Mircea Druc despre Acțiunea 2012. Lista membrilor Consiliului Național al Unirii

În ultimele săptămîni am mai discutat cu fostul nostru premier Mircea Druc, rămas unionist convins, despre Consiliul National al Unirii, format în decembrie 1991-ianuarie 1992, de către deputați din Republica Moldova și din România. Domnia sa ne-a oferit mai multe documente în acest sens.

Am hotărît să publicăm lista deputaților care au fondat atunci CNU. Este curios cum au evoluat domniile lor (exceptindu-i pe cei disparuti dintre noi – Dumnezei sa ii odihneasca in pace) în acești 20 de ani de Independență…

 Membrii fondatori ai Consiliului Naţional al Unirii 

Nr.

Nume şi Prenume

Note

 

 Parlamentari  de la Chişinău

 

1.

Istrati Lidia

 

2.

Druc Mircea

 

3.

Slabu Gheorghe

 

4.

Ghimpu Mihai

 

5.

Poiată Petru

 

6.

Munteanu  Petru

 

7.

Bratu Ilie

 

8.

Cabac Andrei

 

9.

Secrieru Alexei

 

10.

Baştovoi Andrei

 

11.

Matei Valeriu

 

12.

Beleuţă Marin

 

13.

Dimitriu Mihai

 

14.

Maimescu Ştefan

 

15.

Neagu Ion

 

16.

Negru Tudor

 

17.

Reniţă Alecu

 

18.

Năstase Vasile

 

19.

Tănase Ion

 

20.

Mândâcanu Valentin

 

21.

Balan Elena

 

22.

Tănase Constantin

 

23.

Mărgineanu Ion

 

24.

Madan Ion

 

25.

Patraş Mihai

 

26.

Platon Sava

 

27.

Şoimaru Vasile

 

28.

Buga Ion

 

29.

Dolganiuc Valentin

 

30.

Ojoga Olga

 

31.

Beşlegă Vladimir

 

32.

Dicusar Lidia

 

33.

Dabija Nicolae

 

34.

Spânu  Anton

 

35.

Negură Ion

 

36.

Noroc Dumitru

 

37.

Gurghiş Simion

 

38.

Vasilache Ignat

 

39.

Zgardan Vasile

 

40.

Jardan Valeriu

 

41.

Grosu Dumitru

 

42.

Munteanu Ion

 

43.

Şalaru  Anatol

 

44.

Todoroi  Dumitru

 

45.

Batcu  Ion

 

46.

Prisăcaru Ion

 

47.

Chircă Sergiu

 

48.

Usturoi Vitalie

 

49.

Para Vasile

 

50.

Similea Aurel

 

 

 

 

 

Parlamentari de la Bucureşti

 

1.

Iordache Claudiu

 

2.

Alexandru Ioan

 

3.

Teaci Dumitru

 

4.

Diacon Vasile

 

5.

Lăzărescu Dan

 

6.

Mancaş Mihai

 

7.

Ardelean Ioan

 

8.

Balaban Marin

 

9.

Popa Dan

 

10.

Sinescu Nicolae

 

11.

Andreescu Constantin

 

12.

Bălan Pavel

 

13.

Paraschivoiu Romulus

 

14.

Rădăuţeanu Dumitru

 

15.

Găvan Aurel

 

16.

Botez Sorin

 

17.

Tudor Marius

 

18.

Stoica Mihai

 

19.

Popescu Florin

 

20.

Berechet Constantin

 

21.

Marinescu Gabriel

 

22.

Scorţan Gheorghe

 

23.

Canacheu Constantin

 

24.

Butulescu Valentin

 

25.

Ţepelea Gabriel

 

26.

Gavra Ioan

 

27.

Diaconescu Ion

 

28.

Geonea Vasile

 

29.

Banu Constantin

 

30.

Morar Petrişor

 

31.

Bedros Nae

 

32.

Weber Otto

 

33.

Dijmărescu Ionică

 

34.

Calancea Dumitru

 

Loading Facebook Comments ...

31 Comments

Add a Comment
  1. Reunirea este inevitabila, pentru ca CSI este o uniune de tirani, care uzurpeaza puterea in stat. Asa ceva este numai in statele islamice si comuniste. Tiranul din Kremlin va cadea si libertatea se va stapine pe tot spatiul CSI.

  2. Condamn politica politicenilor care vor bani de la bogati si voturi de la saraci. Jos alianta PCRM+ PPCD!

  3. Uniti-va odata. Prea multa zarva si neimplinire pentru o UNIRE care este necesa ea fiind singura care va va ridica pe culmile reale ale vietii irosite sub parinti vitrigi care v -au deportat, omorat cu foamea si v-au condamnat la saracie, Ajunge , e cazul sa puneti
    punctul pe „I” si sa realizati nazuintele strabune care inca sunt vii si va indeamna la UNIRE.

  4. PRELUARE:
    http://anatolpetrencu.md/?p=4000
    ––––––––––
    5.
    O veche zicătoare glăsuieşte: „În calul care trage, în acela şi bat”. Aşa se întâmplă cu PL. Atacat frontal de PCRM şi Dodon, considerat ca fiind „fascist” şi „extremist”, asta numai pentru că apără cu demnitate idealurile românismului în RM, că promovează interesele băştinaşilor, parte din care au fost omorâţi prin înfometare sau deportare în Siberia, nordul Kazahstanului, Extremul Orient etc., PL este atacat mişeleşte din spate, de anumite persoane, auto-declarate „unioniste”, „române”, strâns lipite de „interesele poporului”.

    Mai nou, PL este învinuit de plagiat. Ce concret a plagiat PL? Se afirmă, cum că PL ar fi cerut expulzarea ambasadorului Kuzmin cu două săptămâni mai târziu decât a făcut-o un anumit partid. Amintesc: PL a lansat acea cerere exact la momentul comiterii unei grave crime la podul de pe Nistru, când un militar rus a ucis un tânăr moldovean, iar ambasadorul rus a făcut declaraţii penibile. A fost mesajul PL-ului, absolut autentic, necopiat de la nimeni; cerere concretă la momentul concret! PL nu a plagiat pe nimeni!

    Acum opozanţii AIE scandează „Jos Alianţa!”. Întrebare: cine de la cine a copiat mesajul? PCRM de la GKCP, ori GKCP de la PSDM; da poate PSDM de la PCRM?

    Prea multe şi grave învinuiri la adresa PL de la o formaţiune pretins patriotică şi românească.

    Dacă Voronin dorea să-i bage în pantalonii lui Dorin Chirtoacă un şobolan (vă aduceţi aminte), atunci pretinşii prietenii „români” îl văd pe Primarul general al Capitalei doar cu „spinarea gârbovită”; dl Chirtoacă pare a fi adus puţin din spate, dar la grijile câte le are îl poţi înţelege; pretinşii prietenii „români”, însă, îşi bat joc de acest aspect fizic al omului.

    Dacă bolşevica Şupac, deputată în Parlamentul RM, la una din Conferinţele ştiinţifice, organizate de Ambasada Federaţiei Ruse, striga isterizată că „Piatra lui Ghimpu” trebuie scoasă din Piaţa Marii Adunări Naţionale, iată că citim, scris de „partenerii români”, literalmente următoarele: „… rămas să repună AIE comuniştii la putere şi să scoată şi pietroiul…” Aţi citit bine: „PIETROIUL”, ceea ce înseamnă foarte mult pentru cine înţelege lucrurile. Piatra comemorativă a fost amplasată tocmai pentru a cinsti memoria celor deportaţi, a aminti de crimele comise de regimul comunist de ocupaţie; astfel de pietre sunt ridicate în Federaţia Rusă, tot pentru a cinsti memoria celor fără nicio vină, nimiciţi fără milă de regimul bolşevic. A numi Piatra comemorativă “Pietroi” înseamnă nimic altceva decât batjocură faţă de oamenii ce au suferit în timpul regimului stalinist.

    Pretinşii „binevoitori” şi „deschizători de drumuri”, pe urmele cărora, cică, „păşeşte” PL, i-au în zeflemea Decretul preşedintelui RM Mihai Ghimpu, prin care ziua de 28 iunie este considerată zi de doliu, zi a ocupaţiei sovietice a Basarabiei, nordului Bucovinei, Ţinutului Herţa. E scris: „Ce a făcut cu un decret anulat nu e eroism”. Serios? Decretul a fost anulat de Curtea Constituţională (CC), aceiaşi Curte, care, acum câteva zile, a recunoscut cum că Decizia Parlamentului privind lichidarea judecătoriilor economice ar fi neconstituţională. Pentru toţi a devenit clar: CC a realizat o comandă politică a PCRM. De ce în acest caz lucrurile sunt clare, iar în cazul Decretului semnat de Mihai Ghimpu lucrurile trebuiesc privite ca o cedare a semnatarului decretului? Asta se numeşte Dublu Standard. Asta se numeşte rea-voinţă! Asta se numeşte solidaritate cu PCRM!

    Există diverse opinii, referitoare la RM şi perspectivele acesteia. Unii cetăţeni ai RM sunt români (simt româneşte, au şi paşapoarte româneşti), sunt „statalişti”, consideră că RM trebuie să rămână stat suveran şi independent, al doilea stat românesc, membru al ONU etc. Tot ei consideră că Neamul Românesc va avea doar de câştigat, dacă cele două state româneşti vor avea o poziţie unică (comună) în diverse foruri internaţionale, sau în raporturile cu alte state etc. A fi fraţi, zic ei, nu înseamnă să locuim în acelaşi apartament.

    Alţi cetăţeni ai RM, tot români, care, de asemenea, simt româneşte, au şi paşapoarte româneşti, consideră că marea nedreptate, comisă de URSS faţă de România în 1940, trebuie lichidată. Calea, pe care o văd aceştia, este integrarea RM în UE. Astfel, odată realizat acest deziderat, va dispare frontiera artificială de pe Prut, vor funcţiona legile comunitare, va fi asigurată libera circulaţie a cetăţenilor, şi – deşi formal – RM va fi pe hărţile Europei, totuşi frontiera vi fi doar simbolică. Această viziune nu este o „minciună” sau „tâmpenie”. Pentru multe state foste comuniste această perspectivă a devenit realitate (vezi exemplul ţărilor baltice).

    Cea de-a treia pătură de cetăţeni ai RM, care şi ei simt româneşte, au şi paşapoarte româneşti, consideră că Unirea românilor prin Integrare europeană este o iluzie, o amăgeală, o utopie, că Unirea poate fi făcută doar prin lichidarea Statului RM (o „creatură” a lui Molotov şi Ribbentrop, zic unii).

    Am inventariat doar părerile împărtăşite de cei ce simt româneşte. Sunt alte categorii de cetăţeni ai RM care trag spre Est, fie spre Uniunea Rusia-Belarus, fie spre Uniunea Vamală Rusia-Belarus-Kazahstan. Dar nu despre aceştia este vorba. Cel puţin acum, în acest material.

    În situaţia existenţei celor trei curente româneşti din RM, de ce oare susţinătorii unei poziţii încearcă din răsputeri să-i încalece pe alţii, considerându-i „trădători”, „antiromâni”, „proşti” etc., în loc să respecte cu stricteţe poziţia oponentului şi să demonstreze justeţea propriei poziţii? DE CE OARE? De ce să nu demonstreze prin fapte, argumente, răbdare că calea aleasă este cea corectă? De ce atât de uşor lunecă în mocirla scandalurilor, etichetărilor absurde, nefondate? De ce atâta ură faţă de oameni cu aceleaşi, se pare, convingeri politice? De ce unii încearcă din răsputeri să “demonstreze” că sunt mai “unionişti” decât alţii?

    DE CE OARE şi DE UNDE OARE fraze de tipul: „unii miniştri mai obraznici ai PL” [adică toţi miniştrii PL sunt obraznici, iar unii din ei „mai obraznici”; ai dracului de disciplinaţi şi corecţi au fost cei ai PCRM!]; „Ghimpu contra Unirii” [asta din ce operă? Dl Mihai Ghimpu s-a pronunţat public, atât în limba română, cât şi în limba rusă, că pledează pentru integrarea RM în UE, astfel realizându-se Unirea Neamului Românesc, în cadrul Europei Unite. Este opinia dumnealui, împărtăşită de el, de conducerea PL, de o parte a electoratului şi de politicienii români, cei de peste Prut, opinie ce trebuie respectată]; „PL a luat microfoanele promise unor colegi, ne-a făcut în tot felul în şedinţele lor”. De ce în şedinţele „lor” ? Corect este: În şedinţele „lui”, ale PL, ale Peleului, nu ale Peleelor! Dvs. de unde ştiţi ce se discută la şedinţele PL? Observaţi cât de abstractă este noţiunea „şedinţele PL”; poate fi vorba de „şedinţele biroului permanent PL” sau „şedinţele conducerii PL”, „şedinţele organizaţiei primare PL din localitatea respectivă” etc. În ce priveşte şedinţele biroului permanent PL, la care am asistat, vă asigur, nu am discutat niciodată o altă formaţiune politică, care nu apare în vizorul PL; este şi cazul celei despre care scriu. Atenţie: „televiziunile lui Ghimpu”! Care-s, domnule, să le ştim şi noi?!

    Citiţi, vă rog, fraza: „Nu pot fi mama lui Ghimpu, pt ca el e mai mare decit mine. Eu cred ca el, avind tre functii si nefiind atit de grosolan si rautacios, putea fi un tata, poate mai badaranos, dar unul macar mai bun, ca sa ii adune pe toti nationalii impreuna. Si i-am spus asta. Mai ales ca succesul nu e al lui, ci al lui Chirtoaca in sensul momentului cind altul, ceva mai tinerel nu era. Dar nici Chirtoaca nu arata reforme si demnitate”. E scris oare româneşte? Reformele se „arată” sau se elaborează şi se promovează?

    De ce oare este (sunt) atacat (–ţi) PL, dl M. Ghimpu, dl D. Chirtoacă, miniştri şi deputaţii PL? Ca să răspundem corect, trebuie să formulăm o altă întrebare: cui serveşte? Cine are de câştigat? Nu oare PCRM? Nu oare forţele antiromâneşti?

    Şi, în sfârşit, „cireaşa de pe tort”: PL să renunţe la identitatea sa politică, la poziţia de partid parlamentar şi de guvernământ, la simbolul politic, „ca să omogenizăm spațiul politic românesc, să avem relații instituționalizate serioase cu partide din România (cum spunea ieri dl Anato Petrenco la dezbaterea despre mesajul şi obiectivul unionist, organizat de [se dă denumirea unui partid]). Iată, aici am vrut să ajung.

    Consider, că eu am fost atras la adunarea de miercuri prin înşelăciune: doamna care mi-a scris, cu care apoi am vorbit la telefon, mi-a spus despre ALTCEVA: să ne adunăm, diverse persoane (istorici, scriitori, ziarişti, oameni politici şi de cultură), pentru a coordona mai bine acţiunile noastre referitoare la 27 martie, 16 mai, 1 decembrie etc. Am insistat, şi mi s-a spus răspicat: nu este o treabă de partid!

    Da, discuţia s-a extins, am abordat probleme legate de unirea forţelor româneşti din RM, de experienţa altor naţiuni, privind reuşita reunirii naţionale etc., dar s-a subliniat clar: asta nu o poate realiza un singur partid! Amintiţi-vă ce a spus destul de apăsat dl Iurie Apostol? Ce au spus alţii?

    S-a dus totul de-a berbeleacul!

    Opera de reunire (reîntregire) a Neamului Românesc este un act politic de cea mai mare responsabilitate. El nu poate fi realizat de persoane gălăgioase şi iresponsabile, narciziene şi dictatoriale, persoane ce emană ură şi energie negativă. Acestea doar compromit idealul Unirii!

    Să auzim doar de bine!
    ––––––––––––––––––––––––-
    Prof. univ. dr. hab. Anatol PETRENCU,

    preşedinte INIS „ProMemoria”, vicepreşedinte PL.

    12 februarie 2012

    –––––––––––––––––––––––
    Un comentariu to “Unirea pe mai apoi”

    1.John Connor says:
    13 February 2012 at 04:50

    Mult stimate Anatol Petrencu, respect pozitia care ati expus-o in acest articol,am gasit raspuns la mai multe intrebari, mai ales referitor la cei care lovesc din spate. Ciar daca se incearca de a lovi mai tare ca de obicei in Partidul Liberal, simpatia fata de acest partid nu scade. Nu ma intristez si sunt increzut ca PL e partidul care are o pozitie cu adevarat Patriotica, iar prin aportul Dumneavoastra ca istoric si om politic ii va aduce si mai multi adepti si simpatizanti care in prezent sint dispersati si disperati. Forta PL !!!!

  5. ANUL 2012:
    DOSARELE VIITOAREI ROMANII RE-INTREGITE ( II / 21 )
    –––––––––––––––––––––––––––-
    DEZVALUIRI SINISTRE:
    Un martir patriot din cei multi omorâti de KGB
    din RM independenta si statalista la asasinate la comanda.
    Un interviu cu Tudor Condrea, / totusi viu /
    soferul primarului de Chisinau, Nicolae Costin / 1936-1995 /

    ziarul Timpul din 12 Februarie 2012:
    http://www.timpul.md/articol/exclusiv-mircea-snegur-fusese-informat-ca-eu-sunt-mort-iar-primarul-costin-e-in-stare-grava-31271.html

    – Era prin august 1994. El a fost invitat la o întâlnire la Moscova cu Petru Lucinschi,
    care pe atunci lucra în capitala URSS. Din cele vorbite cu domnul Costin mai târziu,
    am aflat că la acea întâlnire, în locul lui Petru Lucinschi, s-a prezentat altcineva.
    Când am mers să-l întâlnesc la aeroport, s-a apropiat de mine ex-premierul Ion Ciubuc
    şi mi-a spus că Nicolae Costin se mai reţine pentru o zi.
    Când am revenit să-l iau de la aeroport, mi s-a plâns că are mari dureri de cap.
    Durerile au continuat, iar peste două luni, la 25 octombrie,
    a căzut urcând scările în incinta Primăriei Chişinău.
    Medicii l-au diagnosticat cu leucemie. Dar el, până atunci, n-a suferit de o asemenea boală.
    Eu cred că a fost ca şi în cazul disidentului rus Litvinenko, plecat în Anglia,
    caz cunoscut cu implicarea serviciilor secrete ruseşti.

    Medicii i-au spus că va trăi un an de zile, nu mai mult.
    La 6 noiembrie a fost dus la tratament în Germania, iar peste două săptămâni l-au readus.
    Degrabă, la 16 februarie /1995 /, a decedat.
    Dacă nu din maşină, dacă nu din biroul lui de lucru, înseamnă că am fost afectat din altă parte,
    dar am suferit împreună – eu mai puţin – de aceeaşi boală.

    Era un om de stat şi eu purtam răspundere de viaţa lui.
    Pe atunci, multor activişti naţionali li se organizau accidente rutiere.
    O dată, ne-am pornit la Slănic-Moldova. Ne-am dus pe la Iaşi.
    Aveam în maşină un telefon radio, care funcţiona prin staţie de televiziune.
    Ajunşi după Iaşi, cineva l-a anunţat că trebuie să ne întoarcem urgent, deoarece există informaţii
    că ni s-a pus la cale un accident. Îndată mi-am amintit că, ieşind din oraş,
    de două ori maşini diferite mi-au întretăiat calea, deşi circulam la verde.
    Dar profesionalismul şi responsabilitatea faţă de omul de alături m-au ajutat să evit pericolul.
    Atunci, întorcându-ne de la Slănic, Costin mi-a zis să o luăm pe la Iaşi,
    dar intuiţia mi-a spus să merg pe altă cale – de la Oneşti spre Leuşeni.
    Când m-a întrebat de ce am făcut aşa, i-am spus că am încurcat drumul.

    Dimineaţă ne-a chemat Mircea Snegur. Ne-a întâmpinat pe scări şi ne-a spus că fusese informat
    despre un accident rutier cu implicarea maşinii noastre:
    „Şoferul este mort, iar Costin – în stare gravă….”. Am trăit şi aşa ceva…
    Pe urmă, la telefon spuneam că mergem într-o direcţie, dar o luam în alta. După ce ieşeam din oraş, schimbam numerele guvernamentale de înmatriculare a maşinii cu altele, simple…

    /Prietenii / Vasile Nedelciuc, cu care se înţelegea foarte bine. Cu Moşanu se întâlnea deseori
    şi ca foşti profesori de universitate. Avea ce discuta cu parlamentarii scriitori Ion Vatamanu şi Lidia Istrati. Costin era un mare patriot şi ştia că serviciile secrete vor să scape de el.
    Împreună cu Braşoveanu, consilierul său, au luptat mult pentru schimbarea denumirilor străzilor,

    Dacă Nicolae Costin ar fi trăit, nu ajungeam în băltoaca politică de azi.
    Dar duşmanii noştri au vrut să scape de el, cum au vrut să scape de interpreţii Ion şi Doina,
    cum au încercat să scape de generalul Ion Costaş, de alţii…
    –––––––––––––––––––––––––––––––
    Cred că fiind abia afectat / de leucemie /,
    tratamentul urgent şi mai ales sfecla roşie m-au scăpat de moarte.
    /Tudor Condrea pentru prima dată, a acceptat să spună ceva în public despre unele cazuri
    din viaţa trăită alături de Nicolae Costin /

  6. Pt cei care ii vor transmite dlui Petrenco

    Pentru ca eu nu intru pe blogul dlui Petrenco, unde a scris de mai multe ori lucruri urite despre mine, PNL si noi, unionistii, scriu aici.

    Petrenco nu a fost invitat la sedinta organizata de PNL drept vicepresedinte al PL, ci drept unionist, cum ii place sa spuna ca este. Pentru ca, desi e vicepresedinte, in opinia noastra, el nu decide si nu are cuvint la PL. Iar daca are, e cu atit mai rau si inseamna ca noi avem dreptate criticind intreg PL-ul.

    Dl Petrenco a evitat foarte abil sa comenteze toate supararile PNL. De ce? Pentru ca nu exista contraargumente.

    Ii amintesc dlui Petrenco de reactia sa si de intrebarile adresate persoanelor venite la PL in ajun de 28 iunie, dupa conferinta de presa in care am anuntat actiunea comuna, conferinta urmarita si de domnia sa, dupa care persoanele venite la sediu sa negocieze o actiune comuna si cu PL, s-au pomenit asaltate de intrebarile domniei sale „Ce căuta femeia (a fost folosit un alt cuvint, pe care il evitam) ceea la conferinta de presa?” Femeia fiind eu, la care au venit reprezentantii sectorului asociativ sa facem o actiune de 28 iunie si care nu am adus la manifestare functionari din sistemul controlat de Primarie, ci conducerea PNL din 22 de raioane, care au efectuat un Mars, pe ploiae, de la Calea Iesilor nr.6 pina in PMAN, in care, potrivit Dispozitiei emise de Primarie, ni s-a interzis accesul. Veniti, dle Petrenco la sediu si va aratam documentele, desi au fost puse si pe blog.

    Dl Petrenco a uitat ce a spus Ghimpu despre Unire si sicriu – Constantin Tanase a avut chiar si un articolas, pe care il vom gasi si republica. A spune ca esti unionist si apoi sa spui ca Unirea nu va fi niciodata, nu inseamna a fi unionist. Unionist inseamna si a face ceva mereu, cine poate mai mult, cine nu poate – sa faca mai putin.

    Ar mai fi precizari, dar ne oprim aici si ii repet dlui Petrenco faptul ca noi nu cooperam cu PL, pentru ca acest partid nu este unionist.

    Si, la sfirsit, ce mai la deal, la vale. PL-ul acum e partid parlamentar. Nu vrea sa deschida gura de unionism si sa il promoveze, pentru ca ramine in mreaja vechilor perceptii – ”electoratul nu voteaza romani si unionisti”, decit in mica masura. Noi, PNL, suntem in alta situatie, noi incercam sa educam electoratul, sa ii scoatem romanofobia din sira spinarii si sa il convingem ca alta cale decit Unirea nu exista. De aceea, PL nu va coopera cu PNL, ca sa nu-si ingusteze electoratul. Tocmai de aceea nu invitam PL-ul la discutii. Deci, Petrenco nu a fost invitat ca vicepresedinte al PL si la sedinta noastra nimeni nu a fost prezentat si nici nu s-a prezentat cu functii de partid. Intreg filmul mesei rotunde este pe curaj.net, l-am postat azi si aici. In afara de Petrenco, cel care el insusi a dorit sa se prezinte ca vicepresedinte.

    Mai mult – am promis si am curmat la intilnire orice referinte la partide, spunind ca, daca ne apucam sa analizam prestatia lor, intram intr-un labirint din care nu mai iesim. Dar, adevarul este ca, de indata ce partidele de la guvernare vor vorbi de Unire, va fi altul si electoratul, nu se va mai teme sa fie unionist si in optiuni. De ce guvernarea tace la acest capitol? Pentru ca e santajabila, prorusa, se teme de Moscova, care are cu totul alte scopuri fata de RM decit Unirea acesteia cu Romania. Desi insusi Putin a spus ca Unirea R.Moldova cu Romania este inevitabila.

  7. Am votat in toti acesti ani cu PL, desi am fost permanent cu ochii pe PNL, pentru ca mi-i mai aproape de inima RE-UNIREA directa, legitima cu Romania si, astfel, SA NI SE FACA DREPTATE ISTORICA si noua, ROMANILOR BASARABENI dintre Prut si Nistru, nedreptatiti, persecutati, deportati, supusi genocidului din partea RUSIEI – un STAT CRIMINAL, AGRESIV, EXPANSIONIST, condus NU DE O DUMA DEMOCRATICA, ci de clanuri mafiotice, de un FSB de structura NKVD-ista stalinista.

    Da, as fi vrut sa fie posibil ca la Marea Adunare Nationala sa se fi declarat UNIREA si lichidarea consecintelor Pactului Molotov-Ribbentrop etc. PENTRU ASTA AM VENIT TOTI IN PNAM. Imi aduc aminte bine ce sperante am avut si cum am fost descurati de ai nostri care erau dispersati, dand dovada de confuzie si de lipsa de certitudine…

    Punctul culminant a fost cand Ungureanu striga de la TRIBUNA: “Alienatul numarul 1…10…”, de parca ne numara, in loc SA CITEASCA CORECT ”Aliniatul”… Venise omul de la Moscova si uitase romana… Doamne fereste, ce sopot era printre noi!
    Si apoi: TOTI AM INGENUNCHIAT cu fata spre Stefan… ATUNCI am inteles ca UNIREA va fi anevoioasa si ca nu va fi degraba. De ce? Pentru ca Dumnezeu nu permite inchinarea la idoli!! Cititi Sfanta scriptura! Stefan a castigat multe razboiae, DAR NU SE INCHINA nimanui decat direct lui Dumnezeu, vorbindu-i din inima…

    Mai lipsea CURAJUL … Asta se poate de inteles, caci traisem intr-o societate care NE-a FRANT GATUL… NU MAI PUTEAM STA PE VERTICALA, nu mai aveam curaj sa cerem UNIRE. Nici azi unii inca nu au ACEST CURAJ.

    Totusi, consider ca ar trebuie SA INVINGEM FRICA, SA INVINGEM DESCURAJAREA, sa spunem ADEVARUL asa cum este si sa cerem dreptatea in toata integritatea si FRUMUSETEA SA, sa nu umblam cu capul “prin faina”, adica prin toata Europa, care de fapt ESTE INDIFERENTA fata de noi. Da, este indiferenta si-i este in cot de noi, ca si la 1812, cand a admis sa ne rapeasca Rusia NELEGITIM, ca si la 1940, cand Germania ne-a cedat URSS… Cu ce drept? Eram cumva vreo provincie a Germaniei? Cum sa cedezi ce nu este al tau? Si acum germania FACE JOCURI DUPA CULISE! Consider ca Europa trebuie sa ne dea niste raspunsuri, daca intr-adevar militeaza pentru respectarea Drepturilor Universale…

    Elita intelectuala din Basarabia a fost omorata, persecutata, infranta psihologic. DAR acestia sunt oamenii pe care ii avem si CU EI TREBUIE SA DANSAM! Altii mai buni nu-s!

  8. PNL da dovada de curaj politic, de indrazneala, de vointa, DAR… SI DE OBRAZNICIE, violenta verbala, atacuri la persoane. ASTA NU-MI PLACE DELOC. O multime de comentatori tot incearca sa o dumireasca pe dna Pavlicenco ca nu e bine sa lovesti IN AI NOSTRI, dar… Dar PNL stie ca nu poate aduna votanti decat doar din randul simpatizantilor PL si PLDM. Iata toata explicatia. Ei vor sa mearga pe capetele patritilor nostri pentru a intra in Parlament. Deci scopul este sa intre in Parlament, nu sa realizezse unirea fortelor pro-romanesti.

    Regretabil este ca Doamna loveste sub centura… Rusine!

  9. Daca trupele de ocupatie ruse vor parasi Moldova, pretul la gazul rusesc va scadea iar daca tradatorii ca Pascaru vor refuza la ideologia feodala, atunci gazul poate costa numai 150 de dolari 1000m2.

  10. Pt Valenta

    Nu vreau sa repet atita. Am aratat cum loveste PL sub centura PNL. Si regret foarte mult ca impartasiti punctul d evedere ca asta se poate. Noi credem ca nu se poate. De aceea ne vom apara in fata presiunilor urite din partea PL. Deci – explic – nu noi lovim in PL, ci PL loveste in PNL si noi suntem obligati sa le spunem ca asa nu se poate si sa ne aparam. Cind veti intelege asta, obiectiv, nu veti mai scrie ce ati scris. Noi dovezi avem foarte multe. Nici nu am scris inca nimic, doar am aratat ce patim noi din cauza PL, care ne spune numai sa ne dizolvam si sa nu participam la alegeri? De ce? Pentru ca suntem unionisti si asta, cica, ii impiedica pe ei sa aiba mai multe voturi. Si dacda au voturi – ce fac? ce au facut? Nimic. Devi8n ”pragmatici”, uita de valorile nationale. Sau se ocupa de ele doar ca PR.

  11. Ultimul banc politic in Tutkmenistan, seful statului este ales cu 97,14% din voturi. CSI este o uniune islamista-comunista. Ce cautam noi, aici?

  12. Parca as vrea sa va inteleg, pentru ca stiu cum este RANZA moldovanului ajuns la putere. Si aveti dreptate, dar nu intotdeauna este BINE, de fapt nu e bine niciodata, sa speli LENGERIA BARBATILOR in public, aratand la tot felul de greseli comise…

    NOI, cei multi dar nu prosti, VREM SA NE UNIM TOATE FORMATIUNILE POLITICE PROROMANESTI, toti intelectualii, patriotii de orice factura si viziuni, SA REALIZAM RE-UNIREA. Noi asta vrem.

    Confuzia este de la Satana! Incertitudinea este de la satana. Lipsa de curaj si de vointa sunt sunt inculcate in capul unore to de satana. Ignorarea sau desconsiderarea Adevarului si Dreptatii istorice sunt CARACTERISTICELE lasilor si tradatorilor.

    Noi vrem RE-UNIREA cu Romania. Suntem romani si punctum!
    Cred ca multi sunt derutati de lipsa de DRAGOSTE intre cei putini care mai suntem.

    UNIRE! Traiasca Romania MARE!

    Apropo, ideea de a intra mai intai in Europa si dupa asta sa avem un fel de relatii mai bune cu Romania – este foarte PERICULOASA SI GRESITA, este o CAPCANA.

    DE CE? Pentru ca astfel noi, direct sau indirect, recunoastam ca Basarabia este o “regiune” aparte de Romania, ca astfel JUSTIFICAM intr-un fel anexarea de catre Rusia, ca nefiind o parte din Romania, si deci, ajungem la falsul istoric ca adica din 1918 pana in 1940 am fost “anexati” de Romania si NU ca ne-am reunim cu Patria mama.

    Clasa politica de la noi da dovada de incultura diplomatica si se bazeaza mai mult pe simpatii si antipatii personale. Observ asta cu regret.

    Iata de ce consider NECESAR ca sa vina TINERII SCOLITI IN ROMANIA, cu un alt nivel de cultura, descatusati de frica bolnavicioasa, lucizi, lucizi, energici si curajosi. Anume acesti TINERI vor realiza UNIREA, in sensul larg al cuvantului.

    PL, dumiriti-va unde conduceti masele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. D-le Anatol Petrencu:

    Vă înţeleg, find vicepreşedinte al PL, trebuie să-i apăraţi. Doar numai atît. Ca fost membru al PL (6 martie 2007, înainte de a învinge Dorin Chirtocă la alegeri, pînă în aprilie, ca membru a biroului permanent al sectorului centru din Chişinău), cunosc şi am simţit multe-multe din „strategiile” şi „practicile” de lucru în acest partid, la fel şi atmosfera colegială de acolo. Nu e cazul să le pomenesc aici, nu doresc să fiu învinuit de atac asupra unui partid naţional, ar mai ieşi că chipurile „se bate în calul care trage”. Totuşi ceva vă spun: Din Biroul permanent al sectorului Centru au plecat majoritatea foştilor membri, au mai rămas doar cîţiva „ascultători”. Şi-au adus cîţiva tineri în loc, care nu ştiau ce făină se măcina aici. E drept – majoritatea n-au mai venit la PNL, deoarece s-au dezamăgit în orice partid naţional. La fel, e drept, de fiecare dată cînd mă întîlnesc cu foşti colegi de Bir. permanent al sect.Centru PL, mă asigură că aderarea lor la PNL e doar o problemă de timp, mai doresc să aştepte ca să nu ajungă să se dezamăgească în PNL precum s-au dezamăgit în PL.

    Ar mai fi multe de spus. Vă ştiu şi mă ştiţi. Sunt convins că aflarea d-ră în PL e doar un compromis cu propria conştiinţă şi, într-un moment, vă veţi sătura de acest compromis, îl veţi rupe şi veţi fi alături de acei care sunt mai aproape cu felul d-ră de a fi. Altfel mă voi gîndi de d-ră precum am auzit că vorbesc cineva din colegii D-ră de partid liberal: „Petrencu a venit la noi că vrea să fie numaidecît deputat”. Oare toate principiile, poziţia civică activă a d-ră întru servirea idealului naţional românesc să fie subordonate doar dorinţei de a fi, cu orice pret, deputat?

    Dacă voi simţi că este aşa, veţi cădea mult-mult ca om în ochii mei şi al multora, mai ales că din ce în ce cît mai mulţi înţeleg că liberalii se manifestă doar după principiul: „Luptă pentru luptă, scopul final nu e mare trebă, adică un fel de biznes-patriotism”. Cu cît mai mulţi vor înţelege adevărata esenţă a activităţii liderilor PL, cu atît şi posibilităţile să deveniţi deputat din partea PL se minimalizeză. Aliatul biznes-patrioţiolor este doar lipsa de informare şi inerţia în a vedea şi analiza lucrurile reale de către cetăţeni.

    Aşa că, locul d-ră, după cum vă ştiu eu, e în PNL, nu în PL. Legenda PL-ului, încetul cu încetul, se termină, mult mai mulţi încep să vadă care e situaţia mişcării naţionale într-adevăr, cine şi încotro ne duce. Să nu uităm şi de perspectiva venirii peste Prut la guvernare a PNL.

    PL de la Chişinău e mare prieten cu un partid ce peste Prut are toată perspectiva ca după următoarele alegeri să rămână în opoziţie şi să nu se întîmple ca PL de azi de la Chişinău, ce îi ia în derîdere PNL de la Chişinău, că e un partid minuscul, nesemnificativ, să nu ajungă el în calitate de partid minuscul şi nesemnificativ. Sunt sigur că în această calitate (minuscul, nesemnificativ), PL ar rezista mult mai puţin decît PNL din cauza calităţii profesionale şi morale ale oamenilor ce au rămas în acest partid, a dependenţei lor în promovarea de obedienţa, de care dau dovadă în raport cu liderul actual. Eu mi-am făcut datoria şi v-am preîntîmpinat, concluziile vă aparţin. Acelaşi, Anatol Marin

  14. Am mai pus ceva pentru „apartinicul” pe blogul d-lui Anat.Petrencu, sper să vă fie interesant:Iată:
    D-nu Apartiinicul: Greşiţi foarte mult cînd spuneţi că dintr-o parte se vede mai bine. Asta ca şi cum eu v-aş vedea undeva pe stradă, aş asculta cîteva vorbe ce spun unii de d-ră şi, fără să vorbesc cu d-ră şi cu mai multă lume care vă ştie, aş începe să emit concluzii despre d-ră.

    Referitor la ce spun sătenii. Interesant că, şi mie deseori unii săteni, îmi spun unele lucruri asemănătoare. Alţiii dimpotrivă se manifestă ca unionişti. Dacă sunteţi om cărturar, înţelept, mai mult ar trebui să vă intereseze ce vorbesc sătenii după ce discută cu d-ră. Dacă ei rămân pe aceleaşi poziţii pe care le-au avut pînă a discuta cu d-ră, înseamnă că pregătirea d-ră ştiinţifico-psihologică lasă de dorit şi trebuie să vă învăţaţi a vorbi cu sătenii, ca ei să tragă și concluzii superioare celor pe care le-au avut înaintea discuţiei cu d-ră. Cînd discut eu cu ei, numai încăpăţinaţii şi debilii rămân în gîndire cum au fost, restul înţeleg că pricina tuturor relelor este perindarea la structurile ”stataliste” moldoveneşti a diferitelor grupări, care îşi fac interesele şi că aşa va fi totdeauna cît vor fi aceste structuri, că pricina relelor e însăşi existenţa acestor structuri stataliste lăsate pe partea asta de Românie de comunismul sovietic. Îşi pun întrebarea: Ce am eu din “statalsmul moldovenesc”? Şi îşi găsesc răspunsul: Că de se pierd aceste sructuri stataliste moldoveneşti, au de pierdut doar acei ce fac parte din aceste structuri, marea majoritate a cetăţenilor are de cîştigat. Îşi mai pun şi altă întrebare: ”La ce trebuie unui neam două structuri statale”?

    Aşa că, înainte de a-mi spune mie aici ce gîndesc sătenii, mai bine puneţi-vă întrebarea: ”Ce fac eu ca cetăţenii să gîndească mai sănătos” Iată aici pot să vă consult, să vă mai spun ce le zic eu ca să gîndească mai sănătos, adicăsă facem schimb de experienţă în a ajuta cetăţenii să se dezmeticească mai bine ce e mai bine pentru noi toţi. Despre asta trebuie să discutăm noi aici, nu să ne ocupăm cu justificarea inactivităţii buysnes-patrioţilor, asta dacă într-adevăr sunteţi un om cinstit şi doriţi să vă implicaţi în viaţa publică pentru a schimba lucrurile spre mai bine.

    Altfel nu vă mai cred că sunteţi “apartiinic”, ci un fel de părtinitor a celor ce se ocupă cu subordonarea luptei naţionale proprilor interese. Aşa că, îmi repet sfatul, şi îl veţi urma dacă sunteţi un om bine intenţionat: Veniţi la PNL, discutaţi aici cu foşti membri a PL, cu mine(060408828), vă vom lămuri cu cîtă răbdare şi înţelepciune ne va ajunge ca să înţelegeţi şi D-ră cum stau lucrurile în fapt. Anatol Marin (puteţi vizita şi acel blog)

  15. „noi incercam sa educam electoratul, sa ii scoatem romanofobia din sira spinarii si sa il convingem ca alta cale decit Unirea nu exista”…

    Şi vă reuşeşte, stimată doamnă ? Nu se vede.

    Am participat la marşul dvoastră de la 1 decembrie, să fi fost 40-50 oameni. Mai târziu am intrat pe Piaţă şi am întrebat un tânăr, dacă ştie despre mâna de oameni, care se rotea în cerc, cântând, în faţa teatrului de Operă. El mi-a spus, „probabil îs de la PNL, da noi suntem de la PNŢ, alţii de la „Basarabia – pământ românesc”…

    Apoi cât vom fi de la PNŢ, PNL, PL, etc. etc. – tot aşa o vom duceo. Mi-e şi silă să citesc toate, câte le scrieţi şi vă învinuiţi reciproc, măcar de a-ţi face-o acolo, undeva mai la dos de ochii lumii ! Zău, nu înţeleg, chiar alte metode de a „vă uni” decât să vă daţi ghionturi, nu aveţi ?

  16. Am mai scris ceva pentru d-l An.Petrencu:

    Fiind membru a PL, am străduit acolo mult (am documente în scris) pentru cooptarea MAE şi PNL în PL, la acel moment find ceva ce putea unifica atunci forţele naţional-patriotice. Rezistenţa pe care am întîlnit-o la conducerea PL de atunci în materializarea acestei idei progresiste atunci, a fost încă un factor care m-a făcut să înţeleg care este scopul buysnes-patrioţiolor de acolo. De altfel, am destule istorii de acest gen şi oameni care să le confirme la o adică. Nu o fac deoarece nu doresc să iasă că atac la adresa PL-ul, dar, dacă voi fi adus în situaţia de a o face, vă asigur că o voi face, dar din asta vom pierde toţi (se ocupa liderul FPCD cu “demascarea vrăjitoarelor”, asta nu i-a adus dividente partidului său). Aşa că, dacă dorim să facem ceva pentru destinul normal al cetăţenilor Basarabiei (normal poate fi doar una – revenirea teritoriilor româneşti est-Prutene la patria istorică), să nu ne lăsăm folosiţi de interesele înguste ale buysnes-patrioţilor. A.Marin

  17. Şi încă una:

    D-le Anatol, am uitat încă ceva să vă spun: Sunt de acord cu cele spuse d-ră în articolul de mai sus. Persoane de care d-ră vorbiţi într-adevăr mare lucru pentru unire nu vor face. Dar, să nu uităm că, fiind alături de unii ce mai nmult se văd şi se arată ca “buysnes-patrioţi”, profitori ai mişcării de reîntregire naţională, tot nu vom putea face unire. Nu vă supăraţi, dar stagiul meu în PL e mai mare ca a d-ră, am destule motive pentru a-mi forma concluziile despre persoanele aflate la posturi de decizie acolo. Ei acţioneză după zicala: “lungeşte Doamne boala, pînă se va coace poama”. Cu aceştia, unirea tot nu o mai faci. Dimpotrivă, rişti să fii prostul lor de folosit pentru a-şi realiza ei interesele lor personale înguste de putere şi slavă. Spre optimismul meu, dar de aşa persoane în PNL, slavă Domnului, încă nu pot vorbi.

  18. p/u Lora

    Dacă ştii vreo metodă mai bună pentru ca cetăţenii să vadă cine şi ce este şi cum stau lucrurile într-adevăr, propune-o. Eu am ales să mă implic de partea a ceea ce e, la părerea mea, cel mai bun pentru noi, cetăţenii simpli. Adică, la aceeaşi părerea a mea, e mai demn pentru un om sa se implice în ce considera că e mai progresist, decît sa manifeste aici scepticism şi defetism.

    Sfatul meu: Nu-i mare treabă să manifeşti scepticism, mai demn de un om adevărat e să se implice, ca să faci ce depinde de tine ca treburile să meargă mai bine – e uşor să stai undeva într-o parte şi să critici.

  19. Pt lora

    Draguta, am intrat cumva in casa domniei tale? Stai frumusel acolo, in banca ta, si nu deschide usa unde nu-ti place.

  20. Consider ca proiectele atat cu Stalitatea RM, cat cu cele doua STATE Romanesti sunt CAPCANE, in care intram benevol, manati smechereste de Kremlin prin intermediul agentilor FSB infiltrati in pozitiile cheie. Astfel, pe de o parte, Romania nu va mai putea avea “pretentii” teritoriale, nici istorice, nisi culturale etc. Pe de alta parte, in RiMi se va impune fortat limba moldoveneasca, istoria Moldovei, scrisa in versiunea si viziunea Moscovei. Iar Armata a 14-ea NICIODATA rusii nu vor dori sa o scoata, Basarbia transformandu-se intr-o gubernie a imperiului rus. Si asta se intentioneaza sa se faca DE JURE tocmai de ‘patriotii’ d epe linia intai!

    Atunci, ge jure, Rusia va jubila, iar Romania nu ar avea nici un drept juridic. VA SPUN: sunt prea multi agenti FSB infiltrati in punctele cheie…

    Iubiti compatrioti, va indemn sa fiti lucizi, vigilenti, sa aveti DISCERNAMANT, sa vedeti lucrurile in ansamblu. Rusia este un stat diabolic, care inca nu a renuntat la expansiune, deznationalizarea si oprimare or chiar genocidul popoarelor pasnice din vecinatate.

    UNIREA nu trebuie amanata pentru ma APOI, ia trebuie apropiata cat mai curand. Si aceasta UNIRE o vor face tinerii care intr-o zi vor iesi, neanuntati in PNAM…

  21. Va rog, va rog, dna Pavlicenco. Stiu ca aveti suprarile dvs, dar din Consiliul dat a facut parte si dna Leonida Laris, si Ala Mindicanu, si dl Iurie Rosca, si Vlad Cubreacov. Nu trebuie sa falsificati lucrurile asa cum sint.

  22. Pt Raul

    Ala Mindicanu atunci nu era deputat. Nici Rosca, nici Cubreacov, din cite imi amintesc. Nu tin minte daca Leonida Lari era in acel Parlament de la Chisinau. Numai ca nu eu am facut lista, pe care nu o aveam. Este ceea ce am primit de la Druc. Cereti sa va dea direct lista si confruntati-o cu lista postata. Mai intrebati-i pe cei din lista despre persoanele despre care scrieti. Noi am discutat cu Stefan Maimescu, nu mi-a spus despre cine spuneti. Eu, in general, nu ma ocup de falsificari, nu ca sa imi permit inca in asemenea cazuri.

    Intre altele fie spus – nu va gasiti linistea pentru ca persoanele respective nu se afla intr-o lista de oameni curajosi? Acum se vor din nou toti unionisti? Oare cum asa? Nu i-am auzit in ultimii ani sa spuna asta.

  23. Pt Valenta

    Pai, uniti-va, cine va impiedica? Noi nu impiedicam nici o actiune a nimanui. Facem ce putem. Dar nu ne cereti imposibilul. Noi bani nu avem, noi avem doar vointa si principii. Cine poate da putere ideii de Unire, ii vom saluta. Noi nu emitem decizii, nu dam dispozitii ca Primar General, nu interzicem actiuni. Uniti-va si noi ne vom bucura pentru voi.

  24. http://www.timpul.md/articol/fatarnicia-moldovenilor-chirilici-31222.html
    Făţărnicia moldovenilor chirilici

    Frica de regimul sovietic, dar şi ideologia acestuia de mutilare a conştiinţei noastre naţionale au făcut ca, chiar şi după obţinerea independenţei R. Moldova, mulţi dintre conaţionalii noştri să se teamă de a pronunţa nişte adevăruri istorice, adevăruri pe care se sprijină fiinţarea noastră.

    În special – adevărul despre apartenenţa noastră naţională şi despre limba pe care o vorbim. De peste 20 de ani, situaţia geopolitică în care ne aflăm îi impune, în primul rând, pe politicienii ajunşi în fruntea statului să jongleze între adevăr şi minciună, ei făcând astfel jocul forţelor antinaţionale, care vor să readucă R. Moldova sub controlul Rusiei.

    În urma scandalului cu ambasadorul nostru în SUA, Igor Munteanu, şi străduinţele premierului Filat de a-i pune la respect pe diplomaţii moldoveni, mi-am amintit de scandalul pornit în Parlament la începutul lui decembrie trecut de către deputatul PCRM Sergiu Stati împotriva ambasadorului R. Moldova la Bucureşti, Iurie Reniţă. Reniţă şi-a permis atunci să fie sincer într-un interviu acordat presei din România, spunând: „În context, trebuie să recunosc că vorbesc limba română, iar părinţii mei, ambii, s-au născut români, de unde şi clarificarea de rigoare privind apartenenţa mea etnică”. Mai simplu şi mai clar: sunt român şi vorbesc limba română. Deputaţii comunişti au cerut atunci rechemarea ambasadorului Reniţă. Stati, susţinut de Reşetnicov, a spus că „Reniţă, prin declaraţiile sale, distruge statalitatea R. Moldova”. Pe de altă parte, deputaţii liberali au replicat că declaraţiile lui Reniţă sunt în limitele legii, iar Valeriu Muntean i-a cerut lui Sergiu Stati să părăsească sala „pentru a… aerisi încăperea”. Vrând să calmeze spiritele, Diacov a intervenit în stilul său, centrist: „Nouă ne este greu să fim între românii din dreapta şi moldovenii din stânga. Rog Externele să trimită o depeşă către toate misiunile diplomatice ca ambasadorii să comenteze mai puţin situaţia internă a ţării”. El s-a aşezat, vorba străbunilor, cu fundul între două luntri. Nu cred că ar lua pe bune acea depeşă diplomaţi moldoveni ca, bunăoară, Oleg Serebrian, ambasador în Franţa, Victor Moraru, ambasador în Elveţia, Ion Stăvilă, ambasador în Ucraina, Igor Munteanu, ambasador în SUA, Ştefan Gorda, ambasador în Cehia, Victor Guzun, ambasador în Estonia, Valeriu Turea, ambasador în Portugalia, Valeriu Chiveri, ambasador în Austria, Emil Druc, ambasador în Suedia, sau Mihai Balan, ambasador în Israel… Din contra, oficialităţile democratice de la Chişinău ar trebui să-i susţină pe aceştia la promovarea în diferite ţări ale lumii a adevărului despre R. Moldova. Dacă şi ei se vor ascunde să spună că avem rădăcini româneşti şi că vorbim limba română, înseamnă că forţele antinaţionale de la Chişinău îşi vor atinge scopul – de a îndepărta R. Moldova de România şi de a o repune în labele ursului siberian. Paradoxul este că în multe ţări, inclusiv SUA, China, Polonia, Bulgaria, Belgia, am întâlnit funcţionari care cunosc istoria noastră, care înţeleg în ce fel de capcană geopolitică este băgată R. Moldova şi ei ne privesc cu nedumerire atunci când unii moldoveni se feresc de adevăr, ca să nu-i scandalizeze pe unii statalişti făţarnici de la Chişinău precum sunt Artur Reşetnicov, Mark Tkaciuk sau Sergiu Stati. Dacă actualii oficiali nu le vor pune piciorul în prag acestor paraşutişti politici, problemele pe care ni le fac duşmanii identităţii noastre naţionale vor deveni mult mai grave. În caz contrar, peste câţiva ani, ei vor face ceea ce le va dicta tiraspoleanul Valerian Tulgara, care se vrea lider al moldovenilor chirilici.

  25. pentru patriciu : probabil ai înţeles greşit. Eu nu critic şi nu sunt sceptică faţă de acţiunile PNL. Mă implic atâta cât pot şi vreau (exemplu – participarea la acţiuni). Nu am fost, nu sunt şi nu voi fi membru al vre-unui partid, doar susţinătoare. Eu am atenţionat doar, că suntem dezbinaţi în partiduţe, care nicicum nu se văd împreună, cu toate că s-a strigat mereu „unire, moldoveni”. Cum vreţi să învingeţi PCRMul dacă luptaţi între voi ?

    pentru dna Pavlicenco : frumos răspuns din partea Dvoastră, n-am ce spune ! Tocmai bun de ademenit alegătorii…
    Au ruşii o zicală : ” ты ему палец в рот не клади – откусит”. Nici nu mă îndoiesc că un jurnalist/filolog/politician va putea să deie replica, numai nu înţeleg oare doar atâta lucru v-a mai rămas, să răspundeţi fiecărei „drăguţe” ca mine, să nu se bage unde nu-i fierbe oala ? Şi când mă gândesc, că am vrut doar să spun, că aş vrea să nu mai văd dezbinările dintre partidele naţionale ! Pentru mine sunt cam la fel, PNL, PL, PNŢL, etc… Şi dl Petrenco, apropos, scrie la fel de convingător ca şi Dumneavoastră…

    p.-s.Eu, dnă Pavlicenco, nu deschid uşa acolo, unde nu-mi place !

  26. Pt lora

    Vad ca nu te poti depasi si deschizi. Nu deschide. iti spun dumitale, ca la toti. Cum spuneti buna ziua, asa veti primi replica. Intri frumos, pui intrebari, iti spui fara jigniri punctul de vedere – poftim. daca intri si te porti obraznic, vei primi replica pe masura. E blogul mei si discut cu oameni normali – civilizat. pe cei care jignesc, ii pun la punct.

  27. Un pas pe care noi -romanii din Romania- il putem face pt. fratii nostri instrainati si fara costuri suplimentare in aceste vremuri de criza: sa donam cei 2% pe care Fiscul roman il pemite ca deducere, catre carti romanesti pentru copiii moldovenilor de dincolo de Prut. Termenul este pana in luna mai a fiecarui an.
    Daca aveti cunostinta despre o fundatie, biblioteca, ONG care isi propune raspindirea limbii si istoriei romanesti catre romanii din stanga Prutului, va rog sa-mi dati de stire pe e-mail vali_basille@yahoo.com. Multumesc!

    “Unirea Basarabiei cu Tara este a XI-a porunca a Decalogului Romanesc!” [Corneliu Coposu]

  28. Replica dlui Mircea Druc la postarea lui Raul:

    Lista transmisa de mine si publicata de dumneavoastra contine numele parlamentarilor de de la Chisinau si Bucuresti (deputati si senatori) – membri fondatori ai Consiliului National al Unirii la 1 decembrie 1991.

    Persoanele invocate, Leonida Lari, Ala Mandacanu, V.Cubreacov nu erau parlamentari la 1991. Reiesind din documentele de arhiva si presa timpului, alti parlamentari nu au semnat ca fondatori la data respectiva. Binenteles, putem publica si listele aderentilor – membri individuali si colectivi – o valiza de documente. Putem chiar scana originalele. Avem si materiale audio-video. Semnificativa, de exemplu, cuvantarea domnului Iurie Rosca, reprezentant al FPM, la prima Conventie a CNU de la Iasi, 24 ianuarie 1992. Care e problema? Istoria ramane istorie.

    Mircea Druc

  29. Păi, intru, pentru că vreau să văd cine şi cât costă. Dar în polemică nu voi mai intra, nu are rost, tot n-ai înţeles nimic. Pentru dumneata nu are importanţă să te sfătui cu electoratul, matale doar „dai sfaturi” electoratului. Până la urmă noi decidem, asta o vezi după alegeri.

  30. Pt lora

    E simplu – nu mai trebuie sa vrei. Pentru ca aici se intra cu un comportament demn, nu cu afirmatii neptroivite.

    Aceasta postare este oare potrivita?
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––
    “noi incercam sa educam electoratul, sa ii scoatem romanofobia din sira spinarii si sa il convingem ca alta cale decit Unirea nu exista”… Şi vă reuşeşte, stimată doamnă? Nu se vede.

    Am participat la marşul dvoastră de la 1 decembrie, să fi fost 40-50 oameni. Mai târziu am intrat pe Piaţă şi am întrebat un tânăr, dacă ştie despre mâna de oameni, care se rotea în cerc, cântând, în faţa teatrului de Operă. El mi-a spus, “probabil îs de la PNL, da noi suntem de la PNŢ, alţii de la “Basarabia – pământ românesc”…

    Apoi cât vom fi de la PNŢ, PNL, PL, etc. etc. – tot aşa o vom duceo. Mi-e şi silă să citesc toate, câte le scrieţi şi vă învinuiţi reciproc, măcar de a-ţi face-o acolo, undeva mai la dos de ochii lumii ! Zău, nu înţeleg, chiar alte metode de a “vă uni” decât să vă daţi ghionturi, nu aveţi?
    ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––Eu, una, nu cred ca sunt potrivite. Este o harababura care nu are nimic in comun cu realitatea. Nu pune gunoi pe blogul meu, pe care eu vreau sa il tin in curatenie. Nu vei mai accesa comentariile pe blog daca veti intra cu ironie, zeflemea si sfidare. Tineti bine minte asta.

  31. Da cum putuntei la numar senatori si deputati de la Bucuresti…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *