Eu nu am fost astazi acolo, in piata. Am gasit motive pentru mine, pentru starea mea de inconfort intern, nu pentru altii. De ce nu am fost ? Pentru ca am stiut ca asa va fi, cum a fost intotdeauna in zilele de comemorare a evenimentelor de mare importanta al poporului roman. De fiecare data aceste actiuni se desfasurau “cu usile inchise” sau in auditorii prea mici pentru atare actiuni. Fiecare “grupare” cu “sentimentul” si “actiunea” sa.
In piata mai venea Ilie Bratu cu poate 100 de persoane. Nu mai intelegea nimeni de ce este asa. Multi credeau in continuare ca iesirea in Piata a lui Ilie Bratu cu oameni numarati pe degete la aceste zile comemorative este o diversiune. Pentru ca, din ferestrele Guvernului, Parlamentului, Presedintiei, comunistii /dar si necomunistii/ se uitau si monitorizau masiv “grupul” de oameni in frunte cu Ilie Bratu, care au iesit si au scandat lozinci nationale. Astfel aratau lumii intregi “chiti romani” exista in Republica Moldova. Este clar, chit ar fi el de luptator, chit de tare ar dori, I.Bratu nu poate aduna sute de mii de oameni. E nevoie de multe “altele” si de “altceva”.
Ma intreb si eu: de ce chind a trebuit sa fie preluata puterea, au fost organizati sa vina in piata sute de mii de oameni? Au fost acolo mic si mare, studenti si pensionari… Toti scandau “U-NI-RE !“ si alte lozinci, care insuflau forta si unire de forta. Acolo erau uniti si toti liderii politici. Fiecare dintre ei a venit cu “oastea” lui, ca la nunta “regelui”. “Vorniceii” stateau la tribuna si dadeau “cupa-microfon” numai cui doreau ei. Si atunci se simtea prioritatea “laurilor”. Mirosea a “cui ii vor reveni laurii /voturile/” in urma acestor actiuni. Si, pe buna dreptate, “laurii” au fost strinsi de cei care au organizat marea adunare. Este bine ca au organizat. Intrebarea e: ce i-a condus pe organizatori la acea actiune? Dorinta de a rasturna puterea si a descatusa poporul sau inca o actiune fariseica de a se folosi de popor?
Inclin sa cred ca al doilea scop a fost mai presus. De ce? Pentru ca in prima zi “uraganul” se declansase. Dupa ce au fost trimisi insistent “acasa”, numai convinghind oamenii ca desfasurarea actiunilor vor continua a doua zi si oamenii s-au dispersat, au fost batuti, arestati, maltratati si chiar ucisi. A doua zi “oaspetii” au venit, dar “gazdele” nu mai erau acasa. Unde au fost “cavalerii” si “vorniceii neamului” a doua zi? Unde a disparut “cupa-microfon”? Oricum, reactia se declansase si puterea a fost preluata, “laurii au fost impartiti”.
Insa sperantele protestatarilor din aprilie 2009 deocamdata au ramas … sperante. “Uraganul”, insa, s-a dovedit a fi un mare “FÎSSSSS”, care a emanat o “flacara violeta”, conditionata de duraceii inghititi… Astfel, “flacara violeta” la noi a luat nastere mai devreme, dar nu stia inca nimei ca asa se va numi…
Stiu din Monitorul Oficial ca la 9 mai a.c., de Ziua Victoriei /nu si a Europei, spre care rivnim/, vor fi organizate si finantate activitati multe si marete. Inseamna ca se poate, daca se vrea. Se poate organiza, daca se doreste. Constatarea desfasurarii, in acest fel, a actiunilor de astazi este dovada fariseismului si manipularii sentimentelor oamenilor. Asa, ca sa nu suparam pe nimeni, lasam capul plecat, sa nu-l taie sabia … cui? Doar avem forte democratice la putere! Asa cum nimeni nu incurca, in continuare, organizarea depunerilor de flori la monumentul lui Vladimir Ilici, nu ar fi incurcat nimeni organizarea manifestarilor dedicate memoriei istorice a poporului roman. Daca suntem romani.
La sarbatoarea “clatitelor” si la multe alte sarbatori mai putin importante pentru poporul bastinas se aduna, organizati din timp, cu mediatizare la maximum, alaiuri mari, cu muzica si “mese mari”.
De ce Vitalia Pavlicenco este atribuita categoriei persoanelor “non grata” in rindurile celor care au strins “laurii” ? Pentru ca ea se considera si este libera sa atace problema “drept in frunte”. Pentru ca ea nu are ce pierde si onoarea nu si-o “pune la bataie”. Nu inzadar multi ca dumneaei, inclusiv eu, suntem inclusi in lista “luptatorilor contra RM” de presa comunista, care si-a permis acest lucru.
Eu, care din veniturile mele platesc mereu cu acuratete impozite mari, muncesc din rasputeri, dindu-mi Dumnezeu putere si stiinta, tin adunate in jurul meu chiteva sute de oameni, pentru care tot cu acuratete platesc impozitul si achit platile aferente la salariile lor – eu sint “luptator contra RM”?! Care este diferenta dintre cei care au fost si cei care sunt azi la Putere?
Cineva mai tine cont ca noi existam si nu suntem lipsiti de vedere, auz si grai? Are oare vreo importanta ce credem noi? “Armate” de oameni creduli, dar manipulate, stau pe bloguri si ii blameaza pe cei care nu trebuie, de fapt, blamati. Ei trebuie adunati si organizati sa participle fiecare cu ce poate la “urnirea carului” din loc. La descatusarea poporului, la participarea fiecaruia in determinarea prezentului si viitorului sau. Ce este mai periculos ? O “Pavlicenco” avind un character mai rebel, care este mai putin “confortabila” pentru “elita neamului”, dar care nu poate fi invinuita de actiuni de delapidare a fondurilor, de acaparare a ce nu i se cuvine sau cameleonii camuflati, care apar in fata poporului ca si “salvatori” al neamului? O Pavlicenco, cea care a luptat continuu si inversunat impotriva comunistilor si a organizat Hora Unirii in regim comunist, sau cei care s-au folosit de lupta contra comunistilor si se tem sa sarbatoreasca Ziua Unirii cind nu mai sint comunistii la Putere?
Sa nu uitam de Arhangelii Mihail si Gavriil. Mihail aducea vesti mai rele, Gavriil – pe cele bune, inclusiv Buna vestire pentru Fecioara Maria. Diferiti fiind, ambii sunt ingerii lui Dumnezeu. Fiecare are locul lui acolo. Pe pamint este o alta “regula”. Trebuie sa fii cum place sefului. Astfel se nasc “actorii” politici si sfetnicii lor, care, pina la urma, nu mai suporta slugarnicia si pleaca de linga ei. Dar pleaca anume atunci, chind “corabia” incepe sa se scufunde. Ingerii nu-l vor parasi niciodata pe Dumnezeu.
Stimate doamne, de ce nu mergeti la pensie sa va odihniti? Ce va face sa luptati pentru putere? Lasati ca cei mai tineri si cu puteri mai multe sa se lupte. Puteti da sfaturi, comenta etc.
Pt dorel
Stimate tinar sau batrin,
Dar ce au adus iubitii nostri tineri azi, cind se tem sa isi forteze partidele sa nu uite cine sintem si incotro mergem?
Iata de asta nu mergem la pensie.
Apoi e clar cu actiunea de la Chisinau de pe 27 martie 2010. Quot erat demonstrandum! Daca mai erau romantici care visau la o „evantuala unire”, acum nu cred ca va mai visa cineva asa ceva, cel putin in Romania. Acum se pune problema sa determinam guvernantii romani actuali sa abandoneze orice proiecte, cetatenii, burse si toate celelalte lucruri referitoare la republica dintre Prut si Nistru. Am fost, suntem si vom ramane doua tari straine. iar basarabenilor sa li se aplice acelasi regim pe care il aplica Romania cetatenilor din Sierra Leone. Sa auzim de bine!
BRAVO, MULT STIMATE VITALIA PAVLICENCO SI ALEXANDRA CAN, TOTI CEI CU INIMA SI CUGETUL ROMANESC, CU DRAGOSTE CATRE APROPIATI SI CREDINTA IN DUMNEZEU, VA SUNT RECUNOSCATORI ACUM SI PE VIITOR !
Dna Pavlicenco respect p/u cauza, insa nu vedem noi degraba Unire „cum nu ne vedem f…ul fara oglinda”, si nici de 500 EUR nu scapam nici de proces mai „usor” de redobindire a cetateniei romane, nici de birocratia mare p/u permisul micului trafic, ne putem numai cit de cit bucura de progresele sa le zic mici, sau mari, sa nu supar pe careva, ce s-au facut deja in aceasta directie, poate cu timpul… numai daca nu ne intoarcem iarasi de unde am pornit. „Incetul cu incetul se face otetul”. Si e bine ca exista dealde dvs., dna Can… care le mai sta in coaste atit comunistilor, cit si actualei guvernari sau care va fi. Sincer ma face sa cred ca daca ati detine si d-stra guvernarea mai multe tot nu ati putea face sa ne apropiati de Romania, UE deoarece nu ne doresc ei – UE, ne-ar vrea UE, insa relatiile cu Rusia sunt cu mult mai presus ca noi, e si clar de ce, si stiti bine ca unde nu esti dorit nu te simti comod. Deci E PREA COMPLICAT ca sa fie cit de cit repede si Unirea si integrarea in UE cit si prosperitatea basarabeanului care mult depinde de mentalitatea lui…
Doamna Alexandra!Vreau sa va felicit cu sarbatoarea Marii Uniri de la 1918.Foarte bune aprecieri a situatiei de azi din Moldova.Din pacate noi poporul simplu am fost inselati mereu de unii neo-nationalisti de tipul celor ce se afla acum la guvernare.Imi aduc aminte de trecutul neindepartat cind un fost lider mare M.Snegur,venit la putere pe spinarea poporului ne recomanda fata de Romania”sa ne tinem de neamuri”.
Apoi alt derbedeu national-popular ne indemna in anul 2002 la mitingurile anticomuniste sa strigam ce vrem,numai nu sloganele”Unire”,”Traiasca,traiasca sa infloresca Moldova,Ardealul si Tara Romaneasca”.Unde a ajuns stie toata lumea-in ura poporului.
Asa a fost inselat poporul 20 de ani.Astazi se pare ca avem noroc de acelas soi de neonationalisti,mascati si falsi.Nu degeaba cind vine vorba despre adoptarea „Legii lustratiei” marii „democrati” se fac ca nu aud,se fac ca ploua.Un democrat la Brusel striga ca mergem spre UE,alt „democrat” Lazar la Chisinau striga sa mergem spre matusca Rusia,si tot in aceiasi zi.Sa te crucesti,nu alta.Ce poata sa inteleaga un om simplu?Ca vor fi trasi pe sfoara din nou?
Poate numai atunci vor intelege toata lumea ca unica solutie sa scapam de toti acest farisei este una -Unirea cu Patria mama -Romania.
Pentru
# dorel spune:
28 March 2010, la 11:11
„Stimate doamne, de ce nu mergeti la pensie sa va odihniti? Ce va face sa luptati pentru putere? Lasati ca cei mai tineri si cu puteri mai multe sa se lupte. Puteti da sfaturi, comenta etc.”
Dorel, eu anume asta si fac. Eu nu lupt in general, mai ales pentru a FI la putere. Las sa lupte tinerii si cu puteri mai multe.
Eu spun opinia mea, dau sfauri /pe gratis/, comentezi…. Ma lipsesti de acest drept ? Pentru mine Puterea inseamna forta care ma conduce si careia trebuie sa ma supun cu smirenie. Si daca nu mi-a placut puterea comunista, trebuia sa stau cuminte „in banca mea” ?
Puterea este aleasa de electorat si trebuie sa se ghindeasca permanent la electorat in primul rind.
Despre pensie : Cu ajutorul lui Dumnezeu, eu am ajuns. Iti doresc si sper sa ajungi si tu.
Nu uita ca adesea unii pensionari la adinci batrinete mor „tineri” fiind, altii se nasc si toata „viata” ramin batrini.
P.S. Urmatoarea postare sper sa o postati cu nume adevarat, ca sa pot sa raspund cu „DVS”.
Reveritor la
Cine,cine dar numai Alexandra Can nu are dreptul moral sa vorbiasca despre Unire. Se stie ca aceasta a servit cu inversunare regimul criminal comunist,pina in 1990.
Cum se poate asa cevai,este inacceptabil.Trebue sa va fie rusine.
Alexandra Can,PPCD+PCRM,Rosca tradator KGB-ist–de cind te doare „n cot de ceia la ce ati adus tara impreuna cu Rosca?
pentru : Tudor
„Cine,cine dar numai Alexandra Can nu are dreptul moral sa vorbiasca despre Unire. Se stie ca aceasta a servit cu inversunare regimul criminal comunist,pina in 1990.
Cum se poate asa cevai,este inacceptabil.Trebue sa va fie rusine.”
Eu am dreptul sa fac ce vreau, daca ce fac eu, nu incalca drepturile si libertatile celora din jur. Pina aici este democratic.
Tudor, spune, ajuta-ma sa inteleg si eu, cum, prin ce metode am servit eu cu inversunare regimul criminal comunis, pina in 1990 ? Nu pot sa-mi dau seama.
Da, am fost pioner, comsomolist si membru al partiduli comunist. Nu numai eu am fost. numai ca diferenta intre mine si altii a fost ca eu intotdeauna am muncit si nu am profitat niciodata de nimic, cum au mai fost si altii multi ca mine. Si au fost comunisti, care au vazut scopul, posibilitatile de a obtine ceva mai mult ca cei ne comunisti.
Am fost atrasa in rindurile acestor organizatii ca fiind mai buna /comparativ cu altii/ la invatatura, la munca…..Acesta este trecutul meu, trecutul multor oameni, trecutul nostru.
Insa nu am lucrat in organele de partid niciodata. Eu am lucrat ca si functionar public, am muncit unde era mai greu sa lucrezi.
Am fost promovata mereu pentru munca mea , resonsabilitatea mea si nimeni nu-mi poate reprosa calitatea muncii mele. Niciodata nu am avut/nu m-au promovat/ „rudele” de la „Ierusalim” sau careva mini „paroase”.
Informeaza-te foarte bine la cei care mi-au fost conducatori, sa-ti spuna ce regim de munca si ce responsabilitate aveam.
Eu fiind cusatoreasa la fabrica, am fost o muncitoare foarte buna, venita dupa absolvirea scolii din sat, crescuta intr-o familie cu cinci copii, nu am avut televizor, radiou la care puteai sa asculti mai multe posturi. Primul televizor si aparat de radiou au fost printre primele achizitii pentru familie, facute din salariul meu , ca sa fim „in rind” cu lumea.
Educatia in familie a fost obisnuita, ca si la marea majoritate. Mama/Dumnezeu sa o odihneasca/ a fost exemplu pentru mine
in toate. La 5 ani stiam foarte bine sa citesc, invatasem de la cei mai mari. De doua ori in fiecare saptamina, de la 5 ani, locul meu preferat era biblioteca. Mama ne-a crescut si ne-a educat cum a putut ea, ii port memoria si respectul. Scoala a fost cea, care ne-a invatat stiintele obligatorii conform curiculei de atunci.
„Eroul” cartilor din care invatam noi in scoala era „Pavlic Morozov”
si alte „personaje”.
Am fost promovata intotdeauna pe ne asteptate, nici macar nu mi-am propus sa ajung chindva pe cararile pe care ulterior a trebuit sa calc.
Nici acum nu ma intereseaza functii si „epoleti”.
Ce nu te lasa sa dormi linistit ?
Oare tu sau altii ca tine, ma poate lipsi de drepturile de a-mi schimba mentalitatea, de a vedea si intelege altfel lucrurile, de cat cum le vedeam in copilarie…?
Dar oare trebuie sa ne intristam sau sa ne bucuram, daca unui „ratacit” ii vin mintile „acasa”. Mai devreme sau mai tirziu. Ar fi bine sa inteleaga mai multa lume si mai repede care este „calea adevarata” pe care trebuie sa mergem.
Altfel, rataciti vom fi mereu.
Mi-ar placea sa si discutam ananuntit aceasta tema. Doresti sau nu te intereseaza ?
Stii bancul cu alegerea rabinului ?
Cineva a propus sa fie ales Sloime. Atunci Itic s-a ridicat impotriva lui si a argumentat precum ca fiica lui Sloime este „c…a”. Sloime nu a fost ales rabin.
Dupa adunare Sloime ii reproseaza lui Itic ca el, Sloime nu are fiica.
Dar Itic zice in raspuns : „Da ce, nu se poate sa intreb ?”
Cam spre asta tintesti Tudore ?
Dar vezi ca noi nu alegem rabinul si eu la functii nu pretind.
pentru:
Mihail spune:
28 March 2010, la 12:12
Multumesc . Si eu va felicit !
Nu aduce ziua ce aduce ceasul. Nu mai poate fi asa cum a fost. Lucrurile se vor schimba, numai nu de la sine. Noi, oamenii trebuie sa le schimbam in favoarea tuturor.
Pentru :# constantin spune:
28 March 2010, la 13:01
„Alexandra Can,PPCD+PCRM,Rosca tradator KGB-ist—de cind te doare “n cot de ceia la ce ati adus tara impreuna cu Rosca?”
HA-HA-HA !!!!
Constantine, se „lipeste” ca nuca de perete. Nu te obosi prea mult sa comentezi eronat, lumea nu te crede, ca nu te stie cine esti.
„Sim-Sim, deschide-te” si spune tot adevarul, pe care il cunosti. Poate folosesc si eu dreptul sa comentezi ce scrii tu, daca stiu cu cine discut.
Pt.Tudor:
Alexandra Can nu a „slujit” niciodata pe nimeni. Ea si-a facut cinstit datoria fata de societate, este omul intreprinzator care a creat zeci si sute locuri de munca pentru oameni. De la simplu muncitor a ajuns ministru in Guvernul lui STURZA! Ea este femeia-barbat, cu o vointa de fier, care stie totdeauna ce vrea. Mai rau de unii barbati molai si nepunticiosi care nici macar nu-si pot intretine familiile. Pacat ca-s prea multi de-acestea pe pamintul nostru care se mai cere si in Europa!
Ne plangem din nou, dna Can?
Cineva a fost mai ‘smecher’. Idealul a ‘murit’. Toti sunt rai, noi suntem buni s.a.m.d. Vaicarat moldovenesc/romanesc. Ni-am invatat de la rusi doar a bea si nu a „da la bot”, din pacate.
Unirea se va intampla mai devreme sau mai tarziu dupa ce vor aparea (cum a fost mereu) imprejurarile potrivite.
browser spune:
28 March 2010, la 16:04
De ce din nou? Eu, practic, nu pling. Uneori vreau sa pling si nu pot, din pacate. Sa-mi spuna cineva deschis daca m-a vazut chindva plinghind. Nu am reusit sa pling nici chind trebuia obligatoriu sa pling.
Intotdeauna au fost, sunt si vor fi din cei mai „jmecheri”.
Idealul nu moare niciodata. El, idealul, nu poate muri. Isa nimeni nu poate sa-l „atinga”. Dumnezeu a creat omul liber sa tinda spre ideal, insa ideal este si va ramine numai Dumnezeu.
Nu-i adevarat, nu toti sunt rai. Invers, circa 90% din oameni sunt buni. Alte 10%/poate mai putin/ s-au nascut la fel ca altii si puteau sau inca pot fi buni. Cine le ofera sansa ?
Acei circa 10% sunt peste tot. Pentru ca ei nu au stare, poate serviciu, poate familie, poate asa le-a fost dat lor sa fie sa asa le place lor. Ei sunt putini, dar apar si sunt vazuti peste tot, nu trec neobservati prin comportamentul lor neadecvat. . De aceea unii spun ca lumea a devenit rea.
lumea a devenit rea. Eu nu sunt de acord cu aceasta. Lumea in general, este buna.
Cine sunt cei „toti” si cine suntem „noi” ? Oare ne putem separa de toti ? Noi facem parte din „ei”. Chind meditezi asupra mea, ajung la concluzia ca intotdeauna a fost loc pentru mai bine, nu sunt destul de buna, cum ar fi trebuit sa fiu. Asta ma priveste pe mine personal. Nu sunt omul, care sa „sortezi” oamenii in buni si rai. Deacea prefer sa fiu alaturi de oamenii onesti, sinceri, cu necazurile si fericirea lor, asa cum sunt ei…..
Lumea intotdeauna a „cinstit”. Unii s-au invatat sa bea mai mult, aveti dreptate.
Eu, din pacate nu stiu „a da la bot”, insa mai am tot timpul inainte sa invat, daca va fi nevoie. Multe am invatat, dar niciodata omul nu poate sa le faca pe toate, chear daca prtinde si vrea.
Sigur ca va avea loc, se va intimpla si munai in imprejurrile potrivite si la momentul potrivit.
As dori in primul rind – Dna Pavlicenco si Dna Can , dati-mi voie sa va salut. Inclusiv salut si toti cei care sunt pro si contra, prin replica sau fapta, informatiilor , cugetarilor si analizelor, ultimilor dorindu-le ca Dumnezeu sa le ´´arate cale cea buna´´ iar daca detin argumente corecte si cuvenite sa ne arate noua, prostimii, calea cea buna! Fiindca nu exista om care sa nu greseasca! De fapt, sunt contra insultarii si acuzarii nefondate impotriva persoanei! Insulta ideea nu si omul! Se apropie Pastele si cu totii ar trebui sa dam dovada de o atitudine si o stare de spirit deschisa mult mai mult spre corectitudine si nefalsitate, o gindire obiectiva si nu una subiectiva!
Cit priveste articolul postat, Dna Pavlicenco, vreau sa va spun bravo spiritului bun de observatie, ochiul ascutit si gindirea la rece. Dnei Alexandra Can, un bravo si mai mare pentru iscusinta si maiestria oglindita, nu numai in lucrul care il faceti cu spor zi cu zi, dar si in tratarea anumitor subiecte mai fierbinti. Elucidarea anumitor aspecte , privirea din mai multe unghiuri, analiza adinca pina in cele mai ascunse substraturi ale problemei….toate astea si nu numai, cuprinse in cele din urma intr-o sinteza atit de bine definita prin cuvinte care isi au misterul sau aparte, intelesuri si subintelesuri care fiecare la rindul sau isi cere efortul in intelegerea ideilor pe care autorul a vrut intr-o forma enigmatica sa le aduca pe ´tava´ utilizatorilor informatiei! Aceasta da dovada de intelect si un creieras care lucreaza la un randament ce tinde spre 100 %. Aceasta e de admirat!
Felicitari tuturor cu ajunul sarbatorii sfinte …fiti mai buni oameni buni!
nici in 1918 nu s-au facut manifestari grandioase in strada inainte de a se vota Actul Unirii ! Si Unirea s-a produs ! Acuma la Chisinau se „coace” Unirea ! Si ea va fi , caci este inevitabila .Asa ca miscati-va spre ea cu fapte .. Si NU … CARCOTITI !
pentru Nina Gonta
Eu cred ca Unirea se „coace” in mintile oamenilor, nu numai la Chisinau. Pe la sate, din pacate, majoritatea oamenilor nu sunt destul de bine informati, mai bine zis – sunt foarte bine dezinformati. Nu toti inteleg ce pierd stind „pe loc” si ce „orizont” nou se poate deschide . Multi, totusi, viseaza sa ajunga la eveniment.
Oamenii sunt suparati pe saracia in care trec zilele, viata. Ei un singur lucru doresc : sa fie familia impreuna si material sa o duca comparativ mai bine. Atit de putin le trebuie la marea majoritate ! Insa acest „putin” este atit de important pentru viata omului !
D.Nina Gonta, trebuie sa ne miscam toti, cei de acasa si cei plecati de acasa. Sa nu….carcotim !
Buna ziua D.Can,
mai intii, sarbatori fericite. Ati scris un articol foarte bun,cui nu-i place sa nu-l citeasca. Va mai doresc rabdare cu astea alde Dorel dezbinatorul, Constantin muritorul, Tudor moralistul si altii care, cu orice pret tind sa se mentina la putere, ca banuiesc eu ca nu de flori de cuc scriu cu atita rautate. Bunaoara „Stimate doamne, de ce nu mergeti la pensie sa va odihniti? Ce va face sa luptati pentru putere?” Dorel acesta, in loc sa se bucure, ca se mai intilnesc chiar fie si pensionari, care sunt activi si nu le este indiferenta soarta acestui pamint,el se straduie sa-i trimita pe toti la penisie. Nu descurajati multstimata Doamna,noi, cei de la Cahul, suntem alaturi. La pensie sa se duca invidiosii.
p-tu Nina Tampiza
Acesta este textul postarii mele la articolul D.Pavlicenco despre Hora unirii din 9 mai 2008. Am scris postarea dupa miezul noptii suparata inca fiind ca nu am fost si eu acolo.
D-na Pavlicenco a postat separat acest text. Mi-a dat un pic de „lucru”.
Referitor la postarile rautacioase nu-ti face griji, ele mie nici nu-mi scad si nici nu-mi adauga nimic.
Eu nu am nevoie anume de ce au nevoie altii: sa fie alesi….
Pe mine nu trebuie sa ma aleaga nimeni nicaieri, nu am nevoie sa fiu aleasa. In schimb eu am un vot si cu el eu aleg. Important este sa nu gresim cu alegerea.
Referitor la „doamnele”, care trebuie sa plece la pensie, mi-ar placea sa am alaturi acei tineri, care sustin aceasta idee si sa vedem „cine pe cine” ? Mi-ar placea sa reuseasca ei mai multe, asa este normal, dar deocamdata tineretul nu prea da „buzna” pe la intreprinderi, aici se munceste din greu, ei vor deodata sa fie ministri sau deputati. Nu este buna idea, mai intii trebuie sa simti pamintul sub picioare, sa stii cum muncesc, cum traiesc, sa poti sa intelegi si sa aduni oamenii, sa poti munci mai bine ca altii si atunci sa accepti sa fii promovat. Ministerele si parlamentul nu sunt incubatoare de pregatit cadre, acolo trebuie sa ai o pregatire macar minimal necesara si mai apoi poti fi bun pentru aceste functii. Cine se urca direct in nori, cad mai usor si mai dureros. Fapt demonstrat. Si daca nu cad cu adevarat, cad in ochii nostri, ai oamenilor.
Avem si tineret fooooaaaarte bun, dar pe multi din ei nu are cine ii promova. Ei nu s-au nascut „in camasa”. Iata noi si vrem sa-i invatam si sa-i promovam pe cei mai buni. Este adevarat, Nina ? Tu doar stii atitudinea mea fata de aceste chestiuni. Stii ca eu nu pretind nici la o functie in partid si cu atit mai mult in alta parte. Nu sunt interesata.
Insa punctul meu de vedere trebuie sa mi-l spun macar printre rinduri. Nimenea nu poate spune ca eu am criticat pe cineva concret. Nu am numit niciun nume. Eu discut despre sistem, care trebuie schimbat radical. Ce nu este asa ? Ma convinge cineva ca sistemul este bun si nu trebuie schimbat ? Nu, pentru ca nu este bun si trebuie schimbat. Sa-l schimbe actualii politicieni, care sunt la putere si eu le garantezi VOTUL meu si a celor, care au incredere in mine. S-au daca sistemul nu se schimba, eu am numai un vot si fac ce vreau cu el. In rest, fiecare sa faca ce vrea cu votul lui. Cineva poate spune ca noi nu suntem in campanie electorala si nu trebuie sa vorbim despre voturi. Nu este corect. Clasa politica trebuie sa se comporte fata de electorat intotdeauna ca si in campaniq electorala, mai bine zis, sa indeplineasca intocmai programul electoral, pentru care au votat oamenii.
Cu regret, Dna Alexandra Can aveti dreptate. Am fost atit de intristata ieri si azi de tot ce se intimpla… tot mai ingrijorator in Moldova. De fapt, cred ca era de asteptat asa ceva, in deosebi, dupa confuzia care a fost in timpul vizitei lui Basescu la Chisinau. Noi am asteptat ALTCEVA si atunci.
Am inteles ca este cineva mai sus si decit Basescu, nu stiu unde, nu stiu CINE si cum, dar DICTEAZA. Da, dicteaza cind s-a facut REVOLUTIA in 1989 in Romania… apoi cum sa fie un URAGAN de o zi la 7 aprilie 2009 la Chisinau si sa devastam cladirile Presedentiei si a Parlamentului… doar CITEVA clipe au fluturat drapelele ROMANIEI si al EUROPEI …pentru a se filma, apoi toti in graba s-au RETRAS si s-au ascuns… Ce a fost asta? Eu nici acum nu inteleg.
Si acei care DICTEAZA din umbra tot aceea acum, cred eu, au cerut AMINAREA UNIRII, si astfel s-au transmis diferite informatii contradictorii referitor la ziua de 27 martie…De exemplu – cine si DE CE a dat indicatia ca toti sa se adune in FATA ACADEMIEI? Cind, de obicei, toti vin in PNAM? Oare nu in mod special? Ca atunci cind delegatia depunea flori la monumentul lui Stefan cel Mare in jur nu era LUME?!!
Si apoi, in fata Academiei, cei de prin sate SE STIE ca mai greu se orienteaza sa vina ACOLO si inca simbata la ora 14.00… adica deja spre seara… Deci, intr-adevar a fost ORGANIZATA dezorganizarea!!!
Am vrut sa zic, ca sunt CURENTE „invizibile’ care influenteaza politicile multor state. Aceste INFLUENTE ii depasesc si pe Filat, si pe Ghimpu, cu regret. Aceste CURENTE care fac politica in lume au blocat UCRAINA… si multe altele. Caci Iuscenco CERUSE SA FIE PRIMITA Ucraina in NATO inca vreo 5 ani in urma, Saakasvili ceruse inca vreo 4 ani in urma la fel… ca sa nu se ajunga la tragediile ce au urmat cu pierderea unor parti din teritoriu…
Spuneam zilele trebute despre SCLAVIE = dependenta financiara, politica etc… SCLAVAJ (eu incurcasem cu termenul de sclavajism, care se atribuie doar la o perioada istorica) Insa Sclavajul este foarte ACTUAL in lumea de azi, desi se manifesta intr-o forma ascunsa.
Deci, de fapt, RM este in SCLAVAJ, ca si Ucraina ca si Gruzia… IN SITUATIA ASTA TREBUIE SA FIM ATIT DE INTELEPTI incit chiar si in aceasta conjuctura sa stim cum SA IESIM BIRUITORI.
Pentru asta este NEVOIE DE Intelepciune, de MULTA PRICEPERE, dar principalul de AJUTORUL LUI DUMNEZEU. Cind o sa intelegem ca DUMNEZEU POATE SA NE AJUTE; cind noi vom APELA la Dumnezeu, atunci norii se vor risipi si va aparaea SOARELE adevarului si al dreptatii si UNIREA va fi POSIBILA. Dar suntem noi… oare destul de inteligenti, intelepti si priceputi ca sa stim cum sa inotam in aceste ape tulburi???
pentru Valenta
Poate si sunt atare forte „invizibile” care dicteaza din umbra, dar eu nu cred in existenta autotputerniciei lor sau nu cred ca aceste forte ne dicteaza sa nu asiguram minimul elementar de viata al oamenilor. Nu cred ca ei dicteaza sa se fure ca in codru si sa se faca delapidari de fonduri s.a.m.d, cum au procedat cei din precedenta guvernare.
Poate ca pe noi ne fac sa credem ca nu ni se permite sa guvernam ca lumea tara, ca sa treaca mai usor „socotelele”. Presa sa-i intrebe pe precedentii si pe actualii guvernanti despre aceasta. Ei stiu mai bine. Sa spuna : Asupra acestor chestiuni -DA! in aceste chestiuni – NU !
Noi iventam diferite scuze pentru a nu da drumul furiei din noi sa iasa la suprafata.
Cred ca asa este. Sa admitem ca in politica exterioara se implica marile PUTERI mondiale. Dar in politicile interne, oare ne recomanda ei sa batem pasul pe loc sau din saraci sa devenim mai saraci ? NU CRED !
Noi ne-am deprins ca totul se vinde si se cumpara. Sa stii, Valenta, ca nu este chiar asa. Uite eu cunosc o fetiscana de vre-o 19 ani – Alina Rebeja. O invit la mine sa-mi faca maniciura. Fata invata in clasa a 12, in parale a invatat si aceasta meserie si ofera servicii ca sa fie de ajutor familiei. O fetita slabuta, harnica…La un moment dat am simtit ca se grabeste. O indreb. Dinsa imi raspunde ca la ora 18-00 are repetitie si ca tebuie sa ajunga in sat. Am intrebat-o ce el de repetitie are si mi-a spus ca participa la un concurs de chintec francez, care va avea loc la ASEM. Mi-a mai spus ca ii place sa chinte, ca are de ghind sa mearga la facultate sa invete limbi straine….
Am mai intrebat-o la ce se asteapta de la acel concurs. Stii ce mi-a raspuns ? Zice „stiu ca nu mai ocup eu vre-un loc. Probabil de mult se stie cine va chistiga concursul, toata lumea spune ca „intelegerile” se fac din timp.” Dar oricum merge sa chinte pentru ca ii place. Si ce crezi ? Aceasta fetita dintr-o simpla familie de la tara, fara tata/a decedat/, a chistigat Marele premiu.
Chind am aflat din presa, am sunat s-o felicit si ea spune ca niciodata nu s-ar fi asteptat.
Atunci eu i-am spus fetei ca nu peste tot se vinde si se cumpara „aranjamentele”.
Cred ca aceasta „teorie” ne face si pe noi sa fim mai lasatori in fata unei nascocite „forte”, care ne impune sa traim im saracie….
Pentru Tira spune:
28 March 2010, la 15:03
Buna seara Tira, multumesc pentru sustinere. Ne cunoastem cumva sau ma cunoasteti ?
pt. romanul din Iasi
Sa nu se dea deloc cetatenii si burse de studiu pentru romanii dintre Prut si Nistru nu mi se pare o solutie acceptabila, si ar echivala cu o tradare, si nu cred ca o merita.
Propun in schimb ca cetatenile si bursele sa se dea dupa formula unei cote maxime, care sa nu poata in nici un caz depasi procentul celor care se declara romani in RM.
Draga Alexandra, imi place cum gindesti. Ai dreptate. Evident ca aceste FORTE exista, dar nu sunt atotputernice. De aceea si am scris zilele trecute CA SA NU ACCEPTAM SCLAVAJUL BENEVOL, sa nu le mai facem atitea pocloane. –
de exemplu: OSCE chiar la 5 sau 6 aprilie anul trecut deja declarase ca ALEGERILE AU TRECUT fara incalcari etc… Deci, s-a descoperit ca ACESTE RAPOARTE AU FOST SCRISE CU VREO SAPTAMINA INAINTE!
Am vrut sa zic sa nu mai ascultam orbeste, sa FOLOSIM PROPRIA MINTE, ca pentru asta Dumnezeu a dat CAP fiecarui om si nu numai UNORA.
Eu tintesc sa spun ca TREBUIE SA NE RUGAM LUI DUMNEZEU toti, si mic si mare, caci Dumnezeu este Cel ce deschide PORTILE, El este Cel ce da INTELEPCIUNE, PRICEPERE si BIRUINTA!
Da, Dumnezeu ne-a dat destul de toate, DAR NOI TREBUIE SA LE FOLOSIM, nu sa STAM ca niste DISPRATI asteptind ca cineva sa rezolve pentru noi.
Da, cine ne-ar fi incurcat sa IESIM TOTI IN PNAM inca la ora 10.00, eventual chiar organizati de PNL? Si de alte formatiuni politice, ONG-uri? Cine ne-a incurcat? Cred ca MONSTRUL din noi, care ne-a dat un fel de moleseala si egoism zicind las-ca stiu eu ca acolo asa si asa va fi… ca de asta sunt ddatori sa faca CUTARE si CUTARE, dar eu voi sta acasa sa privesc eforturile lor la STIRI.
Nu vizez direct pe nimeni, dar vinerea trecuta, cind doamna Pavlicenco a postat pe blog „Ghiciti ce am facut la gradina…” am inteles ca a recomandat tuturor sa se duca sa faca CURATENIE…\\
Eu asta am inteles. Sorry!
Ghimpu a spus: Nimeni nu poate OPRI UNIREA daca poporul asta va dori cu adevarat! Deci, in postura lui de presedinte, avind influienta respectiva asupra lui, plus boicotarea din partea pcrm-ului, Ghimpu a fost cum a fost – adica retinut… desi SUFLETUL LUI ESTE SINCER PENTRU UNIRE.
Si cred ca GHIMPU si Filat s-ar fi BUCURAT daca POPORUL, ne condusi de ei ar fi IESIT toti in PNAM! deci UNDE ESTE acum patriotismul SOCIETATII CIVILE?
Cum de una ca Laguta iese fara invitatie si striga in gura mare??? Cred ca de situatia noastra suntem fiecare responsabili. Si in DEOSEBI ca NU NE UNIM FORTELE si ACTIUNILE, ci fiecare vrea sa stea in biroul sau si sa critice pe ceilalti,… ca suntem ca in fabula ceea Racul Broasca si o Stiuca…
Va spun: PINA NU NE VOM UNI noi cei de DREAPTA; pina nu vom face o coalitie si pina NOI NU VOM ACTIONA efectiv; nici nu avem dreptul moral sa aratam cu degetul la cineva. FIECARE ESTE RESPONSABIL DE TARA!
F I E C A R E!
Apropo, cum de pcrm a PUTUT sa adune atitea persoane, Simbata trecuta??? De ce PNL, MAE etc. nu au organizat NIMIC???
Alexandra, ne-ai dat o LECTIE BUNA TUTUROR scriind
O fetiscana de vre-o 19 ani – Alina Rebeja. (…) O fetita slabuta, harnica… Dinsa imi raspunde ca la ora 18-00 are repetitie si ca tebuie sa ajunga in sat… Am intrebat-o ce el de repetitie are si mi-a spus ca participa la un concurs de chintec francez, care va avea loc la ASEM. Mi-a mai spus ca ii place sa chinte, ca are de ghind sa mearga la facultate sa invete limbi straine….
Am mai intrebat-o la ce se asteapta de la acel concurs. Stii ce mi-a raspuns ? Zice “stiu ca nu mai ocup eu vre-un loc. Probabil de mult se stie cine va chistiga concursul, toata lumea spune ca “intelegerile” se fac din timp.” Dar oricum merge sa chinte pentru ca ii place. Si ce crezi ? Aceasta fetita dintr-o simpla familie de la tara, fara tata/a decedat/, a chistigat Marele premiu.
Chind am aflat din presa, am sunat s-o felicit si ea spune ca niciodata nu s-ar fi asteptat.
Atunci eu i-am spus fetei ca nu peste tot se vinde si se cumpara “aranjamentele”.
D.Can,aveti dreptate si desigur,Stiu ca nu pretindeti nici la o functie in partid si cu atit mai mult in alta parte.Mai stiu ca, foarte greu ati acceptat functia de vice presedinte al partidului,argumentind ca nu aveti deloc timp liber.Iata Dorel nu se prea lauda ca ii plesnesc timplele de atita gindire,cum sa le aranjeze mai bine,nici Constantin,care din cind in cind mai arunca cite o vorba ca nuca de perete.Astora daca le dam votul nostru,s-a zis cu toata natiunea!!!
Dar despre sistem nu stiu zau, parca vorbesti la pereti nu si la responsabilii din domenii!?
Pentru Valenta
Mai departe….
Tot atunci, in acea zi, eu o intreb: ai putea sa fredonezi chintecul pe care il vei prezenta la concurs? Credeam ca se va sfii si am adaugat, hai, nu-ti fie frica aici, unde suntem numai noi doua. Acolo va fi multa lume…..
Fata nici ghind nu avea sa nu chinte acel chintec. Am ramas fara replica……
Chind am aflat /saptamina trecuta/ ca fata a fost „regina balului”, am decis sa caut ceva despre ea pe internet. Credeam ca daca a ajuns premianta principala, probabil are lansate piese multe pe internet.
Am gasit numai aceasta piesa pe care fata o pregatea pentru concurs. O piesa minunata si fata o chinta bine. O singura piesa !
Aceste chiteva zile am ascultat continuu aceasta piesa si nu ma satur sa o ascult, in spatele piesei imaginar vad fata.
Stii de ce am ramas impresionata de aceasta poveste ?
Pentru ca a fost linga mine. Am reusit sa mai constat o data ca Incredibilul a devenit credibil si obisnuit. Mi-am adus aminte cum am plecat /curajoasa si fara insotitori/ eu chindva la drum…..mai departe de casa.
Este inca o lectie despre cum OMUL trebuie sa dea importanta calitatii muncii sale, fara a se ghindi cui ii vor reveni laurii. In atare comportament nu poti ramine dezamagit si speranta nu moare niciodata.
Si inca una: „Nu te apuca de toate odata, fa ce stii mai bine si pe rind, in timp vei reusi mai multe”.
Ai dreptate, trebuia sa uitam de toate „zizaniile”, sa lasam „supararea” si „indignarile” la o parte. Totusi nu am inteles, de ce a fost „evacuata” din PMAN aceasta manifestatie. Laguta poate protesta in PMAN de chite ori si chit doreste……
Valenta,
„De ce PNL, MAE etc. nu au organizat NIMIC???”–-cind PNL s-a inscris in campania electorala in aprilie 2009,sa particpe la alegeri,toti i-au sarit in cap,strigind sa nu le incurce la celelalte partide.Acum,tipati de ce nu a organizat nimic.Cum sa organizeze?Prin aceste organizari Sa incurce AIE sa lucreze?Vedeti cum sunteti?Singuri de fapt nu stiti ce vreti:du-te-ncolo,vino-nicoace,sezi binisor ,nu-mi da pace.
Iata ce spune si Constantin Tanase
În loc de motto
Îmi povestea cineva că la ultimul concert al lui Fuego la Chişinău, la Palatul Naţional, după ce acesta a cântat „Ridică-ţi fruntea, Basarabie!”, sala s-a sculat în picioare şi l-a aplaudat. Un singur om nu s-a ridicat, ci s-a băgat în scaun, să nu-l vadă lumea. Numele acestui om e Petru Lucinschi, cel de-al doilea preşedinte al R. Moldova.
Sâmbătă, 27 martie, Basarabia românească a marcat 92 de ani de la Unirea acestui ţinut cu Ţara, iar cea rusească a organizat cel de-al cincilea congres al comsomolului leninist sovietic. După opt ani de teroare ideologică comunistă, sâmbătă, la Chişinău s-a respirat liber, poliţia nu i-a izbit în dube pe cei care mergeau pe stradă cu tricolorul românesc. Ca şi în ceilalţi ani, sărbătoarea nu a fost marcată „la nivel oficial”, ci doar la cel al societăţii civile. Participarea preşedintelui parlamentului (concomitent şef interimar al statului) şi a viceprim-ministrului Ion Negrei la masa rotundă organizată la Uniunea Scriitorilor nu i-a conferit, totuşi, sărbătoririi un caracter oficial, ci… „semioficial”. Nu au făcut declaraţii vizavi de această sărbătoare nici liderii partidelor politice din Alianţa de guvernământ. Se pare că la momentul actual în R. Moldova între partidele de la guvernare s-a instalat un ciudat consens tacit, un fel de „complot al tăcerii”, care poate fi explicat nu doar prin raţiuni de natură electorală, ci şi prin lipsa unei viziuni unice asupra viitorului mai îndepărtat al R. Moldova, a unui proiect politic pentru ţara pe care o conduc. Eu am mai scris despre acest lucru.
Nu trebuie să fii oracol ca să vezi că un program politic de viitor pentru R. Moldova nu poate exista, dacă din „ecuaţie” este scoasă România. Experienţa de opt ani a comuniştilor e relevantă – politica lor de integrare europeană, ocolind România, a suferit un eşec total. Bineînţeles, realităţile noastre sunt complicate. Dincolo de factorii geopolitici, de „jocul marilor puteri”, care se evocă atunci când e vorba de Unirea cu România, există, fireşte, şi factorul intern. R. Moldova este un stat care suferă de „tulburări de identitate”, din care cauză vizavi de unirea ei cu România există două extreme – una reprezentată de Ilie Bratu („Unirea aici şi acum!”) şi alta – de coloana a cincea a Moscovei, reprezentată de comuniştii lui Voronin („Unirea niciodată!”). Între aceste două extreme se zbate o Moldovă patriarhală, nostalgică după fostul imperiu, bulversată şi pestriţă politic. Anume de votul acestei Moldove depinde încă culoarea politică a guvernărilor de la Chişinău. Toate bătăliile electorale se dau în fond pentru această Moldovă. Pentru această Moldovă se va da şi bătălia în viitoarele alegeri anticipate. Putem deci să înţelegem de ce şi anul acesta Sărbătoarea Unirii a fost marcată doar la nivel… „semioficial” (în persoana reprezentanţilor Partidului Liberal, condus de Mihai Ghimpu). Este evident că participarea lui M. Ghimpu la manifestările de sâmbătă a avut şi o anumită motivaţie electorală, la fel cum tot o motivaţie electorală a avut şi neparticiparea la manifestări a celorlalţi lideri ai Alianţei.
Să revenim în acest context la cazul lui Lucinschi, descris în motto. Recent, în cadrul ceremoniilor legate de marcarea a 90 de ani de la înfiinţarea Agenţiei de ştiri din Azerbaidjan, şeful Agenţiei de ştiri din Turcia l-a citat pe fostul preşedinte al Azerbaidjanului, Gheidar Aliev, care a spus despre Turcia şi Azerbaidjan: „Suntem două state, dar o singură naţiune!”. Exact acelaşi lucru, referitor la R. Moldova şi România, l-a declarat în faţa lui Voronin preşedintele României, Traian Băsescu: „Suntem două ţări, dar un singur popor”. De ce un Aliev, liderul naţional al Azerbaidjanului, fost „pilon” al KGB-ului din timpul lui Brejnev, a avut curajul şi înţelepciunea să recunoască un adevăr, iar „liderii noştri naţionali” mereu s-au bâlbâit în problema identităţii noastre etnice – fie că au spălat-o în două ape, fie au negat-o, fie s-au băgat sub scaune, să nu-i vadă lumea. Ce să mai cerem de la turmă, dacă păstorii sunt aşa cum sunt?
Acum, să explic de ce am intitulat acest articol „Basarabia 1812 – R. Moldova 2012”. Vorbeam mai sus despre lipsa unui proiect politic de viitor pentru R. Moldova. (Integrarea europeană este, deocamdată, o lozincă şi poate rămâne încă mult timp o lozincă.) În mai 2012, se vor împlini 200 de ani de la anexarea Basarabiei la Imperiul rus. Comuniştii, ca să marcheze un fals istoric – „650 de ani de statalitate moldovenească neîntreruptă” – s-au pregătit de acest „eveniment” cu tobe şi surle cu mult timp înainte, punând în mişcare toată maşinăria statului. Până în mai 2012 au mai rămas doar doi ani. Cum se va… „sărbători” la Chişinău această neagră aniversare? Dar la Bucureşti? Dar la Iaşi? Cu capul în nisip, ca struţul? Ne vom scula în picioare sau ne vom băga în scaune, ca Lucinschi, ca să nu ne vadă (sau să nu se supere) Europa?
De la aceste întrebări am pornit când am afirmat că R. Moldova nu are un program politic de viitor. Şi nu unul oricare, ci unul românesc, în profund consens cu spiritul Declaraţiei de Independenţă a R. Moldova. Actuala guvernare (să sperăm că va rămâne aceeaşi şi după anticipate), inclusiv Academia noastră naţională, trebuie să se gândească de pe acum la un program de acţiuni prilejuit de împlinirea a 200 de ani de la ruperea de către Imperiul rus a Moldovei din stânga Prutului din trupul Ţării Moldovei. Academia, elitele politice şi culturale trebuie să demonstreze că românismul R. Moldova nu e un moft extremist, ci o realitate şi o condiţie a existenţei acestui stat. Ştim, când e vorba de lansarea unui mesaj românesc, politicienii noştri au pregătit un argument „salvator”, care, în realitate, e o expresie a oportunismului şi laşităţii politice: chipurile, nu mergem în alegeri cu mesaje româneşti fiindcă electoratul nu-i pregătit şi vom pierde voturi… Păi cum să fie pregătit, dacă, atunci când conducătorii noştri trebuie să facă dovada demnităţii naţionale şi a curajului politic, ei se bagă în scaun, să nu-i vadă… electoratul? Misiunea unui adevărat lider politic nu e să se dea după păr, ci să meargă şi în răspăr atunci când e cazul, să educe naţiunea. Dacă nu o educă ei, o „educă” alţii. Cum s-a întâmplat până acum, din păcate.
Hora Unirii, versurile de Vasile Alecsandri, moldovean – grec la origine, muzica de Alexandru Flechtenmaher, român – neamţ la origine. Cam atât despre hora la români.
Ce atita zarva, multimea trebuie informata, controlata la urma urmei ridicata. Ridicata am in vedere la o maifestare linistita, ca de sarbatoare, nu ce sa intimplat pe 7 aprilie.
Si cum sa iasa conducatorii actualei guvernari la asa ceva – sa faca pe plac comunistilor, daca inca nu se stie concret vor fi sau nu alegeri anticipate, sau le fac pe plac invers ca nu au participat?
”Astfel aratau lumii intregi “chiti romani” exista in Republica Moldova. Este clar, chit ar fi el de luptator, chit de tare ar dori, I.Bratu nu poate aduna sute de mii de oameni. E nevoie de multe “altele” si de “altceva”.
Ma intreb si eu: de ce chind a trebuit sa fie preluata puterea, au fost organizati sa vina in piata sute de mii de oameni? Au fost acolo mic si mare, studenti si pensionari…”
…decit sa va obositi sa ”scrieti” cite ceva…care dupa parerea ” ‘neatalii”merita atentie,mai bine ati pune mina pe abecedar si v-ati invata sa scrieti:chit mai aveti timp,ca maini,poimani vin iar alegerile si ve-ti fi iar lectia nepregatita…chiti…demult nu am mai citit asemenea enormitati…intelectuali…fruntea tariii…hai sictir
character
O Pavlicenco, cea care a luptat continuu si inversunat impotriva comunistilor si a organizat Hora Unirii in regim comunist, sau cei care s-au folosit de lupta contra comunistilor si se tem sa sarbatoreasca Ziua Unirii cind nu mai sint comunistii la Putere?
Dar pleaca anume atunci, chind “corabia” incepe sa se scufunde. Ingerii nu-l vor parasi niciodata pe Dumnezeu.
…hai treaca mearga o greseala…doua ma gindeam ca e o greseala de tipar da eu vad ca intradevar sunteti o agramata…poate totusi ar trebui sa ascultati niste sfaturi:
1.Urgent…in cel mai scurt timp mergeti sa va intilniti cu vasile stati sa va dea citeva lectii de gramatica.Dupa care sa va intilniti cu tovarasul voronin casa va dea lectii de bun simt.
2.dddddddddddddddddddddduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttttttttttttttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
invirtindute….sau stai in banca ta si nu te mai ”jiuca” la ”knopci” …chind?ACUMA!
http://pnl.md/index.php?option=com_content&task=view&id=387&Itemid=30
cu cine sa faceti bre unire…cu agramati din acestea…pardon,agramate:
nationalitatea:rROMANCA….(!!!???!!!).ROMANA SE SPUNE…MAMA EI DE ”BIZNESMANKA”,ROMANA DE DIMINEATA PINA’N ”VECER”
Limbi straine si nivelul de cunoastere:FRANCEZA: CITIT, TRADUCERE CU DICTIONAR, MEDIU VORBIT…(!!!??!!!). Taducere cu dictionarul…Doamne fereste,bun „S.V” mai aveti/
Abilitati: PERMIS AUTO, CATEGORIA C; COMPUTER- NIVEL UTILIZARE PROGRAME(!!!???) ma apuca neputinta si frustrarea…cu asa „intelighentie” poti sa te unesti doar cu Republica Populara Chineza ,nu cu Romania….
si mai sunt o groaza ade greseli.si toate astea pe un site oficial,reprezentativ…flacara violet sufla la voi in cap!
Îngerul Domnului i-a spus lui Avraam „De voi găsi în cetate zece oameni drepţi, atunci nu voi pierde Sodoma”; dar nu a găsit. Tot aşa, parfrazând: dacă din o sută de basarabeni, se vor găsi zece să dorească unirea cu România, atunci unirea se va face; dar deocamdată, se mai numără.
Pentru
Nina Tampiza si Dorel
Pentru orice „lupta”, inclusiv lupta politica „pentru putere”, nu e de ajuns sa ai „puteri mai multe”/cum scrie Dorel/, trebuie in primul rind sa ai „creeier mai…..iute”.
pentru decebalusrex spune:
29 March 2010, la 13:01
Accept sfaturile dvs.
Decebalus-rex, „character”-ul tau = cu „chiti”-ul meu ?
Ajuta-ma sa inteleg greselile din propozitia :
„O Pavlicenco, cea care a luptat continuu si inversunat impotriva comunistilor si a organizat Hora Unirii in regim comunist, sau cei care s-au folosit de lupta contra comunistilor si se tem sa sarbatoreasca Ziua Unirii cind nu mai sint comunistii la Putere? ”
Ai scris intentionat cu greseli propozitia :
„…decit sa va obositi sa ‘’scrieti” cite ceva…care dupa parerea ” ‘neatalii”merita atentie,mai bine ati pune mina pe abecedar si v-ati invata sa scrieti:chit mai aveti timp,ca maini,poimani vin iar alegerile si ve-ti fi iar lectia nepregatita…chiti…demult nu am mai citit asemenea enormitati…intelectuali…fruntea tariii…hai sictir” ?
Urmatoarele sfaturi ale dvs nu sunt bune pentru mine din urmatoarele motive:
1.Urgent…in cel mai scurt timp mergeti sa va intilniti cu vasile stati sa va dea citeva lectii de gramatica.Dupa care sa va intilniti cu tovarasul voronin casa va dea lectii de bun simt.
Lectiile dvs de gramatica le accept , pe ale lui vasile stati nu ! Dinsul stie foarte bine limba „moldoveneasca”, eu doresc sa invat limba romana.
Tovarasul voronin nu poate da lectii la o disciplina pe care nu o cunoaste.
Accept lectiile dvs de bun simt, daca aveti cunostinte despre bunul simt.
2.dddddddddddddddddddddduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttttttttttttttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
invirtindute….sau stai in banca ta si nu te mai ”jiuca” la ”knopci” …chind?ACUMA!
Prefer sa stau in banca mea si sa ma mai „jioc” la „knopci”. „Invirtindute” sau „invirtindu-te” va puteti duce dvs unde doriti, daca va place „invirteala”.
Ma bucur ca sunteti alaturi, ma bucur ca atentionati greselile mele. Nu sunt sigura ca voi face fata asteptarilor dvs.
In continuare doresc „sa ma jioc la knopci”.
Nu uitati sa taxati „knopcile”, poate va cade de acolo vre-o „capica”.
Doamnelor, care UNIRE? Nu falsificati istoria, acea ,,unire” a fost o anexare, ca si in 1812 si in 1940.prima intrebare:cit de reprezentativ a fost Sfatul Tarii?Putem face concluzie din urmatoarele
,,Sedinta din 29 decembrie se deschide sub presedintia lui Inculet, care anunta ca a primit o rugaminte de a se trimite la 30 noembrie, orele 6 seara, un delegat din partea Sfatului Tarii la adunarea generala a functionarilorde la institutiile de stat si obstesti din or. Chisinau, care ar lamuri ce e aceea Sfatul Tarii , deoarece multi nu stiu nimic despre aceasta din urma.”
Daca in Chisinau nu se stiea nimic – se poate spune ca a fost un organ reprezentativ? Pe cine reprezenta?
A doua intrebare. Iata conditiile unirii:
1. Sfatul Ţării urma să ducă la bun sfârşit o reformă agrară, care trebuia să fie acceptată fără obiecţiuni de guvernul român;
2. Basarabia avea să rămână autonomă, având să aibă propriul său organ legislativ, Sfatul Ţării, ales prin vot democratic;
3. Sfatul Ţării avea să voteze bugetul local, urma să controleze consiliile zemstvelor şi oraşelor şi avea să numească funcţionarii administraţiei locale;
4. Recrutările aveau să fie făcute pe baze teritoriale;
5. Legile locale şi forma de administrare puteau fi schimbate numai cu acordul reprezentanţilor locali;
6. Drepturile minorităţilor urmau să fie garantate prin lege şi respectate în statul român;
7. Doi reprezentanţi ai Basarabiei aveau să facă parte din guvernul central român;
8. Basarabia urma să trimită în Parlameantul României un număr de deputaţi proporţional cu populaţia regiunii;
9. Toate alegerile aveau să fie organizate pe baze democratice, urmând să se bazeze pe votul direct, egal, secret şi universal;
10. Noua Constituţie urma să garanteze libertatea cuvântului şi a religiei;
11. Urma să fie proclamată o amnistie pentru toate persoanele care comiseseră infracţiuni politice în timpul revoluţiei.
Din cei 135 de deputaţi prezenţi, 86 au votat în favoarea Unirii, 3 au votat împotrivă, iar 36 s-au abţinut, 13 deputaţi fiind absenţi
La 26 noembrie 1918 in lipsa cvorumului, cu TREIZECI SI SASE de voturi(!) s-a renuntat la conditiile de mai sus si Republica Democratica Moldoveneasca a fost anexata de catre Romania
Voi cu minciunile voastre sunteti temelia pe care se mentin comunistii, voi existati in simbioza cu ei!
Veni-va timpul cind vom scapa si de ei si de voi!
nicoara spune:
30 March 2010, la 00:12
„Veni-va timpul cind vom scapa si de ei si de voi!”
Toti avem un inceput si un sfirsit. Istoria nu are capat.
Interesant ,obiectiv ,nuantat,inteligent si foarte obiectiv comentariul d-nei CAN . Pacat , ca undele cerebrale , ale unor cititori ai acestui articol , nu observa nuanta echidistanta si realistica a comentariului ! Este un adevar , subliniat in articol : TOTUL SE VINDE SI SE CUMPARA , in numele asa-zisei democratii , in R.MOLDOVA ! Bravo pentru articol , d-na CAN !
tudor_petrosani spune:
31 March 2010, la 10:10
Nu este un articol. Este o poatare a mea la articolul D.Pavlicenco despre unire. Dumneaei l-a postat separat acolo. Am intrebat-o de ce si mi-a raspun foarte simplu: „Mi-a placut”.
Eu nu ma prea „bag” in meseria scriitoriceasca. Eu am alta meserie.
Profesia scriitorilor este pentru mine una dificila. Nu inzadar in tinerete mi-am ales o alta profesie, care imi place si nu regret pentru alegerea mea de atunci.
Erata : „postare” nu „poatare”.
http://stelapopa.unimedia.md/2010/03/30/neagu-djuvara-unirea-cu-romania-se-va-face-si-trebuie-sa-se-faca/
FELICITARI DOAMNA CAN!
Vad aici foarte multi mucosi..si inclin sa cred ca parintii acestora au fost niste comunisti inflacarati..si cum se spune..aschia nu sare departe de….!
multe persoane ar trebui sa se inchine in fata acestei doamne!
de ce nimeni nu se intreaba..de ce aceasta persoana nu are proprietati..asa cum toti care au lucrat cu comunistii au..inclusiv Filat!
si inca ceva pt toti mucosii..daca ati avea macar un gram din patriotismul acestei doamne..nu „boceati” acuma ca niste puradei!
o UMBRA spune:
5 April 2010, la 10:10
Va multumesc pentru intelegere.
Eu sunt constienta de faptul ca sub anonimat pot fi injurata, injosita, „facuta cu ou si cu otet”…..Insa aceste posibile probabilitati nu ma „incurajeaza” sa nu scriu opinia mea asupra unui subiect, chear daca unora nu le place abordarea mea.
Daca cineva doreste sa polemizeze cu mine asupra unei teme concrete, nu ma intereseaza care este „rodul” celor sapte ani de acasa. Daca incearca sa ma ponegreasca sub anonimat, nu ma deranjeaza. Cine citeste si scrie pe bloguri este capabil sa inteleaga ce scopuri are persoana, care „lupta” din rasputeri sa „vopseasca” cioara. Eu cu „cioara vopsita” nu am socoteli.
In societatea noastra s-a instaurat o „democratie” in care nu toti au loc. Interesele de grup ale unora sunt mai inalte ca ratiunea.
Eu cred ca oamenii de buna credinta nu au motive pentru care sa ma pleftureasca.
Cei de rea credinta pot face ce vor. Rautatea lor numai asupra lor se poate rasfringe. Pe mine nu ma pot afecta cu nimic. Eu nu sunt concurenta lor. Si nici ei nu-mi pot face mie concurenta. Fiecare cu constiinta lui.