Ieri, am fost invitata de pictorul Silvia Vranceanu, pe care am
cunoscut-o personal nu demult, la inaugurarea unei expozitii in Sala Brancusi. Expozitia, care a fost deschisa in ajunul zilei tragice de 28 iunie, va primi vizitatori pe durata citorva zile.
Eu nu am prea multe ocazii sa merg la vernisaje, fiind extrem de ocupata, dar sunt multumita ca am fost. Nu consider ca era foarte indicat sa fiu invitata in fata, dar in interventia mea am spus ca ceea ce fac artistii complementeaza activitatea politicienilor, iar uneori o anticipeaza. (Mai jos sunt poze, desi le-am pus corect, au iesit unele intoarse…)
Aceasta expozitie, una de rezistenta anticomunista, consacrata datei de 6 iulie, intrata in memoria noastra ca zi a deportarilor, este una de demnitate nationala romaneasca. Si am regretat ceea ce am vazut si inteles – ca avem putini artisti plastici cu merite si rasmerite, materializate in titluri de glorie sau in distinctii, care sa nu se dea cu spatele la gard sau sa nu bage capul in nisip cind vine vorba sa participe la un asemenea act de cultura, ce e mai mult decit o expozitie… Fiind, de fapt, un simbol al verticalitatii si neinvingerii neamului romanesc, supus, cum a declarat si Valeriu Matei, prezent la inaugurare, unui etnocid metodic. Domnia sa a invocat in cifre exacte intreg dezastrul produs romanilor de dincoace de Prut. Institutul Cultural Roman pregateste o serie de volume despre crimele din perioada sovietica, unde trebuie sa isi gaseasca locul si tragedia scriitorilor, pictorilor, altor categorii de artisti romani, exterminati cu o cruzime de neinchipuit. A moderat inaugurarea criticul de arta Tudor Braga, a luat cuvintul si presedintele Uniuni Artistilor Plastici Ghenadie Jalba.
Din cite am aflat, asemenea expozitii, care arata durerea si ororile prin care au trecut basarabenii deportati, intimpina o doza de rezistenta in a fi organizate, de aceea le exprimam recunostinta celor prezenti, exprimam dezaprobarea noastra celor care se feresc sa vina la asemenea expozitii si ii multumim dnei Vranceanu Silvia pentru lupta, si prin pictura, pentru demnitatea nationala, o lupta animata doar de sentimentul datoriei fata de cei care i-au dat viata si au suferit, fata de amintirea celor suportate in perioada deportarii, de increderea ca numai astfel ne putem ridica si noi cu adevarat din genunchi. Pentru ca inca mai stam in genunchi… Vitalia Pavlicenco
Bravo pentru expoziţie, pentru curaj. Să nu dea Domnul întoarcerea calvarului!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
===== BUCOVINA DE NORD =====
————— ♥ SI TOATA BASAⱤABIA E ⱤOMÂNIA ♥ ———–
—————♥—♥—♥— RE-U N I R E ! —♥—♥—♥———
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“Este oare în siguranţă R. Moldova? ”
de Chiril Moțpan
26 iunie 2014
http://www.jurnal.md/ro/news/este-oare-in-siguranta-r-moldova-chiril-mo-pan-1172221/
…Analiza situaţiei curente scoate în evidenţă lucruri clare oricărei persoane care observă lucid ce se întâmplă.
Nu însă şi celor care sunt abilitaţi cu dreptul de a lua decizii.
Aşadar, să-i iniţiem în problemă.
…Care ar fi posibilele acţiuni ale Moscovei? Destabilizarea şi separarea, printr-o declaraţie de independenţă faţă de Ucraina, a unei părţi a regiunii Odesa, cu acces la porturile de pe Dunăre – Vâlkovo, Ismail, Reni; crearea aşa-numitei „Republica Bugeac” pe teritoriul a două state, Ucraina şi Republica Moldova; reactualizarea planului de federalizare a Republicii Moldova, cu trei subiecţi: aşa-numita „Republică Moldovenească Transnistreană” (Tiraspol), viitoarea „Republica Bugeac” (Comrat) şi Republica Moldova (Chişinău).
Planurile descrise par irealizabile. Însă unele informaţii culese din presă confirmă intenţia unor actori politici de a le realiza. Spre exemplu, se cunoaşte că reprezentanţii Comratului ş-au dat întâlnire de mai multe ori cu cei din regiunea Odesa şi au discutat subiectul fondării aşa-numitei „Republica Bugeac”. Se vehiculează şi denumirea „Republica Populară Găgăuzia”, însă denumirea de „Republica Bugeac” li se pare mai atractivă, deoarece în componenţa noii structuri se preconizează cooptarea nu numai a găgăuzilor, dar şi a bulgarilor, cetăţeni ai RM şi Ucrainei. Prima întâlnire a avut loc la Comrat, iar următoarele s-au desfăşurat la Bolgrad şi Ismail. Din partea UTAG au participat Mihail Formuzal, Ilia Uzun, iar găgăuzii din Ucraina au fost reprezentaţi de Anton Kisse, deputat în Rada Supremă a Ucrainei, Maria Popova, deputat în Consiliul regional Odesa şi Iurie Dimcioglo, originar din Tomai, Găgăuzia, stabilit în Ucraina (este deputat în Consiliul regional Odesa din partea Partidului “Silnaia Ucraina” şi, potrivit presei, naşul procurorului din UTA Găgăuzia, Ruslan Caraivan). Potrivit unor informaţii, statul-major al grupărilor paramilitare ce ar fi implicate în realizarea acestui proiect ar urma să fie în oraşul Reni.
În acelaşi context trebuie privită şi vizita la Tiraspol, în luna mai, a unei delegaţii compuse din 10 deputaţi ai Adunării Populare de la Comrat, în frunte cu Mihail Formuzal şi Dmitri Constantinov. Aici ei s-au întâlnit cu Burla, preşedinte al aşa-numitului soviet suprem; separat, Mihail Formuzal şi Dmitri Constantinov s-au întâlnit cu Evghenii Şevciuc. Aceştia au convenit că după semnarea Acordului de Asociere cu UE, la 27 iunie 2014, Tiraspolul şi Comratul vor declara crearea aşa-numitei Confederaţii din doi subiecţi: Găgăuzia şi Transnistria. Tot ei vor propune Moldovei să adere la federaţie în calitate de subiect. Drept argument juridic ar servi existenţa aşa-numitei CSI-2 (Abhazia, Osetia de Sud, Transnistria şi UTAG). Acordul semnat între aceste părţi prevede asistenţă reciprocă din punct de vedere economic, politic şi militar. Întâmplător sau nu, însă pentru 27 iunie este planificată convocarea şedinţei Adunării Populare la Comrat.
Instigatorii din regiunea Odessa contează mult, chipurile, pe sprijinul organizaţiei veteranilor militari ai trupelor aeropurtate (VDV), care sunt destul de numeroşi în regiune. Conform altor surse, în raionul Ismail (regiunea Odesa) stau în aşteptare circa 500 de persoane, sosite din Rusia, special pentru a asigura realizarea planului de creare a formaţiunii statale „Novorusia”. Cei din UTAG ar dispune de până la 1.000 de combatanţi experimentaţi şi câteva sute de tineri, conduşi de Ilia Uzun. În cele din urmă, se mizează pe apariţia aşa-numitelor „gărzi populare”, care ar asigura încă aproximativ 4.000 combatanţi. Formuzal a asigurat achitarea sumei necesară de bani pentru procurarea uniformei, necesară pentru a echipa „Garda populară”. Nu sunt de neglijat nici „sutanele negre”, aflate sub autoritatea preoţilor Cibric şi Marchel.
Următoarea misiune a forţelor distructive din interiorul, dar şi exteriorul ţării, este neadmiterea apropierii R. Moldova de UE şi NATO. Constatăm că realizarea acestei sarcini a demarat şi continuă de mai mult timp. Pe intern, activităţile s-au manifestat prin declaraţii lansate de Igor Dodon, Mihail Formuzal, Valeri Klimenko ş.a.; prin mese-rotunde, conferinţe, cluburi de discuţii, organizate de Ambasada Federaţiei Ruse cu suportul unor organizaţii subversive din Rusia (RISI) Institutului de Cercetări Strategice din Rusia; avertismente din partea reprezentanţilor autorităţilor Federaţiei Ruse (D.Medvedev, D.Rogozin, S.Lavrov, S.Glaziev şi alţii); tentativa de corupere a deputaţilor din Parlamentul Republicii Moldova; referendumul organizat în UTAG; şi nu în ultimul rând, manipularea opiniei publice şi dezinformarea populaţiei prin sursele de informare în masă.
Nu trebuie să excludem şi faptul că sunt posibile noi provocări şi ameninţări la adresa suveranităţii, integrităţii teritoriale, stabilităţii social–politice în Republica Moldova. De regulă, forţele subversive din exterior pornesc de la divergenţele deja existente în societate. Apoi, manipulând opinia publică, provoacă alte nemulţumiri. În rezultat, apar grupuri de cetăţeni „nemulţumiţi şi jigniţi”. La apariţia acestor probleme, „statul salvator” răspunde solicitării de ajutor din partea lor şi „intervine pentru a soluţiona problema”. Sau, cum este adesea argumentat, „intervin pentru apărarea drepturilor omului sau ale unei părţi a populaţiei”. Astfel s-a procedat în cazul Republicii Moldova cu raioanele din stânga Nistrului, în Nagorno-Karabah, Abhazia şi Osetia de Sud, recent în Ucraina (Crimeea, Doneţk şi Lugansk).
Aşa dar, avem tot temeiul sa presupunem că acelaşi scenariu este pregătit pentru UTAG şi alte regiuni ale RM. În calitate de argument se va vehicula „nemulţumirea minorităţilor naţionale şi îngrădirea drepturilor lor la autodeterminare”.
Realizarea sarcinii strategice de neadmitere a apropierii RM de UE este divizată în câteva etape şi are ca scop blocarea: a) semnării acordului de asociere; b) ratificării acordului de asociere; c) realizării planului de implementare a Acordului şi ulterioara denunţare a lui.
Deja e clar, blocarea semnării Acordului de Asociere nu mai este posibilă. Deci, marea bătălie se va da pentru a bloca ratificarea acestuia de către Parlamentul Republicii Moldova. Dacă şi această încercare va eşua, strategia presupune neadmiterea obţinerii majorităţii de către forţe proeuropene la alegerile din noiembrie 2014.
Aşa dar, la ce să ne aşteptăm? Pentru început, la tensionarea situaţiei în zona de securitate, provocări în satele din stânga Nistrului, încercarea administraţiei de la Tiraspol de a instaura frontiera pe râu prin trecerea forţată în jurisdicţia lor a localităţilor Malovata Nouă, Cocieri, Pohrebnea, Coşniţa, Pârâta, Doroţcaia; apoi la tensionări în UTAG, care va solicita independenţa politică de Chişinău şi declararea „Republicii Populare Găgăuzia”; şi, în final, declaraţii comune ale administraţiilor de la Tiraspol şi Comrat privind crearea confederaţiei „transnistrene-găgăuze” şi propunerea de aderare la ea a Republicii Moldova. Nu excludem înăsprirea regimului de intrare-ieşire în/din Rusia pentru cetăţenii RM, inclusiv prin introducerea regimului de vize, fapt ce va provoca nemulţumirea persoanelor aflate la muncă.
Conform unor declaraţii publice ale unor demnitari de la Moscova şi ale sateliţilor acestora de la Chişinău (V. Şelin, I. Dodon), în prezent, circa 270.000 de cetăţeni ai RM sunt în vizorul organelor de drept ale FR şi pot avea probleme cu reangajarea la lucru. Totodată, în cazul introducerii regimului de vize, este prevăzut un alt plan de acţiuni. Se vor crea condiţii tensionate la consulatul Federaţiei Ruse din Chişinău, iar solicitanţii de vize vor fi redirecţionaţi în Piaţa Marii Adunări Naţionale (PMAN) şi sfătuiţi să ceară vize de la prim-ministrul moldovean. Tot acolo se vor găsi persoane ce vor dirija masele.
Drept argument pentru consolidarea forţelor în vederea unei tentative de destabilizare a situaţiei poate servi întâlnirea secretă a aşa-numiţilor „valeţi ai lui Putin”; crearea organizaţiei „Uniunea populară patriotică «Moldova Mare»”. Semnarea documentului de constituire de către participanţii la „întâlnirea secretă din Bălţi” şi de reprezentanţii „asociaţiilor de diverse naţionalităţi”, care s-au evidenţiat anterior printr-o atitudine negativă faţă de integrarea europeană a Moldovei, provoacă un sentiment de neîncredere în scopurile nobile declarate de Veaceslav Perju, preşedintele formaţiunii „Moldova-655”. Reieşind din informaţiile apărute în presă, putem presupune că scopul nedeclarat al organizaţiei este iniţierea unor nemulţumiri din partea minorităţilor naţionale (romii, găgăuzii, bulgarii) pentru a-i folosi în destabilizarea situaţiei din republică, facilitând astfel realizarea primei misiuni propuse – aducerea sub controlul direct sau mediat al FR a unui teritoriu cât mai amplu.
În cele din urmă, trebuie să ne întrebăm: este în stare statul să asigure securitatea cetăţenilor? Ce întreprind organele constituţionale pentru a stopa dezmăţul forţelor separatiste şi a preveni catastrofa care se apropie iminent?
Să ne amintim de poetul, dramaturgul, criticul şi istoricul rus Valerii Briusov, care spunea că „în lupta împotriva unui duşman perfid, sunt bune toate mijloacele, în afară de unul: acela de a nu face nimic”.
Să nu-i plângem pe haholi !
Îs mai răi ca muscalii !
/ de Costică Fotea /
http://ioncoja.ro/doctrina-nationalista/sa-nu-i-plangem-pe-haholi/
Iată câteva motive pentru care noi, românii, cu siguranţă
nu trebuie să îi plângem prea mult pe ucraineni (sau să fim ultimii care facem acest lucru):
1.
– în 1918 au dorit anexarea Basarabiei
şi doar prezenţa militară a românilor a forţat retragerea acestei cereri;
2.
– în 1945 au dorit anexarea Basarabiei
şi doar presiunea lui Stalin a forţat eliminarea acestei pretenţii;
3.
– în 1992 au participat cu trupe la războiul de pe Nistru, alături de trupele ruse împotriva celor româneşti, pentru a desprinde regiunea transnistreană, pe care şi-o doreau atât de mult pentru ei;
4.
– din 1992 până în prezent au fost parte activă din formatul de negociere
pentru regiunea transnistreană; în mod permanent au susţinut poziţia Rusiei
şi au făcut tot ceea ce este posibil ca negocierele să fie formale şi să eşueze;
5.
– cea mai mare parte a mafiei ce a condus Republica Moldova după 1991
este reprezentată de ucraineni şi nu de ruşi;
aceştia aveau rolul clar dat de la Kiev ca Republica Moldova să eşueze pe toate planurile;
6.
– cei care au condus regiunea transnistreană,
care promovează separatismul la Bălţi, Cahul şi Găgăuzia sunt ucraineni şi nu ruşi;
7.
– ucrainenii au dus o politică de distrugere a identităţii româneşti din teritoriile ocupate,
mai dură chiar decât Stalin în restul imperiului;
8.
– Ucraina a preluat Insula Şerpilor, pământ românesc ce niciodată nu i-a aparţinut;
timp ce câţiva ani ne-am certat pe la Haga,
iar acum ei sunt foarte supăraţi pe noi pentru pierderea platformei continentale;
9.
– una din problemele principale ce stă în calea RE-UNIRII celor două state româneşti
este tocmai Ucraina, ce manifestă o opoziţie mai mare chiar decât Rusia; ea vede în această RE-UNIRE eventuale pretenţii teritoriale ale ţării noastre asupra teritoriului ucrainean;
10.
– prima măsură luată de “europeniştii ucrainieni” a fost aceea de a interzice limbile regionale, inclusiv limba română; tare mă tem că poporul a vrut ceva şi va obţine altceva;
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
===== BUCOVINA DE NORD =====
————— ♥ SI TOATA BASAⱤABIA E ⱤOMÂNIA ♥ ———–
—————♥—♥—♥— RE-U N I R E ! —♥—♥—♥———
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬