Il asteptam pe Sandu Tanase la PNL. Si despre PL

Afirmam transant

Incerc sa scriu niste lucruri si, chiar daca “grangurii” nostri isi vor mai bate joc de ce vor citi, i-as ruga sa fie mai toleranti. In primul rind, pentru ca ceea ce am spus de doi ani pina acum s-a cam realizat. Stiu ca e mare frustrarea celor carora asta nu le convine. Luati-va caracterul in miini si rabdati. Chiar daca sunteti politicieni sau analisti infumurati.

Zilele trecute, intr-o conferinta de presa, faceam, impreuna cu vicepresedintele PNL, Anatol Revenco, oferta noastra in contextul fuzionarii MAE cu PL, mai larg – in contextul consolidarii fortelor democratice de dreapta, national-liberale. Subliniez – national-liberale. Pentru ca fara o claritate in Republica Moldova – incotro mergem ireversibil, fara a-i avea in circa pe comunisti, fara a iesi din CSI, fara a spera in reintregirea neamului romanesc, a obtine scutul NATO, a obtine retragerea trupelor rusesti, a ne desprinde de orbita rusa, fara a condamna crimele bolsevicilor si a-i pedepsi pe satrapii comunisti pentru antiromanismul ce a stat la baza  maltratarii tinerilor pe 7-8 aprilie, – noi nu vom iesi din mizeria moldoveneasca.

PL, care va absorbi MAE, nu apara clar aceste valori. Noi, insa, avem nevoie de apararea valorilor national-liberale. De aceea, le-am propus PL  (speram ca Untila sa nu se impotriveasca, dar daca o vor face, nu ne va mira), sa vina cu presedintele lor spre o fuzionare cu pastrarea PNL – a Logoului si a Sagetii. PNL pledeaza pentru omogenizarea spatiului politic romanesc si pentru afilierea clara – nu conjuncturala, oportunista – la partidele din familia europeana. In acest sens, partidele din Romania trebuie sa ne fie ajutori, parteneri si avocati.

Daca liderii PL si MAE si-ar depasi ambitiile si slabiciunea, care ii face sa se teama de Vitalia Pavlicenco (le amintesc – PNL e in ajunul congresului al III-lea al formatiunii si cred ca e un bun prilej sa facem unificarea Dreptei, pe care, din orgolii desarte, dar, poate, si din alte motive, Ghimpu si altii nu au facut-o mai devreme), am putea consolida partida nationala. Eventual, am putea forma un Bloc electoral PL-PNL pentru locale, daca totuna nu a fost acceptat pentru parlamentare…

Analisti de doi bani

Timpul trece si liberalii au vazut deja o faza de infringere. Este o rusine sa spui ca au pierdut deoarece PNL a avut Mesajul Unirii cu Romania si “a facut jocul comunistilor”. Toti trebuie sa avem acest mesaj si sa ne salvam populatia, nu pielea proprie, prin declaratii false de aparare a statalitatii si a integrarii europene, care nu se intrezareste la orizont peste nici 20 de ani.

In acest context, le amintesc unor analisti, care se tot produc la televiziunile libere, si vorbesc de “gelozia” lui Pavlicenco pe unificarea MAE si PL – nu exista asa ceva. Nu avem, astazi, acelasi mesaj ca si PL-ul, astazi, oportunist. Dar il putem avea, daca va fi si curaj masculin. Da, noi consideram ca in spatele PL si MAE stau Basescu, Boc, Badea, cei care au un Guvern portocaliu de rusine la Bucuresti, care, chiar zilele acestea, asa cum nu a vrut sa anuleze taxa de 500 de euro pentru basarabenii care merg in Romania, acum a dat un aviz negativ proiectului de lege cu fixarea Zilei comemorarii masacrului antiromanesc de la Fintina Alba, Bucovina…  Mai bine, acesti analisti, vorbeau de familiile politice romanesti si europene, de faptul ca PNL (iar Nicolae Chirtoaca, fost Ambasador comunist, a fost in PNL) a fost reconstituit in 2006 a treia oara. Ca a contribuit la fuzionari si, daca se va dizolva, miine va apare un alt PNL, asa cum Partidul Reformei, inexistent, a luat denumirea PL-ului, in fruntea caruia l-am propulsat sincer pe Untila. Untila, care l-a terminat, fuzionind cu totii in AMN, de unde Untila cu Urechean(u) i-au aruncat apoi afara pe national-liberali. Ca politistii (nu spunem “mentii”), stiu sa creeze ierarhii doar dupa principiul “eu sint sef si tu esti prost”, ceea ce, cu unii din PNL, nu prea a mers. Ghimpu ar face bine sa mai preia din practica lui Urechean(u) de cooperare cu Untila…

Despre PLDM

Astfel, cu PL si MAE ne-am lamurit. Acum sa trecem la PLDM. Despre acest partid am spus, inca dupa 5 aprilie, ce credem si v-ati convins: e unul ce se mafiotizeaza rapid, ca si cele de stinga. Cu diplomati care fac si contrabanda de tigari…

M-am saturat sa tot afirm ca e o strutocamila acaparatoare de influente si cu lideri megalomani. Care nu au interes national, nu au valori liberale sau democratice (a demonstrat-o, din plin, scrutinul parlamentar, deja o demonstreaza pregatirea de locale), care vor doar sa preia controlul asupra sistemului criminal creat de comunisti, care nu pot crea ierarhii politice responsabile, cu respectarea legii si a intelegerilor, care nu au scrupule si care dezamagesc populatia. Au scopul sa fie cit mai sus, ca sa nu fie trasi la raspundere pentru ce fac, dar care sa ii traga in teapa pe altii. Asta e “morala” social-democrata/liberalo/crestin-democrata-populara-conservatoare a PLDM.

Nu stim, dar se tot zvoneste ca, dupa debarcarea lui Nagacevschi, Vieru, Grama, a altora, Filat e in relatii prea putin amiabile si cu Sandu Tanase. Am scris, mai inainte, pe blog despre faptul ca, daca cineva incape in dizgratia sefului de partid, relatia nu se recupereaza.  Nu ne ocupam de dezghiocat relatia, despre care Tanase spune ca e totul ok, iar noi credem ca nu e prea ok. Dar ne intrebam daca se simte chiar atit de confortabil Sandu Tanase la PLDM, cu toate aceste “vikrutasuri” imorale ale liderului. Credem ca nu, desi lumea spune ca Filat nu ar agrea inaintarea lui Sandu Tanase la functia de Primar general, sa nu ii creasca prea tare ratingul. Probabil, Filat actioneaza dupa principiul “ma mai consolidez putin, mai prind la cheag si ii debarc pe unii dintre colegii ce imi cam eclipseaza “personalitatea”, dupa ce i-am folosit”.

Il invitam pe Sandu Tanase la PNL

Inca din ziua fondarii formatiunii a vazut toata lumea ca e o competitie intre doua persoane – Godea si Tanase, ambii alesi prim-vicepresedinti. Si daca primul se intrece pe sine, astazi, in declaratii servile fata de sefu’, celalalt nu stiu ce mai asteapta, astazi, tot autoinselindu-se ca se va simti – si in continuare – confortabil in PLDM si va avea relatii excelente cu liderul acestuia. Nu cred sa fie asa.

Facem aceasta prezicere si il invitam pe Sandu Tanase, despre care stim ca respecta – cel putin, in mai mare masura decit Filat, – valorile nationale, neascunzind ca este roman (speram ca si-a retras cererea de renuntare la cetatenia romana), sa vina in PNL. Cred ca echipa noastra l-ar accepta ca presedinte de formatiune si candidat, eventual, la functia de Primar General. Chiar daca unii spun ca nu e om hotarit, am decis sa declar ca eu nu cred la fel.

Eu am cunoscut dizgratia sefilor de partid si stiu ce inseamna asta. Tocmai de aceea, ii spuneam pe blog anterior lui Tanase sa nu se grabeasca sa faca declaratii de mare loialitate fata de PLDM, pentru ca timpul trece si vine un moment cind ti-i rusine sa te uiti in urma… El este o personalitate care isi poate construi, cred, o echipa si un destin nu neaparat sub aripa unui Filat, de care se deosebeste prin integritatea morala si umana. Nu spunem mai mult…

Mai am doua lucruri de mentionat. 1. A nu se intelege cumva ca dezbin eu PLDM – nu am o asemenea putere. 2. Sper ca Tanase Constantin sa nu-mi sara prea tare in cap pentru ce am scris aici. Eu il iert pe Constantin pentru cit m-a terfelit fara motiv in ultimii ani.

Vitalia Pavlicenco

Loading Facebook Comments ...

65 Comments

Add a Comment
  1. Ndaa, nu incetez sa ma uimesc de ceea ce scrieti, stimata Doamna… 😀
    Chiar aveti asa tupeu sa inaitati propunerea ca ca PL-MAE sa intre in PNL cu sageata si cu pastrarea denumirii de PNL? :))
    1. Cam de ce?
    2. De ce nu ati intra voi in PL?

  2. ÎN RăSPăR,
    Constantin Cheianu, „Greaţa-2”

    25 Februarie 2011

    Ceea ce înţeleg eu din această „ceartă” dintre Filat şi Lazăr este că asistăm la începutul fazei deschise a războiului dintre Filat şi Plahotniuc. Aşa începe guvernarea AIE-2.

    După opt ani de greaţă continuă, provocată de Voronin şi acoliţii săi, aşteptam ca în politica noastră să-şi găsească loc măcar un dram de normalitate. Şi văd că începe un fel de serial „Greaţa-2”.

    Există două lucruri cu adevărat importante pentru ţara asta: primul – integrarea în Europa, şi, pe această cale, instaurarea unei democraţii autentice la noi, şi al doilea – îmbunătăţirea vieţii cetăţeanului. Tot două obiective personale par să aibă Filat cu Plahotniuc – menţinerea şi înmulţirea sferelor de influenţă. Înţeleg că ambii, urmărind cele două ţinte, trebuie cumva să se ocupe (ori să mimeze că se ocupă) şi de nevoile ţării. Cât pot oferi ei ţării, când au două obiective personale atât de grave şi când patima luptei pentru întâietate îi poate ameţi?

    Aparent, pe planul integrării europene ne mişcăm cumva înainte. Europenii ori nu cunosc ori nu vor să cunoască subtilităţile războiului dintre cei doi, de vreme ce acestea nu afectează direct relaţia cu ei. „Vreţi să vă jefuiţi cetăţenii?, ca şi cum zice Europa, atâta timp cât doriţi să vă integraţi în UE, nu ne interesează ce faceţi acasă”. Este o iluzie însă să credem că războiul dintre cei doi nu va lovi până la urmă şi în acest domeniu al integrării europene. Prea mari sunt mizele puse în joc, ca să nu se ajungă şi aici.

    Cât despre „nevoile ţării”… Ştim cu toţii că suntem minţiţi, că ceva nu e în regulă, de pildă, cu preţurile în Moldova. Paradoxal, dar aici toţi sunt de acord – şi guvernanţii spun că preţurile sunt prea mari, şi noi, jurnaliştii, spunem acelaşi lucru, iar cetăţenii ştiu mai bine decât noi pentru că se confruntă în fiecare zi „pe viu” cu această realitate. Prin urmare, toată societatea este de acord că preţurile sunt foarte mari, dar acestea… rămân neschimbate. Ori cresc în continuare.

    Eu accept că, parţial, aceste preţuri mari sunt justificate economic. Dar tot atât de sigur sunt că parte din aceste preţuri mari se datorează războiului dintre cei doi. Ale cărui subtilităţi noi, jurnaliştii, nu le prea cunoaştem. Noi vedem doar vârful aisbergului. Şi ştim să repetăm ceea ce oamenii cunosc mai bine decât noi, şi anume că preţurile sunt mari.

    Eu admit că pot să exagerez ori să simplific lucrurile, vorbind despre existenţa unui război, poate în realitate lucrurile sunt mult mai complicate şi mai nuanţate. Dar la fel ca mine gândesc mulţi alţi oameni. De ce să continuăm, noi, cetăţenii, să vedem deformat lucrurile; de ce să ni se năzărească războaie? De ce politicienii să nu iasă şi să ne spună: oamenii buni, nu vă mai imaginaţi războaie, în realitate criza economică loveşte într-adevăr grav ţara. Şi să ni se explice pe înţelese unde şi cum loveşte criza. Să iasă Filat şi Plahotniuc şi să ne spună să nu mai imaginăm războaie, că e fals…

    În realitate, ei preferă să ne zică, la modul general, că viaţa este grea şi preţurile sunt prea mari.

    …Toate acestea nu ar fi atât de triste, dacă nu ar exista şi o a treia forţă în acest război, care stă în expectativă precum şacalii şi aşteaptă ca „leii” fie să se sature, fie să se istovească de puteri.

    Aţi înţeles, fireşte, că mă refer la protagoniştii serialului „Greaţa-1”, comuniştii…

  3. Prin postarile astea demonstrati ca sinteti la margine de prapastie si ca activitatea d-voastra politica se termina aici… Ba rugati PL-MAE sa vina la voi, ba-i cereti lui Tanase sa vina lider de partid si asta totul pu a va asigura, eventual, un locusor caldut… Deja nu mai cred in sinceritatea d-voastra, cu toate ca aveam un respect deosebit…

  4. De ce te faci , d-na Pavlicenco că nu cunoşti ucrurie?Tandemul Ghimpu -Plahotniuc este vădit.Este cu mai periculos decît trei PLDM-uri plus trei PCRM -uri.Cu Corneliu Ghimpu vece-preşedinte la Victoriabanc cu mama lui Chirtoacă angajată tot acolo.Toate instituţiile statului unde are influenţă Ghimpu sînt direcţionate către Victoria banc. Nu există PL, EXISTĂ doar Plahotniuc.De ce marele romîn Ghimpu nu are cetăţenie romină?De ca Hadîrcă l-a eliberat pe Smirnov?De ce Hadîrcă, cu toate că avea apartament cu trei odăi a obţinut un apartament in cea mai luxoasă casă cu suprafaţa de 200 m.p.Falşii eroi, sînt cei mai mari vînzători de ţară. Ghimpu, Hadîrcă, Şalaru, acum şi cei din MAE.

  5. Alexandru Tanase este un avocat care a activat si activeaza in sistemul corupt al Justitiei RM.
    A fost avocatul Diavolului(azi aceasta functie suflata cu brio de Nagacevski).
    AT azi se simte confortabil in fotoliul Ministrului.
    Nu cred sa fie liderul unui partid unionist. Nu este o persoana care ar face sacrificii pentru o cauza.
    Foarte multi „baieti destepti” scoliti in strainatate astazi nu ar risca cariera pentru ideea Unirii.

    Astazi ca sa ajungi si sa te mentii la Putere trebuie sa fii un f…t statalist. Nici nu stiu daca exista asa cuvant in l. romana. Or e o inventie neomoldoveneasca?

  6. Pt Sefu’

    Pai, uimiti-va, care e problema?

    Da, avem curajul si demnitatea sa spunem ca asa e corect – sa fie si in R.Moldova un PNL puternic la fel ca si in Romania. PD-L-ul si Basescul care sint partenerii PL-ului, vor merge in jos. PL vrea in Internationala Liberala, iar PD-L este in Partidul Popular European. Ce e cu amalgamul asta?

    De ce, in nici un caz, nu ne vom dizolva pentru a fuziona in PL am explicat in acest articol. Cine nu intelege, e problema dinsului. Nu pt ca Mihai Ghimpu nu vrea sa discute cu PNL, ci din motivele de pozitie clara pe care PNL o impartaseste, iar PL – nu.

    Eu am explicat totul clar. Sa nu spuna cineva ca nu am facut oferte. Fiecare, insa, actioneaza si decide ce vrea. Si isi asuma consecintele.

  7. Pt Dumitru

    1. Nu sintem pe marginea niciunei prapastii.
    2. Eu chiar nu pun astazi problema carierei mele. Desi sunt sanatoasa si am forta sa activez. Eu am scopul ca PNL sa activeze si sa participe la locale. Asta vom face.
    3. Nu ne rugam nici la PL-MAE sa vina la voi, ci sa Unificam Dreapta nationala, daca exista, nici nu-i cerem, ci ii propunem, lui Tanase sa devina presedinte de PNL, daca vrea. Desigur, trebuie sa discutam, mai intii.
    4. Eu nu am nevoie de nici un locusor caldut. Am iesit la pensie si am o nepotica, sotul e la pensie, mai lucreaza si nu am ambitii politice.
    5. Credeti in sinceritatea cui vreti, care e problema?
    6. Nu lesin ca nu ma mai respectati, ca nici nu m-ati respectat, daca nu ati inteles nimic din acest articol sincer si clar politic.

  8. ONG-urile cer adoptarea legii privind comemorarea victimelor regimului sovietic din Bucovina şi Basarabia

    Bucureşti, 25 feb /Agerpres/ – Preşedintele executiv al Fundaţiei Naţionale pentru Românii de Pretutindeni, Eugen Popescu, şi preşedintele Asociaţiei 21 Decembrie 1989, Teodor Mărieş, au adresat parlamentarilor din Camera Deputaţilor, vineri, într-o conferinţă de presă, un apel pentru adoptarea propunerii legislative privind instituirea zilei de 1 aprilie ca ‘Zi naţională în memoria românilor căzuţi victime ale masacrelor de la Fântâna Albă şi alte zone, ale deportărilor şi ale Foametei organizate de regimul totalitar sovietic în nordul Bucovinei şi în întreaga Basarabie’.

    Eugeniu Popescu a subliniat că Guvernul, prin Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, tratează astfel de iniţiative cu dublă măsură, amintind că acelaşi Executiv a avizat pozitiv proiectul de lege privind dezrobirea romilor, adoptat recent în Camera Deputaţilor.

    ‘Demersul nostru este unul românesc, care nu ţine cont de vreun partid sau altul, ci ţine cont de faptul că românii şi România nu trebuie să uite ceea ce s-a întâmplat în perioada respectivă. De aceea apelul nostru vine către toate partidele politice. Proiectul iniţiat de deputatul Tudor Panţâru a primit aviz pozitiv de la Consiliul Legislativ. În schimb, a primit aviz negativ de la Guvern. Din informaţiile pe care noi le avem, fundamentarea pentru acest aviz negativ al Guvernului a fost făcut de către ministrul Culturii, Kelemen Hunor, care, probabil, nu a dorit să treacă acest proiect. Acelaşi ministru care a avizat o fundamentare pozitivă în cazul proiectului privind dezrobirea romilor. Dubla măsură aplicată în acest caz ne deranjează”, a declarat preşedintele executiv al Fundaţiei Naţionale a Românilor de Pretutindeni, care a precizat că marţea viitoare proiectul va fi supus dezbaterii şi adoptării în plenul Camerei Deputaţilor.

    Popescu şi-a exprimat nemulţumirea cu privire la faptul că singura comisie din Camera Deputaţilor care a avizat negativ proiectul a fost Comisia pentru drepturile omului şi minorităţilor, condusă de deputatul Nicoale Păun.

    ‘Domnul Păun tocmai apucase să i se treacă un proiect de lege care primise aviz pozitiv de la Ministerul Culturii privind comemorarea dezrobirii romilor din România. Este un lucru foarte bun că se omagiază această zi a dezrobirii romilor. Dar dacă romii din România au această posibilitate să-şi omagieze dezrobirea, nu vedem de ce românii din România nu ar trebui să aibă posibilitatea comemorării victimelor regimului comunist sovietic din Basarabia şi Bucovina. Mi se pare o lipsă de justă măsură în a trata aceste două iniţiative’, a mai spus Eugeniu Popescu.

    Proiectul de lege este susţinut de peste 20 de ONG-uri, între care Asociaţia 21 Decembrie 1989, Seniorii Ligii Studenţilor din Universitatea Bucureşti 1990, organizaţii ale studenţilor basarabeni din Bucureşti şi Asociaţia Foştilor Deţinuţi Politici din România, Societatea Timişoara, Consiliul Mondial Român, Consiliul Român American şi Federaţia naţională Omenia a Pensionarilor, a precizat Mărieş.

    ‘Învrăjbirea şi dezbinarea nu sunt bune. Prin urmare aş dori ca parlamentarii să ţină cont de această zicală şi să iasă de sub orice influenţă politică, să voteze proiectul de lege pentru demnitatea neamului. Nu vrem decât un pic de demnitate după suferinţa imensă la care au fost supuşi miile, zecile de mii de români în acea perioadă”.

    Proiectul legislativ, iniţiat de deputatul Tudor Panţâru, prevede ca pe 1 aprilie, cu prilejul acestei zile naţionale, să se organizeze comemorări oficiale şi alte activităţi menite să cinstească memoria românilor ce au căzut victime masacrelor, deportărilor şi foametei din cauza regimului totalitar sovietic, în nordul Bucovinei şi întreaga Basarabie.

    Potrivit expunerii de motive, în urma aplicării pactului Ribbentrop-Molotov, în perioada iunie 1940-martie 1953, în Basarabia şi nordul Bucovinei au avut loc mai multe acţiuni de represiune îndreptate împotriva populaţiei române din aceste ţinuturi.

    În masacrul de la Fântâna Albă (Bucovina), petrecut la 1 aprilie 1941, şi-au pierdut viaţa aproximativ 3.000 de români, locuitori ai satelor de pe Valea Siretului, care au încercat să se refugieze din Bucovina, răpită de URSS, în România, se mai arată în document. Cât priveşte Foametea organizată, potrivit aceleiaşi expuneri de motive, datele din arhiva de stat a fostei URSS spun că în anii 1946-1947, doar în RSSM (fără Basarabia de Sud, nordul Bucovinei şi ţinutul Herţei) au murit de foame aproximativ 200.000 de oameni. AGERPRES/ (A,AS-Daniel Florea)

  9. Membrii din conducerea PLDM stiu foarte bine ca intre Filat si Tanase exista o ura si o zizanie care este deja tot mai vizibila.
    Filat il invinuieste pe A.Tanase si pe tatal sau ca s-au vindut lui Plahatniuc.
    Filat se teme de concurenta lui A.Tanase ca Plahatniuc prin intermediul acestuia incearca sa-i fure partidul si din acest motiv nu-l va inainta din partea partidului la functia de Primar General.
    A.Tanase are potential de a lupta pentru Primaria Chisinau, si daca nu va fi inaintat de PLDM , ar putea candida din partea altui partid. Tanase pierde timpul pretios in PLDm de unde Filat viseaza sa-l fugareasca.
    Iata aici este binevenita propunerea d-ei Pavlicenco, care il invita pe Tanase A. sa preia PNL si sa candideze la Primarie din partea acestuia.
    Daca Tanase va fi nevoit sa plece din PLDM, unica sa sansa va fi sa preia PNL, sa construiasca in jurul sau rapid o echipa tinara si competenta si sa se lanseze in lupta pentru CMC si Primaria Chisinau.
    SI cu siguranta chiar daca nu va cistiga Primaria Chisinau din partea PNL, Tanase va propulsa vreo 5 consilieri in CMC si va pune baza cresterii PNL moldovenesc ca forta reala de centru-dreapta care avind corespondent in Romania un PNL cu Antonescu Presedinte al Romaniei ar putea forma un tandem de succes privind cuplarea RM la trenul european.
    A.Tanase presedinte PNL din Moldova ajutat de viitorul Presedinte al Romaniei Antonescu ar putea sa fie acea combinatie salvatoare pentru RM.

  10. Da, dna Pavlicenco, DVS chiar credeti ca mari barbati au fost Nagacevschi, Vieru Călin şi Octav Grama, de-au plecat sau au fost dusi din PLDM?
    Nu-l idealizez pe Traian Vasilcău, dar , hai să recunoastem ca numai el, deocamdata, i-a parasit primul si Demn.
    Daca-mi aduc bine aminte ati remarcat acea plecare intr-un material pe blog. Si nu doar DVS.
    In rest , aveti dreptate, e un partid de corupti si lingai, fripturisti si gata!

  11. Exprim un unghi de vedere de pe valea Nistrului-dar poate aceasta adresare sa constituie un apel catre toate fortele democratice sanatoase sa se uneasca in numele principiilor si valorilor de nepretuit enuntate mai sus,adica incotro mergem si ce luam de la trecut?

  12. Pt ion barb

    Da, aveti dreptate, Traian Vasilcau mi-a scapat, este o greseala. dar nici nu sint de acord ca cei trei mentionati nu ar fi cineva. Mai mult sau mai putin, dar sint si Filat s-a folosit de ei.

  13. Bine, bine. Dar nu vi se pare ca suna cam straniu sa faceti oferte unui partid de guvernamant?

  14. Pt Sefu’

    Nu, nu e nimic straniu. Sint o gramada de exemple cind partide parlamentare in cadere se ridica din nou prin partide extraparlamentare curate. Si-apoi – incercarea vina n-are. Nimeni nu e fortat sa faca ceva, sint doar oferte/propuneri ce pot si ce pot sa nu fie luate in consideratie.

    Apoi, nu e vorba de PNL, ci de unificarea Dreptei. Nu e vorba de interese personale, ci de a apara mai multi impreuna niste pozitii, valori, de a consolida partida nationala.

    Nu cred ca PL care a devenit statalist, intrind la guvernare, sau, Untila care nu a votat cu intreaga AIE mai multe lucruri necesare in Parlament, sint mai de nadejde in lupta nationala contra comunistilor decit PNL.

    Partidele azi sint parlamentare, miine sint extraparlamentare si invers. AMN ce a fost? Ce a ajuns? Facea inainte de 5 aprilie clip „contra partidutz”. Azi AMN ce e = Alianta, partid, partidoi sau partidutz?

    Asa va fi si cu PL, mai ales cind va incepe mincarimea cu Untila, ca e mester la „variante”, trageri de sfori si kidaneli.

    Barbatilor nostri misoginismul le pune pata pe ochi. Pacat. Noi stim bine ca ii deranjeaza curajul unor femei si nu suporta femei neproaste.

  15. Insuccesul AMN e cauzat de „numai Filat lucreaza”, de altfel si scaderea cotei PL. Nu sunt apreciati cei ce pledeaza pentru partida nationala, chiar si colegii de alianta, dupa cum vedeti, il tin pe Ghimpu de-o parte, nemaivorbind de PNL.
    Pana maldavanii nostri se vor trezi trebuie sa mai treaca muuuuult timp!

    Si, obiectiv vorbind, ce valori sa-i bagi omului in suflet daca el nu are ce manca? asta-i problema.

  16. Вы уверены, что отдаете свое детище, свою идею в хорошие руки? Что Вашу идею не умертвят? А. Танасе – ближайший подельник Филата. Народная мудрость гласит” скажи, кто твой друг, и я скажу, кто ты”. Павличенко – это личность, это бренд. А кто такой А. Танасе? Хвост собачий. Его отец, это да! При всем противоречивом к нему отношении нельзя не признать масштабность его личности в интеллектуальном пространстве Молдовы. Но, как известно, на детях гениев природа отдыхает.

  17. Stimata doamna, eu nu prea am inteles, totus, ce doriti?
    Fuzionarea PL-MAI in sanul partidului DVS. cu pastrarea logoului si denumirii PNL sau il invitati pe Sandu Tanase sa devina liderul PNL? Sau ambele invitatii sunt valabile in tandem?
    Daca merge vorba de ambele invitatii, apoi nu v-ati pus pe ganduri, Ghimpu sau Untila il vor accepta pe Tanase, sau invers – Tanase pe susnumitii domni? Si cine in asa caz va deveni liderul PNL, Tanase, sau poate Ghimpu, sau poate Untila? Sunt cam stranii aceste invitatii…Sau are rost sa va decideti, ce totus doriti, inainte de a face aceste oferte, cam tot stranii de felul lor?
    Nu va pare, ca facand ambele oferte in acelas timp, tot DVS. le neutralizati?

  18. Doamna Pavlicenco,

    Credeti ca domnul Alexandru Tanase ar sprijini un mesaj unionist? A respecta „cel putin, in mai mare masura decit Filat, – valorile nationale, neascunzind ca este roman”, nu pare sa fie suficient.

  19. Daca ar veni Tanase la PNL, ar fura vreo 7% de la PLDM. Miscarea ar fi ideala pentru PNL dar si pentru Tanase care devenind Presedinte de partid ar avea posibiltatea sa se afirme puternic la nivel de republica.

  20. Ведь партия не котенок, которого можно подарить или продать. Почему Вы решили покинуть политическую арену в столь трудное для страны время? Почему Вы решили отдать свою партию этому несмышленышу?! Вы должны, Вы обязаны доказать, что и в отсталой Молдове женщина тоже способна быть политическим лидером, а не только растить потомство и готовить обеды. К Вашему голосу прислушиваются, люди Вам верят. Ваш уход из политики может быть расценен, как предательство национальным интересам. Была, мол, одна Павличенко, которая смела говорить всем правду в глаза, да и та сбежала. Кому теперь верить?

    P.S. Вы можете спросить, почему именно Rusoaica так отреагировала на Вашу декларацию? Потому что Rusoaica тоже женщина и уже давно убедилась, что навести порядок в доме могут только женщины. Мужчины больше склонны воевать друг с другом за место в иерархии и эта борьба часто переходит в самоцель. А интересы общества уходят на последний план. Сейчас мы наблюдаем в Молдове именно эту картину.

  21. Femeie-leader in aceasta societate retrograda plina de machos este o problema mare. Chiar femeile la alegeri prefera sa voteze „barbati adevarati sa faca ordine in tara” si nu o femeie desteapta si curajoasa. Avem fenomenul Voronin, deja al doilea deceniu.
    Poate avem femei leaderi in Romania? E un fenomen caracteristic popoarelor din Sudul Europei, mai aproape de Africa, unde e mai cald si soarele bate in cap mai tare. Unde sarbatori sunt ,ai multe si vinul curge garla.
    Deocamdata nu avem exemple Doamnei M.Tatcher in Italia, Spania, Grecia Portugalia etc. A fost o tentativa in Franta dar a ramas doar tentativa, francezii au preferat un papagal pe nume Sarkozy.

  22. Doamna din Franta inainte de alegeri s-a dus in China sa studieze politica ori economia iar Sarcozy in America. Francezii au ales sistemul cel orizontal politic si economic american. Sistemul cel chinez si cel rus vertical nu corespunde temperamentului latin.

  23. Exact. Sarkozy, an emperor sans clothes „corespunde temperamentului latin” vinde prietenului Putin patru porte-hélicoptères Mistral.

  24. For luca :

    Я думаю в балканских странах macho гораздо больше, чем где бы то ни было, так как сам термин имеет средиземноморское происхождение (От исп. macho (самец) – бык,).
    Это не помешало Биляне Плавшич в возрасте 66 лет быть избранной президентом республики Сербской , активно сотрудничать с международным сообществом, прилагать огромные усилия, чтобы построить нормальную жизнь в Боснии.

    Би́ляна Пла́вшич, родилась 7 июля 1930 — боснийская сербка, доктор биологии, профессор. В первой половине 1990-х годов — один из лидеров сербского национального движения на территории югославской республики Босния и Герцеговина. С 1996 по 1998 год — президент Боснийской Республики Сербской.

    P.S. Правда она несколько „перегнула палку” в своем национальном патриотизме за что была осуждена международным трибуналом по Югославии на 11 лет тюремного заключения. Из 160 обвиняемых в Гааге она – единственная женщина.Сдалась добровольно.

  25. Саакашвили заявил, что умирающая Россия мечтает завладеть Грузией
    Россия мечтает о том, чтобы завладеть Грузией, как это сделала большевистская красная армия 90 лет назад, 25 февраля, — заявил президент Грузии Михаил Саакашвили.

    Данное заявление он сделал в Тбилисском музее оккупации на встрече со студентами Кадетской школы, которые собрались в музее в связи с очередной годовщиной захвата красной армией Тбилиси в этот день в 1921 г. В июле прошлого года Парламент Грузии объявил 25 февраля днем советской оккупации Грузии.

    «Значительная часть Грузии и сегодня оккупирована», — заявил Саакашвили, — «Та же империя, которая устроила 25 февраля 1921 г., мечтает об упразднении суверенитета Грузии. В тех же кабинетах, в которых планировался тот трагический день, все так же думают, как повторить то 25 февраля. Помню, на первой встрече Путин горделиво заявил мне, что сидит в сталинском кабинете в Кремле.

    «Разница лишь в том, что тогда империя зарождалась, а сейчас она умирает; Тогда она начинала движение к доминированию в мире… А теперь она потеряла влияние, ее позиции ослабевают день ото дня», — заявил Саакашвили.

  26. Pt natalia

    Nu neutralizam nimic. Sint doua variante separate, care ar fi valabile, daca e posibil. Daca nu e posibil, am inchis capitolul discutiilor privind aceasta etapa a Unificarii liberale si mergem mai departe, ca avem si alte variante, despre care nu am scris aici.

    Sintem constienti ca si prima, si a doua varianta sint greu de acceptat de „barbatii neamului”. Dar sintem siguri ca la prima se va ajunge, oricum. A doua depinde si de factori obiectivi.

  27. Pt ady

    Sa vedem daca Tanase sprijina mesaj unionist. La urma urmei, el poate fi desfasurat, completat, precizat. Dopar stiti ca in Europa nu intram in urmatorii 20 de ani. Oricum, toti recunosc in sinea lor ca asta e calea. Dar depinde de Tanase, pt ca totuna va fi debarcat de Filat, caruia ii sta, am inteles, in Ficat.

  28. Pt Rusoaica

    Eu nu fug nicaieri din PNL. Insa populatia noastra se cam teme sa voteze partide unioniste, deocamdata, nu sprijina nici femei lideri. Eu am dus, cum am putut, aceasta povara de doua mandate. Da, ne-am consolidat ca partid, dar dupa Statut trebuie sa alegem alt presedinte, desi am avut o retragere din partid pentru 5 aprilie 2009, cind am candidat pe lista MAE si am fost realeasa presedinte pe 9 mai 2009.

    Insa, societatea spune de fete noi, de echipe de tineri, asta e. Poate cu mai multe posibilitati decit mine.

    Da, partidul nu e un motanel, sa il dai ca obiect, dar cred ca echipa ar putea convinge delegatii la congres asupra unei solutii, asupra unei candidaturi redutabile ca presedinte al PNL.

    Plus ca si eu am devenit, intr-un tirziu, bunica si mai trebuie sa fim alaturi de fiica noastra. Dar lupta nu s eincheie, nu vedeti ca e tot mai rau?

  29. http://romanmihaes.wordpress.com/2011/02/28/cit-va-rezista-aie-2/
    Roman Mihaes: Cit va rezista AIE-2?

    Revenit in tara , dupa sedinta largita a activului PLDM, premierul Filat, dorind probabil sa linisteasca opinia publica a declarat ca nu comenteaza timpeniile, raspunzind astfel declaratiilor lui Marian Lupu care admite crearea unei coalitii verde-rosu.

    Relatiile intre componentele AIE-2, nu sunt nici pe departe normale, si asta le da comunistilor posibilitatea sa speculeze si sa incerce torpilarea acesteia. Mai devreme PD , in prezent PLDM, negociind separat cu comunistii nu fac altceva decit sa-i intareasca pe acestia.
    Voronin si-a precizat pozitia si a declarat ca nu doreste o coalitie cu PLDM, dar ca nimic nu se face pe gratis, dind de inteles astfel, ca va pune anumite conditii ca sa participe la alegerea sefului statului.
    Chiar daca nu o spun deschis, dar este evident ca comunistii vor cere functii, protectie impotriva urmaririi penale, alte favoruri si in final din procedura de alegere a sefului statului ne vom alege cu o coalitie larga, ceea ce de fapt a si propus Voronin imediat dupa alegerile din 28 noiembrie.

    Iar o coalitie larga, in conditiile actuale poate degrada intr-o guvernare corupta si bizara, care se va exercita in interesul partidelor, fiind blocata orice posibilitate de reformare si modernizare a statului.

    Astfel, ne convingem a miia oara, ca procedura de alegere a sefului statului in Parlament, datorita negocierilor si tirgurlor, este una coruptibila, blocheaza modernizarea tarii, si in consecinta trebuie schimbata.

    Cum? Am mai declarat, prin referendum repetat, care poate fi pertrecut impreuna cu alegerile locale astfel ca sa fie evitate cheltueli in plus. Referendumul este calea cinstita de depasire a crizei politice, fara negocieri corupte, unde decide poporul.

    Iar tendinta partidelor membre AIE de a negocia cu comunistii, fara a conditiona alegerea sefului statului cu o reforma constitutionala, care ar finaliza cu adoptarea unei noi constitutii , nu va rezolva blocajul politic si constitutional , ci il va amina pe un termen oarecare.

    Oricine va fi ales Presedinte al tarii, chiar daca aparent va fi independent, oricum va avea simpatii politice, si in lipsa unei sustineri parlamentare, va deveni o marioneta a majoritatii parlamentare, care il va putea demite oricind va dori.

    Conditia votarii impreuna cu comunistii pentru un presedinte al tarii, ar trebui sa fie semnarea unui acord politic intre guvernare si opozitie de integrare europeana si reforma constitutionala, care sa cuprinda citeva puncte importante, printre care principalul trebuie sa fie continuarea politicii de integrare europeana si adoptarea unei noi constitutii in Parlament in timpul mandatului actualului Parlament.

    Un fel de pact Moncloa daca doriti, asemanator cu cel semnat de partidele spaniole dupa caderea regimului Franco care a permis democratizarea Spaniei.

    Iar liderii tineri a partidelor din AIE, ar trebui sa se gindeasca bine la viitor sa incerce sa gaseasca un consens intre ei, caci mai avem nevoie de AIE-2 functional.

  30. http://stelapopa.unimedia.md/2011/02/28/unirea-mai-este-oare-o-optiune/

    „Unirea mai este oare o opţiune?”

    28 February 2011 00:37 Stela Popa Articole, 168 afişări
    Am gasit pe site-ul “Spre Vest” un articol al Liliei Cazacu, „româncă născută în Republica Moldova, locuind în România”, intitulat „Unirea mai este o opțiune?” Mi se pare interesant că mai apar încă asemenea puncte de vedere, tot mai rare în ultimul an, şi cred că articolul merită o discuţie mai aprofundată. Chiar aşa: reunificarea mai este oare o opţiune? Vă invit la lectură (Stela Popa).

    Vorbeam zilele trecute cu o prietenă de acasă, din Moldova. Din una în alta, îmi spune că a citit un articol de pe blogul meu în care criticam dur pe cei de acasă. „Iaca tare mi-e interesant dacă se va uni vreodată România cu Moldova…” – „Da tu vrei să ne unim vreodată?” – „Da nici nu știu…” Conversația m-a ros toată ziua. Problema poate fi abordată din multe unghiuri. Și probabil orice și oricum aș scrie voi supăra sau voi nemulțumi pe cineva. Nu pot să nu remarc faptul că asociațiile și ONG-urile pline de „patriotism” pur moldovenesc au apărut în ultimii ani ca ciupercile după ploaie. Se bat cu pumnul în piept, luptând și făcând spume la gură pentru limba lor moldovenească, pentru istoria Moldovei și contra celei mai mici manifestări de românism. Dacă aceste lucruri s-ar fi întâmplat pe la sfârșitul anilor ‘80, ani tulburi și bulversanți, zău că n-aș fi fost mirată. Ar fi fost chiar o situație de înțeles – viața sub amprenta sovietică era proaspătă și prezentă în viața noastră, limba rusă ca la ea acasă etc. Dar n-a fost așa. La începutul anilor ‘90 strigam disperați limbă, identitate, alfabet! Cine s-a gândit atunci că nu vom reveni la ceea ce a fost Basarabia odată – un teritoriu românesc, un spațiu vital unde se nasc oameni de cultură și scriitori valoroși.

    Mă întreb unde și când am început să dăm înapoi, să fim nostalgici după comunism, să ne pară rău după sărbătorile de 1 sau 9 mai? Dacă în zorii independenței noastre priveam fără să ne săturăm TVR, urmărind concerctele, filmele, muzica românească, astăzi suntem mari consumatori de Pervîi Canal sau Russkoe Radio. Dacă atunci știam cu toții că limba noastră maternă este româna, acum suntem chiar mândri că suntem moldoveni și vorbim moldoveneasca.

    Ca sociolingvist înțeleg într-o oarecare măsură toate aceste lucruri: am fost sub influența unei culturi și a unei limbi puternice care s-a bucurat de toată susținerea politică în timp ce limba băștinașilor era considerată țărănească și nu era considerată prestigioasă, o perioadă de timp n-am împărțit istoria, cultura și schimbările sociale cu spațiul românesc de dincoace de Prut. E de înețeles. Ceea ce mă nedumerește este însă lipsa oricărei conștiințe identitare, lipsa demnității etnice, lipsa dorinței de a ne schimba mentalitatea. Complexul limbii este boala noastră. Și încă mai simțim în suflet teama de cei care ne-au condus. Evităm cu orice preț să pronunțăm cuvintul limbă română sau românesc numai ca să nu-i supărăm pe oaspeții din țara noastră – rușii. În principiu, mă întreb ce drept la părere au minortățile în Republica Moldova comparativ cu alte țări? Dacă în multe alte state europene și nu doar europene, minoritățile naționale se luptă acerb pentru recunoașterea și identitatea lor, în Basarabia minoritățile fac jocul. Vor autonomie teritoriale – o au, vor oficializarea limbii ruse – mai că a fost posibil și acest lucru.

    Acum mă postez pe partea cealaltă a baricadei. Privind toate aceste realități prin ochiii românilor din România te-ai întreba la ce bun o unire? Basarabenii nu recunosc limba și identitatea românească, spunându-și moldoveni, chiar după 20 de ani de la independență aceștia folosesc o mulțime de rusisme, preferă să stea cu fundul în două luntre, indeciși între Rusia și România etc. E normal ca cei din România să ne privească suspicios și reticent, iar puținii la număr studenți, elevi sau oameni care lucrează sau învață în România se identifică lingvistic și cultural cu spațiul românesc. De ce și-ar dori românii unirea cu basarabenii dacă cei din urmă nu manifestă nici cea mai mică dorință pentru a face acest pas? De ce le-ar mai oferi studenților basarabeni oportunitatea de a face studii fără taxă, cu bursă în școlile și universitățile din România, dacă aceștia își schimonosesc cu bună știință limba și identitatea? De ce ni s-ar da toate acestea dacă noi nu vrem să fim români, dar ne place să ne batem cu pumnul în piept că suntem moldovenii lui Ștefan?

    Astăzi, eu, româncă născută în Republica Moldova, locuind în România nu văd cum și când ar putea avea loc o unire între cele două spații românești. Nu pot să nu mă întreb unde și cum am putea îndrepta o astfel de situație. Mă întreb de ce moldovenii se răzvrătesc împotriva „cotropitorilor” români care îi învață pe ei cine sunt și vor să le dea o altă identitatea decât cea moldovenească, dar nu se răzvrătesc împotriva sovieticilor care au venit peste noi, pașnic, călare pe tancuri, aducându-ne pacea, prosperitatea proletară, o nouă limbă și o nouă identitate? Mă întreb iarăși – mai are rost unirea?

    Autor: Lilia Cazacu

  31. Doamna Pavlicenco, de ce utilizati inca ortografia veche cu „î” din „i”?
    Va spun sincer – e foarte dificil sa citesti. Suntem deja obisnuiti cu ortografia noua, care nu e perfecta, dar oricum e oficiala si promovata de Academia Romana.
    Nu a-ti dori si Dv. sa antamati un proces de Perestroika personala in d’ale ortografiei, ca sa-l parafrazez pe Caragiale?
    Va multumesc.

  32. Carol, exact. Am vrut si eu asta sa scriu de mult timp, dar mi-a scapat. 🙂

  33. Nu incap doua sabii in aceeasi teaca: Filat il uraste pe Tanase pentru ca acesta e cu mul mai inteligent si integru. Tanase mai are si sapte ani de acasa, vine dint-o familie de intelctuali basarabeni romani, e cultivat in spiritul altor valori. Cu el trebuie sa se discute, dar nu asa, prin presa. Acesta va fi inca un prilej pentru Filat ca sa loveasca in A. Tanase. Filat il mai uraste pe A. Tanase pentru faptul ca are ca tatal acestuia, Const.Tanase, sa mai fie si proprietarul unui ziar care nu vrea sa-l cante pe Filat. Un PNL cu Tanase in frunte si mai avand in spate un Tanase cu TIMPUL, i-ar provoca mari probleme Lapusneanului, setos de putere absoluta.

  34. Rusoaica spune:
    28 februarie 2011, la 01:01

    Вы уверены, что отдаете свое детище, свою идею в хорошие руки?

    Rusoaica, а разве кто-то изъявил желание принять это детище в свои руки?

  35. Pt Carol

    Am explicat de foarte multe ori de ce folosesc aceasta ortografie. Si in Romania sint si asa, si asa. Cind vor schimba in R.Moldova regulile, ma voi gindi si eu ce fac. Acum ramine asa. Urasc visceral cind ii vad pe unii cu „sunt” si scriind „i” din „a”, dar folosesc pe un cap calchierile din rusa… Este un semn de protest impotriva falsilor adepti ai lui „i” din „a”.

  36. Pt cezar

    Se discuta in toate felurile. Dar, urmind principiul transparentei, folosim si aceasta metoda, socanta pentru cirtite.

  37. For redutabile :

    Наталья, мне, как женщине, сама мысль отдать собственного ребенка в чужие руки кажется аморальной. Даже в том случае, если там его будут лучше кормить. Разве для того мы рожаем детей? И потом ни один приемный родитель не допустит участия биологической матери в воспитании приемного ребенка. Это первое условие при усыновлении. Отдал ребенка – забудь о нем. Он уже не твой.

  38. Предыдущий комент для natalia

  39. Pentru doamna Pavlicenco,
    Iata ce posteaza pe blogul Stelei Popa, un vajnic moldovean, unul din „bastinasii moldoveni” din cauza carora se situiaza RM pe primul loc in lume la consumul de alcool pe cap de locuitor si unul din aceia din cauza carora populatia autohtona din fosta gubernie ruseasca Basarabia era considerata ca fiind cea mai neinstruita ( inculta ) din tot Imperiului Tarist. Cititi si va minunati! Aici s-a ajuns!

    Alexandru spune:
    February 28 2011 la 09:23
    “Credem ca-i pizda cu Alianta, credem ca tradatorii romani ai Republicii Moldova trebuie sa-si ia talpasita si tu Stela Popka adica Star Cur sa fii printre ei! Jos liberalizmul! Jos panromanizmul! Jos Romania! Traiasca Republica Moldova! Moarte tradatorilor proromani ai Patriei!”

    Desi semneaza Alexandru, faptul ca foloseste termeni ca liberalizm, panromanizm, in loc de liberalism, panromanism, demonstreaza ca individul este rus, este adevarat un rus care stie destul de bine romaneste dar care incalca, din pacate, principiul care spune ca „a sti sa vobesti o limba straina inseamna sa-ti insusesti felul de a gandi al poporul care foloseste acea limba”.

  40. „Urasc visceral cind ii vad pe unii cu “sunt” si scriind “i” din “a”, dar folosesc pe un cap calchierile din rusa… Este un semn de protest impotriva falsilor adepti ai lui “i” din “a”. ”

    Sper ca nu va referiti la mine; eu fiind adeptul scrierii etimologizante a lui Densusianu.
    Oricum, Academia Romana a adoptat aceasta ortografie si ea e standard. Nu are nimic da a face cu politica.
    Doamne, cat de politizata poate fi biata Basarabie.

  41. Totul ar fi bine si frumos, dar atacul in tromba asupra lui Basescu, Boc si PDL este absolut catastrofal pentru credibilitatea romaneasca in Romania. Va inselati rau de tot daca la Chisinau se vad lucrurile politice de la Bucuresti in acest fel!! Iar fara a vea o sustinere politico-civica solida a romanismului autentic si lucid al celor din Tara Mama , un astfel de demers nu are absolut nicio sansa!!! Dimpotriva, va fi un fiasco total. Sunt absolut sigur pe ceea ce va spun. Basescu isi va duce mandatul pana la capat, pana in 2012 adica si „urmele” lasate de el in politica „mare” a Romaniei vor fi de nesters. Doar propaganda presarilor va faceti sa credeti „orbeste” in esecul „basescianismului” , ceea ce e o mare, mare eroare!! PNL din Romania este atat de compromis in Ro , si in primul rand in ochii generatie noi, incat credibilitatea lui este la pamant si nu se va mai putea reface poate definitiv! Incurand se va vedea ca PDL in ciuda tuturor atacurilor, a greselilor , a sinuozitatilor, a prohodurilor se va reforma sub o forma sau alta si va merge inainte , ramand un partid mare , parlamentar, chiar daca in opozitie. A avea perspectiva „nimicirii” lui si scoaterii de pe scena politicii romanesti este o taire a unor punti de legatura care nu se vor mai putea reface. Asa ca , nu excluvismul politic astfel preconizat poate fi o modalitate strategica de perspectiva pentru un politic de anvergura romaneasca in Basarabia. Regretabila cu totul o astfel de postura total neproductiva. Derapajele d-nei Pavlicenco de la conduita uni partid condus , totusi, de o echipa. nu de catre un lider unic, sunt regretabile si contraproductive unei autentice forte politice proromanesti in Basarabia. Cu tot programul proromanesc, altfel bine structurat al PNL – Basarabia ,riscurile deformariilor conduc la esec sigur.

  42. Pentru xyz,

    mesajul lui Sasha alias Alexandru este floare la ureche pe langa ceea ce a fost intre 1989-1992. Odata cu destramarea URSS-ului, a fost o ura salbatica din partea unor fiare grav ranite. S-a ajuns si la razboiul de la Nistru.
    Aceste fiare si-au vatamat ranile cu ajutorul guvernelor prorusesti:agrarieni si comunisti.
    Dar vreau sa va asigur. Ca rusii care au locuit si locuiesc pe teritoriile ocupate de Rusia sunt extrem de lasi. Ura si agresivitatea lor nu este altceva decat apararea privelegiilor personale, obtinute gratie Ocupatiei Sovietice. In anii 90, isi aparau posturi de conducere, salarii, pensiile, apartamente primite gratuit etc. etc. Astazi se intampla acelasi lucru. Acesti indivizi rataciti sunt speriati de propaganda comunista despre „pericolul romanesc”.
    In final, nu este michiduta atat de groaznic cat pare. Pana in anii 40 pe teritoriul Romaniei Mari au locuit zeci de mii de rusi. O buna parte din ei nu au invatat romaneste. Pe strazile Chisinaului se vorbeau zeci de limbi se vindeau ziarele in toate limbile vorbite in Europa inclusiv ziare rusesti.
    Au fost multi emigranti albgardisti, ofiteri, care au luptat cu bolsevicii. Erau sate rusesti unde taranii nu vorbeau romaneste. Si nimeni din ei nu a fost pus la zid pentru aceasta. Din contra, au primit pamant si l-au lucrat si au prosperat.
    Eu cred ca nu se lucreaza suficient cu populatia alofona. Dar se continua polarizarea etnica. Lucrul bine dirijat din Kremlin. De aici si-l avem pe Sasha-Alexandru

  43. ПКРМ проведет референдум по вопросу недоверия АЕИ
    „Власть сфальсифицировала выборы и продолжает обманывать граждан”
    Лидер ПКРМ Владимир Воронин предлагает организовать референдум по оказанию вотума недоверия нынешней власти.

    Об этом он заявил на международной конференции „Партия коммунистов и модернизация Молдовы”, проведенной в субботу по случаю 10-летия победы на парламентских выборах 25 февраля 2001 г.

    Как передает „ИНФОТАГ”, Воронин мотивировал инициативу тем, что „власть сфальсифицировала выборы и продолжает обманывать граждан”.

    Хотя накануне Воронин говорил, что ПКРМ готова „технически” избрать главу государства и находиться в оппозиции четыре года, теперь он передумал.

    „Обстановка в стране такова, что столь подготовленная сила, обладающая таким большим потенциалом, как ПКРМ, не может находиться в оппозиции как сторонний наблюдатель в то время, как молдавский дом горит”, – сказал он.

    Присутствовавший на конференции российский политолог Михаил Делягин сказал, что „подлинные либеральные ценности – не Альянса лавочников и сутенеров, а коммунистические”.

    Праздник коммунистов состоялся в Доме торжеств, который принадлежит лидеру Социал-демократической партии Виктору Шелину.

    По словам Воронина, он сделал большую скидку при плате за аренду, поскольку идеологии двух партий схожи.

  44. Для luca :

    luca spune:
    28 februarie 2011, la 21:09
    Pana in anii 40 pe teritoriul Romaniei Mari au locuit zeci de mii de rusi. O buna parte din ei nu au invatat romaneste. Pe strazile Chisinaului se vorbeau zeci de limbi se vindeau ziarele in toate limbile vorbite in Europa inclusiv ziare rusesti.
    Au fost multi emigranti albgardisti, ofiteri, care au luptat cu bolsevicii. Erau sate rusesti unde taranii nu vorbeau romaneste. Si nimeni din ei nu a fost pus la zid pentru aceasta. Din contra, au primit pamant si l-au lucrat si au prosperat.
    Eu cred ca nu se lucreaza suficient cu populatia alofona. Dar se continua polarizarea etnica. Lucrul bine dirijat din Kremlin.

    Полностью с Вами согласна, что правительство Румынии вело более мудрую политику. А вот нынешние политики Молдовы, не умея или не желая решать насущные проблемы страны, разделяют и натравливают население друг на друга. Это самый легкий путь завоевать популярность среди голодных и обездоленных. Раньше „козлами отпущения” были евреи, теперь ищут других козлов.

  45. p-tru Rusoaica

    Nimic nou pe acest pamant: Divide et impera.

  46. Pentru Cex 11,
    Daca taceai filosof ramaneai. Omule tu ne consideri tampiti? Ce spun sondajele de opinie, portocaliule? PD-L 11% ( grav este ca are si atat ), Traian Basescu sub 10%, UNPR 1%, UDMR 3%. Si cifrele scad in tromba. Cat are in sondaje USL-ul ala atat de „compromis” dupa opinia ta, care are in componenta sa si PNL-ul romanesc? Iti spun eu: 62%, adica un dezastru pentru voi. Cum poti sa spui tampenii si minciuni in tromba fara sa-ti fie rusine, mai nesimtitule? S-a terminat cu voi liftelor. Ati furat destul! V-ati batut destul joc din poporul roman. 90% dintre romani spun ca Romania lui Boc si Basescu merge intr-o directie gresita. Atacul aupra acestei gasti de mafioti si de dame de companie este catastrofal pentru credibilitatea romaneasca in Romania, afirmi tu. Nu mai spune! Dar de ce nu spui nimic despre ce scriu marile cotidiene din Europa si America despre Basescu si cum isi bat joc de el, numindu-l „micul ditator din Carpati”? De ce nu sufli o vorba despre faptul ca tocmai colegii din Patidul Popular European, Agela Merkel si Sarkozy, au fost cei care i-au tras-o lui Basescu in problema Schengen si a acordarii cetateniilor romane pentru basarabeni, iar cand merge la Bruxelles Basescu vorbeste cu motociclistii din cortegiul de garda, pentru ca este total ignorat de notabilitati? Sa-ti aduc aminte de filmuletul in care Sarkozy numai nu-l ia la palme pe Basescu. De ce nu spui un cuvant despre faptul ca Basescu l-a ajutat pe Voronin in al doilea mandat, compromitand definitiv Partidul Popular din Moldova si ca a primit pentru asta de la Voronin, de ziua lui, un camion incarcat cu sticle cu vin de Cricova? Si tu ai tupeul sa dai sfaturi despre ce trebuie facut in politica basarabeana? Eu cred ca nu esti in toate mintile? Ai idee de cat de ridicol poti fi? Stii cum se spune: „Daca Dumnezeu vrea sa-l piarda pe cineva ii ia mai intai mintile”. Este cazul tau, bibicule.

  47. AM FOST SI EU MOLDOVEAN !
    Este o zi in care va voi destainui cum m-am simtit si eu un moldovean !
    Daca cineva crede ca am devenit cetatean al republicii inventate de Stalin se inseala !
    Sentimentul de „moldovean” l-am simtit cand am obtinut a doua cetatenie ! Atunci am ajuns sa ma simt altceva decat parte a tarii mele, Romania a devenit ceva ce se putea lasa deoparte pentru ca se putea trai si fara aceasta si in afara acesteia.
    Toate au fost bune pana in momentul in care am vazut ca incep sa traiesc ca o leguma plantata undeva in afara Romaniei si unde eram folosit de acea tara pentru beneficiul acelui stat si pentru prosperitatea sa (devenisem pentru mine doar un producator de „rahat” pe baza de un salariu la stat sau la privat ) ! Eu eram platit pentru munca mea in folosul altora ! Dar la un moment dat s-a produs un click in mintea mea cand am citit istoria noastra si cand mi-am dat seama ca o ducem prost pentru ca multi ca noi ne-am ales sa traim ca niste legume in afara tarii , iar tara ramane necultivata si nemuncita, iar altii , straini vin sa o cumpere si sa o locuiasca ! Atunci m-am simtit in pericol si mi-am dat seama ca poate copii mei sau nepotii mei nici nu vor mai sti vreodata ca am fost roman si ca ei au radacini in poporul roman si in Romania !Pentru ca nu-i asa, daca ai de toate ce mai conteaza ce limba vorbesti, aceasta devine ceva in plus, iar limba poporului unde lucrezi devine cea importanta ! Mi-am pus intrebarea de ce nu fac si alte popoare asa, sa lase limba si tara lor si sa se contopeasca cu altele, adica sa dispara de pe fata pamantului ? Si am inteles de ce : ele nu aleg sa traiasca in regim de „moldovean” , adica sa uite cine este, cum il cheama , al cui nepot este si mai ales care este tara lui !
    CONCLUZIE : Moldoveanul este inceputul sfarsitului tau ca individ , ca neam, si ca popor !Ce vor fi dupa moldoveni in actuala R> Moldova ? Vor fi tot mai multi rusi , ucraineni, gagauzi si mult pamant care a fost candva al romanilor ! Trist viitor , vazand deznationalizarile prin limba sau prin omor practicate dupa 1850 in balcani , cand multi romani care erau numiti vlahi au sfarsit deznationalizati pentru ca , nu-i asa ei nu erau in Romania si prin urmare nu erau romani si trebuiau sa vorbeasca limba noului stapan , bulgar sarb grec ! Ce trista coincidenta la Chisinau , oras care poate in doua trei generatii va ajunge ca si Tarnovo din Bulgaria o „FOSTA” capitala a unui stat romanesc!
    SOLUTIA ? UNIREA URGENTA SI NECONDITIONATA !

  48. Rusoaica, кому можно отдать любящего ребёнка, даже из желания создать этому ребёнку лучшие условия, если его никто не желает? Нормально, что вопрос снимается с повестки дня. Так что, не переживай понапрасну.

  49. natalia spune:
    1 martie 2011, la 00:12

    Наталья, спасибо, Вы меня утешили.

    Только, я бы предпочла, чтобы Вы обращались ко мне в вежливой форме, а не на „ты”(не переживай понапрасну). Когда мы с Вами станем друзьями (а я надеюсь, это когда-нибудь случится) то будем говорить друг другу „ты”, а пока…давайте будем соблюдать дистанцию.

  50. Rusoaica, на самом деле, ВЫ правы. Это получилось автоматически. В будущем учту. И я тоже надеюсь, что когда-нибудь мы станем друзьями. Извините.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *