Partidele de sorginte comunista mai trebuie scoase, o data, in afara legii…

Mai jos, postam textul Hotaririi din 1991 a Parlamentului RM privind scoaterea in afara legii a Partidului Comunist.

Amintim: aceasta Hotarire este, de fapt, si astazi in vigoare, dar nu se respecta de facto. Inregistrarea PCRM la Ministerul Justitiei este si un abuz, este şi o ilegalitate. Explicatiile, declaratia si documentele referitor la neintrarea in vigoare a Hotaririi Prezidiului Parlamentului RM din 1993, de repunere in lege a partidelor de sorginte comunista, le gasiti la adresa http://www.pavlicenco.md/?p=200.

secera-si-ciocan.jpgIn cadrul Parlamentului trecut am declarat de la tribuna centrala despre ilegalitatea existentei PCRM pe arena politica a RM, prezentind si documentele respective, pe care le-am remis si sefului Misiunii UE in RM, Reprezentantului Secretarului General al Consiliului Europei. Ca deputat, am facut toate interpelarile respective la Procuratura Generala, la CCCEC si la Ministerul Justitiei, insa raspunsurile au fost ca de obicei – fara valoare si suport juridic.

Documentul de mai jos poate fi gasit la:jos-comunistii.jpg

http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc〈=1&id=309453

Un vizitator al blogului ma intreba recent despre inca o hotarire, Nr. 697 de la 30.08.1991, ce poate fi gasita aici:

http://lex.justice.md/viewdoc.php?action=view&view=doc&id=309476〈=1

prin care a fost modificat pct.2 despre nationalizarea patrimoniului Partidului Comunist, scriindu-mi ca, in insusi registrul textului despre modificare, ea lipseste. Sint intrebata despre continutul hotaririi Nr. 697 de la 30.08.1991 si despre ce s-a intimplat cu averea PC RSSM. Asta nu o stiu.

Vitalia PAVLICENCO

Fişa actului juridic HPO683/1991

ID intern unic: 309453stemaaa.pngR e p u b l i c a  M o l d o v a

PARLAMENTUL
HOTĂRÎRE Nr. 683
din 23.08.1991
Cu privire la Partidul Comunist din Moldova
Publicat : 30.08.1991 în Monitorul Oficial Nr. 008
Promulgat : 23.08.1991
Data intrării în vigoare : 23.08.1991

De-a lungul anilor, Partidul Comunist din Moldova, care este o parte componentă a PCUS, a dus o politică antipopulară. Urmărind scopuri utopice, Partidul Comunist, care a uzurpat puterea şi s-a substituit organelor puterii şi administraţiei de stat, a fost organizatorul represiunilor şi al deportărilor în masă, al colictivizării forţate, al foametei planificate, devalorizind şi numicind metodic şi sistematic cultura naţională, obiceiurile şi tradiţiile populare, limbile naţionale, falsificînd istoria.Executind orbeşte derectivele Centrului imperial, Partidul Comunist din Moldova a deformat dezvoltarea economiei naţionale a republicii, conducînd o catastrofă ecologică şi o degradare considerabilă a fondului genetic al societăţii. Fuziunea Partidului Comunist cu structurile puterii de stat şi uzurparea de către acesta a rolului conducător în societate au dus la acumularea, pe seama mai multor generaţii ale republicii, a unor imense mijloace materiale în mоinele respectivului partid.

Nefiind înregistrat în modul stabilit şi acţionînd contrar legii, Partidul Comunist din Moldova caută cu orice preţ să menţină regimul totalitar, sistemul administrativ de comandă şi vechile practici. El a acţionat împotriva renaşterii naţionale a poporului moldovenesc, fapt demonstrat de faimoasele Teze ale CC al PCM din 1983, a contribuit la formarea, pe teritoriul statului nostru suveran, a două pseudorepublici – marionete ale Centrului, a pus obstacole în calea înfăptuirii reformelor economice şi politice, vădindu-şi astfel caracterul conservator, reacţionar.

Faţa adevărată şi scopurile muniţios camuflate ale Partidului Comunist s-au manifistat deosebit de pregant în organizarea şi sprijinirea înfăptuirii loviturii de stat anticonstituţionale de dreapta, reprezentînd partea cea mai reacţionară a societăţii şi alcătuită din exponenţi ai aparatului de partid nomenclaturist, ai complexului militar-industrial şi din grupul de deputaţi „Soiuz” , lovitură care a avut loc în noaptea de 18 spre 19 august 1991 şi a fost îndreptată spre răsturnarea, prin mijloace violente, a puterii de stat instaurate în mod legal.

În temeiul Decrtetului cu privire la puterea de stat, articolelor 4 şi 7 ale Constituţiei Republicii Moldova, Prezidiul Parlamentului Republicii Moldova

h o t ă r ă ş t e:

1. Se interzice activitatea Partidului Comunist din Moldova pe întreg teritoriul republicii.

2. Se naţionalizează întreaga avere a Partidului Comunist din Moldova, care se consideră de acum înainte proprietate de stat a republicii, dreptul de a dispune de ea transmiţîndu-se Guvernului Republicii Moldova.

3. Guvernul Republicii Moldova să ia imediat sub pază bunurile naţionalizate (clădirile, mijloacele de transport, întreprinderile editurile, tipografiile, documentele arhivei de partid ş.a.), inclusiv bunurile transmise prin tranzacţii altor persoane.

4. Guvernul Republicii Moldova să ceară organelor de resort ale U.R.S.S. să transmită neîntîrziat Republicii Moldova toate documentele şi materialele de arhivă vizind activitatea Partidului Comunist din Moldova.

5. Preşedintele Băncii Naţionale a Moldovei să sisteze toate operaţiile băneşti potrivit conturilor Partidului Comunist din Moldova, structurilor organizatorice, întreprinderilor şi filialelor acestuia şi să verse mijloacele băneşti, inclusiv valuta, în venitul bugetului republicii.

6. Controlul asupra îndeplinirii prezentei Hotărîri se pune în sarcina Primului ministru al Republicii Moldova.

7. Prezenta Hotărîre intră vigoare din momentul adoptării ei.

PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI REPUBLICII MOLDOVA
Alexandru MOŞANU

Chişinău, 23 august 1991.
Nr.683-XII

Loading Facebook Comments ...

42 Comments

Add a Comment
  1. anticriminal=anticomunist

    doamna Pavlicenco, da ce spuneti de o petitie in acest sens? eu sunt gata sa semnez primul, dupa Dvs desigur. O petitie adresata noului parlament desigur. Si cat mai multi ar semna – cu atat mai bine. LAs’sa creeze cel putin o comisie parlamentara de experti care sa conchida oficial de ce aceasta hotarare de mai sus nu este respectata, sa analizeze practica ltor state in care PC-ste au fost interzise, iar in onsecinta Parlamentul sa mai adopte inca o hotArare definitiva in acest snes. Ar fi o initiativa extraparlamentara foarte buna dupa parerea mea. Si in general ce mai fac celelalte partide extraparlamentare in afara de MAE? Ultima e o intrebare retorica.

  2. Та же банда коммунистов присвоит себе другое название („народные защитники”, „голос народа”, „партия инопланетян” и пр.) для того, чтобы их не распознали, и будут продолжать проворачивать свои грязные дела. Так они хотя бы уже носят клеймо преступников, и мы знаем, с кем имеем дело, камуфляж только облегчит им внедрение в общество, как модифицированный вирус. Я думаю, что не надо запрещать компартию, они же поднимут крик о нарушении прав человека и принципов демократии и т. д. На мой взгляд, необходимо принять закон запрещающий коммунистам (и бывшим тоже) занимать какие-либо руководящие посты в государственных структурах. Таким образом общество возможно очистится от этой красной заразы.

  3. Pt anticriminal=anticomunist

    Sint de acord, dar nu prea stiu cum sa o fac pe Internet. Desi am semnat multe petitii pe Internet.

    Este nevoie de o petitie prin care sa se ceara coalitiei anticomuniste condamnarea crimelor comunismului – in Parlament am depus o asemenea initiativa noi, un grup de deputati AMN, desigur si eu cind am fost membru si vicepresedinte al Fractiunii AMN. Eu pot face textul, dar trebuie plasat undeva unde sa acceseze toti si sa semneze.

    De ce sa fie ultima o intrebare retorica? Noi chiar azi, la PNL, ne-am convocat echipa din Chisinau din BPC si am discutat ce facem mai departe. Am dori sa cooperam cu unele partide, sa facem vreo fuziune, dar e nevoie de dialog. Insa astazi pt cele patru partide asta nu pare prioritar. Poate fi peste citeva luni cind vor fi iarasi alegeri, daca vor fi. Examinam si eventualitatea fuzionarii cu MAE. Cred ca daca era o lista comuna democratii puteau lua 61 mandate. Eu nu pot candida pt Parlament – sa fie clar – cit nu este anulata interdictia cu cetateniile pt demnitari – eu nu renunt pt nimic in lume la cetatenia romana. Nici prietena mea Alexandra Can. Nici alti colegi din PNL.

  4. Pt Rusoaica

    Aveti mare dreptate. Ei si acum spun ca a fost interzis Partidul Comunist, iar ei au reaparut ca Partidul Comunistilor.

  5. Partidul Comunist sau Partidul Comunistilor sau Partidul Criminalilor – diferenta nu exista.
    http://anticoruptie.tripod.com/cat/05

  6. ABERANT!

    Este aberant sa mai scoti odata in afara legii ceea ce a fost scos odata in afara legii!

    Legea e lege si trebuie respectata! In litera si spiritul ei! Atat!

    E aberant sa dai o noua lege prin care sa ceri aplicarea unei legi aflata in vigoare!

  7. D-na Pavlicenco – cred ca acum este cazul sa reamintim despre aceste Hotariri, deciziii – rivind declararea in afara legii a partidului PCRM. Chiar as propune d-lui Filat ca dupa numirea sa in functia de Prim-Ministru sa dea indicatii noului ministru al justitiei sa puna in aplicare aceste acte normative!! Personal le-as da comunistilor si un ragaz, de ex. de 1-2 luni de a se reorganiza!!! E clar ca nu-i poti elimina, chiar daca le vom interzice sa ocupe anumite functii in stat – vor proceda ca si PPCD – altii ii vor reprezenta pe ei („spatele si naravul va fi acelasi). Ideia de baza la momentul de fata este nu sa le interzici comunistilor sa ocupe posturi in stat ci sa declari in afara legii partidul lor. Daca reusim sa facem asta – la urmatoarele alegeri comunistii sugur pierd inca jumatate din vot. Eu VA GARANTEZ acest fapt!!! Multi batrini care-i voteaza, o fac din simplu motiv ca denumirea artidului li-i cunoscut, nimic mai mult. Daca comunistii pierd „brandul lor” – ei pierd si niste voturi. Iar cu cit mai mult noi ii indepartam de la conducere cu atit mai multe sanse de a deschide ochii cetatenilor RM si in final doar criminalii, orbii si prostii ii vor vota pe acesti comunisti (denumiti sub alt partid). Uitativa la partidul Patria Rodina care tot la inceput parca era o filiala a PCRM – si la moment nu este nimic decit un grup de „hitleristi rusi” care nu are nici o sustinere din partea populatiei.

  8. anticriminal=anticomunist

    Va multumesc pentru raspuns, dna Vitalia. Aici ar fi de gandit : ce anume sa cerem de la Parlament? si in baza la care argumente? adica mesajul trebe sa fie precis si justificat pentru ca sa pledeze pentru o schimbare de calitate, de sistem, dar sa nu fie si sa nu para ca o tentativa de razbunare.

    Acum de exemplu, dl Hadirca a propus demiterea lui Todercan : eu insa nu l-as concedia , as pleda pentru o schimbare de sistem. Demonstrativ nu l-as concedia pentru a fi create conditiile depropagnadizarii TRM. In acelasi timp, nu cunosc atata de bine acest om si nu pot sa exclud ca anume nu ar zadarnici orice reforma.

    Ceea ce vreau sa spun e ca orice actiune categorica necesara societatii trebuie sa fie foarte bine analizata ca sa nu fie prea usor compromisa inca la start. Acum, ideea de baza de compromitere a noii majoritati, care nu s-a pozitionat inca destul, dar care zboara in aer este : am schimbat o dictatura pe alta. Le doresc celor de le AIE sa fie foarte atenti si sa opereze schimbari si de forma si de continut.

    PS 1 : Dar in ce tari s-a interzis comunismul?

    PS 2 : Rusoaica, nu sunt de acord. Adica, da, riscul de care vorbiti exista bineinteles. Dar Dvs puneti accent doar pe fond si forma o lasati ca fiind neimportanta : sa nu interzicem denumirea ca ei se vor denumi altfel. Nu-i adevarat, nu asta incercam sa propun eu, sau cu atat mai mult nu asta au facut alte tari ex-comuniste. Acolo probabil s-a interzis in primul rand promovarea doctrinei, a principiilor comuniste concrete – trebe de vazut legea lor mai intai si de discutat apoi. Legea lustratiei despre care vorbiti este necesara si ea bineinteles si poate face parte din acelasi proiect/initiativa .

  9. anticriminal=anticomunist

    EugenRO, calm, fratica.
    Legea e lege zici? ian vezi mai atent ce scrie in acea hotarare a parlamentului si nu lege in primul rand.

    SCrie undeva ca ar fi interzis PCRM, adica „partidum comunistilor din republica moldova”? Sau se vorbeste de „Partidul Comunist din Moldova, parte integranta a PCUS”? Si apoi unde vezi in hotarare ca sa scrie despre interzicerea promovarii doctrinei false si mincinoase care se cheama comunism?

    inteleg ca nu ai spus-o de rau, dar cuvintele au sensul lor si cand invinuiesti pe cineva ca ar debita aberatii, vorbele trebuie cel putin sa se asemene cu faptele.

  10. Activitatea comunistilor in R. Moldova trebuieste interzisa la sigur. E necesar doar sa se gaseasca modalitatea. Daca exista deja niste acte legislative care interzice activitatea lor in acest teritoriu, dar acestea nu sunt respectate, exista instanta de judecata. Sa fie atacata in judecata activitatea PCRM. Daca actele legislative emise multi ani in urma pot fi interpretate in mod diferit este necesar de a se reveni la ele pentru a completa continutul lor cu noi stipulari care nu pot fi interpretate altfel decat asa cum se doreste de majoritate. Si, la urma urmei, au aparut noi dovezi ca PCRM a savarsit multiple acte criminale. Numai la 5 si 7 aprilie, dar si in perioada imediat urmatoare cate crime au savarsit comunistii. Sa se puna pe treaba juristii!

  11. Apropo de patrimoniul fostului PCM. Comunistii din municipiul Balti au sediul comitetului lor in cladirea fostului CO al PC al Moldovei de multi ani in urma, cladire care potrivit Hotararii 683 a Parlamentului urma sa fie nationalizata si sa treaca la balanta statului. Nu stiu cum s-a facut si ce s-a dres, dar azi un etaj al acestei cladiri este ocupat de sediul organizatiei baltene a comunistilor, cladire de fapt apartinand deja departamentului condus pana nu demult de catre tovarasul Molojen. Presa locala a scris mult despre aceste fapte, mai ales ca PCRM nu a achitat, precum se scrie, nici un sfant pentru arenda spatiului mai multi ani la rand.

  12. Si inca ceva. Domnul Marian Lupu, la sigur cunoaste mai multe subtilitati ale neplatii pentru arenda spatiului de catre comunistii din Balti. Spun la sigur, deoarece in prima campanie electorala din acest an l-am vazut foarte des cu liderul comunistilor balteni Vitiuc ambii fiind implicati intro activitate fructuoasa electorala la Balti. De ce nu ar face acum un gest nobil pentru ai pune la punct pe acesti neobrazati si neciopliti comunisti din capitala nordului.

  13. anticriminal=anticomunist

    …mai trebuie inca de considerat realitatea injusta si nedreapta potrivit careia cca 50 % din populatie place noua asta sau nu dar au votat cu PCRM. Adica, interzicerea comunismului in Moldova acum – ar fi temporar inoportuna? Nu as vrea sa raspund prin NU, dar cert e ca o dezbatere publica in acest sens si-ar avea rostul. Ce trebuie de facut astazi ca maine riscul propagarii comunismului sa dispara?

  14. anticriminal=anticomunist

    ERRATA :am pus din neatentie 2 negatii in aceeasi propozitie. am vrut sa spun ca „Nu as vrea sa raspund prin DA”

  15. For anticriminal=anticomunist

    „Adica, interzicerea comunismului in Moldova acum – ar fi temporar inoportuna? ”

    Я думаю, запрещать сейчас компартию было бы несвоевременно, не надо делать из них жертву. Вспомните, как Ельцин стал президентом, его исключили из компартии, и моментально все симпатии населения стали на его стороне. Народ любит жертву, начиная с Иисуса Христа. Запретив сейчас компартию, мы можем получить обратный эффект. И не надо слепо подражать другим странам. Каждая страна имеет свою специфику. В советское время Молдавия была инкубатором по выращиванию высокопоставленных чиновников-коммунистов. И выкорчевывать их отсюда нужно очень осмотрительно.

  16. Pt Pavalache

    Am facut interpelare in Parlament si legat de sediul PCRM de la Balti. Raspunsuri evazive si fara substanta. Nu sint cei cui sa le fie rusine ca fac abuzuri.

  17. Bravo, Dna Pavlicenco, vad un nou AVINT in activitatea Dvs. Apreciez si admir!
    Doamne ajuta toti oamenii de buna de credinta la toate cele BUNE!
    Ma bucur ca ENTUZIASMUL MEU DIN SUFLET aprinde si alte INIMI!

    Apropo, am fost doua zile la Kiev. Asta noapte m-am intors.
    CE am vazut acolo, IN UCRAINA m-a fascinat! Am vazut schimbari foarte pozitive.
    Va spun: indiferent de APARENTE, totusi UCRAINA a avansat foarte mult, ma refer in domeniul SPIRITUAL!
    Voi reveni la subiect.

  18. Stim cu totii ce MOSTENIRE ne-a lasat Stalin cu aceste croieli de granite – sa ne certe cu Ucraina. Si sunt unii de acolo care au cazut in aceasta momeala, adica au o viziune antiromaneasca, dar TOTUSI, O MARE, da, o FOARTE MARE PARTE din ucrainenii inteligenti inteleg corect situatia creata si DORESC inlaturarea consecintelor pactului Molotov-Ribbentrop.

    Acum citiva ani in urma am fost la Universitatea din Lvov si la redactia revistei Universum din Lvov, condusa de ISTORICI si Savanti ucraineni CU VERTICALITATE.

    Era, apropo, chiar a doua sau a treia zi de la disparitia JURNALISTULUI de investigatie Ghiorghi Gongadze, ucis prin decapitare de persoane care, potrivit informatiilor difuzate in rapoartele organizatiilor pentru apararea drepturilor omului, ar fi avut acceptul presedintelui Kucima.

    Interesant mi-a parut SALUTUL SI DESCHIDEREA PROFESORILOR de la Universitatea din Lvov pentru Basarabia. SIMPATIA SI SOLIDARITATEA LOR cu NOI.

    Deci, noi am putea valorifica aceste RELATII anume cu asemenea PERSONALITATI cu verticalitate,
    care gindesc onest si pentru care prevaleaza ADEVARUL ISTORIC si car vad clar unde este adevarata sursa a conflictelor de interese regionale.

    De ce nu s-ar organiza CONFERINTE STIINTIFICE la Chisinau la TEMA cu invitarea acestor savanti din Ucraina, Romania si chiar RUSIA SI GERMANIA etc.?

  19. Da, desigur trebue sa fie respectata legea .Sunt pentru Neadmiterea activitatii PCRM in Moldova .Sa se reaminteasca inca o data legea despre scoaterea in afara legii a activitatii tuturor partidelor komuniste de pe teritoriul Moldovei.Sa fie publicata inca odata in mod oficial.

  20. Ce am VAZUT ieri in Ucraina?

    A fost o vizita privata si nu asta are importanta,
    ci ATMOSFERA ce am simtit-o La Kiev si, mai ales, cind ma intorceam spre casa pe trasa Kiev-Odesa.
    M-a impresionat LARGHETEA TRASEULUI. Va rog sa intelegeti aceasta notiune in sensul cit mai larg al cuvintului.

    Adica, simteam LARGHETEA NOULUI TRASEU pe care l-a luat UCRAINA!
    O schimbare foarte POZITIVA DOMINA „in aer”, care plana asupra Centrului Ucrainei.
    Chiar eram curioasa sa inteleg de UNDE VINE ACEASTA ENERGIE SPIRITUALA FOARTE POZITIVA si foarte PUTERNICA…

    Si am aflat. Voi reveni.

  21. Eram in masina opt persoane. Desi eram foarte obositi toti, totusi, fiecare simteam un fel de EXALTARE sufleteasca si BUCURIE foarte mare in inima, incit voiam sa dansam ca niste copii…,

    Eram obositi, caci doua nopti am fost in drum CHISINAU- KIEV si apoi KIEV-CHISINAU. iar ziua de ieri a fost plina de alergari pe la o POLICLINICA privata, altii la ambasada Israel si apoi prin oras dupa cumparaturi…

    Insa, am OBSERVAT ca oboseala a trecut, desi nu dormisem. Am simtit cum ACEA ENERGIE SPIRITUALA e x t r a o r d i n a r a, ce domina asupra orasului si a Zonei de Centru a Ucrainei ne-a cucerit inimile si ne-a revigorat ! Simteam asta efectiv! O BUCURIE foarte mare, venita din „atmosfera” ce domina „in aerul” UCRAINEI, NE-A CUCERIT!

    Persoana care era bolnava, brusc a spus ca se simte foarte bine. Soferul a inceput sa cinte si sa puna casete cu CINTECE saltarete…

    Adica, am observat, ca fara nici un motiv dinafara, TOTI DEVENISERA foarte POZITIVI, FERICITI, foarte amabili unul cu altul, imparteau unica bucatica de piine…

    Si am inteles de ce si de unde A APARUT ACEASTA SCHIMBARE IN NOI!

    Ca sa fiu mai explicita, trebuie sa va povestesc o intimplare:

    Intr-o localitatea din India erau doi batrini invalizi, orbi. Ei aveau un fecior care ii ingrijea cu MULTA DRAGOSTE, In casa LOR era o atmosfera benefica, caci domina RUGACIUNEA, COMPASIUNEA, MULTUMIREA CU CE A DAT DUMNEZEU, PACEA, FERICIREA ETC.

    Dar, iata, intr-o zi cineva i-a anuntat ca vine Guru in satul vecin. Si batrinii vroiau si ei sa vina sa beneficieze de binecuvintare. Feciorul cu bucurie a acceptat sa-i duca intr-un carucior pe care trebuia el sa-l traga, caci nu avea acasa nici macar un magar.

    Si s-au pornit toti entuziasmati la drum. Insa la o ANUMITA portiune de drum, feciorul a inceput sa se schimbe, si a inceput sa zica, ca s-a saturat sa fie sluga parintilor invalizi si ca nu mai vrea sa traga caruciorul dupa el.

    Batrinii intelegeau ce se intimpla cu el si l-au rugat DOAR ca sa mai traga caruciorul inca vreo suta de metri si apoi chiar poate sa faca cea vrea, desi pina la satul acela mai erau inca vreo doi km.

    Feciorul foarte nervos, totusi, a acceptat. INSA IATA MINUNEA, ca imediat ce a trecut acea suta de metri, FECIORUL A REDEVENIT cu m era inainte, foarte IUBITOR de parintii invalizi si a inceput sa se caiasca de slabiciunea lui si sa se ocarasca ca a putut astfel sa gindeasca, tot promitind ca NICIODATA nu le va mai reprosa ceva si nu-i va parasi…

    PARINTII zimbeau tacuti si fericiti. Caci ei au stiut CEVA ce feciorul nu stia inca. Si anume ca EXISTA spatii cu LUMINA SPIRITUALA si spatii cu INTUNERIC spiritual, si ca acele sute de metru, erau o zona negativa… si trebuia trecuta, pentru a reveni la normal.

    Deci, acel fecior, inca nestiutor, nu avea VEDERE SPIRITUALA, dar parintii, desi erau orbi, totusi au vazut… acel sector de intuneric spiritual si, deci, stiau ca daca vor iesi din acel nour nevazut, iar va domina in ei DRAGOSTEA…

    Ce am vazut IN UCRAINA? – O mare LUMINA BENEFICA care SCHMBA INIMILE si va CONTINUA va schimbe inimile celor incrincenati de scenele politice.

    Si am mai observat, ca ajungind in Transnistria iar fetele celor din Masina au inceput sa se intunece…

    Pare neverosimil?

  22. Si inca ceva
    care, presupun, ca pe unii i-ar… nedumeri. Stiu de UNDE VINE ACEA SURSA DE LUMINA SPIRITUALA!
    Si stiu cum va ajunge si la NOI IN MOLDOVA. Nu ma refer la BO a Ucrainei,
    desi si acolo sunt multi DUHOVNICI PUTERNICI.

    In plan spiritual in UCRAINA s-a produs „o explozie” de energie spirituala foarte pozitiva,
    D ca sa fiu mai explicita trebuie sa va povestesc alt caz, despre Kirpal Singh,
    o mare personalitate spirituala a Indiei,
    (vezi: KIRPAL SINGH: His Mission, Teachings … Hindi & Punjabi Satsangs (MP3). Kirpal Singh 1894 – 1974. His Mission: „To fill the human heart with compassion, mercy and universal love, which should …
    Books & Publications – Photo album – Video collection
    http://www.ruhanisatsangusa.org/ – Cached – Similar -Kirpal Singh – Wikipedia, the free encyclopedia)

    Deci, Kirpal Singh, a fost in Italia intr-o perioada cind era MAFIA FOARTE PUTERNICA si se comisese un sir de crime in lant. Inca cind INCA ABIA Kirpal Singh doar se gindea sa vina in Italia, DEJA a inceput o SCHIMBARE a atmosferei. Chiar presa relatase cu nedumerire ca AU INCETAT brusc crimele… ca politia a inregistrat un numar brusc foarte mic de acte de huliganism in acea perioada…
    Venise KIRPAL SINGH, ACEASTA PERSONALITATE FOARTE PUTERNICA care cu ENERGIA LUI SPIRITUALA a TOPIT intunericul spiritual care plana intens in unele zone din Italia in acea perioada.

    Cine face schimbarea in Ucraina? Eu cred ca mai multe BISERICI isi au aportul,
    dar, o figura PROEMINENTA este incontestabil Sundei Adelaja! Si anume, DUHUL SFINT care vine prin el
    are o PUTERE EX T R A O R D I N A R A. o spun asta desi eu sunt o crestina catolica.

    Insa, Daca NU AVETI PARERI PRECONCEPUTE veti intelege si Dvs. Cititi despre
    пастор Сандей Аделаджа Биография. Персональный сайт. http://adelaja.com/

    Пастор Сандей Аделаджа является основателем и Старшим пастором церкви «Посольство благословенного Царства Божьего для всех народов», которая находится в столице Украины – городе Киеве. Сандей Аделаджа – молодой лидер из Нигерии, имеющий ведение и апостольский дар 21 века. В свои 40 лет пастор Сандей Аделаджа является одним из самых динамичных проповедников и основателей церквей по всему миру, а также по праву считается самым успешным пастором в Европе.
    Его церковь достигла 25000 человек и открыла дочерние филиалы в более, чем 35 странах.
    Deschideti http://www.godembassy.org/ru/news/news_publ.php?showdetail=4609

    … nu mai spun nimic. Las totul la intelepciunea Dvs. desi, stiu ca Adelaja a fost FOARTE HARTUIT de adversari.
    Insa, din TOATE ACEASTEA a iesit invingator. La o virsta foarte tinara, el, totusi, a izbutit sa scrie deja peste 70 de carti…

  23. Eu cred ca dumneavoastra exagerati. Inteleg ca vreti sa fiti auzita si prezenta in politica, dar deja dupa toate gresalele pe care le-ati comis ar fi cazul sa va aveti inteligenta sa va retrageti. Politica de viitor va fi ghidata de o generatie politica noua, de oameni de alta factura – Dorin Chirtoaca, Vlad Filat, Alexandru Tanase, Iurie Leanca, Oleg Serebrean, Marian Lupu. Victoria de viitor este a lor si noi toti, inclusiv dumneavoastra, trebuie sa contribuiti la succesul lor care va fi si succesul nostru comun. Ar fi bine ca si alte fosile precum Urechean, Diacov, Ghimpu sa-si dea seama ca-s niste atavismuri si ca vremea lor e deja trecuta de mult ca si a cea a lui Voronin.

  24. Doamna Pavlicenco,
    As vrea sa va reamintesc ca mi-ati promis ca dupa intoarcerea din Germania veti incerca sa-mi adaugati blogul meu in blogroll-ul dumnevoastra.

    V-as fi foarte recunoscator daca imi veti adauga blogul (ochiuldeveghe.blogspot.com) in blogroll-ul dumnevoastra.
    Multumesc.

  25. Rusoaica, cred ca ai dreptate, dar numai un pic, adica cineva poate ca va sustine in continuare lichelele comuniste in calitate de „jertve ale democratiei”, numai ca de acestia vor fi tot mai putini… Iar ca sa nu mai revina ciuma comunista pe acest pamant al Basarabiei, cred ca e bine sa fia aplicate ambele variante, adica sa fie interzisa ideologia comunista, la fel ca cea fascista, indiferent sub ce denumire se va camufla, si totodata sa fie adoptata o lege a lustratiei, care sa interzica aflarea in functii si asocierea in partide a fostilor demnitari comunisti sau colaboratori ai serviciilor secrete!

    P.S. Apropos dna Pavlicenco, ce stiti, a existat vre-un proiect de lege a lustratiei, si cine s-a opus adoptarii ei? Stiu ca Roshca trambita odata despre asta, dar in ultimii ani a luat apa-n gura pe acest subiect…

  26. Pt Simionesa

    Eu nu prea vad ce exagerez. Am reprodus documentul adoptat in anul 1991. Si am facut trimitere la materialul care demonstreaza ca PCRM a fost inregistrat ilegal la Ministerul Justitiei.

    Ca orice om politic, iar eu sint si presedinte de partid, ca fost deputat care am facut circa 500 de interpelari, care am avut initiative legislative de condamnare a crimelor comunismului, de aplicare a starii legale ca PCRM este in afara legii, care am facut alte initiative si declaratii, sint interesata ce are loc la noi si chiar sint datoare sa imi expun pozitia. Dumneata, daca nu consideri asa, nu te obosi sa vizitezi blogul meu. Eu nu intru pe blogul dumitale si nu te blamez pe acolo.

    Eu nu am comis nici o greseala. Si nu vad de ce ar trebui sa dispar daca lumea imi apreciaza comentariile – a se citi comentariile vizitatorilor pe acest blog. In plus, si Urecheanu, si Ghimpu, nu sint mai tineri decit mine, dar nu cred ca va puteti lauda ca discutati cu ei pe bloguri.

    Nu este lege ca in politica sa fie numai tineri. Ei, mai intii, sa faca volumul meu de munca si pe urma sa spunem ca „numai ei sint buni”. Este normal sa fie in politica oameni de toate generatiile – dezechilibrele nu sint bune in nimic.

    Eu le doresc succes noilor deputati – insa Dorin Chirtoaca ne indemna si ne spunea cum sa il votam pe Voronin, in 2007, Vlad Filat l-a si votat, Iurie Leanca a plecat de la MAE in 2001 numai dupa ce s-a convins ca PCRM nu-l face ministru, Oleg Serebrean l-a votat pe Voronin in 2005. Nu cred ca asta e „politica noua” sau, poate, e una „noua-vehce”, adica „curat-murdar”. Noi i-am iertat si i-am creditat cu incredere, mingea e in curtea lor. Dar nu putem uita greselile acestea. Cine uita trecutul, risca sa-l repete – spun inteleptii.

    De Marian Lupu nici nu mai spun. A fost alaturi de comunisti, a concrescut aproape cu ei, acum are mult pina va demonstra ca poate fi altul decit satrapii bolsevici si eu ma voi bucura prima daca Lupu va deveni ireversibil un alt om politic. Am si postat pe blog un articol despre partea pozitiva in evolutia PD. Dar sa nu ne grabim…

    Mi se pare ca am contribuit destul si contribui si prin ce postez pe blog la succesul democratilor. Deci – ori sa va ascult si „sa ma retrag”, ori „sa contribui”, in continuare, la succesul comun? Nu vedeti aici o contradictie in ceea ce spuneti?

    Eu nu sint fosila, am avut cel mai mare curaj sa ii spun si lui Voronin ca nu e intreg la cap si ca are nevoie de o comisie de experti sa-i analizeze starea sanatatii mintale, ca trebuie dat in judecata pentru cum a condus, ca a uzurpat puterea in stat, ca trebuie sa fie analizata averea familiei, am spus ca are un miliard de dolari cistigat pe spinarea tuturor si am un dosar depus contra lui Voronin la CEDO. Nimeni nu a avut chiar atita curaj – nu o spun eu, o spune lumea.

    Nici Urechean, Diacov sau Ghimpu nu sint fosile. Poate e o fosila politica lui Rosca, Tkaciuk si a adeptilor sau servilii lor – asta e alta treaba. Ei au bagat RM in saracie si dezastru.

    Mai ginditi-va inainte de a posta ceva. Nu credeti ca Dumnezeu nu-i vede si pe cei ce se ascund indaratul anonimatului…

  27. to: Simionesa si Vitalia Pavlicenco

    Simionesa /fara „esa”/ este un provocator.
    A numit numele politicienilor, care astazi sunt datori sa schimbe spre bine viata in Republica Moldova.
    A indicat numele celora, care sunt alesi in Parlament!
    A impartit deputatii in doua categorii:
    -tineri, dar care au comis in trecut greseli politice,
    -virsta mai inaintata, care la fel au greseli si carente in activitatea lor politica in trecut.
    Oare nu mai sunt politicieni tineri /si mai putin tineri/, capabili si buni pentru a fi numiti drept exemplu ?
    Sau politica o vor face-o numai cei din Parlament?
    La posturile-cheie vor fi numiti tot politicieni, care trebuie sa fie foarte buni meseriasi. Va trebui sa nu politizam organele executive. Acolo trebuie sa fie buni politicieni, dar si mai mult este nevoie de pfofesionisti in domeniile respective. Numai astfel poate fi depasita criza social-politica si putem iesi din impas.
    Dar Simion/esa/ a numit concret numai actualii parlamentari !
    Va pus si pe dvs in cosul celor „rasuflati” la categoria de virsta.
    De ce ?
    Care a fost scopul ?
    Sa va provoace!
    Si a reusit !
    A reusit sa va contrapuna actualilor politicieni, care au mandatul de deputat si care trebuie sa instaureze puterea in stat si sa faca viata oamenilor mai buna!
    Sa le ajute Dumnezeu! Asta o doresc toti oamenii de buna credinta.
    Simion/esa/ este o persoana, care va cunoaste si va invidiaza. Asta cred eu. Stie ca sunteti o forta cum nu poate fi el. Cum nu pot fi multi. Il umple satana de invidie si ciuda.
    Se teme ca veti fi invitata sa participati la guvernare intr-o oarecare functie si asta il macina.
    Stie ca politicienii actuali alesi pot avea in persoana DVS o forta curajoasa, care le poate prinde foarte bine in lupta cu rezistenta satrapilor, care vor fi inlaturati si marginalizati, dar greu si nu destul de repede.
    Va provocat sa reveniti la unele „texte” adevarate din trecut, dar mai putin „placute” si necesare in prezent pentru cei, care, cred, au apreciat „pe tacute” retragerea dvs si a partidului, in care sunteti presedinte, din cursa electorala. Si prestatia dvs incontestabil cea mai reusita in dezbaterile electorale !
    Da! DVS aveti dreptate in ce scrieti despre trecutul si prezentul acestor politicieni: „fosile” sau „nonfosile” !
    Dar scriind aceste propoziti, credeti ca anume acum este cazul sa o faceti sau aveti tot timpul inainte?
    Momentul ar fi potrivit, daca ei ar lua-o „haisa”, sa nu dea Dumnezeu !
    Sau dvs vreti sa spuneti peste o perioada de timp: „Vedeti chita dreptate am avut”, „Eu am scris despre aceasta pe blog” s.a.m.d. ?
    Daca da, ar fi bine sa va faceti analist politic independent si sa rivniti la cele mai profesioniste „preziceri” .
    Daca doriti sa faceti politica in continuare, cred eu ca este bine sa nu o faceti pe analistul politic, dar pe politicul.
    Inca nimeni nu a reusit si nu va reusi sa schimbe mentalitatea si „fariseismul” tuturor! Nu o sa reusiti nici dvs!
    Dar sa nu va dati manipulata de Simeon/ese/ – puteti!
    Incercati !
    Nu am dorit sa va supar, dar nu am alta posibilitate cum sa va explic ce simt eu in „harababura” celora ca Simion/esele/.
    Din tot sufletul doresc sa aud din nou mesajele dvs transante si convingatoare!
    O doresc foarte multi ca mine.
    Va apreciaza la justa valoare multa lume !
    Dar pentru noi, riscul de a rata aceasta sansa exista. Datorita dvs, in primul rând, si al Simion/eselor/ in al doilea.
    Ignorati Simion/esele/ , nu le oferiti pe tava placerea ca si-au atins scopul!
    Lasati-i cu gura cascata si ochii holbati !
    In rest, faceti cum doriti.
    Mii de scuze pentru rabufnire!

  28. Pt crestin

    Nu am uitat, insa noi inca nu ne-am reluat activitatea de staff. Toata lumea asteapta evolutiile.

  29. Prin aceasta postare pe care sper ca o veti citi vreau sa va intreb daca pot face cumva rost de manulaul de literatura Universala cl.10-12, scris de Sergiu Pavlicenco.

  30. Dna Pavlicenco, eu revin si Va rog sa Va spuneti pozitia fata de o lege a lustratiei…

  31. Pt Babacu

    Sintem se pare printre putinele partide, daca nu unicul, care am inclus in Programul electoral imperativul promovarii de urgenta a acestei legi. PNL are un Cod de conduita unde scrie ca nu pot pretinde la functii in partid si publice cei care au colaborat cu securitatea. Pe acest blog, daca dati la search cuvintul-cheie lustratie, gasiti mai multe postari, articole, reactii la propunerile presei. Din tot ce mi-am propus sa promovez in Parlamentul trecut – macar sa abordam, ca nu am avut majoritatea -, a ramas nepromovata doar aceasta lege, pentru ca nu am avut printre noi specialisti care sa faca o lege specifica, pornind de la ce a fost in regimul sovietic. Cei care au lucrat sau mai lucreaza acolo nu spun cum sa fie facuta legea intr-un regim comunist, unde nici sansa de promovare siauadoptare nu era reala. V KGB, se spune, bivsih ne bivaet…

    Intre altele, Vasile Nedelciuc, fostul meu coleg de Parlament intre 1998-2001, a elaborat o lege a lustratiei, dar a fost furata de niste agenti, tot crestin parca si chiar democrati, care au propus-o ei in Parlament. Numai in ideea de a-si face popularitate si a demonstra ca PD al lui Diacov si PRCM al lui Snegur, nu voteaza…

    Ulterior, eu am luat legea din Romania, insa in RM, ni s-a spus, a fost un specific in privinta organelor de securitate si nu am putut scoate la capat proiectul. Eu nu am avut niciodata in viata de a face cu securitatea si singura nu am putut elabora o asemenea lege. E nevoie de oameni care au fost acolo, care cunosc specificul din interior. Dar pentru a o face si adopta e nevoie de doua lucruri: vointa politica a unei majoritati parlamentare; ca cei ce o vor elabora sa nu se teama de exponentii regimului comunist care sa-i urmareasca, regim care, speram, va pleca in istorie.

    Cind pornisem legea, am adunat un mare grup de deputati si reprezentanti ai societatii civile care s-au declarat deschisi discutiilor, dar toti au manifestat o mare doza de scepticism. Apoi au intervenit alte evolutii si problema a trecut, din nou, pe plan secund. Am facut demersuri la SIS pentru poetul Dumitru Matcovschi, pentru mine, sa avem acces la dosare – oricare ar fi ele. Pt Matcovschi nu mi s-a permis si nici lui, iar mie mi s-a raspuns ca nu exista nici un dosar pe numele meu. Eu asta stiam, pt ca nu am avut de a face niciodata, in nici un fel cu securitatea. Tocmai de aceea, probabil, fostul sef Ion Ursu, mi-a trimis raspuns a treia zi. Apoi el a fost demis. Si ultimul lucru: Zisa lista Sandrovschi, lansata de pe o adresa mai crestin-democrata, a fost elaborata in cladirea Parlamentului si lansata de fruntasi crestin-democrati, care au murdarit o gramada de oameni, cind, de fapt, doar ei si trebuiau sa figureze in acea lista. Am documentul de la SIS ca raspuns la interpelarea mea care aproape demonstreaza suta la suta asta. Eu am primit mesajul prin Internet de la Ghenadie Vaculovschi… – magnificul pitic malefic din cei sapte crestin-democrati.

  32. Pt veaceslav

    Si asta e o istorie intreaga, trista.

    Sotul meu, ajutat de mine si, de fapt, la insistenta mea, a facut in anii 2001-2004 un foarte bun manual de literatura universala pt clasele X-XII. Editura „Litera”, care detine exclusivitatea pe zece ani, a editat de citeva ori in tiraje mici, apoi, conform acceptarii de catre Ministerul Educatiei, a editat o data partea destinata cl.X si, apoi, destinata cl.XI. Sotul a terminat si partea separata pt cl.XII, insa a venit Stepaniuc la Guvern si a taiat manualul. Chiar am vorbit o data cu Stepaniuc la o receptie si l-am rugat sa inainteze lista d epretentii la manual. A zis da si… atit. Am vorbit zilele trecute cu Anatol Vidrascu si mi-a spus ca e primul an cind elevii merg cu manuale prin care se incalca legea – din punctul de vedere al igienei sanitare, un manual poate fi folosit doar patru ani si, in acest an, nu s-au reeditat, in genere manuale, nu doar cel de literatura universala. Este foarte cautat, suna oamenii si invatatorii si cer cu sutele, insa comunistilor nu le place manualul, ca „e prea romanizat”. Asta e problema. Asteptam sa se schimbe regimul si sa se schimbe politica in privinta conceperii si editarii manualelor.

    Chiar ieri sotul meu a vorbit cu Vidrascu. El l-a rugat pe sotul meu sa verifice curricula la Minister si, daca nu sint deosebiri mari, a promis ca editeaza manualul pe cont propriu. Daca va fi asa, speram intr-o luna-luna jumatate sa fie manualul si eu voi anunta aparitia pe blogul meu. E vorba de editarea manualul integral – pentru toate trei clase.

  33. Pt UPS

    Eu va multumesc pentru postari amanuntite si scrise cu durere, dar si cu rabdare. Pozitia mea e urmatoarea.

    Nu exclud ca e vorba de o provocare din partea vizitatorului Simionesa. Insa daca eu m-as gindi la vreun folos personal din aceasta guvernare, care are atitea batai de cap si o lupta acerba si nedreapta impotriva criminalilor comunisti, care trebuie bagati la puscarie, ar trebui sa tac si chitic si sa sper la nu stiu ce. Am spus de mai multe ori pe blog – nu astept decit un folos general si cred ca PNL si-a facut datoria de membri civic activi si corecti ai societatii nedrepte, create de satrapii si hotii din banda lui Voronin si a celor din spatele sau.

    Eu postez, cite o data, pe blogul meu articole semnate pe Constantin Tanase despre AIE. Chiar daca Tanase m-a jignit pe nedrept de atitea ori si nu avut niciodata curajul sa-si ceara scuze – si eu las asta pe constiinta lui si in judecata Domnului – nu pot sa nu salut cind el scrie avind curaj articole si analize menite sa trezeasca liderii AIE – printr-un dus rece – la realitate. Deci, nu pastrez ranciuna pe Tanase, dar salut ca e treaz si responsabil.

    De aia si am spus ce greseli au avut Chirtoaca, Filat, Serebrian, Lupu, Leanca si, evident, altii. Pentru ca daca vom uita asta, riscam sa repetam trecutul. PNL a sprijinit cele trei partide tocmai in dorinta, asteptarea si marea temere sa nu se repete ce a fost la 4 aprilie 2005. Iar faptul ca nu a fost votata Greceanii sef de stat pe 3 iunie ne-a si facut sa-i sprijinim neconditionat. Am apreciat curajul civic.

    Daca noi toti vom actiona cu durere si prudenta sa nu nastem alti monstri sacri din cei mai importanti si responsabili functionari publici in perioade supergrele, riscam sa ne imbatam cu apa rece si sa pierdem trenul european. Dusmanul e viclean, puternic, radacinile si tentaculele i se trag de peste mari si tari, nu doar din Rusia si noi trebuie sa fim vigilenti. Cei care au gresit, despre care am scris, trebuie sa stie ca au gresit si mereu trebuie sa le ticaie in minte ca trebuie sa-si ispaseasca vina.

    Acum la ce sa ne asteptam. Noi am avut o sedinta la PNL cu nucleul BPC si am hotarit sa urmarim evenimentele. Daca PL, PLDM, AMN, PD vor avea nevoie sa ne ia la guvernare si pe noi, PNL, cred ca si pe MAE, daca vor considera ca putem fi de folos si ne putem asuma raspunderea, noi vom discuta asta. Fiecare partid are oameni buni, de treaba, buni profesionisti, cu experienta, ca sa nu spun doar de cei din PNL, printre care Mihai Severovan, Alexandra Can, Mircea Rusu, Andrei Iuri-Apostol, Anatol Revenco, George Avornic, Petru Zolotariov, Mihai Morteanu, Mihai Creanga, Nicolae Margarint si inca multi altii. Dar nu ne vom baga cu forta.

    In concluzie. Noi nu putem fi la fel ca si comunistii. Trebuie sa edificam un stil nou in politica si cooperare intre partide. Cred ca spre asta mergem.

  34. Pt crestin

    Dar, ca sa te pun cu blogul, trebuie sa scriu si cum te cheama…

  35. Multumesc mult pentru raspuns, dna Pavlicenco. Un lucru este clar pentru toata lumea: nu vom avea degraba o lege a lustratiei, atata timp cat la putere s-au aflat si se mai afla persoane, care pot fi afectate de asemenea lege… Cred ca doar dupa reinnoirea completa a clasei politice cu persoane nascute dupa 1989, se va putea discuta si vota o astfel de lege, dar va fi tarziu si inutil. Sau atunci va trebui de lustrat deja pe cei care au colaborat cu noul SIS?!…
    Sper, totusi, ca noua AIE sa revina la aceasta problema.

  36. Pt Babacu

    Sa nu uitam ca securistii au copii, unii, poate, sau chiar la sigur, deveniti deja deputati. Credeti ca ei vor vota pentru developarea parintilor?

    In privinta noului SIS, pina astazi prorusesc, ar fi, de asemenea, cite ceva de spus. Eu cred ca daca pleaca Voronin, e cazul sa fie pus un director SIS de mare incredere in societate, ca sa reziste in reteaua, banuiesc, proruseasca in care se afla azi SIS-ul maldavenesc…

  37. Da, sunt de acord ca e un manual foarte bun de literatura universala, eu am unul pe care il voi pastra in biblioteca personala, dar mai multe persoane se intereseaza de el, de aceea am si intrebat. Va multumesc mult pentru raspuns si sper sa fie reeditat manualul cit mai curind caci elevii au nevoie de el, pacat ca la noi in tara totul e politizat iar din cauza aceasta au de pierdut elevii si intreaga societate, oare manuale nu se pot edita suficient astfel ca elevii si parintii sa nu umble zile intregi prin librarii pentru a gasi manuale? Dar aceasta este politica comunista care a distrus completamente libertatea editoriala, ei ar fi bucurosi daca se va reedita Karl Marx si altii… ei nu doresc o societate informata si puternica, speram ca acum totul se va schimba.

  38. to: Pavlicenco
    D-na Pavlicenco, lamuririle DVS sunt foarte convingatoare. Am inteles si cred ca aveti dreptate.
    Acum trebuie sa va spun ca in aceasta postare se simte rabdarea cu care ati scris.
    In raspunsul pentru Siminoesa nu se simtea acest lucru.
    In aceasta postare este foarte adevarat ce scrieti despre necesitatea de a corecta greselile comise in trecut de catre cei nominalizati si despre vigilenta noastra asupra mersului lucrurilor.
    In postarea pentru Simionesa se simte graba si dorinta dvs de a-l pune la punct pe Simionesa.
    Nu cred ca va „intelege”. El stie destul de bine aceste lucruri, doar urmareste…. alt scop.

  39. Eu nu asta aveam in vedere, doamna Pavlicenco. Nu m-am exprimat cum trebuie. Am vrut sa spun prea multe si trebuia sa ma axez doar pe un lucru. Eu sunt de acord ca trebuie sa luptam cu comunistii dar nu stiu daca exista motive ca ei sa fie scosi pur si simplu in afara legii. Acestea sint vederi de om politic depasit. Si in Franta, Italia si alte state exista partide comuniste chiar si in Parlament. Alta treaba era sa spuneti ca e nevoe de o politica de decomunizare, de starpire a mentalitatii comuniste, de lichidare a simbolicii s.a.m.d. Vederile anului 1989 la care sinteti ca si Ghimpu o prizoniera nu sint aici de folos. Diacov si Urecheanu sint tot depasiti, dar ei sint dintre interfrontistii transformati si o joaca pe echilibratii desi sint tot niste fosile, numai ca nu radicale dar comuniste. Asa ca din aceste motive va spuneam ca e nevoie de politicieni cu mentalitate noua, cu cunoastere mai buna a lumii, cu limbi straine, scoliti in afara. Sint de acord ca Filat si Serebrian au gresit votand pentru Voronin, dar si-au spalat gresala din plin in 2009, cind au oferit tarii o alta cale. Leanca a plecat in 2001, deci nu stiu de ce il pomeniti aici, iar de Lupu, ma iertati. A facut o treaba buna acuma si a dat dovada de caracter. El a adus partidul comunist la 48 de voturi si nu dumneavoastra.

  40. to: Simion/esa
    Mi-ar placea sa stiu si eu ce activitati, demne de lauda, a facut Simion/esa ?
    Ori credeti cumva ca acest blog este spatiul deschis de catre d-na Pavlicenco pentru a fi criticata opinia D-ei ?
    Sau pentru a o „palmui”?
    Ce mi-ar placea sa va schimbati maniera de a discuta temele propuse si opiniile, fara atac la persoana si fara venin.
    Dvs aveti ce aveti cu Pavlicenco, dar ce aveti cu mine? De ce doriti sa manipulati oamenii ca mine, care o respecta pe Pavlicenco si felul ei de a lupta cu tradatorii de idei si neam, indiferent de unde vin ei: de la comunisti sau ne comunisti? Care este diferenta intre tradare si de la cine vine in cazul de fata ? Care tradare doare mai tare ?
    Eu respect persoana Pavlicenco, dvs-NU! Fiecare cu respectul lui. Criticati opinia nu va ch….i in sufletele oamenilor, profitind de anonimat!

  41. Pt Simionesa

    Ma bucur sa recunoasteti ca „nu v-ati exprimat cum trebuie”.

    In al doilea rind, comunistii sint scosi deja in R.Moldova in afara legii. in anul 1991. Eu am spus sa fie scosi INCA O DATA. Si nu numai eu spun asta – a spus-o recent si Petru Bogatu, altii spun la fel. Hotarirea de repunere in lege a partidelor de sorginte comunista, din 1993, a fost luata abuziv de Prezidiul Parlamentului si nici nu a devenit lege pentru ca nu a fost publicata. Deci, a ramas hotarirea din 1991, o spune si Valeriu Matei, si altii, care au participat atunci direct la acest act politic important.

    Cit priveste existenta, in alte state, a partidelor comuniste, ele nu sint succesoare ale partidelor ce au comis crime importiva umanitatii. Tocmai de aceea exista atitea Rezolutii ale AP a Consiliului Europei si Rezolutia recenta a OSCE, care pune semnul egalitatii intre comunism/stalinism si nazism/fascism.

    Eu nu numai spun ca e nevoie de „o politica de decomunizare, de starpire a mentalitatii comuniste, de lichidare a simbolurilor” – impreuna cu alti deputati am depus o asemenea initiativa legislativa in Parlament. Care, evident, nu a fost suspusa examinarii de catre majoritatea comunistai.

    Deci – nu e vorba de „vederile anului 1989”, ci de documente internationale si nationale, care nu sint respectate – este un lucru elementar.

    Si Ghimpu, si eu, si multi altii vrem aceasta, pina se va lua, eventual, o alta decizie, daca se va lua. Deci – nu inventam nimic decit ca sa fie respectat ce este in vigoare.

    De Diacov si Urecheanu sa le judece altii parcursul lor in perioada sovietica, pentru ca, de fapt, acest parcurs nici pe departe nu e egal sau asemanator cu al meu sau al lui Ghimpu, din cite stiu.

    Eu am dat exemplu de „politicieni – cum spuneti – cu mentalitate noua”, dar care, diferiti de noi doar ca virsta, au deja fiecare cite un pacat ce inseamna „colaborationism”.

    Leanca a plecat in 2001, dar nu imediat dupa ce au venit comunistii, ci dupa ce a asteptat o haba sa-l faca ministru de externe si a plecat cind a inteles ca nu va fi facut. Verificati datele din arhiva.

    Inainte de a scrie ceva mai pretins serios, ar fi bine sa va informati mai temeinic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *