George Damian: „Drumul spre Uniunea Europeană nu trece pe la Moscova”, 23 Februarie 2011
http://www.timpul.md/articol/drumul-spre-uniunea-europeana-nu-trece-pe-la-moscova-20835.html
Vineri am participat la o editie „Preamoi razgovor” cu Iulia Fiodorova, la Jurnal TV. Au mai fost dl Serafim Urechean(u), presedintele AMN, ziaristii Valeriu Demidetchi si Dmitri Ciubasenco. Am regretat ca ziaristii rusolingvi asa si nu mai citesc si alte articole, decit in limba rusa, negind existenta articolului lui George Damian, din „Timpul”, dar „cunoscind” la perfectie articole gen „Ce facem cu rusii?”
Repostam, pt cor.TASS V.Demidetchi, in special, dar si pt dl Urechean(u), care i-a tinut isonul, acest articol.
„Am citit cu interes comentariul eurodeputatului Graham Watson, publicat în exclusivitate de TIMPUL, care prezintă modul în care se vede de la Bruxelles situaţia de la Chişinău. Ideile principale sunt simple: partidele parlamentare trebuie să găsească o cale de alegere a preşedintelui (la care trebuie să participe şi comuniştii); perspectiva de aderare la Uniunea Europeană este una îndepărtată şi R. Moldova va mai rămâne o perioadă încorsetată în Parteneriatul Estic (unde va fi tratată la pachet cu celelalte ţări membre).
Mesajul nu este unul tocmai încurajator. Pe scurt, se spune că încă nu a venit timpul R. Moldova. Fără să fie exprimată direct, se subînţelege ideea că haosul politic nu este dorit la Chişinău şi că ar putea să anuleze progresele deja înregistrate. Mulţumiţi-vă cu ce aveţi, încercaţi să păstraţi ce aţi obţinut până acum, alegeţi un preşedinte şi mai discutăm. Totul se învârte în jurul alegerii unui preşedinte cu mandat deplin la Chişinău.
Dar ce fel de preşedinte? Pentru Bruxelles nu contează foarte mult – mesajele lui Graham Watson arată că pentru liberalii europeni nu este de dorit un preşedinte comunist, dar ar fi nevoie de votul comuniştilor. Greu de rezolvat această dilemă… În paralel, la Chişinău se încing părerile despre alegerea preşedintelui, încep să zboare acuzaţii dure, ies la iveală negocieri subterane şi situaţia este din nou ceţoasă. Cum zicea un prieten: ce să fie la Chişinău? Ninge şi e frig…
Mesajele de la Bruxelles mai subliniază o chestiune: doar politicienii de la Chişinău sunt în măsură să aleagă în ce direcţie merge ţara. Dacă la Chişinău se doreşte cu orice preţ aderarea la Uniunea Europeană – ei bine, o să mai dureze, mai este nevoie de ceva ajustări. Dacă se doreşte rămânerea în Parteneriatul Estic, în zona gri de la graniţa Uniunii Europene – este la fel de bine, o decizie cât se poate de corectă. Dacă se doreşte să se meargă pe mâna Moscovei – nicio problemă, să se facă atunci o coaliţie cu comuniştii şi să se meargă spre Răsărit cu glorie, doar că nu mai sunt multe şanse la Bruxelles.
Ultimele două variante nu sunt cele votate de alegătorii din R. Moldova. Votul exprimat la ultimul tur de scrutin nu împinge spre băltire în Parteneriatul Estic, nici spre trenul de Moscova. Însă varianta cea mai periculoasă este cea a mielului blând care suge de la două oi: cu ochii spre Moscova şi culcuşit în călduţul Parteneriat Estic, cu gândul la o aderare la Uniunea Europeană ce se va produce cândva, mai încolo, când o să avem chef de muncă…
Aceasta ar fi greşeala fundamentală pentru viitorul R. Moldova, pentru că drumul spre Bruxelles nu trece pe la Moscova. Nu poţi porni spre Occident cu binecuvântare de la Kremlin (sau poţi porni, dacă eşti şofer de tanc şi cânţi Internaţionala). Moscova s-a burzuluit la fiecare extindere a NATO şi UE în fostul lagăr socialist. Însă niciuna din ţările est-europene care au aderat la Uniunea Europeană nu a cerut aprobare de la Moscova: ne daţi voie să aderăm? Pentru că răspunsul este cunoscut dinainte, iar de multe ori Moscova dă răspunsul înainte să fie pusă întrebarea.”
De fapt republica din stanga Prutului apartine Parteneriatului Estic si sunt sigur ca acolo va ramane cel putin in secolul asta. Mentalitatea de tip sovietic, conflictele interetnice din Transnistria si Gagauzia, limba rusa, coruptia de tip rusesc, idolatrizarea conducatorilor rusi, istoria, cultura, mass media de sorginte ruseasca – toate duc la mentinerea acestei republici polietnice in zona gri a continentului european. La mai mare, stimati tovarasi din republica dintre Prut si Nistru!
Vai si amar de R.Moldova cand Romania isi va lua privirea de la ea,sa vedem cine va mai face lobby pentru R.Moldova in UE,am observat ca la Chisinau nu se spune nimic despre contributia Romaniei in toate acordurile care se semneaza intre R.Moldova si UE…am inceput sa fiu profund dezgustat de ce vad,la Chisinau nu se doreste unirea,la Chisinau nu esti bine vazut daca vorbesti de romani si romanism,asta e clar si atunci de ce sa ne mai batem capul?…intram in Schengen,inchidem granita de est si asta e,ne vedem de viata noastra,nu poti sa faci cuiva bine cu de-a sila,basarabenii sa ramana cu rusii,cu limba rusa,cu vodka,daca asta vor…dupa tot ce s-a intamplat sa votezi comunistii mai vartos ca inainte de 7 Aprilie e ceva inexplicabil,n-are nici o logica,pe de alta parte modul in care PLDM,PD se ambitioneaza sa mentina ambiguitatile si sa colaboreze cu comunistii e dezamagitor…daca de la Lupu nu se asteptau mari schimbari atitudinea si comportamentul lui Filat sunt o surpriza profund neplacuta…
Le e dat basarabenilor sa experimenteze pe propria piele decizia lor slugarnica fata de Moscova. Politica si destinul unei polulatii oricare ar fi aceasta nu se face cu sufletul ci cu mintea, cu mintea elitelor din acel loc. Basarabia dovedeste ca nu „are”, nici minte nici elita la nivelul cerut de istoria actuala. Dar este propria ei problema, nu a noastra. Vorbesc de ‘a noastra” a romanilor. Cu ce suntem noi vinovati ca ei isi doresc sa fie sluga la rusi? E strict si cat se poate de simplu problema lor.
Vor mai trece inca 20 de ani, 40 de ani, 2 generatii ori 3 generatii, ori 4 generatii, dar ei vor comensura prin propria lor viata deciziile pe care le-au luat.
Din Romania nu prea poti face prea multe daca populatia Republicii Moldova, fosti cetateni romani, care au decis prin propria lor vointa sa aibe alta soarta nu VOIESC sa faca ceea ce ar fi fost logic sa faca. E decizia lor daca merg spre Rusia, nu a noastra. Noi avem un alt curs.
Asa este dragi romani. Noi, romanii, apartinem lumii europene si avem cursul nostru istoric, iar basarabenii apartin lumii slave, mai ales rusesti, si au alt parcurs istoric. Problema este ca presedintele nostru si guvernul PDL, pe care-l patroneaza, inca nu constientizeaza acest lucru si acorda bani, cetatenii si alte avantaje cetatenilor dintre Prut si Nistru. Oare cum am putea sa-i facem sa constientizeze domnul Basescu si guvernul actual ca gresesc amarnic ajutand o populatie rusificata si cu o atitudine profund aniromananeasca?
E necesar sa se desfiinteze mai multe puncte de trecere a frontierei spre est. Sa se pastreze doar la Albita, Sculeni si Ungheni. In contextul reducerii drastice a fluxului de calatori de la est de Prut, aceste trei puncte sunt mai mult decat suficiente si ar duce la mari economii bugetare. sa se reduca drastic numarul de burse acordate basarabenilor, alta sursa de economie la bugetul de stat. Si sunt inca zeci de asemenea posibilitati de reducere a cheltuielilor romanesti in ceea ce priveste strainatatea de la estul si nordul Romaniei.
E necesar sa ne reunim cu neamul romanesc si asa zisul ” unul din Iasi” imediat va fugi la Moscova. Daca-i un om epuizat, el va urla in gura mare, ca sunt un tradator-comunist. Nu-i nicio diferenta intre romanii din Romania si romanii din Basarabia! Capitalismul uneste toate natiile. Feodalismul sovietic a separat natiile, vremelnic din interese imperiale, dar feodalismul cade si cade bine. Omul este o fiinta, care tottimpul isi schimba frontierile sale.
Voi cei de la iASI CU PARTIDUL MOLDOVENILOR SA LASATI DIMAGOGIA. bASARABENII SI BUCOVENENII TREBUE REPUSI IN DREPTURILE LOR CETATENESTI, CARE LI-AU AVUT PINA LA 1945. GUVERNELE ROMANIEI IN FRUNTE CU REGELE SI ION ILIESU AU TRADAT BASARABIA LA 1940 SI RESPECTIV LA 1991 NI-AU VINDUT RUSILOR. UITATI-VA LA UNGURI CUM ACORDA CETATENIA UNGURILOR DIn ROMANIA, LA NOI E UN CALVAR. CINE A CONDUS ROMANIA DE LA 1989 INCOACE ANTIROMANII -ION ILIESCU, PETRE ROMAN, VORUJAN VOZGANEAN, MIRCEA GIOANA SI ALTI VINYATORI DE NEAM SI TARA.
Inainte de toate emisiunea nu imi spune nimic pentru ca este in rusa iar eu nu m-am obosit niciodata sa invata limba asta.Am preferat engleza un pic de franceza dar in nici un caz rusa.
Astfel ca cele peste 70 de minute din emisiune nu vor transmite nimic ROMANILOR ci doar celor care stiu si ruseste.
Apoi nu stiu cum se face dar daca in Romania ar fi o televiziune care ar transmite ,de exemplu, in maghiara si ar avea invitati in emisiune si ROMANI pai atunci in emisiune se va vorbi in ROMANESTE.
Adica eu nu mi-l pot imagina pe Boc sa Basescu intr-o emisiune maghiara vorbind maghiara.Eventual in limba engleza dar nu in maghiara.
Revin la Basarabia,pai ce se intampla acum acolo va avea ecou mult timp ,poate dupa o generatie se va mari procentul celor care se vor declara ROMANI fara a le fi frica sau mai stiu eu ce alte temeri.
Nu sunt de acord cu unii comentatori care spun sa se diminueze ajutorul dat Basarabiei.Daca nu-i ajutam noi(financiar,burse,cetatenii etc) cine-i ajuta?Rusia?Aia sunt in stare sa jupoaie Basarabia daca Basarabia nu ar avea acest sprijin(un pic de spate) din partea Romaniei si UE.
Efortul de sustinere pentru Basarabia este un efort de durata.Nu se face ca in 2-3 ani toti din Basarabia sa priveasca Romania cu dragoste si sa vada in Romani cei mai buni frati.Poate cu rabdare si sprijin in decurs de 15-20 ani Basarabia va avea o alta perceptie la ce inseamna Romania.Asta in conditiile in care Basarabia va mai rezista ca stat atat in forma actuala.Iar chestia cu UNIREA,pai voi Basarabenii credeti ca politicienii vostri actuali sunt dispusi sa-si piarda influenta politica pe care o UNIRE le va presupune.Credeti ca Filat ,in cazul UNIRII,va mai fi prim ministru?Sau mistrii actuali vor mai ramane mistrii si vor mai putea sa-si faca interesele pe spinarea voastra?
Ca exemplu in Romania a inceput campania la vami,daca in Romania sau facut arestari etc in Basarabia este liniste si pace de parca granicerii vostri sunt incoruptibili si curati…Asta trebuie sa va dea de gandit.Contrabanda are nevoie de un punct de iesire si un punct de intrare.Mi-e greu sa cred ca un contrabandist a iesit cu zeci de baxuri legal pe la vama din Basarabia dar a intrat ilegal pe la cea Romaneasca.Think about.
Cat timp basarabenii voteaza pe Voronin,Filat si Lupu cred ca Romania n-are nevoie de astfel de oameni,astfel de oameni nu-ti aduc nimic bun,nimic pozitiv…
Şi acordarea cetăţeniei romăne este un sistem mafiotic .Sunt persoane care cu 4500 E prmesc paşapoarte romăne,şi pleacă liber în Europa la muncă.Din categoria acestor persoane fac parte şi ruşi şi separatişti smirnovişti şi găgăuzi.Dar romînii care cu adevărat vor să se simte romîni la ei acasă nimeni nu le acordă cetăţenie.Eu de exzemplu am trimis cererea de acordare a cetăţeniei romăniei din anul 2007 prin oficiul poştal şi nimic, nici o mişcare .Am fost la consulat şi na fost chip să ajung la ghişeu unde se îmbulzeau numai ruşi şi imnculţi de ai noştriMai bine ar fi, dacă autorităţile romăne or înceta să acorde paşapoarte romăneşti .Prin aceasta se va închea activitatea unei scheme mafiote.
E cu adevarat foarte greu sa poti depune in Romania dosarul de redobandire a cetateniei romane,aici in Moldova se pun cele mai mari piedici.
Mai, Niculita,
daca e asa cum spui tu cu obtinerea mafiota a cetateniei romanesti ,de ce stai cu limba in gura? de ce taci? De ce nu ai curaj si tu si altii ca tine sa iesiti in fata autoritatilor voastre si sa manifestati pentru dreptul vostru? De ce nu demascati pe rusii, gagauzii care , dupa cum zici tu, cumpara pe bani grei aceste pasapoarte si aceasta cetatenie? De ce nu manifestati in fata Ambasadei Romaniei cu o petitie semnata de toti cei care aveti cazuri concrete de astfel de afacwerri murdare? Noi atat asteptam, sa le dati in vileag!!! Stim noi cei din tara ce avem mai departe de facut!!!
De ce sunteti de o lasitate infioratoare? De ce sa platim noi pentru tacerea voastra? Va complaceti in minciuna? E corect ? e bine?
La votare tot pe comunisti si statalisti moldovenisti dati votul pentru a treia oara in doi ani, acum vorbiti cu totii , cu conducere cu tot ca va convine parteneriatul estic, dupa ce Romania a facut pe dracu in patru sa va traga dupa ei !!!!
Si tot voi va burzuluiti la romani? Nu va e rusine? Chiar pana intr-atat v-ati rusificat sufletele si mintea?
Te plangi si te vaicaresti a proasta ,mai , Niculitele!!Ca sa te simti la tine acasa ca roman ce vrei sa fii, dovedeste , nu te palnge!! Lumineaza-te nu intinde mana la pomana!! Si au muncesc ca si tine , nu intind mana!!!
Aceleasi oucruri sunt valabile si pentru GHEORGHE!!! In martie 1918 nimeni nu v-a obligat sa va uniti cu Romania!! Generatia voastra de atunci a ales si inca supramajoritar !! Voi de ce sunteti instare? Nu mai ataca pe regele nostru MIHAI I, nu el te-a vandut la rusi, nu guvernele Romaniei de atunci !! Cal;rifica-te odata pentru totdeuna!!! ce ai fi vrut mai Gheorgeh? Sa plecam 20 de milioane in Siberia , si tot sa nu putem face ceva nici pentru voi nici pentru noi?
Acum, ca ai ocazia sa dovedesti ce aceea UNIRE, de ce nu o dovedesti? De ce te inghesui la cersit? Cer-ti in masa tot electoratul Unirea cu tara Mama si o veti primi cu demnitate cetatenia Tarii din care ziceti ca faceti si voi parte!! UNIREA FACE PUTEREA, mai Gheorghe , mai!!! Asa a fost si la 24 Ianuarie 1859 si la ! Decembrie 1918!! De ce fugi ca dracu de tamaie de aceste idei puternice !! Lasi pe Vornonin sa starnga latul la gatul vecinului tau, a copiilor tai,a nepotilor tai!!
Citeste-l si vezi cu ce „idei puetenice’ se lauda’ si trage invataminte !! daca 70 la suta dintr toti moldovenii vor Unirea cu Romania ,care putere din lume se poate opune? Aud? NIMENI , mai lasilor!!
RM-republica mafiei
Вы поступаете правильно, принимая участие в передачах для русскоязычных. Нужно спокойно и уверенно объяснять вашу позицию. Нужно чтобы люди поняли, что вы ищете выход из той политической и экономической ямы, в которой мы все оказались. И программа вашей партии – один из вариантов выхода из создавшейся ситуации.
За последние несколько лет Ваши оппоненты сделали для русскоязычных пугало из Павличенко , которая хочет насильственно превратить все население республики в румыноговорящих. Разубедите в этом население. Нам не нужны межэтнические конфликты, они ни к чему хорошему не приводят. Примеры этому Руанда и бывшая Югославия.
Valeriu Demidetchi (хотел он этого, или не хотел) дал правильную оценку партиям, вошедшим в этот Парламент.
– Павличенко: „У нас партия демократическая, а не тоталитарная”.
– Demidetchi: ” Вот потому Вы и не в Парламенте”.
Очень „обнадеживающее” резюме. Лучше и сказать нельзя было.
Pentru cex11
Dacă eu aş fi la oraş şi aş despune de timp aş participa la mai multe evenimente,dar specificul îndeletnicirii mele numi permite să dispun de timp.Cu mîna-ntinsă n-am stat nici o dată .Pentru mine materialul cu orice preţ nu e principalul.de aţi păstra omenia în orice situaţie acestai principalul .Ca atare pe mine mă aranjază şi Moldova .
Cazuri de corupţie nu am dar văd pe alolingvi cu paşapoarte romăneşti şi bulgăreşti,acestea-s mărturiile.Voi nici nu trebue să plătiţi nimic pentru laşitatea noastră şi nu trebue să vă puneţi în poziţie de frate mai mare .Ne ajunge fratele de la est ne-am săturat de dînşii pînă peste cap
Şi nu uita că mîţa blîndă zgîrîe rău.
Cea ce propui tu, este în stil comunisto-patriotic.Nu constă în ruşi ori găgăuzi,căci şi printre ei sunt oameni buni.Dar detest curvarii şi curvele spirituale . Ce la voi cu sistema mafiotă este mai bine.Bunelul care a trecut siberia ,cu demnitate a spus,, capul plecat sabia nu tae,cînd se învîrteşte cuţitul de asupra capului.Numai nebunii pot să se vîre sub cuţit ştiind preliminar că cuţitul este tare ascuţit.Cea puput face romănia ursului rus în 1940 ?Alipirea Basarabiei la Romănia şi acordarea masivă fără cercetări minuţioase a fiecărui individum este un pericol de moarte pentru statul Romăn care este un garant a menţinerii noastre în Basarabia.Cît despre mancurţi una pot săţi spun că ei degradează spiritual şi copii lor tot aşa ,dar eu spre exemplu mă mîndresc cu familia mea cu copii mei cu buneii şi părinţii.Şi fără paşaport şi cetăţenie romănă eu continui să fiu romăn-moldovean.Şi nu generaliza ,în privinţă alegătorului fără simţ şi demnitate.
# europa spune:
26 februarie 2011, la 15:03
–––„E necesar sa ne reunim cu neamul romanesc si asa zisul ” unul din Iasi” imediat va fugi la Moscova. Daca-i un om epuizat, el va urla in gura mare, ca sunt un tradator-comunist. Nu-i nicio diferenta intre romanii din Romania si romanii din Basarabia! Capitalismul uneste toate natiile. Feodalismul sovietic a separat natiile, vremelnic din interese imperiale, dar feodalismul cade si cade bine. Omul este o fiinta, care tottimpul isi schimba frontierile sale.” –––––
––––Domnule # europa! Eu nu am de ce fugi la rusi pentru ca acestia sunt zero barat pentru mine. Pe mine ma intereseaza soarta tarii mele, care este Romania, si a poporului meu care este poporul roman. Vrei sa stii de ce ma opun si voi lupta impotriva intrarii basarabenilor in Romania? Uite ca iti raspund. Am fost acolo la voi, am luat pulsul societatii de la voi si nu mi-a placut. Voi sunteti departe de spiritul romanesc si de mentalitatea romaneasca. Sunteti departe si de limba limba romana, pentru ca voi vorbiti ruseste si naiba stiu eu ce alte limbi slave mai vorbiti voi ca eu nu cunosc nici una. In plus urati si barfiti Romania si poporul meu din tot sufletul vostru rusesc. Iar eu si extrem de multi romani avem oroare de tot ce este rusesc, ucrainean, gagauz si alte lifte straine de neamul romanesc. Poporul roman a fost mult prea des si mult prea dur lovit si furat de rusi si de alti slavi pentru ca noi sa mai avem vreodata incredere in voi, vorbitorii de limbi slave. Iata de ce, domnule, nu sunt de acord ca basarabenii actuali se aseamana cu noi, romanii. Iata de ce, domnule, eu as scoate afara din tara mea Romania tot neamul vostru strain de acest pamant, de istoria, de traditiile, de religia si de cultura noastra.
–––Eu nu te consider, domnule, tradator. Nimeni si nimic nu-mi da acest drept, adica sa acuz un strain de tradare. Dumneata ii servesti pe rusi si CSI pentru ca esti de-al lor, ai sange rusesc si ai fost educat de comunistii sovietici. Deci dumneata in tara dumitale poti sa fii orice, asta nu ma priveste pe mine. Numai ca mie nu-mi plac strainii venetici in tara mea. Dumneata te-ai nascut acolo si te consideri maldavan. Aceea este, domnule, tara dumitale. Eu m-am nascut aici in Romania, sunt roman, vorbesc si traiesc romaneste si nu-mi plac strainii care sa ma sufoce in tara mea. E clar, domnule? Sanatate si nu fi suparat pe noi, ca nu ne plac strainii in tara noastra!
Fratilor romani moldoveni.Bine ca voi constientizati ce se intampla cu populatia asta rusificata de la est de Prut in pofida sperantelor desarte ale unor useri ardeleni sau din provinciile de sud care o tin mortis sa ajutam populatia asta rusificata care ne uraste din toti rarunchii.Bine zice ieseanul sa se termine odata si odata cu acordarea cetateniilor si deschiderea de noi si noi consulate de parca din buzunarul pruto-nistrenilor se subventioneaza ,in loc fondurile sa mearga la bugetarii si pensionarii nostri Baselu le directioneaza la ei folosinudui ca masa de manevra la urmatoarele alegeri.Fratilor ei sunt RUSI de 200 de ani si nu or sa devina Romani veci,a fi roman se mosteneste genetic si nu doar ptr. a zbura liber prin Europa. Haideti sa ne vedem fiecare de drumurile noastre,noi in EU si ei vesnic in CSI.
Sinişa,într-adevăr Romănia să înceteze să finanţeze mafioţii de la noi .Ce crezi că cineva este recunoscător că statul Romăn a dat ajutor material anul trecut.Ştii că mulţi absolvenţii din instituţiile superioare din Romănia au devenit membri ai PCRM statalişti înflăcăraţi.
Toţi lingăii stau cu pseudoproiecte modelate şi aşteaptă bani Europeni .Nimic nu se face în Moldova,totul se fură,numai lozincile-s mari.
Dupa vizionarea emisiunei vreau sa ma opresc la aiUrekian eliminand din start pe cei doi „oponenti” previzibili:
Romanofobul de la TASovetskogoSoyuza
si Pasatologul Ciubasenco.
Acum despre aiUrekian fara U.
Acest impostor vorbea ca la miting in campaniile electorale: „trebuie de facut treaba, trebuie-trebuie, uitati-va ce mizerie este in jur…sa oprim vorbaraia” etc. etc.
De parca nu acest Dinozaur a politicii moldovenesti nu a fost la putere si pe langa ea ultimii 20 ani. Nu acest Aparatcik sovietic a adus acest pamant la saracie si ignoranta.
Acest ipocrit nici astazi, dupa ce populatia l-a aruncat la gunoiul istoriei nu are bun simt sa-si recunoasca vina pentru dezastrul la care a participat acest bolsevik prorus inca de pe timpurile ocupatiei sovietice.
Imi provoaca dezgust acesti gratagii. Adevarati raufacatori. Slugile Kremlinului
LE GRAND RETOUR.
Bonjour Mademoiselle ivropa alias europa,
Comment ca va?
Bienvenue chez nous.
Deja la libertate?
Cum a fost tratamentul? Vazand mesajele D-voastre nu a facut mare treaba. Asta e. Delirium tremens nu se trateaza.
Orcum. Bucuros sa va avem printre noi.
Asteptam in continuare mesajele D-voastre din suburbiile parijului.
Important sa nu uitati sa beti la timp les pilules prescrise de medici.
Admiratorul D-voastre Luca
Tovarasul „altul de la Iasi”,
nu te mai umfla atata in pene. Si nu umbla cu porcarii gen:”ma ntereseaza soarta tarii mele, care este Romania”. Tu nu ai tara. Ai probleme in capul tau plin de cacat.
Ai fost victima unui excroc de pe malul stang al Prutului. Si uite-l, s-a ivit, Suparatul din Ieş.
Fugi deaici si nu imputi aerul. Avem aici destui cozi de topor.
Ce e cu napasta aceasta? Cekistii din Kremlin acum parasuteaza Bolsevici din vestul Prutului?
Luca este psedonimul V.P.
Bai corcituro de Luca sau cum puii mei te numesti. Mergi fraiere si te uneste cu fratii tai rusnaci nu cu noi romanii deoarece esti unul de-a lor si nu ai in comun cu noi romanii sau tiganii cum iti place tie sa ne numesti.
Cetatene luca! Mai intai nu fi vulgar! Oare vulgaritatea ta este caracteristica pentru toata populatia dintre Prut si Nistru? Stiam ca sunteti nejudecati si lipsiti de logica in tot ceea ce faceti. In lipsa de logica si impostura de care dati dovada sunteti unici pe glob. Stiam de asemenea ca multi din voi sunteti vulgari, dar sa ne numesti pe noi „cekistii din Kremlin”, asta nu ma asteptam. Este pe aceeasi linie cu a ne face pe noi „tigani”, nu? Eu iti transmit un vechi proverb romanesc care caracterizeaza pe multi din concetatenii tai basarabeni: „Curva ia prajina si sparge capul la tot satul”. Iti aduc la cunostinta ca unii romani din Muntenia, Oltenia si Transilvania nu cunosc prea bine locuitorii rusofoni dintre Prut si Nistru si mai manifesta ceva compasiune fata de voi. Dar noi, romanii moldoveni, adica moldovenii adevarati, va cunoastem mai bine si ne dezicem de voi, de atitudinea voastra antiromaneasca, de ura voastra viscerala fata de tot ceea ce este romanesc. Deci, noi moldovenii adevarati va repudiem pe voi, falsii moldoveni rusificati dintre Prut si Nistru. In curand nu veti mai avea acces decat extrem de greu in tara noastra. Si asta pentru ca nu ne plac „giţăii care sug la două vaci”. Sugeţi de la ruşi şi ucraineni, dacă mai puteţi, dar lăsaţi România şi UE în pace şi nu mai cerşiţi nici un fel de sprijin pentru că nu-l veţi mai primi. A-nţărcat balaia pentru voi, politnicii dintre Prut şi Nistru!
1. Te nasti obosit si trăiesti pentru a te odihni.
2. Iubeste-ti patul ca si pe tine insuti.
3. Odihneste-te ziua ca să poti dormi noaptea.
4. Dacă vezi pe unu’ că se odihneste, ajută-l!
5. Munca inseamnă oboseala.
6. Nu face astăzi ce poti face si maine.
7. Fă cat mai putin, iar ceea ce ai de făcut fă să facă altii.
8. Prea multă odihnă nu a omorat pe nimeni.
9. Cand iti vine pofta să muncesti, asează-te si asteaptă să-ti treacă.
10. Dacă munca inseamnă sănătate, atunci: trăiască boala!
11. Serviciul nu este carciumă să stai toată ziua in el.
12. La muncă trebuie să te asezi in asa fel incat să mai incapă si altii
Pt europa
Nu ti-i rusine sa scrii asemenea prostii? Crezi ca toata lumea e cu sapte fete ca tine? Vrei sa te gasesc si sa te chem in judecata pt ca scrii minciuni? Oricine iti scrie ceva ce nu-ti place, vei scrie ca este VP? Eu, in clipa asta, am revenit de la Soroca si nu am fost pe Internet de ieri de pe la 22.30. Nu-i judeca pe altii dupa mizeria si potlogariile de care esti capabil.
Stimate „unul din Iasi”,
Nu va convine ce se intampla in Basarabia? Foarte bine! Fiecare are dreptul la propria opinie. Dar asta nu va da dreptul sa interveniti pe un blog ce nu va este destinat ( ce cautati pe un blog basarabean? ), sa proferati insulte la adresa unor oameni pe care nici nu-i cunoasteti, sa-i violentati verbal la ei acasa si sa faceti afirmatii care nu au nici o acoperire si care pe langa proasta crestere si impertinenta mai denota si o crasa incultura. Sunteti revoltat din cauza realitatilor din Romania si a modului cum intelege sa fie „impartial” presedintele Romaniei? Scrieti-i, daca va da mana, pe blogul personal al presedintelui! Afirmati, dand apa la moara comunistilor din Basarabia niste lucruri care nu au nici o legatura cu realitatile obiective din Basarabia. Nu exista nici o legatura intre modul cum i-a mintit pe basarabeni, niste oameni adusi la la disperare de catre o minoritate impertinenta de doar 200 000 de rusi, Traian Basescu, facand promisiuni irealizabile si fara acoperire efectiva in posibilitatile birocratice ale Romaniei de a le duce la indeplinire, pentru a le cumpara votul, promisiuni clamate sonor si care au adus, tocmai datorita caracterului lor sfruntat si demagogic, protestul unor autoritati occidentale. Romania, datorita caracterului complicat al procedurilor, nu poate asigura mai mult decirca 5 000 de cetatenii pe an. Sunt persoane de etnie romana care au depuse actele de catatenie inca din 1998, cand Romania nu era nici in UE si nici in NATO si care nu au primit cetatenia nici astazi, in timp ce familii de rusi au primit cetatenie imediat. Povestea cu cardul de trecere libera a frontierei, din zona deproximitatea UE este o mare minciuna. Daca persoana respectiva, care locuieste intr-unul din raioanele de granita, desi legea europeana spune alta, solicta permisul de libera trecere, daca nu are o ruda care sa-i faca chemare nu primeste permisul. Din cei aproximativ 2 000 000 de cetateni moldoveni despre care s-a spus ca vor primi permisul de libera trecere, doar 700 000 au primit acel permis. Foarte multi din elevii veniti la studii in Romania sunt de etnie ruusa, pentru ca populatia majoritara romaneasca, circa 78,9% ( aproape acelasi procent ca in Romania, adica 82% ) este prea saraca sa-si prmite sa-si trimita copii la studii in strainatate. Din cauaza ca majoritatea populatiei de etnie romana a fost tinuta fortat in ignoranta si incultura, de catre autoritatile tariste si cele sovietice ( populatia autohtona era considerata ca cea mai putin instruita din tot imperiul rus ), acesta populatie a fost usor de supus alienarii si manipularii, atat de catre statul rus si mai apoi de catre cel sovietic, dar si de catre biserica rusa care si-a intins dominatia in mod impertinent asupra unei eparhii care era filie a Patriarhiei Romane. Principalul tel al acestei manipulari era introducerea in constiita maselor de ignoranti ca nu apartin etniei romane. Lucrul asta rusii l-au mai facut si cu carelienii in raport cu poporul finlandez si cu azerii in raport cu poporul turc si cu tungusii in raport cu poporul manciurian, etc. etc… Deci romanii nu au fost un caz izolat. Ce faceti domnia voastra este un act de inalta tradare fata de patria romana, oferind cotropitorului motive sa considere justificata rapirea a unei cincimi din teritoriul national al Romaniei, motiv pentru care, intr-o zi veti da socoteala, sper, macar in fata propriei constiinte. Si ca sa fiti linistit, si sa nu va mai simtiti obligat sa treceti, in stilul arhicunoscut al rrrromanului verde, la tot cortegiul de insulte si fantasmagorii fara acoperire, va informez ca si eu sunt moldovean nascut in Romania, nici eu nu-i suport pe „portocalii” dar spre deosebire de dumneavoastra am inteles ca nu este corect sa pun cojocul pe foc datorita faptului ca este plin de purici. Nu pe romanii din Basarabia ar trebui sa fiti suparati, chiar daca unii dintre ei i-si clameaza, in mod inconstient si sinucigas, antiromanismul. Ei sunt doar niste biete victime incostiente ale unui sistem politic odios. Si in ultima vreme, de cand comunistii au fost inlaturati de la putere, lucrurile au inceput sa se schimbe radical in Basarabia, numarul celor care contientizeaza ca sunt romani, la nivelul strazii, in special printre tineri, fiind in crestere exploziva. Exista insa, din pacate, un nucleu dur, format din alogeni romanizati si rusizati, in calasi timp, controlat de catre comunistii care sunt imoral de multi pentru secolul XXI, care cedeaza mai greu. Insa statul roman nu poate si nu trebuie sa-si inceteze influienta asupra unor teritorii care, din puct de vedere spiritual, ii apartin. Dumneavoastra nu aveti dacat sa va cedati proprile proprietati in mana dusmanului. Nu aveti insa dreptul sa faceti acest lucru cu patrimoniul cultural national. Ce repede v-ati gast sa scoateti Romania la mezat!?
Pentru „celalalt din Ieş”
vezi ca am avut dreptate ca capul tau e plin de cacat.
Nu te ridica in rang. Eu nu te-am facut „Cekist din Kremlin”, esti SI vei muri un simplu vierme bolsevic. Daca vrei, te ridic in rang si te facem NewBolsevik, sa te simti mai important in viata ta de frustrat. Am scris mai sus ca Cekistii din Kremlin parasuteaza provocatori ca tine pe teritoriul ROMANESC intre Nistru si Prut sa dezbine populatia romana cu aspiratii unioniste:” Cekistii din Kremlin acum parasuteaza Bolsevici din vestul Prutului?”
Si cel mai important: Nu mai vorbi atata despre persoana ta la PLURAL.
Alo xyz, sunt sigur ca distorsionezi cu buna stiinta realitatile din Romania si Basarabia. Sau poate nu cunosti realitatile de acolo desi traiesti in republica. Eu nu numai ca nu cedez patrimoniul cultural romanesc, dar tocmai ca vreau sa-l apar de straini, inclusiv de strainii basarabeni. E posibil sa fii roman, dar sunt sigur ca nu esti nascut in Romania, domnule! In acelasi timp esti gresit informat basarabeanule, pentru ca in Romania traiesc peste 89,5% romani. In schimb in republica ta traiesc 2 -3% romani, daca nu chiar mai putin. Eu am fost la ei chiar vara trecuta si stiu ce vorbesc. Restul de 97 – 98% basarabeni sunt vorbitori inveterati de limba rusa si antiromani viscerali care urasc Romania si pe romani din tot sufletul lor rusesc. Si oare de ce ne-ar trebui noua sa ne aducem in tara cateva milioane de straini polietnici rusofoni, ucrainofoni, gagauzofoni etc? Oare nu ar fi o piatra legata de gatul Romaniei? In ceea ce priveste comunismul basarabean, apoi greu sa-l starpeasca cineva. Aceasta populatie zombata nu cred ca mai poate fi convertita la valorile europene si democratice. Sunt absolut sigur de asta. Asa ca stai domnule binisor in republica dumitale si mai lasa Romania in pace! Eu nu intru in discutie daca basarabenii nu discuta si nu barfesc tara si poporul meu. Sa-si spele rufele intre ei dar sa nu se lege de Romania, care este o tara straina pentru ei, si eu nu-mi voi face simtita prezenta sub nici o forma. Nu ma intereseaza cum se cearta si se spurca ei intre ei. Dar sa nu-mi jigneasca tara si pe mine ca roman. E clar, basarabene?
xyz spune: „…. oferind cotropitorului motive sa considere justificata rapirea a unei cincimi din teritoriul national al Romaniei ….”
Domnule, Romania are aproape 240.000 de km. patrati, deci este de peste 10 ori mai mare decat republica voastra. Chisinaul controleaza acum putin peste 20.000 de km. patrati, iar cu Gagauzia nu se stie niciodata ce se poat intampla. Rusii lucreaza intens la separarea Gagauziei de restul republicii voastre.
Pentru un „nimeni” din Iasi,
Mai nimicule! Deja m-ai enervat. Esti lamentabil! De cate ori sa-ti spun, oligofrenule, ca sunt cetatean roman, nascut in Romania si cu domiciliul in Romania, ca sa pricepi? Despre care „republica voastra” este vorba? Eu n-am nici o treaba cu Basarabia. Se vede ca esti obisnuit sa privesti lucrurile pe deasupra, cu un aer superior, fara acoperire si fara sa-ti pese de cei cu care intri in dialog ( pe principiul: „prostul pana nu-i fudul nu-i prost destul” ). De fapt, care dialog? Este doar un monolog al surzilor si al infatuatilor, de vreme ce nici nu te intereseaza ce mai spune si interlocutorul. Retine analfabetule ( abia acum am vazut ce porcarii ai scris mai sus ), daca imi mai spui o data „basarabene” chiar te caut si nu te caut degeaba… Locuiesc aproape si am si surse suficiente de informatii, inclusiv de E-mail-uri, ca sa dau de tine… in timp ce tu macar nu ai habar de unde sunt… Si ca sa punem lucrurile la punct: Basarabia + Bucovina + Bugeac fac mai mult de o cincime. Sa mai amintesc si de Maramuresul istoric sau de Cadrilater? Tradatorule de neam si de tara! Ia-te de mana cu valahul Bujenita – Voronin, cu originea langa Bucuresti si care acum se da acum mare rus si anti roman, fost colaborator al lui Basescu, care, de alt fel, l-a si sprijinit in turul doi sa ajunga presedinte si a primit de la acesta, de ziua lui, un camion cu sticle cu vin de Cricova. Ce sa-ti spun?! Esti mare scula… Au iesit la iveala gunoaiele de dupa furtuna… Eu de tangai ca tine, care tin sa aiba ultimul cuvant, am vazut destui. Nici nu-ti mai raspund. Pierd vremea cu tine, bai nimicule!
Uiti ca pentru a scrie pe blog porcariile pe care le scrii, trebuie sa-ti scrii, mai intai, adresa de E-mail, adresa pa care o aflu in cinci secunde. Restu-i poiezie… scumpete… Si mai esti si fraier si spui din ce oras esti…
Eu vreau sa va revoltati contra lui Luca, care are o functie pro V.P.
Pt europa
Nu stiu despre ce „functie” pro VP a lui luca vorbesti, ca eu nu-l stiu, ca pe nimeni de pe acest blog, in afara de doi-trei membri ai PNL, luca nefiind printre ei. In general, eu sint pt libertatea de expresie si fiecare trebuie sa spuna ce vrea. Luptam cu opiniile, nu cu autorii.
Chère Mademoiselle ivropa,
je t’aime, je t’adore.
P.S. ai grija de pastile
Sunt foarte echilibrat la caracter si la provocarile bolnavilor le raspund simplu, medicii pe bolnavi nu se supara.
Pentru toti aceia carora le place sa se auda vorbind si care se cred in masura sa dea sentinte in orice domeniu,
am sa va reproduc patru dictonuri ale masonilor. Sper sa nu fie o impietate.
-1) Cunoasterea te face profund nefericit. Deci a sti este un risc asumat ( istoria marului initierii din pomul cunoasterii din gradina Edenului ). La vechii greci marul simboliza cunoasterea si nu erotismul.
-2) Desi stii ca nu se poate, esti dator sa incerci sa stii totul.
-3) Cu cat stii mai putin, cu atat ai impresia ca stii totul.
-4) Numai incultii au certitudini.
Cred ca mai mult de atat nici nu se poate spune ceva in plus.
Ah incultule si agramatule xyz! Ca orice las te ascunzi in spatele amenintarilor. Oare nu crezi ca ar trebui eu sa cheltui niste bani ca sa te pedepsesc pentru grosolania ta de taranoi? Eu te-am depistat deja iar cand vei iesi in oras sa te pazesti, grobianule de origine basarabeana! Dulce-i pedeapsa patriei, basarabeanule din Bucuresti! Probabil ca esti un spion al serviciilor secrete rusesti! Cand ai avut timp sa inveti romaneste?
Doamna Pavlicenco pe buna dreptate spune ca lupta cu opiniile si nu cu autorii. Atunci cum luptati voi basarabenii luca si xyz stabiliti in Romania sa ne convingeti de „patriotismul romanesc” al basarabenilor? Sunt hotarat, eu si cativa prieteni, sa va gasim si sa va expediem pachet peste Prut! Chiar daca vom cheltui niste bani.
Pt unul din Iasi
Nu am inteles ce ati avut in vedere cu pachetul peste Prut.
Pt. mereu acelasi din Iasi:
–––––––––––-
Frate draga, te inteleg in durerea ta si supararea ta.
DAR, las-o mai moale.
– Da, inca multi moldoveni sunt rusificati si cu mintea ciuntita comunista.
Poate ai si avut experiente triste cu unii basarabeni pe la Iasi.
– Dar nu generaliza ! Sunt si multi oameni de treaba.
Sa ne amintim de martirii basarabeni, patrioti pt. Romania Mare, omorati
prin „Accidente” de KGB:
-studentul basarabean Andrei Savciuc de la Bucuresti -Nov.2009.
-poetul Grigore Vieru -Ian.2009.
si multi altii: Ion Si Doina, Nic. Costin, Lidia Istrati, Ion Vatamanu, etc.
Cu toate greutatile, unica salvare pt. noi este Romania Mare.
Si daca cei multi si poate cam prosti nu inteleg,
ea se va face pt. Urmasii nostri, pt. copiii nostri: ca sa traiasca in NORMALITATE.
– caci tu, draga frate, chiar daca iti este ciuda pe multe lucruri, nu doresti ca neamurile tale di Basarabia sa fie lasate de izbeliste.
caci societatea este condusa de cei INTELEPTI si nu de cei ORBI si Prosti.
Nu te supara ! Fii mai bland la inima !
OK!
Buna seara D-na Pavlicenco. Ca Demidetchi face jocul Moscovei nu-i nimic de de mirare. El ca corespondent de acolo isi primeste tainul. Cineva vara trecuta mi-a spus ca el pentru merite deosebite a fost decorat de catre Rusia cu ordenul „Drujba narodov”. Nu m-as mira sa fie adevarat. Acum el lupta pentru o alta medalie!
# Vitalia Pavlicenco spune:
28 februarie 2011, la 10:10
Pt unul din Iasi
Nu am inteles ce ati avut in vedere cu pachetul peste Prut.
Doamna Pavlicenco, doresc din tot sufletul sa nu mai vad basarabeni in orasul si tara mea pentru ca nu-mi place sa aud vorbindu-se ruseste. De ce sa fiu poluat sonor de limba rusa in tara mea? Stiti, intr-o clasa a IX-a intr-un liceu din Iasi sunt doi basarabeni: Igor si Vitalie. Stau separati de tinerii romani pe care-i privesc parca speriati, vorbesc ruseste intre ei, iar daca ii tragi de limba atunci realizezi ca sunt antiromani si au conceptii mai rusesti decat rusii insisi. Elevii romani din clasa nu pot gasi o maniera de a se apropia de ei si se feresc acum de ei ca de un corp strain. Concluzia: e o uriasa diferenta intre romani, inclusiv romanii din Moldova istorica, si basarabeni, pe care noi nu-i consideram ca fiind moldoveni pentru ca nu sunt, asta e realitatea.
Prin trimiterea in pachet inseamna ca i-as imbarca in tren in gara Nicolina si i-as urmari pana trec la Ungheni in RSSM sovietica, pentru ca tot sovietici sunt si acum basarabenii. Sper ca va e clar acum! Multa sanatate, doamna!
Pt unul din Iasi
Mama mea a invatat la o scoala normala din Iasi. S-a „repatriat” in 1940, la virsta de 19 ani, fiind nascuta in 1921. A predat la clasele primare, apoi „moldoveneasca” si franceza. M-a invatat caracterele latine. Mi-a povestit mereu de Romania. Am avut rude – fratele bunicii paterne – la Bucuresti si, alte rude, pe linia sotului, – sora bunicii lui materne, la Braila. Rudele bunicii mele ne aduceau discuri, veneau o data in an, am cunoscut prin ei Balada lui Ciprian Porumbescu, la liceul respectiv de muzica a si invatat fiica mea, peste ani.
Familia mea are cetatenie romana din 1992. Fiica mea, Beatriz, violonista, a invatat la Liceul Dinu Lipatti din Bucuresti. Nu au scos-o din bolsevica si rusoaica, insa, a invatat foarte bine, s-a integrat in societatea romaneasca, a mers cu elevii romani in turnee peste hotare, are si acum prietene cu care a invatat in Spania, Italia, si-a dobindit respectul romanilor, s-a putut apara, nu a facut bisericute cu romanii moldoveni, dimpotriva, exact vreo citeva fete din astea i-au aplicat, continuu, „relatii nestatutare”. Unii pedagogi, inclusiv directorul, s-au comportat urit, nu le dadeau minimumul de bani prevazut de Guvern pt a merge la concerte sau la frizer/coafor, sa/si mai scurteze parul, erau si alte aspecte.
Cu toate astea, am ramas romani, nu urim romanii, ma simt in Romania ca la mine acasa, nu am viza de domiciliu in Romania, sint rotariana si am colegi Rotary in fiecare oras romanesc, imi place Romania, dar nu-mi place PD-L-ul.
Pe romanii basarabeni, deznationalizati metodic, trebuie sa ii intelegeti, sa ii apropiati cu binele si cu o minima caldura sufleteasca, pentru ca sint ca niste copii salbatici crescuti in jungla moldoveneasca antiromaneasca. Nu trebuie sa ii condamanti, ci sa va bucurati ca parintii lor au rezistat in fata persecutiilor inumane din partea autoritatilor sovietice, ca au renascut dupa deportari si ca au decis, totusi, sa isi dea copiii la studii in Romania. Asa trebuie privite lucrurile.
Am fost doua luni acum, recent, linga fiica mea, in Germania. La o clinica am intrebat-o pe o nemtoaica, provenita din Estul Germaniei, cum priveste astzi unificarea Germaniei. Stiti ce mi-a raspuns? Ca regreta, ca era bine sa ramina in RDG. Vedeti? Si ea e asistenta medicala. Adica s einvirte printre medici avansati. Pai – acum – va intreb: daca ei au fost doar putin timp sub niste autoritati zise socialiste, fara deportari etc. ce sa spunem despre basarabenii macerati? Fiti ingaduitori si timpul le va tamadui pe toate.
Bine, doamna, va voi urma sfaturile desi imi vine foarte greu sa fac acest lucru. Va urez dumneavoastra si familiei dumneavoastra numai succese pe toate planurile!