliu electoral care se culca si se scoala colectiv, cind vrea, considerindu-se “obosit” si, iata, “cineva” (sa citim – comunistii) a falsificat alegerile. Am crezut ca eu ceva nu inteleg, dar am vazut ca nici Natalia Morari, nici Chirtoaca N., cel caruia ii place sa spuna ca e de la Intelligence Service, nu inteleg… De aceea, Morari si N.Chirtoaca i-au dezbracat pe mincinosii liberali si democrati. Nu am constatat ca moderatorii sa se fi lasat „impresionati” de sprijinul „dobrovolinii-prinuditelinii” (benevol-fortat) al AIE pentru D.Chirtoaca. In conferinta de presa Filat arata ca adus cu arcanul, cu o expresie a fetei asemanatoare celei de la 21.00 de pe 5 iunie, cind s-a intristat vazind victoria, din primul tur, a „edilului” liberal.

Ce cred eu? In primul rind, liberalii, probabil, regreta ca nu le-a reusit peste tot faza cu caruselul de la Floreni-Anenii Noi, unde au trecut in turul doi prin frauda. De pomenile electorale, cum ar fi la Lencauti-Ocnita – si asa a fost pretutindeni -, intrecindu-se orice masura, nu mai spun…

De ce Chirtoaca vrea renumararea voturilor? Cred ca deja Chirtoaca are pusa la cale intelegerea sau schema cum sa mai dezbrace pe cineva de voturi. Nu le-au ajuns voturile furate de la partidele extraparlamentare. Ori a mai ramas, in acest bazin, ceva nefurat, ori au mai falsificat pe undeva vreo 400 de buletine si acum trebuie sa le „spele” spre PL, ca sa mai cistige un consilier si sa nu le permita comunistilor majoritatea. Ca nu ciripea Chirtoaca pina nu s-a pus ceva la cale, la fel cum au falsificat totul sa fie turul doi, el iesind si vorbind sus si tare despre asta, pregatind terenul pentru “reechilibrarea voturilor”, dupa ce 99 la suta din rezultate i-au dat victorie contracandidatului.

Acum ma intreb: cit e de moral sa accepti falsificari de dragul sa nu cistige comunistii? Pentru ca jujucii vor navali iarasi pe blog sa imi spuna “da’ ce, mata vrei sa aiba comunistii majoritatea in CMC?” Nu vreau, desigur, dar cistigati cinstit, nu prin pomeni si prin falsificari. Pentru ca, in acest caz, eu nu vad diferenta dintre voi si comunisti. Eu nu vad perspectiva unei schimbari in Moldova, daca pretinsii reformatori au bilbiit si reformele, nu doar ideile si afirmatiile.

Ieri, intrebati de moderatori, unde sint reformele, care puteau fi facute in doi ani, dincolo de nealegerea sefului statului (de care nici nu avem nevoie), “deputatii” au tot tavalit-o si scaldat-o, deviind de la teme, eschivindu-se si incercind sa arate ca “nu e simplu” nici sa lichidezi coruptia, nici sa reformezei justitia. I-am trimis Nataliei Morari un SMS sa ii intrebe de ce nu descentralizeaza puterea si de ce nu adopta Legea Statutului Municipiului Chisinau.

A fost o bilbiiala jalnica, a unor oameni fara argumente, fara idei, doar motivati sa fure, ca sa ramina la putere, prin nereforme, prin coruptie. Ca, altfel, nu aveau cu ce sa cumpere alegerile… Mie imi este rusine pentru asemenea „indivizi”, cum spunea Filat de Godea. Filat, cel care i-a inchis (si a reusit!) gura lui Ghimpu cind acesta a inceput sa dea o reactie mai demna contra MAE al Rusiei. De ce l-a ghiontit si l-a “mutit” „pragmaticul” Filat  pe falsul liberal Ghimpu? Pentru ca toti sint santajabili si nu au verticalitate, avind, in schimb, pete la fundulet…

Adoptati Legea Lustratiei, ca sa aratati lumii ca nu e asa! Numai atunci veti fi „georgieni”, nu niste bilbiiti amariti, de risul lumii, ale carei voturi le cistigati prin frauda si minciuna, calcindu-i in picioare pe concurentii electorali care nu sint din AIE, transformindu-i in „dusmanii poporului” . Vai de capul vostru! Aveti Putere, nu si demnitate!

Vitalia Pavlicenco

 

Loading Facebook Comments ...

96 Comments

Add a Comment
  1. Sa tot stai si sa te miri cum un ministru a familiei vrea sa ajunga primar. DEGRADARE. Daca tot doriti sa ajutati oamenii din Moldova puteti sa o faceti de la postul pe are il ocupati. De ce sa schimbi tara pe un oras? IN CHISINAU SUNT BANII.

  2. Rusia arde mai tare decat in anul trecut. Medvedev ameninta pe cei din guvernul lui Pukin, ca-i va trimite pe toti sa stinga focul, iar pe urma ii va concedia.

    КРЕМЛЬ.

    Медведев грозит отправить правительство Путина на тушение пожаров, а затем в отставку


    Дмитрий Медведев в последние месяцы ужесточил претензии к путинскому правительству, что заставило некоторых экспертов обсуждать возможность его отставки, рассказывает «Независимая газета».

    В конце апреля глава российского государства пригрозил отправить Путина и его подчиненных тушить пожары в Московской области.

    18 мая в Сколкове на вопрос, почему он не меняет министров, к которым имеется много замечаний, президент ответил, что речь должна идти об ответственности правительства в целом. Заговорил он и о новом правительстве. По словам президента, кабинет министров должен быть существенным образом обновлен.

    В начале июня президент снова предъявил претензии правительству, заявив, что «у нас абсолютно устаревшая, несовершенная система управления, которую необходимо менять».

    Как отметил Медведев, если все сигналы должны приходить только из Кремля, то это означает, что «сама по себе система нежизнеспособна, надо ее настраивать».

    Как считает глава фонда «Эффективная политика» Глеб Павловский, Медведев такими выпадами подчеркнуто сохраняет возможность отправить правительство в отставку, «так как заявлять иное — все равно что объявить о своей фатальной слабости».

    По мнению политолога, отставка правительства может повлечь роспуск Государственной Думы, так как нынешний ее состав вряд ли утвердит новый кабинет министров. Сделать это будет невозможно, так как до выборов осталось меньше года.

    В случае отставки правительства возникнет полномасштабный политический кризис, пойти на который президент может только в том случае, если премьер будет препятствовать ему в усилиях остаться на посту на второй срок, уверен Павловский.

  3. D-na Pavlicenco, de ce nu se mai aude nimic de Doamna Can. Dumneaei este o Doamna si sper ca nu va sustine. In rest totul bine si frumos.

  4. Pt ninela

    Dna Can este vicepresedinte al PNL. Saptamina viitoare va fi o emisiune la Noroc TV despre mine. Voi pune pe blog si o veti vedea pe dna Can vorbind despre mine. Dna Can este dezgustata de totul ce se intimpla si nu crede ca e frumos sa furi voturi si sa dai pomeni electorale.

  5. Pt Costandachi

    Domnule, nu ma plictisiti cu lectii. Eu nu votez pentru nimeni. Oamenii nostri vor vota cum vor. Eu nu sint importanta si nici nu cred ca de noi depinde ceva. Eu nu ma amestec in murdaria asta falsa dintre liberali si comunisti. Nu-mi asum raspunderi pentru nimeni. Nu ma veti forta sa sprijin pe nimeni. Pe comunisti nu-i sprijin niciodata, ma judec cu ei la CEDO. Iar altii nu ma intereseaza. M-au dezamagit. Nu cred in ei. Am avut doar de suferit din urma lor. Nu sintem remorca niciunui partid. Nu accept asemenea alegeri cumparate cu pomeni si sint revoltata, dezgustata. E clar? Nu sprijin killeri ai democratiei. Noi am asteptat alegeri libere, democratice, corecte. Ce avem? Batjocura, acoperita cu „pericolul” sa nu vina comunistii? Eu nu vreau sa contribui la vreo dictatura verde sau vinata. Da voi faceti ce vreti. O sa ne judece pe toti electoratul, nu lingaii unor partide.

  6. Pt NIKU

    daca ajungea ministrul Primar, avea sa faca ce-i spun altii. E si bine ca nu a trecut.

  7. Pt Sefu’

    Repet pentru osobo odarioniie tupie: Eu, personal, nu sprijin pe nimeni. Restul raspunsului e dat mai desfasurat aici, pentru Constandachi:

    „Domnule, nu ma plictisiti cu lectii. Eu nu votez pentru nimeni. Oamenii nostri vor vota cum vor. Eu nu sint importanta si nici nu cred ca de noi depinde ceva. Eu nu ma amestec in murdaria asta falsa dintre liberali si comunisti. Nu-mi asum raspunderi pentru nimeni. Nu ma veti forta sa sprijin pe nimeni. Pe comunisti nu-i sprijin niciodata, ma judec cu ei la CEDO. Iar altii nu ma intereseaza. M-au dezamagit. Nu cred in ei. Am avut doar de suferit din urma lor. Nu sintem remorca niciunui partid. Nu accept asemenea alegeri cumparate cu pomeni si sint revoltata, dezgustata. E clar? Nu sprijin killeri ai democratiei. Noi am asteptat alegeri libere, democratice, corecte. Ce avem? Batjocura, acoperita cu “pericolul sa nu vina comunistii?” Eu nu vreau sa contribui la vreo dictatura verde sau vinata. Nu vreau democratie cu vinatai. Iar voi faceti ce vreti. O sa ne judece pe toti electoratul, nu lingaii unor partide.”

    Eu nu inteleg: daca noi avem voturi putine si eu sint o insecta daunatoare, de ce va trebuie votul meu? Se pare ca am inteles: sa spuneti – „am indoit-o, am ingenuncheat-o, totusi, pe Pavlicenco sa il sprijine pe Chirtoaca”. Nu ma ingenuncheati, nu ma indoiti, nu ma tem de parerea nimanui si nici de masa manipulata de electorat. Noi vom educa alt electorat, ca asta se vinde pe un pachet de sare si unul de macaroane. DEZGUSTATOR! SI ASTA O FACETI VOI, prertinsi democrati! Voi compromiteti, in general, democratia, o calcati in picioare, ea apare ca una distorisonata, care invrajbeste oamenii.

    Va spun: nu particip la votare. Si nu ma poate obliga nimeni. AIE a construit in doi ani o societate de groaza si nu-mi asum raspunderea pentru nimic. Consider ca mi-as incalca principiile daca as vota pentru noua generatie de tilhari. Eu am asteptat dupa 5 aprilie, 29 iulie, 28 noiembrie macar inceputul schimbarii, daca nu schimbarea si daca nu pina la capat. Nu vine nimic bun.

    Mai aveti intrebari?

  8. Ba nu. Nu mai am. E lesne de inteles totul.

    Cica „Noi vom educa alt electorat”, adica de genul „osobo odarioniie tupie”…?

    Bine. Mai putem polemiza dar nu are rost, odata de „Eu nu sint importanta si nici nu cred ca de noi depinde ceva.” Si plus la toate vad ca va iritati tot mai tare.

    Aici pun punct.
    Va doresc succes in „educarea electoratului”! 😀
    La revedere…ah nu! Adio!

  9. E nevoie de toatala solidaritete cu Dorin! dna Pavlicenco nu intelege ca vi altfel bolsevicii? Jos bolsevicii si aiuritele de soparle!

  10. HA-HA ,MA AMUZA BANCURILE D-nei PAVLICENCO. CREDETI-MA,DEACUM NU MAI IAU IN SERIOS TOATE AFIRMATIILE EI. NUMAI APA LA MOARA BASINOSULUI MARAZMATIC VORONIN-CORONIN. MULT SUCCES,SI SA NE AUZIM IN TIMPURI MAI PRIELNICE PENTRU AMORUL PROPRIU SUSSEMNATARULUI BLOGULUI.

  11. Multumesc pentru raspuns, doamna Pavlicenco, dar eu nu v-am facut in toate felurile, nu fac parte din ceea ce denumiti dumneavoastra „voi” si nici nu v-am cerut sa inchideti ochii la pacatele lui Chirtoaca.

    Va apreciez idealurile, dar nu pot sa nu ma intreb „Qui bono?” aceste critici EXCLUSIV la adresa lui Chirtoaca, cand cealalta optiune e Dodon.

    Si eu cred ca Chirtoaca ar trebui sa ia argumentele lui Dodon pe rand si sa le demonteze (daca are cu ce).

  12. Azi a fost impuscat generalul rus Budanov, „unul din cei mai buni rusi” cum post portem il declara acum presa rusa.
    de fapt, acet Budanov a rapit o fata din Cecenia, de 17 ani, a batut-o pana a omorat-o si apoi a violat-o, dupa cum a recunoscut la judecata.

    Desi a fost judecat, iata ca repede a fost eliberat si se plimba prin Moscova, pana azi, cand a fost impuscat mortal.

    В Москве уничтожен полковник российской армии Юрий Буданов.

    «Лучшим русским» назвали его патриотически русские движения после того, как Кремль инициировал фарс с так называемым «судебным процессом» в связи со зверским убийством 17-летней Эльзы Кунгаевой в селении Танги-чу.

    Буданов похитил чеченскую девочку, увез к себе в часть, жестоко пытал её, а затем уже мертвую садистски изнасиловал.

    При этом сам Буданов заявил, что насиловал труп девочки будучи в состоянии аффекта, так как, мол, она была «чеченской снайпером».

    В 2003 году Буданов был формально приговорен к 10 годам лишения свободы. Фактически полковник-некрофил в тюрьме не сидел и мог спокойно выходить на волю.

    В декабре 2008 года суд в Димитровграде (Ульяновская область), где формально «отбывал наказание» Буданов, санкционировал условно-досрочное освобождение насильника-некрофила.

  13. Vreau sa spun, ca dreptatea iiva ajunge din urma pe multi infractori. deci, le dau un sfat: SA SE TEAMA!

  14. Da, Trubadur, iar dupa toate astea Rusia se trezeste sa dea „lectii” de democratie Republicii Moldova. HA HA HA

  15. Stimata Doamna, aveti toata dreptatea! Va multumesc pentru ca aveti curajul, dar si luciditatea de a spune lucrurilor pe nume! Bravo!

  16. Delirezi maicutsa, eshecu in alegeri este numai shi numai al vostru, shi tsap ispashitor degeaba incerci a gasi….

  17. Pt Liviu

    Pai cind spun „voi” ii am in vedere pe cei care ma murdaresc. Ca doar nu ma veti pune inca sa ii si numesc…. Cine nu ma murdareste si discuta cu mine civilizat, ca Dvs. la fel le raspund.

  18. 1. Nu e vorba de fraudare, nu manipula, era vb de cumparare a voturilor, ceea ce contravine codului electoral. Sa cumperi voturi poti si fara ca s fii la guvernare, asa ca subiectul este epuizat.
    2. De urlat pot toti dupa alageri, dupa esecu total pe care lai obtinut, si sincer, daca o mai tii asa in genere la morga politica ai sa ajungi, poatel intalnesti pe rosca acolo, formati o pereche de invidiat.
    3. Acuma din punct de vedere a strategiei electorale, eu inteleg ca aveti acelasi segment din electorat practic, clar ca va tineti cu dintii de el, dar fao intrun mod civilizat, si daca Dodon a venit cu careva „probe” cu toate ca nu le poti numi probe niste hartii imprimate dupa bunul tau plac, fara semnaturi, etc., pai atunci tu vii cu invinuiri si insinuari fara vreo acoperire, fara nici o proba, macar fictiva s fie… Asta mai mult seamana a latrat, un fel de agonie in urma esecului…
    4. Si la urma, atunci cand ai sa ai posibilitatea sa lucrezi cot la cot cu Dorin, sal vezi dintro parte si sa-l urmaresti, sa vezi cat e de sarguincios omul asta, sincer am vazut multi oameni, atata energie si atata dorinta si ambitie nu am mai vazut. Atunci cand el lupta singur contra unei armate de comunisti unde erai tu? Iti era inchisa gurita? Acuma astia au venit, au luptat pentru libertatea de exprimare ca tu sa delirezi? Nu mai este asa. Si pana la urma incearca sa faci tu ceva bun pentru municipiul asta la care ravniti atatia si atatia, pe urma mai vedem…
    P.S. Nu esti nici la degetul cel mic al lui Dorin, esti 0 pe langa el…

  19. http://www.ava.md

    АЕИ не спасет Киртоакэ
    Додон отвечает на эту истерию очень спокойно. Его послание гораздо более адекватно: Киртоакэ слишком все идеологизирует и политизирует, я же выступаю за профессионализм, за конкретные решения конкретных проблем, за сотрудничество с вменяемыми силами в АЕИ, в правительстве. «Киртоакэ ссорит и раскалывает общество — я хочу его примирить и объединить», – говорит Додон.
    Первый тур всеобщих местных выборов подтвердил баланс политических сил, сформировавшийся на общенациональном уровне после прошлогодних парламентских выборов, но внес существенные изменения в расклад сил в конкретных населенных пунктах, в районах и столице.
    Выборы в цифрах: регионы
    Сравнительные результаты парламентских выборов 5 апреля и 29 июля 2009 года, 28 ноября 2010 года и выборов в муниципальные и районные советы 5 июня 2011 года можно увидеть в представленной ниже таблице.
    Эти данные показывают, что как Партия коммунистов, так и партии Альянса за европейскую интеграцию получили на местных выборах меньше голосов, чем на парламентских, но общее соотношение сил между властью и оппозицией сохранилось — 60% на 40%. При этом по конкретным регионам ПКРМ существенно потеснила партии Альянса.
    В первом туре было избрано 645 из 898 примаров. Каждый третий из них — представитель ПКРМ, каждый пятый представляет ЛДПМ, такой же показатель у ЛП, каждый седьмой избранный примар — от ДП.
    Три из 10 городских и сельских советников — коммунисты, каждый четвертый — либерал-демократ, каждый пятый — демократ, каждый десятый — либерал.
    На выборах в муниципальные и районные советы, которые наиболее близки по своему характеру к парламентским выборам, ПКРМ получила 36,9% голосов, ЛДПМ — 25,28%, ДПМ — 18,82%, ЛП — 11,86%.
    ПКРМ получила абсолютное большинство в муниципальных советах Кишинева и Бельц, в советах шести районов и 18 райцентров, в ряде других крупных населенных пунктов, таких как Атаки и Липканы. Партии АЕИ смогут сформировать большинство в 26 районных советах.
    В целом, каждая из парламентских партий может считать местные выборы удачными для себя.
    ПКРМ заметно укрепила свои позиции во многих регионах, впервые получила большинство в Кишиневском муниципальном совете (КМС) и рассчитывает на победу своего кандидата Игоря Додона во втором туре выборов генерального примара столицы.
    Для ЛДПМ это был первый опыт местных выборов, и партия премьер-министра Влада Филата подтвердила свой статус второй по величине партии в Молдове. При этом выборы в Кишиневе стали для ЛДПМ настоящим фиаско. Партия вынуждена была снять своего кандидата на пост генпримара Виктора Бодю, а количество голосов, полученных ЛДПМ на выборах в КМС, в 2,5 раза меньше, чем партия получила в столице на последних парламентских выборах.
    Демократическая партия в целом по стране на местных выборах получила больше голосов, чем на парламентских выборах, хотя Кишинев для ДПМ стал еще большим Ватерлоо, чем для ЛДПМ.
    Либеральная партия, которая также улучшила свой общий результат по сравнению с парламентскими выборами, особенно ярко блеснула именно в столице. ЛП получила вторую по величине фракцию в КМС, а действующий генпримар Дорин Киртоакэ рассчитывает победить во втором туре и сохранить свой пост.

    Выборы в цифрах: Кишинев
    Хотя борьба в регионах очень важна, всеобщее внимание все-таки приковано к столице, где столкновение ПКРМ и АЕИ приняло знаковый характер. Пока в этом поединке АЕИ проигрывает.
    В выборах КМС приняло участие 344 866 избирателей, в выборах генпримара — 345 801 избиратель. На парламентские выборы 28 ноября 2010 года вышло 431 893 кишиневца.
    На выборах в КМС за ПКРМ проголосовало 159 003 избирателя (46,11%), что дало этой партии большинство в 26 из 51 советника. За ЛП проголосовало 109 744 избирателя (31,82%), за ЛДПМ — 48 230 человек (13,99%), ДПМ получила 10 792 голоса (3,13%). За остальных участников гонки, оставшихся за бортом совета, проголосовало 17 097 избирателей.
    5 июня за ПКРМ проголосовало на 14 567 кишиневцев меньше, чем на последних выборах в парламент, за ЛДПМ — на 74 615 человек меньше. ДПМ потеряла в Кишиневе 24 577 голосов, зато ЛП прибавила 40 478 голосов. На местных выборах партии АЕИ в целом получили в Кишиневе на 58 714 голосов меньше, чем на парламентских.
    Выборы генпримара Кишинева разделили кишиневский электорат на две почти равные половины. Кандидат ПКРМ Игорь Додон получил 166 232 голоса (48,07%), его соперник Дорин Киртоакэ — 160 827 голосов (46,51%). Всего 9894 избирателя (2,85%) проголосовали за других кандидатов.

    АЕИ пошел ва-банк
    Хотя во втором туре местных выборов, который состоится 19 июня, предстоит избрать еще 253 примара по всей Молдове, главное внимание не только граждан нашей страны, но и весьма пристрастных наблюдателей далеко за ее пределами, приковано к выборам генпримара Кишинева.
    Лидеры АЕИ заявили об общей поддержке Киртоакэ во втором туре с целью не допустить победы Додона. На мой взгляд, АЕИ уже не спасет Киртоакэ. Он сам исчерпал все свои резервы, а ЛДПМ и ДПМ не дадут ему никаких подкреплений.
    Поддержка кандидата ЛП приводит к радикализации всего АЕИ. Две более умеренные партии АЕИ пошли ва-банк, открыто поддержав крайне правого Киртоакэ и тем самым подвергая себя риску быть утянутыми на дно вместе с Киртоакэ.
    На первый взгляд, АЕИ делает логичный расчет на то, что те почти 60 тысяч избирателей, которые голосовали за партии правящей коалиции на парламентских выборах, но не голосовали за Киртоакэ на выборах генпримара, перед вторым туром прозреют, осознают всю важность победы над коммунистами и исполнят свой гражданский долг, придя на избирательные участки. Но это не более чем благие пожелания, которыми известно куда выстлана дорога.
    В первом туре Кишинев и так дал крайне высокую явку. Столько избирателей на местные выборы в столице не выходило никогда за всю историю таких выборов. Столица «выжата», как лимон. Во втором туре число избирателей, пришедших на выборы, может только уменьшиться. И произойдет это, скорее всего, не за счет избирателей ПКРМ.

    Правей, еще правее
    Заявления Мариана Лупу и Влада Филата о поддержке Киртоакэ во втором туре не дадут автоматического роста явки и, соответственно, показателей кандидата ЛП по целому ряду причин. Вот лишь некоторые из них.
    Первое. Партии, входящие в АЕИ, слишком разные, и их избиратели часто придерживаются противоположных политических взглядов.
    Киртоакэ, его дядя Михай Гимпу и их ЛП — политики крайне правые, либерал-демократы — правоцентристские, демократы — левоцентристские. Сегодня Гимпу с Киртоакэ тянут весь Альянс вправо. Но это не означает, что туда же пойдет и электорат ЛДПМ и ДПМ. Более того, существует вероятность, что центр, оставленный ЛДПМ и ДПМ, пошедшими за Киртоакэ, будет занят Додоном.
    Не менее трети избирателей ЛДПМ и не менее половины избирателей ДПМ за Киртоакэ никогда голосовать не станут.
    То, что избиратели ДПМ готовы голосовать за Додона, признал сам Лупу. Лидеры ДПМ относятся к своим избирателям как к стаду баранов, которое сначала увели от Додона к Булиге, а теперь хотят привести к Киртоакэ. Очевидно, что не все сторонники ДПМ готовы выступать в такой роли.
    Адепты ЛДПМ и ДПМ, пожелавшие поддержать Киртоакэ, сделали это в первом туре. Те, кому нравятся Филат или Лупу, но не нравится Киртоакэ, не пришли на выборы 5 июня, и тем более они не придут на второй тур 19 июня.
    Второе. В пригородах многие избиратели шли голосовать за свои местные советы и примаров. Попутно они голосовали и за Киртоакэ. Не факт, что эти люди пойдут на второй тур, чтобы специально проголосовать за Киртоакэ.
    Третье. Киртоакэ выступает с воинственным посланием, которое многих людей просто пугает. Точно так же, как в 2009 году коммунисты призывали непонятно от каких врагов «Защитить нашу Родину!», сегодня Киртоакэ зовет всех на последний крестовый поход против «коммунизма и диктатуры». Но люди устали от политических войн. В реальной жизни они не видят никаких коммунизма и диктатуры. Многие не понимают, о чем вообще говорит Киртоакэ. Людям надоели непрекращающееся противостояние партий, раскол в обществе, дурдом с бесконечными выборами и порождаемые всем этим перманентная политическая нестабильность, хаос, отсутствие развития, бедность.
    Четвертое. Попытки АЕИ вновь возбудить молодежь бесперспективны. 7 апреля 2009 года лидеры будущего АЕИ заключили с молодежью сделку: вы помогаете нам прийти к власти, мы помогаем вам свободно ездить в Европу. Молодежь привела АЕИ к власти и уезжает в Европу. Сделка закрыта. Желание лидеров АЕИ заставить молодежь заплатить еще раз по старому счету не встречает у нее взаимности.
    Пятое. Резервы есть и у ПКРМ, избиратель которой гораздо более дисциплинирован, чем разношерстный избиратель АЕИ. Если Додон может рассчитывать на часть голосов либерал-демократов и демократов, то Киртоакэ точно не может рассчитывать на голоса коммунистов.
    Шестое. Люди не дураки, и они видят, что лидеры АЕИ вынуждены поддерживать Киртоакэ скрепя зубы, поневоле, потому, что у них нет другого выхода. Эти лидеры ругались между собой два года, и продолжают ругаться и сегодня, за десять дней до второго тура местных выборов. Они пытаются делать хорошую мину при плохой игре, заявляя о том, что они едины в своей поддержке Киртоакэ. Это напоминает брак по расчету, в котором муж и жена давно не могут друг друга терпеть, но формально продолжают сожительствовать «ради детей». То, что лидеры АЕИ, которые друг друга просто ненавидят, не «разводятся» ради «европейской интеграции» и Киртоакэ, который вдруг стал символом этого курса, вызывает у большинства людей чувство брезгливости. Киртоакэ в роли проевропейского «сына полка» АЕИ — это, конечно, смешно.
    Седьмое, наверное, самое важное. У Киртоакэ сильный соперник, который пока что обыгрывает его.

    Спокойствие против истерии
    Киртоакэ и те, кто его поддерживают, делают ставку на «нагнетуху». Они пытаются еще больше, до максимума, поляризовать общество, возбудить своих сторонников на священную войну против коммунизма. Все очень черно-белое: проевропейский демократ Киртоакэ против пророссийского коммуниста Додона. Просто, как мычание.
    Додон отвечает на эту истерию очень спокойно. Его послание гораздо более адекватно: Киртоакэ слишком все идеологизирует и политизирует, я же выступаю за профессионализм, за конкретные решения конкретных проблем, за сотрудничество с вменяемыми силами в АЕИ, в правительстве. «Киртоакэ ссорит и раскалывает общество — я хочу его примирить и объединить», – говорит Додон.
    Образу кликушествующего истерика Киртоакэ Додон противопоставляет образ спокойного, уверенного в себе прагматика. Свою позицию молдавского государственника — позиции гражданина Румынии, униониста Киртоакэ, который уже отвез в Бухарест горшочек с бессарабской землей, а в перспективе готов присоединить к Румынии и всю бессарабскую землю.

    Антикоммунистический «евроапартеид»
    Европейская и американская бюрократии не скрывают, что они не воспринимают молдавских коммунистов. В отношении ПКРМ Запад проводит своеобразную политику «антикоммунистического евроапартеида», стремясь постоянно загнать эту партию в оппозиционное гетто. И удивляется, что это никак не удается, несмотря на все давление либеральной прессы и шутов-социологов с их дурацкими экзит-поллами.
    Но если сторонники евроинтеграции Молдовы из Европы повнимательнее присмотрятся к Киртоакэ и попытаются ответить на вопрос, насколько он служит делу европейской интеграции Молдовы, они многое для себя прояснят.
    Даже сами некоторые западные дипломаты вынуждены признать, что политика Брюсселя и Бухареста в отношении Молдовы — это не одно и то же. Киртоакэ проводит в Молдове политику Бухареста, который, к примеру, никогда не согласится с попытками России и Германии решить на свой, не исключено, федеративный, манер, проблему Приднестровья. Уже сегодня некоторые румынские комментаторы сравнивают планы Медведева–Меркель с пактом Молотова–Риббентропа. Безусловно, против этих планов выступает и Киртоакэ.

    Сколько веревочке ни виться…

    Как бы ни закончился второй тур местных выборов, очевидно, что они лишь прибавили ПКРМ куража в стремлении спровоцировать внеочередные парламентские выборы.

    Депутаты от ПКРМ никогда не проголосуют за кандидатуру Мариана Лупу на пост президента. А другого кандидата у АЕИ нет. Лидеры АЕИ будут искать еще какие-то «тузы в рукаве», но это уже будет чистой воды шулерство.
    Сколько бы веревочке ни виться, все равно придется идти на новые выборы в парламент, которые, как подтверждают итоги местных выборов, мало что изменят в раскладе сил. Новый парламент будет очень сильно похож на старый. Весьма вероятно, что и новый парламент тоже зайдет в тупик, и наши политики еще раз погонят электорат на очередные внеочередные, неизвестно какие по счету выборы… А потом еще… И еще… Демократия, однако. И так будет до тех пор, пока эти политики не научатся друг с другом договариваться. Судя по тому, что происходит сегодня, они не научатся этому никогда.
    pan.md

  20. Pt voluntaru

    Iar eu chiar rid de pozitia voastra. Voi chiar credeti ca cineva serios il poate sprijini pe Chirtoaca doar pt ca tine ca sa zicem asa, „vectorul european”. Incotro il tine? Spre interesele lui Ghimpu si Salaru, Bodrug si Cirlig, Boaghe si Cojusneanu, spre seful Pietei Centrale?

    Say voi credeti ca eu il voi sprijini pe Chirtoaca si voi sa imi spuneti „e prea tirziu, doamna”? Nu am nevoie nici devreme, nici tirziu. Sau sa il srpijin si sa piarda si sa spuneti ca ‘prea tirziu l-ati sprijinit, deja dezamagiserati lumea si nimenu nu v-a crezut”, cum se spune ca a patit Matei cu Snegur si Lucsinchi? Eu vreau Chirtoaca sa cistige in pofida tuturor criticilor expuse, ca sa fie nu o victorie ca e svoloci si hotoman, populist si arogant, dar al nostru, ci sa cistige demn, sa raspunda cu demnitate la toate insinuarile, invinuirile, asa ca mine pe blog si sa iasa invingator. Insa el e fricos, fuge, se exchiveaza si crede ca va cistiga. Sa vedem! Eu nu respect asemenea pozitii, precum nici pe a lui Ghimpu, care a stat ascuns dupa ghebul sau, avind o imagine proasta, apoi a iesit ca paduchele pe frunte. Pledez pentru o victorie obtinuta prin munca si lupta cinstita.

  21. Pt eu

    Nu stiu ce lucrezi, de unde te hranesti, nu ma intereseaza.

    Ne tinem cinstit de segmentul nostru, furat de tilharii care, dupa ce au furat bani, au cumparat si au furat electorat cu pomeni electorale.

    Nu sprijinim PL, pentru ca a sprijinit reiderismul si businessul negru, adus de Filat in politica.

    Imi place sa deja il simpatizati pe Dodon, ar urma sa ii dati si raspunsuri sau replici, prin contraargumente.

    Eu am adus o gramada de argumente de ce Chirtoaca nu e cel drept care se da. In locul lui, puneam o echipa sa analizeze afirmatie cu afirmatie, ca sa ramin curata.

    Nu e nici latrat, nici agonie. Nu avem esec. Avem furt de proportii. Si nu sprijinim pe hotii de alegeri, care sint ca si hotii de cai.

    Dorin mai bine venea la timp la serviciu si nu dormea ziua in amiaza mare in cabinet. Rid consilierii si rid cei din apropierea cabinetului. De la ei stim cum sint lucrurile.

    Dorin nu e omul care sa ia decizii, se teme sa nu greseasca si, de aceea, nu semneaz animic decit ceea ce, poate, ii „sugereaza” Salaru, Ghimpu, altii.

    De ce e singur contra unei armate de comunisti? Parca are partid. Asta eu am luptat singura in Parlament contra comunistilor, intre 2006-2009, cind altii il votau (Filat) sau spuneau cum sa il votam pe Voronin (Chirtoaca) http://www.pavlicenco.md/2010/12/15/chirtoaca-filat-despre-4-aprilie-2005/

    Gurita mea niciodata nu a fost inchisa, chiar daca au incercat toti. De trei ori am cerut impeachment lui Voronin, am cerut comisie pentru analiza sanatatii mintale a lui Voronin, care a spus ca ‘”Romania e ultimul imperiu din Europa”, am cerut Comisie independenta pentru analiza legalitatii averii familiei Voronin, am dosar contra lui Voronin la CEDO, am facut interpelare cind PL-istii au fost batuti la Balti de manucrtii rusi (pe urma am aflat ca a fost o inscenare a PL), am sprijinit si am anticipat toate actiunile PL, dar am si criticat cind PL a salutat CSI-ul sau a spus (Ghimpu) ca „Rusia nu poate retrage trupa rusa ca nu vrea Tiraspolul”…

    Noi am luptat pt libertatea de exprimare. Mereu, prin actiuni, sprijinind actiunile d eprotest ale presei, sint si foto, cind nimeni nu a venit.

    In definitiv, nu am cu cine discuta, dar ma respect pe mine si pe normalii care citesc. Pentru ca nu toti sint anormali, ca sa nu spun nenormali.

    Cine si la ce deget este poutem masura dupa ce vom inceta sa mai manipulam populatia insaracita cu buna stiinta…

  22. d-mna pavlicenco de la un timp ca ati devenit lider al pardidului national comunist.
    ar fi mai bine ca sa dispareti din politica asa cum tea disparut litera R cind graesti numai magarii pe la televiziuni.

  23. Vă mulțumesc pentru atenția acordată, Doamnă Pavlicenco. Nu pot să nu remarc în răspunsul Dvs pentru mine, darși pentru marea majoritate a celor care vă scriu o mare frustrare. Înțeleg că s-au scurs ani buni de când tot educați un electorat care să nu se vândă pe o pungă cu sare și alta cu macaroane, însă ori ați muncit prost, ori ați făcut-o așa cum procedați și astăzi, pentru că genrația Dvs de oameni educați, pe plan politic, nu sare de 1%. Cred că ați lucrat foarte bine cu rudele și cumătrii, fapt care și explică acest procentaj „ridicat” în rândul populației cu drept de vot.
    Dvs vă credeți, probabil, în sânul unei comunități cu o veche tradiție democratică, neglijând, în același timp, realitatea din jur, o realitate în care aveți de a face cu educație politică precară a electoratului. Asta nu se face, într-adevăr, cu macaroane și sare, dar „pâinea și circul” de care vorbeau romanii contează foarte mult într-o societate săracă și cu o foarte slabă cultură politică. Asemenea fapte nu sunt deloc onorabile pentru un partid politic și trebuie sancționate în mod obligatoriu de câtre electorat, dar ele fac, în același timp, parte din practica politică, definită foarte plastic de către Ronald Reagan: „S-a spus că politica este a doua meserie din lume. Eu am observat o izbitoare asemănare cu prima.”
    Nu-și pune nimeni bazele în susținerea Dvs pentru un primar al Chișinăului mai bun, din principiu, decât unul comunist, dar tăcerea uneori e mai deșteaptă și nu v-ar acuza nimeni de complicitate la victoria liberalului, dacă ați vorbi mai puțin nefondat. Este foarte ușor să arăți cu degetul, așa cum o faceți mereu, fără să oferi soluții alternative viabile. Ah…., uitasem! Unirea cu România!!!!!
    Nu cred că are rost acum să cobor la acel nivel în care să ne bălăcărim public, lucru pe care observ că-l practicați cu brio la adresa celor care nu vă convin, dar o faceți mai cu seamă pe blog, că pe la televiziuni, acolo unde sunteți în atenția telespectatorilor, reușiți să vă țineți mai bine în frâu frustrarea. Orice mi-ați răspunde, promit că nu mai intru în polemică cu Dvs, pentru că nu văd rostul, urându-vă succes în cariera politică și luciditate, în speranța că veți trezi cândva din beția de sine și veți realiza, poate, că acest partid – PNL – merită o altă soartă decât cea pe care i-ați imprimat-o fără nici o responsabilitate.

  24. Рассказывают, что в советское время, во времена Брежнева, повсюду висели огромные транспаранты: «Чтобы «Мы»
    могли лучше жить, «Вы» должны больше работать. Л.И. Брежнев». (Кавычки мои).
    Рухнула огромная Советская Империя. Что-то изменилось? Я так не думаю. У власти все те же. Как правильно заметил кто-то из политологов, сейчас в Молдове идет борьба между двумя мифами: сытым прошлым в СССР и сытым будущим в Евросоюзе.
    Потерявшие власть коммунисты призывают население вернуться в прошлое, обещая райские кущи, помощь России, дешевый газ, бездонный Российский рынок. Миф!
    Взявший власть Альянс обещает открыть ворота в Европу, чтобы беспрепятственно экспортировать туда гастарбайторов (больше ведь торговать нечем), те есть жить за счет тех несчастных «лишних людей», которые не могут прокормиться в родных местах и которые должны будут содержать эту « осчастливившую» их власть.
    Европа нам поможет! Миф! За все надо платить.
    За два года правления Альянса жизнь населения не только не улучшилась, а наоборот, резко ухудшилась. И население отреагировало на это вотумом недоверия, не явившись на референдум и отдав половину голосов ненавистным коммунистам на местных выборах. Наши «наполеоны» делили между собою кресла, катались по Европам, обливали друг друга грязью, короче, выясняли, кто из них более «наполеон», абсолютно наплевав на нужды населения. Не было выполнено ни одно из предвыборных обещаний!
    Пока гром не грянет, мужик не перекрестится. Гром грянул! «Наполеоны» могут потерять власть! А так не хочется! И все трое, ненавидящие друг друга, спохватились и стали изображать «единство взглядов» и «дружбу». Все трое просят проголосовать за Киртоаку. Иначе они рискуют потерять власть. Какой ужас! Поэтому, чтобы «Они» могли лучше жить, «Мы» должны проголосовать за Киртоаку.
    Но ведь «Мы» тоже хотим лучше жить, потому и выбрали «Их» в руководство страной. Они обманули нас! Я понимаю, наивно требовать совести от политиков постсоветского пространства, но нельзя же доходить до такого цинизма.
    Они прекрасно видели и сейчас знают, что случайно ставший мэром Кишинева юный Киртоака, ну никак не годится на эту должность. Ну нет у него ни опыта, ни способностей быть рачительным хозяином города. Вместо того, чтобы выяснять отношения, подобрали бы другую кандидатуру. Того же Северована, у которого большой опыт хозяйственника. Или Северован не годится? Не из их клана?
    Понятно, Альянс хочет сохранить статус-кво. И дает посыл избирателям: никаких изменений к лучшему не ждите! Но, чтобы «мы» могли и дальше бесконтрольно трать «ваши» деньги, богатеть за «ваш» счет и быть независимыми от «вас» – в этот трудный для «нас» момент «вы»–глупенькие должны нас поддержать.
    Не хочу!!! И за Додона я тоже не буду голосовать. Я не могу выбирать тех, кому я не доверяю. Я просто не пойду на второй тур. Думаю, что многие из тех, кто голосовал за непарламентские партии, сделают то же самое.

  25. SCRISOAREA A VI

    Iurie Osoianu

    …Toţi se scurseră aicea şi formează patrioţii *
    Toţi gebiştii, toţi bandiţii, comuniştii şi toţi hoţii
    Toţi acei numiţi “patricii” şi toţi lacomi de avere
    Toţi dorind să sugă singe prin seringile puterii
    Căci e clar, ca bună ziua, nu avem de mult elită
    Avem doar nomenclatură, într-o ţară ostenită
    Avem doar fluid ce curge, din partide în partide
    Masa asta nesătulă, plaga asta ce ne frige
    Pre-a făcuta-ţi neamul nostru de ruşine şi ocară …**
    Jumătate din Moldova a fugit de Voi din ţară
    Au rămas doară bătrînii si copiii ostatici
    Tineretul care tace sugrumat de poliţişti.
    Prea furata-ţi fără frică, fără grijă de nimic
    Aţi lăsat în urma Voastră peisaj cosmic, pustiit
    Şi acum aveţi nevoie iar, ca glasul să V-il dăm
    Să venim încet ca boii, tot pe Voi să Vă votăm?!
    Toată astă lupăraie care părul îşi schimbă des
    Iar se vrea instaurată în fotolii moi de şefi !…
    Toţi mancurţii, rusofonii, trădătorii şi mişeii
    Se visează peste noapte c-au ajuns la cîrma Ţării
    Voi acei hapsîni şi lacomi mai puneţi la îndoială
    Că odată şi odată Vă vom cere socoteală
    Că odată şi odată cineva o să Vă-ntrebe
    Că de unde-aveţi palate şi oficii şi hotele?
    Şi de unde-aveţi canale, radiouri şi ziare
    Pe cînd gloata- nu privelişti, nici de pîine astăzi n-are
    Voi ce inventaţi dosare şi le-nchideţi pentru bani
    Ce luaţi ultima suflare ca impozit din ţăran.
    Au, de ce în ţara Voastră sunt chiar şi miliardari
    Pe cînd Ţara mea produce doar sudoare de ţăran
    De ce-i încă sărăcie pîn-la sapa cea de lemn
    Pe pămîntul ce-i asemeni cu grădina din Edem
    Voi care aţi scos din Ţară avioane şi ţigări
    Voi ce de-aţi putea aţi vinde chiar şi stelele din cer
    Oare chiar Voi nu-nţelegeţi, şi chiar nu Vă este teamă
    Că va naşte Ţara asta un nou Ţepeş- Lăpuşneanu
    Oare nu Vă este teamă de a gloatelor furie
    Ce o ţineţi priponită cu-n lanţ dur de sărăcie
    Oare în trufia Voastră ne aveţi pe toţi de proşti
    Credeţi că furia gloatei e ceva delicios?

    Şi mai am o întrebare către cei din Alianţă
    Cum de-aţi omorît în oameni chiar şi visul la speranţă
    Şi de ce Voronin asăzi nu se află-n puşcărie…
    -Corb la corb nu scoate ochii- doar se-mpart din ciugulire
    Unde-s legile lustrării, unde-i deprivatizarea ?!
    Aţi promis cu-n an în urmă… Vă dăm marea, Vă dăm sarea
    Unde-s cele miliarde ce-au fost supte din popor,
    Sau V-aţi înfruptat din ele, undeva într-un ofşor ?!
    De ce moldovanul simplu jupuit şi pustiit
    Nu mai are ce să vîndă, decît propriul rinichi ?
    De ce gaşca comunista are vile şi păduri
    Pe cînd noi în ţara Voastră nu avem nici păr la fund ?
    De ce unele din posturi s-au vîndut cu milioane,
    Şi de ce judecătorii duc procesele cu anii ?
    Şi de ce nu-s investiţii, unde-s locuri noi de muncă,
    Şi de ce de Voi- bandiţii, noi fugim tocmai în tundră?
    De ce mafia conduce prin canale nevăzute
    Cu atîtea ministere, cu atîtea instituţii !?
    De ce nu aveţi curajul, să ne-o spuneţi drept în faţă ?!
    Cine-s ăştea… mafioţii, ce post ţin, şi ce reglează ?!…
    Dacă conturi, asta-i una, dacă statul, asta-i alta,
    Vrem să ştim- avem speranţă, sau lăsăm la naiba, baltă ?!
    Tot ce ne-au creat strămoşii, tot ce singuri am muncit
    Şi fugim în larga lume, doar cu ştreangul prins de gît.
    Şi de ce democraţia, pentru noi e vorbă goală
    Pentru Voi lingou de aur şi izvor de căptuială ?
    Şi de ce plătim prin vamă, pentru orice răsuflare,
    Şi de ce-s pete pe soare, ziua în amiaza mare ?!
    De ce vetrele străbune, zac în neagră pustiire,
    De ce voi aveţi palate, noi nici loc în cimitire ?!
    Şi de ce Moldova Voastră e cea mai săracă-n lume ?!
    Oare cine-i vinovatul, oare dinsul n-are nume ?!!!
    Cum nu vii tu, Ţepeş Doamne, ca punând mâna pe ei, ***
    Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
    Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
    Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!

    21 noiembrie 2010 Chisinau

  26. Doamna Pavlicenco!!!
    Se stie ca Dodon deja are electoratul sau,care e peste a lui Chirtoaca. De aceia toata speranta e de la celelate partide democratice. Neparticiparea la vot a PNL-istiloro si ale altora,il avantajeaza pe Dodon. Asta si este scopul articolelor dvs. sa face-ti oamenii sa se dezamageasca in Chirtoaca si sa participe cit mai putini,pentru a cistiga Dodon. Asa ca nu va mai declarati mare anticomunista caci,prin fapte promovati comunismul mai ceva ca Tkaciuc. Sa stiti ca ve-ti avea soarta lui Rosca. Din cauza unor ca dvs. nu a existat democratie in Moldova. Deoarece nu a fost unire,precum la comunisti.

    Asa ca ar fi bine sa recunoasteti singura,si sa cereti un part bilet de la Voroniv. Ah da si nu ne mai bateti la cap cu procesul cu Voronic. Si Musuc a avut proces cu Vorornin. Cred ca stiti unde e el acum?

  27. Stimata Doamna Vitalia Pavlicenco,
    M-am expus mai sus, dar mai repet – sa fi fost cel putin 1% din moldoveni asa ca DVS – eram in lumea civilizata demult. Sincer va multumesc pentru entuziazmul, corectitudinea si pozitia civica pe care o manifestati. Va multumesc pentru ca sunteti. In acelasi timp, am o sugestie – e super ca ati deschis aceasta cale de comunicare cu populatia – prin intermediul blogului, dar numai nu pentru Moldova. de ce? fiindca un % foarte mare de handicapati nu stiu pe ce lume se afla si poseda un IQ doar pentru injurii si atac la persoana. In felul acesta doar e o discreditare a DVS. Sunteti ultimul om care meritai asa ceva. Deaceea Va rog foarte mult sa gasiti alt format de comunicare, adecvat societatii in care traim, dar si valorii DVS. In sistema mea de valori DVS sunteti ca si C. Tanase – o insula de normalitate morala, el insa nu se risipeste in discutii cu totii si in felul lui ramane cu opinia „sacra”, nu merita sa va consumati pe calea asta. Cer scuze pentru parere, poate sunt subiectiv…

  28. Vad ca Cineva va ajuta sa gasiti ”argumente” contra patriotilor nostri.
    sa stiti ca politicienii isi schimba viziunile daca au gresit candva, acum vad si apara adevarul, ca in cazul lui Filat,

    dar dvs. cu regret NU VA SCHIMBATI… tot o linie antipatriotica o tineti.

    Noi nu vom uita, sa stiti. poate se vor dumiri cei din PNL…

  29. Hon. Christopher H. Smith, Chairman
    Hon. Benjamin L. Cardin, Co-Chairman
    For Immediate Release http://www.csce.gov
    June 9, 2011

    HELSINKI COMMISSION TO HOLD PUBLIC BRIEFING ON MOLDOVA’S FROZEN CONFLICT
    WASHINGTON – The United States Helsinki Commission will hold a briefing to examine the human cost to this unresolved conflict dating to 1992 and prospects for ultimate resolution.

    “Prospects for Unfreezing Moldova’s Frozen Conflict in Transnistria”

    Date: Tuesday, June 14, 2011

    Time: 10:00 a.m. (Eastern Standard Time – UTC/GMT -5 hours)

    Location: 2203 Rayburn House Office Building

    Live webstreaming at http://www.moldova.org

    Vice President Biden’s March visit to Moldova, coupled with renewed interest within the Congress and the European Union over the past year, has raised the prospect of a breakthrough in resolving the conflict in Moldova’s secessionist region, Transnistria. The Commission briefing will build upon this impetus toward movement on settlement of the Transnistria conflict by examining how the existing security and governance conditions in the region affect the human rights and humanitarian situations on the ground. The briefing will also explore prospects for a breakthrough in the near-term.

    Panelists:

    The Honorable Igor Munteanu, Moldovan Ambassador to the U.S.

    Mr. Vladimir Socor, Senior Fellow, Jamestown Foundation

    Mr. Vlad Spanu, President of the Moldova Foundation in Washington, D.C.

    Mr. Lyndon K. Allin, Corporate lawyer based in Washington, D.C. and 2008-2009 IREX US Embassy Policy Specialist in Chisinau

    Media Contact: Shelly Han
    202.225.1901

    # # #
    http://csce.gov/index.cfm?FuseAction=ContentRecords.ViewDetail&ContentRecord_id=1010&ContentType=P&ContentRecordType=P

  30. o catea turbata
    asa ataca acum PAVLICENCO
    PATRIOTII NOSTRI IN MOMENTE DECISIVE PENTRU NOI TOTI. CE ARGUMENTE DE TRADARE MAI DORITI?

    JOS TRADATORII! RUSINE!!

  31. Cand 2 se bat al 3-lea castiga.Oare cand va veni mintea moldovanului la cap ca deocamdata sta ascunsa la talpile picioarelor.Cum sa nu vina comunistii la putere ,daca la alegerile locale toate partidele democrate lupta intre ele sau lupta toate impotriva unui candidat de la un partid democratic ,astfel creind drum verde comunistilor. Trecand prin sate, peste tot puteai vedea afisajul PNL si PLDM incleiat peste afisajul altui partid de orientare democrata.Mai prosti ca moldovenii nu gasesti nicaieri.Traiesc in mizerie,nevoi si greutati dar ei tot asculta minciunile celor din primarie sau conducatorilor unde lucreaza ,care isi au interesele doar de a pune mana pe putere si asi pastra clanul,iuar dupa alegeri nimeni nu-i intreaba macar ce culoare au ochii.Lupta cu totii si platesc cate 20-30 lei in ziua alegerilor ca sa-i voteze pe ei nu pe acei care merita cu adevarat.In ajunul alegerilor umbla preotul cu sacose de orez ,sare si macaroane si imparte doar celor care stie ca vor votape acei care ii platesc bine si ne plangem ca nu mai putem suferi atata nedreptate?Acum prin satele si orasele Moldovei in turul doi unde au ramas Candidatii PLDM si PRCM vor castiga comunistii. Sincer vorbind in sate nu mai conteaza culoarea partidului ,deoarece oamenii cunosc bine candidatii.Comunistii au inaintat pe listele lor oameni care au autoritate in sat,PLDM,PD,PPSD,PL.PNL au inaintat toti hotii,mafiotii ,hapsanii si lacomii care vor sa ajunga la putere pentru asi face castele din banii publisi.In majoritatea primariilor la sate sau incuibat hotii,care fura banii publici si prostesc oamenii turnandule minciuni.Of, ca tare neghiobi mai avem in tara asta.Sarmanii copii,batrani si invalizi care sufera enorm de mult din cauza incultilor si analfabetilor din primarii. Nu este nici un control de stat,n-ai cui te jelui,deoarece nici o petitie nu se examineaza,doar unul si acelas raspuns „faptele nu se adeveresc”.La ce bun ne trebuie doar numele de Democratie ,dar de fapt cine conduce Tara,Guvernul,Parlamentul. Se cheltuie bani cu milioanele ,care ajung in buzunarele oamenilor de incredere ale partidelor dar care4 nu fac nici o agitatie intre alegatori . Afise scumpe aruncate la foc sau aruncate la gunoi.Voi cei de la Chisinau stiti bine ca incredintati banii la cozile de topor din centre raionale ,care nu dau nici o litcaie la agitatorii de kla partide de prin sate ,dar se immbogasesc ei.De unde vreti sa aveti succese in alegeri?. Fiecare partid are doar cate va voturi prin sate.UNITIVA toti in 2 -3 Aliante sau blocuri si mergeti uniti in alegeri, ca de altfel nu tre sa va mai plangeti atata si nu asteptati mana din cer! Lasati sa ne conduca rusii,americanii ,chinejii,sau africanii daca avem o tara de balbaiti si profitori>>>>

  32. Draga badla, scumpul meu Manole,
    pacat ca lacunele in educatie si cele comportamentale nu iti vor permite sa intelegi tot ce ti refera, dar te rog – incordeaza putinul care-l ai, mai stii…
    1. este indecent total limbajul care ni-l propui spre citire
    2. te-ai determinat clar cine si pe cine ataca?
    3. cauta te rog pe undeva sensul cuvintelor „tradare” si „patriot”, e greu tare cu 2 neuroni, dar fa-o
    4. de unde o dai jos pe Pavlicenco?
    si inca multe – dar e ok pentru un mesaj.

    iaka pentru asta sunt jelos eu pe soarta, pentru ca si tu si eu suntem moldoveni…draga badla-patrioata..

  33. Mihai spune:
    10 iunie 2011, la 15:03

    „Din cauza unor ca dvs. nu a existat democratie in Moldova”.

    Nu sunt de acord.

    Numai din cauza asa politicienii ca Paulichenko în Moldova ar putea fi apărut democratie.

  34. Victor badla,
    vrei sa cant si eu osanale leprelor pro-comuniste???

    Asa cum fac unii poeti rusi, care deja au izbutit sa compune un cantec pe care l-au lansat pe you tube… dedicat criminalului – generalul Iurii Budanov care a fost azi impuscat mortal pentru ca o rapit o fata din Cecenia, pe care a maltratat-o pana a omorat-o si apoi a violat-o…

    vezi pe You tube

    http://www.youtube.com/watch?v=KxoirSLih2o

  35. Intereant, Pavlicenco posteaz articole ale comunistilor, Andrievski articole ale lui pavlecenko pe ava.md Jos comii si soparlele kgbiste! Dorin Chirtoaca Primar!

  36. Doamna Pavlicenco,

    Nu va face bine imaginii sa va asociati cu site-uri rusofone, comuniste si romanofone precum „omg.md” sau „ava.md”.

  37. Pavlicenco il sustine pe Dodon in turul 2, e si normal. Cine se aseamana se aduna. Tot partidul e doar un blog, ea si cateva rude.

  38. romanofobe*

  39. Pt Costandachi

    Nu am avut interes si rabdarea sa va citesc a doua postare.

  40. Pt Mihai

    Iat asemenea postari ca a Dvs. ma intaresc in convingerea sa nu ies sa votez pe nimeni la 19 iunie. Nu ma intereseaza deloc ce credeti despre viitorul PNL. Noi astazi am avut o sedinta de 5 ore la sediu si am filmat totul. Ca sa nu „influentam” votul, nu vom posta filmul decit dupa alegeri. Dar ce am auzit de la oameni din sate despre matrapazlicurile liberale ne-au ingrozit. Vom posta filmul, deci, dupa alegeri. Sa va vad dupa ce veti spune vizionind filmul, daca PNL e doar blogul meu sau o gramada de oameni cinstiti, din cu totul alt aluat decit cei din partidele mafiotizate PL, PLDM, PD.

  41. Pt Liviu

    Nu inteleg despre ce vorbiti. Despre care site-uri rusofone? Eu nu citesc nici un fel de omg.md sau ava.md. Nu citesc.

  42. Dumneavoastra ati postat mai sus un articol de pe http://www.ava.md

  43. Nu eu am postat. Abia acum am inteles ce ati avut in vedere.

  44. A fost o inscenare atunci?

  45. Dna pavlicenco e terminata ca politician! Tre sa fii idiot sau vandut bolsevicilor ca sa procedez in halul acesta! comunistii si ratatii la gunoi! Dorin primar!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *