Putini sunt cei care stiu ca simbolul Parisului, celebrul Turn Eiffel, a fost realizat dupa o tehnologie inventata in Romania de inginerul Gheorghe Panculescu.
Dupa ce a absolvit cursurile Politehnicii din Zurich , inginerul Gheorghe Panculescu ajunge sa lucreze in cadrul companiei Eiffel, la recomandarea marelui scriitor Vasile Alecsandri. In 1878, Panculescu revine in tara pentru a construi calea ferata Bucuresti-Predeal. In acea perioada, inginerul inventeaza un sistem de imbinare a traverselor de cale ferata, care avea sa revolutioneze constructiile metalice. Astfel, datorita metodei de montare a sinei pe traverse in fara spatiului caii ferate, Panculescu a reusit sa termine lucrarea concesionata in mai putin de un an, desi termenul de livrare era de aproape cinci ani.
Panculescu l-a gazduit pe Gustave Eiffel
Impresionat de proiectul inginerului roman, Gustave Eiffel se deplaseaza special la Valenii de Munte pentru a-l intalni pe Panculescu, cel care avea sa devina inspector general al Cailor Ferate Romane. Eiffel a vrut sa vada tehnologia folosita de acesta la montarea caii ferate. In 1879, in casa unde se afla acum Muzeul Nicolae Iorga, francezul a fost gazduit de Panculescu si a fost impresionat de genialitatea inventiei romanesti. Aici, Gustave Eiffel, care avea sa devina celebru, i-a vorbit gazdei despre proiectul sau, inaltarea unui turn iesit din comun, la Paris, pentru Expozitia Universala din 1889. Impreuna au discutat despre adaptarea tehnicii inventate de Panculescu la constructia turnului, folosind subansamble metalice confectionate la sol si asamblate dupa aceea, pe masura ce se inalta lucrarea. Interesant este si faptul ca destinul celor doi ingineri avea sa se incheie, in acelasi an, 1922.
Cunoscut in Franta, anonim in Romania
Profesorul Eugen Stanescu de la Muzeul Judetean de Istorie si Arheologie s-a numarat printre putinii cercetatori ai acestui inedit episod. A fost special in Franta pentru a studia cat de cunoscut este aportul inginerului roman la ridicarea simbolului orasului luminii.
Studiind documentele acelor vremuri, profesorul a gasit un studiu intitulat „Communication sur les travaux de la tour de 300 m”, datat 1887, in care celebrul inginer Alexandre Gustave Eiffel precizeaza ca turnul care ii poarta numele nu s-ar fi putut construi daca nu ar fi aflat de tehnica inovatoare folosita de inginerul roman Gheorghe Panculescu la constructia tronsonului de cale ferata Bucuresti-Predeal. Din pacate, numele romanului este mult mai cunoscut in Franta decit in tara unde s-a nascut. Doar la insistentele profesorului Stanescu, o scoala generala din Valenii de Munte poarta de la inceputul acestui an numele inginerului Panculescu.
Resita
Repere de ordin geografic, administrativ si istoric = oras situat in depresiunea Resita , pe malurile raului Barzava. *Istoric: vechi traditii industriale (sec. XVIII – primele furnale si prima locomotiva cu aburi); Turnul Eiffel din Paris este construit cu otel fabricat la Resita ..
Pe fiecare piesa de metal ce compune turnul Eiffel scrie: „Made in Resita – Romania „
RE-VENIREA NOASTRA LA NORMALITATE:
––––––––––––––––––
NUMAI RE-UNIREA NOASTRA
CU PATRIA-MAMA ROMANIA MARE EUROPEANA
NE ESTE SALVAREA
DE OCUPATIA TERORISTA BI-CENTENARA MOSCALEASCA
SI CEA HOHOLEASCA !
=======================================
Tot Banatu-i fruncea!!!
François Villon – „date!!! date-n p…a mati….” (c) cu unirea si tiganii vostri ;))))
Reşiţa nu făcea parte în acea vreme din România aşa că este improbabilă existenţa respectivului înscris.
Iată ce scrie în realitate:
http://farm2.staticflickr.com/1263/1408919953_ec8d919d41.jpg
Fantezie pură, după cum precizează şi această carte:
http://www.scribd.com/doc/102720185/Ion-BOCIOACA-Inginer-Gheorghe-Panculescu-legenda-si-adevar
O Campanie a Demnitatii Nationale:
––––––––––––––––––-
In legătură cu sărbătorile naționale din August,
se lansează o campanie sub genericul
„O zi pe săptămână moldovenii nu vorbesc rusește,
ci numai româneste !”
–––––––––––––––––––––––
Ne adresăm tuturor moldovenilor ca o dată pe săptămână,
vinerea, de exemplu, să ne angajăm solidar să uităm limba rusă
și, indiferent unde ne aflăm, la serviciu, în stradă, în transportul public, magazine, stadioane ș.a.m.d. să vorbim cu rușii numai românește! Haideți să demonstrăm prin acest gest că noi dorim sincer să-i ajutăm pe concetățenii noștri, vorbitori de limba rusă, să învețe limba oficială a țării în care trăiesc și muncesc.
Incepând De Vineri, 9 august 2013.
Rugăm cu această ocazie ca instituțiile de presă naționale, televiziuni, ziare, reviste, portaluri de știri ș.a., precum și abonații rețelelor
de socializare să popularizeze și să sprijine această campanie.
––––––––––––––-
Redacția TIMPUL.md
TRAIASCA ROMANIA MARE IN VECHILE HOTARE
DIN ANUL 1918 DINTRE NISTRU SI TISA
CU TOATE PROVINCIILE ISTORICE RE-UNITE !
=======================================
Mihai,esti un tzaran prost care probabil nu a iesit de prea multe ori din satul lui si care nu a invatat nici macar o boaba de istorie…
mi-e mila de astia ca tine…in prostia voastra ,sunteti niste neintelesi…
@Mihai
Cred că vă refereaţi la Puşkin. nu-i aşa?
This is kind of Nonsense written in this article. Guys, you really think that a french Tower, that the french Government and People, will some Foreigners let build them and design a Tower like the Eiffel Tower? In the middle of their Capitel, Paris?
I know what the problem is, the problem is that some Romanians want to have some very well known Inventors too.
For example: France has about 50 People who won the Nobel Prize. Germany has about 100 People who won this Prize. And Romania has 3 People who won a Nobel Prize, and 2 of them, Elie Wiesel and Herta Müller, are not living there anymore.
Romania is a great country, but dont try it all the time with cheating to be greater. 😉
Pe fiecare piesa de metal ce compune turnul Eiffel scrie: “Made in Resita – Romania ”
FALS !!!
In anii respectivi, Resita nici nu visa la Romania, era in alta tara, Austro – Ungaria.
Nu exista nici macar o fotografie, desi multi turisti romani cu aparate foto ajung la Paris si urca in turn.