http://www.timpul.md/articol/mizeria-pragmatismului-politic-moldovenesc-21720.html
Constantin TĂNASE: ”Edificator în contextul dat e şi cazul lui M. Ghimpu care, în februarie anul trecut, fiind atunci în dubla funcţie de preşedinte al legislativului şi preşedinte interimar al republicii, într-un interviu acordat ziarului rusesc „Komsomolskaia pravda” declara: „Când noi vorbim despre limba română, ca atare, nu trebuie să se înţeleagă că Moldova se va uni cu România. E un bluf. Unirea cu România nu se va săvârşi niciodată! În timpul ultimei vizite a lui Băsescu, a devenit clar că noi niciodată nu vom fi în componenţa României. Moldova e un stat independent. Această speculaţie despre unirea Moldovei cu România trebuie pusă undeva mai departe, în sicriu. Astăzi, noi trebuie să ne ocupăm de economie. Şi să punem punct acestor speculaţii pe bază naţională”.
Pun şi eu punct, devastat de un dezgust fără margini…”
Dan Puric și Mihai Ghimpu: Beauty and the Beast
– Da, aceasta este tactica KGB – de a bate în Ghimpu dintr-o parte de propaganda Rusiei şi comunişti că „este român”, şi din altă parte pentru că Ghimpu „nu doreşte Unirea”. Tot cam aşa proceda şi Roşca care bătea în Dnii Moşanu, Matei, Gr. Vieru, I.A.Teodorovici,…
– ReUnirea, NeUnirea nu o va face Ghimpu sau Pavlicenco, Ionescu sau Ivanov; ReUnirea o vor face cetăţenii! Cetăţenii cînd vor vota parlamentari proromâni. Pînă cînd, cetăţenii votează doar vre-o 10 % parlamentari proromâni.
– Unicul partid parlamentar proromân, care luptă pentru desprinderea de influenţa Rusiei, este PL în frunte cu Dl Ghimpu. Doar numai Dl Ghimpu, Preşedinte Interimar, a emis aşa Decrete ca condamnarea ocupaţiei şi a comunismului, retragerea Armatei Ruse de pe teritoriul RM. Doar numai Dl Ghimpu a pus „petroiu” (?), (spusele Dnei Pavlicenco), în memoria celor care au pătimit de la regimul comunist, de la ocupaţie
-În situaţia dată, cu educaţia antiromână a cetăţenilor RM, pentru a atrage cetăţenii cu viziuni proeuropene din partea proromânilor PL cu Dl Ghimpu a propus la moment strategia de ReUnire prin tactica de Integrarea RM în UE. Dacă întradevăr Dna Pavlicenco deoreşte (?) ReUnirea atunci cine o încurcă – dl Ghimpu sau politica Moscovei, Voronin, Dodon!?
-Dupa spălarea creerilor timp de 200 ani cu politica antiromână a Rusiei, trebuie în primul rînd de luptat ca cetăţenii să fie proromâni.
-Pavlicenco, care strigă cel mai tare că este proromâncă, şi ea bate în proromâni, ca şi propaganda Rusiei şi comuniştii, în loc să fie din aceiaş parte a baricadei cu alţi proromâni. Cu aceiaş dîrzenie bate în Ghimpu şi Dodon şi Pavlicenco. Cu aceiaş dîrzenie în timpul alegerilor locale băteu în Dorin Chirtoacă – şi Dodon şi Pavlicenco.
-Membrii Consiliului Unirii, în primul rînd Dnii Moşanu, Matei şi alte personalităţi care a-ţi fost batjocuriţi de Roşca, oare nu observaţi că istoria se repetă? Pe atunci Roşca ca şi propaganda Moscovei vă critica pe Dstră, acuma Dna Pavlicenco ca şi propaganda Moscovei critică pe Dl Ghimpu?
– Membrii CU, Dle Mircea Popescu, dna A.Can şi multe personalităţi Pro ReUnire – oare nu observaţi că prin activitatea dnei Pavlicenco se aduce prejudiciu cauzei proromâne , scopul final fiind ReUnirea!?
-Principiul KGB, principiul ocupantului „Dezbină şi conduce”
pt. Siberiac:
Cu toata consideratiunea pt. Dvs. si toata lumea,
actuala RM nu are nici o sansa de a adera la Uniunea Europeana
in urmatorii 30 de ani. Mai cititi presa si parerile oficialilor si expertilor internationali. Deci, toata aceasta „poveste nastrusnica” cu Aderarea la UE si apoi Re-Unirea este o minciuna pentru a devia atentia societatii de la imperativul zilei si de la Strategia noastra nationala: Re-Unirea.
A propos, si Unigaria si România sunt ambele membre ale UE.
Frontiera este libera la trecere, ca si cu celelate 27 de state.
Dar fiecare din ele isi pastreaza atributiile unui stat.
Asa ar fi si cu RM in ipotetica ei aderare la UE.
Dar, noi discutam aici de o Re-Unire a teritoriului RM cu Romania
si nu de o apartenenta comuna la UE. Intelegeti diferenta ?
Si timpul nu mai asteapta. Nu mai avem timp sa umblam ci tertipuri diverse. Ori esti pt. Unire ori esti pt. minciuna de UE.
Câti alti 20 de ani ne trebuie sa spunem deschis Adevarul istoric ?
De ce rusii nu se tem sa spuna deschis, agresiv si violent minciunile lor: in Piata Mare din Chisinau, drapelul lor din fata Guvernului, interzicerea Marsului la Balti, etc.
Nu va pare ca suntem pur si simplu niste fricosi in istorie ?
N.B.
/Va vorbeste un expert in relatii internationale
si cu un anumit stagiu in institutiile europene /
Mișa și cu Igor, votați-o pe Veronica și terminați cu bâlciul!
http://www.acum.tv/articol/48576/
Un viitor Paște de Cal:
MINCIUNA GOGONATA A LUI FILAT SI LEANCA
CU ADERAREA LA UNIUNEA EUROPEANA:
NEGOCIERI CARE NICI NU AU INCEPUT INCA !
/atentie la termeni: „integrare”, asociere, aderare /
–––––––––––––––––––––––––––––
„Republica Moldova ar putea deveni membră UE,
dar într-un viitor îndepărtat
şi nu înainte de rezolvarea conflictului transnistrean.
Despre aceasta a declarat într-un interviu pentru „NewsIn”
ambasadorul danez în România, Michael Sternberg, a cărui ţară
a preluat preşedinţia semestrială a UE de la 1 ianuarie 2012.
http://unimedia.md/?mod=news&id=43147
spicuiri:
„Conflictul transnistrean este o problemă europeană,
e un conflict îngheţat, nu mai vrem conflicte îngheţate în UE”,
a declarat diplomatul danez în România,
care este acreditat şi pe Republica Moldova.
„Obiectivul lor de a deveni membri ai UE s-ar putea realiza într-o zi,
mai degrabă într-un viitor îndepărtat.
Dar – după părerea mea – nu înainte de rezolvarea conflictului transnistrean”,
„Nu mai vrem o ţară divizată, nu vrem un alt Cipru”,
„Au făcut paşi şi reforme importante în această direcţie.
Un obstacol important pentru aderare
îl constituie conflictul transnistrean.
Dacă va dori
––––să înceapă––––––
negocierile de aderare,
trebuie să găsească mai întâi o soluţie la această problemă”,
a insistat ambasadorul.
El a menţionat, însă, că „depinde şi de cum se vor derula lucrurile
în Rusia, şi în Europa. Orice se poate întâmpla,
o criză în Europa, poate o criză în Rusia, nu se ştie”.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––
UNICA NOASTRA SALVARE:
HOTARUL LA NISTRU
SI RE-UNIREA CU ROMANIA MARE !
D-na Pavlicenco foarte corect pune accentele si nu bate in Ghimpu, ci constata o situatie creata. Ghimpu a avut nu una ci doua functii supreme in stat – si care este rezultatul, in afara de declaratii populiste si deseori controversate. Ghimpu a compromis tot ce se poate de compromis, el si anturajul sau, noi toti acei care l-am votat, nu mai avem incredere in el. Cu parere de rau, dar numele Ghimpu se asociaza numai cu lupta pentru functii si fotolii, inmanarea distinctiilor de stat contra plata, discoteci cu fetisoare si alte prostii de genul asta. Eu cred ca Ghimpu din start, daca mai asculta sfaturile D-nei Pavlicenco, nu era sa ajunga in situatia penibila de astazi. Asa ca acei, care l-ati ridicat in slavi, i-ati facut un serviciu nespus de prost, fiindca si-a pierdut omul orientarea in spatiu si valori. Pacat…
Pentru Siberiacul: Nu este nici-un atac, ci mai curand ar trebui sa fie un semnal de desteptare, daca nu al lui Ghimpu, atunci macar al celor din PL care cred sincer in Unire ( dupa model german, intr-un singur stat) si nu ca absorbtie a R.M. in UE (cine crede asta sunt fie utopici si visatori, fie de fapt sunt cinici si vor sa amageasca poporul ca sa-si mentina cat mai mult fotoliile….)
Ghimpu in afara de actiunile bune pe care le-a facut la inceput ( decretul cu ocupatia ruse si acel monument-bolovan), nu a mai facut nimic pt cauza unirii…. In privinta decretului parerea mea e ca ar fi putut face mult mai mult, mai ales ca Academia de Stiinte din R.M. l-a sustinut, ar fi trebuit sau sa dizolve Curtea Constitutionala, sau sa paraseasca AIE.
Deci parerea mea: Unionistii sa se trezeasca si sa ia atitudine clara pentru Unire, nu sa „o intoarca ca la Ploiesti” cum a facut Ghimpu.
Poate ca nu sunteti de acord 100% cu mine, dar sa stiti ca aceasta postare a Dnei Pavlicenco nu reprezinta nici-un atac asupra lui Ghimpu…. Bine ar fi sa se trezeasca , macar acum in ceasul al12-lea si sa faca front comun cu cei din CU, deci si implicit cu PNL….
Multumesc.
Credibilitatea politicienilor este relativă. Astăzi declar una, apoi alta, apoi îşi schimbă părerea. De ce? Deoarece sunt politicieni care au interese nu argumente, convingeri şi sentimente. De regulă declaraţiile acestora trebuie analizate prin filtrul relativităţii şi intereselor politicienilor. S-a demostrat că nici Programul politic al careva partid, nici declaraţiile acestora şi nici acţiunile lor nu sunt ABSOLUT credibile, oneste. Anume interesele partiinice şi personale sunt opuse intereselor îndeobşte naţionale, indeferent în ce „haine” se vor deghiza. Ştiu că viitoarea Unire realizată de facto şi de yure la urma urmei va fi susţinută de mulţi politicieni din diferite partide şi din societate, dar totuşi vor rămînea unii, mai puţini care şi după unire vor promova separatismul moldovenist şi vor lupta contra idealului naţional. Astfel pentru Unionism ca mişcare de realizarea noului stat România nouă se cere indubitabil nu numai acţiuni, argumente şi surse, se cere şi identificarea prietenilor-susţinători, indecişilor dar şi inamicilor. Lucrul cu aceste grupe-ţintă va fi specific convingerilor purtătorilor lor.
ce sa va spun o faceti cu mina voastra, Ghimpu a fost este si va fi in continuare un unionist imputit,pur simplu dupa decretele lui stupide din timpul pe cind a fost presedinte interimar al RM,el a constat un lucru simplu, ca daca o sa continuie mai departe politica lui tradatoare de nimicire a statului independent si suveran RM si dezbinare a populatiei RM intr-o buna zi se va trezi in cel mai bun caz cu vrio furca in fund, si al doilea moment este insasi ca a coinstiintizat ca majoritatea cetatenilor RM nu doreasc si nici nu o sa doreasca niciodata unirea cu Romania, si de aici reiese ca niciodata nu va avea o sustinere mare din partea populatiei, deci a lasat-o mai moale cu ideia stupida de unire, dar asta nu ar insemna ca s-a lasat in totalmente de aceasta ideie, insa acum m-ii interisant cum voi acei nenumerosi unionisti sau extremisti doriti sa distrugeti tara si sa ne vindeti romanilor pentru un locusor bun sau o suma de bani, daca pina acum va mincati intre voi si nu puteti ajunge la un consens?
ANUL 2012: DOSARELE RE-UNIRII ( I / 21 )
––––––––––––––––––––––
Petru Bogatu:
„E nevoie de un nou proiect unionist”
http://www.jurnal.md/ro/news/petru-bogatu-e-nevoie-de-un-nou-proiect-unionist-211116/
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Oct. 2011:
… În aceste zile am întâlnit la Bucureşti o mulţime de tineri antrenaţi în Acţiunea 2012.
Ceea ce m-a frapat este faptul că o mare parte dintre ei sunt români din dreapta Prutului.
Astăzi, PL şi PLDM, din considerente electorale, pesemne, se ascund şi ele
îndărătul diverselor eufemisme pentru a evita tema unirii.
Şi asta în condiţiile în care în ultimii ani a apărut un viguros curent de gândire unionistă.
O mare parte a tineretului studios şi a spiritelor de acţiune cu o bogată experienţă europeană
îşi trăiesc deja visul românesc. Numai că aceşti oameni, al căror număr creşte,
nu se mai regăsesc în platformele electorale ale liberalilor şi liberal-democraţilor.
Cu un discurs inteligibil şi cu lideri carismatici, cu rădăcini într-o mişcare populară precum Acţiunea 2012,
un astfel de partid ar avea sorţi de izbândă. Prezenţa lui va contribui şi la destuparea celorlalte
formaţiuni democratice care deocamdată nu au capacitatea de a se desprinde de paradigma perpetuării
„statalităţii moldoveneşti”. Sterilă şi lipsită de orice orizont, aceasta e falimentară şi nu duce nicăieri.
E timpul ca românii să ridice fruntea sus şi să-şi trăiască VISUL .
Băi pavlişenco da cumdi lipsăşti rolicu tău ilectoral undi tu vrei uniri? Pi fonu lui ghimpu avei sî pari un irou în faţa „uniuniştilor” tîi. Da vabşeta gheaghea şela din romalia, pardon, romania, spuni cî a lor nu pre sî rup la uniri da nu a noştri. Aşă cî nai înimerit tu cu ghimpu ca ixemplu.
Oameni buni ce atata palavrageala ca la piata, nu mai bine de mers la referendum si de scos la iveala ce doreste majoritatea cetatenilor din R.Moldova dar nu tot de umblat cu ghiocul ?, dupa care cu inima impacata si avand doar un singur tel unii si altii sa rasuflecam mainecele si sa ne apucam ceva mai concret de munca!!!
Referendum cu 3 intrebari baza:
1. R.Moldova c-a stat suveran cu integrarea in Comunitatea Europeana
2. R.Moldova c-a stat suveran cu integrarea in Uniunea Euroasiatica
3. Unirea, Re-Unirea cu Romania
corectat
Oameni buni ce atata palavrageala ca la piata, nu mai bine de mers la referendum si de scos la iveala ce doreste majoritatea cetatenilor din R.Moldova dar nu tot de umblat cu ghiocul ?, dupa care cu inima impacata si avand doar un singur tel unii si altii sa rasuflecam mainecele si sa ne apucam ceva mai concret de munca!!!
Referendum cu 3 intrebari baza:
1. R.Moldova c-a stat suveran cu integrarea in CE
2. R.Moldova c-a stat suveran cu integrarea in Coalitia Euroasiatica
3. Desfiintarea R.Moldova ca stat suveran si Unirea, s-au Re-Unirea cu Romania (aproximativ)
Referitor la intervistele youtube imi pare bine ca totusi sunt persoane in Romania asa ca Dan Puric chiar daca sunt foarte putine care recunosc fapta ca si ei (in Romania) au fost indoctrinati si zombati (ca si noi in USSR) si ca multi din ei intradevar habar nu au de noi cine suntem si de unde venim (nemaivorbind de etniile ce locuesc aici) si ca sunt foarte multi printre ei care nu-si doresc nici un fel de unire, re-unire, mai mult Dan Puric vorbeste clar despre tradare din partea Romaniei…catre Basarabia
In cel priveste pe Mihai Ghimpu am ramas putin perples, eu il socoteam ca pe un politic radical pro roman, mai ales cand neglija eroii cazuti in luptele cu hoardele natiste si aliatii lor fascisti (eroi eliberatori si nicidecum occupanti). Dar cum n-ar fi clar ca si eu in sufletul meu crestin am sustinut ideia in memoria celor care au patimit de la regimul comunist, ca-ci stim cu totii ca nu au fost putini. Dar in rest facind parte din AIE, face jocul AIE si asta este unica solutie ca sa demoleze dominatia comunista pe harta geopolitica in R.Moldova, mai mult trebuie sa fim uniti ca sa dovedim ciuma secolului XX comunistii s-au mai bine zis inca neocomunistii capitalist.
Doamna Pavlicenco, multumiri pentru clarificarea obiectiva facuta prin postarea pe blog a inregistrarilor.
Pentru cei care cunosc limba rusa mesajul anti-unire al lui Ghimpu este cat se poate de clar, dar poate ar fi trebuit o traducere subtitrata pentru ceilalti.
In privinta postarilor unor personaje caragielesti, dar de sorginte FSB (de tipul culmea, Igor etc. etc.) nu pot decat sa deplang nivelul precar la care a ajuns predarea limbii romane la Moscova in institutiile pregatitoare pentru agenti de diversiune (Moldova „c-a” stat suveran, Unirea”, s-au” Re-Unirea ). Sunteti deja prea penibili, lupi in blana de oaie, rusilor care se dau basarabeni
Ba Daniel din Bucuresti stergeti mucii prima de a incerca discutii pe teme destul de complicate din toate considerentele socio-politice, etnice din Republica Moldova, asta ar fi egal cum eu la momentul actual as jedeca sa zicem hotarele Ungariei si Romaniei in privinta Transilvaniei…s-au alt exemplu as lua decizii referitor la familia ta de care habar nu am…studiaza macar nitel mai profund situatia reala pe teren si apoi discuta dar intr-o manera culta ca altfel doar provoci reflexe automat contrare …
Tine minte ca deciziile le pot prinde bastinasii si nicidecum veneticii, s-au apelantii la discutie de la distanta…
Pentru Daniel din Bucuresti
Atentie la ultimele alineate – se refera la Declaratiile lui Ghimpu din video
Mizeria pragmatismului politic moldovenesc…
E ştiut: puterea îi schimbă pe oameni, corupe chiar şi sufletele pe care le credeam inocente şi candide. Ajuns sus, fostul „băiat din popor” începe a călca altfel şi a se uita altfel la cei din jur.
Dintre vinurile exclusiviste de pe piata Republicii
Dacă până a ajunge sus „băiatul din popor” nu sclipea ca inteligenţă, consulta colegii, avea o grămadă de întrebări la care nu ştia răspunsul, cum ajunge sus – cu el se produce o metamorfoză uluitoare: devine brusc cel mai deştept dintre pământeni şi are răspuns la toate întrebările. E un fenomen general, universal, nu unul pur moldovenesc, cu precizarea că la noi fenomenul dat e mai pronunţat şi se manifestă prin forme mai groteşti şi mai penibile.
… Am adus în discuţie acest subiect nu întâmplător. Am să evoc, drept argument, şedinţa parlamentului din 25 februarie. În acea zi, deputata PL Ana Guţu a venit în plenul parlamentului cu iniţiativa de modificare a unui articol care vizează dreptul românilor din R. Moldova de a se autoidentifica drept români în actele de stare civilă. După lungi şi penibile „dezbateri”, comuniştii, ajutaţi de 15 deputaţi PLDM, au scos de pe ordinea de zi respectivul proiect de lege şi au decis să fie „întors în comisie” pentru o analiză suplimentară. A trecut aproape o lună şi nimeni nu mai vorbeşte de „amendamentul Guţu”, ceea ce înseamnă că i s-a „pus punct”, a fost îngropat pe un termen nedefinit. Astfel, comuniştii, cu ajutorul a 15 deputaţi… anticomunişti şi pragmatici, au „dat la cuţit” proiectul de modificare a unui articol de lege de o semnificaţie aparte, care face parte din categoria „subiectelor sensibile”. Să nu uităm: de la ’90 încoace, toate administraţiile i-au umilit pe moldovenii care doreau să se autoidentifice drept români prin refuzul brutal de a le recunoaşte legal acest drept. Şi când s-a încercat eliminarea din legislaţie a acestui articol discriminatoriu, în mod cu totul surprinzător, opiniile comuniştilor au coincis cu opiniile celora care ne-au convins să-i votăm fiindcă vor o Moldovă fără Voronin şi fără comunişti. Abia acum am înţeles: da, ei au vrut ca Voronin şi comuniştii să plece, dar să rămână ideologiile şi practicile lor.
„Duelându-se” cu deputatul comunist Reşetnikov, fostul director al SIS-ului, deputata PL Ana Guţu a scăpat o precizare care merită reţinută: „R. Moldova, a declarat ea, încă nu s-a maturizat şi nu este pregătită încă pentru reforme serioase şi profunde”. Evident, zicând „R. Moldova”, Ana Guţu a avut în vedere clasa noastră politică, inclusiv „noul val” de politicieni care, ne-am convins, spre regret, prea repede au prins gustul puterii (citeşte: au fost corupţi de putere), împotmolindu-se în oportunism şi politicianism. Nu vreau să afirm că şi „noul val” de politicieni – tineri, pragmatici şi proeuropeni – suferă de aceeaşi boală rusească a antiromânismului, dar comportamentul lor a fost unul descalificant. Luând cuvântul în dezbateri, deputatul comunist Reşetnikov încerca să demonstreze că modificarea propusă de Ana Guţu nu e făcută la Chişinău, dar în România, şi scopul ei este de a reduce numărul de moldoveni şi a spori numărul de români în R. Moldova… Nu a urmat o replică pe potrivă din partea deputaţilor anticomunişti. Asta este marea mizerie a politicii noastre: ajunşi sus, cei care se autodeclară „de dreapta”, „proromâni” şi chiar „unionişti”, devin… pragmatici, ca să nu zic „enigmatici şi cuminţi”. Edificator în contextul dat e şi cazul lui M. Ghimpu care, în februarie anul trecut, fiind atunci în dubla funcţie de preşedinte al legislativului şi preşedinte interimar al republicii, într-un interviu acordat ziarului rusesc „Komsomolskaia pravda” declara: „Când noi vorbim despre limba română, ca atare, nu trebuie să se înţeleagă că Moldova se va uni cu România. E un bluf. Unirea cu România nu se va săvârşi niciodată! În timpul ultimei vizite a lui Băsescu, a devenit clar că noi niciodată nu vom fi în componenţa României. Moldova e un stat independent. Această speculaţie despre unirea Moldovei cu România trebuie pusă undeva mai departe, în sicriu. Astăzi, noi trebuie să ne ocupăm de economie. Şi să punem punct acestor speculaţii pe bază naţională”.
Pun şi eu punct, devastat de un dezgust fără margini…
Scurt clar si cuprinzator…da intradevar dezgustator din punct de vedere politic, dar asta este toti incearca pur si simplu pe sentimente patriotice sa urce in carul politic si nimic mai mult…mai departe totul ramaine pe vechi…
Ambii sunt practicanți ai demagogiein patriotarde.
Swe va destrama si Rusia si Ucraina, iar Romania va deveni mai mare la tot – impreuna cu Republica Moldova. Acesta este viitorul acestor pamanturi.
„Igor” – cu patria ta defunctă Uniunea Sovietică Moscovită, eşti stupid şi mă faci să râd. Emani o prostie imanentă prin orice frază ilogică pe care o vânturi pe aici.
Poate şi pentru că fiind românofob îţi imaginezi că poţi să îi prosteşti pe români.
Plimbă ursu’!
imi pare bine ca si printre unii unionisti mai sint si persoane care gindesc treaz si primesc realitatea asa cum este fara asi face iluzii stupide si fantastice, care niciodata nu se v-or realiza, corect a spun Ioan Botezatorul si trebuie sa intelegeti si voi acei nenumerosi nationalisti ca nimeni de la noi din tara nu-i cointerisat de unirea cu Romania,aici ma refer si la populatia RM cit si la cei care ne conduc tara, caci indata ce dispare RM dispare si treuca de la care ei se hranesc, dar acei nenumerosi romani care poate si isi doresc unirea cu fratii de peste prut sunt o minoritate neinsemnata pentru a decide ceva
@Petru Clej
Articolul „Romani fara Patrie” de pe blogul (http://mipopescu.wordpress.com) vi se aplica ca o manusa.
Poate chiar putin schimbat „Oameni fara Patrie”.
Pt
Daniel din Bucuresti
Sa stii ca nu meriti comentariu adeguat pentru ca cu un bolovan ca tine nu am ce discuta … mai bine ai face lectiile pentru acasa …
STRASBOURG spune:
12 martie 2012, la 08:08 – subscriu la cele scrise de Dvs.
Siberiacul spune:
12 martie 2012, la 08:08
In situatia noastra nu mai trebuie sa discutam despre „nume” si „persoane”. Trebuie sa discutam despre faptele promovate de persoane. Sansa ori nesansa este de partea noastra. Vom fi mai multi – vom avea sanse mai mari. Vom fi putini- sanse mai putine. Nimeni nu ne va aduce sansa pe tava. Nu exista atare persoane, care de unele singure sau in grupuri mici ar putea infaptui Unirea. Sansa este in miinile noastre, a tuturor. Ce si pina cind sa mai asteptam? Pe cine? Cine trebuie sa vina? Cine trebuie sa ne faca viata mai buna?
Eu raspund de actiunile mele, nu am scopuri ascunse si nu ma tem sa spun ce cred. Toti oamenii au dreptul la opinie si decizii pentru sine. Re-Unirea depinde de toti noi cum vom sensibiliza opinia publica si vom convinge lumea despre cea mai scurta cale spre un viitor mai sigur si benefic pentru fiecare om, care s-a saturat de incertitudinea in care trebuie sa-si duca viata impreuna cu familiile lor.
Igor spune:
12 martie 2012, la 14:02
Sa stiti ca nu toti…..Eu sunt una, care nu pretind functii, putere sau recunoastere pentru oarecare merite.
Nu uitati ca exceptia intareste regula. Cei din PNL sunt persoane de exceptie. Activeaza intr-un partid extraparlamentar. Tin la principiile acceptate odata cu aderarea la acest partid. Nu sunt platiti. Fac munca in baza de voluntariat, mai platesc si cotizatii de membru. Nu credeti? Va puteti convinge numai fiind cu noi, altfel veti scrie mult si bine pe bloguri. Nu vreau sa va supar…..
Legat de manifestatia unionista de la 25 Martie, exista parerea ca alaturi de Alianta 2012 sa participe Consiliul Unirii, iar PNL sa nu vina cu banere.
Parerea mea este ca la aceasta manifestatie, nu ar trebui separatism, noi si voi. Pe de alta parte, Consiliul Unirii este o miscare nationala la care au aderat si organizatii ale societatii civile si organizatii politice (partide). Tocmai de aceea socotesc ca este mult mai indicat ca de acum incolo pentru a demonstra solidaritate si unitate la asemenea manifestatii sa fie banerele partidelor si organizatiilor aderente.
Si asa Consiliul Unirii le da frisoane anti-unionistilor, va inchipuiti cand vor constata ca la u manifestatie unionista sunt mult mai multe organizatii decat Consiliul. Mai mult, as pleda ca in mod simbolic sa fie ridicate si banerele organizatiile romanesti din diaspora sau din Romania care au aderat la Consiliu. De ce nu, si banerele partidelor din Romania care apar cu banere si-si fac prezenta simtita doar in perioadele electorale.
As dori sa vad ca manifesteaza pentru unire si PNL, si PL, si PRN, si PDL (Romania), si (PSD sau USL), si PNTCD,, si oricare pretinde ca doreste rintregirea.
Pe de alta parte mi se sugereaza ca nu-i oportun videoclipul cu Ghimpu, ca este contraproductiv si ca nu contribuie la atragerea lui la miscarea unionista.
Nu stiu rusa, dar inteleg din comentarii ca are o pozitie anti-unionista. In acest caz, doar Ghimpu s-a pus in aceasta pozitie si doar o declaratie unionista il poate reabilita. Dar nu o declaratie de genul „un popor doua state”, „romani uniti in cadrul unei natiuni” sau „unire prin integrarea in UE”, acestea fiind diversiuni antiunioniste cu scopul de a stopa procesul unificarii tarii.
Mircea Popescu
Mircea Popescu spune:
12 martie 2012, la 18:06
„Pe de alta parte mi se sugereaza ca nu-i oportun videoclipul cu Ghimpu, ca este contraproductiv si ca nu contribuie la atragerea lui la miscarea unionista.”
Si da, si nu.
A fost o declaratie/poate conjucturala/. Oricum, aceasta declaratie nu poate aduce „nimic mai mult”. Mai putin – da.
Din atare declaratii, autorul nu devine cu nimic mai atractiv pentru cei, care tin alt hram. Poate deveni doar mai putin atractiv, pentru ca se face mai putin inteles in opinia multor sustinatori din trecut….
Viata fara „greseli” nu exista. Daca a fost o greseala, aceasta poate fi reparata. Cred ca nu este adevarata fata a autorului, in momentul declaratiei respective. Cred ca este unionist, dar un pic arogant si mai putin cooperant. Va trebui sa treaca si peste aceste „sentimente”….Este si el om, cu toate impreuna luate, are demnitati, dar si slabiciuni.
@Alexandra Can
Tocmai de aceea am spus:
============
In acest caz, doar Ghimpu s-a pus in aceasta pozitie si doar o declaratie unionista il poate reabilita. Dar nu o declaratie de genul “un popor doua state”, “romani uniti in cadrul unei natiuni” sau “unire prin integrarea in UE”, acestea fiind diversiuni antiunioniste cu scopul de a stopa procesul unificarii tarii.
============
Orice greseala se repara prin recunoasterea ei chiar de catre autor. Doar asa devine credibil. Mai ales daca-i persoana publica, formator de opinie si lider.
Ca lider are si o mare responsabilitate deoarece prin aceasta pozitie reprezinta curentul general al organizatiei pe care o conduce si arunca o anumita lumina asupra intregii organizatii.
Cîţi zombaţi mai sunteţi, ca şi pe vremea lui Roşca!?
Oare Dl Ghimpu luptă împotriva românismului, împotriva României, împotriva apropierii cît mai mult posibil de România?
De ce Dna Pavlicenco bate cu dîrzenie în Ghimpu şi Chirtoacă? De ce este pe aceiaş parte a baricadei lupte politice cu propaganda Rusiei, cu comuniştii lui Voronin, cu Dodon, şi alţi antiromâni? Dna Pavlicenco va pus macaroane pe urechi şi voi credeţi că sunt mergele. Cu ce se deosebeşte Dna Pavlicenco de Roşca?
Ce credeţi că dacă a-l murdăriţi pe dl Ghimpu, atunci mai degrabă se va înfăptui ReUnire?
Oare nu ştiţi realitatea din RM? Cetăţenii au votat 90% deputaţi proruşi, care au fost împotriva chiar şi a Decretului Dlui Ghimpu cu privire la retragerea Armatei Ruse de pe teritoriul RM!!!
STRASBURG, ce fel de expert în relaţii internaţionale eşti dacă singur scriind de situaţia din Chişinău şi Bălţi, unde antiromânii sunt vizibili, proromânii nu prea, în majoritatea satelor nu prea ai să găseşti proromâni, în Parlament doar vre-o 10 % deputaţi proromâni, dar tu te avînţi în luptă împotriva dlui Ghimpu, faci jocul Moscovei, comuniştilor şi lui Dodon. Vai de aşa expert! Prin această luptă antiGhimpu, luptînd alături de Moscova, Voronin, Dodon crezi că arăţi că eşti mare specialist? Te greşeşti! În primul rînd trebuie de educat populaţia spre românism, aceasta şi face Dl Ghimpu prin europenizare. Cînd vor fi mai mulţi cetăţeni proromâni, atunci se va înfăptui şi ReUnirea
Dna A.Can. Cu cine o să faceţi ReUnirea? Cu Dodon, pe care PNL nu al critica, dar eraţi într-o companie cu Dodon în atacurile asupra lui Chirtoacă la alegerile locale? Şi acuma sunteţi la fel cu Dodon şi comuniştii lui Voronin în atacurile antiGhimpu
Oamenii deştepţi care au un scop lucrează fiecare pe eşicherul lui.
În loc să luptaţi pentru românism, împotriva propagandei Moscovei, comuniştilor, Dodon voi a-l ponegriţi pe Dl Ghimpu – prin aceasta micşoraţi electoratul proromân! Rusia se bucură ce faceţi voi atacîndu-l pe Ghimpu! De ce sunteţi împreună cu duşmanii românismului!? Omului îi dat cap pe umeri nu pentru a avea căciulă sau broboadă.
Dnii Moşanu, Matei, I.Ungureanu, C.Tanase, M.Popescu, Oboroc, M.Druc,… – oare nu vedeţi că se prelungeşte tactica lui Roşca!? De ce nu opriţi dezbinarea forţilor proromâne!?!?!?!? Cum de înţeles: – Sunteţi pentru dezbinarea forţilor proromâne, dacă permiteţi aşa ceva?
nu conteaza lucruriile astea d-le Siberianic
conteaza ce putem noi sa facem,si voi face,daca voi putea
iata ce lipseste pentru BASARABIA sa facem:
-acordarea de invitatii in Romania,pentru cei care doresc sa lucreze aici,pentru a nu mai sta la umilitoarea coada de la ambasada Romana pentru cetatenia romana,care dureaza ani de zile
-printr-un parlamentar din Bucuresti,o propunere legislativa pentru schimbarea legii privind VETERANII DE RAZBOI si fostii DETINUTI POLITICI, in care legea sa acorde indemnizatii lunare de merit si veteraniilor de raboi care au luptat in 1992 in Transnistria,dar si detinutiilor politici inchisi de Tiraspol dupa 1992.
– asigurarea din partea statului ROMAN a unei pensii pentru supravietuitorii GULAG-ului siberian din anii 40-50
Degeaba Guvernul Romaniei acorda in transe Moldovei 300 milioane euro,bani care ajung in mafia lui FILAT.
Noi trebuie sa platim despagubiri si recompense morale romaniilor pe care STATUL ROMAN i-a abandonat prin semnarea tratatului de la PARIS din 1947, a recunoasterii independentei Republicii Moldova in 1991,semnata de tradatorul Iliescu-KGB Petre Roman,apoi pactul de frontiera cu Moldova Ucraina…..
Conform DATELOR, cetatenia romana au obtinut-o in ordinea aceasta,cetateni din: ISRAEL, SIRIA,CHINA, REPUBLICA MOLDOVA…si altii.
Adica Republica Moldova e pe locul 4! verificati datele din MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI!
este rusinos! noi avem o datorie MORALA fata de fratii basarabeni!
Pt toti
Imi cer iertare. Am postat, cu intirziere, pt cei care nu cunosc rusa, fragmentul in romana, dintr-un articol scris de liderul de opinie Constantin Tănase, care a invocat declaratiile lui Ghimpu din video.
@Siberiacul
A te declara roman nu este echivalent cu a promova unirea. Asa cum am spus, „unirea prin integrarea in UE” sau „un popor doua state” sunt diversiuni anti-uniniste de staopare a procesului uninist.
Ghimpu este un politician versat care-si da seama perfect de acest lucru, dar persista.
Va veni Ghimpu la manifestatia pro-uninista de la 25 Martie? Sau va veni doar daca va avea simplul rol de sarbatorire a evenimentului din 1918 nu si de exprimare a idealului national al reintregirii?
Asta va dovedi care-i sunt intentiile si care-i este pozitia fata de intregirea tarii.
Si tot cu aceasta ocazie se vor pute da mainile si se va putea face o hora a unirii fortelor politice prounioniste PNL, PL, PRN. Acolo poate avea loc impacarea si pecetluirea blocului politic pro-unionist sustinut de societatea civila.
Pt Siberiacul
Nu am chef deloc sa scriu raspunsuri – am facut mai inainte si degeaba. Nu ma mai consum.
Spun doar un lucru. Nu Pavlicenco si PNL sunt in rolul lui Rosca si PPCD, ci total invers – PL si Ghimpu procedeaza cu PNL si Pavlicenco exact asa cum proceda Rosca si FPCD cu Matei si PFD. PUNCT!!!
PL persecuta si hartuieste PNL de cinci ani, mai ales in anii de cind este la guvernare.
Nu Pavlicenco scrie impotriva lui Ghimpu, ci Ghimpu s eface de ris cu declaratii prostesti si asta lumea trebuie sa stie. Altfel, va gresi asa cum a gresit si cum regreta acum.
Intre altele, absolut intimplator am postat declaratiile lui Ghimpu, nici nu le-am cautat. Cineva a aratat declartiile lui Dan puric, pe care il respect. Dupa ce le-am ascultat, au aparut mai multe video pe ecran si una era cu Ghimpu. Am ascultat, am vazut ca e interesant si am postat sa stie toti manipulatii de PL.
http://mipopescu.wordpress.com/2012/03/11/romani-fara-patrie/
Mircea Popescu: Romani fara Patrie
De cateva zile a inceput o subtila campanie anti-unionista a unui tanar care se mandreste ca s-a scolit prin universitati din Romania. Coincidenta sau nu, campania asta anti-unionista completeaza si sustine iesirea furioasa a fostului lider comunist, actual presedinte interimar al republicii de la Chisinau, Marian Lupu si declaratia CC al PCRM care ataca Consiliul Unirii.
Tudor Cojocaru (sau Cojocariu), despre acesta este vorba, se declara roman-moldovean. Toate bune si frumoase, la fel se declara si primul ministru al guvernului de la Chisinau, Vlad Filat sau primarul Chisinaului, Dorin Chirtoaca, amandoi scoliti tot in Romania, dar care, ca si Tudor Cojocariu, mai pe fata, mai pe ascuns, sunt de fapt impotriva intregirii Romaniei, sau cum se exprima, pentru “unirea in UE”.
Dar iata faptele relatate si interpretate de romano-moldoveanul Tudor Cojocariu pe Unimedia, un spatiu mediatic foarte citit de basarabeni.
Pornind de la o bataie intre niste indivizi, dintre care unul retras din miscarea unionista iar alti doi sau trei sunt lideri ai acestei miscari, tanarul Cojocariu, fost student in Romania, creeaza o adevarata isterie anti-unionista. Momentul de violenta este ridicat la rangul de simbol al “salbaticiei metodelor” prin care “ticalosii de unionisti” procedeaza pentru lichidarea statului independent si suveran de peste Prut prin promovarea Unirii.
Ii mai lipseste tanarului Rica Venturiano sa puncteze clar, asa cum fac toti moldovenistii statalisti, ca si Actul Unirii din 1918 a fost infaptuit prin brutalitatea jandarmilor romani care i-au snopit in bataie pe delegatii din Sfatul Tarii obligandu-i sa semneze documentul istoric care a consemnat “cotropirea romaneasca”.
Pentru acesti tineri ajunsi in functii administrative sau care spera sa ciuguleasca ceva din faramiturile unei puteri lipsite de glorie, ca si pentru unele partide care la randul lor isi bifeaza reprezentarea romanilor basarabeni ca punct de propaganda electorala, Romania nu este, nu doresc sa fie si de aceea lupta din toate puterile ca aceasta sa nu devina Patria lor.
Ei, acesti tineri romani fara patrie dar care au supt invatatura de la sanul Patriei romane, isi doresc mai presus decat orice sa fie fruntasi in satul lor de peste garla, sa intareasca iluzoriu statalitatea si (lipsa de) independenta a republicii mancurte, sa-i lipseasca pe romanii basarabeni de Patrie.
Si pentru asta, in mod pervers, incearca amagirea populatiei prin falsa speranta a integrarii in UE a surogatului de tara formata din cateva judete care au mai ramas din intregul numit Basarabia, parte a Romaniei intregite.
Practic, aceasta propaganda este un elemente cheie, un instrument folosit constient sau inconstient pentru a mentine secesiunea Romaniei si divizarea poporului roman.
Acestia sunt romanii fara Patrie.
Draga Siberia,
unde vezi dumneata ca ma avânt contra lui Ghimpu ?
Nici n-am pomenit numele lui in mesajele mele !
Am exprimat o realitate /minciuna/ despre Aderarea
la Uniunea Europeana.
Dar daca dumneata stii mai bine aceasta UE,
ma retrag docil in fata dumitale.
Si sa stii ca nu ma supar contra vociferarilor dumitale contra intregii lumi ! Ai adus o lista lunga de personalitati „oarbe”,
si doar dumneata esti unicul „clarvazator „.
Sa dea Domnul si sa fiti sanatos !
semnat
/ un ne-aspecialist in relatii inter-nationale
si nici in relatiile inter-bâc-esti /
Siberiacul spune:
12 martie 2012, la 18:06
„Dna A.Can. Cu cine o să faceţi ReUnirea? Cu Dodon, pe care PNL nu al critica, dar eraţi într-o companie cu Dodon în atacurile asupra lui Chirtoacă la alegerile locale? Şi acuma sunteţi la fel cu Dodon şi comuniştii lui Voronin în atacurile antiGhimpu
Oamenii deştepţi care au un scop lucrează fiecare pe eşicherul lui.”
Sa discutam pas cu pas. ReUnirea nu va „face-o” un partid politic. Noi, oamenii, societatea vom infaptui Re-Unirea. Atunci, in momentul in care majoritatea va constientiza ca nu exista o alta cale. Daca vreti sa inchideti gura, sa nu vorbim despre unire, poate mine, peste noapte, ne vom trezi in „soiuzul” lui Selin. Asta doriti, poate ?
Eu, ca si regula, nu atac o persoana pentru opinia sa. Pot sa nu fiu de acord cu opinia unei persoane. Mi se pare ca este altceva, nu atac, sa putem pune in discutie opiniile diferite de ale noastre.
Dincolo de opinii, exista actiunile. In cazul in care nu sunt create conditii reale pentru discutii diverse/ mai putin publice/, referitoare la actiunile politicienilor pentru care am votat, este inevitabil sa atentionam/constructiv/ abaterile de la indeplinirea promisiunilor electorale.
Noi nu am votat pentru Dodon&Co, nu am fost intr-o „companie” cu Dodon. Nu ne deranjeaza erorile lor, sa comita mai multe, sa-si pearda votantii.
In alegeri toti sunt concurenti electorali. Daca se doreste excluderea concurentei pe acelasi esichier politic – fortele politice se unesc. Noi am propus unirea fortelor. Nu au fost clare motivele adevarate, ca si argument impotriva unirii fortelor.
„De ce sunteţi împreună cu duşmanii românismului!? Omului îi dat cap pe umeri nu pentru a avea căciulă sau broboadă.”
-Noi nu am facut declaratii conjucturiste.
Aveti dreptate ! Exact aceasta se refera, in primul rind, la cei mai si tari.
Sa judece cu capul in momentul declaratiilor antiromanesti, nu cu caciula sau broboada.
„…Dnii Moşanu, Matei, I.Ungureanu, C.Tanase, M.Popescu, Oboroc, M.Druc,……..Sunteţi pentru dezbinarea forţilor proromâne, dacă permiteţi aşa ceva?”
Ce va face sa credeti ca numai Dvs aveti dreptate? De ce credeti ca toate persoanele nominalizate sunt „anti..” ?
„Curajul” dvs este de „invidiat”, daca mai aveti si alte argumente in sustinerea opiniei dvs.
In final: Nu am inteles ce propuneti Dvs? Sa disparem cu totii, sa asteptam, pe cine, unde, de ce, pentru ce? Si ce va fi in continuare ? Va „inflori” Moldova cu saracia si statalitatea ei ? Va pleca de buna voie armata rusa din transnistria? Un vis frumos ! Ce doriti sa se faca? Mai bine zis, eu cred ca dvs doriti sa nu se faca nimic, ca nu cumva sa se simta criticati cei, care merita sa fie criticati. De ce ? Critica constructiva intotdeauna a fost o forta motrica pentru cei, care inteleg foarte bine ce trebuie de facut cu „critica”. Unii, in schimb”, prefera sa se razboiasca cu cei de critica.
Cineva spunea: „Un sut in fund – doi pasi inainte”. Nu atacam persoana! Atacam comportamentul in virtutea functiei.
Nu o mai faceţi pe cei mai mari patrioţi!
Doar strigaţi că luptaţi pentru ReUnire, nu este un program concret, şi cel mai important situaţia este de aşa natură că cetăţenii, cu părere de rău în majoritatea lor nu sunt proromâni.
Încercînd să a-l elimenaţi pe Dnii Ghimpu şi Chirtoacă de pe eşicherul politic, destrugeţi înmcrederea în mai mulţi proromâni.Doriţi să se facă ReUnirea astăzi sau mîine, este obligatoriu de luptat cu Ghimpu şi Chirtoacă? Oare nu puteţi lupta pentru ReUnire fără a lupta cu Ghimpu şi Chirtoacă? Oare credeţi că în aşa caz vor fi mai mulţi proromâni?
Dar principalul. Oare nu observaţi, oare Vă faceţi că nu conştientizaţi? Vă plasaţi în lupta cu Ghimpu şi Chirtoacă din aceiaş parte a baricadei lupte politice cu propaganda Moscovei, Voronin, Dodon, Şelin şi alţi antiromâni
Erau aşa locuitori din acest teritoriu în a. 1940/41 şi a.1944/49, caretot erau din aceiaş parte cu propaganda Moscovei, cu comuniştii în a bate în proromâni – cum şi PNL este acum şi faceţi doar demagogie pentru a dezbina forţile proromâne
Repet – aveţi aceiaş tactică ca şi a lui Roşca. Regretabil
Principiul ocupantului „Dezbină şi conduce”
Cei ce sunteţi manipulaţi prin demagogie pentru a-l ură pe Ghimpu şi Chirtoacă, mai gîndiţi-vă!!!
Siberiacul spune:
12 martie 2012, la 21:09
De ce va „legati de capul nostru” ? Mai bine propuneti ceva concret si mai eficient pentru unirea fortelor proromanesti. Noi nu luptam cu nimeni, nici cu persoanele nominalizate de dvs. Noi ne expunem punctul de vedere. Ne credeti destul de puternici si periculosi pentru cine? pentru ce?
Cine si cui incurca? PNL incurca guvernului sau partidelor din AIE?
Poate tot PNL poarta responsabilitatea pentru neintelegerea intre partidele AIE? Pentru nealegerea presedintelui? Pentru comportamentul duplicitar al celora pentru care si PNL-stii au votat? Poate trebuie sa ne simtim fericiti de situatia incerta si nu ne dam seama ? Ce aveti cu noi? Puteti pretinde fata de partidul unionist de la guvernare sa adune toate fortele unioniste, dar ei nu o fac! De ce ? Nu a venit timpul ori timpul nu trebuie sa vina niciodata ?
Eu nu-l urasc pe Ghimpu si nici pe Chirtoaca. Nici nu sunt inchintata. Ar trebui? Poate va veni timpul si va trebui sa constat ca aceste persoane au fost mai presus de ghindirea mea. Da Doamne! Deocamdata nu inteleg ce doriti dvs sa facem noi pentru aceste persoane. Sa le ingradim calea pentru a discuta cu ei? Cine trebuie sa fie organizatorii unirii fortelor ? Cui ar fi trebuit sa apartina initiativa? Nu celor cu puterea reala ? Nu va inteleg. Ce avem noi cu Tactica lui Rosca? Noi nu ne-am scolit la un mentor pe nume Rosca. La care Rosca va referiti? Dvs ati fost colegul lui Rosca? Mai sunteti sau nu mai sunteti, de-l scoateti atita in vigoare?
Nu doriti sa scrieti ceva mai concret?
Am mai scris despre aceasta, ca si comentariu pentru dvs la alte articole de pe acest blog. M-ati lasat fara raspuns sau replica.
M-ati lasat tot curioasa la intrebarea de ce v-ati ales acest nik- sibireacul ? Ceva nu-mi este clar in atitudinea DVS. Tot si toti sunt „rai”, dar nu veniti cu propuneri de alternativa mai bune.
Cum ar fi „dute’ncolo, vino’ncoace, sezi pe loc si nu-mi da pace”……
Nu va suparati, dar nu este nimic logic si nici rational in comentariile postate de dvs.
Cred ca comentariul urmator al dvs va merita sa fie citit cu mai multa atentie…..sper.
In data de 16/26 mai 2012 se împlinesc 200 de ani de la semnarea Tratatului de pace de la Bucureşti între Rusia şi Poarta Otomană, tratat in urma caruia teritorul Moldovei de la est de Prut, numit si Basarabia, a fost anexat de Imperiul Rus cu incalcarea normelor internationale de drept.
Iar in data de 27 martie 2012 se implinesc 94 de ani de la Unirea Basarabiei cu România.
Cititi pe blogul meu:
Basarabia 2012: 200 de ani de la anexare
http://foc-in-agora.blogspot.com/2012/03/basarabia-2012-200-de-ani-de-la-anexare.html
moldovenii din Basarabia nu sunt romani deoarece au cacat rusesc in gura cand vorbesc limba ocupantului bolsevic rus