Ghimpu sa dea lectii unionistilor?…

Presa a taxat un text publicat recent de Mihai Ghimpu in spatiul public drept “rabufnire”. Parerea mea este ca acest text nu e scris de Ghimpu, ca el nu poate sa scrie atit de „elegant”, daca scrie ceva in general… Dar nu conteaza, important e ca a gasit cine sa scrie, in numele-i.

Am citit si eu aceasta “rabufnire”. Nu ma bag sa analizez relatia Ghimpu/Filat/Lupu/Plahotniuc. Nu o cunoc, nu stiu, pentru mine sunt toti totuna, nici nu am dorinta sa aflu amanunte si sa judec. Nu-mi place nici mie aceasta demonizare a PD-ului si a lui Plahotniuc, mai ales dupa ce, in special spiridusii lui Filat, au facut actiuni stradale sa se alieze PD-ul cu PLDM, si nu cu PCRM, ca sa redevina Filat premier si cel mai mare pe furat in R.Moldova, iar acum spun altceva. Eu nu am participat atunci la nicio actiune, am simtit ca nu miroase a sinceritate si a interes national, la fel cum nu am fost membru al Frontului Popular si ma mindresc sa spun asta. Am scris la vremea aceea ca PD trebuie sa se alieze cu PL si PLDM. Intreb, deci – atunci nu s-a stiut cine e Plahotniuc, daca e asa cum spun azi servilii lui Filat? Cind l-a ales AIE prim-vicespeaker pe Plahotniuc – nu s-a stiut, iarasi, cine e Plahotniuc, precum ca e „capul relelor?” Cind a fost pusa problema demiterii lui Plahotniuc, la sfirsitul anului 2012 in Parlament, nu s-a stiut cine e Plahotniuc, daca spuneti ca el controleaza totul ce misca in RM? De ce ati procedat atunci cum ati procedat? Unde va e principialitatea si consecventa, cum puteti sa ne convingeti ca PCRM e mai bun decit PD? A explicat foarte bine Constantin Tanase anatomia intereselor lui Filat in lupta contra lui Plahotniuc. Nu mai repet, va dau link-ul http://www.timpul.md/articol/razboiul-din-aliana-i-nunta-din-mioria-40232.html

Amintesc – PNL a dat o declaratie privind momentul politic si a spus clar – alegerile anticipate trebuie evitate. Asa cum au afirmat, ulterior, si Presedintele Nicolae Timofti, si reprezentantul UE Dirk Schuebel. Cunoastem campania “miinilor curate” contra Guvernului Sturza, declansata in 1999 de alianta comunistilor/frontistilor/lucinschistilor, care se repeta acum, doar cu precizarea ca Lucinschi atunci l-a folosit pe Rosca, iar acum pe Filat, care e si productie marca “Lucinschi”.

Nu cred ca voi spune mai bine decit Veaceslav Balacci despre ce se intimpla cu schemele de contrabanda pe la vami. Noi, in anul care a trecut am avut noua marsuri unioniste si o gramada de actiuni ale PNL in cadrul Consiliului Unirii, de aceea nu avem timp sa inspectam si sa ne ocupam de adunarea informatiilor, mai ales ca le fac foarte reusit altii.

Dar sa revenim la berbecii nostri, cum spun francezii. Ma voi opri asupra “rabufniri” lui Ghimpu, in care si-a condimentat preocuparea pentru consecintele „punerii lui in buzunarul lui Plahotniuc Vlad“ cu atacuri antiunioniste. De ce Ghimpu isi leaga frica evidenta de a nu fi asociat cu un clan oligarhic de lupta impotriva unionistilor?

In opinia mea asta are loc deoarece Ghimpu a priceput ca i-au esuat sperantele de a fi primit in Liga politica superioara, a celor din categoria mai grea (cu mai multi bani negri, cu mai multe voturi, cu mai multi papusari, nu doar din RM). Cit a sperat la acest lucru, se ferea de unionisti, de romanism, de a pronunta in alegeri cuvintele Romania, limba romana, natiunea romana, unitatea nationala romaneasca, inlocuindu-le pe toate cu parola magica – “Europa si integrarea europeana” -, care, pentru noi, desigur, nici nu miroace la orizont in afara de a ajunge acolo prin Unirea cu Romania. Dar, ca in bancul cela – “important este procesul, in care poti pescui si te poti primeni – nu?” – notiuni foa-a-a-a-rte materiale, egale cu “pragmatismul european” (de esenta proruseasca) si cu “inoportunitatea mesajului unionist”.

Astfel, un coleg din echipa PNL a avut discutii mai frecvente cu seful Partidului Lib(e)ral (precizam – Ghimpu nu poate pronunta vocala “e” dupa consoana “b”, adica spune “partidul libral”, asa cum Ceausescu spunea “preteni”, fara “i”). A tot incercat omul sa-i spuna, precum am facut si eu cu Severovan cind ne-am intilnit cu el, la invitatia sa, pe 16 aprilie 2010, ca nu-i va reusi mare treaba cu Filat si ca trebuie consolidata aripa nationala liberala, Ghimpu avind o sansa atunci, cind ajunsese, accidental, presedinte al RM. Am scris despre aceasta pe blog. Ghimpu, insa, in loc sa coboare cu picioarele pe pamint, ii spune mereu acelui coleg doua fraze de serviciu, ca sfat pentru PNL: “Dizolvati partidul!” si “Nu participati la alegeri!” Adica, un Ghimpu care se ridica la rol de martir, cind stim ce mediocritate perfecta este, cu apucaturi de badaran, crede ca – prin nimicirea sau disparitia cuiva – va ramine el unicul si irepetabilul imparat roman cu un ochi in tara orbilor.

“Spuneam, asa cum discutasem anterior, si cu C.Tanase – ca trebuie sa fim cu totii ingrijorati de subtierea faliei nationale in Parlament, ceea ce s-a si intimplat. Ca Filat nu are partid romanesc, formatiunea sa este o strutocamila lucinschista si ratacita, ascuns proruseasca.

Personal, am tot participat la consolidarea opozitiei si a rezistentei anticomuniste dupa 1991, impreuna cu partidele din care am facut parte, care au realizat proiecte politice serioase de coagulare a fortelor nationale, fapt „necunoscut” lui Ghimpu. Si, asa cum i-a spus colegul, ca “pare inca sa nu stie cine e Filat”, acum a ajuns Ghimpu sa il numeasca public “lichea”, precum a inteles si presa. Sfatul colegului era “consolideaza Dreapta, ca Filat nu doarme”. Nu, Ghimpu a crezut ca toata Dreapta e a lui, toti o sa moara, pentru ca el baga, impreuna cu Basescu, Unirea in sicriu.

In anul 2012, daca noi, Consiliul Unirii, in care PNL e un motor important, taceam si nu marcam extrem de activ implinirea celor 200 de ani de ocupatie ruso-soviectica, – cum raminea cu Demnitatea noastra Nationala?

In schimb Ghimpu, Chirtoaca si toti lenesii si mincaii din jurul lor, in loc sa ni se alature, au tot luptat contra unionistilor, din interese inguste de gasca, de partid, corporative si cu temeri electorale, dupa care ii declara colegului cu un cinism rusesc: “Ce folos ca voi ati facut atitea actiuni, eu pot sa tac trei luni, dupa care cind am sa ies si am sa spun de Romania, romanism, Unire”, voi recupera totul imediat si lumea totuna o sa ma creada pe mine, nu pe voi (mai exact pe … aia de Pavlicenco).

Deci, ca sa rezumam, Ghimpu se teme sa nu piarda electoratul care pricepe ca se da cu “pragmaticii” si uita de aspiratiile nationale, dar, cind e bija, face exact cum am spus – revine la unionism, scotind Unirea din sicriu, unde a pus-o cind era cocotat accidental foarte sus (dar la ce bun?). Ati mai vazut atita cinism imbinat cu populism ieftin si demagogie pura?

Mai exact spus, Ghimpu se crede si o si chiar o spune in mod impertinent ca este intruchiparea insasi a romanismului, uitind de romanii intelectuali adevarati – Mosanu, Nedelciuc, Matei, un sir de scriitori, lingvisti, istorici, oameni de stiinta si de cultura intelectuali, curajosi si ei, pe linga ei Ghimpu raminind un corigent, daca nu repetent. Faptul ca lumea l-a votat pe Chirtoaca, in timp ce Ghimpu s-a ascuns in doua scrutine dupa spatele lui (ca sa nu spunem altfel), inca nu inseamna ca a fost votat el, profitor de imagine straina. Reascensiunea lui Ghimpu, Hadarca, Salaru este un accident, dar lumea s-a multumit cu putinul, o stim, pentru ca frontistii misogini inselati isi tot fac idoli falsi din rindul barbatilor…

Nu as fi scris acest articol, pentru ca imi displace sa polemizez cu indivizi ca si Ghimpu, chiar daca ar fi ei de zeci de ori ex-Presedinti. Autoritatea pentru mine e altceva decit functia. Ii iei functia si vezi daca mai ramine ceva. Dar scriu acest articol ca sa fac unele remarci legate de “unionistii” despre care taranoiul Ghimpu spune ca au stat in tufari. Desigur, nervii lui Ghimpu nu rezista cind se vede in liste de arhiva dubioase, nu in cele ticluite in laboratoare cre( )tin-democrate, precum indica anchetele facute oficial, de institutiile competente. La cine se refera Ghimpu cind vorbeste de statul in tufari? La penelisti, care rezista de sase ani ca partid unionist in opozitie, obtinind prin judecare cu Guvernul AIE dreptul la un Statut unionist? Sau la membrii activi si coordonatorii Consililúlui Unirii, care asigura pe cheltuiala proprie activitatea unionista, nu din furatul averii publice sau din banii poporului roman? Sau la Vitalia Pavlicenco, la Alexandra Can, la Anatol Vidrascu, la altii, care avem si Ordine ale Statului Roman, primit, de mine, de exemplu, cind nu eram deputat, nu ca el, cu ordin primit pentru ca, intimplator, a ajuns presedinte de stat. Functie, aflindu-se in care, cit a detinut-o, l-a dus capul doar sa imparta ordine moldovenestei si sa faca un Decret juridic agramat privind ocupatia, nebazat pe documente ale AP a Consiliului Europei, pentru a nu fi anulat de Curtea Constitutionala… Populism si demagogie si din partea lui, si din partea mai tinarului cu panglica Sf.Gheorghe in piept.

Parca aud din nou ca „va bateti voi, proromanii, si comunistii rid”. Corect – si asta imi displace. Dar daca isi scrie “rabufnirea” Ghimpu, de ce ii ataca pe unionisti, in loc sa ne spuna “mersi” ca am spalat obrazul romanilor prin actiuni prounioniste stradale in 2012? Care, desigur, i-a pus in dificultate pe unionistii falsi, fluctuanti, latenti, de serviciu, pe businessunionisti. Sa isi spuna falsul liberal pasul pe care il are, fara sa dea lectii unionistilor adevarati. Imi cunoaste mie Ghimpu viata, ca sa imi dea note? Eu pun valoare pe Alexandru Mosanu, pe Valeriu Matei, pe Vasile Nedelciuc, pe Mircea Rusu, pe Vlad Pohila si pe alte personalitati, care au si cunoscut ce am facut si cum am activat. Sau Ghimpu a uitat cind a coborit de trei ori din prezidiul Congresului Intelectualitatii, in 1993 sau 1994, cind Partidul Democrat, condus de Gheorghe Ghimpu, al carui membru eram si eu, s-a unit cu aceasta formatiune, si tot insista sa accept a fi redactor-sef al ziarului de succes “Mesagerul” al Congresului Democrat Unit, ulterior devenit Partidul Fortelor Democratice?

A redevenit acum Ghimpu unionist si reinteresat brusc de unitatea nationala romaneasca – doar ca intrebarea se pune pentru cit timp de aceasta data?

Le spune Ghimpu naivilor cine e Dorin Chirtoaca. Pai sa va spunem noi, PNL, – e cel care interzice publicitatea unionista in Chisinau, de parca a privatizat municipiul. Sau despre Anatol Salaru si cenaclul respectiv, despre care se stie bine ce vorbe circula si acum privind colectele… Sau despre Hadarca, cel care putea face mult mai multe cind a detinut o functie importanta. Intrebati-i pe potentatii zilei ce cred despre cei care azi se cred titanii momentului…

Despre care structuri sovietice ne spune Ghimpu in fraza “La început, nu eram atât de mulţi, iar unii dintre cei care se dau astăzi drept mari unionişti, pragmatici stăteau pe atunci în tufari, sau continuau să lucreze cu multă sârguinţă în structurile sovietice”?

Personal, sunt filolog, nu am activat in viata mea in organele de partid si sovietice, nu am colaborat cu niciun fel de structuri dubioase sau de securitate, dar nici nu am cunoscut juristi de la uzinele sovietice. Dupa Universitate, in paralel cu pregatirea tezei de doctor in filologia romana, munceam redactor-stilizator la revista academica de limba romana (careia i se spunea atunci “moldoveneasca”), apoi am invatat arta de traducator alaturi de Valentin Mindicanu, la agentia de presa existenta in acea perioada, am pregatit apoi pentru tipar, la sfirsitul anilor 90, in limba romana si rusa, intreg volumul enorm de materiale ale Sovietului Suprem al RSSM, cind a fost adoptata grafia latina si statutul de limba de stat, iar, impreuna cu Vlad Pohila, am pregatit brosura “Sa citim, sa scriem cu litere latine”, publicata cu doua zile inaintea istoricei decizii. Am scris o serie de articole mari, inclusiv in presa rusa, unele republicate partial recent la solicitarea unui portal, despre necesitatea trecerii la grafia latina, in anii dinaintea proclamarii Independentei. Nu am citit, insa, nimic semnat de Ghimpu – nici atunci, nici acum, se pare ca acest interviu e prima sa pozitie scrisa – si persoana asta ne da noua lectii de nationalism? Sa ne dea oare noua lectii de romanism cei care nu puteau absolvi o scoala medie? Spuneam ca nu am avut onoarea sa cunosc juristi de pe la uzinele sovietice, dar, spre deosebire de astia, cetatenia romana mi-am recuperat-o in 1992, ca mai deveme nu s-a putut si pentru asta am fost, practic, data afara de la Moldova-pres, dupa ce i-am sfatuit si pe altii sa si-o redobindeasca.

Inca multe as putea spune ca sa ii invat minte pe cei ce nu vorbeau intre ei fiind frati in timpul vietii, dupa care cel ramas viu se tot infrupta din imaginea – falsa si aceea – a fratelui. Despre cei care s-au purtat badaraneste si cu Alexandru Mosanu si cu altii, dar care acum au redevenit mari romani si chiar se vor crezuti si unionisti…

I-am spus colegului meu, care mai sta de vorba cu badaranii pretinsi proromani din Parlament. Observa – dupa ce isi vor vedea lungul nasului, dupa ce se vor inchiosca pina in dinti cu “pragmatismul lor” si vor amplifica enorm coruptia postcomunista si compromite liberalismul, se vor retrezi unionisti si adepti ai Unirii. Ceea ce s-a si intimplat…

Iata de ce ursul nu are coada…, adica de ce totul ce e romanesc se distruge din fasa…

Imi repugna fariseii.

Cititi “articolul” lui Ghimpu aici: http://ghimpu.wordpress.com/

Loading Facebook Comments ...

28 Comments

Add a Comment
  1. Paskarici-Mascarici

    Numai Re-Unirea cu Patria-Mama România europeana si pe Calea Victoriei si a Democratiei ne va re-aduce la Normalitate ! Luati Aminte !

  2. Președintele României, Traian Băsescu,
    va veni pe 1 februarie la Chișinău.

    fiind întâmpinat de către omologul său, Nicolae Timofti,
    alături de care va susține ulterior
    și o conferință de presă.

    Traian Băsescu se va întâlni
    și cu ceilalți reprezentanți ai conducerii de vârf
    al Republicii Moldova,
    – prim-ministrul Vlad Filat
    – și speakerul Marian Lupu
    – si cu liderul Partidului Liberal, Mihai Ghimpu,
    cu care va avea o discuție separată.
    Deocamdată nu a fost planificată vreo întrevedere
    cu reprezentanții opoziției.

    Ultima dată Băsescu a fost la Chișinău
    la 27 Ianuarie 2010.
    ——————————————————–
    Programul detaliat a vizitei oficialului român:

    Președintele României, Traian Băsescu,
    sosește la Chișinău
    09.30 / Aeroportul Internațional Chișinău

    Are loc ceremonia oficială de întâmpinare
    a preşedintelui României, Traian Băsescu,
    de către președintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti
    09.35-09.45 / Aeroportul Internațional Chișinău

    Fotografie oficială a președinților
    Nicolae Timofti și Traian Băsescu
    10.00 / Reședința de Stat, str. N. Iorga, 23

    Nicolae Timofti are o întrevedere tête-à-tête
    cu Traian Băsescu
    10.00 – 10.15 / Reședința de Stat, str. N. Iorga, 23

    Are loc sesiunea plenară celor două delegaţii
    10.15-11.00 / Reședința de Stat, str. N. Iorga, 23

    Declarații de presă
    11.00 -11.20 / Reședința de Stat, str. N. Iorga, 23

    Președintele Traian Băsescu depune flori
    la monumentul domnitorului Ștefan cel Mare și Sfânt
    11.30-11.40

    Întrevedere Traian Băsescu – Vladimir Filat, prim-ministru
    11.45-12.30

    Întrevedere Traian Băsescu – Marian Lupu,
    președinte al Parlamentului
    12.40-13.25

    Întrevedere Traian Băsescu – Mihai Ghimpu,
    președinte al Partidului Liberal
    16.30-17.00
    ——————————————————
    Întâlnire cu societatea civilă
    18.00-18.30 / Centrul de conferințe “Leogrand”,
    str. Mitropolit Varlaam, 77.

  3. UN NOU MARS AL RE-UNIRII NOASTRE CU ROMANIA !
    ———————————————––––––––––––-

    Vineri, 1 februarie,
    când Bunul Presedinte al României Traian Basescu
    va sosi la Chisinau,
    mai inspre seara, pe la orele 18 noi, UNIONISTII,
    liceenii, studentii, tinerii si toti cetatenii,

    sa iesim cu totii cu pancarte si cu tricoloruri
    pe parcursul traseului spre hotelul “Leogrand”
    si sa strigam in gura mare
    ca sa ne auda toata Europa si Rusia:
    ——————————————————————————————————–
    – RE-UNIRE ! ROMANIA ! RE-UNIRE ! ROMANIA ! RE-UNIRE !

    – ROMANIA MARE – IN VECHILE HOTARE !

  4. în loc să se mărească baza electorală prin acţiuni comune şi inteligente partidele unioniste sau care au un mesaj proromânesc se bat pe ceea ce există la ora actuală,între 7 şi 10 % intenţii de vot!!!.Forţele imperiale şi antinaţionale asistă şi aplaudă pentru că este în interesul lor.Nici nu trebuie să mai faci ceva ca să dezbini,se dezbină ei singuri.Păcat,mare păcat!

  5. Pt mircea-ro

    Pacat, mare pacat. Lui Ghimpu i-ati scris asta cind si-a publicat opusul?

  6. LUI MIHAI GHIMPU

    Pe nimeni nu mai adulmeci
    Cu aşii tăi din mâneci.
    Cu sau fără ghinion
    Treci la cei din…pantaloni.

    Cu Decebal te-ai întâlnit
    Ce-ai vorbit cu el-nu ştiu,
    Dar cred că-ar fi încremenit
    De-ar şti că-i pus UNIREA în sicriu.

    Nu mai auzi de la Ghimpu
    Nicio vorbă cu tâlc
    Şi-i va duce cu timpul
    Pe liberali la kirdîc.

  7. Daaaaaaaaaa.sunteti tipic moldoveanca,care iese din ciaunul cu smoala unde fierb moldovenii,pentru a arunca lemne pe foc si pe urma a se intoarce in ciaun.

  8. Pt c-tin

    Da, e greu de spus cine e „tipic moldoveanCA,CAre” – eu sau dumneata… I-ai scris asta si lui Ghimpu? Iar „ciaun” ce o mai fi insemnind”?

  9. Aveti perfecta dreptate doamna Pavlicenco.

  10. Apariția de ieri la ProTv a lui Ghimpu a fost lamentabila pentru PL.

  11. Ghimpu nu da lectii unionistilor ci numai KGB-istilor care au primit ordin sa o faca pe unionistii…

  12. ghimpu si familia ghimpu sunt falsi unionisti, chirtoaca si hadarca sunt falsi unionisti ,salaru nu a facut mare lucru cu cenaclul lui , ghimpu doreste p.n.l. desfiintat .

    lucruri bune , pl doreste sa introduca in consitutie limba romana , a decretat in perioada scurta cat a fost la guvernare o zi a ocupatiei sovietice , nu a dorit sa aibe relatii cu rusia in nici un fel , doreste ca guvernul roman sa urgenteze interconectarea dintre romania si republica moldova de gaze prin gazoductul iasi -ungheni sa nu mai fie republica moldova tinuta pentru niste gaze de catre rusia in teaca , doreste cu tot dianidinsul integrarea republicii moldova in u.e.

    partidul democrat .
    marian lupu nu recnunoaste limba romana ca si limba de stat in republica moldova , este adptulmoldovenismului chiar in structurile stiintifice si sustine ca ar exista o asa -numita limba moldoveneasca , nu doreste arborarea drapelului strain al romaniei pe teritoriul republicii moldova , nu este deacord ca istoria romanilor sa mai fie predata si istoria moldovenilor precum a si declarat in autonomia gagauza , condamna marsurule unioniste si surse din part precum diacov era pe cale sa interzica aceste marsuri printr-un proiect de lege .
    p l d m un alt partid care se sperie de unirea cu romania si il lucreaza pe ghimpu si pl in toata mss-media pentru ca eventual sa provoace alegeri anticipate si sa schimbe vectorul europeana al republicii moldova in cel euroasiatic .
    partidu lsocialistilor cu igor dodon doreste alaturi de partidele renasterea sau patriotii moldovei federalizarea si includerea republicii cat mai curand posibil in uniunea euroasiatica .
    este antiroman si ii face ca si comunisti pe unionisti fascisti, nu recunoaste limba romana ca limba in basarabia si este in stare sa faca orice pentru ca republica moldova sa ramana de-a pururi in spatiul de slavizare a imperiului rus , partidul patriotii moldovei ,un partid format din niste huligani care sunt in stare la o adica sa omoare cei care se declara pro-romani in basarabia si care a intentat proces insasi romaniei sa cedeze partea vestica a moldovei istorice aflata in componenta ei inca din anul 1859 .

    partidul renasterea ,purtand aceleasi insemne antiromanesti si insemne ale minciunei rusesti doreste sa puna la fel sarma ghimpata pe prut si sa duca la bun final slavizarea in spatiul pruto-nistrean .

    din aceste cateva partide prin care vi le-am enumerat daca p l este acel partid cu care trebuie p.n.l. sa se raZBOIASCA atunci nu pot decat sa afirm ca dumneavoastra cu partidul national liberal ,desi singurul pro-unire aici si acum ,ceea ce e bine , doriti sa acaparati electoratul p l -ului .
    sa fim seriosi ,sanse sa luati de la p.d. sau partidul comunistilor ,
    nu aveti cu atat mai putin de la alte partide precum cele de stanga socialista sau patriotii moldovei care de altfel v-au agresat pe strada .

    intrebare .
    dintre dodon ,renasterea si partidul patriotii moldovei care era sa va dea o batuta pe strada ca huliganii pentru ca ati indraznit sa tineti vie ideea unionismului si partidul liberal cu mihai ghimpu ,care de bine de rau nu este nici antiroman si asa cum e cum nu e doreste apropierea celor 2 maluri ale prutului pe cine alegeti sa criticati ?
    pe mihai ghimpu si anatol salaru nu?
    in loc sa criticati oamenii antiromani care vor sa omoare toti unionistii din basarabia precum patriotii moldovei p.c.r.m. sau alti misei .

    tin sa precizez ca va voi sustine in continuare pentru unirea cu romania asa cum voi sustine si p l pentru limba romana si valori europene .
    republica moldova are astazi nevoie de o dreapta unita care in primul rand sa se descotoroseasca de influenta rusiei si mai apoi unirea cu romania .
    daca si numai daca integrarea europeana da semne de esuare , alertate toate structurile nationaliste sa preia puterea inainte sa se instaleze in basarabia partidele de stanga care vor desfiintarea a tot ce este romanesc in republica si alaturi de consiliul unirii a 2 a zi aderarea complecta si neconditionata a republicii in sanul romaniei printr-o unire grabnica .
    va mai spun o data prieteneste , nu criticati pe cine nu trebuie .
    aduceti critici partidului patriotii moldovei ,partidului comunistilor ,partidului socialist sau renasterii rusilor .
    aceia sunt dusmanii adevarati ai oamenilor neatinsi de rusi si unionisti nu ,ghimpu cu calitatile si defectele lui alaturi de inca o data spun singurul partid din alianta pro -romanesc .

  13. dumneavoastra sigur puteti face ce doriti pe site-ul dum,neavoastra dar profit de aceasta ocazie pentru a-mi exprma punctul meu de vedere referitor la pericolul imploziei in alianta pentru integrare europeana :

    DUPA CE PE BLOGUL SAU A SPUS LUCRURILOR PE NUME LA CALD , IATA CA IN SEARA DE 28 IANUARIE 2012 LA EMISIUNEA DE LA PRO-TV CHISINAU IN PROFUNZIME ,MIHAI GHIMPU ,LA RECE SI CALM A ILUSTRAT CU ADEVARAT SITUATIA DIN ALIANTA SI PLANURILE LUI SI A PARTIDULUI LUI PE VIITOR .

    DUPA CUM NE-A RELATAT , SITUATIA DIN INTERIOR ESTE PRINTRE CELE MAI PROASTRE DIN CAUZA INTERESELOR MOSCOVEI CARE S-AU FACUT RESIMTITE IN ACTIUNILE UNOR LIDERI DE ALIANTA PRECUM VLAD FILAT .

    GHIMPU A SPUS CLAR CA FILAT DORESTE SA IMPINGA ALIANTA SPRE ALEGERI ANTICIPATE PENTRU A PUNE CRUCE DRUMULUI INTREG EUROPEAN AL REPUBLICII MOLDOVA .

    DACA LA ASTA S-A AJUNS ,FACAND {EU }O PARANTEZA ATUNCI SIGUR CA SITUATIA ESTE FOARTE INGRIJORATOARE CU PRIVIRE LA MINCIUNILE PE CARE P.L.D.M. LE-A COMUNICAT POPULATIEI LA ALEGERI ,CU PRIVIRE LA ORIENTAREA PARTIDULUI LIBERAL DEMOCRAT DIN MOLDOVA SPRE INTEGRAREA IN UNIUNEA EUROPEANA .

    REAMINTESC CA DACA SI PANA ACUM ALIANTA A DURAT ATATIA ANI A FOST DATORITA FAPTULUI CA GHIMPU ERA TOT TIMPUL ARBITRU IN CONFLICTELE MAI MARI SAU MAI PUTIN MARI PE CARE P.D. SI P.L.D.M. LE AVEAU IN TOT ACEST TIMP .

    ASEARA LIDERUL P.L. A LASAT SA SE INTELEAGA CA EXPRESIA ARTICULATA DE FILAT CU O SEARA INAINTE LA T V 7 CU “GHIMPU CARE ESTE IN BUZUNARUL LUI PLAHOTNIUC” A FOST PE BUNA DREPTATE PICATURA CARE A UMPLUT PAHARUL .

    DE CATEVA LUNI SI DE O PARTE SI DE ALTA SE DORESTE P .L. EXCLUS DE LA GUVERNARE INCLUSIV DIN PLAN INTERNATIONAL SI SE INCEARCA DIVERSE TERTIPURI ,APELANDU-SE LA DENIGRAREA PARTIDULUI SI CONDUCATORILOR ACESTUIA IN MASS -MEDIA IN DIVERSE IMPREJURARI DE FRICA CA NU CUMVA REPUBLICA SA FACA PASII NORMALI SPRE UNIREA CU ROMANIA .

    PE VIITOR GHIMPU ESTE OPTIMIST CU PRIVIRE LA DEPASIREA ACESTUI INCIDENT PORNIT INTRE FILAT SI PLAHOTNIUC SI IMPLICIT INTRE P.L.D.M. SI P.D. SI VOM AJUNGE IN CELE DIN URMA IN SEPTEMBRIE CAND SE VOR SEMNA 2 ACTE INAINTEA ASOCIERII REPUBLICII MOLDOVA LA U.E.

    A LASAT SA SE INTELEAGA CA FILAT NU DORESTE DE FAPT INTEGRAREA MOLDOVEI SI RUPEREA DE IMPERIUL RUSNAC CI CONTRARIUL – ALEGERI ANTICIPATE SI SCHIMBAREA VECTORULUI EUROPEAN AL REPUBLICII IN CEL EUROASIATIC ,

    AICI VIN SI EU SI MA INTREB ,ATUNCI DE CE ATATA FATARNICIE LA OAMENII ASTIA DIN P.L.D.M. CARE AU MINTIT ELECTORATUL CA IL DUC IN U.E.?

    MINCIUNA SI NECINSTEA ACESTUI PARTID TREBUIE NUMAIDECAT SA SE REFLECTE LA VOTUL ACORDAT DE CETATENI PENTRU PLDM .

    bscap019

    OAMENII AU VOTAT INTEGRAREA IN UNIUNEA EUROPEANA SI NU REINTOARCEREA LA CIUMA RUSIE CU RUSIFICARE SI MINCIUNI .

    NICI FILAT SI NICI LUPU NU AU VOIE SA DECLINE ANGAJAMENTUL SI ASTEPTARILE A 3 MILIOANE DE OAMENI ,LOCUITORI AI REPUBLICII MOLDOVA CU PRIVIRE LA INTEGRAREA EUROPEANA .

    LIDERUL P.L. L-A MUSTRAT IN DIRECT PE FILAT PENTRU AROGANTA SA SI PENTRU VORBELE “DE DUH “PE CARE ACESTA LE-A SPUS LA POSTUL TV 7 SI I-A REAMINTIT ATAT LUI CAT SI TUTUROR CETATENILOR CU MINTEA SCURTA CA CARIERA POLITICA A INCEPUT-O DE 23 DE ANI SI S-A BATUT CEAS DE CEAS ,ORA DE ORA IN PARLAMENT PENTRU REVENIREA LA LIMBA ROMANA LIMBA DE STAT , GRAFIA LATINA , RENASTEREA NATIONALA SI ISTORIA ROMANILOR ,PREGATIND TERENUL PENTRU O EVENTUALA UNIRE DE MAI TARZIU A ROMANILOR SI ANULAREA CONSECINTELOR PACTULUI SEMNAT DE RUSUL MOLOTOV CU GERMANUL RIBENTROP IN 1939 .

    GHIMPU A SPUS CA VLAD FILAT DORESTE SPARGEREA ALIANTEI SI SFARSITUL DRUMULUI EUROPEAN AL REPUBLICII MOLDOVA .

    A ZIS DEOPOTRIVA CA NU VA MAI TOLERA NIMIC DE ACUM INAINTE SI CA VA VEGHEA CA ALIANTA SA EXISTE IN CONTINUARE CU TOATE PIEDICILE ADUSE DIN INTERIOR MACAR ,CRED EU, PANA LA INTRAREA TOTALA A REPUBLICII IN UNIUNEA EUROPEANA .

    PENTRU VIITOR S-A DECLARAT OPTIMIST CA ZAZANIA DINTRE PLDM SI PD SE VA TERMINA ,IN CAZ CONTRAR ACESTI POLITICIENI VOR ANULA IESIREA REPUBLICII MOLDOVA DIN MAINILE RUSIEI SI VOR PARTICIPA IN MOD VOIT LA SLAVIZAREA DEFINITIVA A SPATIULUI DINTRE PRUT SI NISTRU .

    I-A ADMINISTRAT O CORECTIE BUNA LIDERULUI P.L.D.M. SI I-A REAMINTIT DE CARIERA LUI LUI POLITICA SI DE FAPTUL CA AU FOST SITUATII CAND PUTEA FI INLATURAT DE LA PUTERE DE CATRE PL DAR CA ACESTIA SI-AU VAZUT DE TREABA LOR SI AU INGHITIT TOATE NEREGURLE DE DRAGUL IESIRII O DATA SI O DATA A BASARABIEI CENTRALE DIN MANA IMPERIULUI RUSNAC OCUPANT CARE DE 200 DE ANI AMARASTE VIATA ROMANILOR DIN MOLDOVA DE EST .

    PENTRU EMISIUNEA COMPLETA SI PENTRU A VA FACE O PARERE OBIECTIVA DESPRE DISCURS VA ROG SA ACCESATI EMISIUNEA IN PROFUNZIME DIN DATA DE 28 IANUARIE 2013 .

    O VETI GASI PE SITE-UL OFICIAL IN CATEGORIA VIDEO

    PAREREA MEA :

    ESTE BINE CEEA CE A FACUT MIHAI GHIMPU ASEARA PENTRU CA A REFLECTAT REALIST SITUATIA DIN ALIANTA ,MULT MAI REALIST DECAT DISCURSUL APRINS PE CARE L-A POSTAT PE BLOGUL SAU CU CATEVA ORE INAINTE .

    VORBELE “DE DUH “ADRESATE PE BUNA DREPTATE MISELULUI FILAT CARE VREA INAPOI RUSIA SI A MINTIT OAMENII IN LEGATURA CU INTEGRAREA EUROPEANA AU AVUT TELUL SA-L TREZEASCA PE ACESTA LA REALITATE SI SA STIE CA NU FACE EL CE VREA CU TARA CAND I SE SCOALA .

    LUMEA A VOTAT PENTRU INTEGRAREA EUROPEANA SI NU ARE VOIE NICI FILAT .,NICI LUPU SI NICI GHIMPU SA SE ABATA DE LA ACEST VIS INCA ,DAR CARE POATE DEVENI REALITATE IN SCURT TIMP ,DACA SITUATIA SE CALMEAZA .

    O CORECTIE ADRESATA LUI FILAT AR TREBUI SA FIE SPUSA SI INTRE 4 OCHI INTRE CEI 2 PENTRU CA ACEST OM DE NIMIC PREA SI-A LUAT-O IN CAP ,INCEPE SA SUFERE DE “SINDROMUL SEFIEI CRONICE ” SI DORESTE SA DUCA REPUBLICA MOLDOVA NU STIU ……- NUMAI IN U.E. NU .

    NU SE POATE , ESTE EXCLUS CA LA MAL CA TIGANUL POLITICUL ALIANTEI LA GUVERNARE SA SE INECE DATORITA UNOR INTERESE MESCHINE DE GRUP .

    VORBA LUI GHIMPU, ATATEA GENERATII NU AU LUPTAT ATATA TIMP PENTRU DESPRINDERE DE RUSIA PENTRU CA SA VINA O TALAMBA DE OM DIN P.L.D.M SA INECE VISUL ATATOR GENERATII DE DRAGUL UNOR DISPUTE SAU UNOR BANI PRIMITI DE LA MAMUCA RUSIE IN VISTERIA P.L.D.M.-ULUI .

    ESTE CLAR CA NISTE ALEGERI ANTICIPATE ACUM AR PUTEA DA PESTE CAP REPUBLICA MOLDOVA SE AR REINTOARCE-O DE UNDE A FOST TIMP DE 200 DE ANI SI ACEST LUCRU ESTE INADMISIBIL .

    ORICE S-AR INTAMPLA ,ORICUM ,DACA SITUATIA VA FI SI MAI INGRIJORATOARE DE ATAT SOLICIT TUTUROR FORTELOR UNIONISTE SA SE PUNA IN MISCARE SI IN CAZUL UNEI LOVITURI DE STAT FACUTA DE CATRE SERVICIILE SECRETE RUSESTI, LA GUVERNARE SA NU VINA PARTIDE DE STANGA CI SA SE INSTALEZE IMEDIAT CONSILUL UNIRII CARE SA BAGE A 2 A ZI REPUBLICA MOLDOVA IN UNIRE CU ROMANIA .

    DACA INTEGRAREA EUROPEANA ESUEAZA , SINGURUL LUCRU CARE MAI RAMANE REPULBIICI ESTE NUMAI SI NUMAI UNIREA DE URGENTA CU PATRIA MAMA ROMANIA !

    SA VEGHEM DECI SI SA PREGATIM RANDURILE PENTRU CA PUTEREA SA NU INCAPA PE MAINILE UNOR COMUNISTI SAU UNOR SOCIALISTI CI SA INCAPA PE MAINILE UNOR OAMENI CU ADEVARAT PATRIOTI SI IUBITORI DE ACEASTA NATIUNE CARE SE NUMESTE ROMANA .

    SUNT CONVINS CA DACA SE VA AJUNGE LA ACTUL DE UNIRE , PARTIDUL LIBERAL IL VA SEMNA FARA NICI O OBIECTIE ALATURI DE PARTIDUL NATIONAL LIBERAL SI CONSILIUL UNIRII .

    ESTE CLAR ,BASARABIA STRAMOSEASCA NU ARE DECAT 2 DRUMURI, UNUL IN UNIUNEA EUROPEANA IAR CELALALT IN UNIRE CU ROMANIA .

    A 3 A NU EXISTA SI NU TREBUIE SA EXSTE IAR NOI SA FACEM TOT CE NE STA IN PUTINTA SA NU EXISTE !

    LAUD INCA O DATA INTERVENTIA DIN DATA DE 28 IANURIIE A LUI GHIMPU CARE A DEMOSNTRAT CA INTR-ADEVAR INTR-O MARE DE JAVRE SI HOTI DIN POLITICA PARTIDUL SAU DORESTE INTR-ADEVAR MAI MULT CA ORICARE ALT PARTID DIN ALIANTA CA REPUBLICA MOLDOVA SA IASA DIN SFERA DE INTERESE A FEDERATIEI RUSE SI SA AJUNGA ACOLO UNDE TREBUIA SA AJUNGA DE 200 DE ANI ,LAOLALTA CU FRATII DIN ROMANIA .

    PARERE DIVIZIE EXCEPTIONALA

  14. Pt Radu Bradu

    Pai sa le dea lectii KGB-istilor lui, la PNL nu avem KGB-isti. Asta asa spne peste tot Ghimpu ca sa apara alb, dar nu este.

  15. Fragment din JDC, – Subsemnez, Doama……….De o seamă de vreme, mă încearcă un sentiment de mare regret pentru că, odată, am făcut parte, împreună cu acest individ incult, din Frontul Popular din Moldova. Este adevărat că juristul restanţier se baga şi pe atunci în capul mesei, era un fel de Gică Contra mereu bosumflat şi cu urechea ciulită în vântul restructurării, pe când umila mea persoană era un fel de membru simplu care avea misiunea, împreună cu zecile şi sutele de mii de oameni simpli, plini de speranţe, să umple pieţile şi străzile Moldovei.

    Şi în timp ce noi îngroşam rândurile manifestanţilor şi protestatarilor, riscând să fim arestaţi, şi chiar am fost arestaţi, să fim bătuţi cu bestialitate, şi chiar am fost bătuţi cu bestialitate, să fim lichidaţi, şi unii dintre noi chiar au fost lichidaţi, lideraşii de soiul lui Mişa Ghimpu stăteau pe undeva prin birouri şi se adăposteau de furia unui imperiu în agonie, a celui mai sângeros şi mai feroce imperiu din istoria omenirii.

    Într-un târziu am înţeles de ce mişcarea noastră de emancipare naţională a suferit eşec în raport cu mişcările similare din Ţările Baltice. Liderii noştri, cu mici excepţii, nu au fost alături de noi, nu i-am simţit aproape, pe când balticii au fost împreună şi la bine şi la rău, şi la cântec şi la tancuri.

    Mi-l amintesc pe acest mahalagiu de meserie fofilindu-se la firul ierbii, ascunzindu-se după faptele naţionale ale fratelui său, Gheorghe Ghimpu, pe care îl respecta atât de mult, încât împreună aceştia deţineau la un moment dat trei partide politice!

  16. Pt romanul
    Sa le luam pe rind.
    1. Unii considera ca Ghimpu a fost jalnic la Pro TV, si-a demonstrat nervii, asta nu e bine. Insa eu nu am privit.
    2. Nimic nou cu interesele Moscovei ale lui Filat in AIE. PNL a spus asta mereu si nu era crezut. Acum se vede.
    3. I-am spus noi lui Ghimpu de sute de ori ca Filat nu va duce AIE spre Europa, nu a spus nimic nou Ghimpu.
    4. PLDM este un partid lucinschist periculos, tocmai de aceea Ghimpu trebuia sa contribuie la unificarea Dreptei si largirea bazei electorale a Dreptei.
    5. In buzunarul cui sta Ghimpu, il priveste, noi nu stam la spatele lui sa il monitorizam, va raspunde el in fata electoratului.
    6. PNL si eu, Vitalia Pavlicenco, suntem, practic, unicii cea care am criticat PLDM-ul lucinschist si pe Filat, dar toti mi-au sarit in cap sau, poate, ati uitat asta? Mie sa nu-mi spuneti cine e Filat, el a actionat mereu si impotriva PNL.
    7. Oamenii trebuie sa voteze Unirea cu Romania si atunci va fi si integrare europeana, si NATO.
    8. Daca Ghimpu se batea in piept pentru “REVENIREA LA LIMBA ROMANA CA LIMBA DE STAT, GRAFIA LATINA, RENASTEREA NATIONALA SI ISTORIA ROMANILOR,PREGATIND TERENUL PENTRU O EVENTUALA UNIRE DE MAI TARZIU A ROMANILOR SI ANULAREA CONSECINTELOR PACTULUI SEMNAT DE RUSUL MOLOTOV CU GERMANUL RIBENTROP IN 1939”, atunci spuneti-mi ce initiative a inaintat Ghimpu? Doar cu secera si ciocanul? Eu, ca deputat, in plin Parlament communist, am adunat 26 semnaturi pe initiativa de modificare a art.13 cu limba romana din Constitutie si 13 semnaturi pentru modificarea art.11, cu blocuri militare, NATO, si Filat a semnat ultimul. Ce initiative si cite semnaturi a adunat Ghimpu, nefiind in Parlament comunist?
    9. Legat de “FILAT DORESTE SPARGEREA ALIANTEI SI SFARSITUL DRUMULUI EUROPEAN AL REPUBLICII MOLDOVA” – nimic nou, PNL a spus asta mereu si eu, de asemenea. Am trait aceste lucruri in 1998-1999 si acum Lucinschi repeta formula, tocmai de aceea PNL a dat o declaratie contra alegerilor anticipate.
    10. Daca Ghimpu v-a impresionat atit de mult, de ce a luptat cu Chirtoaca impotriva marsurilor unioniste, iar acum vorbeste din nou de Unire? Nu era mai bine sa taca, sa ne lase in pace cu actiunile noastre, daca nu vroia sa ni se alature, nu sa arunce cu vorbe urite.
    11. Dar oare marsurile noastre si actiunile unioniste nu au menirea sa-i trezeasca pe basarabenii inselati si manipulati? Numai ca Ghimpu, in loc sa spuna ca Unirea este adevar, el ne face in tot felul, temind sa nu piarda sinecura din Parlament si Guvern.
    12. Acum aveti mesaj pentru fortele unionist, pe care cei din Alianta le-au facut “marginale, extremiste, KGB-iste”? Nu era mai cu intelepciune ca Ghimpu sa spuna, impreuna cu acest Chirtoaca, faptul ca e democratie si toti au dreptul sa manifesteze si sa nu arunce cu pietre alti in noi?
    13. Si fata de Consiliul Unirii – ce atitudine a avut mereu Ghimpu? Buna sau rea? Va spun – rea si urita, egoista si invidioasa.
    14. Pai spuneti ce spunem noi de sase ani – nu ca ”daca”, dar la sigur ca “INTEGRAREA EUROPEANA ESUEAZA”, noi am spus asta, de aceea este adevarat ce am spus noi si repetati – “SINGURUL LUCRU CARE MAI RAMANE REPULBIICI ESTE NUMAI SI NUMAI UNIREA DE URGENTA CU PATRIA MAMA ROMANIA!”
    15. Pai, acum va intreb – atacul constant din partea lui Ghimpu contra unionistilor – contribuie la ceea ce scrieti? – “SA VEGHEM DECI SI SA PREGATIM RANDURILE PENTRU CA PUTEREA SA NU INCAPA PE MAINILE UNOR COMUNISTI SAU UNOR SOCIALISTI CI SA INCAPA PE MAINILE UNOR OAMENI CU ADEVARAT PATRIOTI SI IUBITORI DE ACEASTA NATIUNE CARE SE NUMESTE ROMANA. SUNT CONVINS CA DACA SE VA AJUNGE LA ACTUL DE UNIRE , PARTIDUL LIBERAL IL VA SEMNA FARA NICI O OBIECTIE ALATURI DE PARTIDUL NATIONAL LIBERAL SI CONSILIUL UNIRII. ESTE CLAR ,BASARABIA STRAMOSEASCA NU ARE DECAT 2 DRUMURI, UNUL IN UNIUNEA EUROPEANA IAR CELALALT IN UNIRE CU ROMANIA. A 3 A NU EXISTA SI NU TREBUIE SA EXSTE IAR NOI SA FACEM TOT CE NE STA IN PUTINTA SA NU EXISTE!”? Eu una nu cred ca atacurile lui contra unionistilor contribuie la ce ati scris aici, si-a amintit Ghimpu acum de “200 DE ANI, dupa ce, pe parcursul anului 2012, si-a sters picioarele de unionistii activi si deschisi”.
    16. SI MAI DEPARTE – Ghimpu nu doreste sa introduca in Constitutie limba romana, nu a facut nicio initiativa legislativa in acest sens, a decretat in perioada scurta cat a fost la guvernare o zi a ocupatiei sovietice, dar a facut un decret agramat juridic, fara a se sfatui cu experti de forta, ca el nu e mare jurist, nu a spus ca RM trebuie sa iasa din CSI, asa cum am impus noi, PNL si AMN, acest proiect de hotarire in plin Parlament comunist, in 2006.
    17. Despre toate celelalte partide nu am ce discuta, totul e clar, dar cit priveste “daca “Republica Moldova are astazi nevoie de o Dreapta unita care, in primul rand, sa se descotoroseasca de influenta Rusiei si mai apoi Unirea cu Romania”, asa cum spuneti, eu va intreb – ce puteti reprosa PNL-ului, Consiliului Unirii, tuturor unionistilor, care au salvat, in anul 2012, Demnitatea nationala romaneasca?, in conditiile cind am fost improscati cu pietre si ostracizati de presa, iar PL si Ghimpu nu ne-au aparat?

    18. Nu mai spun ca ne-am judecat un an cu Guvernul AIE ca sa ne punem in Statut Unirea si nimeni din PL nu a pledat in favoarea pluralismului de opinii si politic doar pentru ca ii roade invidia si se tem de concurenta. Imi repugna toate acestea.

  17. Dupa un asa raspuns romanului, el si ceilalti vor lua apa in gura.

  18. domnule Doc,dacă d-voastră credeţi că 1% intenţii de vot pentru PNL sunt suficiente pentru realizarea unirii,cred că vă înşelaţi.Nici PL cu cei 7-10% nu poate realiza dezideratul.Prin urmare ce este mai important,să vedem ce a fost mai întâi,oul sau găina sau să tragem toţi la aceiaşi căruţă,nu unul hăis şi altul cea.Uitaţi-vă la ruşii din Basarabia,la ei există asemenea mâncătorii? nu cred,îşi cunosc prea bine interesul.Nu există politician sfânt,sunt şi ei oameni cu bune şi rele,prin urmare interesul ar fi să vedem ce-i poate uni,nu să scoatem în relief părţile ce ne deranjează;va exista timp şi pentru asta,dar acum cred că mai importantă este unitatea forţelor naţionale româneşti din Basarabia.

  19. Pt mircea.ro

    Cititi raspunsul dat „romanului”.

  20. Iata ce gandeste unionistul Ilie despre sine si despre unionista Vitalia: UNIONISTI DIN TOATE TZARILE ROMANE, UNITZI_VA!!!

    http://cerulalbastru.com/2013/01/ilie-bratu-unire-este-un-imperativ/

    Concluzia: UNIONISTI DIN TOATE TZARILE ROMANE, UNITZI-VA!!!

  21. Pt Vova Sutin

    Si Ilie Bratu, de ce nu i-a unit pe toti? Dar oare Consiliul Unirii ce a facut anul trecut? Dar oare PNL ce face in ultimii ani? Dar – inainte de toate – trebuie sa vezi care si cine sunt unionistii, ca sa ii unesti. Oare cind Ghimpu pune Unirea in sicriu – el este unionist? Nu cred.

  22. si dupa ce am luat o gura de apa ,vorba lui doc voi raspunde la cateva dintre problemele pe care dumneavoastra le-ati ridicat ,cele in care sunt in cunostinta de cauza .
    precizez ca nu doresc sa fiu obraznic ci mi-am expus si imi expun punctul de vedere .
    cu probabilitate ca acest mesaj va fi ultimul pe acest blog desi il voi mai vizita :

    1 Unii considera ca Ghimpu a fost jalnic la Pro TV, si-a demonstrat nervii, asta nu e bine. Insa eu nu am privit.

    sa stiti ca puteti vedea emisiunea integrala pe site-ul postului pro tv la sectiunea in profunzime .

    sa nu ne dam de ceasul mortii ,dumneavoastra invitata la posturi de tv sunteti la fel de colerica fiindca asa se naste omul ,unul e mai calm ,altului ii sare tandara mai repede .

    revenind la emisiunea pe care probabil sau nu o veti vedea putem lua in consideratie faptul ca este o rusine mare de tot ca sefa unui trust media romanesc cu R mare sa il ia la rost cu o obraznicie demna de o discutie intre un copil de gradinita si o profesoara cu 2 facultati pe mihai ghimpu si sa il invinuiasca cu un venin iesit din comun ca el ar fi raspunzator cu substrat de crima de la padurea domneasca .
    mentionez ca atata obraznicie de la un jurnalist nu am mai vazut de multi ani ,dar pentru mai multe detalii vedeti emisiunea si veti vedea ca am dreptate .
    uitandu-ma pe site-urile de stiri chiar vedeam ca anumite o.n.g. uri solicita scuze lui mihai ghimpu si anumiti analisti politici s-au grabit sa-l faca cu ou si cu otet stiind foarte bine toti .,chiar si dumneavoastra chiar daca nu va intereseaza ca p l a renuntat si a facut multe concesii in cadrul a.i.e. tocmai pentru a mentine vectorul european AL republicii moldova .
    este clar o campanie de denigrare adusa p l -ului de catre o anumita parte a presei din republica care este subordonata unor anumite partide si interese .
    omul a zis lucrurilor pe nume la emisiune ,a zis cu alte cuvinte adevarul.
    tot acolo a si spus ca nu il intereseaza in asemenea masura faradelegile , contrabanda si mita ,le lasa la o parte , pentru mai tarziu ,fiind prioritara integrarea europeana a republicii moldova si scaparea de imperiul rusnac o data pentru totdeauna .

    deci punctul 1 nu sta in picioare .

    2 , 3 si 4
    . Nimic nou cu interesele Moscovei ale lui Filat in AIE. PNL a spus asta mereu si nu era crezut. Acum se vede.
    3. I-am spus noi lui Ghimpu de sute de ori ca Filat nu va duce AIE spre Europa, nu a spus nimic nou Ghimpu.
    4. PLDM este un partid lucinschist periculos, tocmai de aceea Ghimpu trebuia sa contribuie la unificarea Dreptei si largirea bazei electorale a Dreptei.

    pana la urma urmei eu nu stiu ce rol joaca filat intre america si rusia , dar pare sa vrea dinamitarea a.i.e. inainte de a semna cele 3 acte importante prin care republica moldova ar scapa de includerea in u.r.s.s.2

    acuma , p.l.d.m. stie toata lumea ca a fost votat ca al 2 lea partid pe tara dupa comunisti si si-a exprimat public dorinta integrarii europene .

    sa spunem ca dumneavoastra ati fi zis ,domnule ghimpu , descotoroseste-te de pldm .

    in situatia in care am fost la alegerile din 2009 si mai apoi 2010 ce ar fi trebuit sa faca partidul liberal al lui ghimpu cu 10 la suta din alegatori?

    sa spuna nu comunistilor , da , ? sa spuna nu p.l.d.m. -ului da?

    si atunci cu cine mai formam alianta pentru integrare europeana ?
    cu p .n.l. ?
    poate va amintiti dumneavoastra ce scor a scos p .n.l. in 2009 si 2010 ?
    eu chiar nu stiu dar probabil ma voi informa .

    vazut p l in astfel de situatie , cu un partid al comunistilor ,unul al pldm -ului , altul al pd-ului care oscila de-a dreptul in care barca sa intre ,ce putea face?

    1 sa spuna pas , toti sunt rai , care e adevarat cam de altfel dar …..
    deci toti sunt rai si sa nu se mai formeze alianta pentru integrare europeana sau 2

    sa intre la guvernare in baza unui contract intre 4 si mai apoi 3 partide care au intrat in parlament in afara de comunisti .

    daca inteleg bine , sunt de acord ca p.l.d.m. este asa cum este , doreste sau nu doreste integrarea europeana dar daca p l ar fi spus nu pldm -ului ce structura politica am fi avut ?
    cualitie pcrm pldm pd in uniunea euroasiatica si papa , aurevoir !
    se termina cu republica moldova .

    plecau ai lor ,veneau ai lor ,p l ramanea ca partid acolo langa p .n.l. sa critice puterea pro-ruseasca si se incheia rascoala din 2009 .

    alta ceva p l nu avea de ales si a ales bine , alianta pentru integrare europeana pentru ca in afara de dumneavoastra si alti cativa oameni nimeni din politicul republicii nu dorea sa auda de unire .

    cat cu privire la unificare dreptei ,sigur ca da , la acest lucru nu pot sa nu fiu de cord cu dumneavoastra .

    inca din 2009 trebuia reinviata constiinta nationala iar tonul trebuia dat de primul partid p l .
    de altfel p l a avut cateva incursiuni pro-romanesti care nu s-au soldat cu initiative legislative ,tocmai pentru ca aveam aici de aface cu partide pro-rusesti sau moldoveniste sau si una si alta .

    dumneavoastra ati fi in locul p l ,la guvernare , ati fi avut in cadrul aliantei propuneri de legi pentru emancipare nationala , le-ati fi propus si bang , vinea p l d m si p d si va spunea nu !asa ceva nu se poate !

    si asa mai departe .
    probabil ca v-ati fi putut face mai sonora decat mihai ghimpu in presa , asta nu pot sti si doar intuiesc ,asta fiind doar o parere .

    deci ,problema sa nu luam pldm la guvernare este total falsa .
    p l d m si p.,c.r.m. + p d semnau actul cualitiei de stanga iar p.n.l. si pl ramneau cu 15 la suta opozitie sa critice in continuare guvernarea pro-ruseasca care se instalala lejer in fotoliul de guvernare .

    cat priveste cualitia dreptei , sigur ca p l ar fi trebui sa sustina organizatiile unioniste si partidele pro-romanesti .

    In buzunarul cui sta Ghimpu, il priveste, noi nu stam la apatele lui s ail monitorizam, va raspunde in fata electoratului.

    aceest raspuns are 2 tinte .
    1 ghimpu ar sta in buzunarul cuiva , ceea ce este de la sine inteles ca nu , si
    2 va raspunde in fata electoratului ,ca ce?

    ca a rabufnit la emisiunea in profunzime de la pro-tv ?

    ca ce ?
    ca a cedat functii care i se cuveneau in alianta si a dorit limba romana limba de stat ?
    ca a decretat o zi a ocupatiei bolsevice ?
    ca a fost tot timpul arbitru al aliantei in vreme ce p.l.d.m. si p d se luptau ca hienele pentru interese si bani ?

    cu ce sa -l penalizeze electoratul lui ?

    daca iesea el si spunea , domnule p l militeaza si va face tot ce-i sta in brate sa uneasca republica moldova cu romania si mai apoi a avut o reactie de distantare spuneam na!
    ghimpu a promis electoratului unirea si nu a facut nimic ca sa o intreprinda .
    atunci bineinteles ca tot electoratul vene la p.n.l. de graba la propriu si-l penaliza .
    nu ,el a spus si a promis electoratului integrare europeana si un nivel de trai mai ridicat .

    daca reuseste integrarea europeana ,nivelul de trai va creste in interior daca nu , nu .

    p l a promis oamenilor la alegeri schimbarea pana la capat ,adica republica moldova va intra in u.e. si isi va schimab cursul extern de la ciuma rusia la uniunea europeana care chipurile pentru basarabeni ar fi mai buna din motive nationale decat uniunea rusiei .
    din aceasta cauza , cred ca ati pus gresit problema iar electoratul p.l. ului are sa stea la locul sau .
    p l inca este in curs de indeplinire a angajamentelor pe care si le-a luat asupra cetatenilor .
    si daca prin absurd nu va mai fi integrare europeana , si atunci el ar fi vinovat proportional cu cate voturi a avut in alianta .
    adica 10 la suta si nu mai mult .

    6
    PNL si eu, Vitalia Pavlicenco, sunt, practice, unica cea care am criticat PLDM-ul lucinschist sip e Filat, dar toti mi-au sarit in cap sau, poate, ati uitat asta? Mie sa nu-mi spuneti cine e Filat, el a actionat mereu impotriva PNL.

    corect p.l.d.m. este asa cum este , nu stiu de ce a mintit si a magulit oamenii ca ii baga in u.e. cand de fapt doreste intrare in uniunea euroasiatica .
    de ce atata tevatura ,ataat minciuna din partea acesui partid .
    trebuia sa spuna atunci, fratilor ,noi {asa in ruseste daca se poate cum ii sade bine unui pro-rus } nu avem de gand sa mergem in u.e. vrem laolalta cu pcrm .
    alta-i problema , p.c.r.m. nu este nici psrm si nici patriotii moldovei si nici renasterea .
    sa avem grija ce spunem aci, pcrm este un partid care a dorit intotdeauna republica suverana si intreaga .

    cu minciunile si cu tradarile , cu crima organizata si faradelegile , cu oameni prin inchisoare pentru ca nu erau pe placul regimului si mass-media redusa la tacere , pcrm era pentru unitatea republicii moldova si de aia nu s-a acceptat pana in 2009 aderarea nici la uniunea vamala rusia belarus si nici planul de federalizare kozak .

    de aia vladimir voronin nu mai era inghitit de rusia si asta o confirma multi oameni cu cap si cu studii superioare ,nu eu un om cu studii medii .

    ceea ce ma ingrijoreaza mai tare nu o reprezinta pcrm .
    gata ,a plecat se divizeaza ,treaba lui ,ma deranjeza aceasta cualitie de partide nou infiintata in frunte cu dodon care doreste ceea ce nu doreau nici macar comunistii, federalizarea republicii moldova , impartirea ei in mai multe regiuni care cu timpul sa se desprinda de administratia de la chisinau .
    asta este buba .
    si faptul ca aceste partide in frunte cu dodon doresc nu numai revenirea la imperiul rusnac ci doresc dezintegrarea moldovei de est , slavizarea totala , alaturi de patriotii moldovei doresc sa omoare tot ce este romanesc si pro-romanesc in basarabia .
    de acesti oameni trebuie sa ne facem griji fiindca ei respecta intocmai planul moscovei pentru basarabia .

    7

    Oamenii trebuie sa voteze Unirea cu Romania si atunci va fi si integrare europeana, si NATO.

    no comment .
    si eu imi doresc asta si toti patriotii mai mici sau mai mari ai acestui spatiu dintre nistru si tisa dar , sa tinem cont deopotriva si de alegerea cetatenilor si de oportunitatile care se ivesc in parlament .
    ce folos ca vrei tu partid cu 5 la suta sau poftim ,15 la suta o cualitie sa spunem unirea cu romania ,cand ceilalti doresc cu tot dinadinsul unirea republicii cu rusia ?

    cel care are puterea acela va conduce tara , sa fim intelesi !
    doar in cazul momentului 7 aprilie 2009 cand cel care a avut puterea a cedat sub presiunea oamenilor din republica si nu numai .
    aici nu ma refer la intruziunile romaniei ci ale intregii hoarde care vine din vestul europei .
    daca ma pun sa vorbesc aici de egipt ,de libia ,de siria si altele precum si de revolutia romana din 1989 m-ati cataloga ca fiind comunist si ca nu tin cu americanii deci tac .

    deci ca sa ma reintorc la subiect oamenii tre sa voteze unirea cu romania si nu o fac .
    atunci ce trebuie sa facem?
    sa cautam alternative la iesirea din spatiul rusesc si pregatirea unirii .
    cum iesim din spatiul rusesc ?
    prin integrarea in u.e.
    simplu si la obiect cred eu .
    iarasi daca as spune ca populatia republicii moldova sufera de sindromul spalarii pe creier cronice iar dau cu bata in balta fiindca cei 200 de ani de ocupatie ruseasca si-au spus cuvantul cu varf si indesat in republica , oricat ati incerca sa credeti ca lumea ar vota in anul 2013 unirea .

    dar sigur ,aici totul este discutabil in momentul in care desi de nedorit intr-o harababura viitoare in tara provocata de rusia s-ar putea ca daca este vigilent consiliul unirii sa le-o ia inainte partidelor pro-rusesti la guvernare , investite sau nu de cetateni ca sa nu mai spunem in romania ca ar fi fost alesi cei care l-au omorat pe ceausescu de cetateni atunci cand s-au autoproclamat ca fiind frontul salvarii nationale si a inceput de la ei distrugerea romaniei .
    vrem nu vrem in deacursul a 2000 de ani de istorie aceste evenimente s-au intamplat iar daca vreodata consiliul unirii va avea sansa istorica sa se aseze la guvernare chiar si pentru 48 de ore ,nu mai mult ,sa voteze unirea republcii moldova cu romania cat mai repede si atunci da , putem spune ca am ocolit vointa cetatenilor in alegeri dar ca si organ de drept la putere am avut cea mai buna solutie in cazul in care sa presupunem ca transnistria cu armata rusa ar incepe razboiul impotriva chisinaului, fapt ce nu il exclud nicodata chiar daca rusia se va discredita in fata unei intregi europe .
    atunci ,sub amenintarea unui razboi consiliul unirii ar fi justificat in fata oamenilor , oameni buni, rusii veneau peste noi si ne nimiceau, ce ar fi trebuit sa facem?
    sa ne unim cu romania !
    sigur aceasta inventie poate fi intr-o zi realitate desi nu este de dorit fiindca asa cum spunea un mare poet roman ,razboiul e bici groaznic „.
    nu este de dorit pe o basarabie si asa sangeranda din toti rarunchii din cauza dusmanilor de neam si tara sa se mai produca un alt conflict armat .

    8
    Daca Ghimpu se bate in piept pentru “REVENIREA LA LIMBA ROMANA LIMBA DE STAT , GRAFIA LATINA , RENASTEREA NATIONALA SI ISTORIA ROMANILOR ,PREGATIND TERENUL PENTRU O EVENTUALA UNIRE DE MAI TARZIU A ROMANILOR SI ANULAREA CONSECINTELOR PACTULUI SEMNAT DE RUSUL MOLOTOV CU GERMANUL RIBENTROP IN 1939”, atunci spuneti-mi ce initiative a inaintat Ghimpu? Doar cu secera si ciocanul? Eu, ca deputat, in plin Parlament communist, am adunat 26 semnaturi pe initiative de modificare a art.13 cu limba romana din Constitutie si 13 semnaturi pentru modificarea art.11, cu blocuri militare, NATO, si Filat a smenat ultimul. Ce initiative si cite semnaturi a adunat Ghimpu, nefiind in Parlament communist?

    in acest caz voi fi de o parere de loc partimica , pot spune ca dumneavoastra avesti mai multa dorinta de a vedea republica moldova in mama romania iar ghimpu mai multa dorinta sa scape de rusi in basarabia .
    sunt convins suta in suta ca propuneati cu siguranta multe proiecte de legi care sa faca cinste formatiunii dumneavoastra dar totodata pot spune ca nici ghimpu nu a facut rau ca a propus ca secera si ciocanul sa nu mai fie reprezentate de nici un partid politic .
    privitor la limba romana de foarte multe ori p l s-a exprimat in favoarea introducerii ca si limba de stat in noua constitutie ,ceea ce de altfel ar fi trebui sa se intample daca celelalte 2 partide rusificatoare pd si pldm nu ar fi spus , nu , nu acceptam limba de stat ca limba romana .
    credeti ca cineva in lumea asta minoritar poate impune si face legile in tara vreodata ?
    pl a propus .
    s-a respins .
    prioritatea pl este iesirea de sub influenta ruseasca .

    prioritatea p ,n l este unirea cu romania .
    p l vrea un pas mai mic , p.n.l. vrea un pas mai mare .

    insusi ghimpu a zis domnule , decat sa se schime constitutia cu limba moldoveneasca ,las-o naibii de denumire ,ca lumea tembelizata din republica nu ar accepta la referendum, limba romana lasa ca nu mai scriem care este limba de stat .
    nu mai are denumire .
    sa scoatem populatia din mizerie si minciuna si urmatoarea generatie va pune in consitutie acolo ,limba romana .
    simplu nu?

    la punctul 10 nu pot judeca pentru ce nu stiu, am informatii precum ca au fost niste incidente intre dumneavoastra si chirtoaca .
    ma insel dar oricum probabil liderul p l nu a gasit oportune aceste miscari in strada in situatia in care se gasesc oamenii din moldova astazi .

    reamintesc ca oamenii din republica moldova sunt atinsi de rusia si incrustati in creier cu minciunile ei de 200 de ani .
    orice era posibil .

    mai ales cu hoardele de rusi pusi pe crime de -a dreptul .
    sa nu mai vorbim ca daca nu interveneau organele abilitate ,asa cum au internvenit se lasa cu spital cel putin .

    si de ce sa fiu fatarnic sa nu spun da domnule , cand vezi ca oamenii sunt cum sunt , majoritatea populatiei sunt impotriva unirii care este scopul acestor marsuri?

    intorcandu-ma in timp am avut intrevedere cu membrii organizatiei actiunii 2012 inca de la inceput de prin 2011 .

    m-am intalnit cu un anume militant de acolo si am pus pe tapet cateva actiuni care in viziunea mea trebuiau facute numai decat .
    pe langa faptul ca mi s-a raspuns evaziv am intampinat probleme la nivel inalt cu anume acest george simion .

    nu aveam de gand sa vin eu ca taranul sa spun ca-s cel mai mare si mai tare ci am avut respect si demnitate nefiind multumit de actiunile acestei organizatii ,sarace in idei .
    desi multe dintre ideile mele le-am publicat pe blogul romanism ,net si mai apoi .ro nu mi s-a adus raspuns la ele ,mai mult in decurs a 2 ani parte din initiativele mele au fost puse in aplicare trunchiat .

    cand m-am intalnit cu reprezentantul i-am expus punctul meu de vedere nefiind de acord numai si numai cu lipirea de abtipilduri cu basarabia e romania prin orase si suburbii .

    am fost si am pus eu insumi in acea perioada o serie de abtipilduri si atunci mi-am facut o parere despre ceea ce cred oamenii despre ele !
    indiferenta !
    asta cred despre ele .
    asa cum asta cred si despre marsurile unioniste .

    un om romanofob nu are sa fie impresionat de paradele unioniste prin care se scanda aliantei sa faca aia si aia in strada .
    dar ce aici facem politica in strada?

    si daca am iesit in strada poftiml facem auditii ,poezii , spectacole in aer livber pentru renasterea nationala , invitati mari oameni de cultura ,ce e aia marsuri.
    si ce rezolvam prin marsuri?

    ceva efectiv bun .
    tin minte deviind de la subiect cand le-am propus ,hai sa mergem in scoli si sa impartim pliante cu istoria basabrabiei si sa explicam fiecarui copil de ce basarabia trebuie sa revina la trupul tarii .
    sa scrie ceva in pliantele alea ,sa inteleaga generatia de maine de ce basarabia e romania .
    am avut initiativa ca un grup de oratori sa mearga la mas-media locala si chiar nationala si sa solicite sa fie invitati la emisiuni pentru a uni tara si a face reclama la faptul ca pentru prima data dupa 70 de ani o formatiune unionista doreste si face tot ce poate sa alipaasca basarabia de romania , actiunea carte pentru basarabia de mai tarziu , cine a avut-o ideea ?
    scriam pe cel bolog la ei si le spuneam la telefon ,fratilor hai sa organizam o cheta in care fiecare om ,la data de…. ala ora de…. sa doneze o carte de istorie sau un abecedar ,preferabil ,sigur toate cartile sunt bine -venite , pentru toti romanii din diaspora unde sunt tinuturi romanesti ,pentru ca fiecare familie care nu are acces la grafia latina dar stie din mosi stramosi limba romana sa poata invata limba si astfel reinvia constiinta nationala .
    eu am zis atunci ,eu am auzit .
    dupa 1 an vad pe site-ul actiunii carte pentru basarabia .
    eu am spus cu privire la regiunile din valea timocului, ucraina de nord si sud ,transnistria , si la uma bineinteles basarabia .

    nu vreau sa mai spun de ce am ajuns la concluzia ca actiunea 2012 din care am facut parte este o organizatie sterila , pe atunci fara o structura propriu-zisa si fara viziuni .
    iata de ce am zis ca marsurile unioniste sunt un pansament steril pe rana basarabiei si abtipildurile cu basarabia e romania sunt o pierdere de vreme daca nu argumentezi cele scrise .
    stiu ca m-am pierdut in detalii dar asa vad eu lucrurile si nu are cum sa ma convinga nici vitalia pavlicenco nici presedintele statelor unite despre aceasta actiune dar ,care deopotriva poate fi foarte buna in parlament si numai in parlament ,acolo la putere unde se decide soarta moldovei fratilor , nu in strada se dicide soarta moldovei de est ci in parlament si va mai spun o data la toti sa intelegeti o data si o data .

    11 . Dar oare marsurile noastre si actiunile unioniste nu au menirea sa-i trezeasca pe basarabenii inselati si manipulati? Numai ca Ghimpu in loc sa spuna ca Unirea este adevar, el ne face in tot felul, temind sa nu piarda sinecura din Parlament si Guvern.

    nu comentez , dumneavoastra stiti cel mai bine ce a vrut sau nu partidul liberal sa faca contra marsurilor unioniste .
    eu ca om si iubitor de natiune {nu de tara } pot spune ca totusi toti oamenii p l ar fi trebui sa se abtina de la a face declaratii cu privire la marsurile unioniste .

    dar trebuie sa recunoastem ca in p .l. unora dintre oamenii de acolo le este frica .
    acesta este cuvantul frica .
    de ce ?
    asta nu stiu .
    imi aminteam cand stateam de vorba cu un membru al actiunii 2012 si imi spunea ca solicita de la chirtoaca aviz sa faca marsuri sau sa organizeze anumite festivitati cu ocazia sarbatorilor romanesti si imi spunea ca se duceau la el ,la primar , si acesta spunea repede .luati de aici ca puteti sa marsaluiti si plecati repede .

    deci domnul chirtoaca elibera autorizatiile dar cu frica ,cu teama .

    aici putem crede ce vrem .
    dar sa fiti convinsa doamna ca aceste marsuri nu ar fi putut fi savarsite asa , cu opozitia daca p l ul nu era la guvernare .
    in acest sens insusi diacov a avut o propunere in parlament care sa interzica marsurile unioniste si contramanifestatiile .

    multe sunt de spus si de aia nu vrau sa fiu rau nici cu dumneavoastra nici cu liderii p l .

    ma intreb daca se mai organizau marsurile acestea daca la conducere era dodon ca primar in chisinau sau cualitie pldm si pcrm la guvernare .
    tare as fi curios cu o oarecare ironie aici ce ati fi facut ?

    Dar oare marsurile noastre si actiunile unioniste nu au menirea sa-i trezeasca pe basarabenii inselati si manipulati?

    nu nu au intentia sa-i treazeasca , au exact inversul , opusul .

    cei moldovenisti mai de graba nu vor vota pnl sau pl fiindca organizeaza marsuri unioniste .
    ei au tendinta de a se indeparta de partile care se infrunta .
    aici era vorba pe de o parte de liga tineretului rus si patriotii moldovei, pe de alta consiliul unirii si actiunea 2012 .
    si cand au vazut cei din consiliul unirii ca treaba ii proasta cu contramanifestatiile au lasat actiunea 2012 sa organizeze ea pe propria raspundere urmatoarele manifestatii care erau sa degenereze in violente de nemai–intalnit .
    la intrebarea pusa de dumneavoastra raspunsul este nu .
    populatia nu se desteapta cu marsurile unioniste .

    13 Si fata de Consiliul Unirii – ce atitudine a avut mereu Ghimpu? Buna sau rea? Va spun – rea si urita, egoista si invidioasa

    nu ma pot pronunta la aceste acuze aduse de dumneavoastra lui ghimpu .
    daca asa este , atunci va fi pacatul lui dar daca este minciuna dumneavoastra ,atunci e pacatul dumneavoastra .
    este evident ca consiliul unirii trebuieste sprijinit de toate fortele pro-romanesti inclusiv de p l care ar fi trebuit in particular ,facand abstractie de alianta sa participe cu intrevederi.,luari de decizii , luari de cuvant , actiuni pentru derusificare si sa creeze mediul propice acestor idei ..

    14
    Pai spuneti ce spunem noi de sase ani – nu ca ”daca”, dar la igur ca “INTEGRAREA EUROPEANA ESUEAZA”, noi am spus asta, de aceea este adevarat ce am spus noi si repetati – “SINGURUL LUCRU CARE MAI RAMANE REPULBIICI ESTE NUMAI SI NUMAI UNIREA DE URGENTA CU PATRIA MAMA ROMANIA!”

    de 6 ani ati spus ca integrarea in uniunea europeana nu se va realiza deci …dar vedem cu totii ca tara este la distanta de cateva luni ,nici ani nici zeci de ani ci cateva luni de intrare in u.e.
    despre ce vorbim aici?

    analizam toate posibilitatile .
    daca a.i.e. nu se va destrama desigur ca va include tara in u.e.
    acolo, si aici vine partea cea mai grea ,si sunt de acord ca p l -ul nu ar mai avea nici un motiv prin care sa nu fie adeptul luarii unor decizii de renastere nationala .
    atunci, cand am sa vad eu republica in u.e. si am sa-l l vad pe ghimpu ca nu se lupta pentru istoria romanilor , pentru limba romana , pentru conclucrarea si unificarea organelor de justitie ,invatamnt ale romaniei cu republica moldova , atunci eu voi fi cel care spune .
    ce faci domnul ghimpu ?
    ai promis ca ne duci in u.e. si ca esti partid romanesc ,acuma o dai cotita ca nu sustii limba romana si valorile romanesti pe pamant romanesc ?
    atuncea nu va faceti griji ca voi taxa acest lucru .
    daca astfel ar sta lucrurile .
    dar daca vad ca pl doreste unificarea romanilor prin toate mijloacele atunci pe cine sa trag la raspundere ?
    pe cei care au impuscat in p l tot timpul ,cea de ceas ora de ora , si nu ma refer aici la dumneaovastra care probabil aveti niste reglari de conturi mai vechi si interese de partid ci la majoritatea mas–media care nu stie cum sa ingroape de-a dreptul acest partid ca este pro-romanesc .
    oamenii care mai au ceva in cap nu sunt asa prosti sa nu sesizeze unde duce ponegrirea p l -ului si lui ghimpu in toate ziarele si televiziunile .

    dumneavoastra loviti in p l sprand sa le luati electoratul ,dar nu va ganditi ca reactia electoratului plecat de la l nu va fi cea a venirii la p.n.l.?
    in loc sa va razboiti atat mai bine ati aduna o echipa care sa doreasca sa lucreze cu o echipa din conducere a p l -ului si sa formati alianta de dreapta cum s-o numi ea .
    asa ati fi format electoratul a 2 partide intr-unul singur si sanse de a va face vocea mai auzita implicit .
    va zic prieteneste ca aceasta lovire in partidul liberal nu va aduce victoria la care sperati dumneavoastra si partidului national liberal.

    bun acujma ,ca ghimpu doreste pcrm inapoi la guvernare daca am inteles eu bine , o cred o mare scorneala .

    16 SI MAI DEPARTE – Ghimpu nu doreste sa introduca in constitutie limba romana, nu a facut nicio initiative legislative in acest sens, a decretat in perioada scurta cat a fost la guvernare o zi a ocupatiei sovietice, dar a facut un decret aframat juridic, fara a se sfatui cu experti de forta, ca el nu e mare jurist, nu a spus ca RM trebuie sa iasa din CSI, asa cum am impus noi, PNL si AMN, acest proiect de hotarire in plin Parlament communist, in 2006,

    intrebarea intrebarilor , de ce a decretat de unul singur fara a se sfatui cu nimeni o zi a ocupatiei sovietice .

    raspunsul raspunsurilor , fiindca stia ca discutia in cadrul a.i.e. nu va aduce nici un rezultat , initiativa va fi respinsa iar consultarea cu oameni ca avocati sau juristi nu era oportuna fiindca il trageau colegii de alianta de gat si spuneau ,vere , tovarase ghimpu ,ce faci tu acilea ?
    te consulti cu juristii sa dai decrete fara sa stim noi ?
    tu cu 10 lasuta in sondaje faci tu ce vrei aici cu tara?

    apropo de jurist sau nu jurist , pana la urma acest om are scoala facuta si asa cum a iesit a terminat facultatea si a iesit jurist .
    mai mare sau mai tare orice jurist care a trecut prin facultate ca facultatea de atunci nu era terchea -berchea de romania in anul 2000 stia sa redacteze si sa promulge un decret .

    17 nu comentez !

    demnitatea nationala nu inseamna marsuri unioniste ,dar deopotriva nu stiu ce s-a inamplat sid e ce p l nu a avut initiativa in acest sens .

    rezulta .
    in primul rand va multumesc ca mi-ati raspuns la comentariile mele facute si intrebarile pe care vi le-am adresat ca simplu cetatean iubitor de patrie .

    am vorbit de altfel acum un an printr-un email adresat cu initiatorul miscarii m.u.r.m. am intrebat cu ce pot ajuta pentru ca aceasta sa faca pasi concreti pentru a fi o mare forta politica .
    nimic interesant .
    mi sa- transmis sa i-au legatura cu partidele din romania si sa ader la unul din ele .
    multumesc frumos .
    chiar si asta asteptam spunand eu cu o oarecare ironie .

    mai multe nu pot decat sa va urez succes in cooptarea cat mai multor oameni alaturi de dumneavoastra si poate intr-o zi asa cum imi doresc si eu , munca aceasta va da roade si vom trai sa vedem republica moldova macar -macar scapata din bratele rusiei daca nu chiar mai bine , inclusa in romania .
    Dumnezeu cu noi, cu toti !

  23. ioan popescu, ziarist, ploiesti

    Felicitări, Doamnă!
    Dumneavoastră, adevăraţi patrioţi şi apărători ai românismului, aveţi toată stima şi mândria mea pentru tot ceea ce faceţi pe frontul de Est al României Mari. În memoria tatălui meu, care a murit dincolo de Prut, în 1942, pentru eliberarea Basrabiei, încerc şi eu acum, cu arme jurnalistice, să lupt pentru Ţara Reîntregită.În ultimii 20 de ani, începând de la Podul de Flori, cred că am scris peste 1000 de articole despre realităţile din încă R.Moldova, multe dintre ele apărând, normal, în presa prahoveană, dar nu puţine au fost înserate şi în diverse publicaţii de peste Prut, ca şi în publicaţii oline din străinătate. Citez doar două: http://www.asiiromani.com (Germania) şi lumearomanească.net (SUA). Şi voi continua să lupt pentru ReUnire până la sfârşitul vieţii. Doamne, apără poporul român!


  24. Pt romanul

    1. Nu eu am scris despre gura de apa.
    2. Am privit azi emisiunea, a fost buna, ecxceptind comportamentul suparat cu presa, cind trebuia sa se abtina, sa fie mai smecher cu ziarista si sa nu dea friu nervilor, chiar daca a avut dreptate in ce a spus.
    3. Nu comparati, eu nu am fost atit de favorizata sa am o „In profunzime” singura, si as fi cautat sa nu ma enervez, ca pierzi, dar cind esti cu multi idiotic in studiou e altceva. Aici nu a fost cazul. Ghimpu a fost singur.
    4. Sunt de acord, ziaristii care il servesc pe Filat sunt impertinenti, dar recunoasteti ca sunt foarte obraznici si ziaristi care il apara pe Chirtoaca sau Ghimpu.
    5. Foarte putine ONG-uri nu sunt ale lui Filat. El le hraneste, cum – e o tema de investigatie.
    6. Eu nu as fi facut concesii de dragul vectorului european, pt ca el nu e real, noi pledam pt Unire, tocmai de aceea securitatea se straduie sa nu nimereasca PNL in Parlament, stie ca noi nu am tacea.
    7. Toate punctele mele stau in picioare, asta ca sa nu repet de fiece data.
    8. Intrebati: “in situatia in care am fost la alegerile din 2009 si mai apoi 2010 ce ar fi trebuit sa faca partidul liberal al lui ghimpu cu 10 la suta din alegatori?” – Va raspund – sa nu taca, sa dea dovada de transparenta mereu, sa puna presiune publica pe partenerii de alianta, sa ii scoata la iveala, sa fie corect, sa nu ii dea prilej lui Filat sa spuna ca ministrii lui fac ceva rau sau nelegal, ca fura, sa nu fie santajabil. Cind pui presiune si dai mesaje deschise, toti incep sa gindeasca si sa actioneze altfel. daca esti santajabil si furi, esti slab si nu poti deschide gura.
    9. Nu, nu trebuie sa spuna ca toti sunt rai, ci sa spuna – noi, PL, vedem aceste lucruri asa sau asa, asteptam si colegii sa spuna cum vad, sa facem sedinte ale Consiliului AIE transparente, cu presa, ca nu avem ce ascunde.
    10. Nu trebuia sa spuna de la bun inceput pldm -ului ce reprezinta, ci trebuia sa spuna ca noi am semnat cutare, trebuie sa respectam, nu sa facem aia si aia ilegal, contrabanda, cirdasie etc. Si, in paralel, sa uneasca fortele liberale romanesti, ca noi, PNL, doar am sprijinit PL, PLDM si AMN in 2009, la 29 iulie.
    11. Mai mult, legat de unificarea Dreptei, i-am spus PL-ului, haideti sa luam mesajul unionist, unim partidele si facem un PNL in frunte cu un om de la voi, ca e Chirtoaca sau altcineva, dar sa fie mesajul, logoul si sigla ca si in Romania. Acum nu mai vedem asa lucrurile.
    12. Nu conteaza ce partide ai alaturi. Politica inseamna mereu pozite, initiative in general, atitudine, atac, initative legislative, ca sa ii pui in situatie incomoda pe ceilalti care se dau drept unii, dar sunt, de fapt, altii, asa cum am facut eu in Parlamentul comunist. Macar incearca, mai stii, poate iese, asa ca si in „Zbor de asupra unui cuib de cuci”… Nu conteaza ce spune un Filat, ca el trebuie sa spuna electoratului, care, confruntat cu asemenea initiative, cum ar fi iesirea din CSI, asa cum am facut noi, avea sa fie in dificultate sa raspunda cum vrea el sa mearga si in UE, si in CSI… Deci, presiune cu demnitate pe parteneri, diplomatic, fara nervi. De ce trebuie sa ma deranjeze ca cineva sa imi spuna ca “asa ceva nu se poate!?” Nu e corecta aceasta abordare a lucrurilor.
    13. Repet – nimeni nu a spus “nu luam pldm la guvernare”, luam, dar nu in orice conditii si nu dictind Filat, care este exponentul intereselor Rusiei si ale lui Lucinschi, plus Voronin. Ca de aia nu i se mai intimpla nimic lui Voronin dupa 2009…
    14. Este corec “coalitie”, nu “cualitie”.
    15. Ghimpu si Chirtoaca au interzis in Chisinau publicitatea unionista, au privatizat pe toti anii inainte Piata Marii Adunari Nationale si au luptat contra marsurilor unioniste, facindu-i pe toti KGB-isti si angajati ai intereselor Rusiei. Eu asta nu i-o iert. Pt ca in viata mea nu am avut nimic cu nicio securitate si nu accept sa se spuna minciuni despre mine.
    16. Ghimpu este slab. A cedat functii care i se cuveneau – aici chiar voi preciza ca noi, PNL, am dat o declaratie in folosul PL, ca sa i se dea functii si raspunderi, sa vedem ce face. Ca nu a facut nimic cu SIS-ul.
    17. A decretat prost ocupatia, de aceea a fost anulata. S-a facut de rusine.
    18. Nu a fost Ghimpu arbitru al aliantei si alianta il intereseaza sa isi pastreze ministrii in Guvern, desi nu neg faptul ca el nu vrea RM in Rusia, ci in Europa, unde nu vom ajunge decit prin Unirea cu Romania, pe care el a pus-o in sicriu.
    19. Ghimpu nu poate promite Unirea, ca si noi, PNL, dar poate vorbi deschis despre asta, pentru a incerca sa schimbe mentalitatea oameniolor, asa cum facem noi, PNL, Consiliul Unirii.
    20. Stati linistit, nu va fi integrare europeana, nu are de unde. Nu ne va permite Rusia, nu va retrage trupele, nu vom avea o frontiera sigura in Est.
    21. Capatul se vede, schimbarea – nu.
    22. Tocmai ca sa nu vina ciuma bruna trebuia actionat matur, nu egoist.
    23. Sa vedem daca oamenii ii vor cere lui Ghimpu responsabilitate de numai 10 la suta.
    24. Stiu foarte bine ce inseamna regim comunist, am facut cele mai multe sesizari pe orice teme in Parlamentul dominat de majoritatea comunista.
    25. Noi avem nevoie de Unire, nu de “republica suverana si intreaga”, pt ca nu este si nu va fi.
    26. Nu este nicio buba. Ce are sa se intimple, se va intimpla. Si asta va grabi Unirea, RM nu va fi slavizata, ci doar Transnistria.
    27. Oamenii vor vota Unirea cu Romania si atunci va fi si integrare europeana, si NATO, cind vor fi oameni curajosi in Parlament unionisti, pentru ca ascunderea Unirii va avea efecte proaste. Uite ca noi nu ne temem ca nu vom avea voturi cu o populatie dezinformata si manipulate, iar PL seteme. Dar de ce temi, nu scapi…
    28. Nu iesim din spatiul rusesc prin integrarea in UE, este o iluzie falsa. Degeaba vorbim. Nu mai pierdem timpul.
    29. Nu vorbim de razboi, suntem in secolul 21.
    30. Dorinta de a vedea Republica Moldova in Romania si dorinta sa scape de rusi in Basarabia este acelasi lucru. Nu iesi din sfera de influenta rusa decit prin Unirea cu Romania. Pasul mic este irealizbil. Noi ne vom uni cu Romania, Europa deja e gata pt aceasta.
    31. Este o aiureala nemaipomenita sa spui “cand vezi ca oamenii sunt cum sunt, majoritatea populatiei sunt impotriva unirii care este scopul acestor marsuri?`” Raspuns: ca sa ii obisnuiesti sa nu mai fie impotriva. Si-apoi, daca ar fi asa, de ce acum Ghimpu vorbeste de Unire? Eminescu a spus: “ca viitorul sa se implineasca, prezentul trebuie sa vorbeasca.” Eminescu a fost ucis pentru Basarabia si unitatea nationala romaneasca.
    32. In privinta Actiunii-2012 nimic nu e simplu, la fel ca si in alte cazuri, trebuie perseverat, nu trebuie asteptat ca cineva iti sare inainte si te aplauda. Daca esti slab, nu te baga in echipe, pt ca oriunde mai sunt si orgolii, si competitive necinstita, important este sa rezisti pentru un scop nobil.
    33. Un romanofob incepe sa isi puna intrebari legat de marsurile unioniste. Daca o anumita ambasada plateste antiromanii, acestia, cind au vazut ca iese tot mai multa lume la marsurile unioniste, au spus “pai, astia sunt tot mai multi!” – exista cadre filmate cu asemenea afirmatii in rusa. Prin marsuri aratam ca suntem, ne cerem drepturile, cum ne indeamna 1 Q Sapro, demonstram ca noi suntem stapini la noi acasa, nu ocupantii sau veneticii antiromani, cum spunea Constantin Staris – „Kisiniov – russkaia territoria…”
    34. Mergem si in scoli si impartim pliante cu istoria Basarabiei – dar pt asta e nevoie de bani – pt benzina, pt pliante si de permisiunea Ministerului Educatiei, care e al lui Filat si e impotriva acestor marsuri, ca Filat e profund antiroman, pt asta e “ajutat” sa se mentina in politica, la fel pt asta a fost “ajutat” sa ajunga acolo sus, unde vedem ce face.
    35. Copiii acum sunt altii, majoritatea sunt proromani, totusi, profesorii le cultiva dragostea pt limba si natiunea romana.
    36. Cu aceste chete si colecte nu e usor, ca trebuie cineva sa se ocupe, dar fiecare isi asigra supravietuirea, e nevoie de cooperare politica Bucuresti-Chisinau, insa s-au facut multe, nu e adevarat ca ati fi unicul care a propus, ca nu s-a auzit si, iata, acum cineva e suparat pe toata lumea.
    37. Obisnuiti-va sa nu cereti nimic, nimeni nu va e dator, ci sa aduceti si sa faceti, atunci veti fi apreciat si acceptat in echipe. Organizatiile obstesti nu datoreaza nimanui nimic – nici Actiunea 2012, nici Consiliul Unirii, nici PNL, pt ca activam din bani proprii, cersiti, adunati cu greu, nu furati de la gura batrinilor, din averea publica. Fiecare face ce poate si trebuie spus mersi, nu criticat.
    38. Revin – marsurile unioniste nu sunt o pierdere de vreme. Una – trezesc lumea si verifica daca se trezeste. In al doilea rind, intra pe site-ul Consiliului Unirii si al Actiunii-2012 si vezi cite materale sunt facute si postate. Numai recent CU a scos trei carti, anterior – inca una. Daca aveti prieteni, de ce nu ati cauta bani sa editam in mai mare tiraj si sa propagam cartile. Sau nu stiati ca in RM nu da nimeni, practic, bani pentru romanism si unionism? Uitati-va ce teren de a va manifesta este.
    39. Si, ca sa ajungi in Parlament, sa faci pentru Unire mai mult de acolo, nu e nevoie oare ca sa stie lumea de dezideratele tale? Dar oare televiziunile, daca nu faceam marsuri, spuneau ceva sau spun acum despre ce declaram noi la conferinte de presa, fiind, aceste TV ale oligarhilor antiromani? De ce sa vorbim fara sa gindim profund? Daca nu erau marsurile, nimeni nu mai vorbea de Unire, dar am adus subiectul in spatiu public, desi scopul patronilor TV a fost sa ne egaleze, impreuna cu Ambasada Rusiei, cu care stau la sfat, cu Garbuzii, Selinii, sa ne faca marginali, extremisti, violenti etc. Si Ghimpu a fost in aceasta cohorta, din invidie si teama de a-si pierde electorate dezamagit.
    40. Pai asta e problema. Fiind santajabili, temindu-se sa nu fie apucati de fund, si Chirtoaca, si altii, au frica. De ce Chirtoaca nu a permis, cu Nistor Grozavu, publicitatea PNL unionista in noiembrie 2010? De frica sa nu pateasca ceva. Dar ce spune Mosanu in cuvintarea pusa pe blogul meu la acest articol – ca ne apreciaza pt curaj – aici e si diferenta dintre PL si PNL.
    41. Nu este adevarat ca aceste marsuri nu puteau fi daca opozitia era comunista. In plin regim communist, noi, la 9 mai 2008, am facut un miting unionist la Chisinau dedicat Zilei Europei – e clar ca TV nu au aratat – si am dansat Hora Unirii, este pe site-ul PNL, am invitat si alte partide, au venit PLDM, care au stat doar putin, MN si MAE, in timp ce PL a vorbit urit despre noi si nu a venit. Iar vizavi de Opera Nationala, ocupantii beau votca si mincau terci.
    42. Nu ma mira Diacov si Dodon, Lupu si Misin, Voronin sau Filat – vorbim de comportamentul fariseic al pretinsilor liberali.
    43. Daca era Dodon primar se organiza orice, ca este lege si justitie. Legea e alta, au schimbat-o chiar comunistii. Dar nu stiu daca lui Dodon ii dadea in cap sa rezerveze PMAN pe citiva ani inainte contra unionistilor, asa cum a facut Chirtoaca, la indicatia lui Ghimpu, probabil. Este reprobabil acest lucru, sa nu poti face o actiune, ca trebuie sa negociezi cu PL, de parca au privatizat spatiul public, Piata Marii Adunari Nationale, lasata mostenire de la mama. Urit de tot!
    44. Vai de mine! In legatura cu marsurile unioniste si activismul nostru au venit o gramada de oameni la PNL, as vrea sa vad azi care partid, in afara de PNL, cu Actiunea 2012, in afara de Voronin, mai poate scoate atitia oameni in strada. PL face actiuni cu angajatii municipalitatii la Chisinau. Iar Filat a uitat de „Moldova fara Voronin, Moldova fara comunisti”. Cind, in 2010 la 28 iunie noi am facut un Mars, PL-ul, care a adunat si el mincaii din organizatiile municipale, a fugit cu tot cu microfon, cind PNL a intrat in Piata, desi au promis sa lase instalatiile, a fugit Ghimpu ca si Bodiu, in perioada dinaintea Renasterii. Ce rusine a fost!
    45. Mentalitatea ca marsurile unioniste „dezbina societatea” este a neputinciosilor. Dar marsurile lui Voronin si Tkaciuk, cu al lor Congres grajdanskii sau cum se mai cheama, nu dezbina? Despre ce vorbim? Tocmai ca acest Consiliu al Unirii s-a facut si contra Congresului antiromanesc al lui Voronin si Tkaciuk.
    46. O facatura imensa cu “degenerarea in violente de nemaiintalnit “. Nu a fost nicio violenta, a luptat politia cu antiromanii, iar Tv-urile controlate au vrut sa arate ca luptam noi. Nu le-a reusit. Eu personal am condus cu Anatol Caraman Marsul de la Cahul, priveste pe Internet cine e violent. Cine spune asa este din tabara lui Garbuz si Selin si a celor din spatele lor – AIE si PCRM.
    47. Unde suntem noi la “la distanta de cateva luni de intrare in u.e.?” Asta de unde e? A semna acord de asociere inca nimic nu inseamna, trebuie sa transpiri sa il respecti, sa l implementezi, in RM inca nimic nu s-a respectat din acordurile cu UE, ca nu exista vointa, nu a spus-o chiar Ghimpu la Pro TV, ca Filat si oligarhii in general nu vor in UE? Acolo ei nu vor putea fura banii oamenilor, asta e problema, nu vor controla justitia. Cine te primeste in UE cu asemenea coruptie, injustitie si contrabanda?
    48. UE nu se va destrama. Ghimpu poate vorbi de istoria romanilor, de limba romana, cite o data, dar nu a facut initiative, se ocupa de castrarea pedofililor. Si asta in Parlament necomunist. Eu am impus audieri in Parlament comunist pe Istoria Romanilor in fractiunea AMN, am facut initiative de iesire din CSI cu Valeriu Cosarciuc, de anulare a doua documente catastrofale pt R.Moldova – Acordul din 1992, ca sa plece trupele zise de pace si anularea Memorandumului din 1996 sau 1997, care a egalat partile in conflict – Moldova si zisa Transnistrie. Ce initiative a facut Ghimpu in Parlament necomunist? Eu am facut in Parlament, dupa principiul „daca nu avem majoritate, macar sa ii tracasam pe comunisti”, sa le aratam demnitate, am cerut o comisie independenta sa analizeze sanatatea mentala a lui Voronin cind a spus ca Romania e ultimul imperiu in Europa, am cerut o comisie independenta care sa analizeze legalitatea averilor Famliei Voronin, am facut cele mai multe interpelari si au pornit dosare penale cu portul de la Giurgiulesti, unde faceau si poate mai fac si azi contrabanda cu tigari, cu impartirea ajutoarelor umanitare la Larga-Briceni doar familiilor comuniste, multe altele, am adresat declaratii cu in-justitia care desfiinteaza R.Moldova. Nu e tema care sa se discute azi pe care eu sa nu o fi abordat in Parlamentul communist, tocmai de aia nu ma suporta cei lenesi si indiferenti, pentru ca, pe fundalul activismului meu, se vede nimicnicia lor, acestea sunt lucruri raportabile, nu minciuni, sunt stenogramele Parlamentului, daca nu au ars si ele.
    49. Nu am niciun fel de reglari de conturi mai vechi si interese de partid cu PL. Activitatea PNL e la vedere, de cind am aparut, Ghimpu ne-a atacat, pus de Rosca, cel care i-a oferit spatiu in Flux si la Euro TV. Eu am fost in Partidul Democrat al lui Ghoerghe Ghimpu, cind fratii Ghimpu aveau cite unul sau doua partide fiecare, ne-am unit in unul, am fost si cu Ghimpu Misa intr-un partid, unde s-a purtat mereu ca un badaran, ca asta il caracterizeaza. Si cu Hadarca, cel care doar venea ca un boier la sedintele Biroului si face “bilantul” celor auzite si se dadea destept si aristocrat. Sunt niste lenesi si demagogi. Acum Ghimpu a spus la emisiunea corect, ca s-a mai despteptat putin, dar prea tirziu si nu stiu cum se va iesi din aceasta situatie.
    50. Care “ponegrire” a PL-ului din partea PNL? Noi am spus mereu ca pe noi ne persecuta PL-ul si celelalte partide din Alianta, dupa ce i-am sprijinit. Numai cita judecata si lupta cu Ministerul Justitiei si PL a luat apa in gura, ba poate chiar i-a spus lui Efrim sa nu ne inregistreze Statutul unionist modificat. In rest – sa faca PL fata atacurilor lui Filat, daca a decis sa nu extinda Dreapta, sa nuo consolideze din egoism si aviditate de bani, si sa consolideze Dreapta, sa nu fie mereu in ofensiva, ci agatat de coadaPD-ului si a PLDM-ului. Inseamna ca e partid slab, nu are reactii adecvate, nu stie cum sa procedeze la timp sa faca initiative si propuneri, nu sa fie criticat ca sta in buzunarul cuiva.
    51. Ce inseamna “a lua electoratul” – a primit cineva prin mostenire un electorat? Dar PL-ul de la cine a luat electoratul cind a intrat in Parlament? Oare nu de la PNL, PFD, AMN, PPCD? Electoratul e electorat, cine il dezamageste – la revedere, cine ii inspira incredere pe acela il voteaza. Ce va dori, electoratul asta va face. Fiecare lupta pentru idee, cum spunea cineva, “In politica nu trebuie intotdeauna sa cistigi, ci sa iti mentii convingerile, pozitiile, sa incerci sa ai dreptate si sa demonstrezi mereu acest lucru.”
    52. Pai, daca cineva nu citeste blogul meu si site-ul PNL ce vina avem noi, ca nu va cunosc, doar banuiesc cine sunteti si chiar ma intreb de ce nu scrieti in nume propriu. Este iarasi o lasitate. Noi am spus – facem un PNL, cu logou, sigla, nesajul PNL, dar cu un presedinte din partea PL, ca noi pledam pt omogenizarea spatiului politic impreuna cu Romania. Am scris asta public. Numai ca nu au fost reactii. Tot noi am incercat sa avem intilniri cu Ghimpu, am avut citeva fara rost si una despre care am scris. Ei spun doar dizolvati-va si nu participati la alegeri – asta e atitudine matura sau imatura? Acum nu credem ca mai vedem asa lucrurile, dar Dumnezeu vede reactia badaraneasca si imatura, egoista si necooperanta a unora si ce au de patit, o vor pati.
    53. Care “lovire” in Partidul Liberal” si de ce pe noi trebuie sa ne doara capul de PL, cind ei se poarta arrogant si incorect? Cind au fost atacati la Balti in 2008, eram deputat si am facut interpelare, cind in noi arunca cu pietre antiromanii, PL se bucura. Sau crede cineva ca noi nu stim cum a stat politia, conform indicatiilor primite, in spatele celor care pe 25 martie la Chisinau au parasit Arcul de Triumf si au venit peste noi sa ne provoace, cind noi mergeam cu ansamblul Stefan-Voda in fata si cu Tricoloruri pasnic? Stim totul si teama de a pierde sinecure si a lovi in unionisti va fi pedepsita de Dumnezeu.
    54. Lasati PNL-ul in pace, ca nu ne suim in capul nimanui. Dar nici cind ai sa te rafuiesti cu Filat, contra caruia eu lupt de ani, nu trebuie, in paralel, Ghimpu sa loveasca in unionisti, de asta m-am suparat.
    55. PNL nu a spus ca “ghimpu doreste pcrm inapoi la guvernare”. Si faceti bine ca il scrieti cu litera mica. Dimpotriva, criticind PNL si eu guvernantii ni s-a spus noua mereu ca ii vrem pe comunisti inapoi. Acum va intreb – cine ii aduce – PNL sau AIE?
    56. Nu ma intereseaza de ce a decretat Ghimpu de unul singur, fara a se sfatui cu nimeni, o zi a ocupatiei sovietice. Raspund – pentru populism. Si a facut-o agramat juridic. De aceea a fost anulat. Iar noi, nestiind ca va fi un Decret, de o saptamina pusesem cort in Scuarul Europei si adunam semnaturi pentru lichidarea consecintelor Pactlui Hitler-Stalin, apoi am trimis doua scrisori Angelei Merkel, sa convinga Rusia sa isi retraga armata si, impreuna, sa isi ceara scuze pentru Pact si sa accepte unificarea poporului roman asa cum a facut poporul german. Dupa care, in ziua instalarii pietrei in fata Guvernului, PNL a facut actiune cu drapele in sustinere, iar Chirtoaca si Corina Fusu nu vroiau sa imi dea 2 minute sa vorbesc la microfon. Asa a facut Fusu si pe 7 aprilie, dar am reusit sa vorbesc de doua ori si sa indemn lumea sa mergem la Televiziune, ca aceea trebuia luata frumos, pentru a porni lumea impotriva comunistilor, cum a fost la Bucuresti, in 1989.
    57. Daca acest Ghimpu a facut Decretul fara sa se sfatuiasca in AIE, de ce nu face si alte lucruri tot asa, sa ii puna in sah pe ceilalti? Raspund – din necuraj, din lasitate, din santajabilitate.
    58. Ce aberatii “te consulti cu juristii sa dai decrete fara sa stim noi? tu cu 10 lasuta in sondaje faci tu ce vrei aici cu tara?” – Pai tocmai asta e. 10 la suta, cind fara ele nu faci o alianta, conteaza mai mult decit 45 ale comunistilor. Si aici e nevoie de consecventa, ofensiva, curaj si vointa, nu lasitate si ancorare la coada lui Filat si Lupu. Aici a si fost si ramine greseala lui Ghjimpu, pe care, acum, cauta sa o repare exact cum spun eu, dar prea tirziu.
    59. Ghimpu a invatat prost, nu putea lua diploma de absovire a scolii medii, a primit doar spravka la inceput, a facut multi-multi ani studii prin corespondenta la drept, nu s-a cultivat, nu este respectuos, este impulsiv, huleste. El vorbeste de Rosca precum ca ii face ape toti securisti. Dar oare el nu face la fel? Eu plec la Drochia, vorbesc si discut cu oamenii si ei imi spun ca a fost Ghimpu si v-a facut securista. Pai el e securist si de aia nu are curaj. Sa le spuna el baietilor de la Actiunea 2012 ca sunt securisti, ca toti unionistii sunt securisti? Oare Statul Roman care a dat Ordine – si mie, si lui Can, altora – nu verifica cine si ce reprezinta? Oare SUA, care m-a invitat de atitea ori in diferite programe, nu au suficiente informatii despre neimplicarea mea nicaieri si el sa spuna in recentul material despre cei care au stat in tufari si au activat in structuri sovietice?
    60. Demnitatea nationala inseamna si marsuri unioniste.

    Eu am rabdare si imi consum timpul ca sa raspund. Cine mai face asa ca mine?

  25. Fiecare are dreptate in felul sau.
    Si doamna Vitalia, si Ghimpu.
    Oricum, in fata ocupatiei si ofensivei moscalesti,
    ar fi bine, de mai lasat din orgoliu, si de facut un front comun unionist !

  26. Noi, orgolii nu avem. Toate sunt la „marele partid parlamentar” PL. Ei spun ca l-au facut pe Filat premier, dar cine in perioada comunista lupta impotriva lui Voronin? In Parlament numai eu luptam, ceilalti o faceau in soapta si de ochii lumii. Iar Filat se pupa cu Tkaciuk sa nu aiba probleme cu IPTEH-ul. L-a salvat Diacov de atitea ori, chiar Diacov mi-a spus.

  27. Guvernarea AIE şi, în special, premierul Vlad Filat sunt acuzaţi de aducerea Băncii de Economii în pragul falimentului. Consilierul PCRM Victor Gurău a prezentat astăzi o schemă, potrivit căreia de la Banca de Economii s-a furat peste 1,5 miliarde de lei. Acesta face referire la un raport al FMI şi la un studiu de audit la BEM.

    Gurău menţionează că banii s-au furat după ce în fruntea Consiliului de Administraţie al BEM a fost numit omul lui Vlad Filat, Victor Bodiu.

    Gurău mai spune că dacă la începutul anului 2012 BEM avea credite neperformante în valoare de 260 milioane de lei, la sfârşitul anului suma acestora a depăşit 1,5 miliarde de lei.

    „Guvernul a alocat credite neperformante. Şi anume: Grupului Bodiştean – peste 520 milioane lei, Grupului Tamailî – 100 mln, Manoli – 100 mln, Edescom – 85 mln, Shor – 50 mln, Glamedcom – 45 mln. Mai sunt cinci sau şase firme, care au primit credite de peste 9 mln de euro, care nu sunt platitoare de TVA”, a precizat Gurău.

    Consilierul PCRM menţionează că, în acest mod, se urmăreşte decapitalizarea băncii, pentru ca, ulterior, instituţia să fie preluată. „După 9 luni de activitate în 2012, banca a raportat venituri de peste 38 milioane de lei, iar la sfârşitul anului – pierderi de 313 milioane de lei. Potrivit Băncii Naţionale, BEM va falimenta, dacă nu se alocă suma de 580 milioane de lei”, a mai subliniat Victor Gurău.

    „O lichidare dezorganizată a Băncii de Economii va avea impact asupra pensionarilor şi va contamina deponenţii altor bănci, afectând stabilitatea financiară generală”, a mai spus consilierul PCRM.

    Mai mult, Victor Gurău vorbeşte despre o înţelegere dintre premierul Vlad Filat şi omul de afaceri Veaceslav Platon, potrivit căreia prim-ministrul ar încerca să cumpere de la ultimul cele 40% din acţiunile BEM, pe care le deţine în acest moment: „Platon a adunat peste 40% de la mai multe persoane, inclusiv de la Plahotniuc”.

    Atât Victor Bodiu, cât şi purtătorul de cuvând al lui Vlad Filat, Igor Volniţchi, nu răspund la telefon pentru a comenta acuzaţile.

    Publika.md menţionează că statul deţine controlul pachetului majoritar de 56% în Banca de Economii şi majoritatea membrilor în Consiliul de Administraţie al băncii. Totodată, 40 % dintre acţiuni sunt deţinute de persoane juridice.

  28. Vova Sutin spune:
    29 ianuarie 2013, la 21:09

    L-am cunoscut si am discutat despre actiuni concrete de promovare a Unirii. Nu ajunge spatiul public si nici nu trebuie sa ne axam pe discutii sterile cu persoane. Intrebarea mea de baza este : De ce Dl Ilie Bratu nu a reusit sa inregistreze Statutul unui partid unionist ?

    Ca si reactie la posibilul raspuns pot spune : nu a putut infringe sistemul ! PNL a reusit prin promovarea curajoasa, fara frica, cu tenacitate si profesionalism sa impuna sistemul sa respecte Drepturile Omului, Libertatea de exprimare si promovare a opiniilor publice s.a.m.d ! Deci, PNL a obtinut in justitie DREPTUL de a pleda si promova Unirea cu Romania! De ce PL nu a obtinut acest lucru? PL a avut un Presedinte de tara, este partid parlamentar cu deputati, ministri si „consens” politic, „printipuri” si „valori”. De ce PL nici macar nu a incercat sa sustina tacit actiunile PNL, fara ca sa ne blameze pentru nimic ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *