Control Civic
Evoluţiile de pe scena politică românească din ultimul an arată o asimetrie politică primejdioasă, care necesită soluţii urgente de restabilire a echilibrului, cu ajutorul societăţii civile. Acest echilibru se poate realiza printr-o formă asociativă a societăţii civile, capabile să controleze posibilele derapaje ale unei puteri politice rămase fără o frână eficientă din partea opoziţiei politice.
După cum arată spectrul politic românesc, se conturează deja o singură forţă politică dominantă, mă refer la PSD, împreună cu sateliţii săi. Practic, celelalte partide, rămase doar cu numele şi cu un număr mult redus de membri şi de influenţă sau noile partide înfiinţate, pentru a pescui în apele tulburi ale frustrării populare, contează din ce în ce mai puţin.
Dintre multiplele cauze ale unei opoziţii slabe, se pot enumera: fărâmiţarea, lipsa structurilor organizatorice, lipsa de coerenţă ideologică, adâncirea în mlaştina corupţiei, lipsa de moralitate sau mesajele populiste fără credibilitate, de care populaţia este deja sătulă.
PDL, fostul partid prezidenţial al puterii, format prin adunarea ilogică a unor politicieni de mică anvergură în jurul “gărzii politice” a Preşedintelui, este exemplul cel mai concludent de decădere morală, implicit politică.
La primele semne de pierdere a popularităţii, această adunătură de oportunişti a început să se împrăştie prin diferite alte formaţiuni, aşa cum s-a întâmplat cândva şi cu PNŢCD. Când compromiterea a fost totală, grupul central format din “oamenii Preşedintelui”, văzut de populaţie ca un grup corupt, legat printr-o reţea de interese personale, a decis schimbarea “culorii” din PDL în PMP, într-o încercare disperată pentru “a se pierde urma” și pentru a da senzația de reformă. De fapt, “aceeaşi Marie, cu altă pălărie”.
Este imaginea degringoladei şi a eşecului total al unui partid care a navigat verbal de la stânga spre dreapta, afişând o falsă ideologie de dreapta, pentru a beneficia de suport extern în scopul menţinerii puterii politice interne.
Şi acest suport, manifestat printr-un veritabil trafic politic extern de influenţă, a adus mari prejudicii României, prin intervenţii inadmisibile în politica internă a ţării, adică prin ştirbirea prerogativelor de suveranitate naţională.
Din punctul de vedere al concurenţei politice, atomizarea opoziţiei politice creează un adevărat vid, existând marele pericol ca PSD, rămas acum singurul partid politic românesc puternic, să-şi poată impune voinţa şi să decidă discreţionar asupra tuturor aspectelor vieţii politice, economice şi sociale. Cu nişte partide politice minore, incapabile să facă opoziţie, puterea nu va putea fi controlată politic pentru o lungă perioadă de timp.
În acelaşi timp, societatea civilă este, prin însăşi natura sa, extrem de volatilă la capitolul disciplină organizatorică, este sfâşiată de conflicte şi ambiţii de grup sau personale, neputând – nici ea – să exercite un rol de control social eficient.
Aşa cum am mai afirmat şi cum pare să o confirme actuala evoluţie politică, doar o societate civilă organizată poate umple vidul creat de fărâmiţarea, până la anihilare, a opoziţiei politice. În acest fel, s-ar creea suficient timp pentru regruparea unei opoziţii politice, încât echilibrul politic să se refacă sub “arbitrajul” societăţii civile.
Pentru aceasta, este necesar să se ceară şi să se obţină modificarea Legii Electorale pentru a permite societăţii civile să acceadă în parlamentul naţional. Acest demers ar trebui înţeles şi sprijinit de partidele ce doresc să renască, în această perioadă de graţie, pe care controlul civic parlamentar le-o poate oferi.
Dar, până atunci, societatea civilă trebuie să-şi arate potenţialul prin participarea la alegerile europarlamentare prin lista sa de candidaţi proprii. Este un exerciţiu necesar ca să trezească nişte speranţe în rândul populaţiei şi să atragă atenţia politicului asupra forţei ignorate a unei societăţi civile organizate.
Reprezentare Publică
Poate că s-a înţeles mai puţin importanţa participării ca votant şi ca reprezentant din partea societăţii civile la actualele alegeri europarlamentare.
După anii de euforie ai începutului, în UE au apărut primele crăpături care demonstrează erori grave în concepţia şi realizarea acestei construcţii suprastatale. Din ce în ce mai mult se face simţită separarea în zone şi ţări “mai egale decât altele”, ca să-l parafrazăm pe Orwell cu “Ferma animalelor”.
Conducerea UE nu este aleasă, ci numită, păşind cu uşurinţă peste linia subţire ce delimitează zona reprezentării democratice, mai ales în condiţiile unei structuri atât de eterogene cum este Europa. Eurobirocraţii UE pierd din ce în ce mai mult legătură cu populaţia pe care pretind ca o reprezintă. De altfel, un semnal puternic l-au primit prin cele câteva referendumuri naţionale care au respins o nedorită şi nepopulară Constituţie pentru UE.
Asistăm la o adevărată dictatură a politicului asupra publicului şi a unui război declarat împotriva statelor naţionale printr-un colaboraţionism nedemn al politicienilor.
Astăzi, democraţia parlamentară este şchioapă, este complet asimetrică. Pe de o parte, votul este o obligaţie civică, pe de altă parte – există restricţii discriminatorii pentru reprezentarea publică, a civicului. Totul este făcut pentru asigurarea monopolului reprezentării politice, practic a intereselor de grup politic atât pe plan intern cât şi extern, prin adevărate camarile internaţionale politice.
În aceste condiţii, se face simţită o reformă profundă a principiilor reprezentării la nivelul Parlamentului European prin completarea reprezentării politice cu o reprezentare publică (civică). Până la implementarea unor reforme de substanţă ale sistemului electoral, acest lucru se poate face “din mers”, dacă cetăţenii Europei înţeleg să-şi îndrepte preferinţele electorale spre candidaţii societăţii civile.
În cazul particular al alianţelor electorale civice (vezi CNSC), votul masiv şi preferenţial pentru candidaţii societăţii civile devine capital pentru reprezentarea PUBLICĂ.
În primul rând este un exerciţiu absolut necesar, pentru a demonstra maturitatea societăţii civile şi capacitatea de a depăşi bariera psihologică creată de propaganda neparticipării civicului în aşa-zisele afaceri politice. Sigur, prin reprezentarea publică, politicul îşi va vedea ameninţate interesele pe care i le oferă monopolul reprezentării politice.
Vocea celor mai autentici reprezentanţi publici, pentru promovarea intereselor naţionale împotriva încercărilor de impunere externă, ar fi, însă, semnificativă, prin autoritatea conferită de o adevărată susţinere populară, ce poate estompa tendinţele “colaboraţionist-internaţionale” ale reprezentanţilor politici.
De asemenea, o reuşită a participării şi alegerii reprezentanţilor societăţii civile în Parlamentul European va da un impuls decisiv unei acţiuni ulterioare la nivelul parlamentului naţional unde este importantă protejarea şi promovarea intereselor şi nevoilor de zi cu zi ale omului de rând.
Deci, reprezentarea publică are rolul de a controla reprezentarea politică şi administrativă la nivel European sau naţional pentru:
– apărarea şi promovarea intereselor naţiunii şi ale statului în Parlamentul European
– apărarea şi promovarea intereselor cetăţeanului în Parlamentul naţional.
Aceste doua funcţii diferite de reprezentare pe plan extern şi intern, ar trebui să constituie criteriile pentru selectarea responsabilă a candidaţilor din partea societăţii civile. Desigur, ar trebui să se aplice aceleaşi criterii de selecţie şi de către politic, dar acolo vedem că funcţionează doar regula “clientelismului şi nepotismului“.
http://mipopescu.wordpress.com/
UN CHESTIONAR UNIONIST:
“Cât de probabilă credeți că este RE-Unirea românilor într-un singur stat” ?
ziarul Timpul din Chisinau, febriarie 2014,
pe banda de pe dreapta a paginii de deschidere:
http://www.timpul.md/?action=vote&submit=Voteaz%C4%83
Rezultate:
1. Foarte probabilă ( 659 voturi )
[54.15%]
2. probabilă ( 256 )
[21.04%]
3. puțin probabilă ( 166 )
[13.64%]
4. nu sunt șanse ( 121 )
[9.94%]
5. nu știu/n. r. ( 15 )
[1.23%]
——————————————————
Total voturi: 1217
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
===== BUCOVINA DE NORD =====
———— ♥ SI TOATA BASAⱤABIA E ⱤOMÂNIA ♥ ———-
—————♥—♥—♥— RE-U N I R E ! —♥—♥—♥———–
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
TRĂIASCĂ ROMÂNIA MARE ÎN VECHILE HOTARE
DIN ANUL 1918 DINTRE NISTRU SI TISA !
==============================================
Абсолютно с Вами согласен. В этом что-то есть и идея хорошая, согласен с Вами.
Scris de Biba la 13 februarie 2014
Gherman: Liberalizarea regimului de vize pentru cetăţenii moldoveni va avea loc în primul semestru al acestui an…((T., 13-02-14). Putoarea snegurisză Antaşia Hărman se bucură, CĂ CA uza lu tat-su de a trimite în GULAGuri internaţionale poporul moldav continuă. Bucuraţi-vă moldoboi şi moldovaci! Contunuaţi să plefturiţi GULAGurile staliniste şi să le PREAmăriţi pe cele snegusuro-lucinsco-voronino-timofutiste.
ANUL 2014: CONCERTE UNIONISTE:
————————————————
Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” la Chişinău
în parteneriat cu Filarmonica Naţională „Serghei Lunchevici”
iniţiază o seria de concerte inedite „Cântați cu noi” ale formaţiei “Millenium”,
Concertele vor fi de tip interactiv şi vor presupune un dialog activ între artiști și spectatori.
Formaţia “Millenium” este una dintre cele mai cunoscute şi apreciate formaţii de ethno-folk-jazz din spaţiul românesc.
Membrii grupului sunt artişti consacraţi a căror măestrie
a fost certificată de numeroasele premii internaţionale şi naţionale obţinute încă de la înfiinţare: aprilie 1997, la Chisinau de catre artistul Vlad Gorgos.
Muzica formaţiei Millenium are o sonoritate unică, reprezentând fuziunea
dintre ethno, jazz, rock şi folk.
Trupa este recunoscută pentru calitatea ireproşabilă a interpretărilor live
şi pentru aprecierea de care se bucură mai ales în răndurile publicului tânăr.
A particpat la “Festivalul Prutului” din or. Leova in oct.2013,
si la un concert de Zile Mari in or. Tallinn din Estonia la 8 sept. 2013.
A mai concertat in România, Germania, Franta, Spania, Polonia, etc.
Peste 50 de interpreti si instrumentisti au trecut scoala “Milleniului”:
Nataliţa Barbu, Cornelia Stefanet, Nata Gordiencu,
Sergiu Kuzenkov, Alecu Calancea, Alina Triboi, Victoria Mahu, Nadine Trohin,
Oana Gorcinschi, chitaristul Alecu Zgureanu, etc.
De aici vine şi ideea iniţierii acestui proiect pentru tineret ce presupune 6 concerte tematice
cu un program muzical select, care se va desfăşura la Filarmonica Naţională „Serghei Lunchievici” din Chişinău şi pe teritoriul Rep. Moldova pe parcursul anului 2014.
Proiectul va avea 6 concerte ce vor ilustra 3 teme muzicale:
Tema I „Dar unde dragoste nu e – nimic nu e…”
Tema II „Mai regină decât floarea doar femeia poate fi…”
Tema III „Eşti povestea mea…”
Prima temă muzicală va fi abordată în cadrul primelor două concerte care vor avea loc:
– Joi, 13 februarie, 2014, ora 19.00 – Sala Mare a Filarmonicii Naţionale „Serghei Lunchievici”
– Duminica, 23 februarie, ora 13.00 – Casa de Cultură din oraşul Ungheni
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
===== BUCOVINA DE NORD =====
———— ♥ SI TOATA BASAⱤABIA E ⱤOMÂNIA ♥ ———-
—————♥—♥—♥— RE-U N I R E ! —♥—♥—♥———–
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
TRĂIASCĂ ROMÂNIA MARE ÎN VECHILE HOTARE
DIN ANUL 1918 DINTRE NISTRU SI TISA !
==============================================
Acum imi este clar dle Popescu! Eu insist totusi ca PSD=FSN=PCR,adica (singurul partid „puternic” este cel ce guverneaza tara,iar controlul public o sa vina tot de la ei).Nu importa cum se voteaza,ci faptul cine numara voturile,adica le controleaza.Deocamdata nu este cazul sa ne facem iluzii ca in Romania poate fi schimbata situatia spre bine…mai ales la capitolul stat de drept si suveran.S-a zis cu statul de drept,dar si cu suveranitatea.
Lasa ca pe SITEUL RUSESC „NOI.MD” la un sondaj au participat peste 10,000 de persoane. Majoritatea au votat cu PCRM – asa o sa voteze si la urmatoarele alegeri daca nu se vor lua masuri clare.
Tabloul prezentat de d-l Popescu arata cat de importanta este calitatea umana , organizarea si selectia.in constructia politica .PSD a fost trimis in opozitie la un moment dat de electorat din aceleasi motive ca si PDL si sunt deja semne ca nu s-a vindecat de practici care pun mai presus de interesul national interesul individual si de partid . Viitorul este previzibil. Sustin ca daca nu ar fi fost integrarea europeana cu regulile si constrangerile ei situatia generala ar fi fost un dezastru din cauza coruptiei si mafiotizarii structurilor de stat . Curatirea care se face prin presiunea UE este vitala si se va vedea efectul in circa 5-10 ani prin influentarea subconstientului . Moldova are vital nevoie de constrangerile europene pentru a obliga politicul sa respecte legile si astfel sa fie mai bine pentru tot poporul
Scris de Cuda la 13 februarie 2014
(Alo, Moldova?) Un exemplu european: Cei care vor respinge public ocupaţia sovietică în Letonia vor ajunge după gratii (Unim., 13-02-14). Uite că AI NOŞTRI nu-s chiar aşa de GHMPULIZAŢI ca latvionii; dar mai ştii, numai ce îi vezi că preiau tîmpenia. Iese că îm ţara ceea nu poţi avea o ALTĂ PĂRERE: sau, – asta nu-i BOLŞEVISM de tip latvion? O, tempora, o, mores!
PDL vrajeala ca si PMP
http://antisemitismusa.wordpress.com/
votati PATRIOTII ROMANIEI!
Отличный портал, но стоит больше добавлять информации
Очень интересно. Но чего-то не хватает. Может быть, стоит добавить каких-нибудь картинок или фото?
Лично мне, понравился этот коммент. Обязательно зайду ещё раз