De 9 mai 2008, in plin regim comunist, PNL a incins Hora Unirii, cintata de excelenta noastra Maria Sarabas. A fost sarbatorita, intr-o manifestare ampla, Ziua Europei, la care au participat, la invitatia PNL, alte trei partide – AMN, PLDM si MAE. PNL nu a alungat niciodata pe nimeni de la alte partide de la manifestarile organizate de national-liberali. Dimpotriva, a invitat pe toti, fara a manifesta egoism. Din pacate, au facut asa, constant, alte partide, tot liberale, mai putin nationale.
Convingerea noastra este ca atita timp cit nu vom sti cine sintem si incotro trebuie sa mergem, nu vom avea nici realizari economice.
Este regretabil ca formatiunile politice spun una in campanie electorala si isi „corecteaza” repejor mesajul cind ajung la guvernare. Numai atunci cind va trece aceasta frica de Rusia si de alogeni – care nu au nici un drept sa decida soarta celor 80 la suta de romani, nici in planul limbii romane, nici in planul caracterului romanesc al statului R.Moldova, nici in planul cine sintem noi, nici in planul apropierii de, pina la unire cu Romania – noi ne vom putea uni in interior, pentru a ne uni si in sensul directiei romano-euratlantice, spre care trebuie sa mergem. Iar pentru asta trebuie reforme, ca sa ne descurcam singuri cu toate, inclusiv sa avem si gaze alternative, nu doar rusesti.
Din fericire, creste constant numarul celor care vad unica salvar e a R.Moldova, ca destin european al unui pamint napastuit, doar in unirea cu Romania. Nimic din ce e artificial nu rezista. Pactul Molotov-Ribbentrop ramine unul criminal pentru R.Moldova, iar aceasta palma de pamint si teritoriile istorice romanesti din Ucraina sint unicele care inca ramin victima a intelegerii Hitler-Stalin. Dar va veni o zi cind si aceasta consecinta a Pactului va fi lichidata… Totul depinde de noi. VP
Frumos…felicitari…Basarabia e pamant romanesc!…
Sunt multe lucruri bune pe care PNL le a facut. Reunirea Neamului poate fi infaptuita prin autodesfiintarea statului RM. Care este primul partid care se va desfiinta in favoarea Unirei Dreptei? Va felicit pe toti cu sarbatoarea de azi!!! Reunire!!!
A fost ceva fumos. Un singur lucru s-a trecut cu vederea – manifestatia a fost organizata de MAE impreuna cu PNL. O zi buna!
DA-DA-DA !!!!!A FOST ORGANIZATA DE MAE !!!!!! SUS MAE !!!! dd.Pavlicenco,terminati odata cu intrijile.Tot mai mult va asemanati cu Rosca !!!Rusine ,dati apa la moara comunistilor !!!!!
cand celorlalti din A.I.E. le este frica si dupa caderea comunistilor sa pronunte cuvantul Romania sau „limba romana” este bine ca se aduce aminte oamenilor ca PNL nu acum cand PCRM este scos de la putere, ci cand era dictatura lui Voronin (recunoscuta si de Stepanaciuc) tinea hore ale Unirii !
Stiti zicala „dupa razboi multi viteji se arata” cam asa si cu A.I.E.
Si dle Gheorghe faptul ca cineva ii critica este pentru ca o merita, nu pentru ca e cineva comunist. Nu vezi ca TE CONTRAZICI spui ca „dati apa la moara comunistilor” dnei Pavlicenco care organiza astfel de actiuni ? care zicea verde in fata comunistilor adevarul ? Cine da apa la moara de fapt comunistilor ? ESTE INVERS cum insinuati dvs !
Apa la moara comunistilor dau cei care le este frica de comunisti sau care inca mai accepta minciuna de la comunisti !!!
Pentru ca daca AIE nu ar canta in isonul comunistilor si nu le-ar mai fi frica de comunisti, si s-ar dezice CLAR de minciuna comunista atunci PCRM s-ar dezumfla ca un balon fals (pentru ca asta este de fapt) !
De ce A.I.E. nu combat clar si raspicat minciunile comuniste „limba moldoveneasca”?
sau ca „limba interetnica” trebuie sa fie limba rusa ?
ABERATIE TOTALA in orice tara NORMALA din lume „limba interetnica” este tocmai limba oficiala ! adica ca si cum in Romania un minoritar tigan ar vorbi cu un minoritar german nu in limba romana ci in limba maghiara (ca si minoritatea maghiara la noi e de 5-6% la fel ca si minoritatea rusa care are 5-6% in Rep.Moldova) !!!!
ABERANT nu-i asa ?
sau ca si cum acte oficiale ale ministerului de interne, de justitie, A GUVERNULUI si PRESEDINTIEI insasi sa se editeaze in limba maghiara in Romania !!!!! la fel cum deja se petrece in Rep.Moldova ca multe documente chiar si aleg Guvernului si presedintiei erau si cred ca inca sunt editate in limba rusa !!!!!
Pai ce, in Germania se foloseste limba unei minoritati de 10%, minoritatea turca care este foarte mare, intr-un minsiter german, in guvernul german???? nici macar in conducerea unui land (ca Germania asa e ea Federala) !!!!!
Cand o sa intelegeti penibilul situatiei si cand o sa fie infierat de A.I.E. atunci am sa mai laud si pe acestia in aceasta privinta. Cat a fost sa ii laud i-am laudat pentru ca meritau, dar acum merita criticati. Si ii critic tocmai pentru ca trebuie sa stie ca lumea nu este multumita cu jumatati de adevar.
Adica Letonia cu ai sai 28% minoritate rusa (deci foarte mare) reuseste sa isi impuna ca limba de stat letona SI NIMIC ALTCEVA ! si o Rep.Moldova cu 80% moldoveni de nationalitate romana va calca rusii in picioare.
Mi-ar fi rusine sa mai vorbesc vreodata sau sa recunosc ca vorbesc limba rusa. Pentru ca imi fac o mare defavoare.
Pt Unu si gheorghe
De unde ati mai luat aberatia si minciuna legata de MAE? Nu este deloc adevarat. Ziua Europei de 9 mai a fost organizata doar de PNL, cu toata cheltuiala doar a PNL, noi atunci inca nu aveam colaborare cu MAE. Voi cauta spotul dat la Vocea Basarabiei atunci si va veti convinge. Am adaugat si poze sa va convingeti.
Pt.Vitalia Pavlicenco
Dm Vitalia Pavlicenco PNL este sincer in intentia unirii RM cu Romania? ca cam este satula lumea in RM de lozinci goale in timp de 20 ani,Frontul Popular,Snegur,Rosca PPCD,Filat PLDM,Ghimpu PL,toti sunt si au fost numai cu lozinci goale despre UNIRE!
Pt opinie
Daca indaratul acestui nickname este o persoana despre care unii de aici fac aluzie la Ilie Bratu, iti pot spune ca da si am demonstrat-o. Si o vom demonstra. Dar asta deloc nu inseamna ca cineva, care nu respecta niste intelegi convenite si chiar votate, sa ne faca rechizitoriu. Nimeni nu e procuror. Exista doar dialogul transparenta, intelegeri respectate si respect, nu bita, cum am mai vazut si la Chisinau, si la Bacau, dupa care nu mai vreau sa merg intr-acolo. daca nu va placem noi – mergeti la atitia altii, ca azi e libertate. Noi am facut actiuni si in martie, si de Ziua Europei, de 9 mai in plin regim comunist, nu cind deja ciinele e mort si dai in el cu piciorul. Si pe Voronin l-am criticat si atacat dur cind el era Presedinte, nu cind acum e simplu deputat si nu are structurile de forta sub el… Asta e marea diferenta dintre mine si Ghimpu, Filat, cu toate procentele lor.
Daca am gresit cu nicknameul, se anuleaza ce am spus.
Si, va rog, nu faceti gunoi pe blog, acum am sters, dar urmatoarea postare va fi data la spam. Noi intelegem dintr-o data mesajul, nu e nevoie de postat de doua sau de trei ori. Noi intelegem, nu ca altii, stim noi cine…
Ilie Bratu-))Ilie Bratu im face moderare pe blogul sau.
Pt.Vitalia Pavlicenco
Eu personal cunosc multa lume care este dezamagita in PLDM si PL ,ei au votat pentru acestea partide pentru ca acestea partide speculau tema romanismului(UNIREA).Acuma PLDM a inceput sa dea cu fundul la gard mai aproape de moldovenismul lui Lupu-PD.PL-Ghimpu a dat un interviu negiob pentru kp.md ca UNIREA nu va fi niciodata.
Basarabia e pamant romanesc!…
VA FI UNIREASI PUNCT PESTE CATVA ANI!!!!
Basarabia e pamant romanesc.
VA FI UNIREA SI PUNCT PESTE CATVA ANI.
# gheorghe spune:
27 March 2010, la 09:09
„DA-DA-DA !!!!!A FOST ORGANIZATA DE MAE !!!!!! SUS MAE !!!! dd.Pavlicenco,terminati odata cu intrijile.Tot mai mult va asemanati cu Rosca !!!Rusine ,dati apa la moara comunistilor !!!!!”
# Unu spune:
27 March 2010, la 08:08
„A fost ceva fumos. Un singur lucru s-a trecut cu vederea – manifestatia a fost organizata de MAE impreuna cu PNL. O zi buna!”
Membrii PNL atunci s-au bucurat ca toate partidele au acceptat invitatia noastra si au venit destul de bine pregatite.
A fost un semnal bun, dar mai departe nu a mai functionat. Pacat. De ce nu a functionat ? Astfel au decis liderii partidelor politice. „Laurii”, „dividendele” ca de obicei sunt pentru ei pe primul loc ! La alte manifestari, propuse sa fie in comun, organizatorii preintimpinau ca „oaspetii” sa nu apara acolo cu insemnele partidelor lor….De ce ? Din nou „laurii” si „dividendele” erau pe primul loc. Noua ne-a placut sa se vada ca toti suntem impreuna. Altora de ce nu le place ? Oare nu unire dorim ? Unire de forte politice, unire a electoratlui, unire a oamenilor de stiinta, a oamenilor muncii, unire a poporului de buna credinta in actiuni bine ghindite pentru dezvoltarea economica si a bunastarii oamenilor, care nu pot iesi din Mocirla in care se balacesc continuu.
De ce liderii partidelor politice „acapareaza” puterea numai pentru interesele partidelor lor ? Nu este oare clar ca niciun partid si nici doua impreuna nu vor putea rasturna sistemul ? Care este logica „concurentei” razletitoare intre partidele politice democratice , care declara ca vor asigura un viitor mai bun poporului ? Eu cred ca cel putin paralel cu interesele poporului /daca nu pe primul plan/ stau interesele de grup, interese ale unor personaje politice /sau clanuri economice care stau in spate/, pe care interesele poporului ii intereseaza….aproape de loc. Dar ei inteleg, ca daca nu arunci chite „un os”, chinii turbati te sfisie….Altfel nu se pot mentine la putere…
Eu personal nu vad nicio diferenta intre membrii fara „epoleti” din partidele politice. Cum de se reuseste sa fie adunati si in acelasi timp razletiti intre ei ? Cum incep sa se inchine liderilor lor ca la niste idoli ca apoi sa se dezamageasca de comportamentul lor? Ce ne face sa fim atit de naivi si sa nu impunem liderilor vointa poporului de buna credinta in lupta contra RAULUI, care bintuie in casele noastre decenii la rind ?
Eu cred ca saracia poporului este motivul. Pentru mici avantaje temporare saracii oameni promoveaza „raul”, care ne imparte in diferite tabere concurente, impartiti fiind, niciodata nu vom atinge un scop comun, chear daca acest scop cu adevarat este comun. Citesc comentariile pe bloguri si ma intristezi.
De ce, pina la urma, Vitalia Pavlicenco este tratata de unii ca si „dusman” al AIE ? Pentru ca poate spune curajos lucruri adevarate? Adevarul „pisca” si doare ? Oare prin comportamentul nostru trebuie sa apropiem sfirsitul unora, carora nu le putem reprosa mai mult ca altora de la „vesnica chirmuire” a SRL „Moldova” ?
Oare nu in acest statut, ca si Vitalia Pavlicenco, a fost clasata si Lidia Istrate, pentru curajul ei de atunci de a spune lucrurilor pe nume ? Oare chind era in mijlocul nostru Marele Maestru Grigore Vieru, am reusit noi toti sa ne bucuram de prezenta lui alaturi de noi si sa ne adunam sute de mii de oameni la lansarea cartilor scrise de Domnia sa, asa cum s-a intimplat dupa ce ne-a parasit, lasindu-ne ca mostenire, nemeritata de noi, operele lui… Oare a devenit poporul mai cititor de carte peste noapte ? Trebuia sa se ridice in ceruri poetul, ca lumea sa cumpere masiv operele lui. Ce ne desparte ? Saracia ? Ce ne poate aduna ? Tot saracia !
In categoria saracolor este si mic si mare, oameni „cu carte si scaun la cap” si cei care au fost aruncati in voia soartei, sanatosi si bolnavi, copii si batrini! Trechind la economia de piata in fapt s-a instaurat „legea Junglei” . Cel puternic supravetuieste, cel slab este aruncat in bezna.
Astfel a aparut marea distanta si diferenta a modului de viata a concetatenilor nostri. Genii nascuti sa fie, tinerii nu pot sa invete, devin „prada” a strazii. Oare cei de la putere nu pot dormi noaptea ghindindu-se la propriul popor ? Ma indoiesc ! Daca ar fi fost astfel, nu eram astazi unde suntem – cea mai saraca tara din Europa. De ce nu ne putem aduna sa distrugem „RAUL”, care ne distruge vietile? De ce membrii de rind in partidele politice nu pot supune curajos vointa lor de unire a fortelor democratice pentru depasirea tuturor problemelor social-economice in tara ?
Lupta pentru separatism Mitropoliile intre ele /il impart pe Dumnezeu?, nu se poate, el este al tuturor !/, lupta partidele politice intre ele, Uniunile scriitorilor intre ele, sindicatele intre ele, combatantii intre ei, etniile intre ele, lupta toti intre „ei si ele”. Oare pentru ce lupta ? Cine dirijeaza vesnica lupta ?
Aceasta politica are „stimulemte” politice. Atat timp chit lupta continua, toata lumea „lupta”, dezvoltara nu este posibila. Daca liderii partidelor politice de la Guvernare cu adevarat vor sa conduca aceasta tara spre un viitor comun, ei trebuie sa schimbe atitudine si felul in care activeaza. Ei trebuie sa uneasca poporul, sa-l invete sa munceasca mai bine intru interesul familiilor lor, nu sa lupte vesnic pentru … „idoli”. Liderii nu pot schimba situatia in tara fara a schimba sistemul existent de aproape o suta de ani. In tara sistemul trebuie schimbat, categoric ! Poate sa declare cineva ca considera sistemul schimbat ? Nu cred! In „sistem” in primul rind trebuie sa se invirte in jurul OMULUI. OMUL si MENTALITATEA lui! Sistemul poate fi schimbat numai cu actiuni continuie permanente, si nu cu „ravagii electorae” o data din patru in patru ani.
Cui nu-i trebuie unirea ? Celor, la care interesele personale si de clan le merg mai bine chind poporul este razletit. De a nu uita un mare adevar : Nu poti „cara” chit nu poti cuprinde. Omul trece, ramin numai faptele lui si memoria despre el. Majoritatea oamenilor ramin in memoria familiei si rudelor.
Cei de la chirma statului ramin in memoria poporului asa cum au fost perceputi si dupa directia in care au influientat ei soarta oamenilor.
Sa nu uitam ca lacrimile oamenilor de bucurie sau de schirba le aduc celor vizati sanatate sau „framintari vesnice”. Postarea mea este bazata pe emotii, care ma framinta, dar sincere ca „buna ziua”. Astfel ghindesc, astfel actionezi. Am folosit metoda intrebarilor si raspunsurilor. Nu astept raspunsuri si reprosuri, doar comentarii, inclusiv contradictorii. Cu toate ca nu folosesc expresia „fratilor”, cred ca de aceasta este cazul : „Fratilor, dati friu liber ghindurilor, mai apoi adunati-le si veti vedea o alta cale mai buna”!
opinie spune:
27 March 2010, la 13:01
Eu cred – capul celora de la guvernare este prea „ticisit” de o singura intrebare: ce si cum sa faca sa nu piarda puterea ?
Raspuns : Sa urmeze punct cu punct si sa indeplineasca promisiunile electorale !
Nu trebuie sa manifeste „flirt” politic cu fortele retorgrade pentru atragerea lor in partidele respective. Astfel partidele politice de la guvernare impurifica rindurile sale, pune in pericol insasi soarta partidului. Un partid este sau nu puternic, categoric nu in functie de numarul membrilor lui, ci de calitatea si prestatia lor in societate.
Pt adi
Si eu cred ca va fi unirea intr-un viitor nu prea indepartat.
Pt Alexandra Can
Eu cred ca nici unirea in interior, nici Unirea in exterior, cu Romania, nu au loc pentru ca e multa coruptie, interese meschine si amestecul Rusiei in treburile interne ale Moldovei, desigur – in interesul ei.
V.Pavlicenco
Sub „porecla” de comunisti se ascund si acolo si aici personaje perverse, care pacalesc lumea. Ce „comunism” este regimul in care se fura ca in codru si cei ce nu au acces la „libertatea” furtisagului nu au nici libertatea sa traiasca omeneste ! Ce fel de unire, doamna ?
Care unire ? Unirea va avea loc oricm, numai atunci, chind oamenii vor pune la „punct” clasa politica, care ne nenorocesc cu hapsinia si nesatul lor. Pentru marea majoritate a poporului „lichidarea” lui Ceausescu si independenta Moldovei s-a soldat cu dreptul si libertatea majoritatii sa fie saraca, in nesiguranta, sa stie mai indeaproape ce inseamna cuvintele „coruptie”, „prostitutie”, „narcomanie”, „somaj”, „trafic de persoane”, „comertul cu organe”, „medicina ne!asigurata”, „badanta”, „gripa porcina”, „contrabanda”, „protectionism”, „cumetrism” s.a….Acesta este A B C – ul nostru.
Atunci chind fiecare familie condusa de o clasa politica „aleasa democratic”, care promoveaza in continuare A B C-ul traditional , v-a simti pe propria piele efectul A B C – ului de mai sus al libertatilor obtinute, vor intelege ce s-a intimplat , se vor uni cu totii. Se vor uni si vor distruge ca un uragan tot ABC – ul „libertatilor” promovate in toti acesti ani.
Politicienii se lupta intre ei pentru sferele de influenta, pentru a tine in continuare poporul sub „papuc”-ul sau.
Chindva va crapa „rabdaul” si furia se va declansa fara sa se poata opri. Nu trebuie sa se astepte atare catastrofe. Ar fi timpul sa se opreasca. Cei vechi, care au demonstrat impotenta politica sau hapsinie imensurabila ar trebui sa iasa din proprie dorinta din structurile politice si administrative in stat.
Trebuie adunata o echipa onesta, care sa conduca poporul cu profesionalism, care sa poarte dragoste si respect fata de acest popor .
Pt.Alexandra Can
corect-100%
Oameni curajosi, adevarati eroi ai neamului sunt cei din Sfatul Tarii care au reusit in conditiile deatunci, intre 17 -27 martie 1918 sa faca Unirea.
Trebuie sa fie un exemplu pentru toti care fac si vor sa faca politica la Chisinau si Bucuresti si vor binele acestui popor.
Treucarii si gratagiii de azi care se numesc politicieni, statalisti-patrioti ai RM, simplu Corupti, trebuiesc dati jos la alegerile viitoare.
Cuvantul Sfatul Tarii trebuie sa fie gravat in memoria noastra.
Sa alegem maine un Sfatul Tarii intre Nistru si Tisa si sa dam speranta cetatenilor nostri sa-si traiasca o viata normala, cu dragoste si demnitate.
@luca spune:
27 March 2010, la 19:07
de acord-100%
am impresia ca PLDM se preface in al doilea partid agrar RM.Despre PDM nici nu sunt vorbe, este si asa totul clar. Rosca si Diacov au ruinat ADR in anii 90 al secolului trecut. Numai nu inteleg jocul PL? mai ales dupa interviu dl Ghimpu pentru kp.md ca UNIREA nu va fi niciodata.
saitul pro-rus a facut recent un referendum-sondaj onlaine
Pentru UNIREA cu Romania -41,75%.
Как преодолеть молдавский политический тупик?
Присоединитьс я к Румынии
41,75% [845]
Провести новые парламентские выборы
17,09% [346]
Изменить процедуру избрания президента
14,13% [286]
Вернуть к власти Воронина
7,21% [146]
Принять новую конституцию
5,68% [115]
Тупик – не самое плохое состояние „молдавской политики”
5,48% [111]
Принять закон о люстрации или запрете компартии
4,89% [99]
http://www.moldovanova.md/ ru/referendum/
De ce nu fac asa sondaje: unimedia.md,protv.md,publika.m d,jurnal.md,timpul.md etc
???
Pt opinie
Mare adevar cu PLDM=PDAM. Am spus acest lucru inca in 2008, cind am avut o ciocnire in raionul Cantemir cu o echipa de prospeciori peledemisti liberali numai cu numele, pt ca venise de la agrarieni in PD, apoi la PLDM. Deci e supercorect, cu unele exceptii, bineinteles. Plus comunistii care au fost si agrarieni sau egali cu acestia si circulind ca in vase comunicante si PLDM este acum un partid agrarian profitor. Se pare ca mi multi din interior vad asta si nu le pare bine.
Chestia cu votarea pe http://www.moldovanova.md a fost oglindita din plin in ianuarie pe blog, procentul fiind chiar cu mult mai mare.
Azi,am fost prezent si eu , dupa ce am parcurs o distanta de aproape 1.800 km, din locul unde ma aflam , si pina in CHISINAU , pentru a participa , dupa cum credeam , in sinea mea , la o mare miscare de identitate nationala si culturala , afisata de aproape intregul popor al R.MOLDOVA ! Dar stupoare , in afara de aproximativ 100 de romani , printre care ma aflam si eu , si aproape 200 de basarabeni , in rest nimeni ! Asa ca stau si ma intreb: identitatea de roman , se cumpara si se vinde , pentru citiva arginti , numai din punct de vedere ..economic ? Asa ca , cred ,ca unii , daca nu chiar toti , striga : suntem romani , vrem cetatenie romana , vrem sa fim in ROMANIA….dar , acum , adevarul , a iesit la suprafata ! Totul , este o pura speculatie a mintii omenesti , doar pentru alte interese , chiar meschine , din punctul meu de vedere !
p/u unu si gheorghe
limbricarul vostru atunci nu stiu daca exista ca partid, defapt el nici acum nu e un partid ci doar un ONG, o miscare social-politica a muistilor de pretutindeni.
p/s: V-as spune si mai multe, dar nu vreu sa fac pacate in plus in postul cel mare
Pentru Tudor
Eu nu am fost astazi acolo, in piata. Am gasit motive pentru mine, pentru starea mea de inconfort intern, nu pentru altii. De ce nu am fost ? Pentru ca am stiut ca asa va fi, cum a fost intotdeauna in zilele de comemorare a evenimentelor de mare importanta al poporului roman. De fiecare data aceste actiuni se desfasurau “cu usile inchise” sau in auditorii prea mici pentru atare actiuni. Fiecare “grupare”cu “sentimentul”si “actiunea” sa. In piata mai venea Ilie Bratu cu poate 100 de persoane. Nu mai intelegea nimeni de ce este asa. Multi credeau in continuare ca iesirea in Piata a lui Ilie Bratu cu oameni numarati pe degete la aceste zile comemorative este o diversiune. Pentru ca, din ferestrele Guvernului, Parlamentului, Presedintiei, comunistii /dar si necomunistii/ se uitau si monitorizau masiv “grupul” de oameni in frunte cu Ilie Bratu, care au iesit si au scandat lozinci nationale. Astfel aratau lumii intregi “chiti romani” exista in Republica Moldova. Este clar, chit ar fi el de luptator, chit de tare ar dori, I.Bratu nu poate aduna sute de mii de oameni. E nevoie de multe “altele” si de „altceva”.
Ma intreb si eu: De ce chind a trebuit sa fie preluata puterea, au fost organizati sa vina in piata sute de mii de oameni. Au fost acolo mic si mare, studenti si pensionari …Toti scandau “U-NI-RE !“ si alte lozinci, care insuflau forta si unire de forta.
Acolo erau uniti si toti liderii politici. Fiecare dintre ei a venit acolo cu “oastea” lui, ca si la nunta “regelui”. “Vorniceii” stateau la tribuna si dadeau “cupa-microfon” numai cui doreau. Si atunci se simtea prioritatea “laurilor”. Mirosea a “cui ii vor reveni laurii /voturile/” in urma acestor actiuni. Si pe buna dreptate “laurii” au fost strinsi de cei care au organizat atunci marea adunare. Este bine ca au organizat. Intrebarea este: ce i-a condus pe organizatori la acea actiune? Dorinta de a rasturna puterea si a descatusa poporul sau inca o actiune fariseica de a se folosi de popor? Inclin sa cred ca al doilea scop a fost mai presus. De ce? Pentru ca in prima zi “uraganul” se declansase. Dupa ce au fost trimisi insistent “acasa”, numai convinghind oamenii ca desfasurarea actiunilor vor continua a doua zi si oamenii s-au dispersat, au fost batuti, arestati, maltratati si chiar ucisi.
A doua zi “oaspetii” au venit, dar “gazdele” nu mai erau acasa. Unde au fost “cavalerii” si “vorniceii neamului” a doua zi? Unde a disparut “cupa-microfon”?
Oricum, reactia se declansase si puterea a fost preluata, “laurii au fost impartiti”. Stiu din Monitorul Oficial ca la 9 mai a.c., de Ziua Victoriei /nu si a Europei, spre care rivnim/, vor fi organizate si finantate activitati multe si marete. Inseamna ca se poate, daca se vrea. Se poate organiza, daca se doreste.
Constatarea desfasurarii, in acest fel, a actiunilor de astazi este dovada fariseismului si manipularii sentimentelor oamenilor. Asa, ca sa nu suparam pe nimeni, lasam capul plecat, sa nu-l taie sabia … cui? Doar avem forte democratice la putere! Asa cum nimeni nu incurca, in continuare, organizarea depunerilor de flori la monumentul lui Vladimir Ilici, nu ar fi incurcat nimeni organizarea manifestarilor dedicate memoriei istorice a poporului roman. Daca suntem romani. La sarbatoarea “clatitelor” si la multe alte sarbatori mai putin importante pentru poporul bastinas se aduna, organizati din timp, cu mediatizare la maximum, alaiuri mari, cu muzica si “mese mari” .
De ce Vitalia Pavlicenco este atribuita categoriei persoanelor “non grata” in rindurile celor care au strins “laurii” ? Pentru ca ea se considera si este libera sa atace problema “drept in frunte”. Pentru ca ea nu are ce pierde si onoarea nu si-o “pune la bataie”. Nu inzadar multi ca dumneaei, inclusiv eu, suntem inclusi in lista “luptatorilor contra RM” de presa comunista, care si-a permis acest lucru.
Eu, care din veniturile mele platesc mereu cu acuratete impozite mari, muncesc din rasputeri, dindu-mi Dumnezeu putere si stiinta, tin adunate in jurul meu chiteva sute de oameni, pentru care tot cu acuratete platesc impozitul si achit platile aferente la salariile lor – eu sint “luptator contra RM”?!
Care este diferenta dintre cei care au fost si cei care sunt azi la Putere? Cineva mai tine cont ca noi existam si nu suntem lipsiti de vedere, auz si grai? Are oare vreo importanta ce credem noi?
“Armate” de oameni creduli, dar manipulate, stau pe bloguri si ii blameaza pe cei care nu trebuie, de fapt, blamati. Ei trebuie adunati si organizati sa participle fiecare cu ce poate la “urnirea carului” din loc. La descatusarea poporului, la participarea fiecaruia in determinarea prezentului si viitorului sau.
Ce este mai periculos ? O “Pavlicenco” avind un character mai rebel, care este mai putin “confortabila” pentru “elita neamului”, dar care nu poate fi invinuita de actiuni de delapidare a fondurilor, de acaparare a ce nu i se cuvine sau cameleonii camuflati, care apar in fata poporului ca si “salvatori” al neamului? O Pavlicenco, cea care a luptat continuu si inversunat impotriva comunistilor si a organizat Hora Unirii in regim comunist, sau cei care s-au folosit de lupta contra comunistilor si se tem sa sarbatoreasca Ziua Unirii cind nu mai sint comunistii la Putere?
Sa nu uitam de Arhangelii Mihail si Gavriil. Mihail aducea vesti mai rele, Gavriil – pe cele bune, inclusiv Buna vestire pentru Fecioara Maria. Diferiti fiind, ambii sunt ingerii lui Dumnezeu. Fiecare are locul lui acolo. Pe pamint este o alta “regula”. Trebuie sa fii cum place sefului. Astfel se nasc “actorii” politici si sfetnicii lor, care, pina la urma, nu mai suporta slugarnicia si pleaca de linga ei. Dar pleaca anume atunci, chind “corabia” incepe sa se scufunde. Ingerii nu-l vor parasi niciodata pe Dumnezeu.
pentru Tudor
Sperantele protestatarilor din aprilie 2009 deocamdata tot….sperante au ramas. „Uraganul”, insa, s-a dovedit a fi un mare „FÎSSSSS”, care a emanat o „flacara violeta”, conditionata de duraceii inghititi…
„Flacara violeta” la noi a luat nastere mai devreme, dar nu stia inca nimei ca asa se va numi…
fratilor , fara suparare , dar nu sunt pentru unirea cu Romania.
Unde sunt promisele valuri de tineri intuziasti din Romania, cu bratele pline de flori, care sa fi venit la Chisinau si care, impreuna cu tinerii din Moldova, sa fi sarbatorit cu mare insufletire 27 martie? In afara de „spectacolul” firav dat de „corpul de balet si de maniere elegante” al Parlamentului Romaniei, condus de catre „maestrul coregraf” Roberta Anastase, altceva n-am prea vazut. Se pare ca ( „expresia” apartine unui convins neoprotestant ) intre 7 aprilie si 27 martie „parametrii mantuirii neamului s-au modificat”. Nu de alta, dar bietii parlamentari romani s-au cam deplasat degeaba. N-a fost sa fie. Cam dezolant…
Si cand te gandesti, conform spuselor doamnei Roberta Anastase, ca parlamentarii romani venisera pregatiti sa „presteze” trei zile, ca la nunta din poveste. Insa nu e cum se pregateste ci cum se nimereste. Ce este insa curios este ca anul acesta, ca niciodata, nimic nu s-a intamplat nici in Romania. Evenimentele legate de intregirea teritoriului national au fost mereu aniversate in Romania, inclusiv in timpul perioadei comuniste. Ceva se intampla si se pare nimic bun. Parca totul vine sa-i contrazica pe partizanii ideii de unire si sa–i dea dreptate lui Voronin. Pacat! Mare pacat! Sa fi fost de vina apropierea Floriilor si a Pastilor, cand oamenii au alte preocupari si alte asteptari?
Pt Romanul
Eu am impresia ca nu Pastele si Floriile sint la mijloc. Probabil, la Chisinau, nu s-a iesit, pentru ca s-a simtit ca asta nu place nici PL, nici PLDM. Lor le place numai cind lupta pentru putere. Iar la Bucuresti – ce sa zic – ce am mai zis: sub Basescu infloreste demagogia, pt ca basarabenii ramin cu problemele vesnice – aproape nu se da cetatenie, e greu sa iei viza, e si mai greu sa iei permis pentru traficul de frontiera. Si cu asta e spus totul. Da – am uitat – votul si in Camera Deputatilor contra anulariidovezii de 500 euro in cont pt basarabeni la obtinerea vizei.
Da, si inca ceva. Vad ca au cam disparut trubadurii oranj de pe blog, dupa ce ma amenintatu ca vin la Chisinau sa vada cine mi-a scris despre ei cine sint. Disparind, s-au deconspirat, de fapt.
Astazi este ziua Sfintelor Florii, ziua in care poporul cetatii Ierusalimului l-a primit cu ramuri de palmier, suprem omagiu, pe Iisus, acelasi popor care, mai apoi, in Vinerea Mare l-a trimis mortii prin crucificare, suprema umilinta, pe mantuitorul nostru. Cumplita lectie despre cat pret putem pune pe recursul la popor ( recurs atat de des invocat de un anume presedintele de tara ) si la plebiscit in rezolvarea problemelor cardinale ale unei natiuni. Interesant este ca si membrii celebrei Comisiii de la Venetia vorbesc, apropo de modificarile din Constitutia Moldovei, despre acelasi recurs la plebiscit, spalandu-se pe maini de consecintele ce ar decurge din acest demers. Antisemitii vor spune, apropo de faptele petrecute acum doua mii de ani, ca toate acestea s-au intamplat fiindca este vorba despre poporul evreu, uitand ca tocmai poporul evreu a fost numit de insusi Creatorul ca fiind „poporul ales”, iar Iisus acolo, in mijlocul acestui popor, a fost trimis sa rascumpere prin sacrificiul sau suprem pacatele muritorilor. Tuturor crestinilor pace in suflet si sarbatori fericite!
# Sasha spune:
28 March 2010, la 01:01
„fratilor , fara suparare , dar nu sunt pentru unirea cu Romania.”
Sasha, ai dreptul sa nu doresti unirea cu Romania. Important este ca spui clar si fara injurii si calomnii. Este foerte important ca tot ce se face sa nu se faca contrariu deciziei oamenilor. Fortat numai capra poate fi dusa la „bazar”. Dar integrarea Moldovei in Europa o doresti? Cat de tare doresti acest eveniment?
Daca singura conditie ar fi ca integrarea in Europa este posibila numai in cadrul unui stat unitar – Romania, ce decizie ai prefera: sa raminem in Mocirla noastra mai departe sau sa fim acceptati in rindurile tarilor Europene si sa invatam sa muncim si sa traim ca si ei? Ce crezi ca te-ar afecta pe tine personal, daca unirea ar avea loc? Ce ai de pierdut?
ALEXANDRA CAN : Multumesc pentru comentariul tau , si daca vrei , adresa mea de mess. este : tudor_petrosani , iar acolo , ai sa aflii si nr. de telefon al meu…eu mai stau citeva zile in CHISINAU,cu probleme personale. Sincer , atit partidele politice din R.MOLDOVA , cit si cele din ROMANIA , mi-au lasat un gust amar ! Cinste totusi d-nei presedinte a camerei deputatilor din ROMANIA (dealtfel , la un post de televiziune din CHISINAU , a vorbit ca un ..robotel ), cit si d-nului primar CHIRTOACA !…dar cu o floare nu se face primavara..am vazut acum , cam ce este in sufletul partidelor politice , indiferent daca sunt in conducere , sau stau pe tusa , ca verticalitatea identitatii nationale , este doar un slogan , pentru ..prostime ! Dar sa nu uitam , o remarca dintr-o nuvela : PROSTI,PROSTI, DAR MULTI (ALX. LAPUSNEANU).Sincer, stimata d-na , imi e greata ! Iar , in alta ordine de idei , cred ca imprumutul nerambursabil dat de ROMANIA , de fapt ascunde , platirea voturilor , care au venit din BASARABIA !Iar informatia aceasta , este primita pe o cale , semi-oficiala!
Ptr.d-na PAVLICENCO : Ar fii trebuit , din punct de vedere politic , sa iesiti in fata , chiar ieri, si poate !, altfel se petreceau anumite lucruri…era un moment propice , din punct de vedere politic , chiar daca ati fii acuzat camelionismul de care dau dovada factorii de conducere actuali , din cele doua tari surori ! Ce pierdea-ti daca tinea-ti un mic discurs,in fata celor adunati , si chiar daca era-ti in fruntea lor ? Am sa spun ceva : un tren plecat din gara , nu se mai intoarce ! Iar cit despre cuvintul UNIRE , sau alte aberatii in acest context al cuvintului , sincer are sa m-i se faca greata ! Primordial , pentru toti cetatenii din BASARABIA , din cite am vazut , nu este patria mama , ROMANIA , ci doar interesul financiar , si plecarea cit mai repede din tara lor , indiferent ca se fac cameleoni,sau recurg la alte metode ! Sunt curios , unde au fost ieri , cei care propagau , pe diferite bloguri si site-uri identitatea nationala ? Am sa raspund tot eu : erau morti de beti , sub masa , dupa ce au baut vodca , si plingeau dupa timpul cind conducea STALIN,indiferent daca erau din ROMANIA , sau R.MOLDOVA ! Apropo, in trenul international !, PRIETENIA , am gasit vata de la imbalsamarea lui LENIN ! Asa ca dragi compatrioti , …tot inainte , tovarasi !
pentru :
tudor_petrosani spune:
28 March 2010, la 12:12 _
„Iar , in alta ordine de idei , cred ca imprumutul nerambursabil dat de ROMANIA , de fapt ascunde , platirea voturilor , care au venit din BASARABIA !Iar informatia aceasta , este primita pe o cale , semi-oficiala!”
Nu sunt de acord cu aceasta informatie semi-oficiala. Nu cred, pur si simplu, sa fie asa. Nimeni nu a facut nimic pentru a organiza sustinerea presedintelui Traian Basescu. Cel putin au nu am simtit o careva activitate. Poate au mimat sau nici nu stiu ce sa cred.
Invers, eu stiu ca pentru sustinerea d.Mircea Jeoana au fost careva activitati vizibile. Eu cred ca lumea a ales din ce a avut.
Eu inca inainte de alegeri intuiam ca asa va fi. Cam asa a fost votata si motiunea de neincredere presedintelui Basescu la referendum.
Daca mai sunteti la Chisinau, intrati mine si pe la mine. V.Pavlicenco nu va spus unde este biroul meu ?
Sa ne auzim de bine. Mai discutam.
Pt tudor_petrosani
Unde sa ies in fata? In strada sau la manifestarile dominate de PL? Care fata cind presa are indicatii si e platita sa nu o arate pe Pavlicenco pentru ca asta supara guvernarea democratica? Sa ma zbat sa iau cuvintul cind stiu ca astia strimba din nas? Am fost la Moldova 1 si, dupa emisiune, o persoana, liberala si proeuropeana, care ar trebui sa militeze pentru libertatea de exprimare, a si demonstrat ca e cu acceasi mentalitate comunista – a reprosat organizatorilor de ce m-au chemat si pe mine acolo. Vreti sa ma mai simt umilita mergind peste cineva? Nu prefer. Noi am facut actiuni in regim comunist si vom mai face, acum am vrut sa vada lumea ce a ales pe 29 iulie. Si a vazut.
ALEXANDRA CAN : Sincer , nu stiu unde este biroul d-voastra…mai stau in CHISINAU , asa ca imi face o mare placere sa ne intilnim.Aveti adresa de mess. , asa ca pute-ti sa spuneti locatia acelui birou .Eu , in alta ordine de idei , nu am intrebat pe nimeni , cine este sau ce face cutarica , sau cutarica ! Sper ca ati inteles. Cu respect , TUDOR.
D-na PAVLICENCO : Sincer , cred ca nu era o nuanta de …umilinta , daca iesea-ti in fata , mai ales acum , cind sunt alte …anotimpuri !Ma refer si din punct de vedere al capitalului politic , dar asa , eu , un simplu privitor , al realitatilor politice si sociale din R.MOLDOVA , pot sa afirm , ca toate lucrurile , sunt o apa si-un pamant,in aceasi oala !Sau poate…gresesc?
tudor_petrosani spune:
28 March 2010, la 18:06
Va scriu pe mess.
Fiindca am pomenit mai sus de Duminica Floriilor si Vinerea Mare si lectia cruda de viata pe care o ofera faptele ce s-au petrecut acum doua mii de ani mi-am amintit ca intr-o convorbire recenta avuta cu Cristian Badilita, celebru specialist in patristica, care locuieste acum la Paris, dar care este originar de pe meleagurile pe unde haladuiesc, fost elev al sotiei mele, el imi marturisea ca, in timp ce traducea in limba romana din septua ginta (limba initiala a textului), cea mai frumoasa si mai interesanta scriere biblica, Evanghelia dupa Ioan, probabil singura scrisa in timpurile lui Iisus, a descoperit in textul biblic initial nuante care au disparut apoi in procesul de traduceri succesive ulterioare. Iata una dintre ele: In Vinerea Mare, Pilat din Pont (cel care chinuit de faptele sale si obsedat de rechizitoriul necrutator al marimilor Romei asupra gestului sau, rechizitoriu care a culminat cu retragerea sa din postul de reprezentant al Romei in Palestina, a sfarsit prin a se sinucide) atunci cand s-a adresat poporului pentru a respecta traditia evreiasca de a gratia pe unul dintre condamnati in ajun de sabat el ar fi spus: Aveti in fata pe Ioshua Barabas (care in ebraica inseamna Iisus fiul omului) si pe Ioshua Mesia cel cunoscut ca fiind fiul Creatorului. Pe cine alegeti sa-l gratiem? Surpriza este ca pe amandoi ii chema Ioshua (Iisus), nume foarte raspandit in acele vremuri. Fara a avea ceva special cu Iisus fiul Domnului, pe care il primisera cu toate onorurile in Duminica Floriilor, ei l-au preferat totusi pe Barabas, brigand, terorist, care ii omora pe ascuns pe romani, ocupanti nemilosi ai evreilor (aveau si ei rusii lor). Deci oamenii simpli, care nu-si prea pierd vremea cu filozofari absconse, in locul lui Iisus Fiul Domnului l-au preferat pe Iisus Fiul Omului. Deci cei care apeleaza excesiv si intempestiv, in mod populist, la recursul la popor ar trebui sa stie ca intre agenda zilnica a politicianului si agenda zilnica, plina de interese concrete, uneori meschine ale omului de pe strada (ale electorului, adica) exista contradictii si defazari care duc la rezultate paradoxale ale procesului electoral. Grav este ca marii escroci si manipulatori ai istoriei stiu asta si folosesc acest fenomen in interes propriu. Acestia au luat, din pacate, o serioasa optiune in favoarea dictaturii. Iar eu nu vreau sa dau exemple concrete, care, oricum, n-ar fi relevante.
ROMANUL : Un articol foarte interesant , si (scuze de limbaj),ridicol de adevarat , o realitate a zilelor noastre , asta reflecta comentariile d-voastra. Este trist , ce spune-ti , dar este crudul adevar! BRAVO !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
TRAIASCA LIMBA ROMANA si ROMANIA MARE si LIBERA !!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
La 27 martie Citeva personalirtaiti de la Chisinau au sarbatorit 92 de ani de la Unirea Basarabiei cu România.Dar verzisorii unde earu?De ce nici o panglica verde nu s-a vazut niciunde?Ce s-a intimplat cu verdele,s-a inrosit?
Apropo de cele afirmate mai sus, as face observatia ca nici unul din demersurile cardinale ale istoriei ( care au adus schimbari pozitive esentiale in viata sosietatii ), dar absolut nici unul nu a fost adoptat prin referendum. In plus recursul la popor a fost arma redutabila a nationalsocialistlor germani si nu numai a lor. Expresii ca puterea poporului, natiune, patrie, dreptate, justitie, patriotism, eventual credinta ( desi nu e obligatoriu ), folosite ca avand o semantica exponentiala, pentru a sustine un discurs gongoric, demagogic, golit in realitate de orice continut substantial, cu impact garantat in mediile semidocte, au costituit intotdeauna argumente irefutabile in mana dictatorilor verosi. Populismul ( proletcultismul cum il denumea un „clasic” al bolsevismului ) n-a fost niciodata o solutie… nici pentru stanga nici pentru dreapta…
p/u Romanul
ma alatur de cele spuse de d-na Pavlicenco referitor la postarea cu Isus, interesant, nu am cunoscut asa informatie, daca e corecta spune mult de ce anume a fost ales si gratiat Barabas de catre multime (mama ei de manipulare – ma refer la traduceri, transcrieri s.a. stim din partea cui, nu odresc sa ating tema data). Aveti perfecta dreptate si referitor la REFERENDUM.
Gata d-na Pavlicenco nu-i mai trebuie harbuzului Unire dupa 29 iulie, ii place si „cernoziomul” din R.M.
Pentru Vitalia Pavlicenco
Textul de la „Romanul” din 28 march, la 09,09 a fost postat si pe blogul Stela Popa pentru ca el reia o promisiune a titularului acelui blog in care se spunea ca pe 27 martie „valuri de tineri intuziasti din Romania vor veni la Chisinau”… etc… Si eu am pus intrbarea fireasca unde sunt acele promise valuri? Nu vad nimic subversiv in intrebarea pusa care sa motiveze scoaterea ei de pe blog, dupa o jumatate de ora. Daca Stela Popa doreste numai postari de genul „sincere felicitari” menite sa-i intretina o anumita stare de automultumire si care sa-i flateze orgoliul este problema domniei sale. Eu insa am dorit totusi un raspuns cat se poate de inteligent si de convingator la intrebarea pusa, si chiar n-am avut intentia de fi malitios. O problema nu dispare daca o escamotam, iar problema absenteismului din 27 martie 2010 chiar este o problema care necesita o analiza cat se poate de serioasa. Altfel, eu de mangaieri condescendente pe crestet sunt satul si, in consecinta, nu vad rostul blogului domniei sale.
Dupa cum am mai zis nu sunt pentru unirea cu Romania,
Insa cu siguranta salut ideea integrarii europene !
Ceea ce doresc eu este ca Moldova sa existe ca stat.
p/u Sasha
Si lupul satul si oaia intreaga nu prea se primeste, doar daca lupul nu se face vegetarian in citeva decenii.
Pentru Vitalie
Eu nu stiu ce reactii a starnit la domnia voastra textul privitor la Vinerea Mare dar intentia mea nu afost de loc de a rastalmaci textul biblic. Sa nu uitam ca, in predica de pe Muntele Fericirilor, Iisus insusi spune: „Eu n-am venit sa schimb ci am venit sa implinesc”. Deci orice referire la textul biblic nu este menita decat sa completeze, sa „implineasca”. Altfel orice interventie lipsita de respect, menita doar sa conteste, este blasfemie sau erezie. Actualul Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane ( unul din cei mai mari teologi contemporani ), pe care am avut onoarea sa-l cunosc personal, si Sfantul Sinod chiar incurajeaza polemicile cordiale pe aceasta tema, la care ii invita si pe catolici si pe protestanti, demonstrand prin asta ca ortodoxia romaneasca este capabila sa raspunda provocarilor societatii moderne. In rest, eu ma bucur sicer ca v-au placut informatiile primite, mai ales ca ele provin de la unul din cei mai mari specialisti in patristica din lume si ar trebui sa fiti mandru ca el este roman.