„Ne vom salva doar revenind la romanism si realizand
Reintregirea Neamului Romanesc”
Mai jos reproducem nişte declaraţii şi acte istorice, postate pe blogul meu de vizitatori, care demonstrează clar de ce a intrat România în război contra URSS – pentru Reîntregirea Neamului Românesc.
Cunoaştem cu toţii cu ce s-a sfîrşit războiul al doilea mondial – cu ocuparea pentru decenii a Basarabiei şi alipirea ei prin tertipuri la RASSM, cu instalarea unui regim comunist la Bucureşti.
Postăm aici şi un clip video preluat acum un an şi ceva de pe www.jurnaltv.md, un clip mai mult decit elocvent şi dureros. Iată de ce tinerii naţional-liberali au protestat contra participării militarilor din R.Moldova la Parada Roşie de la Moscova.
Ordinul Maresalului Ion Antonescu
“Ostasi,
Va ordon: treceti Prutul! Zdrobiti vrajmasii din rasarit si miazanoapte. Desrobiti din jugul rosu al bolsevismului pe fratii nostri cotropiti. Reimpliniti in trupul tarii glia strabuna a Basarabilor si codrii voevodali ai Bucovinei, ogoarele si plaiurile voastre (…) Sa luptati pentru dezrobirea fratilor nostri, a Basarabiei si a Bucovinei, pentru cinstirea bisericilor, a vietii si a caminurilor batjocorite de pagani cotropitori. Sa luptati pentru a ne razbuna umilirea si nedreptatea. V-o cere Neamul, Regele si Generalul Vostru.
OSTASI,
Izbanda va fi a noastra. La lupta. Cu Dumnezeu inainte!”
Aceste cuvinte ii apartin Maresalul Ion Antonescu, fiind adresate Armatei romane in noaptea de 22 iunie 1941, cand Romania a pornit razboiul impotriva Uniunii Sovietice.
“Proclamatia catre romanii basarabeni
Basarabeni,
Cu vrerea Domnului, prin sângele Eroilor noştri, am izgonit de pe pământul strămoşesc pe duşmanii Neamului, redându-vă libertatea şi credinţa, onoarea şi drepturile. Am prăvălit stăpânirea întunericului care a pustiit bisericile, casele, avutul nostru. Am spulberat, cu vitejia ostaşilor, cotropirea sălbatică a celor ce v-au ţinut în robie şi au răspândit, pe pământul nostru, moartea şi focul.
Ne intoarcem răzbunători în glia moldovenească a lui Ştefan cel Mare, reaşezând de a pururi temeliile Neamului românesc.Basarabeni,
Anul zbuciumat de umilire şi nedreptate, de cotropire şi vrajbă a luat sfârşit.
Aţi simţit prin propria voastră suferinţă, prin sărăcia şi umilirea în care aţi trăit ce înseamnă comunismul.
Aţi putut judeca singuri că viaţa fără libertate şi proprietate, fără dreptate şi familie, fără biserică şi lumină este mai cumplită decât moartea.
Eroii şi bravii ostaşi ai armatei noastre v-au eliberat!
Cinstiţi-le jertfa şi lupta prin fapta voastră!
Din оncercarea şi jertfa noastră, să luăm învăţătură.
Un neam trăieşte şi se înalţă prin fapta de credinţă şi luptă, prin munca şi zbuciumul fiecăruia din fiii lui.
Din cenuşa robiei şi din rănile încercării, să ridicăm azi noi temeiuri de viaţă.
Trecutul s-a stins, să întemeiem viitorul.
Trebuie să ştergem toate urmele prădătorilor şi să distrugem toate uneltele lor.
Voi conduce eu оnsumi organizarea Basarabiei şi Bucovinei şi voi reface toate aşezările.
Оn popasul acestui an de prăbuşire, Ţara noastră, vechea voastră Patrie, s-a schimbat.
O domnie nouă şi curată, o nouă ordine întemeiată pe cinste şi muncă, pe dreptate şi adevăr, stă chezăşie a viitorului.
Vom duce lupta şi înnoirea mai departe, prăvălind în ţăndări tot ce a împiedicat Neamul nostru să se înalţe.
Romanii vor fi cu adevărat stăpâni în Ţara lor, iar ţăranii vor simţi cu adevărat bucuria muncii şi rodul pământului lor.
Voi veghea pвnă la moarte ca drepturile voastre să fie sfinţite, ca viaţa nouă ce întemeiem să şteargă toate amintirile păcatelor noastre din trecut.
Prindeţi-vă, dar, cu încredere în roiul de muncă pe care îl începem astăzi.
Basarabeni,
Prin disciplină, prin ordine, prin muncă, păşiţi în marşul învierii naţionale.
Sub scutul armatei dezrobitoare, porniţi la faptă nouă.
Am plătit scump blestemul greşelilor trecutului.
Să răzbunăm, prin vrednicia noastră de azi, uitarea de ieri.
Meritaţi-vă morţii, meritaţi-vă Patria!
Trăiască România!
7 iulie 1941, Ion Antonescu”
Vitalia Pavlicenco
PROPAGANDA OBRAZNICA SI DESANTATA PRO-IMPERIALISTA RUSA, TREBUIE SCOASA IN AFARA LEGII , LA FEL CU CEA COMUNISTA,FASCISTA SAU FUNDAMENTALIST-RELIGIOASA …SA MEARGA IN RUSIA SA SARBATOREASCA CE VOR , NU IN MOLDOVA …EI NU SARBATORESC DE FAPT ZIUA VICTORIEI IMPOTRIVA FASCISMULUI , CI ZIUA VICTORIEI IMPERIALISMULUI RUSESC IN HAINA SOVIETICA .EI SARBATORESC SI ATACURILE BANDITESTI ASUPRA POLONIEI,FIINLANDEI,ROMANIEI,ESTONIEI,LETONIEI SI LITUANIEI ,CE AU AVUT LOC DUPA DATA DE 1 SEPTEMBRIE 1939 ,PRIMA ZI A CELUI DE-AL DOILEA RAZBOI . AVEM UN EXEMPLU CLAR AL MODULUI CUM POATE FI PERVERTITA O IDEE NOBILA , CEA A LUPTEI IMPOTRIVA TOTALITARISMULUI NAZI-FASCIST ,IN CEA MAI ABJECTA PROPAGANDA PRO-IMPERIALISTA SI LA FEL DE TOTALITARISTA CA SI CEALALTA .
Dna Pavlicenco
Sa fim seriosi. Daca nu/i considerati drept timpiti pe cei carora va adresati (sigur ca/i exclud pe cei care accepta orice ineptie daca asta este in sustinerea propriilor convingeri) era nevoie de argumente care sa suporte macar si o cit de mica analiza logica. Puneti alaturi documentele din URSS in care se proclama scopuri proprii nu mai putin nobile si se infiereaza „dusmanul” si orice om cu mintea treaza o sa se intrebe cum se poate fara documente si analize sa afirme ca un document este mai document decit celalalt. Si sint surprins sa vad ca ati scapat din vedere ca acest mesaj formal vine sa sustina un razboi condamnat de lumea civilizat si se face referinta la documentele semnate de o persoana pe care aceeasi lume civilizata o considera criminal de razboi. Un politician care are ambitiile Dumneavoastra nu are dreptul (dupa mine), sa dea o apreciere unei parti a celui de/al doilea razboi mondial diferita, decit cea pe care o accepta lumea buna. Nu vreau sa insinuez nimic, dar dupa legile logicii formale, rezulta ca dati conotatii pozitive si atrocitatilor din acest razboi.
SA REFLECTAM.
Noi Moldovenii ne desbatem ca o pasare intro cusca, avand in permanenta un dialog de surzi cu Rusia si cu comunismul Rusesc ( vad ca acest comunism este sustinut pe fata de Rusia prin atitudinea protectoare fata de voronin si partidul sau ).
Atat timp cat vom neglija Occidentul in aceste dezbateri partida este sigur pierduta. Ati auzit un jurnalist occidental sa condamne totalitarismul in Moldova ??? Puneti-le intrebarea Domnilor Jurnalisti de elita din Moldova.
Intrebati-i dece nu condamna intelegerea STALIN – HITLER ??? Dece niciodata nu este mentionata de ei ocuparea Basarabiei de catre Rusia ci doar Polonia, tarile baltice ??? Dece nu sufla o vorba de mai mult de o jumatate de secol,despre deportarile, crimele comunismului si a rusiei in Basarabia ??? Mentionati Domnilor Jurnalisti atitudunele anti basarabene si anti romanesti care apar in ziarele din Occident. Trimiteti articolele DVS sa fie publicate in ziarele din Occident, sa-i trezim noi daca nu se trezesc ei singuri si ei nu se pot trezi singuri caci patronii lor le-o interzic .Acesti Domni din Occident , corifei ai democratiei, sa ia atitudine despre ce se intampla la noi, unde tolitarismul este in largul sau, protejat din Rasarit sub indiferenta complice a occidentului.
Vreti sa stiti ce va vor raspunde ??? Noi n’am stiut niciodate de aceste crime.
Dar stiau sa-l aduleze pe STALIN.
10 May 2010, la 15:03
SA REFLECTAM.
Noi Moldovenii ne desbatem ca o pasare intro cusca, avand in permanenta un dialog de surzi cu Rusia si cu comunismul Rusesc ( vad ca acest comunism este sustinut pe fata de Rusia prin atitudinea protectoare fata de voronin si partidul sau ).
Atat timp cat vom neglija Occidentul in aceste dezbateri partida este sigur pierduta. Ati auzit un jurnalist occidental sa condamne totalitarismul in Moldova ??? Puneti-le intrebarea Domnilor Jurnalisti de elita din Moldova.
Intrebati-i dece nu condamna intelegerea STALIN – HITLER ??? Dece niciodata nu este mentionata de ei ocuparea Basarabiei de catre Rusia ci doar Polonia, tarile baltice ??? Dece nu sufla o vorba de mai mult de o jumatate de secol,despre deportarile, crimele comunismului si a rusiei in Basarabia ??? Mentionati Domnilor Jurnalisti atitudunele anti basarabene si anti romanesti care apar in ziarele din Occident. Trimiteti articolele DVS sa fie publicate in ziarele din Occident, sa-i trezim noi daca nu se trezesc ei singuri si ei nu se pot trezi singuri caci patronii lor le-o interzic .Acesti Domni din Occident , corifei ai democratiei, sa ia atitudine despre ce se intampla la noi, unde tolitarismul este in largul sau, protejat din Rasarit sub indiferenta complice a occidentului.
Vreti sa stiti ce va vor raspunde ??? Noi n’am stiut niciodate de aceste crime.
Dar stiau sa-l aduleze pe STALIN.
dl cititor
adevarat, antonescu a comis niste crime oribile impotriva evreilor si tiganilor dar daca fac apel la tratatul dintre romania si rusia ambele parti au fost de acord ca recuperarea basarabiei si bucovinei de nord a fost legitima!
si sa mai aduc in discutie faptul ca procuratura militara din romania la reabilitat partial pe antonescu: adica a ramas ca criminal de razboi (fapt recunoscut si asumat de romania spre deosebire de alte tari „fratesti”) dar se recunoaste moralitatea recuperarii celor doua teritorii romanesti.
in ambele cazuri se considera nelegitima trecerea trupelor peste nistru.
asadar dna Pavlicenco nu greseste cu nimic, antonescu a dorit reaintregirea neamului si asta a fost moral si legitim si a fost recunoscut si de rusia. ca a fost criminal adevarat!
intelegerea intre urss (intelegere ramasa cu rusia – succesor al urss) si occident (sua) a fost una: statele din csi ramani sub influenta urss (rusiei), deaceea occidentul nu va face nimic. exemplul viu este georgia, agresata de rusia, iar occidentul (sua) priveau in binoclu de pe mare. doar cand macar jumatate din moldoveni vor obtine cetatenie romana, atunci se va putea insista asupra iesirii de sub influenta rusiei.
NE INTREBAM.
Moldova a ajuns o insula de dementi.Comunismul, cand lumea a inteles ce este se destrama peste tot chiar si in Rusia, cu exceptia catorva insule bine cunoscute ::: Cuba, Corea de Nord, Vietnam, China care cu Moldova sunt sustinute cu indarjire de Occident. De unde si TUPEUL lor demential. De mirare este prostimea care se inghesue sa-i urmeze in ciuda tuturor crimelor, deprtarilor, suferintelor. Nu mai exista inteligenta la noi ???
De dimineata pana seara se vorbeste de lupta contra fascismulu. Dece se ascunde lupta contra NASismului, adica lupta contra NATIONAL SOCIALISMULUI ??? Fascismul era o afacere italiana, o miscare printre altele, , tot socialista ca si nazismul. NASismul era cruciada contra comunismului . Dece comunistii vorbesc cu precadere de fascsim si trec usurel, usurel pe langa NASism ??? Pentruca comunistii au fost aliati cu nasistii ??? Nu vor sa supere vechii aliati, frati de cruce intru deportari si exterminari ???
Cand este vorba de Romani, aici comunismul este in largul sau ::: acestia sunt fascisti, nasisti, imperialisti ( mai mult chia decat rusii ), au invadat Moldova din senin , etc. Se stie ca In Romania nu a existat nici nasism, nici fascism, iar imperialisti dece ??? Romania a luptat contra comunismului , Rusiei pentru a elibera Basarabia de sub cotropirea ruso- comunista si atat. Si-a recucerit teritoriul pierdut prin ultimatumul rusesc, urmare intelegerii Hitler- STALIN. Acum comunismul inverseaza totul. Pe masura ce pierde teren absurdul ii tine loc de ratiune.
Vreti sa va vorbesc despre vizita mea in satul meu natal din Basarabia, dupa 40 de ani de absenta ??? O sa vorbim alta data .
Stimate cititor, cred ca gresesti amarnic daca apelezi la ratiunea d. Pavlicenco. Crezi in legile logicii formale? Ele au utilitate cind oamenii sunt rationali. Traim timpuri rusinoase cind logica si bunul simt au ramas notiuni teoretice descrise in dictionare. Postarile unor pretinsi intelectuali si comentariile majoritatii demonstreaza acest lucru.
Dar ca sa intelegeti viziunea conducerii RO la problema cetateniei pentru basarabeni faceti cunostinta cu citatele de mai jos:
„din actele depuse de reclamanti ca probatoriu rezultă numai faptul că sunt descendenti ai unor posibili fosti cetateni români, respectiv părintii acestora, care, născându-se pe un teritoriu ce s-a aflat sub jurisdictia statului român, este posibil să fi avut si cetătenie română”. „având în vedere că ascendentii reclamantilor au avut domiciliul permanent pe teritoriul URSS, au pierdut cetătenia română prin efectul Conventiilor mentionate (nota mea – Conventiile dintre RO si URSS din 1958 si 1978), astfel încât la data nasterii reclamantilor – 1951 si 1981, părintii acestora nu aveau cetătenie română si, implicit reclamantii nu au dobândit prin nastere această cetătenie”.
Acestea sunt citate din întâmpinarea MJ RO din 2010 la o cerere depusa in instanta de constatare a cetăteniei române, unul din reclamanti fiind veteran de război al Armatei Române născut în 1920, si respectiv – fiul si nepotul acestuia fiind coreclamanti.
Iar pe acest link http://www.csm1909.ro/csm/index.php?cmd=caut&doc=108&lk=9 si anume la minuta din 24.06.2010 (pozitia 15) veti gasi raspuns la aceea de ce se resping aceste cereri.
Concluziile vă apartin.
…corectez: la minuta din 24.06.2009…
DESI AM DUBII ASUPRA SONDAJULUI IMAS , IATA CUM TREBUIE CITIT : PCRM -45% ; AIE – 51% …6% DIFERENTA PROCENTUALA . NU AS SEMNALA DECIT O MINORA CRESTERE A DIFERENTEI INTRE CEI 2 „MARI”…
# radu spune:
10 May 2010, la 15:03
dl cititor
adevarat, antonescu a comis niste crime oribile impotriva evreilor si tiganilor dar daca fac apel la tratatul dintre romania si rusia ambele parti au fost de acord ca recuperarea basarabiei si bucovinei de nord a fost legitima!
si sa mai aduc in discutie faptul ca procuratura militara din romania la reabilitat partial pe antonescu: adica a ramas ca criminal de razboi (fapt recunoscut si asumat de romania spre deosebire de alte tari “fratesti”) dar se recunoaste moralitatea recuperarii celor doua teritorii romanesti. in ambele cazuri se considera nelegitima trecerea trupelor peste nistru.
DLE RADU, AVETI PERFECTA DREPTATE. INSA SA NU NE MAI IMPIEDICAM DE ACEST ARGUMENT PROPAGANDISTIC, DARA FARA ACOPERIRE MILITARA SAU POLITICA, CA DE CE AM TRECUT NISTRUL. RASPUNSUL ESTE EVIDENT. PENTRU ACELASI MOTIV PENTRU CARE URSS SI ORICARE ALTA TARA A TRECUT FRONTIERA SA PANA IN GERMANIA IN ACTIUNULE MILITARE MENITE SA DUCA LA INGRANGEREA INAMICULUI, CARE NU S=A RECUNOSCUT INVINSA ATUNCI CAND LUPTELE AU AJUNS PE PROPRIUL TERITORIU.
IN ACEST AL 2-LEA RAZBOI MONDIAL ROMANIA A DUS 2 RAZBOAIE: UNUL PENTRU RECUPERAREA BASARABIEI, PIERDUT.ALTUL PENTRU RECUPERAREA TRANSIVANIEI DE NORD-VEST , CASTIGAT.
CE ESTE INCA PIERDUT NU ESTA ABANDONAT, ASTEPTAM MOMENTE PRIELNICE PT. A FI RECUPERATE.
Daca Antonescu a fost criminal, ca nu s-a oprit la Nistru atunci criminali au fost si Churchill si Roosevelt si Stalin, ca nici ei nu s-au oprit dupa ce i-au alungat pe nemti. Sa fim seriosi, unde s-a mai auzit ca intr-un razboi participantii sa se limiteze la alungarea inamicului de pe propriul teritoriu. In privinta evreilor si a tiganilor, s-au inventat prea multe minciuni si s-a speculat foarte mult pe aceasta tema. Unde-s dovezile participarii lui Antonescu la presupusa exterminare a acestora? De unde le aveti? Poate din manualele de istorie sovetice ?
Antonescu -„Desrobiti din jugul rosu al bolsevismului pe fratii nostri cotropiti.”
Dar la Stalingrad pe cine dezrobeau ? Cum URSS era un cotropitor, fix acela este si Romania. Si mai lasati balta aceste justificari de doi bani a fascismului.
Cit despre gloria acestor dezrobitori vedeti si o galerie foto aici http://www.patriotism.md/?p=1102.
Mai amintiti-va de Osventim, de Buhenvald si altele. Cum PCUS e un criminal la fel si NSDAP si lingaii lor.
Viorele,de ce îl faci pe deşteptu comunist?Cine primul a fost agresat,România de ruşi în 1940,sau România a ajuns la Stalingrad pentru aşi îndeplini datoria de aliat faţă de Germania?Dacă pentru alte teritorii armatele germane pot fi considerate invadatoare,pentru teritoriile româneşti ocupate de ruşi în 1940, au fost eliberatoare.Dacă nu veneau armatele româno-germane în 1941,basarabenii ar fi fost deportaţi cu mult mai mulţi şi mai de vreme de 1949 în Siberia, de asemenea ar fi fost exterminaţi cu mult mai mulţi.
Nu România a început agresiunea,ci URSS şi România avea dreptul să lupte cu sovieticii pînă acea se recunoşteau învinşi şi capitulau.
Sergiu ia vezi aici in comentarii si fotografii si documente ca Antonescu a participat http://www.patriotism.md/?p=665. Chiar si un document cu situatia numerica a tiganilor deportati.
„Dar la Stalingrad pe cine dezrobeau”
Inca o speculatie veche si aberanta. A fost un razboi, repet: RAZ-BOI. Si pentru cei care nu stiu repet: intr-un razboi se lupta pana la capitularea inamicului, nu doar pana la recuperarea propriului teritoriu.
Patriciu – fascism in floare. Si dupa ce sovieticii capitulau, rasa lui dumnezeu era sa arda rasele inferioare in cuptoarele de la Osventim. Of, nu sa terminat fascismul pe lume. Fascistii sint niste lepadaturi criminale si sustinatorii lor la fel.
Fascismul este la fel ca si comunismul, sunt 2 frati de gemeni, dar daca sa vorbim prin prisma poporului nostru, eu cred ca noi am suferit mai mult in urma comunismului si mai suferim si in prezent.
Eu condamn amindoua regimuri, aminduoa au fost antiumane, dictatoriale care au fost faurite de diavol! Doar ca comunismul mai este viu si pina in prezent. Asaca trebuie sa unim fortele sa il distrugem si pe el!
„fotografii si documente ca Antonescu a participat”
Acuma chiar ma faci sa rad. De unde-s scoase toate astea? Din arhivele agit-prop-ului sovetic?
pentru Om Bun! – asta si am zis ambele regimuri si cel fascis si cel comunist sint criminale.
Pentru Sergiu – nu-ti fie lene, mai trage cu piciorul pe la arhiva nationala daca esti interesat de tema in cauza.
Antonescu al tau a fost decorat personal de catre Hitler cu crucea de fier in rang de cavaler – ia ghici pentru ce ? Sergiu nu te lenevi mai pune miina pe carte.
Decizia Lui Antonescu de a trece Prutul pentru a dezrobi Basarabia a fost cat se poate de legitima. Problema e daca armata romana a trebuit sa treaca sl Nistrul. Amintesc ca liderul opozitiei din acea vreme Iuliu Maniu a fost impotriva ca ostasii romani sa calce si pe teritoriul Transnistriei, chiar daca aceasta era locuita in majorite de romani.
Chiar daca a intrat in razboi alturi de Hitler, Antonescu nu a fost fascist/legionar. Notez ca generalul a inabusit in sange o rebeliune a legionarilor din ian. 1941.
La arhiva „nationala” inca multe artefacte se pot gasi. Din pacate acolo nu se poate gasi raspuns la intrebarea pe banii cui a fost creat regimul hitlerist, si pe banii cui acesta s-a inarmat. Si daca cumva o sa reusiti sa descoperiti cine a finantat ascensiunea lui Hitler, interesati-va ce nationalitate aveau „sponsorii” razboiului. Poate atunci o sa intelegeti ce a fost ecesta cu adevarat, si cat de absurd este sa se creada ca Hitler(care apropo era pe jumatate evreu) lupta contra evreilor. Mai putin sa va uitati la filme sovetice despre „nemti si razboi” de genul „17 mngnovenii vesni”.
La 6 septembrie 1941, într-o scrisoare catre Mihai Antonescu, Ion Antonescu scria:
„Toti evreii sa fie readusi în lagare, preferabil în cele din Basarabia, fiindca de acolo îi voi împinge în Transnistria, imediat ce ma voi degaja de actualele griji.
Trebuie sa se înteleaga de toti ca nu este lupta cu slavii, ci cu evreii. Este o lupta pe viata si pe moarte. Ori învingem noi si lumea se va purifica, ori înving ei si devenim sclavii lor.
Si razboiul, în general, si luptele de la Odessa, în special, au facut cu prisosinta dovada ca Satana este evreul.”
La 6 octombrie 1941, într-o sedinta a Consiliului de Ministri, Ion Antonescu si-a declarat intentia de a-i deporta „definitiv si total” pe evreii din Basarabia si Bucovina .
La 14 noiembrie 1941, într-o alta sedinta a Presedintiei Consiliului de Ministri, Ion Antonescu s-a exprimat la modul urmator: „Deocamdata au plecat jidanii de la Iasi. Am destule greutati cu acei pe care i-am dus pe Bug. Numai eu stiu câti au murit pe drum.” În cadrul aceleiasi sedinte a avut loc dialogul (care urmeaza) dintre conducatorul statului Ion Antonescu si generalul Voiculescu, guvernatorul Basarabiei:
„D. Maresal Antonescu, Conducatorul Statului: Si jidanii ?
D. general C. Voiculescu, guvernatorul Basarabiei: Nu mai exista . Sunt 100 de evrei bolnavi în ghetou, în punctul de trecere pentru evacuatii din Bucovina.
D. Maresal Antonescu, Conducatorul Statului: Daca nu s-a ordonat evacuarea lor din Bucovina, pe vremea aceasta nu-i mai evacuez.”
La 13 noiembrie 1941, într-o sedinta a Consiliului de Ministri, Ion Antonescu s-a interesat de represiunea de la Odessa:
„ D. Maresal Ion Antonescu, Conducatorul Statului : Cu evreii de la Odessa, ceea ce s-a-ntâmplat, s-a-ntâmplat; de acum înainte, sa se puna regula. Represiunea a fost destul de severa?
D. Prof. Gh. Alexianu, Guvernatorul Transnistriei : A fost, domnule Maresal.
D. Maresal Ion Antonescu, Conducatorul Statului : Ce întelegi prin „destul de severa”? Dv. sunteti cam milosi cu altii, nu cu neamul românesc.
D. Prof. Gh. Alexianu, Guvernatorul Transnistriei : A fost foarte severa, domnule Maresal.
D. Maresal Ion Antonescu, Conducatorul Satului : Am spus sa se împuste câte 200 de evrei pentru fiecare mort si 100 de evrei pentru fiecare ranit. S-a facut asa?
D. Prof. Gh. Alexianu, Guvernatorul Transnistriei : Au fost si împuscati si spânzurati pe strazile Odessei.
D. Maresal Antonescu, Conducatorul Statului : Sa faceti asa, pentru ca raspund în fata tarii si a istoriei. Sa vina evrei din America sa ma traga la raspundere!” În aceeasi sedinta, Ion Antonescu a decis ca evreii deportati, fosti pensionari de stat, sa-si piarda pensiile .
Nu Vlad Antonescu nu a fost fascist – el era liberal. Mai baieti puneti miina pe carte.
si regele mihai a fost decorat de stalin cu ordinul victoria. iata, pe link, http://www.chisinau.ch/board/mihai_i_al_romaniei/14-1-0-79, – „La 6 martie 1945, la presiunile ocupantului sovietic, Mihai a acceptat un guvern prosovietic dominat de Partidul Comunist Român, prim-ministru fiind numit Petru Groza. Sub regimul comunist, Mihai a funcţionat ca simplu şef de stat fără autoritate. În iulie 1945, Stalin l-a decorat cu Ordinul Victoria pentru curajul personal dovedit în răsturnarea lui Antonescu, pentru stoparea războiului contra Aliaţilor, cât şi în semn de recunoştinţă pentru ordinul de încetare a focului emis de Rege în lovitura de stat, ordin care a grăbit avansul Armatei Roşii. Potrivit liderului comunist albanez Enver Hodja, Mihai ar fi fost decorat cu Ordinul sovietic Victoria datorită capitulării sale în faţa sovieticilor”.
Pentru exterminarea evreilor Antonescu a primit de la Hitler crucea de fier in rang de cavaler. Hitler chiar des i-l arata pe Antonescu in calitate de exemplu pentru germani, chipurile iata asa trebuie sa procedeze un arian adevarat.
Hai fugulita cu totii la scoala. 🙂
Politia romana si soldatii impreuna cu fascistii germane in iulie-august 1941 au nimicit in Basarabia 150 000 de evrei.
Pentru aceasta la 6 august 1941 maresalul Antonescu a fost decorat de Hitler cu crucea de fier in rang de cavaler.
La inceputul lunii septembrie pe teritoriul Basarabiei mai locuiau inca 64 176 de evrei. La sfirsitul lunii doar – 43 397. Restul 20 000 au fost deportati impreuna cu evreii din Bucovina pe teritoriul actualei Transnistrii unde ulterior au fost deportati se ceilalalti 43000.
25 000 din cei numiti au murit in procesul deportarii, altii au murit din cauza conditiilor inumane in care erau detinuti, o mare parte au fost impuscati.
In luna mai 1942 in Basarabia au ramas 227 evrei.
Viorel,deştept comunist:Da poate trebuia sa-i rugăm pe ruşi să ne extermineze pe noi?Dacă ştiai mai multă istorie,apoi ai fi auzit de Litvinov,ministru de externe la sovietici care a dorit să facă alianţă cu Romîânia contra posibilei agresiuni germane.Stalin la scos şi la pus pe Molotov care împreună cu Ribentrop au împărţit Europa.Dacă URSS at fi fost ţară într-adevăr iubitoare de pace,făcea ce dorea acel Litvinov şi atunci România nu ar fi fost nevoită să lupte alături de germani pentru aşi recupera teritoriile,iar ostaşii români în nici un chip nu ar fi avut motiv să treacă Nistrul.În loc să condamni politica de agreciune comunisto-fascustă,ai grijă ce sar fi întîmplat cu teritoriile ce ar fi nimerit sub stăpînire germano-română.Sunt sigur că teritoriile care ar fi nimerit sub stăpînire romînească ar fi avut o situaţie cu mult mai bună decît teritoriile noastre ce au nimerit sub stăpînire comunistă.Dacă ştiai mai multă istorie,ai fi văzut şi din filme sovietice, ai fi aflat că însăşi locuitorii Odesei au fost cu mult mai mulţumiţi de administraţia românească a Odesei decît de cea comunistă.De altfel primarul Odesei din 1941-1943 a fost basarabeanul Ghernan Pântea.(El a fost acel ce a salvat Sfatul Ţării în ianuarie 1918 de arestare de către bolşevici,pe sora mareşalului Timoşenco,pe care doreau să o captureze germanii ş.a.)
Nu era Antonescu fascist 🙂 hai sa-i punem monument in Tel Aviv. 🙂
Oameni buni aveti un pic de rusine. Ce urmasii evreilor omoriti de alde Antonescu si brigada cind citesc ce scriti voi aici ?
Mai Patriciu nu o lua pe invers. Ti-am zis PCUS era un criminal la fel ca si NSDAP. Nu ma lua cu fisuri de astea ieftine.
Cum era Stalin un criminal fix acela era si Antonescu
Intre Stalin criminalul si Antonescu generalul e o foarte mare deosebire. Amintesc ca in timpul dictaturii lui Antonescu nu au fost lichidate partidele istorice de opozitie si liderii acesteia. Maniu, Bratianu si alti foarte multi lideri marcanti au fost exterminati de eliberatorii din rasarit.
Este adevarat insa ca Antonescu a fost antisemit, iar crimele acestuia comise impotriva evreilor si tiganilor au fost condamnate de Romania
Vlade, pai tu mai sus ziceai ca Antonescu in genere nu e criminal. Dar acum zici ca e criminal dar se deosebeste de Stalin ? Cam des i-ti schimbi parerile. Nu poti sa fii criminal doar asa, oleaca- ori esti ori nu esti. Nu o fa pe desteptul – numai te faci de rusine. Zi la lucruri pe nume. Ambii erau criminali. O lume intreaga zice ca si Stalin si Antonescu si Hitler sint criminali , iar tu incerci aici sa ne demostrezi teoria chibritului, – ca sa vezi Ionel Antonescu era criminal, dar numai olecutsa. E destul sa omori o singura persoana ca sa fii recunoscut drept criminal, cei enumerati de mine mai sus au omorit sute de mii. Va mai spun odata aveti un pic de rusine.
Antonescu a fost antisemit, – nu numai antisemin Vlade. El la fel a deportat zeci de mii de tigani in Transnistria, din care o mare parte au murit din cauza conditiilor neomenesti. La fel si un numar considerabil de ucraineni.
Adevarul sau dacul, Viorele, se ascunde in detalii/nuante. Chiar nu intelegi? Parca esti esti baiat inteligent
Evident, dracul, nu dacul se ascunde in detalii.
Haideti, bre, ce naiba?
Trebuie sa avem curajul si puterea sa il laudam pe Antonescu pentru lucrurile minunate pe care le-a facut, dar si sa dezaprobam porcariile lasate in urma. Un lucru e incontestabil: a fost un mare patriot!
Din pacate, Antonescu NU poate fi considerat un erou national in zilele noastre. E drept, se exagereaza enorm, se ascunde deseori faptul ca evreii bolsevici erau niste criminali, dar asta nu ii spala pacatele lui Antonescu, deloc putine.
Totusi, sa nu uitam niste fapte concrete, anume ca in Romania nu s-au facut deportari masive ale evreilor, n-am avut ghetouri precum in Polonia, etc. Apropo, evreii polonezi care s-au retras prin Romania NU au avut deloc de suferit, dovada stau desele marturii ale evreilor de la Yad Vashem si romanii comemorati acolo.
Eu nu mai zic despre jefuirea patrimoniului din Basarabia de catre armata romana de rind cu cea germana. vezi aici
Prefectul orasului Balti, colonelul armatei romane Hangiu, la 26 august 1941 scria guvernatorului Basarabiei: “Basarabia va fi deposedata de toate bunurile materiale mai repede decit estimam”. (Arhiva nationala a RM
fondul nr. 1456, sectia 5, dosarul nr. 224, fila. 15).
Intrati in arhiva si vedeti.
Da Toka, chiar hai sa-i laudam si pe Stalin si pe Hitler si pe Ionel Antonescu – hai. Rusine voua.
Vad Viorele ca semeni mult cu Sergiu Nazaria. Esti chiar roman?
Ca sa nu mai zic cat de multi se prefac ca „uita” faptul ca Romaniei i s-a impus, la un moment dat, sa accepte pe teritoriul ei populatia evreiasca si tiganeasca expulzata din alte state, atat din est cat si din vest.
@Viorel: I-as lauda sincer pe ambii, problema este ca n-am nici macar un motiv pentru care sa o fac. Iar a il compara pe Antonescu cu Hitler si cu Stalin mi se pare o ineptie, din cel putin un motiv simplu: el NU a inceput niciun razboi.
Toca are perfecta dreptate. Lucrurile trebuie judecate echilibrat, prin comparatie cu ce se intampla atunci in intreaga Europa.
Mai Vlade nu ma compar eu cu nimeni – eu ti-am indicat si sursa – du-te la arhiva si citeste documentul in original.
Pentru Toka – Multi criminali de razboi nu au inceput ei razboiul, dar ce au facut in cadrul acestui razboi ti se scoala parul in cap. Altii si pe timp de pace au omorit cu sutele de mii. Ce schimba toate acestea in esenta ? Nu tot criminali ramin ? Tu numai incearca si iti inchipuei sutele de mii de oameni omoriti, arsi de vii, impuscati, otraviti cu gaze etc. Nu se mai ia in calcul ca spre exemplu Stalin a omorit cu 100 de mii mai multi decit Hitler sau Antonescu, e destul sa omori un om si deja esti criminal. Lasati mai justificarile astea de doi bani.
viorel, dc nu ai citit articolul asta http://www.patriotism.md/?p=1199 ?
@Viorel: ce justificari bre Gica-Contra?
Ce am incercat eu sa justific? Ia uimeste-ma!
Viorele, esti roman?