T.B.: ”România are obligaţia de a se uni cu Chişinăul, pentru ca RM să-şi continue parcursul european”

http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/basescu-romania-a-cheltuit-foarte-mult-cu-republica-moldova-322051.html 

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, în cadrul emisiunii „Evenimentul Zilei”, că România are obligaţia de a se uni cu Chişinăul, pentru ca Republica Moldova să-şi continue parcursul european.

Totodată, şeful statului a arătat că politicienii moldoveni sunt incorecţi, pentru că România a acordat fonduri în valoare de aproximativ 500 de milioane pentru Republica Moldova.

„Eu m-am cam săturat de povestea asta: România vrea, dar nu dă bani. România a cheltuit foarte mult cu Republica Moldova, din asistenţa pe care noi am furnizat-o, pentru că noi nu mai suntem la capitolul ţări în curs de dezvoltare, noi contribuim cu bani pentru ţările în curs de dezvoltare. România a cheltuit în ultimii ani circa 500 de milioane, din aceştia 75% s-au dus în Republica Moldova”, a spus Traian Băsescu.

Preşedintele a mai spus că acesta este al şaselea an în care România dă 5.500 de burse tinerilor din Republica Moldova, arătând că acest lucru „nu este ieftin” şi că la aceasta se adaugă şi furnizarea de energie electrică atunci când Republica Moldova a avut nevoie.

„Nici acum, la întâlnirile bilaterale, nu se spune: «Frate, sunt vreo 40 milioane factura de energie electrică». Linia de 100 kw este gata pe teritoriul României, niciun ban de la Republica Moldova. Au fost inundaţiile din 2011 şi statul român a construit case în valoare de 8 milioane de euro în Republica Moldova sau a acordat cetăţenie. Costă şi asta bani”, a adăugat Băsescu.

„Este un soi de incorectitudine a politicienilor din Republica Moldova. Păi nu vorbe, fraţilor, hai să vă facem factura şi România este o ţară care a trecut prin dificultăţi economice, a avut cheltuieli”, a mai spus şeful statului.

”România e o ţară care a trecut prin dificultăţi enorme în ultimii ani. Chişinăul a trimis proiecte care nu au putut fi aprobate. De la Chişinău s-a cerut apoi schimbarea priorităţilor. Anul acesta au venit din nou că vor şcolile. Pentru România nu a fost niciodată, chiar în perioada de criză să dea bani”, a precizat acesta.

Şeful statului a apreciat că Victor Ponta nu împărtăşeşte această părere, doar pentru a fi contra preşedintelui. „Urât este că l-a antrenat şi pe premierul Leancă în această joacă”, a spus Băsescu.

Totodată, şeful statului a subliniat că,  în cazul în care vor fi presiuni pentru schimbarea direcţiei Republicii Moldova, România trebuie să se unească cu Chişnăul, pentru a-i reda ţării parcursul european.

„Moldova este o ţară care are un conflict îngheţat, pe Transnistria. Cheia şi butoanele nu sunt în Chişinău, ci la Moscova. Am văzut ce s-a întâmplat cu Ucraina, cu Armenia. Eu, ca politician cu experienţă, nu pot să nu iau în consideraţie posibilitatea unei întoarceri în Moldova a Partidului Comunist. Dacă presiunile vor fi uriaşe, România trebuie să îi ofere un drum către UE. România susţine independenţa şi suveranitatea Moldovei. Iar în Republica Moldova curentul unionist este invers ca în România. În România 70% doresc unirea, în timp ce în Moldova doar 30% doresc acest lucru”, a arătat şeful statului.

”România trebuie să înceapă o dezbatere internă care nu îi priveşte pe politicienii de la Chişinău, dacă e de acord cu unirea cu Republica Moldova. De ce? La un moment dat, datorită unei existenţe a unei opoziţii, datorită Transnistria şi Găgăuzia, România are obligaţia de a-i reda parcursul european Republicii Moldova prin unirea cu România”, a spus Traian Băsescu.

Loading Facebook Comments ...

34 Comments

Add a Comment
  1. astea sunt mizilicuri.Cu 500 milioane(dar nu a spus ce: LEI EURO DOLARI?) timp de 10 ani nu poti sa faci nimic.

    Basescu putea pompa 10 miliarde euro la rusi,la Gazprom sau facilitati pentru Gazprom de 10 miliarde,il mituia pe Vladimir Putin ,si facea Unirea prin cumparare.

    Asa a procedat Helmuth Kohl in 1989 cu Gorbaciov: i-a dat 50 miliarde dolari(altii spun 80 miliarde dolari) lui Gorbaciov si a cumparat Germania de est.

    aici e vorba de sume mari nu de mizilicuri de 500 milioane lei.

    Germania de vest a investit ulterior sute de miliarde euro in est! si abia acum dupa 25 de ani au ajuns la un oarecare echilibru,sa nu se resimta diferenta de foste regimuri economice: capitalist si comunist.

    Buna intentie nu e tot una cu putinta.Degeaba ai vointa daca nu ai putinta.Cu parere de rau,vreau UNIREA,insa Unirea e cel putin la 10 miliarde euro,care inseamna poduri,gazoducte,autostrazi,investitii,locuri de munca,negocierea conflictului transnistrean,si asa mai departe.

    Pur si simplu rusii trebuie cumparati la Moscova,pentru a se retrage pasnic din Transnistria,asa cum s-au retras in 1990 pasnic din Berlinul de est si toate bazele militare din germania de est RDR.Alta solutie nu exista.Alta solutie pasnica,evident.

  2. toata infrastructura si tehnologia GAZPROM din RUsia este tehnologie germana.Germania are cel mai ieftin pret la gazul rusesc,ca asa a fost intelegerea : iau gazul aproape gratis,dar ofera la schimb tehnologia,conducte de ultima generatie,etc.

    GERHARD SCHROEDER fostul cancelar german este actionar la GAZPROM in Moscova.

    Basescu se putea face actionar la GAZPROM si mai stateam de vorba.Dar nu cu mizilicuri de 500 milioane lei,care sunt 100 milioane euro(timp de 10 ani!!).Cu banii astia iti faci centrale eoliene ecologice,si atat,nu poti investi in petrol,gaze,si nu poti cumpara Basarabia de la rusi.

    Hai sa vedem cati bani a investit GERMANIA in Republica Moldova,si s-ar putea sa va mirati ca au investit mai mult! Important e ca Moldova sa intre in UE cu fruntea sus.Ca de vorbe cred ca sunteti satui.

  3. PSS:

    ROMANIA are o datorie morala in ceea ce priveste Basarabia(si suportarea tuturor cheltuielilor) in ceea ce priveste in primul rand:

    -cei aproximativ 400 de supravietuitori batrani ai Gulag-ului sovietic(pensie de la statul roman).Statul roman i-a abandonat practic in 1940,prin cedarea Basarabiei,si la 23 august 1944 si ulterior prin cedarea din nou a Basarabiei.

    -cateva zeci(foarte putini) de batrani veterani de razboi care au luptat in Armata romana,pana in 1944,basarabeni din Basarabia.

    -romanii deportati in Siberia,care s-au stabilit ulterior in Kazahstan,Rusia si in alte zone ale fostului URSS,si urmasii lor.

    -patriotii romani care in 1992 au luptat impotriva sovieticilor din Transnistria.

    Concluzionand,Romania are o datorie morala in primul rand asupra acestora,si nu e suficient ca li s-au redat cetatenia romana,lor si urmasilor de sange.Trebuie si pensie si indemnizatie de veteran de razboi(1944,1992),detinut in Gulag(anii 50) din partea statului roman,lunar,asa cum se procedeaza cu cei din Romania.

    Evident,si victimele regimului nazist german,trebuie sa primeasca despagubiri (de la statul german),in Basarabia,fie ei romani,ucraineni,sau evrei(Holocaust).

  4. HELLO, DOMNULE VLAD

  5. hello, domnule Vlad

    A ajuns comunismul la putere in ISRAEL? Ori dv ati ajuns mare scula guvernamentala comunista in Knessetul de la Ierusalim? Ati jurat cumva moarte Romaniei? Personal pentru Basescu? In numele cui? Ce interese va poarta pixul prin partile astea? Actionariatul la gazprom? In Israel aveti de aparat o tara si un popor, iar acel loc binecuvantat de Dumnezeu este si cel mai potrivit unde va puteti manifesta din plin patriotismul iudaic. Lasati-ne pe noi sa fim patrioti si romani pentru noi, la noi acasa!
    In alta ordine de idei,cele 500 de milioane despre care vorbeste Basescu , se intelege limpede de tot ca sunt EURO !!DIN CONTEXT !!! Recititi cu atentie!!

  6. Domnule Puscasu Vlad, va caracteterizez pe scurt: aveti o memorie selectiva, sunteti agramat, fara date concrete corec, fara cunostinte minime de logica, fara morala, etc.
    Sa le iau pe rand:
    Romania plateste procente din produsul ei social brut Comunitatii Europene in €, moneda curenta. Acesti bani sunt dirijati mai departe, inclusiv catre RM dar cuntificarea lor este nenecesara pentru ca realipirea teritoriului furat de rusi timp de 175 de ani de la trupul tarii este o reparatie istorica necesara si inevitabila la care nu trebuie ca niste idioti aflati in conflict dambovitean-ma refer la presedinte si prim-ministru- sa faca facturi. Fratele nu se ajuta pe bani sau pt. dobanda ci din inima si pe gratis. Lui nu i se scot ochii cu facturi ci este sustinut mai departe in tacere, chiar si cand greseste, cum au fost multe cazuri, inclusiv cel recent. Faptul ca Romania a fost condusa de la razmerita pana in momentul de fata de niste pigmei politici nu trebuie sa se rasfranga asupra idealului national.
    Deasemenea, Romania plateste Natiunilor Unite in $ pentru sustinerea tarilor subdezvoltate.
    RFG nu a cumparat RDG, ci a sustinut constructia de locuinte pentru soldatii sovietici care trebuiau sa se retraga din RDG cu 5o de miliarde de marci germane.
    Fiecare angajat german din vest a platit un asa-numit „Solidaritaetzuschlag” pentru egalarea nivelului de trai din cele doua regiuni, lucru care se va intampla si dupa reintregirea Romaniei. Eu numesc fenomenul inevitabil „Reintregire” -nu „Unire”-neacordand moral RM dreptul de a hotari daca vrea sau nu sa se reintoarca in trupul tarii de unde a fost furata, precum nu copilul furat din leaganul parintilor de un hot are dreptul de a hotari daca vrea sa ramana cu hotul sau accepta sa revina in casa parinteasca.
    Nu gasesc nici macar discutabil d.p.d.v. moral argumentul dv. cum ca rusii trebuie platiti de romani ca sa se retraga din regiunea transnistreana. Si veti vedea in scurt timp ca exista alta solutie pasnica.
    Germania nu ia gazul aproape gratis din Rusia ci il plateste mai scump decat multe alte tari.
    Gerhard Schroeder nu a fost actionar ci angajat la Gazprom, care este o societate de stat.
    In vara lui 1940 Franta si Marea Britanie, garantele granitelor Romaniei, au fost invinse in 19 zile, ultimele trupe engleze din Franta retragandu-se pe mare, fara a fi atacate de panzer-ele germane, caci Hitler se gandea la un armistitiu cu batranul Albion in conditii in care spera interpretarea pozitiva a clementei lui de la Dunquerque, cand a iertat aproape 400.000 de britanici. Si in aceste conditii Romania nu a rezistat ultimatumului ordinar al URSS, caci ramasese singura, cu aliatii invinsi si cu dusmanii (Ungaria si Bulgaria) smulgand din trupul ei . Daca lupta ca Finlanda, pierdea mai mult teritoriu si mai multe vieti iar statul insusi ar fi disparut. Asta nu inseamna ca nu are dreptul moral sa-si recupereze raptul sovietic.
    Iar in final va anunt ca tara care datoreaza cele mai mari reparatii Romaniei este Rusia, mostenitoarea de drept a URSS pentru urmatoarele motive:
    -Rusia a furat de la poporul roman o parte a tarii pe care a exploatat-o timp de 175 de ani, pe care nici acum n-o lasa in pace;
    -Rusia a furat tezaurul Romaniei (printre alte valori de arta si 93 to aur) trimis la aliatul de razboi Rusia cu inventar, spre pastrare;
    -Rusia a deznationalizat si omorat sute de mii de romani trimitand in Basarabia pleava imperiului rus, ale carei resturi inca mai incearca sa intoarca destinul unei parti dezorientate a poporului roman;
    -din cauza agresivitatii Rusiei Romania a intrat intr-un razboi drept impotriva URSS, ca si Finlanda, fiind pedepsita la sfarsitul acestuia cu 45 de ani de comunism impus de tancurile sovietice si platind agresorului despagubiri de razboi, in loc sa se decida invers.
    In momentul Reintregirii, Romania isi va rasplati toti fiii care au luptat contra agresorului cel mai crud din istorie, Rusia. Dar are dreptul sa faca acest lucru doar cu cetatenii romani si inca mai sunt destui romani cetateni ai altor state.
    Iar pana cand Rusia va recunoaste ca a produs cel mai mult rau celor mai multe popoare din lume, mai dureaza. Reeducarea poporului rus trebuie facuta precum a celui german.
    Despre „gramatica” dv.: folositi semnele de punctuatie absolut aleatoriu, spre exemplu despartiti subiectul de predicat prin virgula, pe care o puneti si inaintea conjunctiilor, etc. Un sfat exprimat simplu, ca sa-l tineti minte mai usor: nu puneti niciodata virgula inaintea cuvantului „şi”.
    Aveti dreptate doar in sensul ca Romania ar trebui sa plateasca despagubiri evreilor sau familiilor celor ucisi chiar daca a fost sub ocupatie germana. Dar avand in vedere ca a fost totusi statul cu cei mai multi evrei salvati (circa 400.000, lucru recunoscut chiar de Israel) si ca multi evrei- majoritatea trimisi de la Moscova, precum Ana Pauker- au produs mult rau in timpul inceputului comunismului in Romania, lucrurile sunt ceva mai nuantate.

  7. Scuze ca mi-a sarit tastatura de la cuvantul „corecte” la „caracterizez”.

  8. @PETRUS

    cine esti dumneata sa-mi tii lecti de moralitate,cand esti un annonim,iar eu ma semnez cu numele din pasaport,si cu IP-ul meu inregistrat legal?

    Stimate domn,

    Cred ca aveti halucinatii cand justificati CEDAREA BASARABIEI in 1940 fara a se trage un glont!

    Imi vorbiti mie de moralitate? adica vine hotul in casa ta si ii lasi gradina ca sa te lase in pace?

    ASTA A FACUT REGELE CAROL In 1940 cu BASARABIA!

    Noi trebuia sa ne aparam TARA,ca de aceea am fost soldati in Armata Romana,si AM JURAT CREDINTA tarii!! neamului nostru!!

    Macar apucau basarabenii sa se refugieze in Banat pe undeva,daca luptam in 1940,si nu sa fie cedata Basarabia in 2 zile,si sa ajunga direct in SIBERIA mii de copii romani femei si familii intregi!!

    Cu cat tupeu ordinar imi vorbesti tu de ,,moralitate,,si sustii cedarea Basarabiei in 1940!!!

    apoi spui ca RUSIA in sus si in jos,dar tataie eu am venit cu o solutie REALISTA,si nu cu povesti si sentimente,ca e ca in CASATORIE aici,degeaba ii spui sotiei ca o iubesti de mama focului,dar o lasi sa moara de FOAME si nu pui o paine pe masa si nu muncesti nimic!!

    ASTA FACE BASESCU!! PROMITE PROMITE dar nu face nimic!!!

    aia 500 MILIOANE EURO sunt FONDURI EUROPENE DE BUNA VECINATATE in proiectul COMISIEI EUROPENE,lasa vrajeala,ca nu ROMANIA a dat acei bani,ci UE! ceea ce nu-i tot una,ca UE inseamna BUGETUL celor 27 de TARI!

    Dupa capul dumitale iti trebuie razboi,pentru ca atat ii duce capul pe RUSII BETIVI,doar razboiul,daca nu-i indopi de bani!!

    Este o solutie imorala,dar mai IMORAL este sa lasi Basarabia in GULAG DIN NOU in Uniunea EURO-ASIATICA a lui Vladimir Putin!

    EU NU VREAU RAZBOI in Basarabia,ci mai bine Romania contribuie la Gazprom cu o suma de bani,si la Rusia,sa faca Unirea PASNIC,decat razboi.Pentru ca MOSCOVA are butoanele Transnistriei si bolsevicilor de acolo!!!

    Stiu ca ROMANIA are 50 de ani de comunism,pe cand Germania a avut 45 de CAPITALISM,de a avut dolarii ca sa cumpere Germania de est,insa MAI ONEST e sa spui Basarabeanului ca nu se poate UNIREA,decat sa-l minti,si sa ajunga in GULAG ,pe SANGE,ca in 1992!!

    Practic ILIESCU KGB este vinovatul principal pentru invazia din `1992 din Transnistria.Deoarece SNEGUR ii ceruse Unirea in secret,iar Iliescu l-a turnat la moscova!

  9. Bravo Base!

    Numai ca politicienii de la Chisinau nu se vor lasa de treuca.

  10. Cunostintele dv. de istorie sunt jalnice. Regele a comandat consiliul de coroana, la care el si 10 altii au fost pentru lupta, 10 contra si restul pentru discutii. URSS a refuzat orice discutii si a taiat legaturile telefonice. Regele Carol al II-lea a fost unul dintre cei 6 din cel de-al doilea consiliu de coroana-Nicolae Iorga fiind altul-care au fost contra cedarii fara lupta a Basarabiei. Din pacate a fost democrat si a acceptat parerea majoritatii, plecand scarbit de votul celorlalti. Sunteti unul dintre cei care denatureaza istoria. Nici eu nu sunt de acord cu cedarea fara lupta. Dar situatia se prezenta astfel: Rusia ocupase jumatate din Polonia fara ca Marea Britanie si Franta, garantele granitelor Poloniei si ale Romaniei, sa aiba curajul sa declare razboi URSS. Finlanda pierduse eroic in lupta de 3 luni cu URSS o suprafata mai mare decat Basarabia (40.000kmp) fara sa fie ajutata decat cu declararea URSS ca agresor la Liga Natiunilor iar Anglia si Franta pierdusera lupta pe continent in 19 zile. Cinci zile dupa semnarea capitularii de catre marele aliat al Romaniei, Franta, URSS ne-a dat ultimatumul iar Hitler ne-a sfatuit sa cedam, caci avea „contract de munca” (Paktul Stalin-Hitler sau Molotov-Ribbentrop), ca si Schroeder, cu Rusia…Cat crezi ca ar fi rezistat Romania la un raport al fortelor de 40 la 1?
    …Nu dupa capul meu trebuie razboi, ci dupa al dumitale, caci crezi ca va fi razboi daca nu-i indopam pe rusi cu bani…solutie care tie si prietenilor tai de la Moscova, pe care-i sustii, vi se pare morala. Despre restul „scrierilor” dumitale mi-e scarba precum regelui Carol, pe care-l crezi vinovat, din lipsa ta de informatie. Macar ai bunul-simt si nu mai propaga prostii sau neadevaruri.
    By the way, vad ca esti ramolit de tot, caci vad ca tot n-ai retinut sa nu pui virgula inaintea lui „si”…

  11. da,categoric ca fara acordul Moscovei nu va putea Basarabia sa mearga spre vest,spre Uniunea Europeana,avand trupe militare de ocupatie! asta e situatia reala,si nu imaginara pe care o creezi dumneata.Nu inseaman ca sustin Moscova,daca spun adevarul,ca rusii sunt in Basarabia si Transnistria,Tighina.

    In loc ce sa-ti retragi cuvintele,scriind si justificand cedarea Basarabiei in 1940 fara atrage un glont,vad ca si mai tare intri in rahat,si o dai in bara.Faci ce faci si gafezi total!

    Regele CAROL a cedat Basarabia,nu ma intereseaza consiliul ala de coroana,era DICTATURA!!! era regim dictatorial,antisemit la acea data,li se retragea CETATENIA ROMANA la zeci de mii de evrei!!!

    sasii si evreii erau dati afara din scoli,asta a insemnat regimul dictatorial,nazist al lui Carol!

    Acelasi Carol,care avea STRAJA TARII,un fel de HITLER JUGEND,tineretul hitlerist care saluta cu mana spre cer.

    Acelasi CAROL care nu a facut nimic sa impiedice masacrul de la DOROHOI din 1940,din iulie 1940,cand s-a cedat Basarabia,si cand au fost asasinati 200 de evrei inocenti!

    Mai invata istorie inteligentule!!

    Nu-mi vorbi mie de nazistul asta antisemit si criminal CAROL! pentru ca eu am fost educat in scoala de fiica adoptiva a poetului tribun Octavian Goga,adica de Geanina Goga,si stiu de la fata locului cate crime antisemite si criminale a facut acest Rege tradator.

    Si tu vii sa-mi spui ca ,,Regele Carol a fost democrat,, asa ai scris mai sus.Du-te dracului,atat imi ramane sa-ti spun.

    Nimeni nu spune ca am fi rezistat in fata sovieticilor,dar pentru tine e tot una ca se refugiaza in Romania 2 milioane de basarabeni din calea rusilor,sau doar 300.000 cat au apucat sa se refugieze in 2 zile prin CEDAREA CRIMINALA a regelui CAROL in 1940?!?!?!

    Era clar ca daca rezistam si nu cedam Basarabia,ne ocupau si Ungurii si bulgarii si nemtii,insa o faceam CU DEMNITATE!!!

    DEMNITATEA ROMANEASCA insemna macar copii aceia basarabeni si familiile lor,femei si batrani salvati din Basarabia,prin LUPTA contra sovieticilor in 1940!!

    Tu ai aflat pana acum ca intre 1940-1941 au fost deportati in Siberia 300.000 de romani si 10.000 de evrei?!?!?!?!??!

    Ai aflat sau aflii abia acum?

    SI atunci cum imi spui mie ca regele terorist CAROL a fost cosher ca la Sinagoga,cand a fost un criminal antisemit terorist si afemeiat!!

  12. citez din acest ipocrit,cica zice

    ,,daca nu cedam Basarabia pierdeam mai mult teritoriu si am fi pierdut si statul roman,,

    Mai inteligentule,pentru tine ce e mai importanta,geografia,harta,un pamant,sau OAMENII care-l populeaza?

    Dupa mintea ta a fost bine ca am cedat 4 milioane de basarabeni si bucovineni fara sa tragem un glont in 1940?!?!?!?!?

    puteau sa ne ocupe rusii pana pe SIRET,ca ne salvam mai multi romani de-ai nostrii prin lupta,aveau timp sa se refugieze!!

    Dumneata de ce crezi ca luptau cu atat fanatism germanii lui Hitler in est,si lejer,predandu-se in vest (franta)americanilor din 1944?!?!?

    pentru ca in EST(nu mai luptau pentru HITLER,ci pentru REFUGIATI),sa aiba timp sa fuga nemtoaicele de violatorii rusi,de aceea au luptat cu atat fanatism,dupa esecul din Stalingrad!

    Habar nu ai istorie!

    Cu sovieticii in 1940 singurul argument trebuia sa fie GLONTUL!

    Cu teroristii nu se negociaza,si bine spunea GEORGE BUSH dupa 2001!

    Asa si cu sovieticii criminali in 1940.Nu aveam ce negocia,cedarea Basarabiei,trebuia sa cante tunurile de artilerie sa ne salvam romanii nostri din Basarabia,sa-i refugiem la TIMISOARA pe toti!

    Acum e alta mancare de peste.Este perioada de PACE internationala(nu de razboi mondial ca in 1940)!!!,si pe timp de pace se negociaza in BANI.

    Astazi CAPITALISMUL conduce,si daca vrei sa faci ceva pentru Basarabia o face spunand nu doar ,,AD MEA VE esrim Shanah,, ci si facand ceva CONCRET!

    Sloganuri electorale: UNIRE FRATI ROMANI, basarabence va iubim sunteti cele mai frumoase,nu realizeaza NIMIC!

    UNIREA se face concret.Guvernul aloca BANI Basarabiei,asta e Unire!

    Iar conflictul din Transnistria are cheia la Moscova,asta o recunoaste pana si BASESCU asta pe care-l urasc din toata inima,pentru tot raul produs Romaniei!!

    Asta o recunoaste oricine in afara de anonimul asta comentator,care-l face pe grozavul.Vai de capul tau!

  13. dar acum ca citesc ce scrie mai sus ,,PETRUS,,

    vad ca o dai pe-a antisemitismului nu-i asa tovarase?

    Poate ca esti din ceva fratie de cruce neo-nazista,sau mai stiu eu care?

    cum iti permiti sa spui ca evreii nu au suferit in Basarabia,ori in Romania?!si ca nu trebuie sa li se dea despagubiri??

    bine-inteles ca statul german le da despagubiri evreilor din Romania,si foarte bine face.

    Doar Antonescu i-a deportat si ucis in Transnistria,ce ai fi vrut,sa nu primeasca despagubiri ca chestiunea e te citez ,,nuantata,, E plina lumea de antisemiti si de impostori ce pretind ca stiu ,,adevarul istoric,,

    Care adevar? si romanii din Basarabia trebuie sa primeasca despagubiri de la statul german pentru perioada 1941-1944 in Basarabia,la fel cum si evreii trebuie sa primeasca.

    Cica la asta ce se semneaza ,,petrus,, spune: ,, e imoral sa dai bani la rusi,,

    dar dupa creierul tau e mai moral sa lasi Basarabia in Gulag,in Uniunea Euro-Asia a lui Lavrov si Putin,si Dughin,si Rogozin,si Sergey Dorenko,si a KGB -ului FSB ??

    Daca gandea ca tine HELMUTH KOLN, Unirea Germaniei capitaliste nu se facea cu Germania comunista in RDR,pentru ca Germania era ,,neprihanita ,,si virgina si nu negocia cu Gorbaciov primirea RDR-ului german!!

    Si ce ai fi vrut? sa nu-i dea acei bani la Moscova lui Gorbaciov,si sa-l spanzure pe HONEKER la Berlin,si sa vina neo-nazistii germani si sa iasa razboi civil,si sange,si cadavre si morti?!?!?!

    asta ai fi vrut in 1989,asta vrei in Basarabia,nu ajung gagauzii aia,rusii din Balti, organizatiile KGB, Tiraspol.Trebuie si tu sa zici ,, nu negociem cu rusii,nici cu Gazprom,, ca sa vina TIRASPOL sa te f+++ direct in c_r!

    Daca GORBACIOV nu primea acele miliarde de dolari de la Helmuth Koln,URSS-ul se prabusea in 1989,si nu in 1992.Dar asta e alta istorie.care nu o scrii cu ,,daca,,

    INVATA ISTORIE inteligentule ,,petrus,, las anonim si fricos.Nu ai curajul sa dai nas in nas cu mine,nici pe internet,cu numele tau real,pe cand eu ma semnez cu numele real din pasaport .

  14. =Burunducul Unionist dela Tighina=

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    ————— ♥ BASAⱤABIA E ⱤOMÂNIA ♥ —————
    —————♥—♥—♥— RE-U N I R E ! —♥—♥—♥———
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    TRĂIASCĂ ROMÂNIA MARE ÎN VECHILE HOTARE
    DIN ANUL 1918 DINTRE NISTRU SI TISA !
    =================================
    P.S.
    „Ciudateniile” unui premier ratat Victor Poanta
    de la Bucuresti:
    /in tandem cu alt premier agent pro-moscal
    Iurie Leanca de la Chisinau/
    – in viziunea lui, a vorbi despre Re-Unirea Basarabiei
    cu tara-mama România Mare europeana si despre Pactul secret fascisto-comunist Ribbentrop-Molotov
    din 23 August 1939 = sunt Mitocanii !

  15. Helmut Kohl e diferit de Helmuth Koln. Primul e adevarat, al doilea e inventat de retardatul mintal Puscasu Vlad, care, ca orice fost militar ce activeaza la indicatiile Moscovei, indemnand cu strigate jalnice la razboi, scrie cate o greseala la fiecare cuvant. Face pe patriotul, se da istoric dar e un analfabet senil. Personaj periculos pentru ca rata de adevar din „scrierile” lui, de altfel doar de el intelese, e de 10%. Traieste intr-o lume imaginara, fara legatura cu actualitatea. A se evita.

  16. @Petrus

    ce sa-ti fac daca atat te duce mintea!! ai scris 90 la suta neadevaruri istorice,privind cel de-al 2-lea razboi mondial,antisemitisme,si in politica recenta habar nu ai ce jocuri de putere se fac,traiesti in realitatea McDonalds,Circ si Paine la televizor,tot ce vezi acolo iei de bun.

  17. TRAIAN BASESCU LOVESTE UN COPIL INOCENT!!!

    aici : http://www.youtube.com/watch?v=f5cXowXYEio

  18. Imi pare foarte rau si mi e rusine de politicienii nostri, care comenteaza cu atata aroganta tema Unirii… si mii ciuda pe ei, mai ales pe cei din PLDM ca educa moldovenismul exagerat si negarea absoluta a identitatii romanesti. Daca pana la declaratia Presedintelui Basescu referitor la Unirea reala a celor 2 state romanesti tinerii activisti pldm sau simpli studenti se aratau destul de proromani, apoi dupa comentariile negative ale lui Filat si Leanca referitor la Unirea si deja NEGAREA ca RM e un al 2-lea stat romanesc, tineretul si votantii pldm-isti au exploadat in opinii negative referitor la identitatea Romaneasca si posibila Unire……si asta tot e rezultatul educatiei societatii de catre Guvernarea actuala, care fac tot posibilul ca sa educe in cetateni antiromanismul din frica de a-si pierde TREUCA!!!

  19. Vlad Puscasu, nu stiu cum te cheama in rea;itate, dar minti cu nerusinare, in unele lucruri ai putina dreptate referitor la aceea ca RM are nevoie de o mai mare atentie din partea Romaniei, dar in rest ai scris niste aiureli si tampeni….. iar cel mai tare te-ai comromis postand linkul unui video in care Traian Basescu cica „loveste un copil”, ceea ce ce este o minciuna si o buna lucrare „photoshop” ceea ce a fost demonstrat nu odata de catre specialisti in domeniu si chiar exista videuri care demonstreaza cum a fost falsificat video-ul pe care tu l-ai prezentat, iar tu cunosti foarte bine acest lucru, atunci de ce minti apare intrebarea??? se vede ca slujesti cuiva,probail ca esti internet troll!

  20. @ANDREI

    nu curentul moldovenist distruge Basarabia sau Romania,ci SARACIA, coruptia,PROMISIUNILE LUI BASESCU FARA ACOPERIRE IN FAPTE (si in realitate),

    MINCIUNA
    IPOCRIZIA

    caracteristice urmasilor lui ION ILIESCU KGB ILICI,copilul lui GORBACIOV.

    Feriti-va ca dracul de tamaie de manipulatori!!

    INCREDEREA trebuie sa fie conectata cu RATIONALUL nu cu SENTIMENTUL!!!

    e ca in iubire, Iubitul spune ca o iubeste de nu mai poate,dar nu face nimic in sensul asta,nu o cere de sotie,si pe deasupra o lasa sa moara de foame,asteptand ca iubita sa munceasca si sa aduca o paine pe masa!!

    Asta face BASESCU!! acum cere FACTURA la gaz si la curent,dracu sa-l pieptene!!

    http://tv-patriot.blogspot.ro/

  21. @ANDREI

    daca Basescu chiar doreste UNIREA Basarabiei singurul lucru pe care-l poate face este DEMISIA!

    Basescu e un BANDIT care nu are ce cauta in Romania,el si tot neamul lui de agramate!

    BASESCU si BOC au guvernat ROMANIA dupa 2008,au avut in mana fraiele puterii,MINISTERE,FONDURI EUROPENE!!

    Puteau privatiza OLTCHIM direct la VLADIMIR PUTIN, si CFR MARFA si banca CEC,in schimbul UNIRII BASARABIEI CU ROMANIA!

    Garantez ca rusii ar accepta sa cumpere la un pret mic cele de mai sus,lasand in schimb si GARANTAND (ca si la ZIDUL BERLINULUI)ca UNIREA Basarabiei cu Romania nu va duce si la interventia celor din Transnistria,asa cum nici in 1989 in Germania nu au intervenit,ci s-au retras.

    BASESCU si EMIL BOC(marioneta lui,SA TRAITI SEFU) au condus Romania 100 la 100 fara nici o opozitie! DE CE nu au facut Unirea,desi o puteau face? raspuns: DIN CAUZA CORUPTIEI evident! gruparea ELENA UDREA-COCOS care aveau in varful pixului TOATE fondurile europene,date doar la prefecturiile PDL: Suceava(FLUTUR) Botosani,Cluj, NU A VRUT BASARABIA!!

    au preferat sa lase BASARABIA IZOLATA(asa cum e si azi!!),pentru ca IZOLATA acolo si fara informatii,asigura VOTURI pentru Basescu si PDL,si PARTIDUL MISCAREA POPULARA si FORTA CIVICA si alte partide de buzunar.

    GERMANIA are cel mai ieftin pret la gaz,din partea Rusiei!
    GERMANIA a investit in RUSIA,tehnologie pentru GAZPROM!
    GERMANIA loveste in UCRAINA prin JULIA TIMOSENKO(omul Moscovei),pentru a face jocul Rusiei.TIMOSENKO,femeia care a delapidat banii americanilor de la REVOLUTIA ORANGE din 2005!!

    GERMANIA pe plan mondial este aliatul nr 1 al RUSIEI in interiorul FMI Banca Mondiala si grupul G8,cele mai puternice si industrializate tari ale planetei.

    In acelasi timp GERMANIA si-a recapatat Germania de EST in mod pasnic.

    Si BASESCU putea sa faca acelasi lucru,negociind serios la Moscova!!

    Daca negocierile mergeau bine,se putea organiza un mitting imens,de la GALATI la SCULENI HUSI, UNGHENI CAHUL care sa duca la FLUXUL de zeci de mii de persoane de o parte si de alta a PRUTULUI,care sa duca imediat la UNIRE.

    Asa s-a intamplat in GERMANIA la Zidul Berlinului,unde milioane de oameni au daramat zidul si au trecut de o parte si de alta a fostei granite.

    Pasul urmator in cazul Basarabiei ar fi acela ca trupele ruse sa se retraga si sa constate Unirea.(in cazul in care intelegerile ECONOMICE Bucuresti-Moscova ar da roade!! privatizari,afaceri comune,etc).

    Asta e SINGURA cale,asa -zisa CALE GERMANA!! restul sunt povesti ,,moraliste,,

    Un fel de curva virgina,in limbaj popular.Adica noi nu vorbim cu rusii,dar vrem unirea cu Basarabia! tocmai asta ii explicam la imbecilul anonim de mai sus semnat ,,petrus,, ca in limbaj diplomatic asta inseamna razboi.

    Dar el nu are studiile mele politice,ca sa isi dea seama,dar se crede buricul targului.Ce sa-i faci,nu-mi mai pierd vremea cu el.

    Eu ma adresez celor ce pot recepta mesajul meu.Cei care rationeaza,si au putina logica in gandire!

  22. Doamna Pavlicenco.

    Sa stiti ca nimic nu este intamplator. Pe un presedinte, cu experienta lui Basescu, nu-l ia gura pe dinainte sa spuna ceva la care s-ar putea astepta sa fie plesnit peste gura din cineva din UE, USA ori Rusia. Dupa cum vedeti, nimeni nu l-a apostrofat pentru imprudenta de a deschide acest subiect decat … Leanca.

    Eu cred ca Basescu nu a deschis intamplator aceasta problema acum, ci „este lasat”, chiar de catre cercuri influente. Daca pana acum eram foarte sceptic, stiind ce este intr-o fosta tara a URSS, cu sechelele ei, acum nu as mai fi chiar asa de negativist.

  23. Pt Dani

    Si eu cred la fel, ceea am si spus intr-un interviu care va apare in curind.

  24. @DANI

    te inseli.Vezi reactia ambasadorului GERMAN(deci tot UNiunea Europeana)privind declaratiile fara acoperirea ale lui Traian Basescu.

    Basescu se joaca cu Basarabia noastra.

    Acum bine-inteles ca e luat in gluma ceea ce spune,de catre ambasadori si oficiali straini.

    Dar hai sa presupunem ca e luat in Serios!!! Ce ar face moscova daca ar lua in serios declaratia UNIONISTA a lui Basescu?

    Ii cunoastem pe rusi,stim cum au actionat in GEORGIA.Ar invada Basarabia pana pe Prut cu trupele.

    Iar Basescu ce masuri si-a luat sa fie UNIREA facuta? nici una! totul e o declaratie in vant,fara acoperire.

    Norocul nostru este ca nimeni nu-l ia in serios,ca daca ar fi luat in serios(FARA SA FIE UN PLAN CONCRET,aceasta Unire),ar fi vai si amar!

    Cate SCANDALURI a provocat acest dictator criminal basescu in ultimii 10 ani stim.

    S-au certat si batut bugetari cu privati,pensionari cu tineri,categorii sociale,BASESCU atata ura in societate cat a reusit sa bage,nici Ceausescu nu a reusit!!!

    El face ce stie mai bine,sa dezbine,ca apoi sa iasa el marele salvator.Insa daca chiar ar fi luat in serios,si Moscova ar actiona criminal pe spatele basarabenilor,intreb,cine e responsabil de moartea acelor oameni?

    Pe basescu oricum il va durea direct in cot! cu cat mai multi refugiati el tot vedeta va fi,si isi asigura voturile.De fapt asta si-l intereseaza,cat mai multe voturi,sa continue politica dupa ce nu mai e presedinte in 2014 la sfarsitul anului.

    Dupa parerea mea,sper sa ajunga la JILAVA,pentru dosarul FLOTA,pentru terenul de 300 hectare luat gratis,din CALARASI,pentru coruptie,pentru ELENA UDREA COCOS-EMIL BOC,pentru toate crimele nationale pe care le-a facut!!

  25. Pentru a demonstra tuturor ca numitul Vlad Puscasu e un individ certat cu adevarul, si care bate campii intr-o lume imaginara, il provoc sa-si duca pana la capat declaratia catre mine : „ai scris 90 la suta neadevaruri istorice,privind cel de-al 2-lea razboi mondial” si sa demonstreze cele 90%, cu dreptul meu la replica. Deasemenea, rog cunoscatorii intr-ale istoriei, care au remarcat neadevaruri istorice proferate de mine in cele doua comentarii, sa-l ajute si sa ma corecteze. Daca domnul respectiv nu raspunde la obiect, mentionand cele 90% greseli istorice, ci bate campii ca de obicei, fara gratie, „quot erat demonstrandum”.

  26. VIRGIL BONDHEIMER

    http://vbondheimer.wordpress.com/

    BASESCU V-A ARUNCAT CU 50 DE ANI IN URMA,PE CADAVRELE BASARABEANULUI!!
    TRAIAN BASESCU,MARIONETA LUI VLADIMIR PUTIN(Si DUGHIN-KGB-istul vrea UNIREA BASARABIEI CU ROMANIA)
    Posted on January 9, 2014 by virgilbondheimer

    Din cauza lui BASESCU, Basarabia risca sa ajunga in EURO-ASIA si nu UNIUNEA EUROPEANA!!!

    sa-l ia dracu

    http://vbondheimer.wordpress.com/
    ianuarie 9, 2014 • 12:43 pm Răspunde
    VIRGIL

    BASESCU VA ARUNCA IN GHIARELE TERORISTILOR DIN TIRASPOL!!!

    – See more at: http://vox.publika.md/politica/lui-iurie-leanca-nu-ii-place-unionismul-romaniei-dar-adora-separatismul-rusiei-509776.html/comment-page-4#comment-3049939

    http://vbondheimer.wordpress.com/

  27. Dani,
    sunt deacord cu tine. Nimic nu e intamplator, mai ales de rolul foarte activ al Romaniei in cadrul NATO si contractele militare intre Romani si SUA pentru viitorul apropiat in folosul SUA, va aduce cu nota de plata pentru SUA, adica la sigur ca cei de la Casa Alba vor sustine UNIREA, iar asta e un lucru principal si sigur, intr-un viitor apropiat, doar ca politicienii antiromani care se tem sa piarda treuca puterii incearca sa creeze din Romania un dusman al RM,iar populatia noastra se lasa usor manipulata.
    Vlad Puscasu are putina dreptate, dar oricum se vede ca slujeste cuiva, din calitatea si cantitatea mesajelor pe care cu atata agitatie le posteaza.
    Traian Basescu A INTRAT IN ISTORIE, el si dora el a „tras” Moldova in UE, sa nu fi fost Basescu, nu avea sa fie nici un Vilnius pentru Moldova, lobby-il Romaniei in toate structurile Europene pe timpul mandatului sau a avut un rol EXTRAimportant in parcursul nostru european, iar guvernarea de la Chisinau nu are NICI UN MERIT,ci doar culeg roadele si acum arunca cu pietre in Romania, politicienii nostri in afara de sa fure nu au facut nimic, iar acum mai au nas sa distruga orice merit al Romaniei!e o rusine toatala!

  28. Retardatul mintal pe nume Vlad Puscasu serveste cei doi M (Moscova si Mossad), in niciun caz RM. Moscova nu-si mai poate permite multa vreme sa sfideze lumea, caci are si va avea probleme uriase in a-si mentine in granite propriul imperiu, pe cale evidenta de dezagregare. A negocia cu ei si a le plati bani ca sa respecte suveranitatea unei tari invadate si ocupate ilegal cu arme si armata, este o solutie gretoasa. El propaga ideile trimise de la Moscova care doreste sa se retraga onorabil si platit de la Tiraspol. Astept in continuare lista lui cu cele 90% neadevaruri istorice propagate de mine, altfel il consider pe el exact cum ma jigneste pe mine si dovedesc ca este un papagal ordinar si ramolit.

  29. Petrus:
    „Eu numesc fenomenul inevitabil “Reintregire” -nu “Unire”-neacordand moral RM dreptul de a hotari daca vrea sau nu sa se reintoarca in trupul tarii de unde a fost furata, precum nu copilul furat din leaganul parintilor de un hot are dreptul de a hotari daca vrea sa ramana cu hotul sau accepta sa revina in casa parinteasca”. -cine te consideri bre sa vorbesti intr-o asa o manera, daca esti asa de „pizdos” in anonimat iesi in fata cetatenilor RM si spune-le in fata ceia ce crezi in privinta dreptului la libera exprimare, voi aici va ocupati doar de iluzii fantastice care niciodata nu se v-or adeveri, si iti spun asta cu toata convingerea deoarece sunt parte a acestei societati si vad mai bine ca tine realitatea existenta din RM, moldovenii nu vor sa se uneasca cu voi si acest fapt degraba va fi confirmat la referendum, pentru noi acei 10% de unionisti nu inseamna nimic ei nu hotorasc si si nu v-or decide niciodata soarta RM.

  30. @ANDREI

    spui ,,CASA ALBA VA SUSTINE UNIREA CU ROMANIA ,,

    esti dezinformat stimate domn!

    http://www.allmoldova.com/en/moldova-news/1249050443.html

    in primul rand OBAMA a promis ca vine la CHISINAU si NU a venit! semn ca-l doare in cot.

    Iar OBAMA sustine formatul 5+2 adica punctul de vedere al RUSIEI!!

    America=RUSIA,iar tu iti imaginezi ca AMERICA ,,SUSTINE UNIREA,,

    Esti total dezinformat stimate domn! America sustine RUSIA in privinta Moldovei.AMerica si RUSIA sunt membre FMI si Banca Mondiala si fura impreuna tariile mici,printre care Romania si Moldova.Sunt membre in G8,grupul care conduce planeta.

  31. Oleg, despe ce referendum vorbesti? daca ai in vedere recensamantul din primavara, pai acesta nu referendum!
    Vlad Puscasu,foarte corect, eu am scris ca SUA VA sustine,adica la viitor si nu la prezent sau trecut,nu e cazul sa te agiti, faci impresia unui troll bineplatit…

  32. Andrei nu m-am referit la recensamint cu toate ca il astept cu nerabdare,stii de ce, in urma ultimului recensamint din 2004 cei care s-au identificat ca romani erau cea mai mica minoritate (1.9%)chiar mai putini decit ucraineni,rusi,bulgari etc. acuma vreau sa-i demonstrez celor de peste prut ca timp de 10 ani cu propaganda si manipularea voastra ( istorie la comanda,carti romanesti,posturi de radio si tv romane, propaganda electorala a plescatului basescu) poate ati mai acumulat vrio citeva %,sincer cu tot sufletul va doresc sa fiti macar vrio 10%,cu toate ca am dubii, dar ceia ce tine de referendum atunci tu crezi ca mult inca o sa dureze toata zarva aceasta cu unirea, hai sa fim realisti daca traiesti in RM atunci tu foarte bine stii ce atitudine au moldovenii fata de romani care ni-au predat la rusi fara nici o impuscatura, ca pina la urma sa apara un oarecare petrus sa ne spuie noua ca nu avem dreptul sa alegem si totul va decide Romania, dar de ce petrus nu atinge subiectul bucovinei care la moment este parte a Ucrainei, unde este eroismul lui? de aceea si spun ca unirea se va face ori nu in urma unui referendum in ambele tari si cum va dori majoritatea asa si va fi

  33. „Oleg”, ai idee cati oameni din Moldova istorica se numeau ca tine inainte ca Rusia sa muste din trupul tarii aceasta bucata amarita de teritoriu in 1812 ? Raspuns: NICIUNUL!
    Iar tu, un roman rusificat pana-n maduva oaselor si semianalfabet, care scrie „v-or” in loc de „vor”, „aceia” in loc de „aceea”, „manera” in loc de „maniera” „hotorasc”, „ni-au” in loc de „ne-au”, „ceia” in loc de „ceea”, „spuie” in loc de „spuna” si inventeaza recensaminte inexistente vrei sa ai dreptul moral sa te opui unei tari si unui popor sa se reintregeasca? Tu esti probabil urmasul unor oportunisti, partial tradatori de neam, obligati sa se dea cu rusii, denumindu-si pana si propriul copil pe ruseste, precum se preface un caine ca iubeste un stapan extrem de rau ca sa primeasca un ciolan de ros pentru a supravietui. La exemplul cu copilul furat, tu ce solutie ai adopta daca ai fi judecator? Ai da copilul hotului sau i-ai da copilului furat dreptul sa decida daca vrea sa se intoarca la parinti sau nu? In ceea ce priveste teritoriile din Ucraina, Stalin a hotarat cu Hitler ca Basarabia e treaba Rusiei iar Germania nu are niciun interes. Stalin si Molotov, ca de obicei, au avut pretentii mai mari decat in Pakt. Au cerut Romaniei si Bucovina iar pe harta pe care au trasat-o folosind un creion rosu bont, la scara hartii linia insemna vreo 30 de km. Bineinteles ca in graba de a ocupa cat mai mult au luat si Herta, un teritoriu care niciodata nu apartinuse Imperiului Habsburgic, Poloniei, Lituaniei sau Ucrainei. Teritoriul este si la momentul de fata locuit 90% de romani, la fel de derutati si deznationalizati ca si tine, care partial se auto-denumesc moldoveni, nici macar bucovineni. Hitler a fost socat de gestul lui Stalin si se pare ca abia atunci a hotarat atacarea URSS si a dat in lucru planul Barbarossa pe care l-a indeplinit dupa 1 an. Romania s-a obligat prin tratate sa respecte granitele din Europa asa cum sunt actualmente. Singura sansa ca sa se modifice ceva vreodata si ca parti cat mai mari din POPOR (nu din TERITORIU) sa ajunga intr-o tara comuna este ca cetatenii constienti ai ambelor tari sa hotarasca reintregirea iar tara devenita mai puternica sa inceapa un schimb de teritorii si de populatie cu Ucraina. Macar daca se cedeaza regiunea transnistreana Ucrainei contra Hertei si tot ar fi mai mare dreptatea decat acum. Sanse de mai mult nu exista in mod real. Dar pana dupa reintregire, RM nu are nicio sansa sa lupte singura pentru fostele ei teritorii iar Romania nici pe-atata. P.S.: Eu am avut o bunica de origine germana, catolica si una care a fost stranepoata domnitorului Moldovei, Alexandru Sturdza. M-am interesat si am aflat ca prima mi-a dat acest prenume real cu gandul la primul papa de la Roma, Petrus. Cea de a doua a fost foarte probabil urmasa unor greci din cartierul grecesc „Fanar” din Constantinopol, actualmente Istanbul. Deci probabil ca sunt un amestec bizar de grec din Turcia, amestecat cu roman (moldovean) corcit cu german din Bucovina. Dar gandesc mai bine romaneste decat tine, probabil de la vita nobila pe care bunelul meu a adus-o din Franta si a plantat-o pe 7 dealuri din judetul Orhei in amintirea rudelor noastre care au condus candva Moldova. Ce zici, Petrus suna mai romaneste decat Oleg? Iar adevarul despre cedarea Basarabiei fara un foc de arma il poti citi tot in comentariul meu, 100% corect, nu cum pretinde retardatul mintal Vlad Puscasu, care inca nu mi-a dovedit care sunt cele 90% minciuni. Inca il mai astept, ca sa se vada cine dintre noi doi e un papagal mincinos.

  34. Petrus esti foarte atent la greselile gramaticale,bravo, dar stii pentru mine asta nu e o problema deoarece cunosc mai multe limbi, dar romana o vorbesc cred eu la un nivel inalt,stii ca si tine sunt cum numiti voi o corcitura, mama moldoveanca tatal ucrainean din regiunea Livov,daca mai stii una din bastionul sau capitala nationalistilor din Ucraina, iar chiar in Livov daca te aude vorbind ruseste poti ramine si fara cap,fara gluma,moscalul pentru ei e cea mai rea natie de pe fata pamintului, deci fiind copil mic am plecat cu mama la Truscavet (analogie Slanic Moldova),si am hotarit sa trecem pe la rudele lui tata din Livov deoarece se afla prin apropiere, stii care mi-a fost uimirea cind intrebam de simplii trecatori cum sa ajungem pe adresa cutare sa luam un tramvai ca sa ajungem la rude, si nici unul din ei nu a spus adevarul, cum intelegi vorbeam in rusa deoarece ucraineana nu o stiam, iaca asa amintiri din copilarie ni-au ramas in privinta unionistilor, cu atit mai mult tata-l ni-a mai povestit si de porcariile unionistului Bandera care tot ca si romanii au luptat de partea fascistilor, de atunci sincer am o antipatie fata de unionisti si nu importa de ce nationalitate sunt, dar timpul a demonstrat de ce sunt in stare, exemplul nationalistului norvegian Breivic. Acuma tu ne invinuesti pe noi moldoveni ca suntem asa de rusificati incit am uitat de trecutul glorios al tarii care cindava a fost patria noastra comuna, nu-i adevarat vorbim o limba, avem o cultura asemanatoare ,insa timp de aproape 200 de ani atit timp cit am fost sub ciubota moscalului sau schimbat foarte multe lucruri,inclusiv si spre pozitiv. acuma hai sa atingem pe scurt momentul aderarii RM la UE, nu sunt impotriva integrarii in UE dar totusi nu vreau sa inchid ochii si sa fac ca nu vad realitatea existenta din Europa, fratele meu ea se destrama, oare voi nu vedeti de ce opinie sunt cetatenii majoritatii tarilor europene in privinta imigrantilor din asa state ca Romania,Moldova,Ucraina,Turcia etc. care in momentul in care cetatenii europei in mare parte sunt someri, si locurile lor sunt ocupate de o forta de munca ieftina?hai sa fim realisti nu cred ca pe Europa o asteapta un viitor luminos, si deci dupa parerea mea Russia fiind o piata de desfacere 90 % a produselor autohtone si aproape 500000 de cetateni moldoveni lucreaza acolo trimitind oficil anual 2 miliarde $ in tara si ii hranesc minimum inca un milion de concetateni, deci ea pentru noi ar fi cu mult mai atractiva din punct de vedere economic, nu ti se pare?bine asta-i doar opinia mea obiectiva nu vreau sa conving pe nimeni si nu am acest interes, si asa gindesc foarte multi concetateni de ai mei, oare tu niciodata nu ti-ai intrebat de ce autoritatile actuale din Chisinau se tem de referendum cu privire la directia RM spre UE sau Uniunea Vamala. Dar deja e bine ca am ajuns la un numitor comun, (ex. tau cu copilul furat), foarte bine spus si te sustin in totalmente oamenii au dreptul sa decida vor unire cu Romania sau nu , si daca majoritatea se va proclama pentru atunci jos palaria si eu nu o sa am nici o replica. O zi buna !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *