Se impune un Bloc Liberal, ca motor de integrare intraromaneasca intr-un Bloc European

Comunicat de presa

10417707_846297002047900_2756775825132871269_n1920226_10152148683542834_1278005578_nPe 7 august a avut loc sedinta Biroului Permanent Central al PNL, la care au participat si alti reprezentanti ai Platformei ”Consiliul Unirii”.

Primul subiect luat in dezbatere a fost legat de provocarile, stereotipurile si manipularile folosite la adresa unionistilor, care vor candida la parlamentare pe lista national-liberala, precum si identificarea sloganului, a mesajelor de campanile.

Cei prezenti au constatat reactia pozitiva a societatii la propunerea PNL privind crearea unui Bloc European, in special in contextul pericolelor si riscurilor din Est pentru traseul european, proromanesc al Republicii Moldova.

S-a acceptat, in unanimitate, oportunitatea mesajului electoral ce ar putea fi concentrat in expresia ”Impreuna – spre Unirea din 2018”, fapt pentru care Parlamentul, ales in toamna, va trebui sa fie si proromanesc, nu doar proeuropean, fara un puternic element national, fapt ce semnifica, de fapt, o identitate proruseasca a Legislativului de pina acum. Parlamentul viitor nu va fi functional daca nu va fi acolo ideea unionista.

Pentru aceasta, PNL, care are in program militarea pentru crearea unui pol liberal in al doilea stat romanesc, propune, in primul rind, partidelor liberale, crearea unui Bloc Liberal.

Un Bloc Liberal ar fi ”motorul integrarii intraromanesti” rapide intr-un Bloc European. Pentru aceasta se impune o vointa politica responsabila, in vederea desfasurarii unei mese rotunde a partidelor ce au in titulatura cuvintul ”liberal”, precum si a celor ce nu il au, dar se identifica drept formatiuni liberale.  Ar fi binevenite la dezbatere entitatile civice care au demonstrat activism proromanesc si proeuropean in ultimii ani.

In sedinta s-a subliniat dorinta clara a electoratului national de a vedea o coagulare a partidelor politice NE-prorusesti, ce ar putea fi sprijinite de respectivul segment din societatea civila.

Acest fapt, in opinia BPC, ar preveni dispersarea voturilor, atacurile reciproce distructive, revansa comunistilor si formarea unei majoritati parlamentare de stinga antieuropene, mai ales impreuna cu PCRM, dar si ar pregati Unirea din 2018, pentru care exista o sansa istorica,  ar anihila egoismul unor entitati politice ce nu urmaresc obiectivul de unitate nationala, ci intrarea in Parlament cu o mina de deputati, pentru a-si justifica apoi ineficienta. Numai lideri maturi politic pot intelege corect lucrurile, in actuala situatie geopolitica foarte complicata.

Membrii Consiliului Unirii, din care face parte si PNL, cer insistent clasei politice din Romania sa nu imparta partidele liberale din Republica Moldova in ”romanesti” si ”neromanesti”, sa aiba o atitudine echidistanta fata de toate entitatile politice liberale, sa incurajeze – moral si politic – coagularea aici  a fortelor romanesti proeuropene.

Un alt aspect dezbatut a fost situatia social-economica din Republica Moldova, urmare a deciziilor ostile din partea Rusiei.

Integrarea europeana poate avea loc numai printr-o consistenta integrarea intraromaneasca, concept semnalat de catre Consiliul Unirii Presedintelui Republicii Moldova si guvernantilor imediat dupa semnarea acordurilor asociative cu UE.

In acest sens, o solutie si o alternativa a blocarii exporturilor de catre Rusia ar fi reorientarea lor brusca spre Romania, prin decizii speciale si de urgenta ale Guvernelor celor doua state romanesti.

Astfel, se impune o noua sedinta comuna a Guvernelor de la Chisinau si Bucuresti, pentru identificarea de solutii in vederea deblocarii exporturilor de produse agricole din Republica Moldova. Romania nu are probleme cu exportul, iar integrarea economica intraromaneasca este alternativa blocajelor comerciale din Est.

Acest lucru ar fi si o oportunitate pentru a se avansa accelerat spre singura cale de viitor pentru basarabeni, ca alernativa a santajului rusesc – Unirea cu Romania, fapt inteles tot mai clar de populatia informata si mai putin indoctrinata, constienta de legatura dintre integrarea euroatlantica prin Unire si de imbunatatirea, ca urmare, a vietii oamenilor de zi cu zi.

Este regretabila intirzierea examinarii in regim de urgenta a acestei probleme de catre guvernantii de la Chisinau, care inca isi bat capul sa imbunatateasca relatiile economice cu Rusia, in conditiile cind Kremlinul a demonstrat ca aceasta nu intra in calculele sale.

Problema relatiilor comerciale este politica, spionajul economic rusesc nu permite reorientarea exporturilor noastre spre Romania, ca sa depindem de piata din Est, de aceea guvernantii nu trebuie sa faca jocul Moscovei.

Europa a marit cotele la exporturi pentru R.Moldova, dar Romania poate ajuta printr-o deschidere directa in scopul reorientarii politicilor comerciale. Romania are iesire in lume, poate ajuta Republica Moldova si printr-o asistenta de management in agricultura noastra.

BPC al PNL apreciaza contributia membrilor activi ai Consiliului Unirii la identificarea pozitiilor unionistilor in actuala situatie complexa din Republica Moldova.

Serviciul de presa al PNL

Loading Facebook Comments ...

6 Comments

Add a Comment
  1. Desigur voi vota un partid pro unionist, alta cale nui, romanii trebue sa traiasca intr-o tara, divizati devenim slabil.

  2. Ioan Gura de Aur

    Eu la 30 noiembrie voi sustine echipa PNL, indiferent in ce formula va participa, fie independent, fie in bloc sau aliante. Dvs meritati sa fiti sus, pentruca prin actiunile, mesjele, si insistenta dvs ati demonstrat ca sunteti in stare sa ne reprezentati

  3. Unirea cu Moldova – factură de zece miliarde de lei anual pentru România

    Criza din Ucraina a adus din nou în actualitate ipoteza reunificării. Jurnaliştii de la Capital au aflat cât ar costa România să aducă la acelaşi nivel salariile, pensiile sau cheltuielile de funcţionare a instituţiilor publice din Republica Moldova.

    Reunificarea Germaniei a costat 2.000 de miliarde de euro, plătiţi de Vestul mai bogat în circa două decenii. Şi, cu toate acestea, nivelul de dezvoltare al fostei RDG este încă semnificativ sub cel al regiunilor care au rămas în sfera de influenţă occidentală. România nu are nici pe departe puterea economică a RFG, dar în cazul repetării scenariului german ar trebui să-şi permită măcar egalizarea salariilor, pensiilor şi prestaţiilor sociale de pe cele două maluri ale Prutului. Potrivit institutului de statistică de la Chişinău, Republica Moldova (fără Transnistria) are, în prezent, circa 235.000 de angajaţi în administraţia publică, învăţământ şi sănătate. Lor li se adaugă peste 10.000 de militari şi câteva mii de poliţişti, magistraţi sau angajaţi ai serviciilor secrete. Salariul mediu brut în sectorul bugetar este, în prezent, de circa 700 de lei româneşti, faţă de 1.500 de lei în România. Aşadar, o echivalare a lefurilor din sistemul public ar însemna un efort suplimentar de 2,4 miliarde de lei anual.
    Ca de la cer la pământ

    În Moldova există, de asemenea, 670.000 de pensionari (20.000 cu pensii speciale şi 650.000 cu pensii de asigurări sociale). Cei din cea de-a doua categorie primesc lunar o pensie medie de circa 230 de lei. Cum în sistemul asigurărilor sociale de stat românesc pensia medie este de 793 de lei, rezultă că o echivalare a pensiilor între cele două state ar însemna pentru buget o cheltuială suplimentară de 4,4 miliarde de lei anual, fără a lua în calcul pensiile speciale.

    Guvernul de la Chişinău mai cheltuieşte anual 130 de milioane lei pentru indemnizaţiile de creştere a copilului. În România, suma alocată este de aproape 15 ori mai mare (cam 1,8 miliarde lei anual). Având în vedere că în Moldova au loc anual circa 38.000 de naşteri, iar dincoace de Prut circa 195.000, un calcul grosier ne arată că aducerea la acelaşi nivel a indemnizaţiilor pentru mame ar costa cam 230 de milioane de lei anual. Alte câteva sute de milioane de lei anual ar reprezenta echivalarea indemnizaţiilor pentru persoanele cu handicap, a ajutoarelor sociale şi a celor de şomaj.

    Nu în ultimul rând, cheltuielile pentru funcţionarea instituţiilor publice (de la utilităţi la autovehicule, de la medicamente la armament şi de la hârtie la echipamente IT) sunt mult diferite. România a alocat, în 2013, acestui capitol 38,6 miliarde de lei (adică în jurul a 1.950 de lei pe cap de locuitor), iar Moldova cam de zece ori mai puţin (sau în jurul a 1.000 de lei pe cap de locuitor). Ca să ajungă la nivelul actual al sistemului public românesc, instituţiile din Basarabia ar mai avea nevoie de 3,2 miliarde Lei anual.

    Jumătatea goală

    În total, „românizarea“ salariilor bugetarilor, a pensiilor şi altor prestaţii sociale, precum şi a cheltuielilor de funcţionare ale sistemului public din Moldova ar costa, aşadar, peste zece miliarde de lei anual. Adică un procentaj de circa 1,5% din PIB, nu imposibil, dar destul de greu de suportat de buget. Nu trebuie uitat, însă, că o eventuală reunificare ar aduce lucruri mai puţin plăcute şi pentru moldoveni. Cum ar fi o egalizare a taxelor şi impozitelor. Taxa pe valoare adăugată, de pildă, ar urma să crească de la 20%, cât este în prezent, la 24%. Va fi mărită şi TVA pentru câteva cazuri speciale (de la 8% la 9% pentru produse de panificaţie şi de la 5% la 24% pentru gaze naturale). Ar trebui să se schimbe şi modul de calcul al impozitului pe venit (care ar trece de la două cote, de 7% şi 18%, la cota unică de 16%), dar şi al impozitului pe profit (de la 12% acum la 16% după o ipotetică reunificare). Nu în ultimul rând, ar urma să fie egalizate şi accizele, ceea ce ar duce la creşteri de preţuri la energie electrică, gaze, alcool şi mai ales carburanţi. În prezent, litrul de motorină sau benzină se vinde dincolo de Prut cu circa un euro, faţă de 1,40 euro în România. Iar diferenţa este dată aproape exclusiv de costurile fiscale mai mici.
    Toate cele de mai sus explică, măcar parţial, de ce veniturile bugetare ale Moldovei au fost, în 2013, de sub nouă miliarde de lei româneşti (adică undeva la 2.600 lei pe locuitor), în timp ce bugetul de stat de la Bucureşti a colectat în aceeaşi perioadă 200 de miliarde de lei (sau 10.000 de lei pe locuitor). În varianta reunificării, creşterea veniturilor bugetare în Basarabia, adusă, teoretic, de majorarea principalelor impozite, ar acoperi parţial cheltuielile suplimentare cu aparatul bugetar şi asistenţa socială. Asta, desigur, dacă ar fi ţinută sub control evaziunea fiscală.

    3,9 milioane de locuitori are Republica Moldova, din care peste jumătate de milion se află în zonele controlate de Tiraspol

    8,8 mld. lei au fost veniturile bugetare ale Moldovei în 2013, comparativ cu 200 mld. lei pentru România. România are de şase ori mai mulţi locuitori

  4. Nuland: Filați și Plahotniuci, nu batjocoriți interesele cetățenilor!

    Subsecretarul de stat al SUA ne-a lăsat o carte de căpătâi pentru alegerile generale

    E strigător la ceruri că posturile de televiziune, insituțiile media, aflate sub ciubota Păpușarului și a Contrabandistului, evită să ia în dezbatere discursul prezentat de subsecretarul de stat, Victoria Nuland, în cadrul audierilor din senatul SUA.

    Raportul a fost prezentat după ce Nuland s-a aflat în republicile ex-sovietice, inclusiv R.M., unde a luat pulsul stărilor de spirit ale populației.

    Evident, Nuland a căutat răspunsuri certe la întrebarea? ”De ce R.M. beneficiază de una dintre cele mai mari asistențe pe cap de locuitor, atât din partea SUA, cât și a UE, iar poporul nu vede rezultatele concrete și întreabă unde-s banii?”.

    Ultima dată, aducând 10 milioane de dolari pentru securizarea frontierelor estice ale R.M. Victoria Nuland a spus, la Chișinău, într-o conferință de presă: ”corupția este killerul democrației”.

    La scurt timp după aceasta și ambasadorul SUA în R.Moldova, William Moser, a repetat ideea într-o emisiune live la un post de televiziune al lui Plahotniuc, pe care acesta l-a cumpărat de la Sorin Ovidiu Vântu, aflat în prezent la pârnaie în Romania.

    Zice gura lumii că cele circa 5 milioane de dolari provin din SUA și că este foarte suspect faptul că, la scurt timp, acest post de televiziune de mahala a fost cumpărat de Plahotniuc, care a deținut funcția de prim vicepreședinte al legislativului de la Chișinău.

    Procuratura are de lucru, desigur, dar si organizațiile media. Acesta, e însă, alt subiect de discuție.

    Continuăm în subiectul deschis prin a cădea de acord cu diplomatul american. Continuitatea în promovarea politicii externe noi a SUA este de bun augur și noi sperăm să vedem investița SUA, aducând folos R.M., dar nu unui oligarh precum este Plahotniuc cu triplă identitate, caz nemaîntâlnit în istorie, dacă ne referim la faptul că acesta a fost deputat, ales pe listele PD.

    Nuland a tăiat ca în varză în alde Filat și Plahotniuc în senatul SUA

    Desigur, subsecretarul de Stat al SUA pentru relațiile cu Europa și Eurasia nu le putea bate obrazul acestor doi indivizi la conferința de presă. Era prea mare cinstea pentru ei, cu atât mai mult, cu câte ea se grăbea la Paris, unde șeful ei, Secretarul de Stat al SUA, John Kerry, negocia cu omologul său rus, Seghei Lavrov, problema ocupării Ucrainei de către Moscova.

    Victoria Nuland a spus doar că SUA, metaforic vorbind i-a înțărcat pe oligarhii și corupții aflați la guvernare. În Senat, însă, a adus o probă convingătoare că tranziția efectuată de elementele corupte a luat sfârșit.
    În cadrul audierii în Comisia pentru Afaceri Externe a Senatului SUA Nuland a afrimat că în R.M. ca și în Ucraina persistă o tendință îngrijorătoare: aspiraţiile cetăţenilor sunt călcate în picioare de interesele oligarhilor corupţi, Aceștia îşi folosesc banii şi influenţa pentru a înăbuşi opoziţia politică, pentru a cumpăra politicieni şi grupuri media, pentru a slăbi independenţa judiciară şi drepturile organizaţiilor nonguvernamentale.

    Mai grav, Nuland specifică faptul că acești pseudodemocrați cu pretinse viziuni occidentale, proeuropene lucrează împreună, inclusiv la nivel transnaţional „pentru a se proteja şi pentru a se ajuta reciproc să-şi menţină influenţa”.

    În opinia ei un astfel de sistem corupt nu numai că slăbeşte democraţiile din interior, dar le face vulnerabile şi la influenţele de corupţie din afara graniţelor care încearcă să exercite o influenţă politică şi economică nejustificată asupra politicilor de stat şi a factorilor de decizie”.

    Câtă dreptate are, totuși Nuland!

    Examinați cu atenție comportamentul lui Filat și Plahotniuc, care speră și la toamnă să aburească poporul și să-și ducă la bun sfârșit opera cu numele ”Aeroportul Internațional Chișinău” și Banca de Economii”.

    După acest furt ca în codru,ei speră să-și însușească și alte 10 sau 20 de obiective mari, rămase neprivatizate. Privatizarea lor în primăvara curentă a fost amânată pe motiv că ”nu putea fi asigurată transparența procesului”.

    Ați citit bine. În povestea de succes a UE, cu o democrație avansată și libertatea presei până peste poate, dacă e să-l credem pe Contrabandist, nu poate fi asigurată transparența unor procese de privatizare.

    Mai adăugăm că Filat a fost directorul departamentului pentru privatizare, când de asemenea s-a furat tot ce mișca, atunci el, Contrabandistul, intrând în posesia IPTEH-ului, care este culmea nesimțirii morale a unui funcționar, trebuie să ne resemnăm.

    Pot oare PRIME, TV7, Publika, Compania de Stat Teleradio-Moldova să analizeze detaliat acest discurs al doamnei Nuland? Desigur, nu. Ele ciugulesc din palma oligarhilor care nu sunt de acord cu Nuland, dacă nu susțin afirmația ei că „În multe părţi ale Europei, lupta împotriva corupţiei trebuie să fie o prioritate naţională mai mare, în vederea protejării şi apărării democraţiei şi suveranităţii statale (…) ”

    SUA față în față cu viitorul lumii

    Vă fac atenți, Nuland nu a spus acest adevăr de pe FB, la un dialog informal, într-o conferință de presă. Afirmația dânsei a prefațat întrebările senatorilor americani, care regândesc parcursul către ziua de mâine a SUA. Deci, Filat, Plahotniuc, fiind niște reziduuri ale procesului democratic compromis în ex-republicile sovietice, sunt doar exemple.

    SUA vor să prezinte un plan credibil al zilei de mâine a Planetei pentru care și-au asumat responsabilitatea ca unică supraputere. A venit timpul ca formula să fie regândită și Federația Rusă a fost eliminată din ea, fiindcă Moscova are clare apucături imperiale.

    UE nu a acceptat-o barem observator în Parteneriatul Estic, iar în celelalte structuri asiatice, precum ar fi organizația de cooperare de la Șanghai, Rusia este depășită de China.

    Rusia lui Putin a devenit neînsemnată, ea riscă să se dezmembreze și aceasta îl deranjează pe liderul de la Kremlin. Pentru aceasta el a decis să folosească cea mai veche tactică a dictaturilor din toate timpurile, a declanșat războiul care îi reduce la tăcere pe nemulțumiți și își trece la activ toate neajunsurile. Aici, desigur, nu este vorba doar de Ucraina și de R.Moldova, ci de întreaga Europă. E vorba de cel de-al treilea război mondial.

    Asta a dat de înțeles Nuland în Senatul SUA, indicând asupra imperioasei nevoi de a crea un front comun împotriva agresiunii rusești. Deși pretind că se află în acest front, Filat și Plahotniuc și-au găsit locul pe baricada rusă. Acesta e motivul pentru care ei au cenzurat televiziunile aservite și nu au comentat discursul istoric al Victoriei Nuland în Senat.

    România – un exemplu de urmat

    Ca să nu uit, România este un exemplu de bun augur în lupta împotriva corupției. Aflându-se în România, Nuland nu numai că i-a cerut lui Băsescu o guvernare curată, incoruptibilă, ci a premiat-o pe procurorul-șef DNA, Laura Codruța Kovesi pentru curajul și competența cu care redă poporului român încrederea în justiție . România se află, deci, în prima linie a luptei pentru dreptate. Avem un exemplu de urmat.

    Sursa: Vasile Grozavu

  5. =Andru Unionistu dela Cetatea-Alba=

    CRONICA UNIONISTA
    ––––––––––––––––––
    Tema “Re-Unirea Basarabiei cu România, obiectiv naţional al românilor.
    Dar al clasei politice de pe cele două maluri ale Prutului?” –
    va fi dezbătută marți 12 august în cadrul celei de-a doua zile
    a Universității de Vară de la Izvorul Mureșului din Transilvania, ediţia a Xll-a, 11-16 august 2014:
    “Românii de la frontiera Uniunii Europene şi Nato”

    http://www.rgnpress.ro/rgn_14/categorii/eveniment/14321-peste-o-spman-la-universitatea-de-var-de-la-izvorul-mureului-se-dezbate-tema-reunirea-basarabiei-cu-romania-obiectiv-naional-al-romanilor-dar-al-clasei-politice-de-pe-cele-dou-maluri-ale-prutului.html

    Alte teme care vor fi dezbătute în cursul zilei de marți 12 august sunt:
    2.
    Re-Unirea celor doua state germane model de bună practică europeană
    pentru RE-Unirea celor două state românești;
    3.
    Stabilizarea frontierei NATO și UE, obiectiv major al celor doua state românești;
    4.
    Conflictul transnistrean și operațiunile de destabilizare ale Republicii Moldova,
    pericole majore pentru frontiera NATO și UE. Ce soluții există?
    etc.
    Tot marți la ora 13 va avea loc lansarea campaniei „Lunile Tricolorului”.
    Desfășurarea de către Platforma Civică “Acțiunea 2012″ a unui drapel de 150 de metri,
    care după ce trece prin mai multe orașe, ajunge în septembrie la Chișinău;

    La lucrări vor participa înalți demnitari ai statului român,
    parlamenari de pe cele două maluri ale Prutului,
    analiști, jurnaliști din România, R. Moldova, Ucraina, Serbia, Italia alături de lideri
    ai comunităților românești din jurul frontierelor și Balcani, tineri români de pretutindeni.

    La dezbateri au fost invitați principalii candidați la alegerile prezidențiale din acest an.
    –––––––––––––––––––––––––––––––
    La lucrări pot participa și români din diasporă sau din România.
    Participarea este liberă trebuind doar achitată cazarea și masa la pensiunile din Izvoru Mureșului. Un eveniment organizat de Centrul Cultural Toplița, Fundația Națională a Românilor de Pretutindeni și Centrul European de Studii Covasna-Harghita.

  6. 10405324_845005908843676_2098311671974285473_nAcest mesaj mi l-a postat vizitatorul cu nickname-ul ”luca”:

    ”Atentie! Nu este un mesaj paranoico-apocaliptic, ci o optiune de luat in consideratie. Pericolul scenariului “Donbass” pe teritoriul RM este iminent.

    Dupa Ukraina va veni escaladarea in RM, in Caucaz (Georgia, Conflictul Karabah dintre armeni si azeri). E doar o chestiune de timp.

    Maniacul din Kremlin, dupa sanctiunile Occidentului, este o fiara ranita (deocamdata lejer) si este imprevizibil.

    Sa nu creada cineva, daca iese cu portretele lui Putin in strada, sa intalneasca “eliberatorii”, ca va scapa teafar. Vedeti ca in reg. Donetsk si Lugansk sub bombe si gloante au murit sute de civili, care erau fanii lui Putin.

    “Pacea si linistea” din RM se datoreaza faptului ca noi avem Yanukovicii nostri la Putere. Niste Hoti patentati.

    Daca, daca?! ne vom intoarce vreodata cu adevarat spre Vest, cel putin cum au facut cei de pe Maidan, a doua zi vom avea pe Girkin calare pe tank in PMAN.

    Si atunci nu mai scapa nimeni, nici cei cu numele Ivanov, nici Plahotniuk, nici Filat, nici Vova, nici Dodon. Nimeni.

    Agentii rusi (GRU), cazacii si alte lepre, instalate in Tighina, Comrat, Balti, pe tot teritoriul RM, abia asteapta comanda din “centru”.

    Ma intreb si va intreb, cat timp ne vom mai juca de-a Republika Moldova???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *