Consiliul Unirii s-a constituit, la Chișinău, Republica Moldova, prin voința oamenilor de bună credința, care au preluat de la înaintași sacrificiul de dedicare reîntregirii neamului românesc.
Consiliul Unirii s-a relansat prin semnaturile majorității deputaților din Parlamentul de la Chișinău care, în anul 1991, împreună cu deputați din Parlamentul României, au format Consiliul Național al Unirii, ca și prin adeziunile din prezent ale multor reprezentanți ai societății civile de pe ambele maluri ale Prutului și din diasporă.
Consiliul Național al Unirii, la fel ca și Consiliul Unirii, sunt o continuitate a mișcării de rezistență, duse pe diferite căi și prin diferite metode, după anexarea Basarabiei de către Imperiul Rus, în anul 1812. Un rezultat al acestei lupte a fost Declarația de Unire și Unirea la Patria-mamă, în 1918.
Ca urmare a înțelegerii nazisto-comuniste secrete, cunoscute ca Pactul Ribbentrop-Molotov, URSS a reanexat – prin notele ultimative ale Guvernului sovietic înaintate Guvernului României la 26 iunie 1940 -, teritoriul dintre Prut și Nistru, creînd un nou stat – RSSM. Imediat a renăscut mișcarea de rezistență, devenită ulterior Mișcare de Renaștere Națională, care nu a încetat o clipă lupta pentru reîntregirea poporului român, pentru Unirea Basarabiei cu Țara.
Deși activitatea Consiliului Național al Unirii a fost blocată de forțele antiromânești, venite la putere noi, patrioții români, am decis să prelungim lupta pentru Unirea Basarabiei, prin renașterea Consiliul Unirii, pe 29 februarie, la care aderă continuu partide, reprezentanți ai societății civile și persoane fizice din întreg spațiul românesc și din comunitățile românești de peste hotare. Toți salută crearea unei platforme unioniste comune, prin care să se avanseze spre înfăptuirea Unirii prin a-i convinge, pe cît mai mulți români, să depună, fiecare, efortul de a se regăsi împreuna. Anul 2012 fiind unul simbolic, marcând 200 de ani de ocupație ruso-sovietică a unor teritorii istorice românești, trebuie să însemne implicarea tuturor românilor, aflați într-o gândire și un simț, în scopul reașezării firești a lucrurilor, după modelul reunificării germane.
CU constată activizarea periculoasă, în Republica Moldova, a forțelor revanșarde, antiromânești, care atacă vehement Consiliul Unirii și formează structuri ale ”congresului civic”, ce cheamă la nesupunere civilă, aceste îndemnuri și acțiuni urmând să ajungă în atenția instituțiilor de resort.
Consiliul Unirii, pornind de la această situație, solicită următoarele:
- Parlamentul Republicii Moldova sa respecte documentele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei și să scoată în afara legii partidele de sorginte comunistă, a căror ideologie a stat la baza crimelor împotriva umanității în urma cărora au pierit peste 1 milion de oameni, numai în spațiul dintre Prut și Nistru. Tocmai de aceea, aceste partide au fost declarate ilegale în anul 1991 și trebuie să rămână ilegale, chiar dacă au fost repuse, ulterior, în drepturi, în mod abuziv. La fel cum s-a procedat în alte state din ex-URSS, astăzi membre ale NATO și UE, să fie condamnate crimele regimului totalitar comunist, să fie interzise simbolurile comuniste, care reprezintă o ideologie la fel de criminală ca și cea nazistă, să fie demolate monumentele comuniste din regimul totalitar sovietic.
- Guvernul să înceteze, prin deciziile factorilor Puterii, să persecute opțiunile unioniste ale cetățenilor ce pledează pentru Unirea cu România, să respecte principiile statului de drept și Convenția Europeană a Drepturilor Omului. Consiliul Unirii așteaptă sprijinul deschis din partea guvernanților, așa cum a invocat Partidul Comuniștilor – coloana a cincea a Moscovei în Republica Moldova.
- În loc să scoată, prin metode latente, Istoria Românilor din școli, Guvernul să adopte decizii prin care să se marcheze, la nivel național, datele de importanță majoră din Istoria Românilor, cum ar fi 27 Martie – Ziua Unirii Basarabiei cu România, 16 mai – Zi de comemorare a 200 de ani de ocupație ruso-sovietică a acestui pământ românesc și alte date. Pe 27 martie să se desfășoare în localități manifestări dedicate comemorării deputaților din Sfatul Țării și să se evoce Actul Unirii din anul 1918.
Consiliul Unirii,
Chisinau, 8 martie 2012
NOTA NOASTRĂ: Iată două informații care trebuie să dea serios de gândit guvernanților și întregii societăți.
Voronin: Actualul regim de guvernare favorizează manifestarea neofascismului
http://unimedia.md/?mod=news&id=45330
Voronin susţine că fenomenul renaşterii fascismului a atins şi ţara noastră. El a invocat „elogierea în mass media şi manualele de istorie a perioadei ocupaţiei române a Basarabiei, activitatea orgaizaţiei fasciste Noua Dreaptă, în acţiunile căreia participă şi prim ministrul ţării, dar şi declaraţia preşedintelui român, Traian Băsescu, care a spus că ar fi procedat la fel ca şi mareşalul român Ion Antonescu în 1941, când a ordonat soldaţilor să treacă Prutul.
Liderul comuniştilor a reiterat că actualul regim de guvernare în Republica Moldova comite crime împotriva democraţiei şi încalcă Constituţia, iar europenii nu fac decât să aplaude.
Autoritățile din Bălți vor să interzică organizațiile unioniste românești în localitate.
Potrivit portalului hotnews.md, primarul comunist al orașului Bălți, Vasili Panciuk, a anunțat că va face demersuri pentru ca organizațiile unioniste românești să fie interzise pe teritoriul municipiului.
Vă amintim că sâmbăta trecută în municipiul Bălți a avut loc un incident. Un miting legal organizat de mai multe organizații unioniste a fost zădărnicit de simpatizanții PCRM.
Potrivit lui Panciuk, manifestațiile ar fi putut degenera în violențe dacă poliția nu ar fi intervenit.
de ce aveti cerinte fata de un stat pe care nu il recunoasteti dar continuati sa primiti pensia de parlamentar RM si sa folositi alte foloase din existenta RM, presupun ca aveti apartament primit de la stat datil inapoi si cereti apartament de la statul romin
Bravo Consiliul Unirii !
Niciodata romanii nu vor uita de tezaurul, care Rusia trebuie sa-l intoarca stattului Roman. Imperiul rus are nevoie de state mici, pentru ca ele totimpul sa fie vinovate sa sa piarda. BRAVO Consiliului Unirii !!!
pt. „dan”: doamna Pavlicenco „are cerinte si primeste foloase” de la „rm” pe buna dreptate, deoarece „rm” este tot parte Statului Roman, dar deocamdata separat prin vitregia istoriei. Dar tu, „danut”, de unde o sa-ti primesti pensia ?!!!
Acesta nu este stat acesta este iapa scolii care este călărit de cine nu-i este lene. Alt de voi nepoţeii lui Ilici finanţaţi de şovinii din Rusia faceţi tot ca aici pe acest pământ să nu mai dispară sărăcia. Rusiei este convinabil ca noi să fim săraci, fiinscă-i este mai uşor să conduci o gloată flămândă. Tu Danila verişorul lui Pavlic Morozov care l-a tradat pe taicăsul bolşevicilor pentru că a luat tot pentru el un kg de grîu ca să nu moară de foame şi trădândul taicăsău a fost condamnat la moarte. Voi Danilko cu politica şovină finanţaţi de porcălăi aţi adus la sapă de lemn poporul Basarabian. Ne-am săturat de velicoruşi, mancurţi, trădători. Cumvedeţi un patriot neînpărtăşind politica imperială de ocupaţie rusofascistă de odată î-i puneţi Iarlîc că este român. Români în Basarabia sunt 75 la sută. Voi cei care nu vă place modul nostru de viaţă plecaţi aşa cum aţi venit cotropitorilor. Ca Vitalia Pavlecenco în Basarabia sunt zeci de mii, ca tine Danilca rîsule, lepădătură borît în colb şi fătat la beţie au mai rămas vre-o sută, care le vor crăpa vinele de ciudă. Mai bine plecaţi la matiuşca Rusia – alcoolică şi drogată.
Bravo!!!
Socot, e timpul, ca Parlamentul si Guvernul RM sa se pronunte explicit la Apelul CU.Azi, liderii diasporilor, avind in spate sustinere de dinafara fac vrajba intre consingenii lor si populatia bastinasa-moldovenii=romani.Cine nu vede acest fenomen periculos, este absolut orb,ori dusman inversunat.Absurdul consta in acea,ca majoritatea bastinasa este ostatica unor lideri minoritari.Deacea fortele decizionale trebue sa alega UNIREA,ori PEIREA!Cei ce am contribuit la INDEPENDENTA NATIONALA suntem nevoiti sa ne aparam prin o mai strinsa UNIRE,pentru reintregira TARII in viechile hotare.Un lucru absolut firesc…
UNIRE!
UNIRE cu ROMANIA cat mai cur\nd!
Nu mai pronuntati notiunea aberanta „Republica Moldova”.
Cei 20 de ani de „independenta” a artat ca asemenea stat nici nu a reusit sa se formeze. Si el trebuieste in forma acesta numai comunistilor si minoritatilor nationale.
Daca esti roman (moldovean) – trebuie sa optezi pentru Re-Unirea cu Patria-Mama Romania!
UNIRE!
Jos tradatorii!
Pt dan
Sunt pe teritoriul romanesc, unde s-a constituit un stat – prin abuz sau nu, asta nu e in puterea noastra. Atita timp cit inca nu s-a produs Unirea, cit am ales conducatori care au dus statul in Consiliul Europei, trebuie respectatea drepturile si libertatile fundamentale ale omului, inclusiv dreptul la exprimare.
in atentia justitiei din Republica Moldova
http://stop-terorism.blogspot.com/2012/03/mesaje-rasiste-si-xenofobe-din-partea.html
Vrem reunirea cu Ţara.
Doamne ajută.
Comentariile de mai sus sint scrise de bolsevici rominizati moderni care nu accepta o alta opinie , ma amuza lupta intre Ghimpu si Pavlicenco (nume absolut rominesc) pentru osul cel mare aruncat din bucuresti.
Tovarasa Pavlicenco de ce nu ati declarat pe 27 august 1991 in parlament ca comit un abuz.
pentru boldur , merci de grija , dupa cit efort faceti sa distrugeti aceasta tara noi toti vom primi pensia la tiraspol.
Pt. doamna Pavlicenco, PNL, pro-romani si fascistii de extrema dreapta
Nu cred ca sunteti limitati in expunerea propriilor idei si nu cred ca sunteti limitati ca in inimele voastre sa va socotiti romani (bloguri, presa, manifestari…etc. etc.), dar nu uitati ca a aprinde focul intre bastinasii moldoveni, rusi, ucraineni, gagauji, bulgari si alte minoritati inclusiv acei ce se socot romani in RM nu este deja o simpla expunere de pareri. Ba chiar mai mult merge constient atitarea intre etnii si se propaga ideele ultranationaliste pro-romane cu inclinatie fascista de distrugere a statalitatii RM care deja este o incalcare grava a constitutiei si a legilor acestui stat suveran care se chiama RM (pentru acei care au uitat in ce tara se afla).
PNL, unionistii pro-romani fascisti de extrema dreapta care propaga activ unirea cu Romania si cer distrugerea RM ca stat suveran trebuie toti in unaminitate sa fie trasi la raspundere dupa cum prevad legile si constitutia RM. Nu uitati domnilor si doamnelor ca aici e R.Moldova, stat suveran cu reprezentanta la ONU, recunoscuti legitim de toate tarile lumii incluziv si de Romania si nicidecum nu suntem o autonomie,o regiune s-au o provincie a ei.
Mai mult fiti atenti si nu aprindeti focul invrajbirii intre etniile din RM ca la moment de grea cumpana pentru voi (PNL, unionistii pro-romani, fascisti de extrema dreapta) fratii vostri romani nu au cum sa va sara in ajutor, mai mult au sa va tradeze asa cum v-au mai tradat si in trecut: 1812 si 1940 si nu numai.., si veti arde in focul multietnic aprins tot de voi insiva…
Ginditi-Va la dumnezeu si daca Va doriti binele pe acest pamant chemat R.Moldova propagati pacea multietnica, artele si cultura adevarata a poporului roman particica a carui afirmati ca sunteti Voi, incercati sa va dedicati cu fapte reale intru bunastarea acestui popor dintre Prut si Nistru…si cine stie poate cu timpul prin fapte curate de buna constiinta ve-ti convinge acest popor multietnic si la unire…
@dan
Mai este ceva de distrus?
– Independenta si suveranitate inexistente (trupe straine situate pe teritoriul oficial)
– Lipsa credibilitatii inernationale (nu exista interes pentru rezolvarea problemei incalcarii suveranitatii)
– Lipsa traditiei istorice a statului (cateva judete din Moldova, gubernie tarista, republica sovietica condusa de la Moscova, regiune a Romaniei egala cu alte regiuni).
– Lipsa identitatii nationale
a. nu exista o limba nationala recunoscuta, insusita si acceptata de populatie (limba oficiala moldovenista, limba „stiintifica” romana, limba de comunicare rusa)
b. nu exista o cultura nationala „moldovenista”, singurele elemente fiind imprumutate din cultura romaneasca si exprimate in limba romana.
c. nu are un nume propriu, acesta fiind imprumutat de la o regiune a Romaniei.
– Unitate nationala nu exista (divizarea marcata a populatiei pe criterii etnice in care minoritatea dicteaza majoritatii)
– Populatie in scadere prin exod
– Lipsa totala de resurse
– Potential economic quasi inexistent
– Lipsa de interes investional
– etc, etc, etc
Igor spune:
11 martie 2012, la 20:08
…daca Va doriti binele pe acest pamant chemat R.Moldova propagati pacea multietnica,….
Cum D/le ion, cu armata 14 pe teritoriul RM şi cu strigăte în PMAN Românilor, cemidan -voczal Bucureşti care se aud tot mai des în PMAN şi în oraşul Bălţi rostite de vorbotorii limbii ruse?
Nu vă pare că cei care se adună în PMAN conduşi de Voronin şi Roşca pregătesc o revoluţie ? ce au declaraţiile PNL cu ceia ce se întîmplă în PMAN, că doar nu împotriva PNL sînt organizate manifestaţiile , că doar PNL nu este la guvernare.
Priviţi în direct acum la Publica ce se întîmplă şi acolo nu este Pavlicenco.
Publica tv în mod intenţionat i-a adunat pe cei cu viziuni diametral opuse, pentru a tensiona situaţia dun ţară, e acuş se vor bate.
Aşa că nu căutaţi ţapul ispăşitor, că nu PNL este responsabil de situaţia din ţară , ci PCRM. PLDM, PL, şi PD.
Iată către dînşii adresaţivă să propage pacea, artele şi cultura, că ceia ce auzim din gura comuniştilor în PMAN nici pace, nici artă şi nici cultură nu o poţi nui.
Alt caz mai elocvent de discriminare a unei persoane pentru că este basarabean, originar din spaţiul pruto-nistrean, decât cel care îl prezintă pe cântăreţul Cătălin Josan nu poate fi găsit. Apreciat pentru talentul său, cu fani în multe ţări europene, dedicat în special pieţei muzicale din România, Cătălin nu reuşeşte să convingă al doilea an consecutiv că poate şi trebuie să fluture tricolorul la concursul Eurovision. Motivul este simplu şi a fost circulat intens în presa online chiar înainte de etapa finală a selecţiei naţionale, vizionate joi sâmbătă de publicul românesc. Toată problemă constă în originile tânărului şi în faptul că formatorii de opinie români, juriul şi cei care au votat ca să meargă altcineva la Baku nu vor să fie reprezentaţi de “un basarabean”.
La nivel local am întâlnit cazuri în care basarabenii au fost puşi în urmă după romi, deopotrivă discriminaţi în societatea românească contemporană. Cu certitudine, multor tineri din R. Moldova le este complicat să se adapteze la realităţile româneşti, care exclud şi contracarează moldovenismul şi infleunţa rusească, atât de puternic implantate în mentalitatea basarabenilor/moldovenilor. Nu ia fost uşor nici lui Cătălin şi aici ne amintim cu ce greutate el a fost declarat câştigătorul Megastarului. Dar a izbutit, şi la fel ca şi el mulţi alţi basarabeni, care o duc bine şi sunt perfect integraţi în comunitatea românească. Dar nici unul din aceştia, inclusiv Cătălin, nu poate să înfrunte prejudecăţile care domină printre români, unde vei fi oricum altfel dacă ai accent basarabean sau vorbeşti rusa deşi posedezi o română mai cizelată decât mulţi din dreapta Prutului…..
Bai igor, tu’tz ‘poporul multietnic’, in primul rind „Dumnezeu” se scrie cu „D” majuscul, chit ca te-a creat pe tine din greseala…care ‘popor multietnic’, nenorocireo ?? pentru maxim 20% de guzgani cuibariti pe pamantul romanesc, adusi de asiatici in aceasata arie (cu oarece complicitate a Vestului, sa recunoastem,…) sa consideram azi aceasta populatie ca „multietnica” ?!!! MINORITATEA MULTIETNICA (adica minoritatile etnice) sa-si recunoasca rolul in societate, de a fi constructivi, si de a sprijini majoritatea in idealurile naturale ale acesteia….abia apoi isi vor capata dreptul de a fi respectati ca cetateni loiali ai acestor meleaguri.
Pentru Mihai Morteanu
Nu ma chima ion dar am un nume concret Igor si nu inventat ca la unii. N-am fost, nu sunt si nu voi face parte din PCRM, mai mult n-am facut parte si nici nu fac parte pana in prezent nici dintr-un partid dar nu ascund simpatizez libertatea si democratia, adica am votat pentru PLDM. Dar cum n-ati vrea Voi daca va doriti o societate democratica unde vreti sa aveti si voi un loc si sa aveti dreptul de a fi auziti atunci tot asa au dreptul sa alta minoranta PCRM si alte partide care pe parcurs au sa mai apara pe piata politica, ca daca vrem sa interzicem extrema stanga atunci trebuie sa interzicem si extrema dreapta din care faceti parte si voi PNL si … etc.etc.
Romani fara Patrie
De cateva zile a inceput o subtila campanie anti-unionista a unui tanar care se mandreste ca s-a scolit prin universitati din Romania. Coincidenta sau nu,
campania asta anti-unionista completeaza si sustine iesirea furioasa a fostului lider comunist, actual presedinte interimar al republicii de la Chisinau, Marian
Lupu si declaratia CC al PCRM care ataca Consiliul Unirii.
Pe numele lui, Tudor Cojocaru (sau Cojocariu), acesta se declara roman-moldovean. Toate bune si frumoase, la fel se declara si primul ministru al guvernului de la Chisinau, Vlad Filat sau primarul Chisinaului, Dorin Chirtoaca,
amandoi scoliti tot in Romania, dar care, ca si Tudor Cojocariu, mai pe fata, mai pe ascuns, sunt de fapt impotriva intregirii Romaniei, sau cum se exprima,
pentru”unirea in UE”.
Continuarea la: (http://mipopescu.wordpress.com)
pentru Mircea Popescu nu avem una alta , da voi ce aveti? ati vindut propria tara corporatiilor americane pentru dreptul de a fi un catelus cuminte al americanilor, care din bogatiile rominiei aportin statului romin( poporului) aurul e strain petrolul e strain chiar si gazul recent gasit era deja strain inainte sa devina rominesc, citi romini mai traesc in rominia? 15-16 mln.? ce cultura aveti? manele? astai cultura? toata tara danseaza in ritm tigano-turco-indian, da sintem mai saraci dar asta e o chestiune de timp si propo nu ati fugit prea departe la capitolul bunastare, iar la capitolul reforme sinteti codasii europei impreuna cu fratii vostri bulgari
Pentru Boldur
am facut gresali recunosc ca scriu din graba ca toti ceilalti dar in rest am fost si sunt destul de explicit in afara de bastinasii moldoveni toti in absolut sunt minoritate asa ca daca vrem sa fim o societate civila democratica atunci trebuie sa ne auzim unul pe altul si sa dialogam altfel ajungem unde suntem la momentul de fata … in mizerie si rahat.
Nu da Doamne dar avem putin sa intram si in criza totala, ca populatia e deja dezamagita absolut de toti indiferent ca se chiama PNL, PCRM,PL, PLDM, PD etc, etc …, unitiva si colaborati cu totii pentru a esi din impas…
Igor spune:
11 martie 2012, la 20:08
„Mai mult fiti atenti si nu aprindeti focul invrajbirii intre etniile din RM ca la moment de grea cumpana pentru voi (PNL, unionistii pro-romani, fascisti de extrema dreapta) fratii vostri romani nu au cum sa va sara in ajutor, mai mult au sa va tradeze asa cum v-au mai tradat si in trecut: 1812 si 1940 si nu numai.., si veti arde in focul multietnic aprins tot de voi insiva…”
Dvs sunteti preocupat de soarta de mai departe a unionistilor……Unionistii, insa, sunt preocupati de soarta de mai departe a intregului popor, care locuieste pe aceasta parte de pamint, cotropita de armata 14 a rusiei.
Ce „cumpana” poate fi mai grea ? Cea mai grea cumpana este sa fii cotropit, exploatat, jefuit, injosit, batjocorit s.a.m.d.
Pentru acest popor, aceasta grea cumpana este permanenta din momentul semnarii pactului ribentrop-molotov. Ce cumpana poate fi mai grea?
Gropile cu var ? Deportarile? Inchisoarea?
Igor, mesajul dvs „miroase” a amenintare. Amenintare directa.
Toate acestea cumpene au fost organizate pentru parintii si bunicii nostri.
Unii nu au supravetuit. Altii si astazi sunt martori vii, care au trait „cumpenele” despre care dvs incercati sa ne „protejati”.
Ce nu este de inteles? Romanii basarabeni nu mai doresc sa fie ostaticii rusiei si politicilor lor , nu mai vor sa fie calariti abuziv de o armata ruseasca. Rusia a aranjat conflictul transnistrean, in continuare sustine si beneficiaza de acest conflict.
Saracia, in care se balacesc oamenii in toti 20 de ani de independenta/nici in perioada sovietica oamenii nu au dus-o mai bine, doar ca de foame nu au murit…/ , tot politicilor rusesti se datoreaza. Ei mereu au amenintat cu scumpirea sau stoparea livrarii gazelor, blocarea importurilor din RM s.a.m.d.
Cu forta ei nu mai pot tine tarile mici in subjugare.
Acum incearca cu metode CGB-iste sa sperie lumea.
Noi ne dorim reUnirea celor doua state romanesti si integrarea imediata in UE.
Mai bine intrebati-va ce inseamna ca PCRM-ul indeamna populatia sa nu se supuna organelor puterii in stat. Aveti alte probleme mai serioase de examinat.
PNL nu instiga la nesupunere, rascoala armata, metode violente sau alte actiuni destructive. PNL promoveaza opiniile, care in viziunea membrilor PNL ar asigura populatiei un trai mai bun si o cale mai sigura spre fericirea fiecarui om.
Pt. Alexandra Can
Stiti eu nu sperii pe nimeni atat doar ca cunosc situatii cind suera gloantele pe de asupra capului si saingele curge nu ca unii din voi in marea majoritate privind doar filme si noutati, citind carti, rasfoind reviste la o ciasca de ceai s-au cafea … da si viziunea PNL nu este majoritatea asa cum nu sunt nici PCMR si cum v-am mai scris doar referendumul din RM poate pune punct la toata discutia de unire re-unire cu Romania si nicidecum puncte de forta minoritara…
Igor spune:
11 martie 2012, la 21:09
„… unitiva si colaborati cu totii pentru a esi din impas…”
Aceasta este o simpla lozinca. Ceva concret puteti propune? In beneficiul tuturor etniilor din RM. Cum a fost – stim, cum este – vedem.
„…Nu da Doamne dar avem putin sa intram si in criza totala, ca populatia e deja dezamagita absolut de toti indiferent ca se chiama PNL, PCRM,PL, PLDM, PD etc, etc …”
Deci, ce se mai poate face in atare situatie?
Re-Unirea cu Romania, intrarea imediata in UE si alinierea la standardele europene de dezvoltare si viata.
Pt. Alexandra Can
Da si nu ma doare doar in particular pentru unionistii dar de toti acei care locuiesc in RM, ca daca v-ati impusca si schinjui doar intre voi PNL si PCRM fara sa sufere toata cealalta majoritate a RM atunci as sta foarte calm si linistit, dar crudelitatea si razboiul nu tine cont doar de cei radicali fie ei de stinga s-au dreapta …
voi PCRM sunteti EXTREMA DREAPTA din Basarabia
pentru ca promovati rasismul,xenofobia si intoleranta
http://stop-terorism.blogspot.com/2012/03/mesaje-rasiste-si-xenofobe-din-partea.html
Igor spune:
11 martie 2012, la 21:09
…cum n-ati vrea Voi daca va doriti o societate democratica unde vreti sa aveti si voi un loc si sa aveti dreptul de a fi auziti …
D-le igor , nu-i corect să zici ..vreţi voi, …vădoriţi ….
Noi toţi împreună trebue să vrem şi să dorim şi numai atunci vom putea realiza ceva .
O mică remară, PNL nu face parte din partidele parlamentare, şi deci împreună cu D-stră constituim societatea civilă, numai că în comparaţie cu Dstră şi cu alţii care stau acasă pe cuptor şi aşteaptă să se coacă plăcintele, noi neam unit în jurul unei idei constituind o formaţiune politică, încercînd împreună să realizăm ceva în mod paşnic folosindu-ne de dreptul acordat de Constituţie, avînd un obiectiv clar de unire cu România.
Şelin de exemplu vine cu ideia aderării la spaţiul euroasiatic, şi are dreptul să propună idei, nunmai că nu ştiu de ce aceste idei utopice de ane reîntoarce acolo de unde ne-am retras nu vă deranjază pe Dstră, dar tare vă deranjază ideia UNIRII cu România.
Noi avem dreptul să propunem unirea în mod puşnic şi legal dacă majoritatea poporului va accepta, şi nu încercăm să întrăm în parlament sau la şedinţele comisiilor parlamentare , şi nu chemăm poporul la nesupunere civică.
De ce ar trebue să vă deranjeze propunerea Unirii, care pînă ce nu are susţinere de la electorat şi nu vă derangează acţiunile comuniştilor de nesupunere civică, de baicotare a parlamentului, de declaraţiile jignitoare , xenofobe şi rasiste rostite pe PMAN, de faptul că tot mai des antivorbitorii limbii de stat strigă Română- cemodan-voczal Bucureşti.
Miroase a revoluţie aici şi împingere a poporului RM la război civil, iar guvernul, pe care Dstră l-aţi votat nu este în stare să menţină ordinea publică şi să ne apere de provocatori. În orice ţară democrată pentru promovarea rasizmului demult Voronin era la dubă, iar la noi au grijă de homosexuali, încălcîndu-se dreptul românilor din RM, care Dstră ne consideraţi minoritate.
Şi atunci de ce ni se încalcă dreptul nostru, dacă ne consideraţi minoritate, şi încercaţi să-i protejaţi pe homosexuali şi pe cei care strigă Românî -cemodan voczal-Bucureşti?
Igor spune:
11 martie 2012, la 22:10
…doar referendumul din RM poate pune punct la toata discutia de unire re-unire cu Romania…
Foarte corect, da ce PNL a propus vre-o dată UNIREA prin violenţă?
Numai că pentru a face acest referendum trebue cineva să vină cu proăpunerea, corect?
E clar că Voronin, Şelin, Stepaniuc, Tcaciuc, Pascaru, Climenco sau Crîlov nu vor propune această idee, iar AIE-ul nu are timp , fiind preocupaţi de căutarea unui preşedinte rătăcit, de legalizarea homosexualilor şi castrarea pedofilelor.
Vedeţi cîtă grigă şi necaz au ei, cînd să se mai ocupe şi de grija unirii, deaceia PNL şi-a asumat această responsabilitate de a veni cu acestă idee în faţa poporului, că nu de alta ei pînă ce îşi vor mai aduce aminte şi de valorile naţionale noi cu Dstră ci toţii vom deveni musulmani-homosexuali- castraţi, şi nu va mai avea cine înfăptui unirea.
Pt Igor.
Nu vă supăraţi, nu vreau să critic guvernarea, că şi noi am depus efort ca să debarasăm comuniştii de la conducere, numai că trebue să fim şi sincri.
Orişice guvern, trebue să rămînă în istorie cu succele pe care lea propmovat pe parcursul guvernării.
Eu mă întreb şi vă întreb şi pe Dstră, ce va înscri actualul guvern în istorie, legalizarea islamului, legalizarea homosexualilor şi castrarea pedofilelor?
Alt ceva ce se poate de mai adăugat, în afară de independenţa mass- media?
Cer scuze, dar singuri şi-o fac cu mînele proprii.
Iată dacă ar veni PNL la guvernare, fiţi siguri că vom rămîne în istorie cu UNIREA cu România.
Măcar este clar ce vrem, da ăştea nu ştiu ce vor, fiind permanent în căutarea preşedintelui, care probabil încă nu s-a născut, eu adoptă nişte legi, care sînt sigur nici Dstră nu sînteţi încîntat de ele, şi care nu asigură un trai decent poporului, dar numai învrăjbeşte şi mai tare societatea.
Pt. Mihai Morteanu
Eu sunt pentru ca RM sa fie un stat liber si indipendent, mai mult as dori sa fie o tara neutra asa ca Elvetia (Swise). Socot ca armata RM nu-i trebuie (cu cine sa luptam? cu NATO, Russia, Ukraina…), nu trebuie sa facem parte nici CSI si nici NATO, in schimb sa colaboram la nivel politic si economic cu toti acei care ar dori sa colaboreze cu RM inclusiv si Romania, sunt de idea integrarii la nivel international si nu local…trebuie sa fim o tara pasnica si prospera (asa ca ex.:Swise s-au poate si alte idei important se dea rezultate pozitive si sa fie acceptate de societate)
Referitor la homosexuali, lesbiche, prostitute si drogati daca cineva m-ar intreba pe mine personal atunci este unicul caz in care as proceda radical cu ei (in defavoarea lor)… dar din pacate daca vrem o societate civila democratica trebuie sa-i recunoastem cu roate ca nu-i accept din adincul creerului si sufletului, atat ca raia asta este foarte raspindita anume in occident…
N-as avea nimic sa Va socotiti in suflet romani, n-as avea nimic daca ati propaga ideile de unire, re-unire in mod cult si nu cu tot felul de insultari asupra celor care nu sustin acesta idee printre care si eu, mai mult dupa cum am mai scris daca majoritatea in RM in urma unui referendum ar vota pentru unire, re-unire atunci as accepta vointa majoritatii…
FORTELE OCULTE:
ASASINATE LA COMANDA contra Marii Re-Uniri cu România:
O A DOUA DECAPITARE A INTELECTUALILOR NOSTRI IN ULTIMII 20 DE ANI,
PRIMA FIIND DEPORTARILE SI GENOCIDUL IN ANII 1940 COMIS DE OCUPATIA RUSEASCA
Martirii Neamului Nostru:
——————————————————————————————————————––––––
1. Mihail Garaz – impuscat in fata casei la 60 de ani – / 1930 – 1990 / – poet si publicist.
2. Dumitru Moldovanu – un tânar patriot, omorât in Nov.1990.
3. Ion Gheorghita – impuscat si el in fata casei la 52 de ani – / 1939 – 1991 / – poet.
4. Grigore Vârtosu – mare patriot,
impuscat in spate in iulie 1992 in razboiul cu rusii de pe Nistru.
5-6. cântaretii cuplul Doina / Marin / – la 34 de ani – / 1958 – 1992 /
si Ion Aldea-Teodorovici – la 38 de ani – / 1954 – 1992 /- «accident» inscenat.
7. Ion Dumeniuk – la 56 de ani / 1936 – 1992 / – lingvist, publicist, otravit-iradiat.
8. Ion Vatamanu – la 56 de ani – / 1937-1993 / – poet, publicist, savant,otravit.
9. Nicolae Costin – la 59 de ani / 1936 – 1995 / – primar de Chisinau, iradiat cu cesiu
impreuna cu soferul sau –
10. Tudor Panus, care moare dupa 6 luni si el.
11. Petre Teodorovici- la 47 de ani – / 1950 – 1997 / – cântaret, iradiat-otravit,
care stia prea multe despre cei care i-au omorât fratele si pe Doina.
12. Lidia Istrati – la 56 de ani – / 1941 – 1997 /- scriitoare, deputata,
iradiata-otravita pentru curajul sau contra mafiotilor.
13. Gheorghe Ghimpu, la 63 de ani – / 1937- 2000 / – disident, deputat, «accident» inscenat
14. si colegul sau Ion Caftanat- / aflat la volan in aceeasi masina /
15. Veniamin Apostol – la 62 de ani – / 1938 – 2000 / – actor, iradiat-otravit
16. Ion Mija – la 63 de ani – / 1938 – 2001 / – cineast, iradiat-otravit
17. Nicolae Sulac – la 65 de ani – / 1936 – 2003 / – cântaret, iradiat-otravit
18. Iacob Burghiu – la 62 de ani – / 1941-2003 / – prozator si regizor, iradiat-otravit.
4 ASASINATE in lanț:
————————————————–—————————
19. Emil Loteanu /1936-2003/, cineast /otrava in cafea la Moscova, probabil era un fost agent,
care cunostea prea multe despre presedintii comunisti ai RM, si devenise nesupus, deci periculos/.
20. Grigore Grigoriu – /1941-2003/, actor, prietenul bun a lui Emil Loteanu,
de aceea a fost si el anihilat printr-un «accident» aranjat.
21. Traian Grigoriu – /1972-2004/, fiul lui G. Grigoriu, actor la Piatra-Neamt, care si el, sarmanul, probabil,
stia câte ceva din culisele politicii ruso-moldovenesti: «accident» mortal, impreuna cu prietenul sau:
22. Adrian Neacsu – /1972 -2004/, actor
—————————————————————————————–
23. Vladimir Nicu – la 76 de ani – / 1928 – 2004 / – istoric, om politic, iradiat-otravit.
24. episcopul Doremidont – la 45 de ani – / 1961 -2006 /, » accident» la comanda.
25. corpul lui Andrei Buzu, patriot si primar de Drasliceni, r. Criuleni a fost gasit intr-o fântâna.
26. Victor Ciutac – la 71 de ani – / 1938 – 2009 / – actor, iradiat-otravit
27. Grigore Vieru – la 74 de ani – / 1935 – 2009 / – poet national, «accident» inscenat.
28. Ion Contescu – omorât in 2009, profesor, istoric, iradiat-otravit.
29. Andrei Vartic, la 61 de ani – / 1948 – 2009 / – publicist, poet, savant, otravit-iradiat.
30. Andrei Savciuc , la 21 de ani – / 1988 -2009 / – student la Bucuresti, «accident» inscenat.
31. Tudor Cataraga – la 54 de ani – / 1956 – 2010 / – sculptor,
32. / asasinat /»accident» rutier la comanda “/ impreuna cu sotia sa Dora /
33. Vlad Gheorghelas – la 61 de ani – / 1950 -2011 / –
cântaret, iradiat-otravit / cancer /.
34. Andrei Buzu – patriot si primar de la PPCD in s. Drasliceni /Criuleni,
omorât si aruncat intr-o fântâna la 4 August 2007.
35. Valentin Ciobanu, fost vice-presedinte al PPCD, la 14 septembrie 1998, a fost omorat cu lovituri de rangi in mijlocul zilei, chiar in pragul casei sale.
36. Leonida Lari – / la 62 de ani, 1949-2011 /
scriitoare si martira nationala, iradiata la “cancer”
si fratele ei Leonard Tuchilatu, poet /1951-1975/,
“răpus” in armata ruseasca
37. Vasile Vatamanu – / la 56 de ani , 1955-2011 /, deputat in primul Parlament democrat din 1990, jurnalist sportiv si mare prieten al familiei poetului martir Grigore Vieru. “Accident” rutier prin orbire din fata.
——————————————————————————————————————
38.
+ PLUS 5 tineri torturati, schinjuiti si masacrati de catre teroristii-politisti mascati in aprilie 2009
in timpul protestelor anti-comuniste si anti-voronin de la Chisinau:
39. Valeriu Boboc /1985 – 2009/
40. Ion Ţâbuleac
41. Eugen Ţapu
42. Maxim Canişev
43. Radu Ciobanu
———————————————————————————–
Bucovina de Nord si Sudul nostru care plâng:
44.
In 1993 patriotul si primarul Ion Rotaru din s. Boian, judetul Cernauti, si-a pierdut mintile dupa ce unul din fii sai a fost ucis în condiţii «enigmatice».
45.
Mihai Jar / 1960-1999 / mare patriot si directorul scolii românesti 26 din or. Cernauti — «moare subit» /otravit/.
46.
Adrian Dohotaru – la 56 de ani –/1939 -1995/ – diplomat român, «accident mortal» inscenat pe autotrasa de lânga Chilia la sud la Dunare.
————————————————————-
47.
+ plus cei câtiva monahi tineri de la manastirile Capriana, Tipova, etc.
omorâti pentru vederile lor pro-românesti / suntem in cautarea numelor lor /.
N.B.
+ plus cele câteva sute de victime moldovene din timpul razboiului cu rusii de la Nistru din 1992.
c)
Daca cunoasteti si alte cazuri de asasinate politice,
va rugam sa completati aceasta lista neagra a EROILOR NOSTRI.
——————————————————————————————————————
Deci vedem ca timp de 20 de ani se duce o lichidare sis-tematica a celor mai importanti patrioti români moldoveni.
CINE SUNT URMATOARELE VICTIME ?
OARE NU AVEM CURAJUL SA DEMASCAM ASASINII NATIUNII NOASTRE SI SA STOPAM ACEST GENOCID ?
AMINTIRE SI POMENIRE VESNICA PATRIOTILOR MOLDOVENI
CARE AU FOST LICHIDATI PENTRU O CAUZA SFâNTA – ROMâNIA MARE !
Pt Igor.
Şi aveţi şi probe, cînd un PNL-ist a insultat poe cineva pentru că nu susţine ideia de reUNIRE cu România.
Asta Voronin pe PMAN insultă pe toţi care nu-i susţin ideile, şi nu prea se revoltă poporul, în afară de Onoje, care a fost insultat de Voronin comparîndu-l cu o maimuţă care s-a coborît din copac, fiind atacat şi pentru culoarea pielei, ceia ce este curat rasizm promovat de Voronin.
Şi cine i-a luat apărare D-lui Onoje în afară de PNL?
Ce dacă este de altă culoare , nu este cetăţean ca şi toţi alţii?
Poate organele de stat ar trebue să apere drepturile cetăţenilor din RM indiferent de culoare, apartenenţă politică sau confesie religioasă?
Ce a întreprins guvernul împotriva rasizmului lui Voronin?
În ceia ce priveşte , că nu aveţi nimic împotrivă ca eu să mă socot român, vreau să vă mulţumesc frumos că îmi permiteţi . Eu nu am ştiut, că am nevoie de permisiunea Dstră.
Numai că eu nu numai mă socot , dar şi sînt cetîţean român, şi în scurt timp 1 milion de cetîţeni îşi vor redobîndi cetăţenia, şi atunci va fi mai uşor de discutat cine sîntem , de unde venim şi unde trebue să mergem.
Pt Igor.
În ceia ce priveşte să devenim un stat ca Elveţia, păi în Elveţia nu staţionează armata a 14, guvernele Elveţiene nu au făcut studii la Moscova, nu au fost agenţi KGB, nu se vînd pentru un cub de geze, şi după ce cetăţenii es de la biserică nu merg la votare pentru a vota secera şi ciocanul, care prin anii 60 au distrus aceste biserici.
Numai poporul din RM , care ţine bine minte cine i-a dus în Siberiam le-a luat casele, le-au distrus bisericile se pot vinde pentru un Kg de orez, votîndu-şi călăii şi distrugătorii de credinţă.
Noi sîntem un popor specific, nestudiat încă de reprezentanţii lumii civilizate, care vizitîndu-ne nu pot înţelege, cum cea mai săracă ţară din Europa care practic nu are nici o economie , supraveţueşte cu castele în 2-3 niveluri, maşin de lux, restaurante, hoteluri private şi asta încă fără preşedinte, şi tot odată se plîng că pensiile şi salariile sînt mici.
Aşa că , pentru a deveni elveţieni, e nevoie de schimbat mentalitetul poporului şi de răzrădăcinat frica de proprii călăi , care neau distrus neamul, cultura , credinţa, deportîndu-ne în siberia , populînd acest petec de pămînt , moştenit de Şt.cel Mare , cu specialişti din Rusia, care astăzi scandează : Românî-cemodan-voczal-Bucureşti.
Igor spune:
11 martie 2012, la 22:10
Da, dar pina sa se ajunga la referendum lumea trebuie sa inteleaga avantajele Re-Unirii cu Romania si integrarea imediata in UE. Daca nu se discuta nu se stie. Opinia noastra, ca si solutie pentru redresarea economica si sociala a situatiei in care traiesc oamenii , lichidarea urmarilor unui act nedrept fata de poporul roman prin dezmembrarea tarii este reintregirea tarii.
Pentru DAN si IGOR : Merge-ti oameni buni inapoi la Lupuleanul vostru,si dati-i inapoi banii pe care i-ati luat,de la el,si mai spune-ti-i ca sunteti prosti,si nu puteti sa va dati Romani,pe blog,deoarece „mirositi”,de la….Kilometrii ca sunte-ti…pui de Lupuleni !!!
am citit cu mare atentie conversatia d-lui Igor si Mihai Morteanu, ce sa spun idei bine argumentate, respect, dar iaca M.Morteanu spune ca printre sustinatorii PNLului nu sunt de estia care insulta populatia RM care nu este de o parere cu ei, imi pare rau ca nu doriti sa coinstiintizati realitatea,ca sunt si lepre care nu-si pot stapini emotiile si nu au argumente sa demonstreze cuvintele lor, un ex.ar fi ionescu tudor care nu are minte se raspunda omului intr-o manera civilizata si il trimite la Lupu,Voronin si ceilalti care au o parere contrara unionistilor,
imi pare rau ca aici se dau cu comentariile unii romani care ideie nu au de situatia existenta in tara noastra RM, se dau mari profesionisti si experti in domeniu dar nu isi dau seama ca sunt dusi in eroare si sunt zombati, multi din ei nici ideie nu au din ce etnii este formata RM si insasi de vointa majoritatii cetatenilor acestei tari, oricum cit nu va-ti starui sa dezbinati RM si sa o distrugeti oricum faptul unirii se va decide prin referendum si nicidecum PNL ,PL , sau alta extrema nu va hotari nimic pentru soarta Moldovei ,ci numai cetetanii ei
Oleg spune:
12 martie 2012, la 11:11
Eu constientizezi ca o buna parte dintre cei care au „poposit” in Basarabia/indiferent de circumstante/ dupa ocuparea Basarabiei de catre rusi, in urma pactului ribentop-molotov, nu vor dori niciodata Re-Unirea a doua state romanesti. Aceste persoane au fost trimise aici cu un scop special, care il mai indeplinesc si acum. Si copii lor vor urma calea parintilor.
Si de ce ei trebuie sa decida ce trebuie sa faca poporul bastinas/indiferent de etnie/ ?
Multi oameni pragmatici si intelegatori ai situatiei, care au devenit in timp si cetateni ai Rusiei, au decis sa treaca cu locul de trai in Rusia. Ei au vindut, au schimbat pe criterii de reciprocitate locuintele si si-au vazut de treaba lor, emigrind in tara-mama pe care o iubesc si o kinta in ode si imnuri….
Ce putem comenta? Oameni normali, cu atitudine civica normala, intelegatori de situatie si capabili sa decida cum trebuie sa procedeze un om normal.
Multi oameni-rusi etnici au ramas in continuare sa convetuiasca aici in Basarabia. O parte dintre acestea se straduie sa se integreze, indeamna copii lor sa respecte Constitutia, sa invete limba de stat si sa nu promovese „idei” contrarii intereselor poporului bastinas.
Ce putem comenta in adresa acestora? Sa fie sanatosi si sa convetuiasca linistit impreuna cu toate etniile, care nu se opun intereselor nationale ale poporlui bastinas.
Alta parte dintre cei „popositi”, se comporta inadecvat.
„Duc dorul” rusiei, limbii ruse, culturii rusesti si initiaza referendumuri pentru diferite „soiuzuri”-cadavre teoretice, pentru introducerea limbii ruse ca si a doua limba oficiala s.a.m.d.
In Germania, America, Polonia si alte tari traiesc mult mai multi rusi comparativ cu rusii din RM. De ce rusii de acolo nu organizeaza referendumuri pentru conferirea limbii ruse statut de limba oficiala in acele tari?
De ce nu s-a opus Rusia unirii a doua Germanii? De ce in plan intern si international nu s-a intimplat nimic cu cei, care au pledat, promovat si infaptuit Re-Unirea a doua Germanii?
De ce nemtii din RFG nu lupta contra celor din RDG ? Ei constientizeaza ca nemtii sunt nemti. Ei inteleg ca problemele economice, sociale in timp vor fi rezolvate si ca temporar e nevoie de investitii. De ce Cancelarul Germaniei reunite a fost aleasa o doamna din RDG?
Nemtii sunt nemti, au tactica nemteasa si ei inteleg ca este mai avantajos sa reprezinti o tara mare, un popor mare.
Moldovenii nostri nu sunt nemti, ei inca nu inteleg destul de bine unele lucruri foarte importante. Nu inteleg pentru ca nu s-a discutat public despre aceasta.
Spre regretul nostru inca mai exista „neintelegatori” pe ambele maluri de Prut. Trebuie de discutat public aceasta optiune.
Vor intelege tot mai multi pe zi ce trece. Vor intelege si vor accepta tot mai multi si alolingvi. Nu vor „intelege”, in special, cei care au misiunea sa incurce orice actiune indreptata spre indepartarea Basarabiei de interesele meschine ale rusiei. Poporul bastinas va decide cursul de mai departe.
Moldova o „Elvetie” ? Si eu am spus aceasta in anul 1999 intr-un interviu acordat unui ziar. Atunci eram sigura ca se poate. Ce s-a intimplat in urmatorii ani?
-Aprofundarea coruptiei, mafiotizarea clanurilor oligarhice, patrunderea clanurilor oligarhice in centrul organelor politice si executive si judecatoresti, patrunderea politicii in Altarul bisericilor, promovarea multiproportionala a cumatrismului, nepotismului si nanasismului in organele puterii in stat de diferite niveluri, specularea cu promisiuni electorale si neglijarea electoratului insaracit si indobitocit cu buna stiinta…..
Moldova in 20 de ani de independenta a ajuns intr-un „nicaieri”, nu prea departe de la „coada” saraciei. Nici nu va pleca de aici in urmatorii 20 de ani, poate doar se va da calcata din nou in picioare de ciubota moscalilor si cazacilor de pe don.
Asta va doriti?
Cum credeti dvs ca se poate ajunge la o „Elvetie” in Republica Moldova?
Pas cu pas, argumente si actiuni reale, posibile de implementat in situatia actuala. Incercati sa ajungeti undeva. Poate ajungeti, teoretic. Deocamdata ne oprim aici.
Cred ca veti fi alaturi de noi un pic mai tirziu. Noi nu avem de ce sa ne suparam pe dvs ca aveti o alta opinie. Vom discuta la infinit.
In situatia in care s-a ajus, cred ca nu poate fi o alta cale, care ar fi spre binele tuturor oamenilor si familiilor lor. Sigur ca nu pot accepta aceasta idee cei, care o duc perfect si le place asa cum este- „la chirma”, in apa tulbure, inafara oricarei responsabilitati si cu puterea totala la dispozitie…..
Republica Moldova nu poate fi niciodata o Elvetie.
Pentru ca Elvetia nu are trupe OMON de ocupatie.
Moldova nu are sistem Bancar stabil,precum elvetia
Republica Moldova e divizata in doua fasii,pe cand Elvetia este unita,chiar daca oamenii vorbesc acolo 4,5 limbi oficiale.
Problemele inter-etnice apar doar atunci cand exista saracie.
In USA dolarul si afacerea a unit cetateni de pe toate meridianele imigranti in USA,inidferent de rasa,religie,credinta….
http://stop-terorism.blogspot.com/
Puscasu Vlad Irimie spune:
12 martie 2012, la 16:04
…Problemele inter-etnice apar doar atunci cand exista saracie…..
100 procente dreptate.
Cetăţeni de diferite naţionalităţi, români, ucraineni, ruşi ş.a. învaţă limba italiană în 2-3 luni numai din motivul de a primi slariul de 1000 euro pentru munca din italia, chiar dacă această muncă, cum ar fi îngrijirea bătrînilor cu toate consecinţele , nu prea corespunde studiilor universitare.
Moldovenii, românii, ucrainenii, ruşii uită şi de limbă, şi de studii , şi de naţionalitate cînd nimeresc în italia şi văd 1000 euro, şi sînt gata chiar să şteargă fundul italienilor, cer scuze de expresie însă acesta este adevărul.
Noi pînă ce nu avem cu cei cointeresa pe nevorbitorii limbii de stat.
cum spunea agentul CIA al Europei Libere ERNEST VARDANIAN:
Rusia prin agentii ei, prin AIE fac jocul PCRM .
Pe fiecare zi ce trece VORONIN in strada are tot mai multi adepti,iar PCRM creste!
in toamna PCRM ajunge in ritmul asta la 70 la suta! in mod democratic! adio Unire cu Romania,si poate azil politic in Occident peste Prut!
criza politica AIE ,fara sef de stat e una artificiala.
Cel mai bun sef la Chisinau ar trebui sa fie Traian Basescu,pentru a se rezolva problema sefului statului,dupa modelul Alexandru Ioan Cuza.
Insa realitatea spune asa:
AIE nu pune sef de stat,pentru ca PCRM si Voronin in strada sa creasca enorm in sondaje.Si uite asa vine cum ziceau americanii STRATFOR, planul KOZAK cu tanarul Sveciuk, PCRM la Chisinau,si o Moldova care va adera la Uniunea Euro-asiatica
pentru Alexandra Can
scrii bine si argumentat numai eu nu inteleg d-ta intetionat scapi din memorie unele momente legate de Moldova inainte de pactul ribentop-molotov, oare aceasta bucata de pamint , teritoriul interfluviului Prut – Nistru,nu era anexat de Imperiul Rus in 1812, fomând o nouă gubernie cu denumirea de Basarabia? si ti se pare acesti aproape 200 de ani asa floare la ureche, oare de ce nu doriti sa acceptati realitatea ca nu avem comun nimic deja cu romanii, numai vorbesc deja de mentalitate, ci chiar sa luam aspectul infatisarii, exteriorul, hai sa fim obiectivi si sa acceptam acel fapt ca avem cele mai frumoase femei, si vreai sa spui ca asta se datoreaza romanilor, nu fiti naivi asta se datoreaza doar amestecului de singe, al doilea aspect ar fi limba cit de argumentat sau in unele cazuri chiar si agresiv impuneti ideia ca moldovenii vorbesc limba romana, iara o sa dati gres, moldovenii vorbesc intradevar moldoveneasca asa cum scrie in Constitutie ,o amesticatura de limba rusa si romana, vorbesc acuma de majoritatea populatiei tarii noastre, spui de rusii care au plecat in Rusia atunci si foarte bine ,intradevar si-au ales patria si simt unde-i mai bine,ar fi bine sa luati ex. de la ei, si sa mergeti acolo unde vii sufletul si patria,dar cei ce au ramas aici deci se primeste ca iubesc acest meleag se considera moldoveni si supravetuiesc calm cu toate etniile, acuma cele trei tari remarcate, atunci ele nu sunt dupa suprafata ca RM si nici nu au fost colonizate unele din ele asa mult timp de rusi, asa spre ex. ca nemtii si daca ai inceput sa vorbesti de nemti atunci raspunde-mi de ce Germania si Austria avind o istorie comuna si o limba comuna nu sunt o tara, de ce Cehia si Slovacia sau dispartit in tari suverane avind aceiasi limba?
Referendum inca o intrebare foarte buna, de ce nu spui de unde se nasc aceste referendumuri si cind au luat ei amploare, este vina numai a provocarilor unioniste ca un grup de persoane posibil poate de rea credinta joaca pe emotiile oamenilor si le indeamna sa faca alegerea si sa-si expuie parerea ,din cauza ca unii extremisti vor sa ne distruga tara,asa e si cu cit o sa creasca miscarile din partea proromanilor cu atit o sa creasca si cele proruse avind in vedere acuma recenta intrebare cu aderarea la spatiul euroasiatic.
Dar in ce intradevar o sa fiu de acord cu d-ta este:-Aprofundarea coruptiei, mafiotizarea clanurilor oligarhice, patrunderea clanurilor oligarhice in centrul organelor politice si executive si judecatoresti, patrunderea politicii in Altarul bisericilor, promovarea multiproportionala a cumatrismului, nepotismului si nanasismului in organele puterii in stat de diferite niveluri, specularea cu promisiuni electorale si neglijarea electoratului insaracit si indobitocit cu buna stiinta…..
Moldova in 20 de ani de independenta a ajuns intr-un “nicaieri”, nu prea departe de la “coada” saraciei.” aici intradevar aveti dreptate dar numai eu nu consider ca aici ar fi devina rusii,ca nu rusii ni-au condus tara ci tot deai nostri dar carora i-a fost in cot de populatia tarii, ei au avut un singur scop satisfacerea intereselor personale, iaca la ce tind politicienii nostri, nimeni din ei intradevar timp de 20 de ani de independenta nu a facut nimic pentru tara
Oleg spune:
12 martie 2012, la 23:11
Acum sa le luam pe toate la rind. De la inceput ne intelegem sa discutam reciproc respectuos/ civilizat/ . Spre exemplu : eu nu ma adresezi catre dvs per „tu” si accept sa nu o faceti nici dvs.
„Dar in ce intradevar o sa fiu de acord cu d-ta este:-Aprofundarea coruptiei, mafiotizarea clanurilor oligarhice, patrunderea clanurilor oligarhice in centrul organelor politice si executive si judecatoresti, patrunderea politicii in Altarul bisericilor, promovarea multiproportionala a cumatrismului, nepotismului si nanasismului in organele puterii in stat de diferite niveluri, specularea cu promisiuni electorale si neglijarea electoratului insaracit si indobitocit cu buna stiinta…..
Moldova in 20 de ani de independenta a ajuns intr-un “nicaieri”, nu prea departe de la “coada” saraciei.” ”
Este foarte important ca dvs sunteti de acord anume cu „propozitiile” de mai sus.
Credeti ca aceasta situatie poate fi scchimbata? Pur si simplu asa…., la urnele de vot….vor vota bietii oameni neinformati sau pacaliti inca de multe ori cu promisiuni de pensii si salarii inalte, locuri de munca s.a.m.d.
„teritoriul interfluviului Prut – Nistru,nu era anexat de Imperiul Rus in 1812, fomând o nouă gubernie cu denumirea de Basarabia?”
Din ce stiu eu, in 1812 rusia a facut o „tocmeala” cu turcii, in urma careia turcii au dat rusilor ce nu le apartinea de drept.
Eu nu sunt licentiata in istorie. Istoria pe care o stiu eu foarte bine se incepe cu buneii , parintii mei si toate rudele mele. Ei s-au nascut in Romania/nu intr’o gubernie a rusiei/ si au fost romani, cu acte in regula. Eu cine, Doamne, trebuie sa fiu?
„…oare de ce nu doriti sa acceptati realitatea ca nu avem comun nimic deja cu romanii, numai vorbesc deja de mentalitate…al doilea aspect ar fi limba cit de argumentat sau in unele cazuri chiar si agresiv impuneti ideia ca moldovenii vorbesc limba romana, iara o sa dati gres, moldovenii vorbesc intradevar moldoveneasca asa cum scrie in Constitutie ,o amesticatura de limba rusa si romana, vorbesc acuma de majoritatea populatiei tarii noastre…”
– Stiati ca in India exista 3000 de dialecte a limbii lor de stat? Dar tot o limba este….O persoana cunoaste cel mult 2-3-4 dialecte.
Deja……
-Eu cred ca si dumneavoastra aveti ceva in comun cu romanii. Daca nu sunteti roman, trebuie sa recunosc ca scrieti destul de bine romaneste. Asa este? Unde ati invatat limba straina pentru dvs – romana?
De mentalitate chear trebuie sa vorbim, aici aveti perfecta dreptate, romanii ca si popor multietnic au depasit cu mult mentalitatea noastra, ei si-au votat viitorul in cadrul UE, noi ce votam? Gubernia sau cotropitorul guberniei ? „Soiuzul” cu cine ? Cu cei mai mafiotizati de chit cei „de-ai casei”? Cu cei, care ne-au deportat parintii si buneii, care i-au aruncat in gropi cu var? Da, asa a fost istoria. Dar in acea istorie criminalii au fost ei, nu noi. Putem trece usor peste memoria acelor ani si crimele impotriva stramosilor nostri?
„…si sa acceptam acel fapt ca avem cele mai frumoase femei,… ”
De acord, avem femei foarte frumoase, invatate, cu facultati, dar spala „vesela” la mosnegii si babele din tarile Europei. Cele mai tinere poate mai gasesc si alte munci…..Acasa nu mai pot trai, munci. Iubesc la departare prin „corespondenta” barbatii, copii si parintii lor…..Se intimpla si cu barbatii nostri, care se simt umiliti tot peste granita…Credeti ca se va schimba situatia in urmatorii 20 de ani si frumoasele noastre doamne se vor intoarce acasa ? Stiti foarte bine raspunsul : NU !
Aceasta situatie nu o putem discuta aici, acum. Este un alt subiect.
„…nu fiti naivi asta se datoreaza doar amestecului de singe,…”
Cum ar fi reusit sa ne amestece intr-un hal fara de hal, ca sa nu mai stim ce identitate avem, din ce neam suntem, daca nu promovau insistent aceasta politica de „amestec de singe” ca sa fie copii mai „frumosi”, mai „destepti”…?
„…ar fi bine sa luati ex. de la ei, si sa mergeti acolo unde vii sufletul si patria,dar cei ce au ramas aici deci se primeste ca iubesc acest meleag… ”
-Aici s-au nascut parintii mei, romani de etnie, pe acest meleag, pamint romanesc. Eu iubesc acest meleag, aici m-am nascut si aici voi trai. Cei, despre care am scris ca au plecat si se simt fericiti acolo, ei au plecat la bastina stramosilor si parintilor lor, deaceea se simt bine acolo. Cine spune ca trebuie sa plece toti bastinasii de diferite etnii? Nu este corect inteles. Noi putem convetui cu toti oamenii, care se integreaza, respecta Constitutia si limba moldoveneasca, daca vreti dvs sa o numiti asa. Nu e cea mai mare problema. Problema este ca ei vor sa ne rusifice pe toti, indiferent de etnie, aici, unde ei sunt „calatori” de lunga durata si se pun in postura de superioritate umana….Ei iubesc rusia mai mult ca meleagul pe cre traiesc, deaceea nici nu vor sa depuna efort sa se integreze, ca doar nor fi ei lipsiti de capacitatea de a invata limba de stat a tarii in care traiesti sau cel putin sa nu inteleaga ca nu trebuie sa retinda la posturi de conducere, daca nu poti elementar comunica in limba de stat. Nu am auzit ca sa pretinda cineva ca poate candida in parlamentele tarilor occidentale, daca nu cunoaste limba acelei tari.
Referendumurile nu sunt o sperietoare. Referendumul ofera o posibilitate a poporului sa decida si sa-si expuna pozitia, referitoare la chestiunile de importanta majora.
Dvs sunteti cumva multumit de soarta poporului din RM ?
Mai credeti ca va veni, pe cale pasnica, la putere o forta majoritara, care ar putea „demola metastaza” ucigatoare ?
Daca credeti in aceasta, puteti sa-mi sugerati si mie, care este aceasta forta ? Care sunt acei lideri in care credeti fara indoiala si sunteti gata sa bagati mina in foc pentru ei?
Nu credeti ca situatia se inrautateste pe zi ce trece? Nu credeti ca reformele intirzie, datoriile externe ale statului cresc, tot mai multi copii nescolarizati si fara parinti ramin aici, acasa. Nu vi se pare ca ei vor completa rindurile delicventilor de mine si ca va vi tot mai periculos sa iesi in strada? Ce se poate face pentru schimbarea situatiei.
In final o intrebare retorica: ce preferati – statalismul, care va condamna la saracie, boala si foame sau o viata mai buna in cadrul UE ?
In data de 16/26 mai 2012 se împlinesc 200 de ani de la semnarea Tratatului de pace de la Bucureşti între Rusia şi Poarta Otomană, tratat in urma caruia teritorul Moldovei de la est de Prut, numit si Basarabia, a fost anexat de Imperiul Rus cu incalcarea normelor internationale de drept.
Iar in data de 27 martie 2012 se implinesc 94 de ani de la Unirea Basarabiei cu România.
Cititi pe blogul meu:
Basarabia 2012: 200 de ani de la anexare
http://foc-in-agora.blogspot.com/2012/03/basarabia-2012-200-de-ani-de-la-anexare.html
aveti perfecta dreptate cind spuneti ca nu ne asteapta nimic bun cu conducerea pe care o avem, intradevar daca cinstit am pierdut deja toata speranta ca in tara noastra se va schimba ceva inspre pozitiv,cu regret dupa parerea mea nu avem nici o forta politica in tara care s-ar gindi la prosperitatea tarii si la interesele cetatenilor de rind, si nu pot sa fiu de acord cu cei care spun ca mai bine votez liberalii sau spre ex.liberal democratii numai petru a nu-i permite comunistilor sa ajunga iarasi la putere, dupa parerea mea nu acesta trebuie sa fie criteriul in baza caruia s-ar lua o decizie de al vota pe cineva concret, eu inteleg ca multi oameni au emotii negative cind aud de comunisti si posibil au tot dreptul asa sa gindeasca mai ales acei care in urma miscarilor lor myrshave au pierdut bunei si rude apropiate,insa daca ne v-om conduce dupa acest aspect atunci haideti si v-om vota orice cioban de la stina sau alta persoana necompetenta la cirma statului numai pentru aceia ca el sau ei nu are nimic comun cu comii, dupa mine sau ca esti comunist sau liberal ,democrat etc. sunt unele si aceiasi persoane cu acelasi mentalitet hapsyn de a se imbogati pe spinarea oamenilor, si aici nu importa culoarea sau denumirea partidului toti ei sunt totuna, sau ca comunistii ni-au furat tara timp de 8 ani, sau acei trandafiri,rindunici si furnici pina la ei sau ca cei care stau la moment in fotoliile comode si se gindesc numai la buzunarul lor si a rudelor,cumatrilor ,asta e realitatea, si nu odata m-am expus,oameni buni daca nu sunt ai nostri capabili sa redice economia tarii atunci haideti si v-om aduce oameni competenti din strainatate spre ex. din Germania, tara care intradevar m-a uimit, de dupa al doilea razboi mondial cind a fost aproape distrusa in totalmente , a reusit din temelie sa ridice orasele, plus la asta achitind despagubiri imense evreilor si oricum la moment este locomotiva Europei. Acuma as dori un pic sa ma opresc asupra identitatii si limbii vorbite de noi moldoveni, intradevar aveti tot dreptul sa va numiti romanca in momentul in care aveti bunei si strabunei romani, dar ce facem cu o multime de oameni, cetateni ai RM dar care sunt din familii mixte, mama sa spunem moldoveanca sau daca va place mai mult romanca si tata-l ucrainean, si de acestea familii sunt o multime in Moldova, care tot iubesc acest meleag respecta traditiile si obiceiurile acestei tari, unii din ei pe care ii socot cu mintea la cap chiar invata si limba de stat,si vorbesc nu mai rau ca si bastinasii din talpa,dar acei care intradevar traiesc pe acest meleag de multi ani si nu doresc din principiu sa invete aceasta limba dupa parerea mea sunt porci adevarati si chiar animale salbatice, dar daca sa gindim logic oare ei sunt vinovati in asta, sau sunt vinovate autoritatile care nu au stipulat direct in lege dupa proclamarea independentei ca fiecare cetatean al RM trebuie in mod obligatoriu sa cunoasca limba de stat, si daca nu invata atunci sa fie uzat in drepturi , spre ex.dreptul la opinie, drept la munca sau mai stiu eu se putea de gasit pirghii de influentare asupra lor, insa nimeni nu era cointeresat in aceasta, ei au avut in gind numai cum sa prihvatizeze imobilele,dar ceia ce tine de limba atunci doresc sa va multumesc pentru compliment in cazul in care spuneti ca o vorbesc bine,imi place aceasta limba precum si clasicii romani, dar totusi cunosc si limba rusa la un nivel inalt, si nu cred ca asta ar fi un lucru rau, acuma mi-as dori sa ne oprim la dialect, aveti dreptate in acest caz insa eu cred ca nu trebuie sa incurcam lucrurile, la noi nu mege vorba de dialect da nici chiar de limba, nu stiu cum sa o numesc dar totusi haideti sa fim sinceri si sa acceptam acel fapt ca aceasta amestecatura de limba rusa si romana care nu poate fi inteleasa nici de romani nici de rusi se transforma deja intr-o limba separata, bine accept ca noi acum discutam in romana , dar totusi romana curat nu o vorbesc asa de multi la noi din tara nu-i asa? un lucru in care as dori sa va contazic, ba chiar pur simplu am o alta parere asupra acestei idei, ar fi insasi poporul rus, de ce multi din voi privesc la ei ca la niste animale, banditi, sharlatani,porci etc. din ce considerent? din acela ca in urma lor a avut de suferit poporul bastinas? oare in urma a celor deportari ,omoruri au avut de suferit numai moldovenii si romanii sau chiar si poporul de etnie rusa,nu asa compara toti rusii dupa degradatul shizofrenic Stalin, care dupa cite sti nu a fost rus, ci giorgian, Hrushov care tot nu a fost rus, Beria si altii evrei , haholi, nu-i tin apararea acum rusilor pur simplu imi place adevarul, si sunt convins intr-un lucru ca in orice nationalitate sunt si porci dar sunt si oameni normali ,cinstiti si de treaba.
Si insfirsit am ajuns si la intrebarea d-tra.,iarsi o spun cu toata sinceritatea nu sustin nici o forta politica din RM ,nu cunosc nici o persoana demna de a ne conduce tara, si desigur as alege o viata mai prospera in cadrul UE numai prin incadrarea desinestatatoare ca stat suveran si independent dar nu prin intermediul unirii cu Romania, si stiu de ce asa vorbesc, si daca o sa se intimple acest lucru,ma refer la unire sau reunire o sa intelegeti la ce m-am referit, spre regret sau poate spre bine ma gindesc la interesele tuturor cetatenilor RM fara deosebire de nationalitate, limba vorbita, religie sau opinie, toti sunt cetatenii acestei tarii cu aceleasi drepturi fundamentale, si credca nici d-tra nu v-ar placea cind niste rusoi tind spre inirea cu Russia, sau ucrainenii cu Ucraina, dar ceia ce ne trebuie noua la moment ar fi un om cinstit care ni-ar uni pe toti impreuna, caci toti avem un singur scop- prosperitatea tarii!!!
Oleg spune:
13 martie 2012, la 15:03
„…si desigur as alege o viata mai prospera in cadrul UE numai prin incadrarea desinestatatoare ca stat suveran si independent dar nu prin intermediul unirii cu Romania, ….”
Voi scrie punctual tot ce cred in mesajul urmator. Acum doar va pun inca o intrebare la fel de concreta. Sper sa reusiti sa va ginditi logic si sa scrieti un raspuns sincer, din creier si inima:
Daca ati sti clar, suta la suta, ca „desinestatator”, ca si stat suveran, Republica Moldova nu se va incadra NI-CIO-DA-TA in UE, sau chit veti mai fi Dvs in viata, ce ati face ? Ce decizie ati adopta? Ce sfat mi-ati da si mie?
Sa ghibrisim, sa dam ortul popii bolnavi, umiliti, in saracie pina la sfirsitul vietii,
sau-
O viata mai buna la batrinete, copiilor si celor dragi, securitate personala si batrinete linistita in sinul familiei, in cadrul UE, indiferent pe ce cale putem nimeri acolo, in UE ????
Haideti sa vedem, ce va sopteste creierul?
Haideti sa auzim ce va „bate” inima ?
Haideti sa vedem ce este pentru noi mai important, o „statalitate”, care ne-a jecmanit toata viata ori o viata decenta si fara umilita, omeneasca, in casa noastra, pe ulita noastra, sub nucul nostru, la masa noastra, cu familiile noastre, cu graiul nostru/ roman sau „moldovenesc”, ca si dialect/, dar intr-o alta statalitate mai mare – Romania – in cadrul UE ?
Nu credeti ca si alte etnii, care ghindesc treaz, care inteleg ce se intimpla cu umilele noastre persoane si ca nu mai avem scapare din aceasta mizerie, vor decide la fel ca si noi cu DVS?
Deci, ce va spune creierul?
Oleg spune:
13 martie 2012, la 15:03
Explic punctual pozitia mea:
„…. nu pot sa fiu de acord cu cei care spun ca mai bine votez liberalii sau spre ex.liberal democratii numai petru a nu-i permite comunistilor sa ajunga iarasi la putere, …”
1. Pentru inceput eu sunt sigura ca in Republica Moldova nu exista comunisti la putere. Ce fel de comunisti sunt cei din PCRM/de la putere/ ?
„Partidul Comunistilor” este un brend, care are priza la nostalgici si naivi. Oare comunismul „se impaca bine” cu capitalistii? Oare cei din PCRM, din fruntea PCRM, care sunt in Parlamentul actual si au condus pe bunul plac Parlamentul si Guvernul, deci au guvernat tara din a.2000 incoace/ sa nu uitam ca ei au fost si agrarienii de alta data/ nu sunt adevarati capitalisti bogati, rumeni, „rotunjiori”, „alintati” si obraznici ca mama focului?
Pentru mine nu exista „hotul nostru”, „hotul vostru”. Pentru mine Hotul este Hot si nu trebuie admis la gestionarea banului si bunului public! Atit ! Au tras ei cumva din greu „la sapa” sau au creat locuri de munca, au creat valoare adaugata din activitate economica transparenta din care s-au imbogatit ? Aveti un raspuns ferm ?
„….ex. din Germania, tara care intradevar m-a uimit, de dupa al doilea razboi mondial cind a fost aproape distrusa in totalmente , a reusit din temelie sa ridice orasele, plus la asta achitind despagubiri imense evreilor si oricum la moment este locomotiva Europei.”
2. Nu uitati ca Germania a pierdut razboiul. „Noi” am fost biruitorii….Mereu ni s-a spus de la Kremlin si de la „tribunele” Kremlinului din „gubernii” ca traim in cea mai bogata tara.
DVS ati fost bogat cumva in acea tara bogata? O tara este bogata, daca cetatenii ei sunt bogati….
Sovieticii nu au stiut sa valorifice adevaratele bogatii ale „soiuzului”. Au fost si stunci, ca si acum, 2-3 procente de superbogati si …..oameni umiliti de un sistem dictatorial, centralizat, ramificat, care ca si o edera a innadusit vietile oamenilor de rind. De unde credeti ca li se trage naravul hotilor actuali? Inca din acel sistem, KGB-ist, subjugator, clientelar si distrugator.
Germania a oferit despagubiri, moscalii au oferit „transport” pe gratis pina in siberia si ordine postmortem. Iac’asa.
„…cetateni ai RM dar care sunt din familii mixte, mama sa spunem moldoveanca sau daca va place mai mult romanca si tata-l ucrainean, si de acestea familii sunt o multime in Moldova, care tot iubesc acest meleag respecta traditiile si obiceiurile acestei tari, unii din ei pe care ii socot cu mintea la cap chiar invata si limba de stat,si vorbesc nu mai rau ca si bastinasii din talpa,…”
3.Care-i problema cu familiile mixte, care respecta ……..? Sa fie sanatosi, sa se iubeasca, sa faca copii/prunci/, si sa convietuiasca pe meleagurile, care le respecta.
„…..dar acei care intradevar traiesc pe acest meleag de multi ani si nu doresc din principiu sa invete aceasta limba dupa parerea mea sunt porci adevarati si chiar animale salbatice,….”
4. Pai de ce sa admitem sa ne decida soarta noastra niste…cum spuneti dvs „porci adevarati si chiar animale salbatice,….”
„…. dar daca sa gindim logic oare ei sunt vinovati in asta, sau sunt vinovate autoritatile care nu au stipulat direct in lege dupa proclamarea independentei ca fiecare cetatean al RM trebuie in mod obligatoriu sa cunoasca limba de stat, si daca nu invata atunci sa fie uzat in drepturi , spre ex.dreptul la opinie, drept la munca sau mai stiu eu se putea de gasit pirghii de influentare asupra lor, insa nimeni nu era cointeresat…”
4. Sunt vinovati si unii si altii. Unii pentru ca nu au dorit „scandal” cu cei care oricum nu au avut intentia sa respecte poporul etnic majoritar, limba, cultura si traditiile lui…..
„……si daca nu invata atunci sa fie uzat in drepturi , spre ex.dreptul la opinie, drept la munca sau mai stiu eu se putea de gasit pirghii de influentare asupra lor, ….”
Da se puteau gasi pirgii legale, ca si in toate tarile….normale. Nu cunosti limba de stat, nu poti pretinde functii publice, politice, in ramura acordarii serviciilor s.a.m.d. Poate munci si expune liber
opiniile sale. In cadrul legal.
Toate „mutcile” in jurul istoriei, limbii, etniilor, religiei, patriarhiilor, unionistilor nu tot de ei sunt organizate ? Nu pentru oamenii de rind sunt organizate? – „Bateti-va, taieti-va capetele timpitilor, voi asta meritati. Dar in timp ce voi va paruiti, noi va „dregem” cum vrem noi….””
„…sa fim sinceri si sa acceptam acel fapt ca aceasta amestecatura de limba rusa si romana care nu poate fi inteleasa nici de romani nici de rusi se transforma deja intr-o limba separata,….”
5. Ce sa va spun…..Este bine sa fim sinceri si sa nu acceptam sa ne dispara limba adevarata, sa „prasim buruianul” si sa lasam alfabetul scris in vorbire….
Va pun o intrebare: Ce va place mai mult sa auziti – limba vorbita asa cum se scrie sau acea „transformata deja intr-o limba separata”, care nu poate fi inteleasa nici de romani, nici de rusi ?
„…ba chiar pur simplu am o alta parere asupra acestei idei, ar fi insasi poporul rus, de ce multi din voi privesc la ei ca la niste animale, banditi, sharlatani,porci etc. din ce considerent?….”
6. Eu respect oamenii-rusi-poporul, dar condamn politica si conducerea rusiei, care se implica peste tot in lume in treburile altor popoare, le vor „calarite” cum le place lor, nu pot trai fara razboaie, prin diferite metode KGB-iste suprima si poporul rus, il tine in vesnica saracie, il vrea pe bietul popor turmentat si buimac, sa nu se ia de capul lor, marilor si puternicilor subjugatori ai propriului popor….
Eu muncesc intr-un colectiv multietnic. Toti suntem o echipa si nu ne scoatem nici „limba”, nici „ochii”. Noi muncim in echipa, ne luptam cu criza economica, intreprindem masuri anticriza ca si echipajul unei corabii, care se lupta cu furtuna pentru a nu naufragia.
„….si sunt convins intr-un lucru ca in orice nationalitate sunt si porci dar sunt si oameni normali ,cinstiti si de treaba.”
7. Perfect ! Asa este . In colectivul nostru multietnicii sunt oameni normali ,cinstiti si de treaba.
Locul porcilor este in gojineata, in casa lor.
„….ma gindesc la interesele tuturor cetatenilor RM fara deosebire de nationalitate, limba vorbita, religie sau opinie, toti sunt cetatenii acestei tarii cu aceleasi drepturi fundamentale, si credca nici d-tra nu v-ar placea cind niste rusoi tind spre inirea cu Russia, sau ucrainenii cu Ucraina,….”
8. Si eu ma ghindesc la interesele tuturor cetatenilor RM., fara deosebire de nationalitate……
„Poporul trebuie condus acolo, unde trebuie, nu unde vrea.”- stiti cui apartin aceste cuvinte? Tare Destept OM !
Poporul se va deprinde foarte repede cu binele, cu viata mai buna. Numai dupa ce va simti gustul vietii normale isi va spune – „ce idioti am fost ? De ce a trebuit sa pierdem atitea ani din viata inzadar?”.
Si mai si ar fi urmatorul ghind al omului „disghetat” in adresa celor care l-au fortat sa decida corect: – ” Idiotii dracului, nu m-au putut convinge 20 de ani in urma ?!”
„… dar ceia ce ne trebuie noua la moment ar fi un om cinstit care ni-ar uni pe toti impreuna, caci toti avem un singur scop- prosperitatea tarii!!!”…”
9. Ma consider un om cinstit. Am detinut inalte functii publice in tara- sefa la evidenta si repartizarea apartamentelor la sectorul Frunze/Buiucani/ din Chisinau , contabil-sef la Ministerul Economiei Nationale, Ministru al Industriilor si Comertului in Guvernul Sturza.
Acestea au fost cele trei functii publice in care am activat. Am gestionat bunul si banul public in proportii deosebit de mari.
Declar ca nu am incalcat legislatia, nu am obtinut venituri ilicite, nu am admis acte de coruptie.
Si cu toate aceste stiu ca niciun Supermen in urmatorii 20-30 de ani nu va schimba nimic mai mult sau prea mult. Noi toti avem un singur scop-prosperitatea omului si implicit al tarii!
Nu acelasi interes il au si ei toti, cei de SUS. Ei toti au absolut alt interes – sa ne razleteasca, sa ne invrajbeasca si sa ne conduca ca pe niste…..Incotro ? Pe loc. Din rau in mai rau.
Stiti ce se intimpla in organismul omului inaintea constatarii cancerului?
Nici eu nu stiu prea bine, dar din ce am auzit, va spun si dvs…..
Am auzit ca in organismul nostru sunt antioxidanti si radicali liberi.
Radicalii liberi sunt cei, care inmultindu-se in organismul omului formeaza insulite, care se amplifica pe margini pina cuprind organele vitale, le curmeaza activitatea si viata se termina.
Antioxidantii au menirea sa distruga radicalii liberi. In mod normal, intr-un organism sanatos radicalii liberi si antioxidantii trebuie sa fie cam in aceeaci cantitate ca si unitate de masura.
Pericolul cancerului persista pe masura diminuarii antiohidantilor si inmultirii radicalilor liberi. Asa apare cancerul, care ca si regula trebuie operat prin interventie chirurgicala……
Deci, impresia mea este ca societatea, tara noastra este invadata de „radicali liberi” . Cum sa administram un surplus de ANTIOXIDANT ? „Metastazele” sunt imprastiate. E nevoie de interventie chirurgicala sau ……gasim o alta salvare, mai simpla………Care credeti ca ar fi salvarea? Nu spuneti variante irealizabile.
Eu nu sunt doctor si nici chirurg, nu stiu sa fac chirurgie sau medicina. Poate din acest moiv sunt sanatoasa-tun. Mii „frica” sa ma imbolnavesc. Am incercat sa fac o asemanare a realitatii noastre cu o alta realitate adevarata. S-ar putea sa fiu criticata de profesionisti. Eu cam asa vad situatia, chear daca „teoria antioxidantilor” am insusit-o pe o nota insuficienta…..
Astept comentariile dvs in limba romana, pe care o scrieti foarte bine. In cazul in care ne vom intilni vre-o data – ” a sa graim moldovneste”.
imi pare bine de discutie mai ales atunci cind ea se bazeaza pe rationament logic si mai ales cu toate ca in unele momente avem pareri diametral opuse nu trecem la insulte ,injosiri si tot felul de alte momente negative.Stiti intradevar ma-ti uimit in privinta comunistilor, eu credeam ca putini oameni inteleg acest lucru ca comunistii nostri nu sunt alt ceva decit o simpla denumire,un blef, care are drept scop atragerea contingentului mai invirsta si celor cu sentimente nostalgice dar totusi au fost si momente pozitive pe timpul URSSului,nu o sa fiu de acord ca era aceiasi situatie ca acum, atunci toti traiau aproximativ la un nivel, important sa fii harnic sa muncesti si sa nu fii un betivan, da erau oameni bogati dar nu chair asa cum azi, era un oarecare control si daca nu-ti puteai demonstra averea puteai fi deposidat de tot si in Gulag,dar la noi la moment toti oligarhii sau imbogatit pe seama oamenilor si acum ce „spros” de pe ei, nimeni nu-i cointerisat sa aduca publicului informatii cum s-au imbogatit aceste persoane si mai ales cum spuneti in impacarea populatiei, ei intradevar numai au de cistigat pe seama noastra ca cetatenii RM se maninca ca ciinii , dar ei in acest timp isi satisfac interesele,si intradevar cu regret nimic bun nu ne asteapta in viitorul apropiat ,eu cred ca situatia se va putea schimba numai atunci cind oamenii v-or intelege si se v-or „zai…i”,ma scuzati de expresie , iesind cu furcile in strada si v-or alunga toti acesti hapsyni de la putere, numai iarasi pe cine aducem la putere, nu ma indoiesc sunt si la noi oameni competenti de buna credinta, si nici decum nu ma indoiesc in calitatile d-tra, dar totusi din momentul in care sunteti cu idei unioniste ,posibil nu ati exprima in totalmente parerea tuturor cetatenilor RM, apropo mi-a placut mult comparatia facuta cu cancerul si „radicalii liberi”)) seara buna