PNL cere Ministerului Justiţiei scoaterea Partidului Socialiştilor în afara legii

11061709_839819926072345_5494563553419351265_nPartidul Naţional Liberal, împreună cu toate componentele Consiliului Unirii, condamnă gestul criminal al Partidului Socialiştilor, care este un partid antinaţional, antidemocratic, ce se manifestă prin negarea pluralismului politic, prin xenofobie şi extremism, şi cere Ministerului Justiţiei, un demers în justiţie pentru interzicerea acestuia în Republica Moldova.

Gestul nesăbuit, de maximă ură antiromânească, prin ruperea Hărţii României Mari în Parlamentul Republicii Moldova, demonstrează esenţa acestui pretins partid, ce nu respectă regulile democratice, nu respectă legea, dar aduce ofensă populaţiei băştinaşe din ambele state românești şi etniilor conlocuitoare, care jigneşte şi calcă în picioare memoria românilor, supuşi genocidului de către regimul comunist de factură sovietică, cel care a distrus un milion de vieţi ale românilor care au avut o viaţă firească, liberă şi fericită în cadrul României Mari.

Noi  românii, şi alolingvii loiali naţiunii băştinaşe româneşti, vom lupta şi vom reînfăptui România Mare, vom reface unitatea neamului românesc.

Partidul Naţional Liberal, 

Chişinău, 10 decembrie 2015

          

Loading Facebook Comments ...

11 Comments

Add a Comment
  1. Comisia Electorală Centrală și Regulamentul ei privind capturarea partidelor politice

    Updated on 10 decembrie 2015 By Valeriu Saharneanu Comentariile sunt închiseComisia Electorală Centrală și Regulamentul ei privind capturarea partidelor politice

    Marți, 8 decembrie 2015, Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova s-a întrunit în ședință de lucru ordinară și era cât pe ce să facă un pas de importanță istorică. Era să fie păcat dacă reușea să facă acest pas în lipsa cu desăvârșire a cronicarilor de la ziare și a reporterilor de la duzina de televiziuni care au ignorat să fixeze momentul pentru prosperitate. Cum-necum, dar un Regulament privind finanțarea activității partidelor politice, căci la el ne vom referi, este o premieră absolută în Republica Moldova în materie de organizare electorală.

    Dar să trecem la subiect. Comisia Electorală Centrală și-a propus să introducă de la 1 ianuarie 2016 un regulament care să reglementeze finanțarea partidelor de către stat. Subiectul trenează de mai mulți ani pe agenda instituțiilor politice ale statului și sunt catalogate ca bune în contextul asanării procesului electoral. Finanțarea partidelor de către stat urmărește eliminarea posibilităților de finanțare a partidelor, mai cu seamă în campaniile electorale, cu bani murdari, sau veniți din surse obscure interne ori din surse externe cu scopul destabilizării unui proces electoral echitabil și corect. Intenția este bună și necesară pe fundalul abuzurilor financiare ale unor concurenți electorali în campaniile precedente din toamna anului 2014 și vara celui prezent încă. Transformarea ei în lege a fost întârziată din cauza incapacităților financiare ale statului, mai exact, a sărăciei cronice de care suferă Republica Moldova.

    Prima întrebare care apare în fața CEC în legătura cu inițiativa ei acum, este dacă azi Republica Moldova a rezolvat problemele financiare și este bună de plată. Lucrurile stau cu certitudine tocmai invers la acest capitol după un an de crize fără precedent provocate de instabilitatea politică și furturile din sistemul bancar. În plus, a fost stopată asistența externă pe fundalul acestor crize de sistem. Să însemne că CEC a intrat în fierbințeala alegerilor anticipate pe care le are în calcul și vrea să arate că a învățat lecția electoralei din toamna trecută când cel puțin patru partide au făcut nu risipă enormă, au făcut paradă cinică de fonduri de sorginte obscură fără a putea fi sancționate de autoritatea electorală. „Fără a putea” este o frază de refugiu, fiindcă s-a văzut cât se poate de bine: Comisia Centrală Electorală nu a vrut în mod selectiv să aplice anumite prevederi ale Codului Electoral, extrem de eficiente în acest sens.

    Acum iată, pregătind Regulamentul în temeiul articolelor 18, 22, 26 al Codului Electoral, autoritatea ne sugerează că vrea. Dar cum? Păi, așa cum se face în mod obișnuit într-un stat captiv: întorcând sensul unui document aparent bun pentru consolidarea democrației în așa fel încât acesta să se potrivească întocmai calapodului unui interes oligarhic. Și iată cum: arogându-și (cu voia și la îndemnul stăpânilor politici) pârghii foarte eficiente de control nu doar a partidelor, dar și a fiecărui membru în parte al lor. Comportamentul din anul trecut al Comisiei a stârnit nemulțumiri între concurenții electorali și în societate. Toată lumea a putut observa că CEC a acționat ca un instrument politic, ea a executat comandamente prescrise și a dat de înțeles prin această că adevărata autoritatea care dictează regulile de joc electoral se află în altă parte, decât în sediul de pe strada Vasile Alecsandri. Protestele mari ale populației din anul acesta au vizat direct politizarea instituției, protestatarii revendicând scoaterea de urgență a ei de sub controlul politic al unui partid, mai precis al Partidului Democrat, și mai precis – al patronului acestui partid, oligarhului Plahotniuc.
    Protestele s-au trecut, organizatorii protestelor au intrat în muncile grele și anevoioase ale construcției de partid, iar Comisia și toate celelalte instituții vizate au rămas așa cum au fost; au rezistat cu succes presiunilor străzii. Nu a deranjat prea tare și faptul că unul dintre vicepreședinții CEC, Ștefan Urâtu, a făcut dezvăluiri extrem de grave referitoare la fraudarea alegerilor parlamentare și locale de către însăși augusta Comisie. Singurele ponoase le-a tras autorul dezvăluirilor însuși, el fiind destituit din funcția de vicepreședinte. Altfel, nu se poate. Să nu uităm că trăim în condițiile unui stat captiv.
    Acest „amănunt” am încercat să îl explicăm Comisiei noi, reprezentanții PLR și PNL, prezenți la ședință: am cerut „augustei” să se abțină de la aprobarea oricăror regulamente în situația când asupra instituției planează nori grei de neîncredere, când opinia publică de acasă, dar și cea de pe toate meridianele afirmă și aduc dovezi că Republica Moldova este un stat captiv. Lucru acesta nu a fost și nu este pe înțelesul președintelui CEC, Iurie Cecan, care a apostrofat dur reprezentanții partidelor și a cerut ca unul să fie scos din sală cu poliția, iar celuilalt i-a fost curmat discursul și lipsit de dreptul la cuvânt.

    Pretenția noastră, a partidelor, și mai cu seamă a partidelor extraparlamentare, ține de faptul că CEC, pe lângă obligația de a reglementa subvențiile de la stat care vor veni în beneficiul partidelor, funcție pertinentă, își asumă prin intermediul Regulamentului și grija colectării cotizațiilor de membru de partid, introducând chiar prevederea obligativității lor. Articolul 19 al proiectului de regulament stipulează că „La încasarea cotizației de membru este obligatorie identificarea membrului de partid prin verificarea numelui, prenumelui și a codului personal”. E normal, firesc și bine să se cunoască cine plătește cotizația, inclusiv codul personal al cotizantului. Dar asta până acolo, până unde aceste liste rămân în sertarele partidului. Atunci, însă, când ele sunt prezentate CEC nu e deloc bine, fiindcă în condițiile statului oligarhic, când lupta politică e pe viață și pe moarte, ele vor apărea în aceeași oră în care au fost depuse la CEC și pe masa partidului oligarhic de la putere. Povestea că CEC va asigura confidențialitatea listelor nu mai este credibilă după câte s-au întâmplat în alegerile precedente. Iar partidul oligarhului va recurge la toate presiunile administrative ca să elimine sursa „depistată” care îndrăznește să finanțeze cu cotizația sau donația sa un partid concurent.

    În asemenea condiții nici vorbă de susținători ale altor partide politice în ministerele, întreprinderile, organizațiile, administrațiile aflate „în responsabilitatea” partidului mastodont de la putere. Se vor lua măsuri în privința oamenilor de afaceri. Fiscul, SIS-ul, PG, IGP, Agențiile de control vor lucra punctual. Asemenea evenimente au devenit curente astăzi, ele au avut loc și ieri și alaltăieri, de când procesul de oligarhizare a prins turații. Vătafii politici de prin instituții și teritorii administrative vor avea grijă ca în zonele date lor în supraveghere să nu apară niciun suflet de altă culoare politică. Se întâmplă lucruri asemănătoare și acum, se vor întâmpla ele mult mai rigid în următoarea perioadă de trei ani sau de trei luni cât le-a mai rămas până a intra din nou în febra capturării următorului ciclu de putere. Pentru că este evident: de la putere oligarhii nu vor dori să plece fără să încerce să mai rămână, folosind toate pârghiile, inclusiv cele ale constrângerilor administrative. Așa cum dl Ciocan insistă să fie pus în aplicare un Regulament bântuit de vicii, se poate presupune că rolul CEC în această nou și disperată încercare este dintre cele principale. Articolul 83 al Regulamentului spune direct că Comisia Electorală Centrală este îndrituită să „suspende virarea subvențiilor de stat în anumite cazuri”, prima între ele fiind „neachitarea de către mai mult de jumătate a membrilor partidului politic a cotizațiilor de membru în mărimea stabilită…” Prevederea atacă direct partidele extraparlamentare care consideră actuala guvernare drept un eșec al democrației.

    Astfel, având în dispozitiv un Cod Electoral, un Regulament de Finanțare și unul de Reglementare Mediatică a campaniilor, având comisii de circumscripții și funcția unică și suverană a contabilizării voturilor, Comisia Electorală Centrală poate influența în mod determinant rezultatele alegerilor. Dacă ea își va face misiunea servind în exclusivitate Legea, alegerile pot avea șansă să fie corecte și Republica Moldova să se vindece de „captivitită” oligarhică cronică. Dar dacă exclusivitatea va fi acordată discret unui partid anume sau unui grup de partide anume? Se va repeta anul 2014? Categoric că da: cu numere de ordine „câștigate” în fruntea buletinului de vot; cu partide servite în regim all-permisive; cu partide puse pe liste ca să fie excluse; cu partide favorite aruncate peste prag; cu partide proscrise azvârlite sub prag; cu partide-clone date cu capul de prag.
    Multe alte lucruri poate face o Comisie în funcție de cine și cum este ghidată. Din acest punct de vedere bănuim că dulapurile din biroul dlui Ciocan sunt pline de schelete gata să iasă afară, iar sediul CEC este bântuit nopțile de fantomele numeroaselor partide sacrificate cu sânge rece de ghidonii acestei instituții pe altarul „luptei sfinte” pentru ca fofilații momentului să obțină puterea exclusivă și absolută asupra statului. În acest sens alegerile din 2014 vor rămâne de referință prin obscenitatea lor și au șansă rămânerii în istorie ca eveniment ce a influențat negativ, dar radical, situația din Republica Moldova și viața oamenilor ei.

    Experimentul a reușit și el urmează, precum se vede, să fie aplicat cu și mai multă „finețe” în viitoarele sarabande electorale.
    Doar că mașinăria a început să nu prea meargă. Pus la vot pentru aprobare, Regulamentul dlui Ciocan a fost respins pe neașteptate. Trei ridicări de mână fiind împotriva aprobării, iar cei mai mulți dintre membrii Comisiei abținându-se să se pronunțe pro sau contra. Încercăm să descifrăm ce a fost asta: o întâmplare, o eroare, ori o binevenită prevestire.

    Valeriu Saharneanu, PLR
    10 decembrie 2015

  2. „Fostul ministru al Dezvoltării Regionale din Rusia ,Vladimir Iakovlev a declarat că în curând nu va avea cine lucra. „Până la 60% din cetăţenii ruşi sunt bătrâni, copii şi invalizi. Din 20 de milioane de bărbaţi apţi de muncă, circa un milion au fost condamnaţi pentru diverse crime, 4 milioane lucrează în organele de forţă, alte 4 milioane suferă de alcoolism cronic şi un milion sunt narcomani. Mortalitatea printre bărbaţi este similară celei din timpul celui de-al Doilea Război Mondial”, a declarat Iakovlev.” … vorba aia – care la puscarie , care la betie , care la kaghebie , care la drogherie …

  3. actiunile PSRM sunt mai mult propagandistice si electorale … in fapt PSRM e tot atat de „socialist” sau de „stanga” cum Papa de la Roma e budist sau hinduist . vorbim mai mult de o grupare filo-ruseasca pro-totalitara , extremista , sovina , anti-progresista , anti-democratica si anti-populara … ei vor sa inlocuiasca regimul criminal mafioto-oligarhic cu un alt regim criminal de esenta putinista , deci un regim de mina forte … un regim in care poti fi saltat de pe strada in plina zi sau din pat noaptea , daca faci opozitie regimului autoritar . deci Moldova sa sara din lac in put urmind indicatiile lui Dodon si Usatii . ce uita sa spuna insa Dodon este esenta … firul alb ce ii leaga de actualul regim decadent oligarhic … faptul ca multi acesti liderasi pe care ii vedem ca mari luptatori impotriva coruptiei si oligarhilor , au facut parte si ei din Sistem … nu sunt fecioare virgine , nici sfinti si arhangheli … Dodon stim de unde vine … Leanca e raspunzator si el ca doar a fost premier cand se fura din bugetul tarii … Platforma DA inseamna Topii si Filat care acum sunt care la puscarie care fugiti peste hotare pentru jaful facut din averea statului … interlopul Usatii nu vine nici el din rai , caci a putut sa se ridice tot cu sprijinul Sistemului , dar si mai grav al serviciilor rusesti … deci iata fecioarele curate si neprihanite ! si mai e un fir care leaga partidele oligarhice de partidele feciorelnice care isi trambiteaza lupta anti-oligarhica … pe toti acesti derbedei si banditi ii leaga firul rosu al statalismului pseudo-moldovenist …

  4. MULTI DIN rusia SI REPUBLICA MOLDOVA vor sa ne rusifice pe noi.

  5. gestul unei scirbe care e in stare sa-ti dea in cap cind te intorci cu spatele; doctorii ar spune ca locul lui e intr-un spital de boli psihice (sectie a unui penitenciar; de altfel dupa cum se comporta cea mai mare parte a clasei politica din Basarabia,acolo este locul ei) oricit ai fi de patriot statalist cu creierul spalat de slavi,nu poti uita sutele de mii de basaraneni deznationalizati, deportati,schingiuiti,unii omoriti, suferinzi im siberii de gheata sau in pustiuri,mai ales din cauza ca gindeau.se purtau romineste; produsul acestor actiuni slave este prezent in parlamentul basarabean si rupe harta care reprezinta momentul cind dupa sute de ani de separare poporul roman este unit in granite firesti,naturale.

  6. PSRM scos inafara legii cat mai repede! SUBSCRIU !

  7. Programul stufos , pompos al PSRM care promite Moldovei lapte si miere , locuri de munca cite vrei la alegere si multe altele , este deja pus in aplicare … in Transnistria ! iar rezultatele sunt catastrofice pe toate planurile . si daca programul socialisto-dodonist nu a dat rezultate acolo , va da de partea asta a Nistrului oare ? cu siguranta nu … Dodon nu e „socialist” cat populist in primul rind . am vazut rezultatele unui asemenea „dodonismo-socialism” si in Venezuela … acolo se cheama „chavism” … mai ieri Partidul Socialist Unificat Venezuelean a fost maturat de la putere de catre popor pentru starea catastrofica si falimentara in care a fost adusa tara . iar Venezuela are resurse bogate de petrol si gaze si multe altele in timp ce Moldova …

  8. iata situatia „prospera si imbelsugata” din asa-zisa „rmn” … un fel de bantustan socialisto-mafioto-dodonist aflat cu totul la dispozitia stapinului de la Moscova … „rmn” reprezinta un bun exemplu pentru intregul electorat moldovean de incoace de Nistru . Dodon si Usatii doresc transformarea R.Moldova intr-o Transnistrie 2 … derbedeii se asteapta la bani grei sa vina de la Moscova … deci pentru Transnistria cu o populatie reala de 390.000 de locuitori si Rusia nu are de unde a mai da ajutoare , dar va da pentru Moldova cu o populatie cu mult mai mare ? glume dodoniste ! deja Putin aventuristul si-a prins urechile intrind in razboiul din Siria , unde nereusitele il vor conduce intr-o spirala interventionista tot mai serioasa … exact de Moldova nu mai poate Putin acum si de Dodon si Usatii . dar sa revenim la Transnistria socialista si dodonista si sa vedem datele economice, financiare si sociale „minunate” : … ” Transnistria, într-o criză economică fără precedent: Are probleme mari cu plata salariilor şi riscă să între în hiperinflaţie …

    Regiunea transnistreană se confruntă cu o criză economică fără precedent. Pentru anul curent, PIB-ul regiunii ar putea să se contracte cu circa 10-12%, din cauza conjuncturii nefavorabile de pe malul drept al Republicii Moldova și de pe piețele externe – instabilitatea în Ucraina, recesiunea economică în Rusia și scăderea cererii în UE. Concluziile aparțin unui studiu publicat de Centrul Analitic Expert-Grup.

    Criza economică a declanșat și alte două crize – socială și bugetară. Criza socială se manifestă printr-o scădere a veniturilor populației (remiteri, salarii venituri din activitatea de întreprinzător, transferuri sociale și pensii) – cu circa 30%, care a dus inevitabil și la o scădere drastică a consumului cu circa 21-22%. La rândul său, criza bugetară s-a caracterizat printr-o creștere de aproape 4,5 ori a restanțelor salariale, atât în sectorul public, cât și în cel privat. În consecință, autoritățile vor fi nevoie să continue măsurile de austeritate, mai din cauza unei capacități reduse de a acumula venituri fiscale, determinată de restrângerea activității economice. Situația este agravată și de existența unui sistem fiscal ineficient în regiune – caracterizat prin lipsa TVA și pe focusare excesivă pe impozitarea directă a firmelor, dar și de acutizarea crizei demografice, în condițiile în care numărul de pensionari depășește numărul persoanelor ocupate.

    Pentru următorii 2-3 ani, în regiunea transnistreană se conturează inevitabil cel puțin trei riscuri economice majore. În primul rând, persistă riscul diminuării și mai rapide a exporturilor – determinat de riscurile legate de implementarea prevederilor Acordului de Asociere cu UE, fapt ce va afecta și mai mult exportul regiunii cu țările UE, care deține o pondere de aproape 60% din total. În al doilea rând, este vorba de riscul reducerii și mai drastice a consumului – care ar putea fi cauzat de epuizarea economisirilor populației, utilizate până în acest moment pentru a contrabalansa reducerea veniturilor. În al treilea rândeste riscul apariției hiperinflației, alimentat de faptul că autoritățile din regiune acoperă deficitul bugetar din contul creșterii masei monetare de către banca centrală din regiune – creștere care nu e însoțită de producerea a noi bunuri și servicii, dar și de fixarea artificială a cursului de schimb la nivel constant, ignorând astfel realitățile economice și rezervele valutare limitate. Referindu-se la acest risc, Alexandru Fala, unul din autorii studiului, a declarat: „În cazul în care cursul de schimb al „rublei transnistrene” va fi cu tot dinadinsul menținut, la un moment dat va apărea nevoia de devalorizare bruscă a monedei, care va genera un nivel de inflație extrem de mare și va duce la consecințe grave pentru populație”.

    Pentru a stabiliza situația, Expert-Grup recomandă implementarea prevederilor ale Acordului de Asociere care vizează comerțul exterior. Referindu-se la aceasta, Adrian Lupușor, directorul Expert-Grup și co-autor al studiului, a declarat: „Regiunea transnistreană a ajuns la o situație de a „fi sau nu fi” în privința implementării prevederilor comerciale ale Acordului de Asociere. Dacă le vor implementa, estimăm o creștere economică de 8-10% în 2016, desigur ajutată și de revenirea piețelor ucrainene și rusești, însă dacă nu le vor implementa, regiunea riscă înregistreze o scădere economică de 3-5% anul viitor”.

    În același timp, este foarte important ca autoritățile să renunțe la practica de a împovăra sectorul privat din regiune cu obligațiile financiare care aparțin în mod normal autorităților, în condițiile în care continuarea acestor practic riscă să ducă la un exod al capitalului privat din regiune. La fel de important, este necesară reformarea sistemului fiscal din regiune, prin renunțarea la concentrarea excesivă pe impozitarea directă, prin aplicarea TVA și prin asigurarea compatibilității dintre sistemele fiscale de pe ambele maluri ale Nistrului. În rezultat, accentul se va pune pe taxarea consumului și nu pe taxarea profiturilor și investițiilor.

  9. pentru cei care viseaza ca Dodon la saci de bani veniti de la Moscova , noutatile sunt din ce in ce mai rele : ” Preţul petrolului este în cădere liberă. Țițeiul marca WTI, de referinţă la New York, s-a prăbuşit cu 1,64 la sută, până la 36,55 de dolari pentru un baril.

    În cursul şedinţei de tranzacţionare, acesta a ajuns la cel mai mic preţ din ultimii șapte ani.

    De asemenea, preţul petrolului Brent, de referinţă în Europa, a scăzut joi cu un procent şi a ajuns la 39,71 de dolari.

    Prețul petrolului a scăzut după ce o serie de surse au declarat că Organizația Statelor Exportatoare de Petrol a decis să-și majoreze plafonul de producție.”

  10. Dodonistii + Plahotniucistii+ closca lor…Pentru slugareala, sluga lui Plaha, mega-oiae-Dodoloaie s-a capatuit cu o scaturina muscaleasca. Ghimpu (Colesnic) a ridicat coada si laba. cati bani a incasat „romanul” Ghimpu?

  11. Cine este patriot judeca dur aceasta situatie de impertinenta si dispret la tot ce este romanesc
    Sute de ani, de la blestematul 1812, noi, bastinasii, am fost fortati sa ascultam de cei care ne-au ocupat!
    Ei au facut ce au vrut in Moldova. Ocupantii se alegeau intre ei sefi, fara rusine, iar moldovenii, luau pozitia de drepti, ca slugi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *