Ministerul de Interne le solicita national-liberalilor sa lucreze in locul politistilor

Comunicat de presa al PNL

Pe adresa PNL a sosit o scrisoare adresata presedintelui formatiunii, in care se spune (reproducem cu toate greselile de exprimare constatate, exceptind semnele diacritice):

“In legatura cu necesitatea aparuta in cadrul examinarii cauzei penale nr.20120110535, pornita la 30.03.2012 conform semnelor calificative a componentei de infractiune prevazute de art.184 al.1 CP RM, intervenin cu rugamintea expedia in adresa noastra lista cu datele depline de ancheta a persoanelor care la 25.03.2012, in timpul desfasurarii marsului-sarbatoare consacrat evenimentului implinirii a 94 de ani de la unirea Basarabiei cu Rominia se deplasau in primele rinduri ale coloanei de manifestanti. 

Multumim anticipat pentru colaborare.

Ofiterul SUP CPs Centru mun.Chisinau

locotenent major de politie Tentiu Svetlana”

Iata raspunsul presedintelui PNL:

“Ministerului Afacerilor Interne

Raspunzind scrisorii nr.14532 din 22.08.2012, semnata de un ofiter SUP CPs Centru, mun.Chisinau (anexam copia scrisorii primite), va declar urmatoarele: 

  1. Partidul National Liberal nu a fost organizatorul Marsului unionist de la 25 martie 2012.
  2. PNL nu a inteles din scrisoare argumentul formulat de semnatar – despre ce “necesitate a aparut” = extras din primul rind al scrisorii.
  3. PNL solicita precizarea impotriva cui si in legatura cu ce fapte concrete a fost intentata cauza penala nr.2012010535.
  4. PNL solicita MAI descifrarea legata de ce fel de “semne calificative a componentei de infractiune, prevazute de art.184 al.1 CP RM”, este vorba.
  5. PNL nu este organ de ancheta si nu are lucratori salarizati sa substituie angajatii publici in MAI, salarizati tocmai pentru a asigura ordinea publica si a instrumenta cazuri intimplate pe 25 martie 2012, urmare a neonorarii de catre politie a obligatiilor profesionale si legale.
  6. PNL este interesat sa afle lista politistilor, platiti din banii statului, pedepsiti in baza legii pentru ca nu au asigurat securitatea participantilor, inclusiv a membrilor PNL, la Marsul din 25 martie, cind politia le-a permis ilegal contramanifestantilor sa se deplaseze – de sub Arcul de Triumf, unde le-a fost prescris sa protesteze – spre manifestantii unionisti pasnici, care isi urmau traseul stabilit, impiedicindu-i sa isi respecte Traseul si atacindu-i fizic sub ochii lucratorilor politiei pasivi, care nu au neutralizat actiunile agresive, violente si intolerante ale unor grupuri de oameni ce s-au dedat faradelegilor si violentelor.
  7. PNL nu a asigurat filmari ale Marsului Unirii de la 25 martie si nu isi propune sa restabileasca lista persoanelor care au manifestat in primele rinduri.
  8. PNL nu si-a aranjat intr-un mod anume – dupa o anumita ordine sau schema – manifestantii care au sprijinit Marsul Unirii, organizat de reprezentanti ai Platformei civice “Actiunea-2012”, persoanele manifestind dupa buna lor decizie, componenta rindurilor schimbindu-se in functie de diferiti factori.
  9. PNL solicita informatii despre tragerea la raspundere a contramanifestantilor Marsului Unirii, care s-au dedat la violente si provocari, depistate de catre functionarii institutiilor de stat, urmare a permiterii, de catre Politie, a deplasarii contramanifestantilor de la locul permis de Primarie.

Ca presedinte al PNL, vazind ce se intimpla in R.Moldova, inca incepind cu 24 ianuarie 2011, cind Politia municipala nu a respectat Dispozitia Primariei si nu a asigurat buna desfasurare a Marsului auto al Unirii, organizat de PNL, declara ca membrii PNL nu au incredere in Politia Republicii Moldova, subordonata politic partidelor de la guvernare, care dezagreeaza Marsurile unioniste si nu doresc sa le asigure tuturor cetatenilor Republicii Moldova, in special celor cu viziuni unioniste, securitatea participarii la actiuni publice legale si pasnice.

Aceasta incredere poate fi recapatata daca MAI si alte structuri competente vor investiga amanuntit si conform legii actiunile provocatorilor si ale politiei care nu a luat masuri pentru ca angajatii MAI sa isi indeplineasca obligatiile.

Partidul National Liberal cere Procuraturii Generale sa demareze actiuni pentru a investiga si instrumenta dosare in legatura cu politistii care nu au asigurat securitatea participantilor la Mars si cauzele acestor manifestari ilegale si iresponsabile ale politistilor, care au pus in pericol viata cetatenilor cu vederi unioniste din Republica Moldova.

PNL va sesiza organismele internationale in legatura cu nerespectarea drepturilor si a libertatilor fundamentale ale omului, lipsa statului de drept si a conditiilor pentru libera exprimare si pluralismul de opinii in Republica Moldova.

Presedintele PNL (fara nume, pentru ca nu a fost nominalizat in scrisoarea expediata de un colaborator al MAI)”.

Chisinau, 6 septembrie 2012

Loading Facebook Comments ...

5 Comments

Add a Comment
  1. Rep. Moldova = UN STAT MAFIOT SI CORUPT !
    ————————————————————————————————––––
    1.
    “Moldova este o tara SARACA SI CORUPTA”-

    afirma in englezeste jurnalista Judy Dempsey in articolul
    “Merkel Facing a Frozen Conflict and Chilly Diplomacy”
    din 20 August 2012 din
    “International Herald Tribune”
    / The Global Edition of New York Times/
    in legatura cu vizita Cancelarului Germaniei Angela Merkel la Chisinau.

    http://rendezvous.blogs.nytimes.com/2012/08/20/merkel-facing-a-frozen-conflict-and-chilly-diplomacy/
    —————————————————–
    2.
    Declaratiile est-germanului Dirk Schuebel,
    Ambasadorul Uniunii Europene la Chisinau

    “Dacă politicienii nu dau un exemplu bun,
    cum poţi să te aştepţi de la oamenii obişnuiţi să facă altceva ! ? ”
    13 August 2012:
    www eco md
    ://www.eco.md/index.php?option=com_content&view=article&id=6359:dirk-schuebel-dac-politicienii-nu-dau-un-exemplu-bun-cum-poi-s-te-atepi-de-la-oamenii-obinuii-s-fac-altceva-&catid=98:economie&Itemid=469
    ————————————————————————————————

    – Eu văd problema Moldovei în felul următor:
    Politicienilor de aici le lipseşte o viziune despre viitorul acestei ţări sau,
    altfel spus, ei nu atrag suficientă atenţie viitorului acestei ţări.

    Ei mai mult se concentrează pe problemele personale,
    pe problemele partidului pe care îl reprezintă.
    ———————————————————————-
    3.
    Italienii despre noi:

    “Moldova – stat mafiot” !

    Jurnal md din 21 iulie 2012
    http://www.jurnal.md/ro/news/moldova-stat-mafiot-223579/
    —————————————————————————————————

    (harta cu textul original în italiană poate fi văzută
    pe saitul revistei din Italia “Limes”)

    – calificativul dat de italieni este cu atât mai demn de analizat,
    cu cât vine din partea unei naţiuni
    care a dat naştere acestui fenomen – mafia –
    fiind o lungă perioadă identificată cu aceasta.

    De rând cu Moldova state mafiote

    sunt considerate şi proaspăt creatul Muntenegru,
    dar şi entitatea teritorială Kosovo.
    ———————————————————————————————–
    Dacă Moldova e stat mafiot şi opt ani „naşul” a fost Voronin,

    cine a preluat acest titlu azi?!
    –––––––––––––––––––––––––––
    NOTA NOASTRA SPECIALA:

    – DE CE PRESEDINTELE NICOLAE TIMOFTI
    NU OPRESTE TERORISMUL IN RM ?

    – DE CE TERORISTUL CONDUCATOR BASCAN
    AL ZONEI GAGAUZE, MIHAIL FORMUZAL, NU ESTE ARESTAT
    PENTRU INCITARE LA VIOLENTA IN TIMPUL UNUI MARS PASNIC
    DE LA BALTI DIN 5 AUGUST AL RE-UNIRII NOASTRE CU ROMANIA ?

    – DE CE UN ALT TERORIST GAGAUZ TURC BULGAR, IURI VâLKOV
    DIN CEADâR-LUNGA, CARE LA 22 AUGUST A ATENTAT LA VIATA ANGELEI MERKEL,
    CANCELARUL GERMANIEI, SI A LUI FILAT,
    DE CE ACEST TERORIST NU ESTE JUDECAT PUBLIC ?
    DE CE SE ASCUNDE ADEVARUL DESPRE ACEI CARE STAU IN SPATELE LUI ?

    – DE CE AUTORITATILE ASCUND FAPTELE TERORISTILOR BANDITI RUSOFONI
    CONTRA PATRIOTILOR UNIONISTI MOLDOVENI ?

  2. Conspiratiile oculte:
    „Oamenii „lor” din Chişinău”, de Petru Bogatu
    23 martie 2012
    www jurnal md
    http://www.jurnal.md/ro/news/oamenii-lor-din-chisinau-bogatu-217742/
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––
    Sponsorul lui Igor Dodon este Ilan Shor, om de afaceri,
    soţul interpretei Jasmin, directorul general al Companiei „Dufremol”,
    preşedintele Consiliului directorilor „Klassika Asigurări”,
    preşedintele Clubului de fotbal „MILSAMI”.

    Născut în Israel, are 25 de ani.
    În Republica Moldova a preluat de câtva timp business-ul tatălui său.
    Mecenat generos, este preşedintele Organizaţiei Internaţionale ORT-Moldova.
    Aceasta nu trebuie confundată cu cunoscuta televiziune rusă.
    ORT-Moldova face parte din reţeaua mondială ORT care,
    în colaborare cu Ministerul Educaţiei din Israel, urmăreşte promovarea
    şi implementarea noilor tehnologii în domeniul învăţământului.

    …atitudinea negativă faţă de Unirea Basarabiei cu România.
    –––––––––––––––––––––––––-
    N.B.
    1 Septembrie 2012:
    PREMIERUL VLAD FILAT A ZBURAT „FULGER”
    LA O NUNTA LA BUCURESTI
    CU AVIONUL PERSONAL A LUI ILAN SHOR.

    ziar jurnal md
    dintr-un articol de Victoria Popa
    din 4 Septembrie 2012
    http://ziar.jurnal.md/2012/09/04/chirtoaca-si-filat-nuntasi-la-snagov/comment-page-1/#comment-26333
    ––––––––––––––––––––––––––––
    ADDENDUM:
    o intrebare retorica ne-sionista:
    – Oare cine si de ce se opune acordarii cetateniei RM
    scriitorului român basarabean exilat la Paris
    Paul Goma ?

  3. TEROAREA OCUPANTILOR CONTRA BASTINASILOR:

    DE CE NU APLICA LEGEA PRESEDINTELE TIMOFTE,
    CARE SE AUTO-INTITULEAZA „OMUL LEGII” ?
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
    …Acest lucru demonstrează fără pic de tăgadă că PCRM este adevăratul organizator
    al tulburărilor de la Cahul și Bălți, unde au fost aduse autocare cu oameni plătiți,

    – bașcanul unității teritorial administrative Găgăuzia fiind fruntaș
    al unui astfel de grup de bătăuși din Găgăuzia,

    – iar președintele raionului Dubăsari,
    Grigore Policinski
    fiind cel care a adus 3 autocare cu bătăuși
    din zona transnistreană la Bălți!

    La tulburările din 5 august nu au participat locuitorii orașului
    (cei câțiva bătrânei nu reprezintă locuitorii orașului Bălți),
    ci bande de huligani plătite cu 200 de lei și cinstite
    la sfârșit cu câte o bere de către inculpatul
    Victor Șelin.

    Surse demne de încredere ne-au informat că PCRM plănuiește tulburări
    și pentru data de 16 septembrie prin participare directă sau prin „sateliți”,
    încearcă prin orice metodă să le provoace,
    să le stimuleze,
    având ca scop lansarea unor noi atacuri politice
    pentru răsturnarea ordinii de drept
    și a instaura frica în societate,
    așa cum a încercat prin chemarea în trecut
    la nesupunere civică și tulburări,
    intenții nereușite de altfel.
    –––––––––
    O Preluare din:
    Platforma Civică Acțiunea 2012:
    OPRIȚI TEROAREA COMUNISTĂ!

    voxpublika
    –––––––––––––
    N.B.
    ziarul ” Timpul” din 4 septembrie 2012:

    Membrii Mişcării Populare „Solidaritate”,
    participanţi la Marşul unionist de la Bălţi,
    din 5 august, anul curent,
    vor solicita de la Victor Şelin, liderul Partidului Social – Democrat (PSD)
    şi preşedintele grupului de companii „Unicon Grup”, despăgubiri materiale în valoare de 100 de milioane de lei.

    Aceştia afirmă că au fost maltrataţi şi agresaţi fizic de activiştii lui Şelin.
    „Norocul nostru că am fost protejaţi de echipajele ”Fulger” şi de poliţie.
    Chiar şi aşa, au fost răniţi
    – Ion Eşanu
    – şi Dumitru Popa,
    care au fost atacaţi de cel puţin cinci ori
    cu ouă şi pietre”,
    a spus Victor Zugravu,
    preşedintele Mişcării Populare „Solidaritate”.

    Astfel, membrii Mişcării au trimis cerere prealabilă lui Şelin
    şi aşteaptă o reacţie din partea liderului PSD în decurs de 15 zile.
    „Dacă nu ne dă un răspuns, mergem în instanţa
    de judecată”, a spus Victor Zugravu.

  4. Gînduri despre unionism
    ––––––––––––––––
    Ca prim scop al marşului unirii este unirea Republicii Moldova cu România. Sunt convins că este obligatoriu şi necesar de analizat cadrul legislativ existent.
    Atît documentele internaţionale la care România şi Republica Moldova le-a semnat cît şi constituţiile acestor state stabilesc că modificarea hotarelor între două state suverane se poate face doar respectînd cadrul legal existent în aceste ţări precum şi normele dreptului internaţional.

    Constituţia României stipulează:

    Art.10 Relatii internationale.
    România întretine si dezvolta relatii paşnice cu toate statele şi, în acest cadru, relaţii de bună vecinătate, întemeiate pe principiile şi pe celelalte norme general admise ale dreptului internaţional.

    Art.11. Dreptul international şi dreptul intern
    (1) Statul român se obliga sa îndeplineasca întocmai şi cu bună-credinţă obligaţiile ce-i revin din tratatele la care este parte.
    (3) În cazul în care un tratat la care România urmeaza să devină parte cuprinde dispoziţii contrare Constituţiei, ratificarea lui poate avea loc numai dupa revizuirea Constituţiei.

    Constituţia Republicii Moldova fiind legea de bază a statului nostru, cu toate lacune pe care le are, este legea care trebuie să fie respectată atît de cetăţenii, alţi cetăţeni, cît şi de statele lumii.

    Autorii Constituţiei R.M. au prevăzut schimbarea statutului Republicii Moldova inclusiv posibilitatea eventulă de unire a ţării cu România. De altfel articolele din Constituţia RM prevăd acele condiţii şi acel mecanism care ar determina acest proces.
    Posibilitatea iniţierii unui referendum constituţional se descrie în legea supremă.

    Art.141 Iniţiativa revizuirii
    (1) Revizuirea Constituţiei poate fi iniţiată de:
    a) un număr de cel puţin 200 000 de cetăţeni ai Republicii Moldova cu drept de vot. Cetăţeni care iniţiază revizuirea Constituţiei trebuie să provină din cel puţin jumătate din unităţile administrativ-teritoriale de nivelul doi, iar în fiecare din ele trebuie să fie înregistrate cel puţin 20000 de semnături în sprijinul acestei iniţiative;
    b) un număr de cel puţin o treime de deputaţi în Parlament;
    c) Guvern.

    (2) Proiectele de legi constituţionale vor fi prezentate Parlamentului numai împreună cu avizul Curţii Constituţionale, adoptat cu votul a cel puţin 4 judecători.

    Art. 142 Limitele revizuirii
    (1) Dispoziţiile privind caracterul suveran, independent şi unitar al statului, precum şi cele referitoare la neutralitatea permanentă a statului, pot fi revizuite numai cu aprobarea lor prin referendum, cu votul majorităţii cetăţenilor înscrişi în listele electorale.

    Dacă iniţierea referendumului constituţional „privind caracterul suveran, independent şi unitar al statului, precum şi cele referitoare la neutralitatea permanentă a statului” de către Guvern, o treime de deputaţi din Parlament este relativ uşor de realizat în dependenţă de acele forţe politice care au fost alese în urma scrutinului, apoi procedura de iniţiere a referendumului pe acest subiect de către cetăţeni este destul de dificilă.

    Codul Electoral al Republicii Moldova amănunţit descrie mecanismul şi procedura iniţierii şi desfăşurării unui astfel referendum republican inclusiv „privind caracterul suveran, independent şi unitar al statului, precum şi cele referitoare la neutralitatea permanentă a statului”, dacă eventual s-ar produce.

    Procedura este foarte anevoiasă dacă un grup de cetăţeni vor încerca spă iniţieze astfel de referendum.

    Să ne imaginăm că referendumul s-a iniţiat, a apărut Hotărîrea Parlamentului privid desfăşurarea acestuia, se desfăşoară agitaţia electorală pro sau contra subiectului, CEC desfăşoară toate acţiunile prevăzute de Codul Electoral, etc. În ziua votării cetăţenii republicii sosesc la secţiile de votare şi aleg opţiunea preferată.

    Atît art.142 din Constituţie cît şi Art.168 a Codului Electoral stipulează că „În cazul în care referendumului se supune o lege constituţională care prevede modificarea dispoziţiilor privind caracterul suveran, independent şi unitar al statului, precum şi a dispoziţiilor referitoare la neutralitatea permanentă a statului, aceasta se consideră aprobată dacă pentru ea au votat cel puţin jumătate din numărul total al persoanelor înscrise în listele electorale”.

    Logica pune că pentru ca acest referendum să treacă pozitiv este necesar ca la el să participe un număr important de mare a cetăţenilor peste 60-70% şi mai mult din cei cu drept de vot.
    Dar să analizăm nu numai calitativ dar şi cantitativ gîndidu-ne la cifre.

    La scrutinul din 4.04.2009 numărul de alegători incluşi în listele electorale a fost de 2.564.710.
    La votare a mai apărut o cifră, numărul de alegători incluşi în listele suplimentare de circa 100.906.
    Total 2.665.616. Jumătate din aceste persoane cu drept de vot sunt – 1.332.808.
    Numărul de alegători care au participat la votare – 1.555.577.

    La referendum republican constituţional din 5.09.2010 în listele electorale de bază şi cele suplimentare au fost incluşi 2.721.623 de cetăţeni.
    Jumătate din aceste persoane cu drept de vot sunt – 1.360.812.
    Numărul de alegători care au participat la votare – 818.429.

    La scrutinul din 28.11.2010 numărul de alegători incluşi în listele electorale a fost de 2.645.923.
    La votare a mai apărut o cifră, numărul de alegători incluşi în listele suplimentare de circa 165.546.
    Total 2.811.469. Jumătate din aceste persoane cu drept de vot sunt – 1.405.735.
    Numărul de alegători care au participat la votare – 1.732.944.

    Dacă s-ar organiza un referendum “privind caracterul suveran, independent şi unitar al statului, precum şi a dispoziţiilor referitoare la neutralitatea permanentă a statului” o eventuală unire cu România sau aderarea la Uniunea Europeană, etc., cel puţin 1 milion 500 de mii de cetăţeni trebuie să voteze „PRO”, conform cadrului legal existent.

    Chiar dacă să presupunem că circa jumătate din numărul total al persoanelor înscrise în listele electorale au votat „PRO” ce vom face cu Gagauzia ?

    Mă întreb, deoarece Legea RM Nr. 344 din 23.12.1994 privind statutul juridic special al Găgăuziei (Gagauz-Yeri) stipulează, conform Art. 1. (4) În cazul schimbării statutului Republicii Moldova ca stat independent poporul Găgăuziei are dreptul la autodeterminare externă.

    Şi această lege este bine bătută în cui, ea se poate de modificat numai conform Constituţiei RM care prin Art.111 (7) Legea organică care reglementează statutul special al unităţii teritoriale autonome Găgăuzia poate fi modificată cu votul a trei cincimi (61 de persoane) din numărul deputaţilor aleşi în Parlament.

    Nu mă miră de existenţa acestor impedimente şi bănuiesc că acestea a fost introduse intenţionat de către deputaţii Parlamentului anului 1994, la aprobarea Constituţiei, pentru a contracara schimbarea statutului Republicii Moldova şi exclude din start reîntregirea eventuală în componenţa României.

    Luînd în consideraţie cele scrise mai sus mă întreb şi vă întreb ce acţiuni este necesar de înfăptuit de către unionişti, indeferent cine sunt ei, din ce ONG sau partide fac parte, pentru a realiza idealul naţional în cadrul juridic existent ? Cu părere de rău nici Consiliul Unirii nici PNL nu au determinat un plan de acţiuni concret pentru apropierea evenimentului aşteptat.
    ––––––––––––––––
    Cu respect Iurie Moisei

    http://inconstantin.ro/2012/09/video-conferin%C8%9Ba-de-presa-platforma-civica-ac%C8%9Biunea-2012.html#comment-57736

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *